abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:18:28 #276
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218002209
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:17 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Er komt oorlog aan. Op dit moment: 3 carrier strike groups in de buurt, waarvan een super carrier de Carl Vinson. Ongeveer de helft van de B2 vloot van de USA inmiddels in de buurt. En dan nog tientallen gevechtsvliegtuigen op basissen als onderstaande, dat doe je niet voor een oefening of zelfs dreigement. Dan was de helft of zelfs nog een stuk minder al meer dan genoeg geweest.
[ x ]
Maar tegen wie? Iran ligt al uitgeteld op de grond met alleen Israël als tegenstander.

Is dit om China en/of Rusland af te schrikken?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:18:51 #277
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218002211
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:17 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Er komt oorlog aan. Op dit moment: 3 carrier strike groups in de buurt, waarvan een super carrier de Carl Vinson. Ongeveer de helft van de B2 vloot van de USA inmiddels in de buurt. En dan nog tientallen gevechtsvliegtuigen op basissen als onderstaande, dat doe je niet voor een oefening of zelfs dreigement. Dan was de helft of zelfs nog een stuk minder al meer dan genoeg geweest.
[ x ]
twitter
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218002218
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:18 schreef Perrin het volgende:

[..]
Maar tegen wie? Iran ligt al uitgeteld op de grond met alleen Israël als tegenstander.

Iran lijkt nog springlevend, de ayatollah is er ook nog en hun atoomprogramma kan wel verder. Israel heeft hoogstens voor wat vertraging kunnen zorgen
pi_218002219
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 13:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik heb liever dat we gewoon on topic elkaars ideen weerleggen. In plaats van dit soort pyscho-analyse. Of wil moet ik ook gaan filosoferen waarom jullie zo'n moeite hebben met wat ik zeg. Ik kan wel een tipje van de sluier oprichten wat ik zeg is een pijnlijke waarheid dus het voelt fijner om hem te verwerpen als van iemand die bewust draait of liegt.
Dat jij bijvoorbeeld het terreur van Hamas steunt en vindt dat Iran nucleaire wapens mag ontwikkelen vind ik interessant om te lezen en dat hoef ik niet perse te weerleggen. Het probleem is dat jij vaak liegt of de waarheid verdraait om jouw argumenten te ondersteunen, daar heb ik moeite mee.
pi_218002238
quote:

[..]

Ja. En ter bescherming als Iran nog een konijn uit de hoge hoed tovert, of besluit de straat van Hormuz af te sluiten, of eventueel de Houthi’s iets geks doen. Gewoon totale dominantie laten zien en zorgen dat er geen modderfiguur geslagen wordt door aanvallen niet meteen af te kunnen slaan als ze zouden komen.
Maar de belangrijkste conclusie van dit alles is dat er gewoon ingegrepen gaat worden, anders is deze enorme militaire opbouw totaal onnodig.
pi_218002247
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:16 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Jammer dat je vergeet te melden dat Israel ook al tientallen jaren oproept om een oorlog te starten tegen Iran.

Gok dat je dit niet per ongeluk vergeten bent
Israel roept inderdaad ook al tientallen jaren om militair in te grijpen in Iran om de ontwikkeling van nucleaire wapens te voorkomen en als reactie op aanvallen van hun proxies zoals Hzbollah en Hamas.
pi_218002251
quote:

[..]

Mentale steun voor Israël en spierballen tonen tegenover het Iraanse regime in de hoop ze naar de onderhandelingstafel te lokken.

Beetje zoals de Schotten vroeger hun rok optilden, Trump is en blijft een halve Schot natuurlijk, Màiri Anna Nic Leòid.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:23:51 #283
38496 Perrin
pi_218002256
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:21 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ja. En ter bescherming als Iran nog een konijn uit de hoge hoed tovert, of besluit de straat van Hormuz af te sluiten, of eventueel de Houthi’s iets geks doen. Gewoon totale dominantie laten zien en zorgen dat er geen modderfiguur geslagen wordt door aanvallen niet meteen af te kunnen slaan als ze zouden komen.
Maar de belangrijkste conclusie van dit alles is dat er gewoon ingegrepen gaat worden, anders is deze enorme militaire opbouw totaal onnodig.
Ja dit gaat niet onverrichter zake afdruipen. This is go time.
pi_218002259
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:22 schreef oblo het volgende:

[..]
Israel roept inderdaad ook al tientallen jaren om militair in te grijpen in Iran om de ontwikkeling van nucleaire wapens te voorkomen en als reactie op aanvallen van hun proxies zoals Hzbollah en Hamas.
militair ingrijpen = oorlog

Daarnaast die hele redenering kan 2 kanten op, Iran's proxies vallen Israel aan omdat ze continu met een genocide bezig zijn en Palestijnse gebieden innemen.
pi_218002262
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja dit gaat niet onverrichter zake afdruipen. This is go time.
Krijgen we straks van die tiktok zoomer filmpjes uit Iran _O-
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:25:58 #286
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218002268
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 13:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je bent echt een beetje traag he. Alleen kijken naar wat Iran over Israel zegt is super eenzijdig. Alleen kijken wat Israel over Iran zegt zou dat ook zijn. Als je beide bekijkt heb je een completer plaatje. Dit topic gaat over een conflict. De zijden in een conflict vergelijken een jijbak noemen is bizar.
Als Israel die hele regio had willen vernietigen, als in uit pure haat en drang tot annihilatie van buren, had het dat al lang en breed kunnen doen én gedaan.

Dat heeft dat land niet. Dat is namelijk ook nooit een ambitie geweest.

Andersom? Genoeg bewijzen dat Israël inderdaad per direct van de kaart geveegd zou worden als men bepaalde buren de kans zou geven. Dat wél uit pure haat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218002275
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als Israel die hele regio had willen vernietigen, als in uit pure haat en drang tot annihilatie van buren, had het dat al lang en breed kunnen doen én gedaan.

Dat heeft dat land niet. Dat is namelijk ook nooit een ambitie geweest.

Andersom? Genoeg bewijzen dat Israël inderdaad per direct van de kaart geveegd zou worden als men bepaalde buren de kans zou geven. Dat wél uit pure haat.
Israel heeft die kracht niet. Ze kunnen Iran nog niet eens aan zonder aan de broek van de VS te trekken. Ze kunnen hoogstens gerichte aanvallen doen op bepaalde doelen en daar blijft het bij.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:27:04 #288
438527 MissButterflyy
pi_218002278
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:24 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]

Daarnaast die hele redenering kan 2 kanten op, Iran's proxies vallen Israel aan omdat ze continu met een genocide bezig zijn en Palestijnse gebieden innemen.
Zou ze dat nou echt een bal interesseren? Bovendien, die twee landen liggen elkaar al heel lang niet.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:27:22 #289
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218002281
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:24 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Of je nou naar de maan gebombardeerd wordt door een F-35 uit israel, of eentje uit de VS, maakt heel weinig uit.

quote:
Volgens mij liggen die proxies allang op apengapen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:28:08 #290
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218002287
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:26 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Israel heeft die kracht niet. Ze kunnen Iran nog niet eens aan zonder aan de broek van de VS te trekken. Ze kunnen hoogstens gerichte aanvallen doen op bepaalde doelen en daar blijft het bij.
Van wie ze die kracht krijgen maakt niet uit, het heeft die kracht.

Dat constante proberen om Israël en buurlanden op een lijn te zetten, alsof het gewoon een kwestie is van netjes bij elkaar aan tafel gaan en dat daarmee alle haat richting dat land verdwijnt as Israël maar beetje dit, beetje zus, beetje dat...

De naïviteit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218002289
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zou ze dat nou echt een bal interesseren? Bovendien, die twee landen liggen elkaar al heel lang niet.
Ja, Iran was al 20 jaar bezig een verbinding te hebben van Iran tot Libanon om de Palestijnen te steunen
pi_218002294
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Of je nou naar de maan gebombardeerd wordt door een F-35 uit israel, of eentje uit de VS, maakt heel weinig uit.
[..]
Volgens mij liggen die proxies allang op apengapen.
Ja omdat die proxies er niks van kunnen, dat is ook niet relevant voor de discussie verder
pi_218002296
Dat PvdA-GL feestje is ook vergeven van de Jodenhaat, even extra wijzen op het feit dat er ook ook Palestijnen, Druzen, Christenen wonen in Israël, alsof dit feit het dan meteen een heel stuk erger maakt dat er burgerdoden vallen.

Een goed lezer heeft maar een half woord nodig.
pi_218002299
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:19 schreef oblo het volgende:

[..]
Dat jij bijvoorbeeld het terreur van Hamas steunt en vindt dat Iran nucleaire wapens mag ontwikkelen vind ik interessant om te lezen en dat hoef ik niet perse te weerleggen. Het probleem is dat jij vaak liegt of de waarheid verdraait om jouw argumenten te ondersteunen, daar heb ik moeite mee.
Ik lieg of verdraai de waarheid niet meer dan jij. Ik kan ook moeilijk aantonen dat ik niet lieg als je niet concreet bent waar je het over hebt.

Ik heb inderdaad geen probleem om te zeggen dat volken die recht hebben op een staat dat met geweld mogen bewerkstelligen. Jij volgens mij ook niet want Israel doet en deed dat toch ook, geweld gebruiken om hun bestaan te waarborgen. Ik zou liever een andere organisatie de Palestijnen zien vertegenwoordigen dan Hamas, ik zou liever zien dat de Palestijnen hun staat op vreedzame wijze krijgen. Zoals het idee was bij de Oslo akkoorden.
Maar als Israel daar niet aan meewerkt mogen de Palestijnen dat proberen af te dwingen. Daarbij zeker als we zien wat voor geweldsorgie Israel heeft uigestort over de Palestijnse bevolking van Gaza vind ik het bizar als de Palestijnen het gebruik van geweld ontzegd wordt.

Mijn analyse van het gevaar van Iran is duidelijk een andere dan die van jullie. Ik geloof omdat je meer waarde toedeelt aan uitspraken. Ik juist meer waarde toedeel aan de machtsverhoudingen op militair gebied.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:29:30 #295
438527 MissButterflyy
pi_218002300
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:28 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Ja, Iran was al 20 jaar bezig een verbinding te hebben van Iran tot Libanon om de Palestijnen te steunen
Nee, zo simpel zit het niet.

https://www.vrt.be/vrtnws(...)ael-en-iran-vandaan/
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:29:43 #296
38496 Perrin
pi_218002302
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:28 schreef UitStraling het volgende:
Dat PvdA-GL feestje is ook vergeven van de Jodenhaat, even extra wijzen op het feit dat er ook ook Palestijnen, Druzen, Christenen wonen in Israël, alsof dit feit het dan meteen een heel stuk erger maakt dat er burgerdoden vallen.

Een goed lezer heeft maar een half woord nodig.
Voor hun electoraat wel handig om even te benadrukken dat er niet alleen duivelse joden wonen maar ook sympathieke minderheden. En al die andere bevolkingsgroepen wil je toch niet bestempelen als kwaadaardig?
pi_218002311
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Van wie ze die kracht krijgen maakt niet uit, het heeft die kracht.

Dat constante proberen om Israël en buurlanden op een lijn te zetten, alsof het gewoon een kwestie is van netjes bij elkaar aan tafel gaan en alle haat richting dat land verdwijnt...

De naïviteit.
Het heeft niet die kracht. Als zelfs Trump politiek moeite heeft om een aanval op Iran er door te drukken dan gaat niemand anders dat ook zomaar lukken. De Amerikanen zitten duidelijk niet te wachten op een nieuwe oorlog na de nutteloze oorlogen in Irak en Afghanistan. America first
  zaterdag 21 juni 2025 @ 14:30:44 #298
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218002316
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:28 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Ja omdat die proxies er niks van kunnen, dat is ook niet relevant voor de discussie verder
Desalniettemin zijn mensen zoals jij.... aan het fearmongeren? dat 'de proxies echt wel wat terug gaan doen'.
pi_218002320
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:22 schreef oblo het volgende:

[..]
Maar vind je ook niet dat Israel dus een groot voorstander had moeten zijn van de atoomdeal. Dat was toch een diplomatieke oplossing voor iets wat je ziet als een existentieel probleem. Daar zou Israel toch voorop moeten lopen, niet achteraan en sabboteren. Ik zie daarin dat Israel lang zo bang niet is voor de Iraanse bom als ze het publiek nu willen laten denken.
pi_218002329
quote:
Ja die link zegt ook niks anders

Tegen westers imperialisme, tegen Israel die alles inneemt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')