Het advies om Joden niet de zee in te gooienquote:
Ik kreeg het weerbericht van Teheran al in de vriendenapp. Vandaag tot en met zondag prima weer daar, maandag 1400 graden en een vreemde wolk boven Teheran.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:17 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Onderweg naar Guam ja, perfecte uitvalsbasis voor een strike tegen Fordor.
En nog heeeeel veel meer duur spul. We gaan binnenkort weer flink wat van het modernste wapentuig in actie zien dat kan toch echt niet meer anders.quote:
Zouden ze doorvliegen naar Diego Garcia, zoveel parkeerplek was daar laatst niet meer?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:18 schreef Perrin het volgende:
En blijkbaar nogal aan de zware kant..
[ x ]
Lijkt me een slecht plan inderdaad, etnisch zuiveren is idioot. Dat is wat ik Israel ook heel kwalijk neem dat ze voornemens zijn een vergelijkbaar plan uit te voeren. Dat Iraanse plan is dus onacceptabel daarover kunnen we het eens zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:10 schreef oblo het volgende:
[..]
Ah oke dan begreep ik het verkeerd. Als Iran het heeft over de vernietiging van Iran dan is er een existentiële dreiging voor de meerderheid van dr Israelis en vooral de Israëlische joden, volgens Khamenei zelf:
[ afbeelding ]
https://x.com/khamenei_ir/status/531366667377717248
Kijk vooral naar punt 4.
Volgens Khamenei zou het dus legitiem zijn als de Palestijnen in een referendum zouden kiezen om “non-Palestinian emigrants” AKA 99% van de Israëlische joden etnisch te zuiveren.
Dat lijkt mij volgens alle definities een existentiële dreiging voor de joden in Israel.
Moeten ze vast de verkeerde afslag hebben genomen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:19 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik kreeg het weerbericht van Teheran al in de vriendenapp. Vandaag tot en met zondag prima weer daar, maandag 1400 graden en een vreemde wolk boven Teheran.
Blijven gewoon op Guam waarschijnlijk. Druk zetten op alle speelborden tegelijk.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zouden ze doorvliegen naar Diego Garcia, zoveel parkeerplek was daar laatst niet meer?
De plannen die voorgesteld zijn om Gaza etnisch te zuiveren door Israelische ministers, Bibi en Trump zijn zeker niet OK. Een Palestijnse staat lijkt mij ook een rechtvaardige en verstandige oplossing.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lijkt me een slecht plan inderdaad, etnisch zuiveren is idioot. Dat is wat ik Israel ook heel kwalijk neem dat ze voornemens zijn een vergelijkbaar plan uit te voeren. Dat Iraanse plan is dus onacceptabel daarover kunnen we het eens zijn.
Maar het toont ook wel de dubbele standaard . Als Israel etnisch zuivert in Gaza, is het okay. Neemt Iran het voor is het een existentiele dreiging voor heel Israel. Wat dat betreft is het ook aan Israel om de Palestijnen hun staat te geven, dat zou deze relaties waarschijnlijk flink verbeteren.
Iran is categorisch tegen een tweestatenoplossing, want Iran accepteert het bestaan van Israel in principle niet, ook niet naast een Palestijnse staat. Dus de dreiging vanuit Iran zal altijd blijven bestaat, behalve als ze zelf met een verandering in hun beleid komen. Daarom bereik je met vrijspel geven voor nucleaire wapens aan Iran niks mbt vrede tussen Israel en de Palestijnen.quote:Dan hoeft Israel ook minder bang te zijn voor Iran. Op die manier zou een atoomwapen voor Iran ook juist een goed idee zijn dan hoef Iran minder bang te zijn voor Israel. Misschien voelt Israel zich dan ook meer genoodzaakt een oplossing te zoeken met de Palestijnen. Kan een goede stok achter de deur zijn voor het vredesproces.
Tijdelijk het plekje van de hoogbejaarde USS Nimitz innemen dus.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:40 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Blijven gewoon op Guam waarschijnlijk. Druk zetten op alle speelborden tegelijk.
The cluster of deployments is certainly about Iran, but it is also about proving the United States can surge credible combat power in one hotspot without dropping the ball elsewhere. In the Pentagon’s lexicon, that is integrated deterrence: one set of moves, multiple audiences, Tehran, Beijing, Moscow, regional partners, and domestic critics, each receiving its own tailored signal. (militarytimes.com) (stripes.com)
Kortom: één posture-move, vijf boodschappen. Het gaat dus niet enkel om Teheran onder druk zetten, maar om het tegelijkertijd "managen" van hele strategische speelveld.
United States Armed Forces = Always Ready to Blow Up the Sunshine + Any Time + Any Place
Dat zijn toeristen die terug naar huis willen. En Israelis die terug naar Israel willen. Je drie filmpjes tonen verschillende beelden met misleidende titels.quote:
Zijn dat nou twee foto’s van dezelfde man?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:46 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
De commandant van de Weapons Transfer Unit (190) van de Quds-troepen van de Revolutionaire Garde, Behanam Shahriari, is door de IAF gedood
[ afbeelding ]
Nee, tweede is behnam shahriyariquote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zijn dat nou twee foto’s van dezelfde man?
Ik zou op dit moment niet zo graag naar Tel Aviv gaan dus zo gek is het niet dat er naast toeristen ook inwoners zijn die een veiligere plek opzoeken nu de spanning hoog oploopt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:48 schreef oblo het volgende:
[..]
Dat zijn toeristen die terug naar huis willen. En Israelis die terug naar Israel willen. Je drie filmpjes tonen verschillende beelden met misleidende titels.
Opgeruimd staat netjes zullen we maar zeggen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:46 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
De commandant van de Weapons Transfer Unit (190) van de Quds-troepen van de Revolutionaire Garde, Behanam Shahriari, is door de IAF gedood
[ afbeelding ]
Je hebt helemaal gelijk, en sorry voor mijn aandeel daarin.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:10 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Weet je wat het is? Op deze manier is het voor mij ook heel weinig aan. Via een kleine omweg zal ik proberen mijn punt te maken.
Een van de sterke punten van Steve Loonker is, dat hij het nieuws zo objectief mogelijk brengt. Zonder al te veel eigen inbreng. Hij presenteert de feiten zoals ze zijn en geeft de ruimte aan zijn users om tot hun eigen conclusie te komen.
Ondanks dat ik issues heb met beide kanten, heb ik voor een soortgelijke aanpak gekozen. Niet alleen heb ik heel veel tijd en energie gestoken om de mensen hier zo goed mogelijk te informeren. Maar om dit op zo'n manier te doen zonder een duidelijke voorkeur te tonen voor partij A of B. Een oprechte poging om zo neutraal mogelijk te blijven. Hoe de mensen vervolgens de informatie verwerken moeten ze allemaal zelf weten.
Waar ik niet op dit te wachten is dat deze reeks tot een circlejerk getransformeerd word. Zelfs wanneer ik nieuwe info post, worden deze berichten ondergesneeuwd omdat men dezelfde uitgekauwde 'discussies' moet voeren, die ik al enkele honderden keren heb gehoord. En waar werkelijk geen hond op zit te wachten.
Mochten er bommen vallen dan zal ik er uiteraard bij zijn. Tot die tijd zal ik het topic van een afstand volgen
Haring Arie, de bekende visboer uit Ramallah.quote:
De titels kloppen gewoon niet met de beelden. Want die rijen die je ziet zijn toeristen die terug naar huis gaan en Israelis die terug naar Israel gaan. Dat er hier een daar een aantal Israelis tussen zitten die vluchten uit Israel is natuurlijk wel zo.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:54 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zou op dit moment niet zo graag naar Tel Aviv gaan dus zo gek is het niet dat er naast toeristen ook inwoners zijn die een veiligere plek opzoeken nu de spanning hoog oploopt.
Als dit klopt vliegen ze meteen door naar hun doelwit:quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zouden ze doorvliegen naar Diego Garcia, zoveel parkeerplek was daar laatst niet meer?
In totaal zestien van die GBU-57 bommen aan boord dus, dat gaat een flink vuurwerk worden boven Fordow dus.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:00 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Als dit klopt vliegen ze meteen door naar hun doelwit:
[ x ]
Hoe laat begint de show? 🍿quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In totaal zestien van die GBU-57 bommen aan boord dus, dat gaat een flink vuurwerk worden boven Fordow dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |