abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217998349
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 01:54 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Mooi dit. De ultieme middelvinger naar het islamofascistische regime.
Namens alle vermoorde vrouwen en meisjes omdat ze zo brutaal waren om te zingen of een haarlok te laten zien.
pi_217998359
twitter
pi_217998381
quote:
President Donald Trump said Friday that his director of national intelligence, Tulsi Gabbard, was “wrong” when she previously said that the U.S. believed Iran wasn’t building a nuclear weapon, and he suggested that it would be “very hard to stop” Israel’s strikes on Iran in order to negotiate a possible ceasefire.
AP News
pi_217998405
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 02:39 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
AP News
Gabbard heeft inmiddels toch al verteld dat de media haar woorden totaal uit context hadden gehaald? Ze zegt dat de meest recente inlichtingen juist inderdaad op een op korte termijn bezit van kernwapens duiden. Wat mij betreft boeit het me allemaal niet eens, of ze ze hebben, bijna hebben, of het nog een paar jaar zou duren. Een totaal religieus extremistisch regime als Iran heeft mag sowieso nooit over zulke wapens beschikken, nu niet en over een paar ook niet. Wat mij betreft hadden die B2’s allang boven Iran gevlogen, ze liggen al zwaargewond op de grond, maak dit aub zsm af, langer wachten maakt het alleen maar erger en Iran gaat nu helemaal nooit meer te vertrouwen zijn nadat ze net volledig vernederd zijn en al hun belangrijke mensen in koele bloede geelimineerd zijn. Als we al twijfelden of ze ze zouden gebruiken als ze de wapens hebben, hoeven we dat nu helemaal niet meer te doen. Die smelten momenteel van de haat richting Israel en het westen. Ze moeten zo snel mogelijk volkomen tandeloos gemaakt worden.
pi_217998472
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 03:04 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Gabbard heeft inmiddels toch al verteld dat de media haar woorden totaal uit context hadden gehaald? Ze zegt dat de meest recente inlichtingen juist inderdaad op een op korte termijn bezit van kernwapens duiden. Wat mij betreft boeit het me allemaal niet eens, of ze ze hebben, bijna hebben, of het nog een paar jaar zou duren. Een totaal religieus extremistisch regime als Iran heeft mag sowieso nooit over zulke wapens beschikken, nu niet en over een paar ook niet. Wat mij betreft hadden die B2’s allang boven Iran gevlogen, ze liggen al zwaargewond op de grond, maak dit aub zsm af, langer wachten maakt het alleen maar erger en Iran gaat nu helemaal nooit meer te vertrouwen zijn nadat ze net volledig vernederd zijn en al hun belangrijke mensen in koele bloede geelimineerd zijn. Als we al twijfelden of ze ze zouden gebruiken als ze de wapens hebben, hoeven we dat nu helemaal niet meer te doen. Die smelten momenteel van de haat richting Israel en het westen. Ze moeten zo snel mogelijk volkomen tandeloos gemaakt worden.
Gesproken als een echte ’war pimp’.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 07:58:33 #106
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217998921
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 23:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Je neutraliteit, als in het betreuren van wederzijdse slachtoffers is ver te zoeken.
We weten natuurlijk dondersgoed dat in bepaalde contreien er alleen maar oog is voor niet-Joodse en Arabische slachtoffers, vooral als dit moslims betreft. Die hebben binnen progressieve en linkse kringen in het Westen een quasi heilige status.
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 23:51 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Wat hebben alle omringende landen gemeen?
Islam en dat blijkt voor heel veel landen een nogal belemmerende factor als het gaat om ontwikkeling en beschaafd gedrag.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 00:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ach als je denkt dat CDA geen conservatief rechts partijtje is moet jij weten hoor. Maar het past inderdaad vrij aardig hoewel PVV ook wel jouw stijl is.
Het CDA is een christendemocratische middenpartij.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 21 juni 2025 @ 07:59:27 #107
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217998930
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 23:50 schreef UitStraling het volgende:
Wie kan mij (en mijn broertje van 10) uitleggen waarom Israël een uiterst welvarende multiculturele progressieve High Tech samenleving is en de omliggende landen niet verder komen dan de bloedende kont van een geit?
Goede vraag, en ik zal m'n best doen om het ook broertje-proof te houden.

Israël is op z'n zachtst gezegd een apart geval. In nog geen 80 jaar hebben ze zich ontwikkeld van woestijn en moeras tot een soort Silicon Wadi (ja, dat is echt een term). Hoe dat kan?

1. Hoge startdruk: Toen Israël werd gesticht, kwamen Joden uit de hele wereld daarheen. Veel van hen hoogopgeleid, vaak met wetenschappelijke en technische kennis uit Europa, Rusland en de VS. Dat hielp om meteen een kenniseconomie op te bouwen.

2. Militair gedwongen innovatie: Als al je buren je niet zo aardig vinden en je meerdere oorlogen moet overleven, dan word je vanzelf goed in technologie. De Israëlische defensie-industrie is één van de innovatiefste ter wereld, en veel van die innovaties druppelen daarna door naar de burgersector (denk: cybersecurity, drones, medische technologie).

3. Overheidsbeleid en diaspora-hulp: De Israëlische overheid investeert bewust in onderwijs en R&D, en heeft sterke banden met de Joodse diaspora, die flink heeft geholpen met geld, kennis en lobbykracht (vooral in de VS). Dat maakt nogal wat verschil.

4. Multicultureel met een handleiding: Ja, Israël is multicultureel, met immigranten uit letterlijk elke hoek van de wereld. Maar dat gaat niet altijd vlekkeloos. Er zit ook een flinke portie sociale spanning onder het oppervlak. Denk aan botsingen tussen seculieren en ultraorthodoxen, of tussen Ashkenazi en Mizrahi Joden.

En de rest van de regio dan?

Veel Arabische landen hebben last gehad van koloniale erfenissen, autoritaire regimes, zwakke instituties, en oliegeld dat vaak meer verdeeld werd onder families dan geïnvesteerd in onderwijs of innovatie. Voeg daar interne conflicten en buitenlandse inmenging aan toe, en het wordt lastig om een stabiele kenniseconomie op te bouwen. En ja, dan eindig je soms met geiten, en met bloedneuzen.

Maar eerlijk is eerlijk: er zijn ook landen als de VAE en Qatar die zich razendsnel ontwikkelen, al is dat meer met geld dan met brains-for-hire. En wie weet wat er gebeurt als ooit vrede en echte samenwerking in de regio komt. Dan zou je zomaar een Midden-Oosten kunnen krijgen waar Tel Aviv, Dubai en Beiroet elkaar de loef afsteken.

Maar voorlopig is Israël de nerd van de klas: slim, overleeft pesterijen, en bouwt ondertussen een raketschild op z'n zolderkamer.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zaterdag 21 juni 2025 @ 08:01:26 #108
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217998944
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 07:59 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Goede vraag, en ik zal m’n best doen om het ook broertje-proof te houden.

Israël is op z’n zachtst gezegd een apart geval. In nog geen 80 jaar hebben ze zich ontwikkeld van woestijn en moeras tot een soort Silicon Wadi (ja, dat is echt een term). Hoe dat kan?

1. Hoge startdruk: Toen Israël werd gesticht, kwamen Joden uit de hele wereld daarheen. Veel van hen hoogopgeleid, vaak met wetenschappelijke en technische kennis uit Europa, Rusland en de VS. Dat hielp om meteen een kenniseconomie op te bouwen.

2. Militair gedwongen innovatie: Als al je buren je niet zo aardig vinden en je meerdere oorlogen moet overleven, dan word je vanzelf goed in technologie. De Israëlische defensie-industrie is één van de innovatiefste ter wereld, en veel van die innovaties druppelen daarna door naar de burgersector (denk: cybersecurity, drones, medische technologie).

3. Overheidsbeleid en diaspora-hulp: De Israëlische overheid investeert bewust in onderwijs en R&D, en heeft sterke banden met de Joodse diaspora, die flink heeft geholpen met geld, kennis en lobbykracht (vooral in de VS). Dat maakt nogal wat verschil.

4. Multicultureel met een handleiding: Ja, Israël is multicultureel, met immigranten uit letterlijk elke hoek van de wereld. Maar dat gaat niet altijd vlekkeloos. Er zit ook een flinke portie sociale spanning onder het oppervlak. Denk aan botsingen tussen seculieren en ultraorthodoxen, of tussen Ashkenazi en Mizrahi Joden.

Veel Arabische landen hebben last gehad van koloniale erfenissen, autoritaire regimes, zwakke instituties, en oliegeld dat vaak meer verdeeld werd onder families dan geïnvesteerd in onderwijs of innovatie. Voeg daar interne conflicten en buitenlandse inmenging aan toe, en het wordt lastig om een stabiele kenniseconomie op te bouwen. En ja, dan eindig je soms met geiten, en met bloedneuzen.

Maar eerlijk is eerlijk: er zijn ook landen als de VAE en Qatar die zich razendsnel ontwikkelen, al is dat meer met geld dan met brains-for-hire. En wie weet wat er gebeurt als ooit vrede en echte samenwerking in de regio komt. Dan zou je zomaar een Midden-Oosten kunnen krijgen waar Tel Aviv, Dubai en Beiroet elkaar de loef afsteken.

Maar voorlopig is Israël de nerd van de klas: slim, overleeft pesterijen, en bouwt ondertussen een raket op z’n zolderkamer.
Het valt op dat ChatGPT erg politiek correct is en de grootste belemmering voor de Arabische landen niet noemt.

[ Bericht 0% gewijzigd door HowardRoark op 21-06-2025 08:09:04 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217999090
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 08:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het valt op dat ChatGPT erg politiek correct is en de grootste belemmering voor de Arabische landen niet noemt.
Dat is nog steeds het ontbreken van een parlementaire democratie, niet omdat het moslims zijn.

De Islam en democratie kan prima samengaan. Kijk naar Indonesië als voorbeeld in Azië en Senegal als voorbeeld in Afrika.

In het midden-oosten zou dat ook moeten kunnen.
pi_217999142
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 00:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Gelukkig wel als ik hier de normale was zou ik onderdeel zijn van het opkomende fascisme. Nee bedankt, jullie zullen als eerste voor types als ik komen. Altijd goed te weten wat er omgaat in de beperkte denkkaders van de rechts-radicale.
Grappig, als er hier iemand overkomt als fascist ben jij het wel. Links-radicaal en hoe is dat beter dan de vermeende 'rechtsradicalen'? En over beperkt denkkader gesproken...zelfreflectie is een schaars goed zullen we maar zeggen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 08:33:08 #111
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217999154
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 08:21 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Dat is nog steeds het ontbreken van een parlementaire democratie, niet omdat het moslims zijn.

De Islam en democratie kan prima samengaan. Kijk naar Indonesië als voorbeeld in Azië en Senegal als voorbeeld in Afrika.

Islam speelt hier natuurlijk een grote rol in. We zien dat in veel te veel gevallen, Islam het slechtste in de mensen daar naar boven haalt. Het zorgt voor onderdrukking van andere groepen, geweld, gevoelens van suprematie, territoriale gierigheid, antisemitisme, homohaat, vrouwonvriendelijkheid, en wordt zelfs aangehaald als een rechtvaardiging van terrorisme.

Bovendien leeft er in bepaalde Islamitische contreien ook een sterk anti-Westers gedachtegoed, waarmee men zich dus distantieert van een cultuur die op alle mogelijke vlakken superieur is.

In plaats van daar nu van te leren en een voorbeeld aan te nemen, doet men het tegenovergestelde, waardoor men zichzelf nog meer terug in de tijd gooit en doelbewust progressie en (intellectuele) vooruitgang afwijst.

Er is zo'n meme die waar je aan de ene kant de evolutie en ontwikkeling van het Westen ziet over tijd en aan de andere kant een schreeuwende moslim die met de tijd niet veranderd. Daar zit helaas in te veel gevallen een kern van waarheid in.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 08:36:13 #112
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217999174
Waar hebben ze al dat spul voor nodig joh.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 21 juni 2025 @ 08:36:47 #113
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217999182
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 08:36 schreef Perrin het volgende:
Waar hebben ze al dat spul voor nodig joh.

[ x ]
Just in case?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_217999191
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 08:30 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Grappig, als er hier iemand overkomt als fascist ben jij het wel. Links-radicaal en hoe is dat beter dan de vermeende 'rechtsradicalen'? En over beperkt denkkader gesproken...zelfreflectie is een schaars goed zullen we maar zeggen.
Ergens hoop ik nog dat hij erop terugkomt, maar hij heeft inmiddels in woorden te laten kennen dat hij keihard antisemitisch is.

Ik had de verwachting dat zijn standpunten simpelweg voortkwamen uit een soort en met van ideologisch pacifistisch activisme, van het soort dat we meestal ontwikkelen in onze jonge jaren, vanwege onze naïviteit met betrekking tot het wereldbeeld. Daar kun je mee praten, en vanuit die allicht naïeve, maar onschuldige hoopvolle kijk kun je soms nog best eens tot creatieve nieuwe inzichten komen.

Echter is het in zijn geval, -tenzij hij er nog op terugkomt-, onvervalst antisemitisme, jodenhaat:

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 23:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Israel is een terroristische organisatie. Laat dat even tot je doordringen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 00:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

(…) onschuldige burgers in Israel maar ze zijn onderdeel van een terroristische organisatie.
Tegen antisemieten is geen enkel kruid van logica en feitelijke beredenering opgewassen.
pi_217999199
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 07:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We weten natuurlijk dondersgoed dat in bepaalde contreien er alleen maar oog is voor niet-Joodse en Arabische slachtoffers, vooral als dit moslims betreft. Die hebben binnen progressieve en linkse kringen in het Westen een quasi heilige status.
[..]
Islam en dat blijkt voor heel veel landen een nogal belemmerende factor als het gaat om ontwikkeling en beschaafd gedrag.
[..]
Het CDA is een christendemocratische middenpartij.
Waarom maken we ons niet hard voor Palestijnse, Iraanse en Joodse kinderen die het slachtoffer zijn geworden of nog worden van deze hele onzin.
pi_217999212
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 08:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Islam speelt hier natuurlijk een grote rol in.
Nee, veel te generaliserend.

De fundamentalistische islam speelt hier een grote rol in.

quote:
We zien dat in veel te veel gevallen, Islam het slechtste in de mensen daar naar boven haalt. Het zorgt voor onderdrukking van andere groepen, geweld, gevoelens van suprematie, territoriale gierigheid, antisemitisme, homohaat, vrouwonvriendelijkheid, en wordt zelfs aangehaald als een rechtvaardiging van terrorisme.

Bovendien leeft er in bepaalde Islamitische contreien ook een sterk anti-Westers gedachtegoed, waarmee men zich dus distantieert van een cultuur die op alle mogelijke vlakken superieur is.

In plaats van daar nu van te leren en een voorbeeld aan te nemen, doet men het tegenovergestelde, waardoor men zichzelf nog meer terug in de tijd gooit en doelbewust progressie en (intellectuele) vooruitgang afwijst.

Er is zo'n meme die waar je aan de ene kant de evolutie en ontwikkeling van het Westen ziet over tijd en aan de andere kant een schreeuwende moslim die met de tijd niet veranderd. Daar zit helaas in te veel gevallen een kern van waarheid in.
Verder ben ik het helemaal eens met je bovenstaande verhaal, zolang we het blijven hebben over de fundamentalistische Islam en niet elke moslim over 1 kan scheren.
pi_217999251
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 08:40 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Nee, veel te generaliserend.

De fundamentalistische islam speelt hier een grote rol in.
[..]
Verder ben ik het helemaal eens met je bovenstaande verhaal, zolang we het blijven hebben over de fundamentalistische Islam en niet elke moslim over 1 kan scheren.
De islam is fundamenteel fundamentalistisch. Mensen kunnen in hun gedrag wel variëren natuurlijk.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_217999286
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 08:44 schreef Akathisia het volgende:

[..]
De islam is fundamenteel fundamentalistisch. Mensen kunnen in hun gedrag wel variëren natuurlijk.
“Fundamenteel fundamentalistisch”

Dat vind ik te makkelijk. De Islam is meer dan de letterlijke inhoud van de Koran.

Bovendien kan de Islam ook de Islam zijn zonder álle inhoud van de Koran. Zowel op religieus als op cultureel niveau.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 08:57:25 #119
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217999320
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 08:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Waarom maken we ons niet hard voor Palestijnse, Iraanse en Joodse kinderen die het slachtoffer zijn geworden of nog worden van deze hele onzin.
Er is juist een disproportionele aandacht voor de Palestijnen. Er is geen conflict of oorlog die zo leeft in het Westen en geen partij die zoveel sympathie weet op te wekken.

Wat mij betreft had dat niet gehoeven, dit omdat in tegenstelling tot de Israëlische burgers en de Iraniërs, de Palestijnen zelf een oorlog zijn begonnen tegen Israël op 7 oktober 2023. Een nieuwe oplaaiing in een conflict dat al langer dan een eeuw sleept en Arabieren (die zichzelf nu de 'Palestijnen' noemen) structureel de aanstichter zijn geweest.

Ik ga geen empathie tonen voor mensen die zich al decennialang gedragen op manieren die veel gelijkenissen vertonen met de jaren 30 en 40 in Europa en juichend in de straten staan als er doodgemartelde Joden doorheen worden geparadeerd.

Maar het staat jou natuurlijk vrij om uit te leggen waarom zulke mensen wel empathie verdienen?
  zaterdag 21 juni 2025 @ 09:00:32 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217999331
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 07:59 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Goede vraag, en ik zal m'n best doen om het ook broertje-proof te houden.

Israël is op z'n zachtst gezegd een apart geval. In nog geen 80 jaar hebben ze zich ontwikkeld van woestijn en moeras tot een soort Silicon Wadi (ja, dat is echt een term). Hoe dat kan?

Maar voorlopig is Israël de nerd van de klas: slim, overleeft pesterijen, en bouwt ondertussen een raketschild op z'n zolderkamer.
Joodse israeli hebben gemiddeld een iq van 110, de volkeren er omheen van 90. De rest is bijzaak.
The End Times are wild
pi_217999393
LIVEBLOG 21. Israëlische jet haalt weer drone neer
https://www.geenstijl.nl/5184017/liveblog-21
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 09:10:13 #122
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217999395
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 08:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk dat dat komt omdat het geen kernoorzaak is. Zie VAE en Qatar, die draaien economisch als een tierelier, ondanks (of naast) hun islamitische identiteit. Dus dan kun je je afvragen: als de islam werkelijk de hoofdbelemmering zou zijn, hoe verklaar je dan dat verschil?

Blijkbaar zijn rigide islamdoctrines (ik gok dat je dat bedoelt) eerder een symptoom dan een oorzaak.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zaterdag 21 juni 2025 @ 09:13:14 #123
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217999417
https://x.com/IDF/status/1936319815418843316

ELIMINATED: Saeed Izadi, a founder of the Iranian regime’s plan to destroy Israel, was eliminated in a precise IDF strike in the area of Qom.

Izadi was also the commander of the Palestine Corps of the Quds Force, a key coordinator between the Iranian regime and Hamas, and one of the main orchestrators of the October 7 massacre. He was responsible for military coordination between the senior commanders of the IRGC and the Iranian regime with key figures in Hamas.

As part of his role, Izadi was responsible for increasing the financial funding from Iran to Hamas for terrorist activities against Israel.

During the war, he was also responsible for directing Hamas forces operating from Lebanon. Since then, he has been committed to rebuilding Hamas' military wing and ensuring that Hamas remains the controlling authority in
Gaza.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_217999446
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 08:21 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

Je zou haast denken dat elk land zijn eigen mentaliteit heeft.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217999452
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 09:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Je zou haast denken dat elk land zijn eigen mentaliteit heeft.
Dat vind ik ook. Met als rode draad (parlementaire) democratie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')