Namens alle vermoorde vrouwen en meisjes omdat ze zo brutaal waren om te zingen of een haarlok te laten zien.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 01:54 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Mooi dit. De ultieme middelvinger naar het islamofascistische regime.
AP Newsquote:President Donald Trump said Friday that his director of national intelligence, Tulsi Gabbard, was “wrong” when she previously said that the U.S. believed Iran wasn’t building a nuclear weapon, and he suggested that it would be “very hard to stop” Israel’s strikes on Iran in order to negotiate a possible ceasefire.
Gabbard heeft inmiddels toch al verteld dat de media haar woorden totaal uit context hadden gehaald? Ze zegt dat de meest recente inlichtingen juist inderdaad op een op korte termijn bezit van kernwapens duiden. Wat mij betreft boeit het me allemaal niet eens, of ze ze hebben, bijna hebben, of het nog een paar jaar zou duren. Een totaal religieus extremistisch regime als Iran heeft mag sowieso nooit over zulke wapens beschikken, nu niet en over een paar ook niet. Wat mij betreft hadden die B2’s allang boven Iran gevlogen, ze liggen al zwaargewond op de grond, maak dit aub zsm af, langer wachten maakt het alleen maar erger en Iran gaat nu helemaal nooit meer te vertrouwen zijn nadat ze net volledig vernederd zijn en al hun belangrijke mensen in koele bloede geelimineerd zijn. Als we al twijfelden of ze ze zouden gebruiken als ze de wapens hebben, hoeven we dat nu helemaal niet meer te doen. Die smelten momenteel van de haat richting Israel en het westen. Ze moeten zo snel mogelijk volkomen tandeloos gemaakt worden.quote:
Gesproken als een echte ’war pimp’.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 03:04 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Gabbard heeft inmiddels toch al verteld dat de media haar woorden totaal uit context hadden gehaald? Ze zegt dat de meest recente inlichtingen juist inderdaad op een op korte termijn bezit van kernwapens duiden. Wat mij betreft boeit het me allemaal niet eens, of ze ze hebben, bijna hebben, of het nog een paar jaar zou duren. Een totaal religieus extremistisch regime als Iran heeft mag sowieso nooit over zulke wapens beschikken, nu niet en over een paar ook niet. Wat mij betreft hadden die B2’s allang boven Iran gevlogen, ze liggen al zwaargewond op de grond, maak dit aub zsm af, langer wachten maakt het alleen maar erger en Iran gaat nu helemaal nooit meer te vertrouwen zijn nadat ze net volledig vernederd zijn en al hun belangrijke mensen in koele bloede geelimineerd zijn. Als we al twijfelden of ze ze zouden gebruiken als ze de wapens hebben, hoeven we dat nu helemaal niet meer te doen. Die smelten momenteel van de haat richting Israel en het westen. Ze moeten zo snel mogelijk volkomen tandeloos gemaakt worden.
We weten natuurlijk dondersgoed dat in bepaalde contreien er alleen maar oog is voor niet-Joodse en Arabische slachtoffers, vooral als dit moslims betreft. Die hebben binnen progressieve en linkse kringen in het Westen een quasi heilige status.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je neutraliteit, als in het betreuren van wederzijdse slachtoffers is ver te zoeken.
Islam en dat blijkt voor heel veel landen een nogal belemmerende factor als het gaat om ontwikkeling en beschaafd gedrag.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat hebben alle omringende landen gemeen?
Het CDA is een christendemocratische middenpartij.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ach als je denkt dat CDA geen conservatief rechts partijtje is moet jij weten hoor. Maar het past inderdaad vrij aardig hoewel PVV ook wel jouw stijl is.
Goede vraag, en ik zal m'n best doen om het ook broertje-proof te houden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:50 schreef UitStraling het volgende:
Wie kan mij (en mijn broertje van 10) uitleggen waarom Israël een uiterst welvarende multiculturele progressieve High Tech samenleving is en de omliggende landen niet verder komen dan de bloedende kont van een geit?
Het valt op dat ChatGPT erg politiek correct is en de grootste belemmering voor de Arabische landen niet noemt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 07:59 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Goede vraag, en ik zal m’n best doen om het ook broertje-proof te houden.
Israël is op z’n zachtst gezegd een apart geval. In nog geen 80 jaar hebben ze zich ontwikkeld van woestijn en moeras tot een soort Silicon Wadi (ja, dat is echt een term). Hoe dat kan?
1. Hoge startdruk: Toen Israël werd gesticht, kwamen Joden uit de hele wereld daarheen. Veel van hen hoogopgeleid, vaak met wetenschappelijke en technische kennis uit Europa, Rusland en de VS. Dat hielp om meteen een kenniseconomie op te bouwen.
2. Militair gedwongen innovatie: Als al je buren je niet zo aardig vinden en je meerdere oorlogen moet overleven, dan word je vanzelf goed in technologie. De Israëlische defensie-industrie is één van de innovatiefste ter wereld, en veel van die innovaties druppelen daarna door naar de burgersector (denk: cybersecurity, drones, medische technologie).
3. Overheidsbeleid en diaspora-hulp: De Israëlische overheid investeert bewust in onderwijs en R&D, en heeft sterke banden met de Joodse diaspora, die flink heeft geholpen met geld, kennis en lobbykracht (vooral in de VS). Dat maakt nogal wat verschil.
4. Multicultureel met een handleiding: Ja, Israël is multicultureel, met immigranten uit letterlijk elke hoek van de wereld. Maar dat gaat niet altijd vlekkeloos. Er zit ook een flinke portie sociale spanning onder het oppervlak. Denk aan botsingen tussen seculieren en ultraorthodoxen, of tussen Ashkenazi en Mizrahi Joden.
En de rest van de regio dan?
Veel Arabische landen hebben last gehad van koloniale erfenissen, autoritaire regimes, zwakke instituties, en oliegeld dat vaak meer verdeeld werd onder families dan geïnvesteerd in onderwijs of innovatie. Voeg daar interne conflicten en buitenlandse inmenging aan toe, en het wordt lastig om een stabiele kenniseconomie op te bouwen. En ja, dan eindig je soms met geiten, en met bloedneuzen.
Maar eerlijk is eerlijk: er zijn ook landen als de VAE en Qatar die zich razendsnel ontwikkelen, al is dat meer met geld dan met brains-for-hire. En wie weet wat er gebeurt als ooit vrede en echte samenwerking in de regio komt. Dan zou je zomaar een Midden-Oosten kunnen krijgen waar Tel Aviv, Dubai en Beiroet elkaar de loef afsteken.
Maar voorlopig is Israël de nerd van de klas: slim, overleeft pesterijen, en bouwt ondertussen een raket op z’n zolderkamer.
Dat is nog steeds het ontbreken van een parlementaire democratie, niet omdat het moslims zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 08:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het valt op dat ChatGPT erg politiek correct is en de grootste belemmering voor de Arabische landen niet noemt.
Grappig, als er hier iemand overkomt als fascist ben jij het wel. Links-radicaal en hoe is dat beter dan de vermeende 'rechtsradicalen'? En over beperkt denkkader gesproken...zelfreflectie is een schaars goed zullen we maar zeggen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Gelukkig wel als ik hier de normale was zou ik onderdeel zijn van het opkomende fascisme. Nee bedankt, jullie zullen als eerste voor types als ik komen. Altijd goed te weten wat er omgaat in de beperkte denkkaders van de rechts-radicale.
Islam speelt hier natuurlijk een grote rol in. We zien dat in veel te veel gevallen, Islam het slechtste in de mensen daar naar boven haalt. Het zorgt voor onderdrukking van andere groepen, geweld, gevoelens van suprematie, territoriale gierigheid, antisemitisme, homohaat, vrouwonvriendelijkheid, en wordt zelfs aangehaald als een rechtvaardiging van terrorisme.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 08:21 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dat is nog steeds het ontbreken van een parlementaire democratie, niet omdat het moslims zijn.
De Islam en democratie kan prima samengaan. Kijk naar Indonesië als voorbeeld in Azië en Senegal als voorbeeld in Afrika.
In het midden-oosten zou dat ook moeten kunnen.
Just in case?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 08:36 schreef Perrin het volgende:
Waar hebben ze al dat spul voor nodig joh.
[ x ]
Ergens hoop ik nog dat hij erop terugkomt, maar hij heeft inmiddels in woorden te laten kennen dat hij keihard antisemitisch is.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 08:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Grappig, als er hier iemand overkomt als fascist ben jij het wel. Links-radicaal en hoe is dat beter dan de vermeende 'rechtsradicalen'? En over beperkt denkkader gesproken...zelfreflectie is een schaars goed zullen we maar zeggen.
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Israel is een terroristische organisatie. Laat dat even tot je doordringen.
Tegen antisemieten is geen enkel kruid van logica en feitelijke beredenering opgewassen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
(…) onschuldige burgers in Israel maar ze zijn onderdeel van een terroristische organisatie.
Waarom maken we ons niet hard voor Palestijnse, Iraanse en Joodse kinderen die het slachtoffer zijn geworden of nog worden van deze hele onzin.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 07:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We weten natuurlijk dondersgoed dat in bepaalde contreien er alleen maar oog is voor niet-Joodse en Arabische slachtoffers, vooral als dit moslims betreft. Die hebben binnen progressieve en linkse kringen in het Westen een quasi heilige status.
[..]
Islam en dat blijkt voor heel veel landen een nogal belemmerende factor als het gaat om ontwikkeling en beschaafd gedrag.
[..]
Het CDA is een christendemocratische middenpartij.
Nee, veel te generaliserend.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 08:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Islam speelt hier natuurlijk een grote rol in.
Verder ben ik het helemaal eens met je bovenstaande verhaal, zolang we het blijven hebben over de fundamentalistische Islam en niet elke moslim over 1 kan scheren.quote:We zien dat in veel te veel gevallen, Islam het slechtste in de mensen daar naar boven haalt. Het zorgt voor onderdrukking van andere groepen, geweld, gevoelens van suprematie, territoriale gierigheid, antisemitisme, homohaat, vrouwonvriendelijkheid, en wordt zelfs aangehaald als een rechtvaardiging van terrorisme.
Bovendien leeft er in bepaalde Islamitische contreien ook een sterk anti-Westers gedachtegoed, waarmee men zich dus distantieert van een cultuur die op alle mogelijke vlakken superieur is.
In plaats van daar nu van te leren en een voorbeeld aan te nemen, doet men het tegenovergestelde, waardoor men zichzelf nog meer terug in de tijd gooit en doelbewust progressie en (intellectuele) vooruitgang afwijst.
Er is zo'n meme die waar je aan de ene kant de evolutie en ontwikkeling van het Westen ziet over tijd en aan de andere kant een schreeuwende moslim die met de tijd niet veranderd. Daar zit helaas in te veel gevallen een kern van waarheid in.
De islam is fundamenteel fundamentalistisch. Mensen kunnen in hun gedrag wel variëren natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 08:40 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Nee, veel te generaliserend.
De fundamentalistische islam speelt hier een grote rol in.
[..]
Verder ben ik het helemaal eens met je bovenstaande verhaal, zolang we het blijven hebben over de fundamentalistische Islam en niet elke moslim over 1 kan scheren.
“Fundamenteel fundamentalistisch”quote:Op zaterdag 21 juni 2025 08:44 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De islam is fundamenteel fundamentalistisch. Mensen kunnen in hun gedrag wel variëren natuurlijk.
Er is juist een disproportionele aandacht voor de Palestijnen. Er is geen conflict of oorlog die zo leeft in het Westen en geen partij die zoveel sympathie weet op te wekken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 08:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Waarom maken we ons niet hard voor Palestijnse, Iraanse en Joodse kinderen die het slachtoffer zijn geworden of nog worden van deze hele onzin.
Joodse israeli hebben gemiddeld een iq van 110, de volkeren er omheen van 90. De rest is bijzaak.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 07:59 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Goede vraag, en ik zal m'n best doen om het ook broertje-proof te houden.
Israël is op z'n zachtst gezegd een apart geval. In nog geen 80 jaar hebben ze zich ontwikkeld van woestijn en moeras tot een soort Silicon Wadi (ja, dat is echt een term). Hoe dat kan?
1. Hoge startdruk: Toen Israël werd gesticht, kwamen Joden uit de hele wereld daarheen. Veel van hen hoogopgeleid, vaak met wetenschappelijke en technische kennis uit Europa, Rusland en de VS. Dat hielp om meteen een kenniseconomie op te bouwen.
2. Militair gedwongen innovatie: Als al je buren je niet zo aardig vinden en je meerdere oorlogen moet overleven, dan word je vanzelf goed in technologie. De Israëlische defensie-industrie is één van de innovatiefste ter wereld, en veel van die innovaties druppelen daarna door naar de burgersector (denk: cybersecurity, drones, medische technologie).
3. Overheidsbeleid en diaspora-hulp: De Israëlische overheid investeert bewust in onderwijs en R&D, en heeft sterke banden met de Joodse diaspora, die flink heeft geholpen met geld, kennis en lobbykracht (vooral in de VS). Dat maakt nogal wat verschil.
4. Multicultureel met een handleiding: Ja, Israël is multicultureel, met immigranten uit letterlijk elke hoek van de wereld. Maar dat gaat niet altijd vlekkeloos. Er zit ook een flinke portie sociale spanning onder het oppervlak. Denk aan botsingen tussen seculieren en ultraorthodoxen, of tussen Ashkenazi en Mizrahi Joden.
En de rest van de regio dan?
Veel Arabische landen hebben last gehad van koloniale erfenissen, autoritaire regimes, zwakke instituties, en oliegeld dat vaak meer verdeeld werd onder families dan geïnvesteerd in onderwijs of innovatie. Voeg daar interne conflicten en buitenlandse inmenging aan toe, en het wordt lastig om een stabiele kenniseconomie op te bouwen. En ja, dan eindig je soms met geiten, en met bloedneuzen.
Maar eerlijk is eerlijk: er zijn ook landen als de VAE en Qatar die zich razendsnel ontwikkelen, al is dat meer met geld dan met brains-for-hire. En wie weet wat er gebeurt als ooit vrede en echte samenwerking in de regio komt. Dan zou je zomaar een Midden-Oosten kunnen krijgen waar Tel Aviv, Dubai en Beiroet elkaar de loef afsteken.
Maar voorlopig is Israël de nerd van de klas: slim, overleeft pesterijen, en bouwt ondertussen een raketschild op z'n zolderkamer.
Ik denk dat dat komt omdat het geen kernoorzaak is. Zie VAE en Qatar, die draaien economisch als een tierelier, ondanks (of naast) hun islamitische identiteit. Dus dan kun je je afvragen: als de islam werkelijk de hoofdbelemmering zou zijn, hoe verklaar je dan dat verschil?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 08:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het valt op dat ChatGPT erg politiek correct is en de grootste belemmering voor de Arabische landen niet noemt.
Je zou haast denken dat elk land zijn eigen mentaliteit heeft.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 08:21 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
De Islam en democratie kan prima samengaan. Kijk naar Indonesië als voorbeeld in Azië en Senegal als voorbeeld in Afrika.
Dat vind ik ook. Met als rode draad (parlementaire) democratie.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je zou haast denken dat elk land zijn eigen mentaliteit heeft.
Daar zit zo'n lading olie dat zelfs een stam chimpansees een wereldeconomie had opgebouwd.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:10 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt omdat het geen kernoorzaak is. Zie VAE en Qatar, die draaien economisch als een tierelier, ondanks (of naast) hun islamitische identiteit. Dus dan kun je je afvragen: als de islam werkelijk de hoofdbelemmering zou zijn, hoe verklaar je dan dat verschil?
Blijkbaar zijn rigide islamdoctrines (ik gok dat je dat bedoelt) eerder een symptoom dan een oorzaak.
Indonesië is bij uitstek een voorbeeld van een land dat ondergraven wordt door het gebrek aan slagkracht tegen de politieke islam. Wat dat betreft is het erg westers.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 08:21 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dat is nog steeds het ontbreken van een parlementaire democratie, niet omdat het moslims zijn.
Ashkenazi (40% van de bevolking) scoren 112 - 115, maar Israel als geheel scoort 96.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Joodse israeli hebben gemiddeld een iq van 110, de volkeren er omheen van 90. De rest is bijzaak.
VEA en Qatar hebben toch echt Islam op de tweede plek moeten zetten en doelbewust gekozen voor ontwikkeling en een enigszins Westerse benadering mbt modernisering, economische ontwikkeling en diplomatie.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:10 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt omdat het geen kernoorzaak is. Zie VAE en Qatar, die draaien economisch als een tierelier, ondanks (of naast) hun islamitische identiteit. Dus dan kun je je afvragen: als de islam werkelijk de hoofdbelemmering zou zijn, hoe verklaar je dan dat verschil?
Blijkbaar zijn rigide islamdoctrines (ik gok dat je dat bedoelt) eerder een symptoom dan een oorzaak.
Correct.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:25 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ashkenazi (40% van de bevolking) scoren 112 - 115, maar Israel als geheel scoort 96.
Jordania: 80
VAE: 90
Qatar: 93
Ijzer-, jodium- en eiwittekort in de kindertijd kan 5 - 10 IQ-punten schelen. Infectieziekten idem. Ben benieuwd wat dat met het IQ van bijvoorbeeld de Gazanen gaat doen de komende jaren. Het risico op een lager IQ is daar helaas heel reëel, en niet alleen door het gebrek aan voedsel op zich, maar door de hele cocktail van ondervoeding, infecties en toxische stress waarin Gazaanse kinderen nu opgroeien.
Nog wel, maar dat wordt onder de bevolking steeds minder. Bovendien zijn daar pas sinds 1999 vrije verkiezingen. Het land is ook enorm: in de lengte beslaat Indonesië het zuidelijkste puntje van Spanje tot aan westelijk Rusland.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Indonesië is bij uitstek een voorbeeld van een land dat ondergraven wordt door het gebrek aan slagkracht tegen de politieke islam. Wat dat betreft is het erg westers.
Maar ik ben het met je eens dat men eens moet ophouden met "de" islam aan te wijzen als die ene alles bepalende factor.
Ik denk dat islam in de scenario's die je schetst eerder wordt misbruikt als legitimatie om macht te behouden of zieltjes te winnen. Of het nu om Hamas, Hezbollah, of het Iraanse regime gaat: het zijn politieke machtsprojecten met religieuze saus. De islam is in dat geval het decor, maar geen oorzaak.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
VEA en Qatar hebben toch echt Islam op de tweede plek moeten zetten en doelbewust gekozen voor ontwikkeling en een enigszins Westerse benadering mbt modernisering, economische ontwikkeling en diplomatie.
Dat is dus bijvoorbeeld anders dan de Palestijnen die miljarden hebben gestoken in terreur of Hezbollah die Libanon heeft ontwricht met hun interne oorlogen en conflicten met Israël of Iran dat alleen maar bezig is geweest met het onderdrukken van de eigen bevolking, miljoenen toestoppen aan Hamas en Hezbollah en het ontwikkelen van kernwapens.
Nu zullen we natuurlijk maar even zwijgen over wat Qatar achter de schermen allemaal uitvreet, maar het is in elk geval een stuk intelligenter dan hoe veel andere Islamitische landen het aanpakken.
Vind je het niet interessant dan om te weten dat Ashkenazi Joden toch echt wel heel slim zijn?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:33 schreef Perrin het volgende:
Wat heeft deze discussie met de Israël-Iran oorlog te maken?
Dat komt omdat er werd gevraagd waarom Israël erg welvarend en ontwikkeld is en andere landen in het Midden-Oosten niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:33 schreef Perrin het volgende:
Nee dat heb ik al 1000x gehoord.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vind je het niet interessant dan om te weten dat Ashkenazi Joden toch echt wel heel slim zijn?
Die vraag was niet speciaal aan jou gericht, toch?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat komt omdat er werd gevraagd waarom Israël erg welvarend en ontwikkeld is en andere landen in het Midden-Oosten niet.
Ook dat is weer veel genuanceerder. Het Islamitische rijk dat in die tijd ontstond was een gigantische culturele synthese van Grieken, Nestoriaanse Christenen, Joden, Perzen en Indiërs. Volken met een rijke intellectuele historie. Griekse werken werden naar het Arabisch vertaald. Waren al deze elementen er niet geweest binnen het rijk, hadden we wellicht direct een veel soberder en vooral minder intellectueel kalifaat gezien.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:39 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik denk dat islam in de scenario's die je schetst eerder wordt misbruikt als legitimatie om macht te behouden of zieltjes te winnen. Of het nu om Hamas, Hezbollah, of het Iraanse regime gaat: het zijn politieke machtsprojecten met religieuze saus. De islam is in dat geval het decor, maar geen oorzaak.
Een leuke reality check is het verschil tussen de islamitische gouden eeuw en middeleeuws christelijk Europa. Tussen grofweg het jaar 800 en 1300 was Bagdad het Silicon Valley van de wereld: wiskunde, geneeskunde, astronomie, filosofie, architectuur. Terwijl men in Europa dacht dat in bad gaan de ziel schaadt, bouwden islamitische wetenschappers ziekenhuizen en rekenden met algebra. Letterlijk een tijd waarin de islamitische wereld voorliep op het westen, wetenschappelijk, cultureel en zelfs op het gebied van tolerantie.
Wat veranderde dat? Niet de islam zelf, die bleef in essentie dezelfde teksten hanteren, maar de politieke en culturele context: Mongoolse invasies, Ottomaanse centralisatie, koloniale destructie, en later interne corruptie en repressie. Geleidelijk werd vrije nieuwsgierigheid ingeruild voor dogma en stagnatie.
Kortom: het misbruik van religie als machtsinstrument is universeel. De middeleeuwse kerk deed het ook. Het Westen heeft het pas los kunnen weken door seculiere modernisering. En dat is precies wat landen als de VAE nu ook strategisch doen. Selectieve modernisering, zolang het hun elite ten goede komt.
Dus nee, het probleem is niet de islam. Het probleem is wat er gebeurt als religie wordt gekaapt door regimes zonder belang bij kritisch denken. Dan krijg je geen verlichting, maar verduistering, ongeacht het heilige boek.
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:25 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ashkenazi (40% van de bevolking) scoren 112 - 115, maar Israel als geheel scoort 96.
En de overige nazi's?
I
Zeker, maar ik vind zulke discussies altijd wel de moeite waard. En ik snap het punt van de user Perrin ook wel, maar je kunt uiteraard niet verwachten in een topic over een oorlog dat er alleen maar tweets worden gedeeld over bombardementen of militaire manoeuvres. Ook de geopolitieke context en sociaal-culture aspecten van landen zullen naar voren komen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:40 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Die vraag was niet speciaal aan jou gericht, toch?
Je bent hoopvoller dan ik, want ik zie Indonesië alleen maar afglijden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:36 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Nog wel, maar dat wordt onder de bevolking steeds minder. Bovendien zijn daar pas sinds 1999 vrije verkiezingen. Het land is ook enorm: in de lengte beslaat Indonesië het zuidelijkste puntje van Spanje tot aan westelijk Rusland.
Ik wil niet beweren dat het ideaal is daar, maar gezien de nog jonge democratie en de enorme afstanden die het land beslaat, is het vrij indrukwekkend wat ze daar voor elkaar weten te krijgen.
Zeker gezien de puinhoop waar het door de kolonisten in is achtergelaten. Daar kunnen andere islamitische landen die een erfzonde claimen nog een puntje aan zuigen.
En ik zou zulke cijfers maar met een zak zout nemen. De IQ-cijfers zijn oud, de groep Asjkenazi-joden niet goed gedefinieerd en het is bewezen dat je door te oefenen een hogere IQ-score kan krijgen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vind je het niet interessant dan om te weten dat Ashkenazi Joden toch echt wel heel slim zijn?
Ja op die manier, snap ikquote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker, maar ik vind zulke discussies altijd wel de moeite waard. En ik snap het punt van de user Perrin ook wel, maar je kunt uiteraard niet verwachten in een topic over een oorlog dat er alleen maar tweets worden gedeeld over bombardementen of militaire manoeuvres. Ook de geopolitieke context en sociaal-culture aspecten van landen zullen naar voren komen.
We gaan het meemaken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je bent hoopvoller dan ik, want ik zie Indonesië alleen maar afglijden.
Dit topic glijdt af in bijna alleen maar saaie, uitgekauwde discussies die al op talloze plekken zijn gevoerd op fok.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker, maar ik vind zulke discussies altijd wel de moeite waard. En ik snap het punt van de user Perrin ook wel, maar je kunt uiteraard niet verwachten in een topic over een oorlog dat er alleen maar tweets worden gedeeld over bombardementen of militaire manoeuvres. Ook de geopolitieke context en sociaal-culture aspecten van landen zullen naar voren komen.
De "duistere middeleeuwen" is inderdaad een bekende mythe, maar het verhaal dat het islamitische rijk toen in veel opzichten voorliep niet. Pas vanaf de 12e eeuw begon West-Europa in te lopen, mede dankzij de opname van Arabisch-Griekse kennis.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook dat is weer veel genuanceerder. Het Islamitische rijk dat in die tijd ontstond was een gigantische culturele synthese van Grieken, Nestoriaanse Christenen, Joden, Perzen en Indiërs. Volken met een rijke intellectuele historie. Griekse werken werden naar het Arabisch vertaald. Waren al deze elementen er niet geweest binnen het rijk, hadden we wellicht direct een veel soberder en vooral minder intellectueel kalifaat gezien.
De "duistere middeleeuwen" zijn een historische mythe.
Dankzij de Ashkenaziquote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Joodse israeli hebben gemiddeld een iq van 110, de volkeren er omheen van 90. De rest is bijzaak.
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:25 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Jordania: 80
VAE: 90
Qatar: 93
Ijzer-, jodium- en eiwittekort in de kindertijd kan 5 - 10 IQ-punten schelen. Infectieziekten idem. Ben benieuwd wat dat met het IQ van bijvoorbeeld de Gazanen gaat doen de komende jaren. Het risico op een lager IQ is daar helaas heel reëel, en niet alleen door het gebrek aan voedsel op zich, maar door de hele cocktail van ondervoeding, infecties en toxische stress waarin Gazaanse kinderen nu opgroeien.
Je hebt een punt. Soms vergeet ik even dat we in NWS zitten...quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit topic glijdt af in bijna alleen maar saaie, uitgekauwde discussies die al op talloze plekken zijn gevoerd op fok.
Ik lees liever het laatste nieuws. Niet wat user X of Y voor de zoveelste keer beweerd.
Dit dus. Je ziet ook vrijwel direct aan iemand als Ben Gvir dat hij een Arabier is.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Trouwens geen 40%, slechts iets meer dan 30% van Israël zijn Asjkenazische Joden en die hebben als etnische groep gemiddeld gezien inderdaad het hoogste IQ ter wereld. Sefardische Joden zitten ook iets boven gemiddeld, maar niet veel.
Ja maar @Ali_boo slaapt nog.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit topic glijdt af in bijna alleen maar saaie, uitgekauwde discussies die al op talloze plekken zijn gevoerd op fok.
Ik lees liever het laatste nieuws. Niet wat user X of Y voor de zoveelste keer beweerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee hebt wel gelijk.
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:05 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ja maar @:ali_boo slaapt nog.Ja, die gast houdt het wel allemaal bij als hij hier is!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie dit leest is een lezer van dit
Absoluutquote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, die gast houdt het wel allemaal bij als hij hier is!
Daarvoor hebben we NWS / Israël - Hamas - #354 we hopen op vredequote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:06 schreef Joppiez het volgende:
Gewoon hamas propaganda dit?
https://www.nu.nl/midden-(...)nder-dieptepunt.html
Ze hebben niets beters om over te pratenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:33 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen zendt Israël advertenties uit dat de Gazanen uitgebreid geholpen worden met voedselhulp.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:06 schreef Joppiez het volgende:
Gewoon hamas propaganda dit?
https://www.nu.nl/midden-(...)nder-dieptepunt.html
Nou dan zal ik het niet meer postenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:17 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit ook geen nieuws meer toch?
Trouble in Paladise?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:15 schreef RetepV het volgende:
En hele meutes idioten trappen er in en zijn overgestapt van het verdedigen van Israël naar het bashen van Iran.
Nee hoor, dit is simpelweg hét moment Iran aan te pakken. Daarnaast zien we juist een nog sterkere veroordeling van Israël ontstaan, dit natuurlijk volledig ten onrechte, want Israël heeft weinig andere keus.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:15 schreef RetepV het volgende:
Ik vind het wel superduivels slim van Netanyahu dat hij zo, met de aanval op Iran, helemaal de aandacht van de Gaza strook weg haalt, zodat niemand het meer heeft over de mensen die daar op dit moment massaal van honger en ziekte aan het sterven zijn.
Netanyahu maskeert zijn genocide door de aandacht van iedereen af te leiden naar zijn aanval met Iran.
En hele meutes idioten trappen er in en zijn overgestapt van het verdedigen van Israël naar het bashen van Iran.
Maar intussen zijn er minstens 75.000 Palestijnen gedood en is de teller aan het versnellen.
Ik wilde daar nog maar eens de aandacht op vestigen...
Precies, de EU was klaar om het associatieverrag met Israel te verscheuren over wat Israel in Gaza doet. Maar nu ze Iran aanvallen als vlucht naar voren staat dat weer op losse schroeven. Het is natuurlijk wel slim gespeeld hoe Israel de hand boven het hoofd wordt gehouden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:15 schreef RetepV het volgende:
Ik vind het wel superduivels slim van Netanyahu dat hij zo, met de aanval op Iran, helemaal de aandacht van de Gaza strook weg haalt, zodat niemand het meer heeft over de mensen die daar op dit moment massaal van honger en ziekte aan het sterven zijn.
Netanyahu maskeert zijn genocide door de aandacht van iedereen af te leiden naar zijn aanval met Iran.
Maar intussen zijn er minstens 75.000 Palestijnen gedood en is de teller aan het versnellen.
Juist, dit is het moment om Iran aan te pakken. Iran is verzwakt, Hezbollah en Hamas hebben gevoelige klappen gehad. Trump is op de hand van Israël. En Netanyahu hangt corruptieprocessen boven het hoofd.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dit is simpelweg hét moment Iran aan te pakken.
Hoeveel Gazanen zijn er inmiddels dood? 50.000? 60.000? En natuurlijk moeten die 50 gijzelaars vrijkomen, maar op het grotere geheel is dat natuurlijk kattepis.quote:Daarnaast is de situatie in de Gazastrook is verder volledig de schuld van de Palestijnen zelf, die de oorlog daar ook zelf zijn begonnen. Het staat ze nog altijd vrij de wapens neer te leggen en de Israëlische gijzelaars vrij te laten, maar dat wil men niet.
Daar had de geestelijk leider van Iran inderdaad de aandacht op moeten vestigen voordat het met het bewapenen van hun proxies begon en hij en zijn meutes idioten zijn hoofdverantwoordelijk voor die 75.000 doden. Niet dat ze ook maar één fuck geven om al die mensenlevens. Hun geloof is immers belangrijker. De poging om lekker je leven te leiden is voor de Palestijnse inwoner, de Libanese inwoner en de Iraanse inwoner amper mogelijk. Laat staan je hond uit laten, want het is "te westers"quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:15 schreef RetepV het volgende:
Gaf Hamas en Hezbollah vrij spel sind 7 oktober en je had 7,5 miljoen doden gehad want in hun ogen moet elke jood dood natuurlijk. Op het grotere geheel is 50.000 dan kattepis.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:57 schreef luxerobots het volgende:
Hoeveel Gazanen zijn er inmiddels dood? 50.000? 60.000? En natuurlijk moeten die 50 gijzelaars vrijkomen, maar op het grotere geheel is dat natuurlijk kattepis.
Misschien meer voor een ander forum dan dit topicquote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:06 schreef UitStraling het volgende:
Is het Pvda-GL debat al begonnen? eens kijken wat hun sociale en bestuurlijke plannen zijn voor Nederland in woelig water
Ja, precies. Gaza is een puinhoop, die mensen daar moeten weg of dood. Iran is daar, en is al zeker 30 jaar gedemoniseerd. Er zit een president in de VS wie Netanyahu zijn beste vriend heeft genoemd, die alles gelooft. Die president heeft beloofd er een Rivièra van te maken, maar heeft de aandachtsspanne van een 3-jarig kind, heeft ook nog een buitenlands succes nodig, en moet NU tevreden gesteld worden. Die Palestijnen moeten dus zo snel mogelijk weg, rechtop lopend of liggend achterin vrachtwagens (massagraven zijn ook zo rottig om steeds tegen te komen wanneer je een rivièra aan het bouwen bent).quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dit is simpelweg hét moment Iran aan te pakken.
Vreemde gedachtekronkel, Hamas en Hezbollah verantwoordelijk stellen voor 7,5 miljoen doden (doden die er niet zijn). Om weg te kunnen kijken bij Gaza.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gaf Hamas en Hezbollah vrij spel sind 7 oktober en je had 7,5 miljoen doden gehad want in hun ogen moet elke jood dood natuurlijk. Op het grotere geheel is 50.000 dan kattepis.
In de kern is het exact dezelfde discussie maar ik ben het zowaar eens met vrouwtje Vlinder, het mag ook wel weer wat meer over het nieuws gaan.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Misschien meer voor een ander forum dan dit topic
Dat laatste heeft er niets mee te maken, want die aanklachten zijn zo sterk nog niet. Daar moet maar eerst eens schuld worden bewezen. En dat is nog altijd niet gebeurd.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Juist, dit is het moment om Iran aan te pakken. Iran is verzwakt, Hezbollah en Hamas hebben gevoelige klappen gehad. Trump is op de hand van Israël. En Netanyahu hangt corruptieprocessen boven het hoofd.
Het aantal is irrelevant, als men deze mensen zelf blijft opofferen is het een keuze die zij zelf maken. Er is een tunnelnetwerk aanwezig in de Gazastrook groter dan de Londense metro met talloze kamers en ruimtes.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoeveel Gazanen zijn er inmiddels dood? 50.000? 60.000? En natuurlijk moeten die 50 gijzelaars vrijkomen, maar op het grotere geheel is dat natuurlijk kattepis.
Nee, dat akkoord zou beteken een staak-het-vuren en Hamas die aan de macht blijft en zich dus weer kan herorganiseren en herbewapenen. Dat is geen mogelijkheid meer na 7 oktober 2023, Hamas moet weg.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Overigens had Israël een akkoord om door middel van gevangenenruil de gijzelaars vrij te krijgen. Maar de politieke leiding van Israël heeft dat akkoord laten klappen omdat het de oorlogsdoelen belangrijker vond.
Van @Hallulama mag je dit niet posten want het is geen nieuwsquote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:08 schreef Doler12 het volgende:
Zo te zien is er voor het eerste een Iraanse drone doorheen gekomen of misschien een van de Houthi's? Zal de verzekering drone schade uitkeren? Mag natuurlijk niet teveel klagen, dat je huis beschadigd is. Bibi heeft namelijk pas echt pijn, zijn zoon moest zijn bruiloft uitstellen.![]()
[ afbeelding ]
Hmmm, wat we zouden kunnen doen, is een inslagen-dashboard bouwen, met locaties en tellertjes die telkens oplichten en ophogen. Speciaal voor de anti-propagandisten kunnen we daarin ook een functie bouwen die het geraakte doel en het beoogde doel steeds aan elkaar linkt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Van @:Hallulama mag je dit niet posten want het is geen nieuws
Ik vind het ook wel hypocriet dat sommige mensen die allemaal los gaan op het domme PvdA/GL voorstel (wat ik ook echt nergens op vind slaan dat voorstel). Maar aan de andere kant dan zijn het soms wel zelfde mensen die bij al die burgerdoden in Gaza zegen NOU EN het zijn maar Palestijnen en doen alsof het niks is. Veel verschillende groepen in Nederland zijn grote groepen aan het ontmenselijken, een gevaarlijke trend.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Juist, dit is het moment om Iran aan te pakken. Iran is verzwakt, Hezbollah en Hamas hebben gevoelige klappen gehad. Trump is op de hand van Israël. En Netanyahu hangt corruptieprocessen boven het hoofd.
[..]
Gewoon posten hoor, of het nu bij Israël of Iran gebeurd.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Van @:Hallulama mag je dit niet posten want het is geen nieuws
Men radicaliseert aan beide kanten.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel hypocriet dat sommige mensen die allemaal los gaan op het domme PvdA/GL voorstel (wat ik ook echt nergens op vind slaan dat voorstel). Maar aan de andere kant dan zijn het soms wel zelfde mensen die bij al die burgerdoden in Gaza zegen NOU EN het zijn maar Palestijnen en doen alsof het niks is. Veel verschillende groepen in Nederland zijn grote groepen aan het ontmenselijken, een gevaarlijke trend.
Flikker toch op met je ChatGPT account.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:05 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hmmm, wat we zouden kunnen doen, is een inslagen-dashboard bouwen, met locaties en tellertjes die telkens oplichten en ophogen. Speciaal voor de anti-propagandisten kunnen we daarin ook een functie bouwen die het geraakte doel en het beoogde doel steeds aan elkaar linkt.
Een beter (en net zo onrealistisch) voorstel was geweest: lever ook spullen voor iron dome aan Iran en de Gaza strook. Dan kunnen alle raketjes weer de kast in want het heeft dan geen zin.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel hypocriet dat sommige mensen die allemaal los gaan op het domme PvdA/GL voorstel (wat ik ook echt nergens op vind slaan dat voorstel). Maar aan de andere kant dan zijn het soms wel zelfde mensen die bij al die burgerdoden in Gaza zegen NOU EN het zijn maar Palestijnen en doen alsof het niks is. Veel verschillende groepen in Nederland zijn grote groepen aan het ontmenselijken, een gevaarlijke trend.
Je spreekt gewoon met eens mens hoor, maar ik gebruik inderdaad regelmatig Large Language Models (ChatGPT, Gemini) als ondersteuning. Ik kan het iedereen aanraden want je wordt er wijzer van en het helpt je bij het vinden van de nodige nuance.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Flikker toch op met je ChatGPT account.
Goed idee, trap jij af?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:05 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hmmm, wat we zouden kunnen doen, is een inslagen-dashboard bouwen, met locaties en tellertjes die telkens oplichten en ophogen. Speciaal voor de anti-propagandisten kunnen we daarin ook een functie bouwen die het geraakte doel en het beoogde doel steeds aan elkaar linkt.
Nee hoor, het is slechts verbazing aangaande de steun voor een totalitair religieuze dictatuur.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Men radicaliseert aan beide kanten.
Je laat precies zien wat ik bedoel want ik steun geen enkel radicale dictatuur.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee hoor, het is slechts verbazing die steun voor een totalitair religieuze dictatuur.
Wil je de wind in je haren voelen of verkracht en vermoord worden omdat je graag de haren in je wind voelt?
Bizar gewoon.
Ik ga eens goed oplettenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je laat precies zien wat ik bedoel want ik steun geen enkel radicale dictatuur.
Pas op hiermee.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, jij moet geen flauwekul verzinnen.
Geldt in dit opzicht ook de one-drop rule? Volgens my heritage ben ik 2% Ashkenazi Joods, namelijk.quote:
Dat denkt echt helemaal niemand. Het is verschrikkelijk als er burgerdoden vallen, in elke oorlog. Maar in dit geval vallen er onnodig veel doden, omdat hamas zich opzichtig schuil houdt onder burgers, in scholen, in ziekenhuizen enz.... Dus de doden vallen vooral door hamas.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Heb je dan een dierennaam als achternaam?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Geldt in dit opzicht ook de one-drop rule? Volgens my heritage ben ik 2% Ashkenazi Joods, namelijk.
Ik wou dat ik er de tijd voor had (het idee spookt al enige tijd zo nu en dan door mijn hoofd). Het gebruik van realtime dashboards (voor allerlei nieuwsonderwerpen) zou best wel eens een significante innovatie kunnen zijn binnen het domein van de nieuwsverslaggeving, en de nodige achtergronden kunnen uiteraard gewoon in tekst blijven.quote:
6 miljoen mensen gevlucht, dat zijn er echt veel.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:25 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Er blijven maar ziekenhuizen niet geraakt worden door Israël behalve in de media.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |