Wedstrijdje wie het verst buitenspel kan staan.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:28 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, de SP schiet GL-PvdA te hulp. Die hebben gedacht, als we nou iets nog controversiëlers doen dan die motie van Piri was, dan valt de mediaschade misschien mee. Ze hebben even nagedacht, maar toen vonden ze het: Poetinaanhangers uitnodigen in de Tweede Kamer. Dat is het! Dat is zo controversieel, dat al het andere onder sneeuwt.
Zo bedacht, zo gedaan: https://www.bnr.nl/nieuws(...)o-russische-partijen
De SP heeft zich hiermee wel definitief in dezelfde hoek als FvD gezet.
Ze kunnen nu toch moeilijk per direct de Amerikanen de toegang tot hun basissen ontzeggen? Het feit dat de besprekingen met Israël zijn opgeschort na 7 oktober laat al zien dat deals met het Westen en Israël zeer gevoelig liggen. Juist bij de soennitische burgers in hun land.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Terwijl ze ondertussen de Amerikaanse luchtmacht hartelijk ontvangen.
Je moet niet kijken naar wat politici zeggen, je moet kijken naar wat ze doen.
Door de Iron Dome voelt Israel zich onkwetsbaar, waardoor het meent ongestraft aanvallen op Iran te kunnen uitvoeren. Indirect kan de Iron Dome dus wel degelijk offensief gebruikt worden. Maar dit is je in deze discussie al wel vaker uitgelegd.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:25 schreef Hanca het volgende:
De iron dome is simpelweg niet bruikbaar voor een aanval. Dat kan die niet eens. Dus ze offensief noemen is echt de feiten negeren.
Door de Iron Dome zijn ze inderdaad beschermd tegen allerlei raketten van onder meer de Houthi's, Hezbollah en voorheen Hamas. Jij ziet de Israëlische bevolking blijkbaar graag kwetsbaar voor al deze vijanden. Met je pedante toontje.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Door de Iron Dome voelt Israel zich onkwetsbaar, waardoor het meent ongestraft aanvallen op Iran te kunnen uitvoeren. Indirect kan de Iron Dome dus wel degelijk offensief gebruikt worden. Maar dit is je in deze discussie al wel vaker uitgelegd.
Dan geef jij hoger op van Netanyahu dan ik. De Joodse bevolking heeft schuilkelders, de Arabische niet. Ik denk dat het Netanyahu dus weinig kan schelen als Iran terug aan valt, er gaan hooguit Arabieren dood, geen Joden. Met die Iron Dome worden dus vooral de Arabieren beschermd.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Door de Iron Dome voelt Israel zich onkwetsbaar, waardoor het meent ongestraft aanvallen op Iran te kunnen uitvoeren. Indirect kan de Iron Dome dus wel degelijk offensief gebruikt worden. Maar dit is je in deze discussie al wel vaker uitgelegd.
Men gebruikt de omkeertruc van het korte rokje te volle. Dit ook in voorbedachte wetenschap dat dit zaken op scherp stelt, afleid en het denken van mensen zal verdelen:quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
De iron dome is simpelweg niet bruikbaar voor een aanval. Dat kan die niet eens. Dus ze offensief noemen is echt de feiten negeren.
Van SP vind ik het vanuit haar consequente pacifisme (zolang het haar niet bedreigt) nog wel uitlegbaar.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:28 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, de SP schiet GL-PvdA te hulp. Die hebben gedacht, als we nou iets nog controversiëlers doen dan die motie van Piri was, dan valt de mediaschade misschien mee. Ze hebben even nagedacht, maar toen vonden ze het: Poetinaanhangers uitnodigen in de Tweede Kamer. Dat is het! Dat is zo controversieel, dat al het andere onder sneeuwt.
Je wil me toch niet proberern wijs te maken dat die Iron Dome zodanig is opgesteld dat die vooral de Arabische bevolking van Israel beschermt. Reken er maar op dat steden en dorpen waar veel Arabische Israeli's wonen, net zoals ze het met een tekort aan schuilkelders moeten doen, het ook zonder Iron Dome moeten doen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:38 schreef Hanca het volgende:
Met die Iron Dome worden dus vooral de Arabieren beschermd.
Nee, de Iron Dome dekt heel Israël.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je wil me toch niet proberern wijs te maken dat die Iron Dome zodanig is opgesteld dat die vooral de Arabische bevolking van Israel beschermt. Reken er maar op dat steden en dorpen waar veel Arabische Israeli's wonen, net zoals ze het met een tekort aan schuilkelders moeten doen, het ook zonder Iron Dome moeten doen.
Ms ook handig te stoppen met personificering van Netanyahu die niets meer (of minder) is dan de gezaghebbende vertegenwoordiging van het Israëlische parlement die het Israëlische volk heeft gekozen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan geef jij hoger op van Netanyahu dan ik. De Joodse bevolking heeft schuilkelders, de Arabische niet. Ik denk dat het Netanyahu dus weinig kan schelen als Iran terug aan valt, er gaan hooguit Arabieren dood, geen Joden. Met die Iron Dome worden dus vooral de Arabieren beschermd.
Denken dat Netanyahu zonder Iron Dome minder agressief zou zijn is wel extreem naïef en nergens op gebaseerd. Denken dat de bevolking van Israël, en dan vooral het deel zonder schuilkelders, massaal zou worden uitgeroeid zonder Iron Dome is wel ergens op gebaseerd.
Ik zie Netanyahu als puur kwaadaardig, die moeten we de kans niet geven om zo van een ongewenst deel van zijn bevolking af te komen.
Hier wat bewijs: https://nos.nl/artikel/25(...)-in-de-steek-gelaten
Ik kom hier vaker ik weet dat mensen discussie over Gaza liever in het topic erover zien. Omdat dit topic voor Nederlandse politiek is mensen het prettig vinden om niet de hele tijd geopolitieke zooi te hoeven lezen. Of misschien zien ze wel dat het een vastgelopen discussie is die geen meter verder komt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het past volledig in de NL politiek omdat een volkspartij een motie heeft ingediend op grond van argumenten die jij ook hier welbewust poneert (om te verdelen) en dan als een drol wegdraait door te zeggen dat dit beter past in een ander topic.
Nee ik ben nogal in het heden, daarom is het ook zaak dat Nederland beleid verandert. Offensief verdedigen daar geloof ik niet in. Dat is Orwelliaans.quote:Je zoekt net als PvGLdA, een oorzaak van leed weer in een vergaan verleden door er van alles bij te slepen dat moet dienen als whatabout argument. Ook vergeten dat die TweeStaten oplossing ongewenst was voor, ik generaliseer even, Palestijnen die Israël voortdurend aanzette(n) tot bezetting om ingenomen gebied te gebruiken als buffer.
Over dat proces kan je van alles (terug)vinden maar ga het niet gebruiken om te hanteren ter vergoelijking van misdaden door terreurorganisaties. Laat staan Israël verwijten dat zij zich zowel defensief als offensief verdedigt.
Dit laatste is ook niet nodig wanneer "Palestijnen" afzien van geweld, w.o. gijzeling, toepassen als drukmiddel.
Ik ben niet bang maar stel vast dat hamas die in Gaza de (burgerlijke) autoriteit is, ten doel heeft Israël te vernietigen en dat kan doen vanwege onvoorwaardelijke steun vanuit o.a. Iran; die precies hetzelfde voor ogen heeft.
Vanuit Trump gezien zit hij, het land, idd in een spagaat van Washington tot Tokio: Iran voor goed termineren om (olie)handel zeker te stellen of dat voortdurend laten door(t)etteren. De domste beslissing zou zijn om Iran toe te staan een nucleaire macht te worden. Dom was al Iran - geen domme jongens - toe te staan dat zij drone/raket technologie te ontwikkelen.
Niets eens vanuit die capaciteit maar omdat kernwapen direct religieus gedreven zal worden ingezet.
Pacifisme is wel wat anders dan mensen als Wagenknecht of die Let die verdacht wordt van samenwerking met Rusland tegen de Letse belangen uit te nodigen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Van SP vind ik het vanuit haar consequente pacifisme (zolang het haar niet bedreigt) nog wel uitlegbaar.
Het volk wil inmiddels grotendeels van hem af. Hij wil vooral oorlog voeren omdat dat er voor zorgt dat hij ondanks dat hij veroordeeld is de gevangenis in gaat. Dat is zijn hele motivatie. Het is dus wel persoonlijk.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ms ook handig te stoppen met personificering van Netanyahu die niets meer (of minder) is dan de gezaghebbende vertegenwoordiging van het Israëlische parlement die het Israëlische volk heeft gekozen.
Over hersengymnastiek gesproken, zonder instemming van GL had PvdA - die nu op fuseren staat - de motie zeker niet ingediend.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:56 schreef Cyan9 het volgende:
GL moet en zal de schuld krijgen, ondanks dat de indiener van de motie haar hele politieke leven al bij de PvdA zit. Ik vind het een bijzonder stukje hersengymnastiek.
Ik zou het erg treurig vinden als er onschuldige Israeli's getroffen zouden worden, en vooral van de Arabische Israeli's is verreweg het grootste deel onschuldig.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:34 schreef Perrin het volgende:
Jij ziet de Israëlische bevolking blijkbaar graag kwetsbaar voor al deze vijanden.
Dat is op zich juist. Maar het is dan wel weer frappant dat de Arabische steden in Israël een stuk minder schuilkelders hebben. Dat gaat hand in hand met de luchtafweer.quote:
Natuurlijk waren ze het er beide mee eens, maar sommigen doen alsof het bij GL vandaan komt. Dat is echt onzin, dan hebben ze Piri de afgelopen jaren niet gevolgd.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Over hersengymnastiek gesproken, zonder instemming van GL had PvdA - die nu op fuseren staat - de motie zeker niet ingediend.
Tja er is een verhaallijn in het publieke debat waar GL een radicale partij zou zijn ofzo. Dat leeft vervolgens bij mensen die het als teamsport zien of beperkt volgen. GL is geen Bij1 of PvdD die misschien het label radicaal verdienen. Maar sowieso de schuld van wat? Die motie was prima alle linkse partijen stemden toch netjes voor. De online ophef kan ook nog overtrokken zijn he, zoveel mensen op Gaza demonstraties laat toch ook wel zien dat een andere opstelling populair is.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:56 schreef Cyan9 het volgende:
GL moet en zal de schuld krijgen, ondanks dat de indiener van de motie haar hele politieke leven al bij de PvdA zit. Ik vind het een bijzonder stukje hersengymnastiek.
Eens, dat geef ik dus ook aan. Onder een bombardement zonder Iron Dome zullen vooral de Arabische inwoners lijden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:03 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat is op zich juist. Maar het is dan wel weer frappant dat de Arabische steden in Israël een stuk minder schuilkelders hebben. Dat gaat hand in hand met de luchtafweer.
De Palestijnen in Gaza hebben destijds ook Hamas democratisch verkozen, die mogen dus ook allemaal dood neem ik aan?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik zou het erg treurig vinden als er onschuldige Israeli's getroffen zouden worden, en vooral van de Arabische Israeli's is verreweg het grootste deel onschuldig.
Van de joodse Israeli's vraag ik me af hoeveel daarvan werkelijk onschuldig zijn. Een overweldigende meerderheid van de joodse Israeli's steunt de genocide in Gaza.
Israel klopt zich altijd op de borst dat het een democratie is. Dat maakt de bevolking verantwoordelijk voor wat de regering doet. Dit maakt iedere Israeli die Netanyahu gekozen heeft, medeschuldig aan de genocide in Gaza. Wat mij betreft is iedere Israeli die Netanyahu gekozen heeft, een legitiem doelwit voor een aanval en mag van mij gedood worden.
Kom dit is een sprookje. Israel is een democratie als het volk grotendeels van Netanyahu af zou willen zou hij toch niet ruim 2x zo lang zitten als Rutte.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het volk wil inmiddels grotendeels van hem af. Hij wil vooral oorlog voeren omdat dat er voor zorgt dat hij ondanks dat hij veroordeeld is de gevangenis in gaat. Dat is zijn hele motivatie. Het is dus wel persoonlijk.
Dit heeft weinig te maken met mijn post.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Over hersengymnastiek gesproken, zonder instemming van GL had PvdA - die nu op fuseren staat - de motie zeker niet ingediend.
Israeli's willen alleen van Netanyahu af vanwege de corruptieschandalen waarin hij verwikkeld is. Ook de hervormingen van de rechterlijke macht vielen niet goed bij de Israelische bevolking. Meer recentelijk was er protest tegen Netanyahu omdat hij de vernietiging van Gaza prioriteit gaf boven onderhandelen over vrijlating van gijzelaars.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:59 schreef Hanca het volgende:
Het volk wil inmiddels grotendeels van hem af. Hij wil vooral oorlog voeren omdat dat er voor zorgt dat hij ondanks dat hij veroordeeld is de gevangenis in gaat. Dat is zijn hele motivatie. Het is dus wel persoonlijk.
Dom plan zeg. Een antiNavo is geen gek idee. Amerika is te onbetrouwbaar om een bondgenoot mee te blijven. Maar Rusland is nóg een stuk erger. Ik vond Jimmy best aardig een populistisch praatje houden bij het debat over de Navo top maar pro Russische zooi uitnodigen is zonde.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:28 schreef Hanca het volgende:
De laatste verkiezingen in Gaza waren in 2006.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:05 schreef Timwonnacott het volgende:
De Palestijnen in Gaza hebben destijds ook Hamas democratisch verkozen, die mogen dus ook allemaal dood neem ik aan?
1: Nee. Wel om nee te nemen in je analyse.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:58 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Saudi-Arabië en UAE roepen op tot de-escalatie. Lijkt me goed om daar naar te luisteren toch?
Binnen onze landgrenzen wordt er al gepredikt dat er sprake is van een joods-christelijke samenleving die moet worden beschermd tegen de islam. Hoe denk je dat de algemene teneur gaat zijn bij die Arabische burgers in de landen? Europa als de voice of reason zou die angel eruit kunnen halen.
1: Nee. Wel om nee te nemen in je analyse.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:58 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Saudi-Arabië en UAE roepen op tot de-escalatie. Lijkt me goed om daar naar te luisteren toch?
Binnen onze landgrenzen wordt er al gepredikt dat er sprake is van een joods-christelijke samenleving die moet worden beschermd tegen de islam. Hoe denk je dat de algemene teneur gaat zijn bij die Arabische burgers in de landen? Europa als de voice of reason zou die angel eruit kunnen halen.
Waarom zouden wij in hemelsnaam onze kernwapenarsenaal weg doen?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat Iran niet over kernwapens kan beschikken is bijzaak. Als we dat echt belangrijk zouden vinden zouden we wel inzetten op een deal daarover zoals er was. Als Iran kernwapens heeft is dat vervelend voor Israel want die voelen zich bedreigd. Maar voor Nederland is dat net zo belangrijk als dat China of Pakistan kernwapens hebben, ja theoretisch kunnen die ooit onze kant op vliegen, daar is voorlopig echt geen enkele sprake van. Alsof je nu al bang bent dat AI echt elk moment skynet kan worden.
De wereld is beter af als niemand kernwapens zou hebben. Maar ik zie toch ook niemand claimen dat de EU haar atoomarsenaal maar moet wegdoen om het goede voorbeeld te geven. Natuurlijk wij vertrouwen onszelf er meer mee dan anderen. Maar het is raar dat wij vervolgens vinden dat anderen niet dezelfde MAD verediging zouden mogen hebben. Tegelijkertijd dan vallen over Israel's verdediging niet maximaal ondersteunen. We ondersteunen Iran's verdediging toch uberhaupt niet. Nederland zou ook kunnen inzetten op laat Iran nukes hebben zodat ze zich beter kunnen verdedigen. Hoeveel Iraanse slachtoffers zijn eigenlijk acceptabel voor onze wens dat ze iets niet verkrijgen wat wij wel hebben?
Het volk, wie/wasda precies is, representeert zich in coalitie waarbij meerderheden worden verkregen om ingezet beleid te realiseren. Tegen dat beleid en laat staan personen die het een vorm geven; is indirect tegen het volk dat zich daarmee - kennelijk - in meerderheid vertegenwoordigd ziet.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij is al een paar keer weggestemd, de vorige regering was ook zonder Netanyahu. Maar die maakten overal een puinhoop van en maakten vooral onderling ruzie. In recente peilingen gaat Likud naar 22 zetels, de regering van 68 naar 49 zetels. Sinds haar oprichting in 1973 heeft Likud nog maar 3 keer onder de 27 zetels gescoord, wat aangeeft dat ze nu wel extreem laag staan.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Kom dit is een sprookje. Israel is een democratie als het volk grotendeels van Netanyahu af zou willen zou hij toch niet ruim 2x zo lang zitten als Rutte.
In het kromdenken daarvan zal hamas of Iran die zg "onbeschermde" gebieden dan wellihct kunnen ontzien.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:03 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat is op zich juist. Maar het is dan wel weer frappant dat de Arabische steden in Israël een stuk minder schuilkelders hebben. Dat gaat hand in hand met de luchtafweer.
Ik snap het, kwestie van goed uitkomende hersengymnastiek.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:08 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dit heeft weinig te maken met mijn post.
Dat doen de Israëliërs zelf, allemaal. En ze lijken dat prima te vinden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat ik echt niet snap is Israëliers en haar steden verdelen in soorten.
Gore verraders. We moeten daar ook echt niet met meer nuance over denken.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:28 schreef Hanca het volgende:
Waar ze democratisch Hamas hebben verkozen, die op dat moment al meer dan 25 jaar bestond en waarvan de beweegredenen bekend waren. Volgens je eigen logica zijn de burgers daar dus even schuldig aan de acties van Hamas, wat natuurlijk complete onzin is.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De laatste verkiezingen in Gaza waren in 2006.
Dat doen ze dan ook. Er is een reden dat er vooral op Tel Aviv gemikt wordt. Overigens worden de Arabische gebieden niet vermeden vanwege de Arabieren maar omdat daar moslims wonen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
In het kromdenken daarvan zal hamas of Iran die zg "onbeschermde" gebieden dan wellihct kunnen ontzien.
Er wonen "arabieren" en dus kunnen ze kiezen daar geen drones/raketten af te vuren.
Wat ik echt niet snap is Israëliers en haar steden verdelen in soorten.
Ik denk dat we wel mogen aannemen dat Iran ook zeker geprobeerd heeft om steden en dorpen met veel Arabische Israeli's te ontzien. Helaas is dat niet voor 100% mogelijk.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:17 schreef Vallon het volgende:
In het kromdenken daarvan zal hamas of Iran die zg "onbeschermde" gebieden dan wellihct kunnen ontzien.
Er wonen "arabieren" en dus kunnen ze kiezen daar geen drones/raketten af te vuren.
Leuk verhaal, maar niet realistischequote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:39 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Oorlog is de voortzetting van diplomatie met andere middelen. Wat zijn Israel's haar diplomatieke doelstellingen?
- In de kern: behoud van haar soevereiniteit. Daarvoor is het volgende nodig:
- Behoud van de -innige- relatie met de VS;
- Normalisering van de relatie met de soennitische Arabische staten, mn haar buren Jordanië, Egypte maar ook Saoedi Arabië;
- De invloed van Iran in de regio zoveel mogelijk terugdringen / vernietigen;
- Voorkomen dat Iran kernwapens krijgt;
- Uiteindelijk de totale dreiging van Iran wegnemen door het regime omver te werpen.
7 oktober is door Hamas -proxy van Iran- gelanceerd daags voordat Israël met o.a. Saoedi Arabië een akkoord te tekenen over de de facto erkenning van Israel en daarmee vrede. Een zeer reële dreiging voor Iran, want SA is een vijand van Iran en ze vochten al een proxy conflict uit in Jemen.
Israel kreeg dankzij 7 oktober de kans in het schoot geworpen om een hele trits aan bovenstaande doelstellingen te halen en is daar sinds 7 oktober consequent mee bezig. Wordt daarin niet openlijk aangemoedigd, maar reken maar dat de Jordanezen en Saoedies juichen. Dat verklaart ook de open luchtruimen en actieve hulp bij Iraanse aanvallen.
Anywho - Israël is aan de laatste doelstelling toe. Daarvoor hoeft ze Iran niet te bezetten. De slagkracht die een bedreiging is voor Israel is een paar decennia teruggeschoten in de tijd en ik geloof best dat ze door blijven bombarderen totdat de laatste centrifuge stuk is. Verder zal het ze in Tel Aviv aan hun reet roesten of dat de Shah terugkeert of er daar een burgeroorlog uitbreekt. Either is good, zolang de Ayatollahs maar oprotten. Daar wordt heel hard aan gewerkt en we gaan zien hoe dat zich gaat ontvouwen.
En wat de wereld daar aan heeft? Het huidige Iraanse regime is een bondgenoot van Rusland en China. Het steunde een dictatoriaal regime in Syrië, is verantwoordelijk voor de chaos in Libanon (Hezbollah) en Jemen (Houthi's), en is de levenslijn achter de onverzettelijkheid van Hamas en daarmee dus ook mede schuldig aan het Palestijnse leed in Gaza. Ik denk dat het MO er behoorlijk van op kan knappen als dat terreurregime in Teheran de pijp aan Maarten geeft.
"niet zonder gevolgen"quote:Jan Paternotte:
59 mensen in de rij voor voedsel, doodgeschoten door een tank.
Europa onderzoekt of Israel zich in Gaza nog wel houdt aan het EU-Israëlverdrag. Want dat verdrag legt vast dat we mensenrechten beschermen.
Als maandag onderzoek klaar is, kan het niet wéér zonder gevolgen blijven.
Wat is er niet realistisch aan dit verhaal dan? Het is nota bene voor 90% al gebeurd. De grote vraag is nu alleen nog hoe het directe conflict gaat aflopen en vervolgens wat de nasleep gaat zijn. Het conflict zelf zal wel geen maanden meer duren, de nasleep vast jaren.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:47 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar niet realistische
De Irak oorlog duurde maar liefst 8 jaar en in die oorlog was er een alliantie van landen die naast de verenigde staten meededen
Ik denk niet dat deze oorlog zo lang gaat duren, want Israël gaat dat allemaal niet zo lang volhouden in zijn eentje
De rest van de wereld gaat geen Alliantie vormen om partij te kiezen voor Israel in deze kwestie
Amerika wil helemaal niet meedoen onder trump lijkt het wel
Alleen maar op afstand wat gillen kan die dorpsgek uit de states
Laten we inderdaad maar troepen sturen dan. Oh wacht...quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:51 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
"niet zonder gevolgen"
words, words, beste Jan..
Ja en dan? wat willen ze gaan doen dan een guerrilla oorlog in Iran gaan voeren ofzo?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:51 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Wat is er niet realistisch aan dit verhaal dan? Het is nota bene voor 90% al gebeurd. De grote vraag is nu alleen nog hoe het directe conflict gaat aflopen en vervolgens wat de nasleep gaat zijn. Het conflict zelf zal wel geen maanden meer duren, de nasleep vast jaren.
Ik zou trouwens mijn geld niet inzetten op het afwezig blijven van de Amerikanen. Die zijn echt niet voor de grap 3 vliegkampgroepen die kant op aan het varen.
Hoe kom je bij die laatste zin? Hij is voor het stoppen van militaire aanvalssteun, hij is alleen niet voor meer burgerslachtoffers.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:51 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
[..]
"niet zonder gevolgen"
words, words, beste Jan.. Ik geloof je niet
Je bent toch tegen de militaire steun en militaire zakendoen met Israel direct stoppen
Niemand is voor meer burgerslachtoffers. Nouja de partijen die tegen motie Piri stemden. Door de druk op Israel op te voeren is de hoop ze te bewegen om minder burgerslachtoffers te veroorzaken. Door een van de strijdende partijen militair(met wapens) te steunen maken we ons medeplichtig aan misdaden die die zijde begaat. Alleen maar inzetten op de Europese commissie die het vuile werk voor ons opknapt is een land dat zegt voor internationaal recht te staan onwaardig. Daarbij is dat oordeel nu opeens onzeker omdat er veel landen door de vlucht naar voren sinds de oorlog tegen Iran opeens van mening veranderen. Misschien willen ze toch liever nog wat langer wegkijken van de oorlogsmisdaden door Israel.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe kom je bij die laatste zin? Hij is voor het stoppen van militaire aanvalssteun, hij is alleen niet voor meer burgerslachtoffers.
Dat zijn behoorlijke zware aantijgingen die neerkomen op mensen wegzetten die anders denken dan jij en als ook vooringenomen overtuiging niet te onderbouwen is.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Niemand is voor meer burgerslachtoffers. Nouja de partijen die tegen motie Piri stemden. Door de druk op Israel op te voeren is de hoop ze te bewegen om minder burgerslachtoffers te veroorzaken. Door een van de strijdende partijen militair(met wapens) te steunen maken we ons medeplichtig aan misdaden die die zijde begaat. [knip rest van de onzin]
Naast wie is "we", op grond waarvan neem je dat aan ?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik denk dat we wel mogen aannemen dat Iran ook zeker geprobeerd heeft om steden en dorpen met veel Arabische Israeli's te ontzien. Helaas is dat niet voor 100% mogelijk.
Maar waar blijft die felheid ten aanzien van Gaza dan? Hij maakt gewoon een terecht punt. Het interessante is dat wat je nu zegt, dat laatste dus, precies is wat Israel doet.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 09:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het feit dat je dat niet snapt is wel bijzonder.
Israël proberen hun verdedigende capaciteiten te ontnemen om hun burgers te beschermen tegen raketaanvallen van hun vele agressieve buren is op geen enkele manier een genuanceerde oplossingsgerichte maatregel. Wijzen naar misdragingen van de Israëlische regering en het leger in hun offensieve acties tegen Hamas is op geen enkele manier een rechtvaardiging voor zo'n motie.
Vuur met vuur bestrijden en het leven van burgers proberen gevaarlijker te maken kan nooit zinnig constructief beleid zijn.
Dat doet het Israëlische leger ten opzicht van de Gazaanse bevolking. Schandalig en daar kan meer tegen gebeuren. Enkele EU-landen hebben wapenexporten naar Israël stopgezet, ministers gesanctioneerd (reisverboden, bevroren tegoeden) en samenwerkingsovereenkomsten ter discussie gesteld. Spanje, Ierland en België willen verdergaande sancties. Frankrijk weert Israëlische wapenbedrijven op beurzen. Een volledig EU-handelsembargo is er (nog) niet door verdeeldheid binnen de EU. Daar kan meer gedaan worden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar waar blijft die felheid ten aanzien van Gaza dan? Hij maakt gewoon een terecht punt. Het interessante is dat wat je nu zegt, dat laatste dus, precies is wat Israel doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |