abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218002019
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 13:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Zo praat Netanyahu ook over Iran inderdaad. Het verwerpen van legitimiteit en dergelijke.
[..]
Zo'n uitspraak gaat ook vrij duidelijk over de regering, niet over het volk. Op deze wijze zegt Netanyahu ook het Iraanse regime te willen vernietigen. Ja dat is allemaal harde taal, ze kunnen beide beter matigen.
Beetje flauw van mezelf maar je doet me serieus denken aan Gríma uit Lord of the Rings _O-
pi_218002025
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 13:53 schreef 2172619626795 het volgende:
Voor alle duidelijkheid: antisemitisme heeft niets te maken met psychoanalyse. Daarnaast krijgt antisemitisme bij wet geen ruimte om als (politiek) idee te etaleren.

Als antisemiet heb je je recht van gelijkwaardige discussiepartner verspeeld.
Ik ben geen antisemiet ik geloof dat ieder geloof en ieder mens gelijk is. Heel vermoeiend om meerdere keren per dag beschuldigd te worden van antisemitisme terwijl ik niet eens over geloof praat. Geloof heeft hier allemaal weinig mee van doen.
Ik ben ook tegen antisemitisme en zo lichtvaardig iedereen waarmee je het oneens bent antisemiet noemen.
pi_218002041
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 13:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik ben geen antisemiet ik geloof dat ieder geloof en ieder mens gelijk is. Heel vermoeiend om meerdere keren per dag beschuldigd te worden van antisemitisme terwijl ik niet eens over geloof praat. Geloof heeft hier allemaal weinig mee van doen.
Ik ben ook tegen antisemitisme en zo lichtvaardig iedereen waarmee je het oneens bent antisemiet noemen.
Waarom quote je mij? Heb ik gemist dat je al terug bent gekomen op je woorden?

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik met iedereen in gesprek wil, en ik heb in woord en daad laten zien dat ik ook buiten mijn eigen bubbel wil relativeren.

Maar antisemitisme, jodenhaat, is waar ik de grens trek.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 23:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Israel is een terroristische organisatie. Laat dat even tot je doordringen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 00:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

(…) onschuldige burgers in Israel maar ze zijn onderdeel van een terroristische organisatie.
Onschuldige burgers zijn ook Israel. Joden, Christenen, Moslims en Druzen worden door jou allemaal weggezet als onderdeel van een terroristische organisatie. Niet om wat ze doen, maar enkel en alleen omdat ze joods zijn en in Israel wonen.

Schaamteloze jodenhaat.

Als je niet eens meer je best doet om het gebrek aan intellect te verbergen, dan kan ik alleen maar hardop lachen om jouw bewering dat je beschikt over de noodzakelijke historische kennis in deze discussie.

En daar ik mee leven. Maar zolang jij niet over het zelfreflecterend vermogen beschikt om op je antisemitische uitspraken terug te komen, dan ben je geen volwaardige discussiepartner en zijn jij en ik uitgepraat jongen ;)

In Nazi-Duitsland begonnen ze precies hetzelfde als jouw quotes hierboven.
pi_218002046
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 13:56 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Beetje flauw van mezelf maar je doet me serieus denken aan Gríma uit Lord of the Rings _O-
Die past wel bij jou ja. Een beetje zo glibberig de aandacht proberen af te leiden van waar het om gaat. Dat beide kanten in het conflict elkaar om het leven staan. Dat Iran meer te vrezen heeft van Israel dan andersom.
pi_218002069
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 13:58 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Waarom quote je mij? Heb ik gemist dat je al terug bent gekomen op je woorden?

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik met iedereen in gesprek wil, en ik heb in woord en daad laten zien dat ik ook buiten mijn eigen bubbel wil relativeren.

Maar antisemitisme, jodenhaat, is waar ik de grens trek.
[..]
[..]
Onschuldige burgers zijn ook Israel. Joden, Christenen, Moslims en Druzen worden door jou allemaal weggezet als onderdeel van een terroristische organisatie. Niet om wat ze doen, maar enkel en alleen omdat ze joods zijn en in Israel wonen.

Schaamteloze jodenhaat.

Als je niet eens meer je best doet om het gebrek aan intellect te verbergen, dan kan ik alleen maar hardop lachen om jouw bewering dat je beschikt over de noodzakelijke historische kennis in deze discussie.

En daar ik mee leven. Maar zolang jij niet over het zelfreflecterend vermogen beschikt om op je antisemitische uitspraken terug te komen, dan ben je geen volwaardige discussiepartner en zijn jij en ik uitgepraat jongen ;)

In Nazi-Duitsland begonnen ze precies hetzelfde als jouw quotes hierboven.
Wat lul je nou. In Nazi Duitsland waren de niet anti-semitische Duitsers ook onderdeel van terroristische organisatie. Zo werden ze ook behandeld. Dresden is platgebombardeerd zonder op burgerslachtoffers te letten.
Nogmaals mijn kritiek op Israel heeft niets met geloof te maken. Bij de Nazi's stond kritiek op joden centraal in hun ideologie, ik heb geen enkele kritiek op joden. Joden zijn mensen zoals jij en ik.

Omdat je zo traag bent van begrip Israel =/ 'de joden'. Joodse mensen zijn niet Israeli's. Ik veronderstel niet welk geloof iemand heeft als ik het over Israeliers heb.
pi_218002080
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 13:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Die past wel bij jou ja. Een beetje zo glibberig de aandacht proberen af te leiden van waar het om gaat. Dat beide kanten in het conflict elkaar om het leven staan. Dat Iran meer te vrezen heeft van Israel dan andersom.
Als je de volgende keer komt pleiten om voor alle mensen en betrokken partijen het beste te wensen graag je verblindende Jodenhaat thuis laten, is maar een gratis tip, scheelt een hoop mensen ergernis, tijd en goedbedoelde welwillendheid om het andere geluid te horen namelijk.

Je doet namelijk de Palestijnse zaak en hun leed meer kwaad dan goed hiermee.
pi_218002082
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat lul je nou. In Nazi Duitsland waren de niet anti-semitische Duitsers ook onderdeel van terroristische organisatie. Zo werden ze ook behandeld. Dresden is platgebombardeerd zonder op burgerslachtoffers te letten.
Nogmaals mijn kritiek op Israel heeft niets met geloof te maken. Bij de Nazi's stond kritiek op joden centraal in hun ideologie, ik heb geen enkele kritiek op joden. Joden zijn mensen zoals jij en ik.
quote:

quote:

(…) onschuldige burgers in Israel maar ze zijn onderdeel van een terroristische organisatie.

Schaamteloze jodenhaat.

Vroeger kon dit nog vergeten worden, tegenwoordig met het internet gelukkig niet meer. Jouw woorden gaan je tot het einde der dagen achtervolgen zolang je niet over het zelf reflecterend vermogen beschikt hierop terug te komen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:05:47 #258
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218002091
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 13:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je bent echt een beetje traag he. Alleen kijken naar wat Iran over Israel zegt is super eenzijdig. Alleen kijken wat Israel over Iran zegt zou dat ook zijn. Als je beide bekijkt heb je een completer plaatje. Dit topic gaat over een conflict. De zijden in een conflict vergelijken een jijbak noemen is bizar.
Hier hebben we het al over gehad, retorische beperkt figuur.

quote:
Een "jij-bak" is een informele term voor een retorische truc, waarbij iemand niet ingaat op de inhoud van een argument of kritiek, maar in plaats daarvan de ander beschuldigt van hetzelfde gedrag of dezelfde fouten. Het is een manier om de aandacht af te leiden van de eigen tekortkomingen en de ander in een defensieve positie te dwingen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:06:26 #259
3542 Gia
User under construction
pi_218002095
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 13:07 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Dankjewel! Gevonden :)
[..]

Nu was ik al niet van plan die richting op te stemmen, maar bedankt. Nu weten we waar we vooral niet op moeten stemmen.
pi_218002102
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:04 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als je de volgende keer komt pleiten om voor alle mensen en betrokken partijen het beste te wensen graag je verblindende Jodenhaat thuis laten, is maar een gratis tip, scheelt een hoop mensen ergernis, tijd en goedbedoelde welwillendheid om het andere geluid te horen namelijk.

Je doet namelijk de Palestijnse zaak en hun leed meer kwaad dan goed hiermee.
Ik heb geen enkele jodenhaat dan kan je me dat blijven toeschuiven beetje zielig. Wel doorzichtig welk type mensen antisemitisme op zo'n opzichtige wijze willen devauleren.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:04 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
[..]
[..]

Schaamteloze jodenhaat.

Vroeger kon dit nog vergeten worden, tegenwoordig met het internet gelukkig niet meer. Jouw woorden gaan je tot het einde der dagen achtervolgen zolang je niet over het zelf reflecterend vermogen beschikt hierop terug te komen.
Je valt in herhaling. Ik heb het niet eens over joden, hoe wil je dan beweren dat het een antisemitische uitspraak is.
pi_218002108
Netanyahu heeft zijn hand overspeeld, en zijn land in een diepe crisis gestort. Hij dacht even dat een land van 9,3 miljoen inwoners het tien keer grotere Iran met natuurlijke grenzen als bergen en zeeën eventjes aan kan vallen.
En mocht het langdurig worden, dan had hij gerekend op steun van 'domme' Trump met de VS.
Maar Trump is niet zo dom dan hij de laatste maanden vaak deed blijken, en lijkt voor het eerst goed na te denken over de gevolgen, voordat hij verdere zetten gaat maken met schaken.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:08:42 #262
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218002113
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 13:13 schreef ACT-F het volgende:
Internet werkt weer in Iran ^O^
Mooi, hopelijk wat meer info van de gewone man of vrouw uit dat land dan.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218002117
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hier hebben we het al over gehad, retorische beperkt figuur.
[..]

Ja precies ik heb het je al uitgelegd en je begreep het niet. Nu maar een beetje bozig doen dat je niet zo goed kan lezen. Het is geen jijbak om bij een conflict te kijken wat beide zijden zeggen. Een vergelijking is geen jijbak.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:10:05 #264
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218002132
In een poging om nog een beetje ontopic te blijven:

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218002137
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik heb geen enkele jodenhaat dan kan je me dat blijven toeschuiven beetje zielig. Wel doorzichtig welk type mensen antisemitisme op zo'n opzichtige wijze willen devauleren.
[..]
Je valt in herhaling. Ik heb het niet eens over joden, hoe wil je dan beweren dat het een antisemitische uitspraak is.
Wil je ophouden mij steeds te quoten? Zoals gezegd trek ik de grens bij antisemitische mensen.

Het waren jouw eigen woorden, schuif die niet mijn voeten in en krabbel niet zo zielig terug. Neem er afstand van of ga erachter staan, het wordt echt een beetje triest nu.

quote:

quote:

Dat heet antisemitisme.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:10:58 #266
438527 MissButterflyy
pi_218002138
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:08 schreef Idisrom het volgende:
Netanyahu heeft zijn hand overspeeld, en zijn land in een diepe crisis gestort. Hij dacht even dat een land van 9,3 miljoen inwoners het tien keer grotere Iran met natuurlijke grenzen als bergen en zeeën eventjes aan kan vallen.
En mocht het langdurig worden, dan had hij gerekend op steun van 'domme' Trump met de VS.
Maar Trump is niet zo dom dan hij de laatste maanden vaak deed blijken, en lijkt voor het eerst goed na te denken over de gevolgen, voordat hij verdere zetten gaat maken met schaken.
Denk ook niet dat Trump veel gaat doen, heel misschien helpen die ondergrondse centrale te ontmantelen. Maar niet meer.
Als Iran dan nog raketten blijft afvuren kan het nog een lange oorlog gaan worden voor Israël.
Maar Netanyanu had al aangegeven dat hij daar klaar voor is. Ben benieuwd wat het Israëlisch volk dan volgend jaar gaat stemmen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:11:02 #267
6484 ExTec
pi_218002139
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja precies ik heb het je al uitgelegd en je begreep het niet.
Je bedient je doorlopend van die stijlfiguur, dat is gewoon een constatering. Geen hoeveelheid "uitleg" van jou gaat dat veranderen.
pi_218002167
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 13:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nouja je zegt dat Israel existentiele angst uit staat. Je kunt toch niet ontkennen dat Israel met hun geschatte 90 nucleaire wapens veel eerder in staat is Iran compleet weg te vagen dan andersom. Dat is toch realiteit?
Klopt. De realiteit is dat Israel kernwapens heeft en Iran niet. De realiteit is ook dat Iran al jarenlang Israels vernietiging probeert te bewerkstelligen:
quote:
Iran’s anti-Israel policy is implemented through a centralized institutional framework led by the office of the Supreme Leader and the Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC). Operational activities are largely carried out via a network of allied non-state actors, including Hezbollah in Lebanon, the Houthis in Yemen, Hamas and Palestinian Islamic Jihad in the Palestinian territories, and other affiliated groups. These organizations receive sustained Iranian support in the form of funding, weapons, and training, and are collectively referred to by Iranian officials as the "Axis of Resistance." This proxy network enables Iran to exert influence across multiple fronts while posing an existential threat to Israel through asymmetric conflict. Additionally, statements by senior officials and the regime's hostility toward Israel have led many observers[which?] to view Iran's nuclear ambitions as part of a broader strategy to destroy Israel.
quote:
Ik zou wel voor een deal in het conflict zijn waar Israel haar atoombommen opgeeft en Iran stopt met de proxies, Israel de dood toe wensen en het verrijken van uranium. Zo lang Israel kernwapens heeft vind ik dat Iran ze ook mag ontwikkelen.

Nou okay als je dat in het Russische geval vind vind ik je in elk geval consequent. Ik heb er in beide gevallen geen problemen mee dat niet leveren eventueel schade op kan leveren bij burgers. Dat is de consequentie van het oorlogvoeren wat mij betreft. Dat is de verantwoording van de regeringen van de betrokken partijen.
pi_218002179
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Denk ook niet dat Trump veel gaat doen, heel misschien helpen die ondergrondse centrale te ontmantelen. Maar niet meer.
Als Iran dan nog raketten blijft afvuren kan het nog een lange oorlog gaan worden voor Israël.
Maar Netanyanu had al aangegeven dat hij daar klaar voor is. Ben benieuwd wat het Israëlisch volk dan volgend jaar gaat stemmen.
Trump kan niet kiezen voor "weinig doen".

Hij gaat of zich mengen in de oorlog of niet. Als hij kiest voor oorlog, gaat Iran alle Amerikaanse bases in de regio gewoon aanvallen.
pi_218002180
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:08 schreef Idisrom het volgende:
Dit is wel zo, de inschatting was denk ik geweest dat het volk van Iran de macht zou grijpen na de eerste mokerslagen tegen het regime (Rising Lion), het verder bombarderen van militaire doelen heeft eigenlijk totaal geen zin meer omdat ze daarbij onvermijdelijk ook burgers treffen, ze kunnen beter alles wat ze hebben op de nucleaire doelen afschieten, desnoods met behulp van de Amerikanen met hun veel zwaardere munitie.

Bovendien helpt het feit dat er Iraanse rakketen door het schild heenkomen niet mee, het IDF zal hierbij in actie moeten komen tegen de lanceerlocaties, kwestie van tijd alvorens deze naast ziekenhuizen en kindercrèches komen te staan natuurlijk.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:16:16 #271
438527 MissButterflyy
pi_218002184
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:15 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Trump kan niet kiezen voor "weinig doen".

Hij gaat of zich mengen in de oorlog of niet. Als hij kiest voor oorlog, gaat Iran alle Amerikaanse bases in de regio gewoon aanvallen.
Of die zeestraat afsluiten.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:16:17 #272
6484 ExTec
pi_218002185
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:14 schreef oblo het volgende:

De realiteit is ook dat Iran al jarenlang Israels vernietiging probeert te bewerkstelligen:
[..]
[..]

Uh huh, in b4: JA MAAR DIE EN DIE ISRAELI DOET HET OOK! *)
pi_218002187
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:14 schreef oblo het volgende:

[..]
Klopt. De realiteit is dat Israel kernwapens heeft en Iran niet. De realiteit is ook dat Iran al jarenlang Israels vernietiging probeert te bewerkstelligen:
[..]
[..]

Jammer dat je vergeet te melden dat Israel ook al tientallen jaren oproept om een oorlog te starten tegen Iran.

Gok dat je dit niet per ongeluk vergeten bent
pi_218002202
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:10 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Er komt oorlog aan. Op dit moment: 3 carrier strike groups in de buurt, waarvan een super carrier de Carl Vinson. Ongeveer de helft van de B2 vloot van de USA inmiddels in de buurt. En dan nog tientallen gevechtsvliegtuigen op basissen als onderstaande, dat doe je niet voor een oefening of zelfs dreigement. Dan was de helft of zelfs nog een stuk minder al meer dan genoeg geweest. Iran is toast.
twitter
pi_218002208
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:10 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
China begint zich langzaamaan af te vragen waar de USS Nimitz zich bevind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')