Wedstrijdje wie het verst buitenspel kan staan.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:28 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, de SP schiet GL-PvdA te hulp. Die hebben gedacht, als we nou iets nog controversiëlers doen dan die motie van Piri was, dan valt de mediaschade misschien mee. Ze hebben even nagedacht, maar toen vonden ze het: Poetinaanhangers uitnodigen in de Tweede Kamer. Dat is het! Dat is zo controversieel, dat al het andere onder sneeuwt.
Zo bedacht, zo gedaan: https://www.bnr.nl/nieuws(...)o-russische-partijen
De SP heeft zich hiermee wel definitief in dezelfde hoek als FvD gezet.
Ze kunnen nu toch moeilijk per direct de Amerikanen de toegang tot hun basissen ontzeggen? Het feit dat de besprekingen met Israël zijn opgeschort na 7 oktober laat al zien dat deals met het Westen en Israël zeer gevoelig liggen. Juist bij de soennitische burgers in hun land.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Terwijl ze ondertussen de Amerikaanse luchtmacht hartelijk ontvangen.
Je moet niet kijken naar wat politici zeggen, je moet kijken naar wat ze doen.
Door de Iron Dome voelt Israel zich onkwetsbaar, waardoor het meent ongestraft aanvallen op Iran te kunnen uitvoeren. Indirect kan de Iron Dome dus wel degelijk offensief gebruikt worden. Maar dit is je in deze discussie al wel vaker uitgelegd.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:25 schreef Hanca het volgende:
De iron dome is simpelweg niet bruikbaar voor een aanval. Dat kan die niet eens. Dus ze offensief noemen is echt de feiten negeren.
Door de Iron Dome zijn ze inderdaad beschermd tegen allerlei raketten van onder meer de Houthi's, Hezbollah en voorheen Hamas. Jij ziet de Israëlische bevolking blijkbaar graag kwetsbaar voor al deze vijanden. Met je pedante toontje.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Door de Iron Dome voelt Israel zich onkwetsbaar, waardoor het meent ongestraft aanvallen op Iran te kunnen uitvoeren. Indirect kan de Iron Dome dus wel degelijk offensief gebruikt worden. Maar dit is je in deze discussie al wel vaker uitgelegd.
Dan geef jij hoger op van Netanyahu dan ik. De Joodse bevolking heeft schuilkelders, de Arabische niet. Ik denk dat het Netanyahu dus weinig kan schelen als Iran terug aan valt, er gaan hooguit Arabieren dood, geen Joden. Met die Iron Dome worden dus vooral de Arabieren beschermd.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Door de Iron Dome voelt Israel zich onkwetsbaar, waardoor het meent ongestraft aanvallen op Iran te kunnen uitvoeren. Indirect kan de Iron Dome dus wel degelijk offensief gebruikt worden. Maar dit is je in deze discussie al wel vaker uitgelegd.
Men gebruikt de omkeertruc van het korte rokje te volle. Dit ook in voorbedachte wetenschap dat dit zaken op scherp stelt, afleid en het denken van mensen zal verdelen:quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
De iron dome is simpelweg niet bruikbaar voor een aanval. Dat kan die niet eens. Dus ze offensief noemen is echt de feiten negeren.
Van SP vind ik het vanuit haar consequente pacifisme (zolang het haar niet bedreigt) nog wel uitlegbaar.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:28 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, de SP schiet GL-PvdA te hulp. Die hebben gedacht, als we nou iets nog controversiëlers doen dan die motie van Piri was, dan valt de mediaschade misschien mee. Ze hebben even nagedacht, maar toen vonden ze het: Poetinaanhangers uitnodigen in de Tweede Kamer. Dat is het! Dat is zo controversieel, dat al het andere onder sneeuwt.
Zo bedacht, zo gedaan: https://www.bnr.nl/nieuws(...)o-russische-partijen
De SP heeft zich hiermee wel definitief in dezelfde hoek als FvD gezet.
Je wil me toch niet proberern wijs te maken dat die Iron Dome zodanig is opgesteld dat die vooral de Arabische bevolking van Israel beschermt. Reken er maar op dat steden en dorpen waar veel Arabische Israeli's wonen, net zoals ze het met een tekort aan schuilkelders moeten doen, het ook zonder Iron Dome moeten doen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:38 schreef Hanca het volgende:
Met die Iron Dome worden dus vooral de Arabieren beschermd.
Nee, de Iron Dome dekt heel Israël.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je wil me toch niet proberern wijs te maken dat die Iron Dome zodanig is opgesteld dat die vooral de Arabische bevolking van Israel beschermt. Reken er maar op dat steden en dorpen waar veel Arabische Israeli's wonen, net zoals ze het met een tekort aan schuilkelders moeten doen, het ook zonder Iron Dome moeten doen.
Ms ook handig te stoppen met personificering van Netanyahu die niets meer (of minder) is dan de gezaghebbende vertegenwoordiging van het Israëlische parlement die het Israëlische volk heeft gekozen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan geef jij hoger op van Netanyahu dan ik. De Joodse bevolking heeft schuilkelders, de Arabische niet. Ik denk dat het Netanyahu dus weinig kan schelen als Iran terug aan valt, er gaan hooguit Arabieren dood, geen Joden. Met die Iron Dome worden dus vooral de Arabieren beschermd.
Denken dat Netanyahu zonder Iron Dome minder agressief zou zijn is wel extreem naïef en nergens op gebaseerd. Denken dat de bevolking van Israël, en dan vooral het deel zonder schuilkelders, massaal zou worden uitgeroeid zonder Iron Dome is wel ergens op gebaseerd.
Ik zie Netanyahu als puur kwaadaardig, die moeten we de kans niet geven om zo van een ongewenst deel van zijn bevolking af te komen.
Hier wat bewijs: https://nos.nl/artikel/25(...)-in-de-steek-gelaten
Ik kom hier vaker ik weet dat mensen discussie over Gaza liever in het topic erover zien. Omdat dit topic voor Nederlandse politiek is mensen het prettig vinden om niet de hele tijd geopolitieke zooi te hoeven lezen. Of misschien zien ze wel dat het een vastgelopen discussie is die geen meter verder komt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het past volledig in de NL politiek omdat een volkspartij een motie heeft ingediend op grond van argumenten die jij ook hier welbewust poneert (om te verdelen) en dan als een drol wegdraait door te zeggen dat dit beter past in een ander topic.
Nee ik ben nogal in het heden, daarom is het ook zaak dat Nederland beleid verandert. Offensief verdedigen daar geloof ik niet in. Dat is Orwelliaans.quote:Je zoekt net als PvGLdA, een oorzaak van leed weer in een vergaan verleden door er van alles bij te slepen dat moet dienen als whatabout argument. Ook vergeten dat die TweeStaten oplossing ongewenst was voor, ik generaliseer even, Palestijnen die Israël voortdurend aanzette(n) tot bezetting om ingenomen gebied te gebruiken als buffer.
Over dat proces kan je van alles (terug)vinden maar ga het niet gebruiken om te hanteren ter vergoelijking van misdaden door terreurorganisaties. Laat staan Israël verwijten dat zij zich zowel defensief als offensief verdedigt.
Dit laatste is ook niet nodig wanneer "Palestijnen" afzien van geweld, w.o. gijzeling, toepassen als drukmiddel.
Ik ben niet bang maar stel vast dat hamas die in Gaza de (burgerlijke) autoriteit is, ten doel heeft Israël te vernietigen en dat kan doen vanwege onvoorwaardelijke steun vanuit o.a. Iran; die precies hetzelfde voor ogen heeft.
Vanuit Trump gezien zit hij, het land, idd in een spagaat van Washington tot Tokio: Iran voor goed termineren om (olie)handel zeker te stellen of dat voortdurend laten door(t)etteren. De domste beslissing zou zijn om Iran toe te staan een nucleaire macht te worden. Dom was al Iran - geen domme jongens - toe te staan dat zij drone/raket technologie te ontwikkelen.
Niets eens vanuit die capaciteit maar omdat kernwapen direct religieus gedreven zal worden ingezet.
Pacifisme is wel wat anders dan mensen als Wagenknecht of die Let die verdacht wordt van samenwerking met Rusland tegen de Letse belangen uit te nodigen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Van SP vind ik het vanuit haar consequente pacifisme (zolang het haar niet bedreigt) nog wel uitlegbaar.
Het volk wil inmiddels grotendeels van hem af. Hij wil vooral oorlog voeren omdat dat er voor zorgt dat hij ondanks dat hij veroordeeld is de gevangenis in gaat. Dat is zijn hele motivatie. Het is dus wel persoonlijk.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ms ook handig te stoppen met personificering van Netanyahu die niets meer (of minder) is dan de gezaghebbende vertegenwoordiging van het Israëlische parlement die het Israëlische volk heeft gekozen.
Over hersengymnastiek gesproken, zonder instemming van GL had PvdA - die nu op fuseren staat - de motie zeker niet ingediend.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:56 schreef Cyan9 het volgende:
GL moet en zal de schuld krijgen, ondanks dat de indiener van de motie haar hele politieke leven al bij de PvdA zit. Ik vind het een bijzonder stukje hersengymnastiek.
Ik zou het erg treurig vinden als er onschuldige Israeli's getroffen zouden worden, en vooral van de Arabische Israeli's is verreweg het grootste deel onschuldig.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:34 schreef Perrin het volgende:
Jij ziet de Israëlische bevolking blijkbaar graag kwetsbaar voor al deze vijanden.
Dat is op zich juist. Maar het is dan wel weer frappant dat de Arabische steden in Israël een stuk minder schuilkelders hebben. Dat gaat hand in hand met de luchtafweer.quote:
Natuurlijk waren ze het er beide mee eens, maar sommigen doen alsof het bij GL vandaan komt. Dat is echt onzin, dan hebben ze Piri de afgelopen jaren niet gevolgd.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Over hersengymnastiek gesproken, zonder instemming van GL had PvdA - die nu op fuseren staat - de motie zeker niet ingediend.
Tja er is een verhaallijn in het publieke debat waar GL een radicale partij zou zijn ofzo. Dat leeft vervolgens bij mensen die het als teamsport zien of beperkt volgen. GL is geen Bij1 of PvdD die misschien het label radicaal verdienen. Maar sowieso de schuld van wat? Die motie was prima alle linkse partijen stemden toch netjes voor. De online ophef kan ook nog overtrokken zijn he, zoveel mensen op Gaza demonstraties laat toch ook wel zien dat een andere opstelling populair is.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:56 schreef Cyan9 het volgende:
GL moet en zal de schuld krijgen, ondanks dat de indiener van de motie haar hele politieke leven al bij de PvdA zit. Ik vind het een bijzonder stukje hersengymnastiek.
Eens, dat geef ik dus ook aan. Onder een bombardement zonder Iron Dome zullen vooral de Arabische inwoners lijden.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:03 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat is op zich juist. Maar het is dan wel weer frappant dat de Arabische steden in Israël een stuk minder schuilkelders hebben. Dat gaat hand in hand met de luchtafweer.
De Palestijnen in Gaza hebben destijds ook Hamas democratisch verkozen, die mogen dus ook allemaal dood neem ik aan?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 15:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik zou het erg treurig vinden als er onschuldige Israeli's getroffen zouden worden, en vooral van de Arabische Israeli's is verreweg het grootste deel onschuldig.
Van de joodse Israeli's vraag ik me af hoeveel daarvan werkelijk onschuldig zijn. Een overweldigende meerderheid van de joodse Israeli's steunt de genocide in Gaza.
Israel klopt zich altijd op de borst dat het een democratie is. Dat maakt de bevolking verantwoordelijk voor wat de regering doet. Dit maakt iedere Israeli die Netanyahu gekozen heeft, medeschuldig aan de genocide in Gaza. Wat mij betreft is iedere Israeli die Netanyahu gekozen heeft, een legitiem doelwit voor een aanval en mag van mij gedood worden.
Kom dit is een sprookje. Israel is een democratie als het volk grotendeels van Netanyahu af zou willen zou hij toch niet ruim 2x zo lang zitten als Rutte.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het volk wil inmiddels grotendeels van hem af. Hij wil vooral oorlog voeren omdat dat er voor zorgt dat hij ondanks dat hij veroordeeld is de gevangenis in gaat. Dat is zijn hele motivatie. Het is dus wel persoonlijk.
Dit heeft weinig te maken met mijn post.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Over hersengymnastiek gesproken, zonder instemming van GL had PvdA - die nu op fuseren staat - de motie zeker niet ingediend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |