Ik vind het ook wel hypocriet dat sommige mensen die allemaal los gaan op het domme PvdA/GL voorstel (wat ik ook echt nergens op vind slaan dat voorstel). Maar aan de andere kant dan zijn het soms wel zelfde mensen die bij al die burgerdoden in Gaza zegen NOU EN het zijn maar Palestijnen en doen alsof het niks is. Veel verschillende groepen in Nederland zijn grote groepen aan het ontmenselijken, een gevaarlijke trend.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Juist, dit is het moment om Iran aan te pakken. Iran is verzwakt, Hezbollah en Hamas hebben gevoelige klappen gehad. Trump is op de hand van Israël. En Netanyahu hangt corruptieprocessen boven het hoofd.
[..]
Hoeveel Gazanen zijn er inmiddels dood? 50.000? 60.000? En natuurlijk moeten die 50 gijzelaars vrijkomen, maar op het grotere geheel is dat natuurlijk kattepis.
Gewoon posten hoor, of het nu bij Israël of Iran gebeurd.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Van @:Hallulama mag je dit niet posten want het is geen nieuws
Men radicaliseert aan beide kanten.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel hypocriet dat sommige mensen die allemaal los gaan op het domme PvdA/GL voorstel (wat ik ook echt nergens op vind slaan dat voorstel). Maar aan de andere kant dan zijn het soms wel zelfde mensen die bij al die burgerdoden in Gaza zegen NOU EN het zijn maar Palestijnen en doen alsof het niks is. Veel verschillende groepen in Nederland zijn grote groepen aan het ontmenselijken, een gevaarlijke trend.
Flikker toch op met je ChatGPT account.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:05 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hmmm, wat we zouden kunnen doen, is een inslagen-dashboard bouwen, met locaties en tellertjes die telkens oplichten en ophogen. Speciaal voor de anti-propagandisten kunnen we daarin ook een functie bouwen die het geraakte doel en het beoogde doel steeds aan elkaar linkt.
Een beter (en net zo onrealistisch) voorstel was geweest: lever ook spullen voor iron dome aan Iran en de Gaza strook. Dan kunnen alle raketjes weer de kast in want het heeft dan geen zin.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel hypocriet dat sommige mensen die allemaal los gaan op het domme PvdA/GL voorstel (wat ik ook echt nergens op vind slaan dat voorstel). Maar aan de andere kant dan zijn het soms wel zelfde mensen die bij al die burgerdoden in Gaza zegen NOU EN het zijn maar Palestijnen en doen alsof het niks is. Veel verschillende groepen in Nederland zijn grote groepen aan het ontmenselijken, een gevaarlijke trend.
Je spreekt gewoon met eens mens hoor, maar ik gebruik inderdaad regelmatig Large Language Models (ChatGPT, Gemini) als ondersteuning. Ik kan het iedereen aanraden want je wordt er wijzer van en het helpt je bij het vinden van de nodige nuance.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Flikker toch op met je ChatGPT account.
Goed idee, trap jij af?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:05 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hmmm, wat we zouden kunnen doen, is een inslagen-dashboard bouwen, met locaties en tellertjes die telkens oplichten en ophogen. Speciaal voor de anti-propagandisten kunnen we daarin ook een functie bouwen die het geraakte doel en het beoogde doel steeds aan elkaar linkt.
Nee hoor, het is slechts verbazing aangaande de steun voor een totalitair religieuze dictatuur.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Men radicaliseert aan beide kanten.
Je laat precies zien wat ik bedoel want ik steun geen enkel radicale dictatuur.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee hoor, het is slechts verbazing die steun voor een totalitair religieuze dictatuur.
Wil je de wind in je haren voelen of verkracht en vermoord worden omdat je graag de haren in je wind voelt?
Bizar gewoon.
Ik ga eens goed oplettenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je laat precies zien wat ik bedoel want ik steun geen enkel radicale dictatuur.
Pas op hiermee.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, jij moet geen flauwekul verzinnen.
Geldt in dit opzicht ook de one-drop rule? Volgens my heritage ben ik 2% Ashkenazi Joods, namelijk.quote:
Dat denkt echt helemaal niemand. Het is verschrikkelijk als er burgerdoden vallen, in elke oorlog. Maar in dit geval vallen er onnodig veel doden, omdat hamas zich opzichtig schuil houdt onder burgers, in scholen, in ziekenhuizen enz.... Dus de doden vallen vooral door hamas.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Heb je dan een dierennaam als achternaam?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Geldt in dit opzicht ook de one-drop rule? Volgens my heritage ben ik 2% Ashkenazi Joods, namelijk.
Ik wou dat ik er de tijd voor had (het idee spookt al enige tijd zo nu en dan door mijn hoofd). Het gebruik van realtime dashboards (voor allerlei nieuwsonderwerpen) zou best wel eens een significante innovatie kunnen zijn binnen het domein van de nieuwsverslaggeving, en de nodige achtergronden kunnen uiteraard gewoon in tekst blijven.quote:
6 miljoen mensen gevlucht, dat zijn er echt veel.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:25 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Er blijven maar ziekenhuizen niet geraakt worden door Israël behalve in de media.
Netjes gewaarschuwd door het IDF en de Amerikaanse regering.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:25 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Er blijven maar ziekenhuizen niet geraakt worden door Israël behalve in de media.
Uitgezonden op Al-Jizzeraquote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:26 schreef heywoodu het volgende:
Als iemand doodgeschoten wordt in Qum (al is het met een bom), is dat dan een Qumshot?
Nee, moet dat? Ik heb gewoon de achternaam van mijn vader.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Heb je dan een dierennaam als achternaam?
Ik vraag me echt oprecht af wanneer er een keer een scoop naar buiten komt van een student journalistiek die stage loopt en vertelt hoe hij/zij werd weggehoond toen ze vroegen of het wel zo verstandig is om Iraanse media en Hamas als bron te gebruiken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:25 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
De afgelopen week hoorde ik op de radio iemand zeggen dat de lege straten in Teheran wel eens meer impact op de lokale sponsors van het Iraanse regime kunnen hebben dan de Israëlische bombardementen. Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
6 miljoen mensen gevlucht, dat zijn er echt veel.
Dat staat helemaal niet in de tweet? Toch typisch dat IDF ook achter de burgerbevolking schuilt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:25 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Nigella Lawson bijvoorbeeld is ook deels een Amsterdamse Ashkenazi en haar moeder heet Vanessa Salmon.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, moet dat? Ik heb gewoon de achternaam van mijn vader.
Grappig, ik ken wel mensen die Vos heten, ook De Leeuw. Maar goed, 2 %.....dan is er ergens in je stamboom ooit een Ashkenazi Joods persoon geweest. Wie weet hoe lang geleden. 1 tak van mijn stamboom is tot 1812 uitgezocht, vanuit mijn moeder, haar vader, haar opa, enz.... Daarvan ligt de oorsprong in Zwitserland en ben ik 9de generatie in Nederland. Waar de overige 510 mensen die, 9 generaties geleden, hun dna aan mij geleverd hebben, vandaan komen, geen idee. Volgens My Heritage kom ik voor 97% gewoon uit dit gebied. (noordwest europa)quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nigella Lawson bijvoorbeeld is ook deels een Amsterdamse Ashkenazi en haar moeder heet Vanessa Salmon.
De Leeuw, De Hond, Schaap, Citroen en Appel zijn veelal namen van origineel Hoogduitse Joodse afkomst. Dierennamen zijn deels te verklaren omdat een aantal van de 12 stammen van Israël gesymboliseerd wordt door een dier (en in mindere mate een vrucht), zo is de leeuw het symbool voor de stam van Juda. Andere diersymbolen zijn bijvoorbeeld beer, vis en hert (Hirsch)
Wil allemaal niets zeggen, gewoon een leuk weetje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |