Gewoon niet bombarderen. De tactiek die al meer dan 30 jaar wordt gehanteerd, sinds Israël waarschuwt voor een Iraans kernwapen.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Juichen is een groot woord, ik vind het een prima actie dat die nucleaire installaties zijn gebombardeerd. Maar ik proef uit deze post dat jij daar toch anders in staat, wat had je liever gezien?
Deze aanvallen zullen het atoomprogramma ook niet definitief de nek omdraaien.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het was een slechte deal, het had alleen een uitstellend effect.
Mijn hemel knul, waarom zo agressief? Het is niet dat je mij hebt betrapt met je vrouw in bed toch?quote:Op zondag 22 juni 2025 19:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gewoon niet bombarderen. De tactiek die al meer dan 30 jaar wordt gehanteerd, sinds Israël waarschuwt voor een Iraans kernwapen.
Onderhandelen en toezicht houden, dat is de juiste aanpak. Niet deze pandora's doos waanzin.
En ik herhaal: jij maakte ons wijs dat Trump viel te prefereren boven Harris, want hij zou zorgen voor vrede en stabiliteit.
Je beseft dat een conflict met Iran in potentie enorme gevolgen heeft? Van een regionale oorlog tot meer aanslagen in het Midden-Oosten en het westen. Meer ellende en meer vluchtelingen aan onze grenzen.
Nee, maar wapens geven aan Oekraïne. Dat was pas verschrikkelijk volgens de Chivazjes van deze wereld.
Man man man, wat ben jij een schertsfiguur. Jij en al die achterlijk MAGA-sekteleden.
En mocht Iran terugslaan, dan schreeuwen figuren zoals jij ook weer het hardst.
Zie hier waarom bombarderen zonder langer dan 3 minuten nadenken en slecht idee was. Het is niet alsof we zonder olie kunnen. De prijzen die we hadden vanwege de oorlog in Oekraïne zijn nog maar het begin als dit doorzet. Kan Trump zich mooi dinsdag gelijk even verantwoorden bij de NAVOquote:Op zondag 22 juni 2025 19:52 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
US urges China to dissuade Iran from closing Strait of Hormuz
[ afbeelding ]
Je gaat er dus van uit dat moslims lafaards zijn.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het probleem is nu wel dat het lastig gaat worden om goede wetenschappers aan te trekken. Buiten het feit dat de faciliteiten kapot zijn gebombardeerd is zo’n wetenschapper zijn leven niet zeker als hij er voor kiest om voor het Iraanse regime te werken.
Jij denkt dat de gevolgen van dit conflict binnen een paar dagen zichtbaar worden? De komende weken en maanden worden spannend. FT schetst het treffend: Trump heeft hiermee Pandora's doos geopend. Het kan met een sisser aflopen, maar het kan ook de regio in vuur en vlam zetten.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mijn hemel knul, waarom zo agressief? Het is niet dat je mij hebt betrapt met je vrouw in bed toch?
Tot nu toe is je grote angst beperkt gebleven met een bombardement op drie faciliteiten. Van een regionale oorlog waar Iran alleen staat is vooralsnog geen sprake.
Waar het om gaat is dat Iran geen nucleaire wapens mag hebben, het bombarderen van die faciliteiten is hopelijk genoeg om de klok weer een paar jaar terug te zetten.
Niemand heeft zin in een langslepende oorlog die Iran alleen maar kan verliezen, vooral de Iraniërs niet.
Weet niet of je het nieuws een beetje hebt gevold, maar Rusland heeft geen enkele interesse om te onderhandelen. Behalve als alle eisen van Poetin worden ingewilligd.quote:Bijzonder trouwens dat je nu ineens wel wil onderhandelen met religieuze fanaten maar van onderhandelen met Rusland was uiteraard geen sprake. Je hebt liever een langslepend conflict op ons eigen continent met alle negatieve gevolgen van dien die we nu nog voelen dan dat er daar onderhandeld werd.
Waarom die dubbele standaard Koos? Waarom kies je wel voor onderhandelen met religieuze fanaten maar niet voor onderhandelen met corrupte Russen?
Ik snap best dat je op de DPG redactie niet kunt zeggen dat onderhandelen met het grote boze Rusland veruit de meest verstandige keuze is, maar hier op het forum mag je best je zegje doen hoor.
Er bestaan al piñata's van zowel JD Vance als van Trump.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:34 schreef GarlandBriggs het volgende:
Ik blijf het zeggen. Er zit een gat in de markt voor boksballen met het hoofd van Vance erop. "The most punchable face in US Politics". Made in the USA!
https://bsky.app/profile/glegum.bsky.social/post/3ls7chb23js2n
Haha, ik dacht dat de tekst die erbij stond een soort vrije vertaling was en klikte om te horen wat Vance daadwerkelijk had gezegd. Maar hij zei het echt.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:19 schreef Perrin het volgende:
Het is OK mensen. We hadden vroeger domme presidenten. Nu hebben we Trump en zijn team.
[ x ]
Pareltje weer hoor. Dit is dus zo'n kerel die een pardon gekregen heeft voor Jan 6.quote:If you want some entertainment, wear this [blauw jasje met "ICE Immigration" erop] and go to a home depot in a sanctuary city like where I live and you'll see all the illegals start to run away and you feel like a group fitness instructor
Zitten we nu in de FA of de FO fase?quote:Iran’s foreign minister heading to Russia to meet with Putin after US strikes
Iran’s Foreign Minister Abbas Araghchi on Sunday announced he will travel to Moscow in the coming hours for urgent talks with Russian President Vladimir Putin, shortly after the United States launched airstrikes against three Iranian nuclear sites.
Araghchi emphasized the “strategic partnership” between Iran and Russia. “We always consult with each other and coordinate our positions,” he told reporters in Istanbul, according to media reports.
Russia is a close ally of Iran. Tehran supplied Moscow with military drones to strike Ukraine and, in return, has received help with its civilian nuclear program.
Dit dus. De kortzichtigheid over de gevolgen van dit soort acties is tenenkrommend. Het is ook niet zo alsof Iran zijn kernwapenambities gaat opgeven of zo. Integendeel. Door het opzeggen van de nucleaire deal had Trump al een ommekeer in gang gezet en dat wordt er nu niet beter op natuurlijk. Integendeel. De kans is groot dat ze die versneld gaan uitvoeren en diplomatiek overleg is nu echt geen optie meer.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat de gevolgen van dit conflict binnen een paar dagen zichtbaar worden? De komende weken en maanden worden spannend. FT schetst het treffend: Trump heeft hiermee Pandora's doos geopend. Het kan met een sisser aflopen, maar het kan ook de regio in vuur en vlam zetten.
We weten het niet. Het is een enorme precaire en risicovolle situatie.
[..]
Weet niet of je het nieuws een beetje hebt gevold, maar Rusland heeft geen enkele interesse om te onderhandelen. Behalve als alle eisen van Poetin worden ingewilligd.
Ook de zelfverklaarde 'good friend' van Poetin, je grote held Trump, heeft Rusland nergens toe kunnen bewegen. Zelfs een beperkte wapenstilstand behoort niet tot de mogelijkheden.
En weet je waarom onderhandelingen al meteen mislukken? Omdat Poetin daar helemaal niet is geïnteresseerd. Ik heb mij dan ook nooit verzet tegen onderhandelen (alsof ik daar überhaupt) iets over heeft te zeggen, maar gaf aan dat dat aan Kiev is. Maar Oekraïne vecht door omdat het zich niet kan verzoenen met de vergaande eisen van Poetin.
Daar komt bij deze Rusland in de de agressor is. Ook daarin verschilt de situatie van het conflict in Iran.
quote:Rafael Grossi, the head of the International Atomic Energy Agency, told the U.N. Security Council on Sunday that the nuclear non-proliferation regime that has underpinned international security is “on the line,” following the U.S. attacks on nuclear sites in Iran on Saturday.He called for "maximum restraint," and said that the I.A.E.A. has consistently underlined that "armed attacks on nuclear facilities should never take place and could result in radioactive releases with grave consequences within and beyond the boundaries of the state which has been attacked."
quote:Trump administration officials emphasized that the strikes were not intended to be the start of an all-out war with Iran, which vowed to defend itself. Pentagon officials said that the facilities sustained "severe damage," but that it was too soon to say whether Iran retained some nuclear capability.
Nice try Koos, alleen heb ik dit soort dingen nooit geroepen. Jij daarentegen volgt in alles de lijn van de media, sterker nog je vormt je mening op basis van wat rondgaat op de redactie.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:34 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Chivaz heeft braaf geluisterd naar de orders van de MAGA-influencers.
De grote vraag is of ideologen aan de macht blijven bij het toenemen van welvaart.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bij gevaarlijke ideologen is het toch echt uitstel, een atoomwapen garandeert hun macht.
quote:The nuclear nonproliferation treaty raised by several speakers during this U.N. Security Council session went into effect in 1970. Its aspirations were to prevent the spread of nuclear weapons and technology and to make advances toward disarmament, and though 191 countries have joined, its reach remains somewhat limited. Israel, which has nuclear weapons, is one of five countries — joining India, Pakistan, North Korea and South Sudan — that is not a signatory to the treaty. And Iran, which is, threatened to withdraw this week after the I.A.E.A. accused it of failing to comply with its obligations.
Jij dit, jij dat....quote:Op zondag 22 juni 2025 21:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nice try Koos, alleen heb ik dit soort dingen nooit geroepen. Jij daarentegen volgt in alles de lijn van de media, sterker nog je vormt je mening op basis van wat rondgaat op de redactie.
Met alles wat er gebeurt weet ik al hoe je erover denkt zodra ik een paar msm artikelen heb gelezen.
Rusland wil niet onderhandelen, dus wat is je punt precies?quote:Op zondag 22 juni 2025 19:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mijn hemel knul, waarom zo agressief? Het is niet dat je mij hebt betrapt met je vrouw in bed toch?
Tot nu toe is je grote angst beperkt gebleven met een bombardement op drie faciliteiten. Van een regionale oorlog waar Iran alleen staat is vooralsnog geen sprake.
Waar het om gaat is dat Iran geen nucleaire wapens mag hebben, het bombarderen van die faciliteiten is hopelijk genoeg om de klok weer een paar jaar terug te zetten.
Niemand heeft zin in een langslepende oorlog die Iran alleen maar kan verliezen, vooral de Iraniërs niet.
Bijzonder trouwens dat je nu ineens wel wil onderhandelen met religieuze fanaten maar van onderhandelen met Rusland was uiteraard geen sprake. Je hebt liever een langslepend conflict op ons eigen continent met alle negatieve gevolgen van dien die we nu nog voelen dan dat er daar onderhandeld werd.
Waarom die dubbele standaard Koos? Waarom kies je wel voor onderhandelen met religieuze fanaten maar niet voor onderhandelen met corrupte Russen?
Ik snap best dat je op de DPG redactie niet kunt zeggen dat onderhandelen met het grote boze Rusland veruit de meest verstandige keuze is, maar hier op het forum mag je best je zegje doen hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |