abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218002340

13 juni 2025: "Operation Rising Lion"
• Vroege ochtend 03:00 lokale tijd: Israelische luchtmacht lanceert vijf golven luchtaanvallen op zo'n 100 doelen
• Doelen zijn o.a. nucleaire sites (Natanz, Teheran, Isfahan, Arak, Khorramabad) en militaire infrastructuur
• 200+ gevechtsvliegtuigen, 330+ precisie­munitie ingezet .
• Mossad-sabotage: installatie van dronebasis nabij Teheran, vernietigt luchtafweercapaciteiten

Doelwitten en slachtoffers
• Nucleaire infrastructuur zwaar getroffen: vooral in Natanz en andere verrijkingsfaciliteiten
• Doden onder hoge militairen & wetenschappers:
• IRGC-commandant Hossein Salami
• Stafchef Mohammad Bagheri
• Airforce-commandant Amir Ali Hajizadeh
• Diverse toponderzoekers (o.a. Fereydoun Abbasi, Mohammad Mehdi Tehranchi)

Burgerslachtoffers gemeld in Teheran en omliggende woonwijken, met ruim 70 doden en ongeveer 320 gewonden.

twitter

twitter

Een tijdlijn:

2005-2010
• Iran intensiveert uraniumverrijking; Israël en VS waarschuwen voor kernwapenontwikkeling.
• Hezbollah (Libanon, door Iran gesteund) herbewapent zich na de oorlog van 2006 met Israël.
• Israël voert cyberaanvallen uit op Iraanse nucleaire installaties (o.a. Stuxnet-virus, ontdekt rond 2010).

2011-2015
• Syrische burgeroorlog: Iran stuurt Revolutionaire Garde en Hezbollah-strijders om Assad te steunen.
• Israël begint reeks luchtaanvallen op wapenkonvooien en Iraanse bases in Syrië.
• Iran sluit nucleair akkoord (JCPOA) met VS, EU, Rusland, China -> tijdelijk wat lucht.

2016-2020
• VS (Trump) trekt zich in 2018 eenzijdig terug uit JCPOA; spanningen laaien weer op.
• Iran hervat verrijking; Israël intensiveert gerichte moorden op Iraanse kernwetenschappers.
• Proxy-groeperingen zoals Hezbollah en pro-Iraanse milities in Irak en Jemen worden actiever tegen Israël en bondgenoten.

2021-nu
• Israël voert 'schaduwoorlog' verder op: sabotage van centrifugesites, explosies in militaire fabrieken.
• Toenemende drone-aanvallen vanuit Syrië en Irak op Israëlische doelen en bondgenoten.
• Pogingen tot nieuw nucleair akkoord mislukken; wederzijds wantrouwen verdiept zich.
pi_218002356
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:24 schreef koffiekoekjes het volgende: [..] militair ingrijpen = oorlog
Ja, oorlog.
quote:
Daarnaast die hele redenering kan 2 kanten op, Iran's proxies vallen Israel aan omdat ze continu met een genocide bezig zijn en Palestijnse gebieden innemen.
quote:
The Islamic Republic of Iran officially recognises Palestine as a state. Ali Khamenei, the Supreme Leader of Iran, rejects a two-state solution and implies that Palestine is inseparable, while Iran's former President Mahmoud Ahmadinejad called for a free referendum for the entire Palestinian population, including Arab citizens of Israel, to determine the type of government in the future Palestinian State,[1] while reiterating that establishment of a Palestinian State alongside Israel would "never mean an endorsement of the Israeli occupation".[2]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Iran%E2%80%93Palestine_relations En lees dit maar door: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Iran%E2%80%93Israel_relations

Irans positie is voor zo ver ik weet niet: “als Israel stopt met de Palestijnen aanvallen kunnen we vrienden zijn”, maar “de zionisten moeten van de kaart geveegd worden en alles moet worden teruggegeven aan de Palestijnen”. Denk jij wat anders? Heb je bronnen?
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:33:49 #3
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218002358
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:31 schreef koffiekoekjes het volgende: [..] Ja die link zegt ook niks anders Tegen westers imperialisme, tegen Israel die alles inneemt
Je zei net wel wat anders. :+
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:34:12 #4
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218002368
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:32 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Bij een grote oorlog zal het niet bij proxies blijven, zeker niet als Iran er in slaagt er een religieuze oorlog van te maken ipv Israel/VS vs Iran.
Dat is gewoon een illusie. Niemand aldaar heeft enige sympathie voor iran.
&lt;signature here&gt;.
pi_218002383
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:33 schreef oblo het volgende:

[..]
Ja, oorlog.
[..]
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Iran%E2%80%93Palestine_relations En lees dit maar door: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Iran%E2%80%93Israel_relations

Irans positie is voor zo ver ik weet niet: “als Israel stopt met de Palestijnen aanvallen kunnen we vrienden zijn”, maar “de zionisten moeten van de kaart geveegd worden en alles moet worden teruggegeven aan de Palestijnen”. Denk jij wat anders? Heb je bronnen?
Waarom zou Iran stoppen bij het bereiken van een 2 staten oorlog als Israel zelf dat ook niet wil(de).

Dus Iran zou tevreden moeten zijn met 2 staten oplossing maar Israel mag lekker proberen alles en iedereen in Gaza, Westbank etc. dood te schieten?
pi_218002389
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
Alle religieuze vriendjes van Iran doen al mee.
pi_218002390
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ze hoeven geen sympathie te hebben voor Iran als de haat voor VS/Israel groter is

Er zijn genoeg groeperingen in Oekraïne die vechten aan de kant van Oekraïne en die meer haat hebben tegen Rusland dan sympathie voor Oekraïne
pi_218002414
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:35 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Waarom zou Iran stoppen bij het bereiken van een 2 staten oorlog als Israel zelf dat ook niet wil(de).

Dus Iran zou tevreden moeten zijn met 2 staten oplossing maar Israel mag lekker proberen alles en iedereen in Gaza, Westbank etc. dood te schieten?
Geen idee waar je het over hebt nu.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:37:19 #9
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218002431
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:32 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Bij een grote oorlog zal het niet bij proxies blijven, zeker niet als Iran er in slaagt er een religieuze oorlog van te maken ipv Israel/VS vs Iran.
Ze staan redelijk alleen, denk niet dat ze veel landen mee krijgen in een oorlog tegen VS.
pi_218002440
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:36 schreef oblo het volgende:

[..]
Iran positie is Israel moet van de kaart geveegd worden.

Israels positie is Palestijnen moeten van de kaart geveegd worden.

Als de één legitiem is, is de andere dat ook.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:37:49 #11
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218002443
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:36 schreef oblo het volgende:

[..]
Dat heeft hij zelf niet eens
pi_218002461
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:37 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat heeft hij zelf niet eens
Jij kan denk ik beter bij het voetbal hangen. Misschien 2e plek vieren ofzo
pi_218002468
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:15 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dit is wel zo, de inschatting was denk ik geweest dat het volk van Iran de macht zou grijpen na de eerste mokerslagen tegen het regime (Rising Lion), het verder bombarderen van militaire doelen heeft eigenlijk totaal geen zin meer omdat ze daarbij onvermijdelijk ook burgers treffen, ze kunnen beter alles wat ze hebben op de nucleaire doelen afschieten, desnoods met behulp van de Amerikanen met hun veel zwaardere munitie.

Bovendien helpt het feit dat er Iraanse rakketen door het schild heenkomen niet mee, het IDF zal hierbij in actie moeten komen tegen de lanceerlocaties, kwestie van tijd alvorens deze naast ziekenhuizen en kindercrèches komen te staan natuurlijk.
Dat is een totaal verkeerde inschatting geweest. Een regime wijzig je nooit door een land te bombarderen. Een bevolking gaat juist meer achter de regering staan. Zelfs de Japanse keizer bleef in 1945 op de troon.

Israël raakt straks door zijn munitie heen. Als de VS nu verder gaat ingrijpen, dan is Trump alle geloofwaardigheid kwijt. Als Trump een te zware bom gaat gooien op Iran, dan is uiteindelijk Oekraïne de klos. De Russen hoeven zich dan ook niet meer in te houden met nucleaire wapens.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:40:06 #14
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218002475
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:38 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Jij kan denk ik beter bij het voetbal hangen. Misschien 2e plek vieren ofzo
Wel beter dan die shit van jou hier lezen inderdaad, maar het blijft wel bullshit.
pi_218002488
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:39 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Dat is een totaal verkeerde inschatting geweest. Een regime wijzig je nooit door een land te bombarderen. Een bevolking gaat juist meer achter de regering staan. Zelfs de Japanse keizer bleef in 1945 op de troon.

Israël raakt straks door zijn munitie heen. Als de VS nu verder gaat ingrijpen, dan is Trump alle geloofwaardigheid kwijt. Als Trump een te zware bom gaat gooien op Iran, dan is uiteindelijk Oekraïne de klos. De Russen hoeven zich dan ook niet meer in te houden met nucleaire wapens.
Daarnaast zal een oorlog met Iran waarschijnlijk ook iets triggeren bij China wat betreft Taiwan. Als dan de chipindustrie ook op z'n gat ligt kunnen we een leuke komende 10 jaar tegemoet gaan.
pi_218002494
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:40 schreef Tarado het volgende:

[..]
Wel beter dan die shit van jou hier lezen inderdaad, maar het blijft wel bullshit.
Adios vriend :W Ga jij je maar bezig houden met de opstelling ofzo
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:41:43 #17
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218002497
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:40 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Daarnaast zal een oorlog met Iran waarschijnlijk ook iets triggeren bij China wat betreft Taiwan. Als dan de chipindustrie ook op z'n gat ligt kunnen we een leuke komende 10 jaar tegemoet gaan.
Eerst maar eens deze zomer zonder kleerscheuren doorkomen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218002502
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:33 schreef oblo het volgende:

[..]
Ja, oorlog.
[..]
[..]

Maar dat is toch niet anti-joods. Joods zijn is toch niet hetzelfde als zionist zijn?
Voor je me beschuldigt van liegen, hij zegt toch specifiek zionisme en niet jodendom. Volgens mij is zionisme een giftige ideologie geen godsdienst?
Op zich is het toch vergelijkbaar met hoe Netanyahu in Gaza, Hamas wil uitroeien. Van die uitspraak zou ik ook niet gelijk maken dat Netanyahu dan al zegt dat alle Palstijnen doodmoeten. Want Hamas uitroeien of de Palestijnenen uitroeien is nogal een verschil. Ik denk op dezelfde manier als zionisme willen uitroeien of joden willen uitroeien best een verschil is.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:42:40 #19
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218002506
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:41 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Adios vriend :W Ga jij je maar bezig houden met de opstelling ofzo
Ook daar heb ik meer verstand van.
pi_218002509
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Eerst maar eens deze zomer zonder kleerscheuren doorkomen.
Banden tussen Turkije en Armenië is trouwens wel aan de beterende hand, dat is wel een win, de rest gaat naar de klote.

Toch nog ergens een stuk positiviteit
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:44:27 #21
38496 Perrin
pi_218002518
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:42 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Banden tussen Turkije en Armenië is trouwens wel aan de beterende hand, dat is wel een win, de rest gaat naar de klote.

Toch nog ergens een stuk positiviteit
Ja Turkije zit daar lekker terwijl iedereen om hen heen elkaar in de haren vliegt.
pi_218002524
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:37 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Iran positie is Israel moet van de kaart geveegd worden.

Israels positie is Palestijnen moeten van de kaart geveegd worden.

Als de één legitiem is, is de andere dat ook.
Beiden vind ik niet legitiem. Zou wat zijn. Kunnen we dan ook zeggen dat het legitiem is als Gaza van de kaart geveegd moet worden omdat de machthebbers daar Israel van de kaart willen vegen?
pi_218002527
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:44 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja Turkije zit daar lekker terwijl iedereen om hen heen elkaar in de haren vliegt.
Misschien hopen de Koerden ook op een kansje.
pi_218002530
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:39 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Had makkelijk zo kunnen lopen, zie de massale Iraanse opstanden in 2022, de verhalen van Iraanse vluchtelingen en het feit dat dit niet zomaar bombarderen was maar een chirurgisch bediende scalpel om de militaire machtshebbers en nucleaire wetenschappers uit te schakelen, de kapitale fout achteraf is dat ze het niet aangedurfd hebben om de klerikale macht ook rechtstreeks uit te schakelen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:46:28 #25
38496 Perrin
pi_218002533
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Die krijgen straks vast Noord-West Iran.
pi_218002537
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Grappig genoeg hebben die een paar weken geleden ook vrede gesloten met Turkije en heeft de PKK zichzelf opgeheven.

Turkije heeft redelijk wat 'wins' binnengehaald met Syrië, Koerden, Armenië en nu toch een stukje Iran/Israel
pi_218002541
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Die krijgen straks vast Noord-West Iran.
Ik gok dat Azerbaijan ook aast op die hoek
pi_218002542
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:46 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Had makkelijk zo kunnen lopen, zie de massale Iraanse opstanden in 2022, de verhalen van Iraanse vluchtelingen en het feit dat dit niet zomaar bombarderen was maar een chirurgisch bediende scalpel om de militaire machtshebbers en nucleaire wetenschappers uit te schakelen, de kapitale fout achteraf is dat ze het niet aangedurfd hebben om de klerikale macht ook rechtstreeks uit te schakelen.
Tuurlijk Priesters bombarderen doet het goed in een land dat een theocratie is. Dat is echt de manier hoe ze positiever over Israel gaan denken :')
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:47:57 #29
38496 Perrin
pi_218002544
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:47 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Grappig genoeg hebben die een paar weken geleden ook vrede gesloten met Turkije en heeft de PKK zichzelf opgeheven.

Turkije heeft redelijk wat 'wins' binnengehaald met Syrië, Koerden, Armenië en nu toch een stukje Iran/Israel
Iedereen wil de Turken te vriend houden. VS, EU, Israël, Rusland. Geen slechte positie om in te zitten.
pi_218002545
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar dat is toch niet anti-joods. Joods zijn is toch niet hetzelfde als zionist zijn?
Voor je me beschuldigt van liegen, hij zegt toch specifiek zionisme en niet jodendom. Volgens mij is zionisme een giftige ideologie geen godsdienst?
Op zich is het toch vergelijkbaar met hoe Netanyahu in Gaza, Hamas wil uitroeien. Van die uitspraak zou ik ook niet gelijk maken dat Netanyahu dan al zegt dat alle Palstijnen doodmoeten. Want Hamas uitroeien of de Palestijnenen uitroeien is nogal een verschil. Ik denk op dezelfde manier als zionisme willen uitroeien of joden willen uitroeien best een verschil is.
Volgens mij quote je een verkeerde user want ik heb je nooit beschuldigd van antisemitisme en ik heb nooit gezegd dat Iran het NIET heeft over zionisme. Sowieso is dat een hele andere discussie, ik denk in ieder geval dat de lijn tussen zionisten en joden in de ogen van het Iraans regime redelijk vaag is.
pi_218002552
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:45 schreef oblo het volgende:

[..]
Beiden vind ik niet legitiem. Zou wat zijn. Kunnen we dan ook zeggen dat het legitiem is als Gaza van de kaart geveegd moet worden omdat de machthebbers daar Israel van de kaart willen vegen?
Jij hoeft het niet legitiem te vinden, de landen zelf vinden het wel legitiem.

Daarom is de één niet beter dan de ander.
pi_218002554
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tuurlijk Priesters bombarderen doet het goed in een land dat een theocratie is. Dat is echt de manier hoe ze positiever over Israel gaan denken :')
Ik zal ze anders noemen dan zodat ook jij het misschien begrijpt, ook al heb ik die hoop al opgegeven, Godsdienstwaanzinnige massamoordenaars in een soepjurk.
pi_218002583
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:49 schreef UitStraling het volgende:
Godsdienstwaanzinnige massamoordenaars in een soepjurk.
Je zal specifieker moeten zijn qua godsdienstwaanzinnige massamoordenaars in een soepjurk.

Er zijn namelijk een hoop groepen die deze omschrijving matchen
pi_218002590
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:49 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Jij hoeft het niet legitiem te vinden, de landen zelf vinden het wel legitiem.

Daarom is de één niet beter dan de ander.
Geen idee welk punt je probeert te maken, sorry.
pi_218002596
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:51 schreef oblo het volgende:

[..]
Geen idee welk punt je probeert te maken, sorry.
Dan moet je maar je posts teruglezen of terug naar groep 8
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:52:50 #36
438527 MissButterflyy
pi_218002597
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Iedereen wil de Turken te vriend houden. VS, EU, Israël, Rusland. Geen slechte positie om in te zitten.
Het is ook belangrijk dat het in Turkije rustig blijft.
pi_218002604
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
In Turkije is het momenteel vooral intern onrustig tussen de grootste oppositie partij en de partij van Erdogan.

Maar verkiezingen zijn pas over 2-3 jaar, tot die tijd blijft het wel rustig gok ik
pi_218002611
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Erdogan zijn droom is alle Turken onder een non-seculiere vlag (vandaar de herbestemming van de Hagia Sophia als moskee in plaats van museum), met als extraatje de dominante macht in de Oostelijke Middellandse Zee zijn, vandaar dat je jezelf in Libië ook wel kunt redden met wat woordjes Turks.
pi_218002617
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:52 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Dan moet je maar je posts teruglezen of terug naar groep 8
Als je jezelf niet wil verduidelijken dan laat ik het hier maar bij. Kan aan mij leggen hoor, maar dit is mij te vaag.

Terug on-topic:
quote:
B-2 stealth bombers appear to move towards Guam hours before Trump expected at White House
https://www.foxnews.com/l(...)onflict-june-21-2025
pi_218002618
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:48 schreef oblo het volgende:

[..]
Volgens mij quote je een verkeerde user want ik heb je nooit beschuldigd van antisemitisme en ik heb nooit gezegd dat Iran het NIET heeft over zionisme. Sowieso is dat een hele andere discussie, ik denk in ieder geval dat de lijn tussen zionisten en joden in de ogen van het Iraans regime redelijk vaag is.
Nee ik quote niet de verkeerde. Ik was gewoon benieuwd wat je daarover denkt. Het lijkt me zeer relevant voor hoe hoog we de dreiging voor Israel moeten inschatten.
Ja dat snap ik wel een beetje vanuit wat we in Gaza zien. Als Israel al geen lijn trekt tussen Hamas en Palestijn. Dan is het misschien naief van mij om te denken dat Iran wel een lijn zou zien tussen zionist en jood.
pi_218002639
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee ik quote niet de verkeerde. Ik was gewoon benieuwd wat je daarover denkt. Het lijkt me zeer relevant voor hoe hoog we de dreiging voor Israel moeten inschatten.
Ja dat snap ik wel een beetje vanuit wat we in Gaza zien. Als Israel al geen lijn trekt tussen Hamas en Palestijn. Dan is het misschien naief van mij om te denken dat Iran wel een lijn zou zien tussen zionist en jood.
Alstu, https://en.m.wikipedia.or(...)el_in_Iranian_policy
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:00:55 #42
38496 Perrin
pi_218002647
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:57 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Erdogan zijn droom is alle Turken onder een non-seculiere vlag (vandaar de herbestemming van de Hagia Sophia als moskee in plaats van museum), met als extraatje de dominante macht in de Oostelijke Middellandse Zee zijn, vandaar dat je jezelf in Libië ook wel kunt redden met wat woordjes Turks.
Stukje Ottomanie.
pi_218002688
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
Stukje Ottomanie.
Nou ja groot Turkije stopt in de ogen van Erdogan in oostelijke richting een stukje voorbij de stad Ürümqi, met een beetje pech kan Steve hier ook nog eens live verslag van gaan doen.
pi_218002726
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 09:33 schreef Perrin het volgende:
Wat heeft deze discussie met de Israël-Iran oorlog te maken?
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 09:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dit topic glijdt af in bijna alleen maar saaie, uitgekauwde discussies die al op talloze plekken zijn gevoerd op fok.
Ik lees liever het laatste nieuws. Niet wat user X of Y voor de zoveelste keer beweerd.
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:05 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ja maar @:ali_boo slaapt nog.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee hebt wel gelijk.
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:06 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, die gast houdt het wel allemaal bij als hij hier is! :)
Weet je wat het is? Op deze manier is het voor mij ook heel weinig aan. Via een kleine omweg zal ik proberen mijn punt te maken.

Een van de sterke punten van Steve Loonker is, dat hij het nieuws zo objectief mogelijk brengt. Zonder al te veel eigen inbreng. Hij presenteert de feiten zoals ze zijn en geeft de ruimte aan zijn users om tot hun eigen conclusie te komen.

Ondanks dat ik issues heb met beide kanten, heb ik voor een soortgelijke aanpak gekozen. Niet alleen heb ik heel veel tijd en energie gestoken om de mensen hier zo goed mogelijk te informeren. Maar om dit op zo'n manier te doen zonder een duidelijke voorkeur te tonen voor partij A of B. Een oprechte poging om zo neutraal mogelijk te blijven. Hoe de mensen vervolgens de informatie verwerken moeten ze allemaal zelf weten.

Waar ik niet op dit te wachten is dat deze reeks tot een circlejerk getransformeerd word. Zelfs wanneer ik nieuwe info post, worden deze berichten ondergesneeuwd omdat men dezelfde uitgekauwde 'discussies' moet voeren, die ik al enkele honderden keren heb gehoord. En waar werkelijk geen hond op zit te wachten.

Mochten er bommen vallen dan zal ik er uiteraard bij zijn. Tot die tijd zal ik het topic van een afstand volgen :W
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_218002728
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ah oke dan begreep ik het verkeerd. Als Iran het heeft over de vernietiging van Iran dan is er een existentiële dreiging voor de meerderheid van dr Israelis en vooral de Israëlische joden, volgens Khamenei zelf:

https://x.com/khamenei_ir/status/531366667377717248
Kijk vooral naar punt 4.

Volgens Khamenei zou het dus legitiem zijn als de Palestijnen in een referendum zouden kiezen om “non-Palestinian emigrants” AKA 99% van de Israëlische joden etnisch te zuiveren.

Dat lijkt mij volgens alle definities een existentiële dreiging voor de joden in Israel.
pi_218002746
Klopt het nou dat er een aanval is geweest op de bunker van de Ayatollah?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218002749
pi_218002765
De B2's zijn onderweg las ik :9
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:17:49 #50
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218002812
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:12 schreef Haags het volgende:
Onderweg naar Guam ja, perfecte uitvalsbasis voor een strike tegen Fordor.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:18:07 #51
38496 Perrin
pi_218002816
En blijkbaar nogal aan de zware kant..

twitter
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:19:32 #52
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218002831
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:11 schreef oblo het volgende:
[ afbeelding ]
Het advies om Joden niet de zee in te gooien :D

Verder wel punten waar denk ik de meeste mensen (hier) achter zullen staan die tegen GeNoCiDe zijn. Wel nog een tip voor een nieuwe naam: Paliran.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218002834
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:17 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Onderweg naar Guam ja, perfecte uitvalsbasis voor een strike tegen Fordor.
Ik kreeg het weerbericht van Teheran al in de vriendenapp. Vandaag tot en met zondag prima weer daar, maandag 1400 graden en een vreemde wolk boven Teheran.
Zonder wrijving geen glans
pi_218002846
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:12 schreef Haags het volgende:
En nog heeeeel veel meer duur spul. We gaan binnenkort weer flink wat van het modernste wapentuig in actie zien dat kan toch echt niet meer anders.

Ik hoop voor een korte en succesvolle operatie. Regime change is veel te risicovol, maar alle wapen depots, nucleaire faciliteiten, en al het andere militaire materieel zoals tanks etc helemaal kapot bombarderen lijkt me een uitstekende beslissing.
Dan heeft het volk een eerlijke kans tot een opstand, en heeft het westen de komende tig jaar niets meer te vrezen van de dreiging uit Iran.
pi_218002868
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:18 schreef Perrin het volgende:
En blijkbaar nogal aan de zware kant..

[ x ]
Zouden ze doorvliegen naar Diego Garcia, zoveel parkeerplek was daar laatst niet meer?
pi_218002943
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:10 schreef oblo het volgende:

[..]
Ah oke dan begreep ik het verkeerd. Als Iran het heeft over de vernietiging van Iran dan is er een existentiële dreiging voor de meerderheid van dr Israelis en vooral de Israëlische joden, volgens Khamenei zelf:
[ afbeelding ]
https://x.com/khamenei_ir/status/531366667377717248
Kijk vooral naar punt 4.

Volgens Khamenei zou het dus legitiem zijn als de Palestijnen in een referendum zouden kiezen om “non-Palestinian emigrants” AKA 99% van de Israëlische joden etnisch te zuiveren.

Dat lijkt mij volgens alle definities een existentiële dreiging voor de joden in Israel.
Lijkt me een slecht plan inderdaad, etnisch zuiveren is idioot. Dat is wat ik Israel ook heel kwalijk neem dat ze voornemens zijn een vergelijkbaar plan uit te voeren. Dat Iraanse plan is dus onacceptabel daarover kunnen we het eens zijn.

Maar het toont ook wel de dubbele standaard . Als Israel etnisch zuivert in Gaza, is het okay. Neemt Iran het voor is het een existentiele dreiging voor heel Israel. Wat dat betreft is het ook aan Israel om de Palestijnen hun staat te geven, dat zou deze relaties waarschijnlijk flink verbeteren. Dan hoeft Israel ook minder bang te zijn voor Iran. Op die manier zou een atoomwapen voor Iran ook juist een goed idee zijn dan hoef Iran minder bang te zijn voor Israel. Misschien voelt Israel zich dan ook meer genoodzaakt een oplossing te zoeken met de Palestijnen. Kan een goede stok achter de deur zijn voor het vredesproces.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:32:11 #57
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218002950
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_218002988
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:19 schreef Haags het volgende:

[..]
Ik kreeg het weerbericht van Teheran al in de vriendenapp. Vandaag tot en met zondag prima weer daar, maandag 1400 graden en een vreemde wolk boven Teheran.
Moeten ze vast de verkeerde afslag hebben genomen. :D
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:40:22 #59
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218003002
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:22 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zouden ze doorvliegen naar Diego Garcia, zoveel parkeerplek was daar laatst niet meer?
Blijven gewoon op Guam waarschijnlijk. Druk zetten op alle speelborden tegelijk.

The cluster of deployments is certainly about Iran, but it is also about proving the United States can surge credible combat power in one hotspot without dropping the ball elsewhere. In the Pentagon’s lexicon, that is integrated deterrence: one set of moves, multiple audiences, Tehran, Beijing, Moscow, regional partners, and domestic critics, each receiving its own tailored signal. (militarytimes.com) (stripes.com)

Kortom: één posture-move, vijf boodschappen. Het gaat dus niet enkel om Teheran onder druk zetten, maar om het tegelijkertijd "managen" van hele strategische speelveld.

United States Armed Forces = Always Ready to Blow Up the Sunshine + Any Time + Any Place ;)
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_218003004
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Lijkt me een slecht plan inderdaad, etnisch zuiveren is idioot. Dat is wat ik Israel ook heel kwalijk neem dat ze voornemens zijn een vergelijkbaar plan uit te voeren. Dat Iraanse plan is dus onacceptabel daarover kunnen we het eens zijn.

Maar het toont ook wel de dubbele standaard . Als Israel etnisch zuivert in Gaza, is het okay. Neemt Iran het voor is het een existentiele dreiging voor heel Israel. Wat dat betreft is het ook aan Israel om de Palestijnen hun staat te geven, dat zou deze relaties waarschijnlijk flink verbeteren.
De plannen die voorgesteld zijn om Gaza etnisch te zuiveren door Israelische ministers, Bibi en Trump zijn zeker niet OK. Een Palestijnse staat lijkt mij ook een rechtvaardige en verstandige oplossing.

Daarnaast ontken ik ook niet dat na 7 oktober de Gazanen een existentiële dreiging ervaren.
quote:
Dan hoeft Israel ook minder bang te zijn voor Iran. Op die manier zou een atoomwapen voor Iran ook juist een goed idee zijn dan hoef Iran minder bang te zijn voor Israel. Misschien voelt Israel zich dan ook meer genoodzaakt een oplossing te zoeken met de Palestijnen. Kan een goede stok achter de deur zijn voor het vredesproces.
Iran is categorisch tegen een tweestatenoplossing, want Iran accepteert het bestaan van Israel in principle niet, ook niet naast een Palestijnse staat. Dus de dreiging vanuit Iran zal altijd blijven bestaat, behalve als ze zelf met een verandering in hun beleid komen. Daarom bereik je met vrijspel geven voor nucleaire wapens aan Iran niks mbt vrede tussen Israel en de Palestijnen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:41:35 #61
24533 ACT-F
pi_218003008
pi_218003026
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:40 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Blijven gewoon op Guam waarschijnlijk. Druk zetten op alle speelborden tegelijk.

The cluster of deployments is certainly about Iran, but it is also about proving the United States can surge credible combat power in one hotspot without dropping the ball elsewhere. In the Pentagon’s lexicon, that is integrated deterrence: one set of moves, multiple audiences, Tehran, Beijing, Moscow, regional partners, and domestic critics, each receiving its own tailored signal. (militarytimes.com) (stripes.com)

Kortom: één posture-move, vijf boodschappen. Het gaat dus niet enkel om Teheran onder druk zetten, maar om het tegelijkertijd "managen" van hele strategische speelveld.

United States Armed Forces = Always Ready to Blow Up the Sunshine + Any Time + Any Place ;)
Tijdelijk het plekje van de hoogbejaarde USS Nimitz innemen dus.
pi_218003046

De commandant van de Weapons Transfer Unit (190) van de Quds-troepen van de Revolutionaire Garde, Behanam Shahriari, is door de IAF gedood

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218003065
quote:
Dat zijn toeristen die terug naar huis willen. En Israelis die terug naar Israel willen. Je drie filmpjes tonen verschillende beelden met misleidende titels.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:50:50 #65
438527 MissButterflyy
pi_218003089
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:46 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]

De commandant van de Weapons Transfer Unit (190) van de Quds-troepen van de Revolutionaire Garde, Behanam Shahriari, is door de IAF gedood

[ afbeelding ]
Zijn dat nou twee foto’s van dezelfde man?
pi_218003122
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zijn dat nou twee foto’s van dezelfde man?
Nee, tweede is behnam shahriyari
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:54:32 #67
24533 ACT-F
pi_218003127
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:48 schreef oblo het volgende:

[..]
Dat zijn toeristen die terug naar huis willen. En Israelis die terug naar Israel willen. Je drie filmpjes tonen verschillende beelden met misleidende titels.
Ik zou op dit moment niet zo graag naar Tel Aviv gaan dus zo gek is het niet dat er naast toeristen ook inwoners zijn die een veiligere plek opzoeken nu de spanning hoog oploopt.
pi_218003134
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:46 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Opgeruimd staat netjes zullen we maar zeggen.
pi_218003138
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:10 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Weet je wat het is? Op deze manier is het voor mij ook heel weinig aan. Via een kleine omweg zal ik proberen mijn punt te maken.

Een van de sterke punten van Steve Loonker is, dat hij het nieuws zo objectief mogelijk brengt. Zonder al te veel eigen inbreng. Hij presenteert de feiten zoals ze zijn en geeft de ruimte aan zijn users om tot hun eigen conclusie te komen.

Ondanks dat ik issues heb met beide kanten, heb ik voor een soortgelijke aanpak gekozen. Niet alleen heb ik heel veel tijd en energie gestoken om de mensen hier zo goed mogelijk te informeren. Maar om dit op zo'n manier te doen zonder een duidelijke voorkeur te tonen voor partij A of B. Een oprechte poging om zo neutraal mogelijk te blijven. Hoe de mensen vervolgens de informatie verwerken moeten ze allemaal zelf weten.

Waar ik niet op dit te wachten is dat deze reeks tot een circlejerk getransformeerd word. Zelfs wanneer ik nieuwe info post, worden deze berichten ondergesneeuwd omdat men dezelfde uitgekauwde 'discussies' moet voeren, die ik al enkele honderden keren heb gehoord. En waar werkelijk geen hond op zit te wachten.

Mochten er bommen vallen dan zal ik er uiteraard bij zijn. Tot die tijd zal ik het topic van een afstand volgen :W
Je hebt helemaal gelijk, en sorry voor mijn aandeel daarin.

Mijn aandeel daarin komt voort uit het feit dat we gezworen hebben nooit meer de ogen te zullen sluiten voor antisemitisme. Niet voor niets dat dit bij wet verboden is.

Nu herinner ik mij nog goed dat ik op het voortgezet onderwijs leerde dat een van de eerste tekenen dat antisemitisme weer voeten in aarde krijgt, is dat het uit een totaal onverwachte hoek komt. En, -helaas- in dit topic-, blijkt nu dus dat het tegen je verwachtingen in bijvoorbeeld zomaar je Nederlandse buurjongen kan zijn.

De hele staat Israel bestempelen als terreurorganisatie en alle onschuldige burgers in Israel bestempelen als onderdeel van een terreurorganisatie zijn uitspraken die écht gevaarlijk zijn. Geesteszieke gevaarlijke uitspraken waar ons land op termijn aan onderdoor gaat.

Door de basis van deze generalisaties, antisemitisme, zijn de Nazi’s groot geworden, met miljoenen verloren mensenlevens als gevolg. Ook dáár begon het klein, wat uitgroeide tot dergelijke uitspraken hierboven. Als je in Nederland woont is dit onlosmakelijk onderdeel van onze geschiedenis, dus ook van ons als burger en dit besef mag ook nooit ondergesneeuwd raken.

Dus ik kan daar niet omheen kijken. Iedereen mag zijn of haar mening hebben, maar van antisemitisme mag niet weggekeken worden. Nooit.

Sorry als ik daarmee medeverantwoordelijk ben voor jou verlies aan plezier in dit topic. Ik begrijp goed dat je dat vind, maar ik doe dat niet met die intentie.

[ Bericht 0% gewijzigd door 2172619626795 op 21-06-2025 16:01:23 ]
pi_218003148
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:53 schreef oblo het volgende:

[..]
Nee, tweede is behnam shahriyari
Haring Arie, de bekende visboer uit Ramallah.
pi_218003161
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:54 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik zou op dit moment niet zo graag naar Tel Aviv gaan dus zo gek is het niet dat er naast toeristen ook inwoners zijn die een veiligere plek opzoeken nu de spanning hoog oploopt.
De titels kloppen gewoon niet met de beelden. Want die rijen die je ziet zijn toeristen die terug naar huis gaan en Israelis die terug naar Israel gaan. Dat er hier een daar een aantal Israelis tussen zitten die vluchten uit Israel is natuurlijk wel zo.
pi_218003166
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:22 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als dit klopt vliegen ze meteen door naar hun doelwit:
twitter
pi_218003201
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:00 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Als dit klopt vliegen ze meteen door naar hun doelwit:
[ x ]
In totaal zestien van die GBU-57 bommen aan boord dus, dat gaat een flink vuurwerk worden boven Fordow dus.
pi_218003222
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:05 schreef UitStraling het volgende:

[..]
In totaal zestien van die GBU-57 bommen aan boord dus, dat gaat een flink vuurwerk worden boven Fordow dus.
Hoe laat begint de show? 🍿
pi_218003226
Die USS Carl Vinson is al behoorlijk lang op zijn missie, vanaf 18 november vorig jaar zelfs, hopelijk werken alle toiletten en de airco aan boord nog.
pi_218003236
Zolang dat kutgeloof met die kutoorlogen in het midden oosten blijven is het nog best.
Als de hele wereld hierdoor (icm met andere oorlogen) in een nieuwe wereld oorlog komen dan ben ik het daar niet mee eens.
Slecht voor de handel.
Vakman pur sang
  zaterdag 21 juni 2025 @ 16:09:38 #77
24533 ACT-F
pi_218003241
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:59 schreef oblo het volgende:

[..]
De titels kloppen gewoon niet met de beelden. Want die rijen die je ziet zijn toeristen die terug naar huis gaan en Israelis die terug naar Israel gaan. Dat er hier een daar een aantal Israelis tussen zitten die vluchten uit Israel is natuurlijk wel zo.
De term 'toeristen' is inderdaad misplaatst. Derdelanders die er wonen en werken zou een betere omschrijving zijn. GL is ook van de partij :')

twitter
pi_218003244
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:05 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Je kunt niet zeggen dat ze half te werk gaan…
16 keer de zwaarste niet nucleaire bom op aarde op je dak krijgen, ben benieuwd wat voor klappers dat gaan worden zeg. Of misschien pakken ze die andere faciliteit ook meteen mee, in Tardiz ofzo uit mijn hoofd. 8 op elke faciliteit is al van een categorie dat sinds 1945 in een oorlog in elk geval al niet meer op 1 dag op aarde ontploft is en lijkt me toch wel een volledige zekerheid op vernietiging hebben.
pi_218003247
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Zolang dat kutgeloof met die kutoorlogen in het midden oosten blijven is het nog best.
Als de hele wereld hierdoor (icm met andere oorlogen) in een nieuwe wereld oorlog komen dan ben ik het daar niet mee eens.
Slecht voor de handel.
Het is al 1400 jaar ellende met dat kutgeloof.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 16:12:35 #80
24533 ACT-F
pi_218003264
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:09 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het grootste probleem is de radicale invulling van het geloof door niet al te gesofisticeerd volk en niet zozeer het geloof zelf. Het gewone volk zie je niet in de media.
pi_218003281
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Het grootste probleem is de radicale invulling van het geloof door niet al te gesofisticeerd volk en niet zozeer het geloof zelf. Het gewone volk zie je niet in de media.
Bij de islam is dat toch wel anders. Het is meer een ideologie gebaseerd op militante heerszucht.
Overal ter wereld is hetzelfde patroon te zien; daar waar de islam verschijnt wordt moord en doodslag geoogst.
pi_218003293
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:14 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Bij de islam is dat toch wel anders. Het is meer een ideologie gebaseerd op militante heerszucht.
Overal ter wereld is hetzelfde patroon te zien; daar waar de islam verschijnt wordt moord en doodslag geoogst.
Zoek het aantal Christenen in moslimlanden in de Levant in 1900 eens op, doe daarna hetzelfde voor 2025 en je snapt een beetje wat er gaande is.
pi_218003295
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:09 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Je kunt niet zeggen dat ze half te werk gaan…
16 keer de zwaarste niet nucleaire bom op aarde op je dak krijgen, ben benieuwd wat voor klappers dat gaan worden zeg. Of misschien pakken ze die andere faciliteit ook meteen mee, in Tardiz ofzo uit mijn hoofd. 8 op elke faciliteit is al van een categorie dat sinds 1945 in een oorlog in elk geval al niet meer op 1 dag op aarde ontploft is en lijkt me toch wel een volledige zekerheid op vernietiging hebben.
Hoe diep zit dat Fordow onder de grond?
pi_218003301
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:09 schreef ACT-F het volgende:

[..]
De term 'toeristen' is inderdaad misplaatst. Derdelanders die er wonen en werken zou een betere omschrijving zijn.
Nee dit klopt niet gast.

Je tweets gebruiken beelden van twee verschillende situaties:

1. Israelis die terugkeren naar Israel: https://apnews.com/articl(...)7874d140aeaf0e4c69c5

2. Toeristen die Israel ontvluchten https://www.timesofisrael(...)und-cruise-ship/amp/
  zaterdag 21 juni 2025 @ 16:17:47 #85
38496 Perrin
pi_218003304
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:17 schreef Hathor het volgende:

[..]
100 meter ofzo
pi_218003311
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
100 meter ofzo
Dan is volledige vernietiging een utopie lijkt me.

Wellicht dat instorting ook wel afdoende zal zijn.
pi_218003315
quote:

Er zijn ook genoeg voorbeelden te verzinnen waar dit niet het geval is. Het is te makkelijk om elke moslim op die manier over 1 kan te scheren vind ik.
pi_218003316
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:17 schreef Hathor het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
100 meter ofzo
Ik lees net naar schatting een halve kilometer, voor waardevolle gevoelige nucleaire apparatuur dan.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 21 juni 2025 @ 16:20:37 #89
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218003327
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:09 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Al wel meer dan 2000 jaar ellende met kutgeloven in het algemeen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218003352
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik heb geen last van het jodendom en het christendom maar wel van de islam dat steeds meer van de publieke ruimte claimt, met al het terreur en geweld tegen degene die daar niet van gediend zijn.
pi_218003353
quote:

[..]
Voor die tijd hadden we polytheïsme en vereerden we de natuur en beeldjes van dikke vrouwen, dat gaf toch minder ellende lijkt het wel.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 16:23:25 #92
24533 ACT-F
pi_218003359
quote:

[..]
Ik denk dat je mening vooral gebaseerd is op wat je in de media leest en niet op basis van persoonlijke ervaring.
pi_218003361
quote:

[..]
Klopt, maar een van die geloven hebben we van ons af kunnen schudden. Nu die andere nog.
pi_218003368
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:22 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Voor die tijd hadden we polytheïsme en vereerden we de natuur en beeldjes van dikke vrouwen, dat gaf toch minder ellende lijkt het wel.
Ik mis de dagen van de verering van Thor en Odin, lekker Mede drinken uit de schedels van je overwonnen vijanden.
pi_218003373
quote:

[..]
Waren wel toleranter tegenover elkaar. Zaten echter ook weer nadelen aan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 21 juni 2025 @ 16:26:15 #96
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218003376
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:22 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ik heb geen last van het jodendom en het christendom maar wel van de islam dat steeds meer van de publieke ruimte claimt, met al het terreur en geweld tegen degene die daar niet van gediend zijn.
Jij niet, de vele slachtoffers van uitbreidingsoorlogen enzo door de eeuwen heen wel, lijkt me (net als bij de islam natuurlijk, het is niet zo dat de islam veel gestart is en de christenen/joden/voorgangers niet) :D

Het is historisch gezien gewoon allemaal doffe ellende.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218003380
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:24 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik mis de dagen van de verering van Thor en Odin, lekker Mede drinken uit de schedels van je overwonnen vijanden.
Beetje het hart van je levende tegenstanders eruit snijden, het verse bloed drinken en daarna het lijk van de trap van de Pyramide aftiefen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 16:28:03 #98
438527 MissButterflyy
pi_218003386
quote:

[..]
Ik denk niet dat het leven toen makkelijker, vredelievender of beter was toen. Allerlei stammen sloegen elkaar toen ook de koppen in.
De Romeinen waren ook niet bepaald vredestichters. En alle stammen in Europa voerden ook oorlogen met elkaar.

Bovendien, in India vereerd men ook duizenden goden, maar zou er toch liever niet wonen.
Ook daar heb je als vrouw vaak weinig te zeggen. Sowieso niet in de laagste kasten. Mannen en vrouwen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 16:28:12 #99
24533 ACT-F
pi_218003390
quote:

[..]
Maak er maar 100.000 jaar van toen de mensheid zich begon af te vragen waar ze vandaan kwamen en dingen begonnen te verzinnen om er een verklaring aan te geven.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 16:30:30 #100
438527 MissButterflyy
pi_218003408
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:28 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Maak er maar 100.000 jaar van toen de mensheid zich begon af te vragen waar ze vandaan kwamen en dingen begonnen te verzinnen om er een verklaring aan te geven.
En ook toen werd er al flink geruzied om voedsel, land, enz.
Wat denk ik de daadwerkelijke oorzaken zijn.

Een van de oorzaken van de kruistochten was ook overbevolking in Europa.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')