abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217995374
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 17:30 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat zijn behoorlijke zware aantijgingen die neerkomen op mensen wegzetten die anders denken dan jij en als ook vooringenomen overtuiging niet te onderbouwen is.
Dat voorstemmers een hoop hadden neem ik dan maar ten goede aan maar is vooral wensdenken voor een eigen parochie die uit is op de ondergang van Israël. Geen goede boodschap als verkliezingsleus.

Ik blijf het niet begrijpen hoe dat kromdenken werkt in iemands hoofd dat iemand helpen zich te kunnen verdedigen die structureel aangevallen wordt, de helper daarmee medeplichtig wordt aan geweld. Het is wel the next step van onnavolgbaare logica.
Nee dat geldt voor de lui die burgerdoden veroorzaak door Israel voor lief nemen. Die en masse Piri wegzetten alsof ze radicaal is om haar common sense mening. Dit gaat ook niet om verkiezingen winnen, dit gaat om erger voorkomen. De rest van de kamer zat wel al in verkiezingsmodus en gebruikte het moment als hyjena's zie je wel dat ze extreem zijn blablabla.

Israel doet veel meer dan zich verdedigen. Wat vind je ervan als ik voorstel dat we Gaza gaan helpen zich verdedigen of Iran? Snap je dan opeens wel waarom Nederland niet aan de verdediging daarvan hoeft bij te dragen. De helper wordt inderdaad medeplichtig aan geweld van degene die ze helpen, zo wordt Nederland medeplichtig aan Israels geweld en aan Oekraine's geweld, in geval van Oekraine is dat ook zeker perfect te rechtvaardigen. Zo is Iran medeplichtig aan Hamas's geweld.

Je bent niet consequent als je dat onnavolgbare logica vindt. Want je gaf vrij duidelijk aan dat je Iran grote verantwoording voor Hezbollah en Hamas toedicht. Dat ze met wapensteun zich medschuldig maken aan de misdaden van die clubs. Dat is niet anders hoe ik je vertel dat Nederland zich medeschuldig maakt aan Israel misdaden door hun te helpen met het zenden van wapens.
pi_217995376
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 17:58 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat doet het Israëlische leger ten opzicht van de Gazaanse bevolking. Schandalig en daar kan meer tegen gebeuren. Enkele EU-landen hebben wapenexporten naar Israël stopgezet, ministers gesanctioneerd (reisverboden, bevroren tegoeden) en samenwerkingsovereenkomsten ter discussie gesteld. Spanje, Ierland en België willen verdergaande sancties. Frankrijk weert Israëlische wapenbedrijven op beurzen. Een volledig EU-handelsembargo is er (nog) niet door verdeeldheid binnen de EU. Daar kan meer gedaan worden.

Alleen waarom zou je de Israëlische bevolking hun raketschild tegen de vele raketaanvallen die Israël al tientallen jaren teisteren via Hamas, Hezbollah, de Houthi's en nu ook Iran willen ontnemen? Dat bedoel ik met vuur met vuur bestrijden. Je wil niks beter maken als je voorstelt een hele bevolking in gevaar te brengen vanwege de behandeling van de Gaza-strook en de Gazanen door de huidige Israëlische regering en het leger.
Maar ik vraag je nogmaals, waar is die felheid? We zien zeer heftige mensenrechtenschendingen plaatsvinden, maar niemand durft dat te veroordelen uit angst om dan voor antisemiet uitgemaakt te worden. Israël is er een kei in om de erfzonde van Europa volledig tot op het bot uit te buiten. Ik voel helemaal niets voor deze motie, maar de felheid waarmee nu gesproken wordt over de PvdA ontbreekt volledig daar waar het gaat om de laffe houding van bijvoorbeeld ons kabinet om de Israelische mensenrechtenschendingen te veroordelen. Om nog maar te zwijgen over de houding richting het ICJ.

Waar blijft die felheid? Die is er niet. En dat is meten met twee maten. En dan ben je ook meteen alle geloofwaardigheid kwijt. Ook als je dan een schurkenstaat als Iran dan nog wenst te kunnen aanspreken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217995455
quote:

Je wil niks beter maken als je voorstelt een hele bevolking in gevaar te brengen vanwege de behandeling van de Gaza-strook en de Gazanen door de huidige Israëlische regering en het leger.
Er is geen voorstel om de gehele Israelische bevolking in gevaar te brengen.
Althans..... de oorlogsplannen van de Israelische regering maakt dit gevaar zelf wel.
Door die terroristen militair te boycotten dan is dat een druk op die regering de oorlogsplannen te herzien.
evenzo de plannen van Palestijnen vermoorden en verdrijven.
Niet dat de voorgestelde boycot echt zal helpen.... het is meer symbolisch en wordt pas relevant als andere westerse landen meedoen. Amerika zal de terroristen blijven steunen, met de Iron Dome en alle wapens.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 18:41:41 #204
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_217995484
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 17:30 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat zijn behoorlijke zware aantijgingen die neerkomen op mensen wegzetten die anders denken dan jij en als ook vooringenomen overtuiging niet te onderbouwen is.
Dat voorstemmers een hoop hadden neem ik dan maar ten goede aan maar is vooral wensdenken voor een eigen parochie die uit is op de ondergang van Israël. Geen goede boodschap als verkliezingsleus.

Ik blijf het niet begrijpen hoe dat kromdenken werkt in iemands hoofd dat iemand helpen zich te kunnen verdedigen die structureel aangevallen wordt, de helper daarmee medeplichtig wordt aan geweld. Het is wel the next step van onnavolgbaare logica.
Dat voorstemmers uit zijn op de ondergang van Israel is een smerig frame man.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 18:43:06 #205
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_217995496
quote:

[..]
Dat doet het Israëlische leger ten opzicht van de Gazaanse bevolking. Schandalig en daar kan meer tegen gebeuren. Enkele EU-landen hebben wapenexporten naar Israël stopgezet, ministers gesanctioneerd (reisverboden, bevroren tegoeden) en samenwerkingsovereenkomsten ter discussie gesteld. Spanje, Ierland en België willen verdergaande sancties. Frankrijk weert Israëlische wapenbedrijven op beurzen. Een volledig EU-handelsembargo is er (nog) niet door verdeeldheid binnen de EU. Daar kan meer gedaan worden.

Alleen waarom zou je de Israëlische bevolking hun raketschild tegen de vele raketaanvallen die Israël al tientallen jaren teisteren via Hamas, Hezbollah, de Houthi's en nu ook Iran willen ontnemen? Dat bedoel ik met vuur met vuur bestrijden. Je wil niks beter maken als je voorstelt een hele bevolking in gevaar te brengen vanwege de behandeling van de Gaza-strook en de Gazanen door de huidige Israëlische regering en het leger.
Dat is je al meerdere keren uitgelegd hier.
pi_217995771
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 18:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Het is verkapt mensen jodenhaters noemen.
Gevolg van de culturele holocausttrauma
pi_217995778
De invloed van Israël en Iran in Nederland is zo groot dat ze zelfs het fok topic over Nederlandse politiek kapen.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 19:33:26 #208
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217995809
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 18:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Buiten die eigen overtuiging wat is dan jouw frame als waarde in deze toevoeging.
Hoe zie jij de zaak en zou Israël nu wel of niet mogen beschikken over Nederlandse middelen om zich te verdedigen ?

NB: zinnig en zeker verstandig om er geen andere dingen bij te halen., Simpele vraag, dus mag Israël zich wel of niet verdedigen tegen wie haar wil vernietigen ? En om het op ontopic te houden wat zou daarvoor de Nederlandse politieke motivatie moeten zijn ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_217995847
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 18:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Althans..... de oorlogsplannen van de Israelische regering maakt dit gevaar zelf wel.
Door die terroristen militair te boycotten dan is dat een druk op die regering de oorlogsplannen te herzien.
Niet dat de voorgestelde boycot echt zal helpen.... het is meer symbolisch en wordt pas relevant als andere westerse landen meedoen. Amerika zal de terroristen blijven steunen, met de Iron Dome en alle wapens.
Precies alsof Israel staat of valt bij de toch relatief beperkte Nederlandse bijdrage. Als wij zo cruciaal zijn voor hun bestaan is het wel gek dat Israel ons telkens de middelvinger geef. Stellen dat we een morele verplichting hebben om ook een terreurstaat als Israel te helpen bij hun oorlogsmisdaden vind ik bizar. Het tegenovergestelde is waar. Onze plicht is te doen wat we kunnen om die oorlogsmisdaden te voorkomen, onderdeel daarvan is stoppen met wapenleveranties. Daar dan met een woorspelletje over doen alsof geleverde raketten niet offensief maar enkel defensief gebruikt gaan worden is kinderachtig. Op zich typisch Nederlands, waar in Afghanistan we niet wilden vechten maar wel trainen ofzo?

Israels leger vermoord veel meer mensen dan de groepen waar ze tegen strijden. Hun buren hebben eerder onze raketten nodig als beveiliging. Toch ben ik er niet direct voor om die dan maar te gaan bewapenen laten we een neutralere rol innemen door onze handen van Israel af te trekken. Ze zoeken het maar uit met hun illegale oorlog en illegale nederzettingen en voorgenomen etnische zuivering. Ook niet janken dat er wel eens een aanslag plaatsvind naar aanleiding dat soort crimineel gedrag. Zodra Israel stopt met nederzettingen en toewerkt naar een twee-statenoplossing kunnen we weer geweldige vrienden zijn.
pi_217995917
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 19:25 schreef Kickinalfa het volgende:
De invloed van Israël en Iran in Nederland is zo groot dat ze zelfs het fok topic over Nederlandse politiek kapen.
Ja de inhoud van wat men van Israël, het conflict of iets dergelijks vindt kan in die topics wel.

Qua politiek en verkiezingen wel interessant wat dit gaat betekenen. Los van wie gelijk heeft is dit frame technisch nauwelijks te winnen. Ideale munitie voor rechts waarmee het kiezers richting Bontebal jaagt.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 19:45:05 #211
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217995927
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 18:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Flauwekul, er staat geen woord aangaande symbolieke betekenis in de motie die ging voor een algeheel wapenembargo en is vooral een wegdraaiende uitleg die iemand er zelf(s) aan geeft.
Net als zwelbast Timmermans na de hoofdelijke stemming de vurige bui zag hangen en al wat g(r)as terugnam dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen en Israël over genoeg alternatieven zou beschikken. Waarop hij dat baseerde, zal hier een zuurstofmasker vraag blijven.

Bron/onderbouwing: TK Motie 3164 Piri 19jun25 waar zij sws al de foute route nam door als eigen rechter te beslissen dat Israël zich zonder oordeel van een ter zake bevoegde recher, schuldig zou maken aan etnische zuiverig en genocide. ook goed te lezen wie er allemaal voorstemde en zo Israël wil dwingen zich ter vernietiging laten beschieten. Nog even los dat er in Gaza niets etnisch valt te zuiveren.

Als het ging om symboliek hadden Kati ook een (kansloos; want hoe definieer je dat precies*) motie in kunnen dienen dat Israël geen specifieke aanvalsmiddelen krijgt geleverd die mogelijk (kunnen) worden ingezet in Iran.
Vooral definities zijn ingewikkeld voor een wegkijkende partij in een land waar we groenten en vlees niet meer kunnen willen onderscheiden

[ Bericht 2% gewijzigd door Vallon op 20-06-2025 19:53:54 ]
pi_217996111
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nog zoiets. De Arabische wereld steekt geen vinger uit. Maar als wij ook maar een vluchteling terugsturen zijn we een stel racisten :')
Ah wacht, er vallen veel burgerdoden in Gaza, maar dat is eigenlijk de schuld van de Arabische wereld omdat Egypte de grens op slot heeft gezet. Oke oke.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 20 juni 2025 @ 20:04:31 #213
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_217996121
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 19:33 schreef Vallon het volgende:

[..]
Buiten die eigen overtuiging wat is dan jouw frame als waarde in deze toevoeging.
Hoe zie jij de zaak en zou Israël nu wel of niet mogen beschikken over Nederlandse middelen om zich te verdedigen ?

NB: zinnig en zeker verstandig om er geen andere dingen bij te halen., Simpele vraag, dus mag Israël zich wel of niet verdedigen tegen wie haar wil vernietigen ? En om het op ontopic te houden wat zou daarvoor de Nederlandse politieke motivatie moeten zijn ?
Als Israel stopt met het bombarderen van burgerdoelen mogen ze best wat elektronica van ons kopen wat mij betreft. Echter, zij plegen genocide en dat gaat bij mij een lijn over. De sleutel ligt toch echt bij Israel.
pi_217996143
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ah wacht, er vallen veel burgerdoden in Gaza, maar dat is eigenlijk de schuld van de Arabische wereld omdat Egypte de grens op slot heeft gezet. Oke oke.
Zeg ik dat?

De Arabische landen weigeren wel degelijk vluchtelingen op te nemen. Moeten wij eens flikken. Dan wordt er weer geschreeuwd over verdragen en mensenrechten.
pi_217996144
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 19:33 schreef Vallon het volgende:

[..]

Laten we het eens nog scherper stellen. Moet Nederland militaire middelen beschikbare stellen aan natiestaten die verdacht zijn van het plegen van etnische zuiveringen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217996152
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zeg ik dat?

De Arabische landen weigeren wel degelijk vluchtelingen op te nemen. Moeten wij eens flikken. Dan wordt er weer geschreeuwd over verdragen en mensenrechten.
Ja, dat zeg je.

Enig idee hoeveel miljoen vluchtelingen er door de Arabische landen worden opgenomen? Nee, precies. Dacht ik al.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217996170
Als het blijkbaar aan GroenLinks-PvdA, Partij voor de Dieren, Denk (daar had ik het wel van verwacht) en de SP ligt kunnen de burgers van Israël creperen.

Door de ronduit schandalige motie van Kate Piri te steunen zijn deze politieke partijen door een morele ondergrens gezakt en is de rode lijn fors overschreden. Ik ben erover verbaasd dat Frans Timmermans zo ontzettend onverstandig is geweest om dit te laten gebeuren.

Dit is geen kwestie van links of rechts wat velen ervan proberen te maken, maar heeft te maken met basale morele waarden en het etaleren van een gebrek daaraan door uit politiek opportunisme deze schandalige motie te steunen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  Moderator vrijdag 20 juni 2025 @ 20:11:16 #218
236264 crew  capricia
pi_217996175
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zeg ik dat?

Sommige landen veel, andere landen nul tot weinig.

Laten we een beginnen bij Saoedi-Arabië. :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217996189
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Sommige landen veel, andere landen nul tot weinig.

Laten we een beginnen bij Saoedi-Arabië. :')
Saudie Arabie heeft een half miljoen vluchtelingen.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator vrijdag 20 juni 2025 @ 20:18:45 #220
236264 crew  capricia
pi_217996242
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Saudie Arabie heeft een half miljoen vluchtelingen.
Tweeëneenhalf miljoen Syriërs claimen ze.

quote:
Waarom doen rijke Arabische landen, zoals Saoedi-Arabië en Koeweit, zo weinig aan de vluchtelingencrisis?

Saoedi-Arabië, Qatar, Koeweit, Bahrein en de Arabische Emiraten: het zijn rijke Arabische landen die dichtbij Syrië liggen. Waarom vangen deze rijke landen geen vluchtelingen uit de regio op? Er gaan verschillende berichten en cijfers rond over het opnamebeleid van de Golfstaten.

Gek is dat niet: tot nu toe weigeren deze landen het vluchtelingenverdrag te ondertekenen. Syriërs op de vlucht worden in deze landen dus niet als vluchteling geregistreerd. Het staatspersbureau van Saoedi-Arabië claimt echter dat het land al ruim 2,5 miljoen Syriërs zou hebben opgevangen. Dit kan niet worden bevestigd door de UNHCR, die vluchtelingenstromen wereldwijd in kaart brengt.
https://www.vluchteling.n(...)0hebben%20opgevangen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 20 juni 2025 @ 20:19:12 #221
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217996245
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Als Israel stopt met het bombarderen van burgerdoelen mogen ze best wat elektronica van ons kopen wat mij betreft. Echter, zij plegen genocide en dat gaat bij mij een lijn over. De sleutel ligt toch echt bij Israel.
Het gaat hier niet om (om)koophandel. Je uit stellingen die niet zijn vastgesteld.
Rest my case en ik weet iig waar je staat.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 20:20:16 #222
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_217996254
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:19 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het gaat hier niet om (om)koophandel. Je uit stellingen die niet zijn vastgesteld.
Rest my case en ik weet iig waar je staat.
Ik denk dat wij zijn uitgepraat ja.
pi_217996261
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 19:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ja de inhoud van wat men van Israël, het conflict of iets dergelijks vindt kan in die topics wel.

Qua politiek en verkiezingen wel interessant wat dit gaat betekenen. Los van wie gelijk heeft is dit frame technisch nauwelijks te winnen. Ideale munitie voor rechts waarmee het kiezers richting Bontebal jaagt.
Welk frame? Dat we moeten stoppen met het leveren van wapens aan een land dat oorlogsmisdaden pleegt. Dat staat in het genocide verdrag dat we getekend hebben
quote:
Obligations of States:
States that ratify or accede to the convention commit to preventing and punishing genocide. This includes taking measures to prevent genocide, holding those responsible accountable, and cooperating with international efforts to address genocide.
https://www.un.org/en/gen(...)%20of%20Genocide.pdf

De kiezers op het midden moeten nu wel op een linkse partij stemmen. De rest heeft blijkbaar schijt aan internationaal recht. Ik zou niet weten wat Bontebal hier tegenin kan brengen.
pi_217996308
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Egypt be all like Shaggy :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217996340
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:10 schreef rutger05 het volgende:

Dit is geen kwestie van links of rechts wat velen ervan proberen te maken, maar heeft te maken met basale morele waarden en het etaleren van een gebrek daaraan door uit politiek opportunisme deze schandalige motie te steunen.
Jouw onbegrip voor die motie komt voort uit het onbegrip voor het lijden van de Palestijnen.
Gezien je avatar profileer je jezelf met de staat Israel en zionisme en daar zijn terroristen aan de macht,
Vele malen erger dan Hamas.
Er is iets mis met jouw basale morele waarden.
pi_217996430
Het Veldkamp onderzoek in de EU is uit:
https://www.volkskrant.nl(...)lijk-maakt~b9680b6d/
https://www.trouw.nl/buit(...)d-te-vroeg~bc43b292/

Nou hard gaan pleiten voor maatregelen. Dat verdrag is nu in principe niet handhaafbaar. En dat raakt Israël keihard in de portemonnee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217996459
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Jouw onbegrip voor die motie komt voort uit het onbegrip voor het lijden van de Palestijnen.
Gezien je avatar profileer je jezelf met de staat Israel en zionisme en daar zijn terroristen aan de macht,
Vele malen erger dan Hamas.
Er is iets mis met jouw basale morele waarden.
Ik vind jouw opmerking dat ik geen begrip heb voor het lijden van de Palestijnen onbehoorlijk en deze is zonder feitelijke grond. Wel toont jouw opmerking 'vele malen erger dan Hamas' voor mij aan dat jij behoorlijk extremistisch en onfris in deze kwestie staat.

In mijn eigen sociale kring zijn een aantal Groen Links stemmers en leden waarvan sommigen ook politiek actief voor deze partij. Vandaag enkele hiervan gesproken en zij zijn niet gelukkig met deze motie.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_217996474
Gelukkig is de VVD tegenwoordig sociaaldemocratisch https://www.nrc.nl/nieuws(...)-weg-wijzen-a4897590
pi_217996484
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:43 schreef KareldeStoute het volgende:
Gelukkig is de VVD tegenwoordig sociaaldemocratisch https://www.nrc.nl/nieuws(...)-weg-wijzen-a4897590
Lex Hoogduin is cabaretier neem ik aan? In elk geval niet serieus te nemen...
Sowieso is doen alsof de PVV niet het tegenovergestelde van het liberalisme is nogal absurd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 20 juni 2025 @ 20:45:57 #230
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217996489
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:38 schreef Hanca het volgende:
Het Veldkamp onderzoek in de EU is uit:
https://www.volkskrant.nl(...)lijk-maakt~b9680b6d/
https://www.trouw.nl/buit(...)d-te-vroeg~bc43b292/

Nou hard gaan pleiten voor maatregelen. Dat verdrag is nu in principe niet handhaafbaar. En dat raakt Israël keihard in de portemonnee.
Hmmm... ik lees :
"Voorlopig neemt de EU geen maatregelen tegen Israël, ook al schendt het land mensenrechten. De lidstaten zijn het nog lang niet met elkaar eens. Waar de ene groep landen graag ingrijpt, wil de andere juist inbinden."
Waar(om) pleiten voor dan welke maatregelen vanuit de Nederlandse overheid ?

Veldkamp - sws demissionair - heeft bijkans een onmogelijke missie om voor- en tegenstanders proberen ter wille te zijn. Dus hij zal een beetje laveren zonder echt iets te (kunnen) doen. Ik vermoed dat de volgende stap is, het instellen van een commissie die de situatie zal onderzoeken (met als hoop dat tegen die tijd dat dit klaar is, de zaak weer een totaal andere wending heeft gekregen).

Terzijde, ik denk dat financiën - zeker met haar backing - het minste pobleem zal gaan zijn voor Israël.
pi_217996543
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Tweeëneenhalf miljoen Syriërs claimen ze.
[..]
https://www.vluchteling.n(...)0hebben%20opgevangen.
Claimen hoeft niet, gewoon rondlopen en je komt ze tegen.

Tot aan Marokko. Waar ze ook niet geregistreerd worden overigens. Maar ondertussen wel wonen en werken.

Bekijk deze YouTube-video

Kortom Arabische landen vangen vluchtelingen op. En relatief gezien (afgezet tegen de draagkracht) nog best veel ook nog.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217996579
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Lex Hoogduin is cabaretier neem ik aan? In elk geval niet serieus te nemen...
Sowieso is doen alsof de PVV niet het tegenovergestelde van het liberalisme is nogal absurd.
De lolbetariërs blijven bijzonder.
pi_217996635
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:10 schreef rutger05 het volgende:
Als het blijkbaar aan GroenLinks-PvdA, Partij voor de Dieren, Denk (daar had ik het wel van verwacht) en de SP ligt kunnen de burgers van Israël creperen.

Door de ronduit schandalige motie van Kate Piri te steunen zijn deze politieke partijen door een morele ondergrens gezakt en is de rode lijn fors overschreden. Ik ben erover verbaasd dat Frans Timmermans zo ontzettend onverstandig is geweest om dit te laten gebeuren.

Los van deze discussie, welke partijen zitten nog boven de jouw genoemde morele bovengrens?
pi_217996966
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:41 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik vind jouw opmerking dat ik geen begrip heb voor het lijden van de Palestijnen onbehoorlijk en deze is zonder feitelijke grond. Wel toont jouw opmerking 'vele malen erger dan Hamas' voor mij aan dat jij behoorlijk extremistisch en onfris in deze kwestie staat.
Mijn extremisme verwijten is onfris van je.
Gezien je reactie heb je veel te weinig begrip voor het lijden van de Palestijnen en dat begrip heeft GL/PvdA wel voldoende, vandaar de motie.

De huidige extreemrechtse fascistoide regering van Israel is vele malen erger dan collega-terroristen van Hamas.
Tel de doden, tel de vernietigende steden, gebouwen, infrastructuur, uithongering, etnische zuiveringen.
Nogal onfris van je dat je het niet wilt zien.
pi_217997136
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Welk frame? Dat we moeten stoppen met het leveren van wapens aan een land dat oorlogsmisdaden pleegt. Dat staat in het genocide verdrag dat we getekend hebben
[..]
https://www.un.org/en/gen(...)%20of%20Genocide.pdf

De kiezers op het midden moeten nu wel op een linkse partij stemmen. De rest heeft blijkbaar schijt aan internationaal recht. Ik zou niet weten wat Bontebal hier tegenin kan brengen.
Er staat nergens dat een land bewust kwetsbaar maken voor dodelijke slachtoffers om te dwingen het beleid te veranderen een proportionele reactie is.

En doen alsof dit het enige antwoord is in relatie tot het internationaal recht is een vals frame. Alsof dat het enige morele juiste is en iedereen die hier tegen is dus maar voor schending van internationaal recht is. Dat is populisme van het niveau Dilan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2025 22:02:54 ]
pi_217997185
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 20:43 schreef KareldeStoute het volgende:
Uitstekend stuk. Nog steeds jammer dat niet hij, maar Knot nu bij DNB zit.

[ Bericht 4% gewijzigd door nostra op 20-06-2025 22:14:41 ]
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_217997249
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 22:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Er staat nergens dat een land bewust kwetsbaar maken voor dodelijke slachtoffers om te dwingen het beleid te veranderen een proportionele reactie is.

En doen alsof dit het enige antwoord is in relatie tot het internationaal recht is een vals frame. Alsof dat het enige morele juiste is en iedereen die hier tegen is dus maar voor schending van internationaal recht is. Dat is populisme van het niveau Dilan.
Dat is toch ook niet wat motie Piri doet. Het stoppen van wapenleveranties aan Israel framen als het bewust kwetsbaar maken voor dodelijke slachtoffers is nogal gemaakte framing. Wapens blijven leveren aan een land ondanks dat ze genocide plegen valt wat mij betreft niet te rijmen met maximaal je best doen om genocide te voorkomen. Als je dat populisme niveau Dilan vind mag je dat vinden.

Ik ben wel benieuwd wat jij dan graag ziet in deze casus. hoe beperken we het menselijk leed met de beperkte invloed die we hebben het beste. Ik denk dat Piri een stuk dichter bij komt dan VVD die zegt we doen al twee jaar succesvol aan stille diplomatie.
pi_217997310
Vandaag was de eerste ministerraad met de nieuwe ministers.

Kijk eens wat een gezelligheid: https://www.anpfoto.nl/search.pp?eventid=9378962
pi_217997317
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 22:08 schreef nostra het volgende:

[..]
Tsja, het is een keuze. Wat mij betreft is het een toonbeeld van totale intellectuele leegheid. Maar ik snap ook best dat mensen dit een heel fijn verhaal zullen vinden.

Maar zo’n type wil natuurlijk niemand in een serieuze functie. Net zoals het een bijzonder slecht idee bleek om Heinen op financiën te zetten…
pi_217997362
quote:
Onrust in PvdA: oud-partijleiders keren zich tegen omstreden raketschild-motie van GL-PvdA

Drie oud-leiders van de PvdA verzetten zich tegen de omstreden raketschild-motie van GroenLinks-PvdA. Op het congres van zaterdag eisen Lodewijk Asscher, Job Cohen en Ad Melkert dat het PvdA-bestuur afstand neemt van de motie, die werd ingediend door hun partijgenoot Kati Piri.
https://www.ad.nl/politie(...)an-gl-pvda~a8f46e03/

Was wel te verwachten.
pi_217997385
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 22:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tsja, het is een keuze. Wat mij betreft is het een toonbeeld van totale intellectuele leegheid. Maar ik snap ook best dat mensen dit een heel fijn verhaal zullen vinden.

Maar zo’n type wil natuurlijk niemand in een serieuze functie. Net zoals het een bijzonder slecht idee bleek om Heinen op financiën te zetten…
Nou ja, hij wás Wellink's prodigy. Nooit erachter gekomen wat daar nu fout is gegaan.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  vrijdag 20 juni 2025 @ 22:32:58 #242
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217997390
De welverdiende implosie van het gedrocht GL/PvdA... als ik dat toch mag meemaken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217997409
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 22:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat is toch ook niet wat motie Piri doet. Het stoppen van wapenleveranties aan Israel framen als het bewust kwetsbaar maken voor dodelijke slachtoffers is nogal gemaakte framing. Wapens blijven leveren aan een land ondanks dat ze genocide plegen valt wat mij betreft niet te rijmen met maximaal je best doen om genocide te voorkomen. Als je dat populisme niveau Dilan vind mag je dat vinden.

Ik ben wel benieuwd wat jij dan graag ziet in deze casus. hoe beperken we het menselijk leed met de beperkte invloed die we hebben het beste. Ik denk dat Piri een stuk dichter bij komt dan VVD die zegt we doen al twee jaar succesvol aan stille diplomatie.
Je beargumenteerd zelf dat de noodzaak van de motie mede volgt uit het vn verdrag tegen genocide. Dat impliceert dat alles dat daar niet aan voldoet dus bijdraagt aan het uitvoeren van oorlogsmisdaden, dat noem ik niveau Dilan ja.

De motie Piri doet namelijk precies wat ik zeg, het legt namelijk in de overweging zelf de link met het raketschild en dat dit Israël instaat stelt offensief te handelen. Dan kan de redenatie niet anders zijn dan dat jezelf minder goed kunnen verdedigen er wel voor zal zorgen dat je minder hard aanvalt. Dat terwijl de motie zegt onschuldige slachtoffers te willen voorkomen, zet het de deur aan de andere kant wagenwijd open.

Als piri het namelijk alleen om aanvallen ging dan zijn er zat mogelijkheden. Hele kabinet sanctioneren, f34 onderdelen tegenhouden, Europese coalitie smeden om het lopende onderzoek van Kallas uit te breiden, importheffingen/verboden voor goederen uit Israël of allerlei andere economische sancties. Waarom specifiek willekeurige Israëlische burgers bloot moeten worden gesteld ontgaat mij volledig, en ook waarom dit proportioneel is in de aanpak van Netanyahu aan de misdaden die hij pleegt.

Het is niet voor niks dat een Cohen en Asscher ook zo over de zeik zijn, dat is niet omdat ze net als ik tegen de aanpak van Netanyahu zijn en stevige maatregelen zouden willen nemen om de genocide te stoppen. Dat is omdat andere burgers bewust risico laten lopen geen antwoord is. Als dit kabinetsbeleid zou zijn dan kon het ook wel eens de eerdere inspanningen van Veldkamp teniet doen, want internationaal kom je enorm onbetrouwbaar over als men gaat denken dat je eigenlijk het zelfbeschikkingsrecht van Israël in twijfel gaat trekken. Heb je alleen maar minder bereikt.

Als laatste zie ik het liefst een groot links als tegenhanger van alle platheid van Dilan. Internationale politiek was een troef die Timmermans de hele campagne kon gebruiken, maar nu is elk internationaal debat een uitnodiging om deze flater er in te wrijven.
pi_217997449
https://x.com/LodewijkA/s(...)ZcZzAFdti9yhcEQ&s=19

Houd Asscher zich nu ook niet aan het internationaal recht?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2025 22:44:37 ]
pi_217997501
Echt briljante PR van PvdA/GL om dit je hill to die on te maken :') Je hoort maandenlang vrijwel niks van ze hierover in de media en nu gaan ze ineens op hun strepen staan. Even buiten het feit dat ze gelijk hebben, dat dit je geen goodwill op gaat leveren kon iedereen aan zien komen. Of niet dus. Wat een bende, laat maar zitten ook die campagne, nu al zin in een knetter rechts kabinet over een jaar.

Het had zó simpel kunnen zijn. 'Oja prima punt is goed, leveren we niks behalve Iron Dome-delen' zou in de praktijk alsnog niks leveren betekenen, want niemand heeft het geduld om na te gaan welke onderdelen dat dan zijn. Die had Israël dan prima bij een schurkenstaat als de VS los kunnen peuteren. Om Louis van Gaal te parafraseren: zijn zij nou zo dom of ben ik zo slim :N
What Would Goku Do
pi_217997510
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 22:08 schreef nostra het volgende:

[..]
Sleijpen zit er over 2 weken: https://www.dnb.nl/algeme(...)-nederlandsche-bank/

quote:
Olaf Sleijpen wordt per 1 juli de nieuwe president van De Nederlandsche Bank (DNB). Op aanbevelen van de raad van commissarissen van DNB heeft minister Eelco Heinen van Financiën Sleijpen vrijdag voorgedragen voor benoeming bij koninklijk besluit. Sleijpen, sinds begin 2020 lid van de DNB-directie, volgt Klaas Knot op, die sinds 2011 president is van DNB.

[ Bericht 13% gewijzigd door Hanca op 20-06-2025 23:05:35 ]
  vrijdag 20 juni 2025 @ 23:02:06 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217997520
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 22:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Je beargumenteerd zelf dat de noodzaak van de motie mede volgt uit het vn verdrag tegen genocide. Dat impliceert dat alles dat daar niet aan voldoet dus bijdraagt aan het uitvoeren van oorlogsmisdaden, dat noem ik niveau Dilan ja.

De motie Piri doet namelijk precies wat ik zeg, het legt namelijk in de overweging zelf de link met het raketschild en dat dit Israël instaat stelt offensief te handelen. Dan kan de redenatie niet anders zijn dan dat jezelf minder goed kunnen verdedigen er wel voor zal zorgen dat je minder hard aanvalt. Dat terwijl de motie zegt onschuldige slachtoffers te willen voorkomen, zet het de deur aan de andere kant wagenwijd open.

Als piri het namelijk alleen om aanvallen ging dan zijn er zat mogelijkheden. Hele kabinet sanctioneren, f34 onderdelen tegenhouden, Europese coalitie smeden om het lopende onderzoek van Kallas uit te breiden, importheffingen/verboden voor goederen uit Israël of allerlei andere economische sancties. Waarom specifiek willekeurige Israëlische burgers bloot moeten worden gesteld ontgaat mij volledig, en ook waarom dit proportioneel is in de aanpak van Netanyahu aan de misdaden die hij pleegt.

Het is niet voor niks dat een Cohen en Asscher ook zo over de zeik zijn, dat is niet omdat ze net als ik tegen de aanpak van Netanyahu zijn en stevige maatregelen zouden willen nemen om de genocide te stoppen. Dat is omdat andere burgers bewust risico laten lopen geen antwoord is. Als dit kabinetsbeleid zou zijn dan kon het ook wel eens de eerdere inspanningen van Veldkamp teniet doen, want internationaal kom je enorm onbetrouwbaar over als men gaat denken dat je eigenlijk het zelfbeschikkingsrecht van Israël in twijfel gaat trekken. Heb je alleen maar minder bereikt.

Als laatste zie ik het liefst een groot links als tegenhanger van alle platheid van Dilan. Internationale politiek was een troef die Timmermans de hele campagne kon gebruiken, maar nu is elk internationaal debat een uitnodiging om deze flater er in te wrijven.
Links is finito.

Helemaal gehersenspoeld door Pro-Palestina, woke en DEI.

Zelfs de SP.

Links is geheel uitgerangeerd, klaar, op en ledig. En dat heeft het aan zichzelf te danken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217997531
quote:
Hier nu ook bij de NOS: https://nos.nl/artikel/25(...)-wapenembargo-israel

Hopelijk kunnen deze mensen de schade nog beperken. Al vrees ik dat veel mensen nu denken "Als ik GL-PvdA stem, wordt Piri misschien wel minister van BuZa". Ik denk dat de partij niks anders kan dan haar in elk geval van de lijst gooien.
pi_217997551
quote:
Onrust in PvdA: oud-partijleiders keren zich tegen omstreden raketschild-motie van GL-PvdA
Drie oud-leiders van de PvdA verzetten zich tegen de omstreden raketschild-motie van GroenLinks-PvdA. Op het congres van zaterdag eisen Lodewijk Asscher, Job Cohen en Ad Melkert dat het PvdA-bestuur afstand neemt van de motie, die werd ingediend door hun partijgenoot Kati Piri.

Hanneke Keultjes 20-06-25, 22:16 Laatste update: 22:34
De Israël-motie van Piri zet de verhoudingen binnen de partij op scherp. Drie oud-leiders komen nu met een eigen motie, die ze zaterdag willen indienen op het congres van de PvdA. De partij houdt samen met GroenLinks een congres in Nieuwegein. Asscher, leider tot 2021, deelde de tekst vrijdagavond via X. De oud-leiders stellen dat ‘Nederlandse leveranties aan systemen ter bescherming van de bevolking van Israël’ mogelijk moeten blijven.

‘Laten we aan de kant staan van onschuldige burgers die slachtoffer dreigen te worden van geweld’, schrijft Asscher erbij. De motie is ondertekend door acht PvdA’ers, onder wie oud-Kamervoorzitter Gerdi Verbeet, oud-wethouder en Kamerlid Rob Oudkerk en oud-wethouder Reshma Roopram.

Piri’s motie riep donderdag juist op om helemaal geen Nederlandse wapens naar Israël te exporteren. Dat zou betekenen dat er ook geen onderdelen gebruikt mogen worden voor de Iron Dome, het Israëlische raketschild dat het land tegen inkomende raketten beschermt. Volgens Piri gebruikt de regering-Netanyahu de Iron Dome nu ook offensief. Zonder de veiligheidsparaplu, redeneert het GL-PvdA-Kamerlid, zou de Israëlische premier nooit hebben besloten tot aanvallen op Iran.

Hulde aan deze PvdA prominenten die zich duidelijk tegen deze kwalijke motie keren en zich daarover in het openbaar ook duidelijk over uitspreken en niet alleen binnenskamers hun mond hierover open doen.

Deze kwalijke en onverstandige motie heeft de nieuwe partij GroenLinks-PvdA onnodig veel schade toegebracht in meerdere opzichten.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 23:08:40 #250
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217997565
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 23:06 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Hulde aan deze PvdA prominenten die zich duidelijk tegen deze kwalijke motie keren en zich daarover in het openbaar ook duidelijk over uitspreken en niet alleen binnenskamers hun mond hierover open doen.

Deze kwalijke en onverstandige motie heeft de nieuwe partij GroenLinks-PvdA onnodig veel schade toegebracht in meerdere opzichten.
Too litte, too late.

Iedereen wist dat dit zou gebeuren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')