Maar tegen wie? Iran ligt al uitgeteld op de grond met alleen Israël als tegenstander.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:17 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Er komt oorlog aan. Op dit moment: 3 carrier strike groups in de buurt, waarvan een super carrier de Carl Vinson. Ongeveer de helft van de B2 vloot van de USA inmiddels in de buurt. En dan nog tientallen gevechtsvliegtuigen op basissen als onderstaande, dat doe je niet voor een oefening of zelfs dreigement. Dan was de helft of zelfs nog een stuk minder al meer dan genoeg geweest.
[ x ]
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:17 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Er komt oorlog aan. Op dit moment: 3 carrier strike groups in de buurt, waarvan een super carrier de Carl Vinson. Ongeveer de helft van de B2 vloot van de USA inmiddels in de buurt. En dan nog tientallen gevechtsvliegtuigen op basissen als onderstaande, dat doe je niet voor een oefening of zelfs dreigement. Dan was de helft of zelfs nog een stuk minder al meer dan genoeg geweest.
[ x ]
Iran lijkt nog springlevend, de ayatollah is er ook nog en hun atoomprogramma kan wel verder. Israel heeft hoogstens voor wat vertraging kunnen zorgenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar tegen wie? Iran ligt al uitgeteld op de grond met alleen Israël als tegenstander.
Is dit om China en/of Rusland af te schrikken?
Dat jij bijvoorbeeld het terreur van Hamas steunt en vindt dat Iran nucleaire wapens mag ontwikkelen vind ik interessant om te lezen en dat hoef ik niet perse te weerleggen. Het probleem is dat jij vaak liegt of de waarheid verdraait om jouw argumenten te ondersteunen, daar heb ik moeite mee.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 13:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik heb liever dat we gewoon on topic elkaars ideen weerleggen. In plaats van dit soort pyscho-analyse. Of wil moet ik ook gaan filosoferen waarom jullie zo'n moeite hebben met wat ik zeg. Ik kan wel een tipje van de sluier oprichten wat ik zeg is een pijnlijke waarheid dus het voelt fijner om hem te verwerpen als van iemand die bewust draait of liegt.
Ja. En ter bescherming als Iran nog een konijn uit de hoge hoed tovert, of besluit de straat van Hormuz af te sluiten, of eventueel de Houthi’s iets geks doen. Gewoon totale dominantie laten zien en zorgen dat er geen modderfiguur geslagen wordt door aanvallen niet meteen af te kunnen slaan als ze zouden komen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar tegen wie? Iran ligt al uitgeteld op de grond met alleen Israël als tegenstander.
Israel roept inderdaad ook al tientallen jaren om militair in te grijpen in Iran om de ontwikkeling van nucleaire wapens te voorkomen en als reactie op aanvallen van hun proxies zoals Hzbollah en Hamas.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:16 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Jammer dat je vergeet te melden dat Israel ook al tientallen jaren oproept om een oorlog te starten tegen Iran.
Gok dat je dit niet per ongeluk vergeten bent
Mentale steun voor Israël en spierballen tonen tegenover het Iraanse regime in de hoop ze naar de onderhandelingstafel te lokken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dit gaat niet onverrichter zake afdruipen. This is go time.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:21 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ja. En ter bescherming als Iran nog een konijn uit de hoge hoed tovert, of besluit de straat van Hormuz af te sluiten, of eventueel de Houthi’s iets geks doen. Gewoon totale dominantie laten zien en zorgen dat er geen modderfiguur geslagen wordt door aanvallen niet meteen af te kunnen slaan als ze zouden komen.
Maar de belangrijkste conclusie van dit alles is dat er gewoon ingegrepen gaat worden, anders is deze enorme militaire opbouw totaal onnodig.
militair ingrijpen = oorlogquote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:22 schreef oblo het volgende:
[..]
Israel roept inderdaad ook al tientallen jaren om militair in te grijpen in Iran om de ontwikkeling van nucleaire wapens te voorkomen en als reactie op aanvallen van hun proxies zoals Hzbollah en Hamas.
Krijgen we straks van die tiktok zoomer filmpjes uit Iranquote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dit gaat niet onverrichter zake afdruipen. This is go time.
Als Israel die hele regio had willen vernietigen, als in uit pure haat en drang tot annihilatie van buren, had het dat al lang en breed kunnen doen én gedaan.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 13:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je bent echt een beetje traag he. Alleen kijken naar wat Iran over Israel zegt is super eenzijdig. Alleen kijken wat Israel over Iran zegt zou dat ook zijn. Als je beide bekijkt heb je een completer plaatje. Dit topic gaat over een conflict. De zijden in een conflict vergelijken een jijbak noemen is bizar.
Israel heeft die kracht niet. Ze kunnen Iran nog niet eens aan zonder aan de broek van de VS te trekken. Ze kunnen hoogstens gerichte aanvallen doen op bepaalde doelen en daar blijft het bij.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als Israel die hele regio had willen vernietigen, als in uit pure haat en drang tot annihilatie van buren, had het dat al lang en breed kunnen doen én gedaan.
Dat heeft dat land niet. Dat is namelijk ook nooit een ambitie geweest.
Andersom? Genoeg bewijzen dat Israël inderdaad per direct van de kaart geveegd zou worden als men bepaalde buren de kans zou geven. Dat wél uit pure haat.
Zou ze dat nou echt een bal interesseren? Bovendien, die twee landen liggen elkaar al heel lang niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:24 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
militair ingrijpen = oorlog
Daarnaast die hele redenering kan 2 kanten op, Iran's proxies vallen Israel aan omdat ze continu met een genocide bezig zijn en Palestijnse gebieden innemen.
Of je nou naar de maan gebombardeerd wordt door een F-35 uit israel, of eentje uit de VS, maakt heel weinig uit.quote:
Volgens mij liggen die proxies allang op apengapen.quote:Daarnaast die hele redenering kan 2 kanten op, Iran's proxies vallen Israel aan omdat ze continu met een genocide bezig zijn en Palestijnse gebieden innemen.
Van wie ze die kracht krijgen maakt niet uit, het heeft die kracht.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:26 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Israel heeft die kracht niet. Ze kunnen Iran nog niet eens aan zonder aan de broek van de VS te trekken. Ze kunnen hoogstens gerichte aanvallen doen op bepaalde doelen en daar blijft het bij.
Ja, Iran was al 20 jaar bezig een verbinding te hebben van Iran tot Libanon om de Palestijnen te steunenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zou ze dat nou echt een bal interesseren? Bovendien, die twee landen liggen elkaar al heel lang niet.
Ja omdat die proxies er niks van kunnen, dat is ook niet relevant voor de discussie verderquote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Of je nou naar de maan gebombardeerd wordt door een F-35 uit israel, of eentje uit de VS, maakt heel weinig uit.
[..]
Volgens mij liggen die proxies allang op apengapen.
Ik lieg of verdraai de waarheid niet meer dan jij. Ik kan ook moeilijk aantonen dat ik niet lieg als je niet concreet bent waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:19 schreef oblo het volgende:
[..]
Dat jij bijvoorbeeld het terreur van Hamas steunt en vindt dat Iran nucleaire wapens mag ontwikkelen vind ik interessant om te lezen en dat hoef ik niet perse te weerleggen. Het probleem is dat jij vaak liegt of de waarheid verdraait om jouw argumenten te ondersteunen, daar heb ik moeite mee.
Nee, zo simpel zit het niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:28 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ja, Iran was al 20 jaar bezig een verbinding te hebben van Iran tot Libanon om de Palestijnen te steunen
Voor hun electoraat wel handig om even te benadrukken dat er niet alleen duivelse joden wonen maar ook sympathieke minderheden. En al die andere bevolkingsgroepen wil je toch niet bestempelen als kwaadaardig?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:28 schreef UitStraling het volgende:
Dat PvdA-GL feestje is ook vergeven van de Jodenhaat, even extra wijzen op het feit dat er ook ook Palestijnen, Druzen, Christenen wonen in Israël, alsof dit feit het dan meteen een heel stuk erger maakt dat er burgerdoden vallen.
Een goed lezer heeft maar een half woord nodig.
Het heeft niet die kracht. Als zelfs Trump politiek moeite heeft om een aanval op Iran er door te drukken dan gaat niemand anders dat ook zomaar lukken. De Amerikanen zitten duidelijk niet te wachten op een nieuwe oorlog na de nutteloze oorlogen in Irak en Afghanistan. America firstquote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Van wie ze die kracht krijgen maakt niet uit, het heeft die kracht.
Dat constante proberen om Israël en buurlanden op een lijn te zetten, alsof het gewoon een kwestie is van netjes bij elkaar aan tafel gaan en alle haat richting dat land verdwijnt...
De naïviteit.
Desalniettemin zijn mensen zoals jij.... aan het fearmongeren? dat 'de proxies echt wel wat terug gaan doen'.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:28 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ja omdat die proxies er niks van kunnen, dat is ook niet relevant voor de discussie verder
Maar vind je ook niet dat Israel dus een groot voorstander had moeten zijn van de atoomdeal. Dat was toch een diplomatieke oplossing voor iets wat je ziet als een existentieel probleem. Daar zou Israel toch voorop moeten lopen, niet achteraan en sabboteren. Ik zie daarin dat Israel lang zo bang niet is voor de Iraanse bom als ze het publiek nu willen laten denken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:22 schreef oblo het volgende:
[..]
Israel roept inderdaad ook al tientallen jaren om militair in te grijpen in Iran om de ontwikkeling van nucleaire wapens te voorkomen en als reactie op aanvallen van hun proxies zoals Hzbollah en Hamas.
Ja die link zegt ook niks andersquote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, zo simpel zit het niet.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ael-en-iran-vandaan/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |