Ja, oorlog.quote:
quote:Daarnaast die hele redenering kan 2 kanten op, Iran's proxies vallen Israel aan omdat ze continu met een genocide bezig zijn en Palestijnse gebieden innemen.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Iran%E2%80%93Palestine_relations En lees dit maar door: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Iran%E2%80%93Israel_relationsquote:The Islamic Republic of Iran officially recognises Palestine as a state. Ali Khamenei, the Supreme Leader of Iran, rejects a two-state solution and implies that Palestine is inseparable, while Iran's former President Mahmoud Ahmadinejad called for a free referendum for the entire Palestinian population, including Arab citizens of Israel, to determine the type of government in the future Palestinian State,[1] while reiterating that establishment of a Palestinian State alongside Israel would "never mean an endorsement of the Israeli occupation".[2]
Je zei net wel wat anders.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:31 schreef koffiekoekjes het volgende: [..] Ja die link zegt ook niks anders Tegen westers imperialisme, tegen Israel die alles inneemt
Dat is gewoon een illusie. Niemand aldaar heeft enige sympathie voor iran.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:32 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Bij een grote oorlog zal het niet bij proxies blijven, zeker niet als Iran er in slaagt er een religieuze oorlog van te maken ipv Israel/VS vs Iran.
Waarom zou Iran stoppen bij het bereiken van een 2 staten oorlog als Israel zelf dat ook niet wil(de).quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:33 schreef oblo het volgende:
[..]
Ja, oorlog.
[..]
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Iran%E2%80%93Palestine_relations En lees dit maar door: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Iran%E2%80%93Israel_relations
Irans positie is voor zo ver ik weet niet: “als Israel stopt met de Palestijnen aanvallen kunnen we vrienden zijn”, maar “de zionisten moeten van de kaart geveegd worden en alles moet worden teruggegeven aan de Palestijnen”. Denk jij wat anders? Heb je bronnen?
Alle religieuze vriendjes van Iran doen al mee.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is gewoon een illusie. Niemand aldaar heeft enige sympathie voor iran.
Ze hoeven geen sympathie te hebben voor Iran als de haat voor VS/Israel groter isquote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is gewoon een illusie. Niemand aldaar heeft enige sympathie voor iran.
Geen idee waar je het over hebt nu.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:35 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Waarom zou Iran stoppen bij het bereiken van een 2 staten oorlog als Israel zelf dat ook niet wil(de).
Dus Iran zou tevreden moeten zijn met 2 staten oplossing maar Israel mag lekker proberen alles en iedereen in Gaza, Westbank etc. dood te schieten?
Ze staan redelijk alleen, denk niet dat ze veel landen mee krijgen in een oorlog tegen VS.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:32 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Bij een grote oorlog zal het niet bij proxies blijven, zeker niet als Iran er in slaagt er een religieuze oorlog van te maken ipv Israel/VS vs Iran.
Iran positie is Israel moet van de kaart geveegd worden.quote:
Dat is een totaal verkeerde inschatting geweest. Een regime wijzig je nooit door een land te bombarderen. Een bevolking gaat juist meer achter de regering staan. Zelfs de Japanse keizer bleef in 1945 op de troon.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit is wel zo, de inschatting was denk ik geweest dat het volk van Iran de macht zou grijpen na de eerste mokerslagen tegen het regime (Rising Lion), het verder bombarderen van militaire doelen heeft eigenlijk totaal geen zin meer omdat ze daarbij onvermijdelijk ook burgers treffen, ze kunnen beter alles wat ze hebben op de nucleaire doelen afschieten, desnoods met behulp van de Amerikanen met hun veel zwaardere munitie.
Bovendien helpt het feit dat er Iraanse rakketen door het schild heenkomen niet mee, het IDF zal hierbij in actie moeten komen tegen de lanceerlocaties, kwestie van tijd alvorens deze naast ziekenhuizen en kindercrèches komen te staan natuurlijk.
Wel beter dan die shit van jou hier lezen inderdaad, maar het blijft wel bullshit.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:38 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Jij kan denk ik beter bij het voetbal hangen. Misschien 2e plek vieren ofzo
Daarnaast zal een oorlog met Iran waarschijnlijk ook iets triggeren bij China wat betreft Taiwan. Als dan de chipindustrie ook op z'n gat ligt kunnen we een leuke komende 10 jaar tegemoet gaan.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:39 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat is een totaal verkeerde inschatting geweest. Een regime wijzig je nooit door een land te bombarderen. Een bevolking gaat juist meer achter de regering staan. Zelfs de Japanse keizer bleef in 1945 op de troon.
Israël raakt straks door zijn munitie heen. Als de VS nu verder gaat ingrijpen, dan is Trump alle geloofwaardigheid kwijt. Als Trump een te zware bom gaat gooien op Iran, dan is uiteindelijk Oekraïne de klos. De Russen hoeven zich dan ook niet meer in te houden met nucleaire wapens.
Adios vriendquote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel beter dan die shit van jou hier lezen inderdaad, maar het blijft wel bullshit.
Eerst maar eens deze zomer zonder kleerscheuren doorkomen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:40 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Daarnaast zal een oorlog met Iran waarschijnlijk ook iets triggeren bij China wat betreft Taiwan. Als dan de chipindustrie ook op z'n gat ligt kunnen we een leuke komende 10 jaar tegemoet gaan.
Maar dat is toch niet anti-joods. Joods zijn is toch niet hetzelfde als zionist zijn?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:33 schreef oblo het volgende:
[..]
Ja, oorlog.
[..]
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Iran%E2%80%93Palestine_relations En lees dit maar door: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Iran%E2%80%93Israel_relations
Irans positie is voor zo ver ik weet niet: “als Israel stopt met de Palestijnen aanvallen kunnen we vrienden zijn”, maar “de zionisten moeten van de kaart geveegd worden en alles moet worden teruggegeven aan de Palestijnen”. Denk jij wat anders? Heb je bronnen?
Ook daar heb ik meer verstand van.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:41 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Adios vriendGa jij je maar bezig houden met de opstelling ofzo
Banden tussen Turkije en Armenië is trouwens wel aan de beterende hand, dat is wel een win, de rest gaat naar de klote.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eerst maar eens deze zomer zonder kleerscheuren doorkomen.
Ja Turkije zit daar lekker terwijl iedereen om hen heen elkaar in de haren vliegt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:42 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Banden tussen Turkije en Armenië is trouwens wel aan de beterende hand, dat is wel een win, de rest gaat naar de klote.
Toch nog ergens een stuk positiviteit
Beiden vind ik niet legitiem. Zou wat zijn. Kunnen we dan ook zeggen dat het legitiem is als Gaza van de kaart geveegd moet worden omdat de machthebbers daar Israel van de kaart willen vegen?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:37 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Iran positie is Israel moet van de kaart geveegd worden.
Israels positie is Palestijnen moeten van de kaart geveegd worden.
Als de één legitiem is, is de andere dat ook.
Misschien hopen de Koerden ook op een kansje.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja Turkije zit daar lekker terwijl iedereen om hen heen elkaar in de haren vliegt.
Had makkelijk zo kunnen lopen, zie de massale Iraanse opstanden in 2022, de verhalen van Iraanse vluchtelingen en het feit dat dit niet zomaar bombarderen was maar een chirurgisch bediende scalpel om de militaire machtshebbers en nucleaire wetenschappers uit te schakelen, de kapitale fout achteraf is dat ze het niet aangedurfd hebben om de klerikale macht ook rechtstreeks uit te schakelen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:39 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat is een totaal verkeerde inschatting geweest. Een regime wijzig je nooit door een land te bombarderen. Een bevolking gaat juist meer achter de regering staan. Zelfs de Japanse keizer bleef in 1945 op de troon.
Israël raakt straks door zijn munitie heen. Als de VS nu verder gaat ingrijpen, dan is Trump alle geloofwaardigheid kwijt. Als Trump een te zware bom gaat gooien op Iran, dan is uiteindelijk Oekraïne de klos. De Russen hoeven zich dan ook niet meer in te houden met nucleaire wapens.
Die krijgen straks vast Noord-West Iran.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Misschien hopen de Koerden ook op een kansje.
Grappig genoeg hebben die een paar weken geleden ook vrede gesloten met Turkije en heeft de PKK zichzelf opgeheven.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Misschien hopen de Koerden ook op een kansje.
Ik gok dat Azerbaijan ook aast op die hoekquote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die krijgen straks vast Noord-West Iran.
Tuurlijk Priesters bombarderen doet het goed in een land dat een theocratie is. Dat is echt de manier hoe ze positiever over Israel gaan denkenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Had makkelijk zo kunnen lopen, zie de massale Iraanse opstanden in 2022, de verhalen van Iraanse vluchtelingen en het feit dat dit niet zomaar bombarderen was maar een chirurgisch bediende scalpel om de militaire machtshebbers en nucleaire wetenschappers uit te schakelen, de kapitale fout achteraf is dat ze het niet aangedurfd hebben om de klerikale macht ook rechtstreeks uit te schakelen.
Iedereen wil de Turken te vriend houden. VS, EU, Israël, Rusland. Geen slechte positie om in te zitten.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:47 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Grappig genoeg hebben die een paar weken geleden ook vrede gesloten met Turkije en heeft de PKK zichzelf opgeheven.
Turkije heeft redelijk wat 'wins' binnengehaald met Syrië, Koerden, Armenië en nu toch een stukje Iran/Israel
Volgens mij quote je een verkeerde user want ik heb je nooit beschuldigd van antisemitisme en ik heb nooit gezegd dat Iran het NIET heeft over zionisme. Sowieso is dat een hele andere discussie, ik denk in ieder geval dat de lijn tussen zionisten en joden in de ogen van het Iraans regime redelijk vaag is.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet anti-joods. Joods zijn is toch niet hetzelfde als zionist zijn?
Voor je me beschuldigt van liegen, hij zegt toch specifiek zionisme en niet jodendom. Volgens mij is zionisme een giftige ideologie geen godsdienst?
Op zich is het toch vergelijkbaar met hoe Netanyahu in Gaza, Hamas wil uitroeien. Van die uitspraak zou ik ook niet gelijk maken dat Netanyahu dan al zegt dat alle Palstijnen doodmoeten. Want Hamas uitroeien of de Palestijnenen uitroeien is nogal een verschil. Ik denk op dezelfde manier als zionisme willen uitroeien of joden willen uitroeien best een verschil is.
Jij hoeft het niet legitiem te vinden, de landen zelf vinden het wel legitiem.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:45 schreef oblo het volgende:
[..]
Beiden vind ik niet legitiem. Zou wat zijn. Kunnen we dan ook zeggen dat het legitiem is als Gaza van de kaart geveegd moet worden omdat de machthebbers daar Israel van de kaart willen vegen?
Ik zal ze anders noemen dan zodat ook jij het misschien begrijpt, ook al heb ik die hoop al opgegeven, Godsdienstwaanzinnige massamoordenaars in een soepjurk.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tuurlijk Priesters bombarderen doet het goed in een land dat een theocratie is. Dat is echt de manier hoe ze positiever over Israel gaan denken
Je zal specifieker moeten zijn qua godsdienstwaanzinnige massamoordenaars in een soepjurk.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:49 schreef UitStraling het volgende:
Godsdienstwaanzinnige massamoordenaars in een soepjurk.
Geen idee welk punt je probeert te maken, sorry.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:49 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Jij hoeft het niet legitiem te vinden, de landen zelf vinden het wel legitiem.
Daarom is de één niet beter dan de ander.
Dan moet je maar je posts teruglezen of terug naar groep 8quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:51 schreef oblo het volgende:
[..]
Geen idee welk punt je probeert te maken, sorry.
Het is ook belangrijk dat het in Turkije rustig blijft.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iedereen wil de Turken te vriend houden. VS, EU, Israël, Rusland. Geen slechte positie om in te zitten.
In Turkije is het momenteel vooral intern onrustig tussen de grootste oppositie partij en de partij van Erdogan.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is ook belangrijk dat het in Turkije rustig blijft.
Erdogan zijn droom is alle Turken onder een non-seculiere vlag (vandaar de herbestemming van de Hagia Sophia als moskee in plaats van museum), met als extraatje de dominante macht in de Oostelijke Middellandse Zee zijn, vandaar dat je jezelf in Libië ook wel kunt redden met wat woordjes Turks.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is ook belangrijk dat het in Turkije rustig blijft.
Als je jezelf niet wil verduidelijken dan laat ik het hier maar bij. Kan aan mij leggen hoor, maar dit is mij te vaag.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:52 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dan moet je maar je posts teruglezen of terug naar groep 8
https://www.foxnews.com/l(...)onflict-june-21-2025quote:B-2 stealth bombers appear to move towards Guam hours before Trump expected at White House
Nee ik quote niet de verkeerde. Ik was gewoon benieuwd wat je daarover denkt. Het lijkt me zeer relevant voor hoe hoog we de dreiging voor Israel moeten inschatten.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:48 schreef oblo het volgende:
[..]
Volgens mij quote je een verkeerde user want ik heb je nooit beschuldigd van antisemitisme en ik heb nooit gezegd dat Iran het NIET heeft over zionisme. Sowieso is dat een hele andere discussie, ik denk in ieder geval dat de lijn tussen zionisten en joden in de ogen van het Iraans regime redelijk vaag is.
Alstu, https://en.m.wikipedia.or(...)el_in_Iranian_policyquote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee ik quote niet de verkeerde. Ik was gewoon benieuwd wat je daarover denkt. Het lijkt me zeer relevant voor hoe hoog we de dreiging voor Israel moeten inschatten.
Ja dat snap ik wel een beetje vanuit wat we in Gaza zien. Als Israel al geen lijn trekt tussen Hamas en Palestijn. Dan is het misschien naief van mij om te denken dat Iran wel een lijn zou zien tussen zionist en jood.
Stukje Ottomanie.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Erdogan zijn droom is alle Turken onder een non-seculiere vlag (vandaar de herbestemming van de Hagia Sophia als moskee in plaats van museum), met als extraatje de dominante macht in de Oostelijke Middellandse Zee zijn, vandaar dat je jezelf in Libië ook wel kunt redden met wat woordjes Turks.
Nou ja groot Turkije stopt in de ogen van Erdogan in oostelijke richting een stukje voorbij de stad Ürümqi, met een beetje pech kan Steve hier ook nog eens live verslag van gaan doen.quote:
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:33 schreef Perrin het volgende:
Wat heeft deze discussie met de Israël-Iran oorlog te maken?
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit topic glijdt af in bijna alleen maar saaie, uitgekauwde discussies die al op talloze plekken zijn gevoerd op fok.
Ik lees liever het laatste nieuws. Niet wat user X of Y voor de zoveelste keer beweerd.
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:05 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ja maar @:ali_boo slaapt nog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee hebt wel gelijk.Weet je wat het is? Op deze manier is het voor mij ook heel weinig aan. Via een kleine omweg zal ik proberen mijn punt te maken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, die gast houdt het wel allemaal bij als hij hier is!
Een van de sterke punten van Steve Loonker is, dat hij het nieuws zo objectief mogelijk brengt. Zonder al te veel eigen inbreng. Hij presenteert de feiten zoals ze zijn en geeft de ruimte aan zijn users om tot hun eigen conclusie te komen.
Ondanks dat ik issues heb met beide kanten, heb ik voor een soortgelijke aanpak gekozen. Niet alleen heb ik heel veel tijd en energie gestoken om de mensen hier zo goed mogelijk te informeren. Maar om dit op zo'n manier te doen zonder een duidelijke voorkeur te tonen voor partij A of B. Een oprechte poging om zo neutraal mogelijk te blijven. Hoe de mensen vervolgens de informatie verwerken moeten ze allemaal zelf weten.
Waar ik niet op dit te wachten is dat deze reeks tot een circlejerk getransformeerd word. Zelfs wanneer ik nieuwe info post, worden deze berichten ondergesneeuwd omdat men dezelfde uitgekauwde 'discussies' moet voeren, die ik al enkele honderden keren heb gehoord. En waar werkelijk geen hond op zit te wachten.
Mochten er bommen vallen dan zal ik er uiteraard bij zijn. Tot die tijd zal ik het topic van een afstand volgen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Ah oke dan begreep ik het verkeerd. Als Iran het heeft over de vernietiging van Iran dan is er een existentiële dreiging voor de meerderheid van dr Israelis en vooral de Israëlische joden, volgens Khamenei zelf:quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee ik quote niet de verkeerde. Ik was gewoon benieuwd wat je daarover denkt. Het lijkt me zeer relevant voor hoe hoog we de dreiging voor Israel moeten inschatten.
Ja dat snap ik wel een beetje vanuit wat we in Gaza zien. Als Israel al geen lijn trekt tussen Hamas en Palestijn. Dan is het misschien naief van mij om te denken dat Iran wel een lijn zou zien tussen zionist en jood.
Onderweg naar Guam ja, perfecte uitvalsbasis voor een strike tegen Fordor.quote:
Het advies om Joden niet de zee in te gooienquote:
Ik kreeg het weerbericht van Teheran al in de vriendenapp. Vandaag tot en met zondag prima weer daar, maandag 1400 graden en een vreemde wolk boven Teheran.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:17 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Onderweg naar Guam ja, perfecte uitvalsbasis voor een strike tegen Fordor.
En nog heeeeel veel meer duur spul. We gaan binnenkort weer flink wat van het modernste wapentuig in actie zien dat kan toch echt niet meer anders.quote:
Zouden ze doorvliegen naar Diego Garcia, zoveel parkeerplek was daar laatst niet meer?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:18 schreef Perrin het volgende:
En blijkbaar nogal aan de zware kant..
[ x ]
Lijkt me een slecht plan inderdaad, etnisch zuiveren is idioot. Dat is wat ik Israel ook heel kwalijk neem dat ze voornemens zijn een vergelijkbaar plan uit te voeren. Dat Iraanse plan is dus onacceptabel daarover kunnen we het eens zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:10 schreef oblo het volgende:
[..]
Ah oke dan begreep ik het verkeerd. Als Iran het heeft over de vernietiging van Iran dan is er een existentiële dreiging voor de meerderheid van dr Israelis en vooral de Israëlische joden, volgens Khamenei zelf:
[ afbeelding ]
https://x.com/khamenei_ir/status/531366667377717248
Kijk vooral naar punt 4.
Volgens Khamenei zou het dus legitiem zijn als de Palestijnen in een referendum zouden kiezen om “non-Palestinian emigrants” AKA 99% van de Israëlische joden etnisch te zuiveren.
Dat lijkt mij volgens alle definities een existentiële dreiging voor de joden in Israel.
Moeten ze vast de verkeerde afslag hebben genomen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:19 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik kreeg het weerbericht van Teheran al in de vriendenapp. Vandaag tot en met zondag prima weer daar, maandag 1400 graden en een vreemde wolk boven Teheran.
Blijven gewoon op Guam waarschijnlijk. Druk zetten op alle speelborden tegelijk.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zouden ze doorvliegen naar Diego Garcia, zoveel parkeerplek was daar laatst niet meer?
De plannen die voorgesteld zijn om Gaza etnisch te zuiveren door Israelische ministers, Bibi en Trump zijn zeker niet OK. Een Palestijnse staat lijkt mij ook een rechtvaardige en verstandige oplossing.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lijkt me een slecht plan inderdaad, etnisch zuiveren is idioot. Dat is wat ik Israel ook heel kwalijk neem dat ze voornemens zijn een vergelijkbaar plan uit te voeren. Dat Iraanse plan is dus onacceptabel daarover kunnen we het eens zijn.
Maar het toont ook wel de dubbele standaard . Als Israel etnisch zuivert in Gaza, is het okay. Neemt Iran het voor is het een existentiele dreiging voor heel Israel. Wat dat betreft is het ook aan Israel om de Palestijnen hun staat te geven, dat zou deze relaties waarschijnlijk flink verbeteren.
Iran is categorisch tegen een tweestatenoplossing, want Iran accepteert het bestaan van Israel in principle niet, ook niet naast een Palestijnse staat. Dus de dreiging vanuit Iran zal altijd blijven bestaat, behalve als ze zelf met een verandering in hun beleid komen. Daarom bereik je met vrijspel geven voor nucleaire wapens aan Iran niks mbt vrede tussen Israel en de Palestijnen.quote:Dan hoeft Israel ook minder bang te zijn voor Iran. Op die manier zou een atoomwapen voor Iran ook juist een goed idee zijn dan hoef Iran minder bang te zijn voor Israel. Misschien voelt Israel zich dan ook meer genoodzaakt een oplossing te zoeken met de Palestijnen. Kan een goede stok achter de deur zijn voor het vredesproces.
Tijdelijk het plekje van de hoogbejaarde USS Nimitz innemen dus.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:40 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Blijven gewoon op Guam waarschijnlijk. Druk zetten op alle speelborden tegelijk.
The cluster of deployments is certainly about Iran, but it is also about proving the United States can surge credible combat power in one hotspot without dropping the ball elsewhere. In the Pentagon’s lexicon, that is integrated deterrence: one set of moves, multiple audiences, Tehran, Beijing, Moscow, regional partners, and domestic critics, each receiving its own tailored signal. (militarytimes.com) (stripes.com)
Kortom: één posture-move, vijf boodschappen. Het gaat dus niet enkel om Teheran onder druk zetten, maar om het tegelijkertijd "managen" van hele strategische speelveld.
United States Armed Forces = Always Ready to Blow Up the Sunshine + Any Time + Any Place
Dat zijn toeristen die terug naar huis willen. En Israelis die terug naar Israel willen. Je drie filmpjes tonen verschillende beelden met misleidende titels.quote:
Zijn dat nou twee foto’s van dezelfde man?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:46 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
De commandant van de Weapons Transfer Unit (190) van de Quds-troepen van de Revolutionaire Garde, Behanam Shahriari, is door de IAF gedood
[ afbeelding ]
Nee, tweede is behnam shahriyariquote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zijn dat nou twee foto’s van dezelfde man?
Ik zou op dit moment niet zo graag naar Tel Aviv gaan dus zo gek is het niet dat er naast toeristen ook inwoners zijn die een veiligere plek opzoeken nu de spanning hoog oploopt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:48 schreef oblo het volgende:
[..]
Dat zijn toeristen die terug naar huis willen. En Israelis die terug naar Israel willen. Je drie filmpjes tonen verschillende beelden met misleidende titels.
Opgeruimd staat netjes zullen we maar zeggen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:46 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
De commandant van de Weapons Transfer Unit (190) van de Quds-troepen van de Revolutionaire Garde, Behanam Shahriari, is door de IAF gedood
[ afbeelding ]
Je hebt helemaal gelijk, en sorry voor mijn aandeel daarin.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:10 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Weet je wat het is? Op deze manier is het voor mij ook heel weinig aan. Via een kleine omweg zal ik proberen mijn punt te maken.
Een van de sterke punten van Steve Loonker is, dat hij het nieuws zo objectief mogelijk brengt. Zonder al te veel eigen inbreng. Hij presenteert de feiten zoals ze zijn en geeft de ruimte aan zijn users om tot hun eigen conclusie te komen.
Ondanks dat ik issues heb met beide kanten, heb ik voor een soortgelijke aanpak gekozen. Niet alleen heb ik heel veel tijd en energie gestoken om de mensen hier zo goed mogelijk te informeren. Maar om dit op zo'n manier te doen zonder een duidelijke voorkeur te tonen voor partij A of B. Een oprechte poging om zo neutraal mogelijk te blijven. Hoe de mensen vervolgens de informatie verwerken moeten ze allemaal zelf weten.
Waar ik niet op dit te wachten is dat deze reeks tot een circlejerk getransformeerd word. Zelfs wanneer ik nieuwe info post, worden deze berichten ondergesneeuwd omdat men dezelfde uitgekauwde 'discussies' moet voeren, die ik al enkele honderden keren heb gehoord. En waar werkelijk geen hond op zit te wachten.
Mochten er bommen vallen dan zal ik er uiteraard bij zijn. Tot die tijd zal ik het topic van een afstand volgen
Haring Arie, de bekende visboer uit Ramallah.quote:
De titels kloppen gewoon niet met de beelden. Want die rijen die je ziet zijn toeristen die terug naar huis gaan en Israelis die terug naar Israel gaan. Dat er hier een daar een aantal Israelis tussen zitten die vluchten uit Israel is natuurlijk wel zo.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:54 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zou op dit moment niet zo graag naar Tel Aviv gaan dus zo gek is het niet dat er naast toeristen ook inwoners zijn die een veiligere plek opzoeken nu de spanning hoog oploopt.
Als dit klopt vliegen ze meteen door naar hun doelwit:quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zouden ze doorvliegen naar Diego Garcia, zoveel parkeerplek was daar laatst niet meer?
In totaal zestien van die GBU-57 bommen aan boord dus, dat gaat een flink vuurwerk worden boven Fordow dus.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:00 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Als dit klopt vliegen ze meteen door naar hun doelwit:
[ x ]
Hoe laat begint de show? 🍿quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In totaal zestien van die GBU-57 bommen aan boord dus, dat gaat een flink vuurwerk worden boven Fordow dus.
De term 'toeristen' is inderdaad misplaatst. Derdelanders die er wonen en werken zou een betere omschrijving zijn. GL is ook van de partijquote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:59 schreef oblo het volgende:
[..]
De titels kloppen gewoon niet met de beelden. Want die rijen die je ziet zijn toeristen die terug naar huis gaan en Israelis die terug naar Israel gaan. Dat er hier een daar een aantal Israelis tussen zitten die vluchten uit Israel is natuurlijk wel zo.
Je kunt niet zeggen dat ze half te werk gaan…quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In totaal zestien van die GBU-57 bommen aan boord dus, dat gaat een flink vuurwerk worden boven Fordow dus.
Het is al 1400 jaar ellende met dat kutgeloof.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Zolang dat kutgeloof met die kutoorlogen in het midden oosten blijven is het nog best.
Als de hele wereld hierdoor (icm met andere oorlogen) in een nieuwe wereld oorlog komen dan ben ik het daar niet mee eens.
Slecht voor de handel.
Het grootste probleem is de radicale invulling van het geloof door niet al te gesofisticeerd volk en niet zozeer het geloof zelf. Het gewone volk zie je niet in de media.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:09 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het is al 1400 jaar ellende met dat kutgeloof.
Bij de islam is dat toch wel anders. Het is meer een ideologie gebaseerd op militante heerszucht.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het grootste probleem is de radicale invulling van het geloof door niet al te gesofisticeerd volk en niet zozeer het geloof zelf. Het gewone volk zie je niet in de media.
Zoek het aantal Christenen in moslimlanden in de Levant in 1900 eens op, doe daarna hetzelfde voor 2025 en je snapt een beetje wat er gaande is.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:14 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Bij de islam is dat toch wel anders. Het is meer een ideologie gebaseerd op militante heerszucht.
Overal ter wereld is hetzelfde patroon te zien; daar waar de islam verschijnt wordt moord en doodslag geoogst.
Hoe diep zit dat Fordow onder de grond?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:09 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Je kunt niet zeggen dat ze half te werk gaan…
16 keer de zwaarste niet nucleaire bom op aarde op je dak krijgen, ben benieuwd wat voor klappers dat gaan worden zeg. Of misschien pakken ze die andere faciliteit ook meteen mee, in Tardiz ofzo uit mijn hoofd. 8 op elke faciliteit is al van een categorie dat sinds 1945 in een oorlog in elk geval al niet meer op 1 dag op aarde ontploft is en lijkt me toch wel een volledige zekerheid op vernietiging hebben.
Nee dit klopt niet gast.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De term 'toeristen' is inderdaad misplaatst. Derdelanders die er wonen en werken zou een betere omschrijving zijn.
100 meter ofzoquote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoe diep zit dat Fordow onder de grond?
Dan is volledige vernietiging een utopie lijkt me.quote:
Er zijn ook genoeg voorbeelden te verzinnen waar dit niet het geval is. Het is te makkelijk om elke moslim op die manier over 1 kan te scheren vind ik.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:14 schreef RotatoR het volgende:
Overal ter wereld is hetzelfde patroon te zien; daar waar de islam verschijnt wordt moord en doodslag geoogst.
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoe diep zit dat Fordow onder de grond?
Ik lees net naar schatting een halve kilometer, voor waardevolle gevoelige nucleaire apparatuur dan.quote:
Al wel meer dan 2000 jaar ellende met kutgeloven in het algemeen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:09 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het is al 1400 jaar ellende met dat kutgeloof.
Ik heb geen last van het jodendom en het christendom maar wel van de islam dat steeds meer van de publieke ruimte claimt, met al het terreur en geweld tegen degene die daar niet van gediend zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Al wel meer dan 2000 jaar ellende met kutgeloven in het algemeen.
Voor die tijd hadden we polytheïsme en vereerden we de natuur en beeldjes van dikke vrouwen, dat gaf toch minder ellende lijkt het wel.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk dat je mening vooral gebaseerd is op wat je in de media leest en niet op basis van persoonlijke ervaring.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:14 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Bij de islam is dat toch wel anders. Het is meer een ideologie gebaseerd op militante heerszucht.
Klopt, maar een van die geloven hebben we van ons af kunnen schudden. Nu die andere nog.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik mis de dagen van de verering van Thor en Odin, lekker Mede drinken uit de schedels van je overwonnen vijanden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Voor die tijd hadden we polytheïsme en vereerden we de natuur en beeldjes van dikke vrouwen, dat gaf toch minder ellende lijkt het wel.
Waren wel toleranter tegenover elkaar. Zaten echter ook weer nadelen aan.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Voor die tijd hadden we polytheïsme en vereerden we de natuur en beeldjes van dikke vrouwen, dat gaf toch minder ellende lijkt het wel.
Jij niet, de vele slachtoffers van uitbreidingsoorlogen enzo door de eeuwen heen wel, lijkt me (net als bij de islam natuurlijk, het is niet zo dat de islam veel gestart is en de christenen/joden/voorgangers niet)quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:22 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ik heb geen last van het jodendom en het christendom maar wel van de islam dat steeds meer van de publieke ruimte claimt, met al het terreur en geweld tegen degene die daar niet van gediend zijn.
Beetje het hart van je levende tegenstanders eruit snijden, het verse bloed drinken en daarna het lijk van de trap van de Pyramide aftiefen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik mis de dagen van de verering van Thor en Odin, lekker Mede drinken uit de schedels van je overwonnen vijanden.
Ik denk niet dat het leven toen makkelijker, vredelievender of beter was toen. Allerlei stammen sloegen elkaar toen ook de koppen in.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Maak er maar 100.000 jaar van toen de mensheid zich begon af te vragen waar ze vandaan kwamen en dingen begonnen te verzinnen om er een verklaring aan te geven.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En ook toen werd er al flink geruzied om voedsel, land, enz.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Maak er maar 100.000 jaar van toen de mensheid zich begon af te vragen waar ze vandaan kwamen en dingen begonnen te verzinnen om er een verklaring aan te geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |