Ik vind de uitleg van de PvdD een enorm domme, maar doen alsof ze staan te juichen voor het Iraanse regime is net zo achterlijk.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Pacifisme is niets meer dan steun voor de aggressor.
Wat een totale kwats, om het Iraanse regime te begrijpen hoef je alleen maar naar Hamas of Hezbollah te kijken, ontwapen elke Israëliër en geef honderd Palestijnen een aardappelschilmesje en binnen een jaar leeft er geen enkele Jood meer.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is toch als een kind dat de ouder een keer doodwenst. Totaal onrealistisch en ze menen het niet eens echt. Ik kan dat absoluut niet serieus nemen. Israel kan Iran niet vernietigen maar andersom is het al helemaal volledig kansloos.
Mwa, die spoort niet. Net zo'n wappie als Baudet, maar dan op links.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Jamaar vroeger hadden ze die zwoele dame nog.
#valselucht
Ja maar ze hebben geen nukes en ik geloof er werkelijk niets van dat ze die offensief zouden inzetten. Dat heeft alleen Amerika ooit aangedurfd in een uitzonderlijke situatie. Zou Iran zoiets doen worden zij nog sneller beindigd dan Israel. Dat gelul over nukes is sowieso maar het excuus voor deze oorlog. Precies het Irak playbook. Claim dat er iets gevaarlijks zou kunnen gebeuren, toon daar geen bewijs voor. Klop op hoe vréselijk Iran wel niet is en hele volksstammen staan te juichen voor een bommenregen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:13 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Tenzij ze een nuke op een raket zetten en die zo Israël in laten vliegen, zoals ze vandaag onder anderen hebben laten zien bij een ziekenhuis.
Er ist wieder daquote:Op donderdag 19 juni 2025 20:18 schreef OmniRocket het volgende:
Adolf Hitler zou in deze tijd partijleider van GL/PvdA zijn geweest
Nu Denk?quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb vroeger regelmatig PvdD gestemd. Qua economie en sociaal vind ik iedereen gradaties van kut, maar diertjes zijn wel tof.
Nou never nooit niet meer door hun houding rond Oekraïne.
Het idee dat de PvdA nou zo'n massale islamitische achterban heeft is volgens mij ook al 10 jaar achterhaald. Moslims zijn maar 6% van het land, lang niet iedereen is nou echt zo fanatiek en denk vangt genoeg zetels af.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik reageer op je "natuurlijk niet". Het feit dat dat sentiment leeft onder de achterban, en echt niet alleen de handjevol extreme mafketels, maakt dit al plausibel.
Dat kan je helemaal niet zeggen. Hoe weet jij nou hoe de strategie van Israel zou zijn zonder iron dome. Je kan net zo goed zeggen dat als ze geen luchtafweer hadden dan was levanon nu al plat en was er niks meer over van gaza, want dan kunnen ze nog minder raketten tolereren.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vind Piri’s verklaring nog niet zo raar. Door de Iron Dome durft Israël alles en iedereen aan te vallen, daarmee is de dome niet alleen een verdedigingswapen.
Ik haat Israel niet. Ik heb kritiek op hun handelen. Met die raketten kunnen ze Israel niet wegvagen hoor. Als Israel na een paar raketjes al bijna weggevaagd is. Is dan de conclusie dat Gaza compleet vernietigd is?quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:14 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Hoezo onrealistisch? Ze gooien letterlijke ballistische raketten op Tel Aviv.
Extreem-links is echt totaal verknipt in de Israel haat.
Dit ja, daarom ook lulkoek dat als Israel zich niet kan verdedigen ze ook niet aanvallen, als ze zich niet kunnen verdedigen is het gewoon klaar.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat een totale kwats, om het Iraanse regime te begrijpen hoef je alleen maar naar Hamas of Hezbollah te kijken, ontwapen elke Israëliër en geef honderd Palestijnen een aardappelschilmesje en binnen een jaar leeft er geen enkele Jood meer.
Daar zit ook wat in.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:22 schreef oblo het volgende:
[..]
Dat kan je helemaal niet zeggen. Hoe weet jij nou hoe de strategie van Israel zou zijn zonder iron dome. Je kan net zo goed zeggen dat als ze geen luchtafweer hadden dan was levanon nu al plat en was er niks meer over van gaza, want dan kunnen ze nog minder raketten tolereren.
Gast. Dus pacifisme is steun voor Israel, dan moet je eens luisteren naar wat PvdD zegt in de kamer. Dat is geen steun voor de agressor.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Pacifisme is niets meer dan steun voor de aggressor.
quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Gl en PvdD kennen een lange pacifistische geschiedenis en stemmen op een manier die ingaat tegen alles waar Iran voor staat. PvdD probeert bijvoorbeeld al jaren religieus slachten volgens de islam regeltjes te verbieden.
Maar met pro-rusland doelde ik ook op de oorlog in Oekraine. Dat was misschien niet duidelijk. Stel dat, zeg, D66 ofzo ineens Putin gaat steunen lijkt me dat ze best wat steun zouden verliezen. Juist omdat dat hier op ons continent/in ons land nogal van belang is.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik.
Vorige verkiezingen was ik erg bezig met Oekraïne en Europa en onze veiligheid. Maar ik was wel een van de weinige in POL en NWS. Het ging toch wel vaak over asiel enzo.
Nu is het kennelijk Israël geworden. Met eerst Gaza en nu Iran.
Het ene conflict verdrukt het andere.
Maar ik zou graag veilig in mijn land en continent willen zijn.
Ik denk dat je het woord letterlijk niet begrijpt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:17 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Deze motie is letterlijk steun aan het Iraanse regime. Daden zeggen meer dan onuitgesproken woorden.
Ik bedoel ook niet dat die spoort, ik bedoelde eigenlijk dat het mij bijzonder geil lijkt dat ze mij aan het pijpen is en met al die valse lucht tegelijkertijd het Wilhelmus zingt. Maar dat durfde ik niet te zeggen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:20 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Mwa, die spoort niet. Net zo'n wappie als Baudet, maar dan op links.
Zou je dan wel kunnen zeggen dat deze motie 'bijzonder ongelukkig' getimed?quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik heb nog niemand steun voor het Iraanse regime zien uitspreken. Ik zeker niet. Voor het volk, zeker wel ik ken ook genoeg Iraanse mensen die ik prettig vindt.
Ik denk dat het meer andersom is, omdat Piri iets zegt over wat mensen zien als vriend; Israel daarom is ze dan blijkbaar automatisch voor Iran.
Nee, de aggressor is de partij die Israël dwingt om een iron dome te hebben. De partij die jarenlang terroristenorganisaties in Palestina en Libanon heeft gesteund, alsook het Assad-regime. De partij die Rusland steunde toen hun oorlog gigantisch beroerd liep en ze mogelijk zelfs gered heeft van totale ineenstorting aan het front.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Gast. Dus pacifisme is steun voor Israel, dan moet je eens luisteren naar wat PvdD zegt in de kamer. Dat is geen steun voor de agressor.
Ze is laatst nog opgepakt voor dierenmishandeling.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik bedoel ook niet dat die spoort, ik bedoelde eigenlijk dat het mij bijzonder geil lijkt dat ze mij aan het pijpen is en met al die valse lucht tegelijkertijd het Wilhelmus zingt. Maar dat durfde ik niet te zeggen.
Verder kan die fluit me gestolen worden.
Toch een oplossing voor het oneindige conflict dan. De andere oplossing is blijkbaar alle Palestijnen zuiveren. Dat is voor mij twee zijden van dezelfde munt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit ja, daarom ook lulkoek dat als Israel zich niet kan verdedigen ze ook niet aanvallen, als ze zich niet kunnen verdedigen is het gewoon klaar.
Nee? Nouja hij komt te laat ze had hem beter een jaar geleden kunnen inbrengen. Uiteindelijk moeten we nu om twee redenen de druk op Israel opvoeren. 1 Gaza 2 Dit nodeloze conflict. Iran is bereid te onderhandelen Israel de agressor niet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zou je dan wel kunnen zeggen dat deze motie 'bijzonder ongelukkig' getimed?
Precies. Toen ik het bericht las dacht ik hetzelfde..over 2 weken is Israël wel klaar. Maar o wat is Trump toch stoer op Twitter.. iedere dag een hele stoere tweet. Wat een bikkel, die oranje debiel.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
VS gaan twee weken wachten met besluit
Wat een slappe hap. Precies ook de periode dat Israel nodig denkt te hebben.
Die Ayatollah is al verderfelijk om hoe hij omgaat met zijn eigen burgers. Vrouwen voornamelijk, maar ook mannen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee? Nouja hij komt te laat ze had hem beter een jaar geleden kunnen inbrengen. Uiteindelijk moeten we nu om twee redenen de druk op Israel opvoeren. 1 Gaza 2 Dit nodeloze conflict. Iran is bereid te onderhandelen Israel de agressor niet.
Als je tegen het Iraanse regime bent ben je tegen deze oorlog. Die Ayatollah wordt nu gelijk bewezen dat Israel zo verderfelijk is als hij al 40 jaar verkondigt. Voor eigen volk dan he. Je zag dat toch ook in Israel na 7 oktober kreeg Netanyahu meer support niet minder.
Men heeft nooit willen onderhandelen met Israël, men wil Israël vernietigen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Toch een oplossing voor het oneindige conflict dan. De andere oplossing is blijkbaar alle Palestijnen zuiveren. Dat is voor mij twee zijden van dezelfde munt.
Maar je bent het dus eens dat het een effectief pressiemiddel zou zijn. Dat israel dan dus wel snel gaat luisteren en de handelingen aanpast aan wat de bondgenoten graag zien? In Israel zouden ze het wel begrijpen lijkt me. Die zetten ook honger in als oorlogswapen om de druk op te voeren.
Zingen in Iran is onder bepaalde omstandigheden streng verboden en kan tot de doodstraf leiden, vooral voor vrouwen. Na de revolutie van 1979 werden openbare muziekoptredens sterk beperkt, en zingen door vrouwen in het openbaar wordt gezien als een ernstige overtreding, vooral als het solo of zonder toestemming is.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Die Ayatollah is al verderfelijk om hoe hij omgaat met zijn eigen burgers. Vrouwen voornamelijk, maar ook mannen.
Daar heeft hij geen Israël voor nodig. Stuk tuig is het.
Ik ben nog steeds voor een tweestaten oplossing, maar dat kan niet met debielen als de Ayatollahs, Netanyahu en Hamas aan de macht. Ik zie ook niet in hoezo Israel het ultieme kwaad zou zijn, hoe bedoel je?quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:35 schreef Bredemug het volgende:
ij dat steeds meer mensen inzicht krijgen in dat het ultieme kwaad Israël is en dat het sluier van de monster steeds verder weg glipt, als ze zo doorgaan plegen ze echt zelfmoor
Waar zie jij die steeds meer mensen?quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:35 schreef Bredemug het volgende:
Ben wel blij dat steeds meer mensen inzicht krijgen in dat het ultieme kwaad Israël is en dat het sluier van de monster steeds verder weg glipt, als ze zo doorgaan plegen ze echt zelfmoord.
Ik ga zingen en dansen als die man opgeknoopt wordt. Voor alle Iraanse vrouwen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zingen in Iran is onder bepaalde omstandigheden streng verboden en kan tot de doodstraf leiden, vooral voor vrouwen. Na de revolutie van 1979 werden openbare muziekoptredens sterk beperkt, en zingen door vrouwen in het openbaar wordt gezien als een ernstige overtreding, vooral als het solo of zonder toestemming is.
Dansen is helemaal verboden, zowel voor mannen als vrouwen.
De consequentie is tienduizenden doden, dat is diepgewortelde haat.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik haat Israel niet. Ik heb kritiek op hun handelen. Met die raketten kunnen ze Israel niet wegvagen hoor. Als Israel na een paar raketjes al bijna weggevaagd is. Is dan de conclusie dat Gaza compleet vernietigd is?
Ik vind het ridicuul om te stellen dat Israël de agressor is als om Iran gaat. Iran is net het land dat al decennia lang Hezbollah en Hamas financieert en van wapens voorziet. Iran valt al jaren Israël aan alleen doet ze dat voornamelijk door anderen in te zetten die wel wilen te vechtenquote:Op donderdag 19 juni 2025 20:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee? Nouja hij komt te laat ze had hem beter een jaar geleden kunnen inbrengen. Uiteindelijk moeten we nu om twee redenen de druk op Israel opvoeren. 1 Gaza 2 Dit nodeloze conflict. Iran is bereid te onderhandelen Israel de agressor niet.
Als je tegen het Iraanse regime bent ben je tegen deze oorlog. Die Ayatollah wordt nu gelijk bewezen dat Israel zo verderfelijk is als hij al 40 jaar verkondigt. Voor eigen volk dan he. Je zag dat toch ook in Israel na 7 oktober kreeg Netanyahu meer support niet minder.
Mensen onderschatten hoeveel macht Israël heeft weten te bekommeren over het westen de afgelopen 40 jaar, Mossad is het meest effectieve intelligentie dienst waarbij de CIA of de AIVD niks bij vergeleken is, de hoeveelheid troep die ze waarschijnlijk hebben over duizenden politici in elk land, ze kunnen geen kant op.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:37 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds voor een tweestaten oplossing, maar dat kan niet met debielen als de Ayatollahs, Netanyahu en Hamas aan de macht.
Netanyahu's worden gekozen en verliezen daarna weer een keer hun mandaat, bij nieuwe verkiezingen enzo. Hamas, Ayatollahs enzo niet. Die regeren zolang ze niet vermoord of afgezet worden. Naar volk is dat.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:37 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds voor een tweestaten oplossing, maar dat kan niet met debielen als de Ayatollahs, Netanyahu en Hamas aan de macht. Ik zie ook niet in hoezo Israel het ultieme kwaad zou zijn, hoe bedoel je?
Natuurlijk is het geen effectief pressiemiddel, de motie is ook terecht verworpen, maar denk je dat de VS het zou pikken van NL om die onderdelen niet te leveren.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Toch een oplossing voor het oneindige conflict dan. De andere oplossing is blijkbaar alle Palestijnen zuiveren. Dat is voor mij twee zijden van dezelfde munt.
Maar je bent het dus eens dat het een effectief pressiemiddel zou zijn. Dat israel dan dus wel snel gaat luisteren en de handelingen aanpast aan wat de bondgenoten graag zien? In Israel zouden ze het wel begrijpen lijkt me. Die zetten ook honger in als oorlogswapen om de druk op te voeren.
Jezus wat een partij bullshit. Escalatie is oliedom dus steun je de escalerende partij. Iran heeft geen vrij spel door die motie. Iran heeft ook nog een hele rits sancties. Iran heeft ook lang niet de militaire capaciteiten van Israel. Iran is net zo goed omsingeld door landen die ze best graag een maatje kleiner zien.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, de aggressor is de partij die Israël dwingt om een iron dome te hebben. De partij die jarenlang terroristenorganisaties in Palestina en Libanon heeft gesteund, alsook het Assad-regime. De partij die Rusland steunde toen hun oorlog gigantisch beroerd liep en ze mogelijk zelfs gered heeft van totale ineenstorting aan het front.
Is het al duidelijk voor je hoe de vlag zwaait? Escalatie is echt oliedom, daar zal ik echt geen hand over voor de mond houden, maar we zitten in het nu. En nu steunt links Nederland een motie die Iran vrij spel geeft. Het is te triest voor woorden.
quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ga zingen en dansen als die man opgeknoopt wordt. Voor alle Iraanse vrouwen.
Ja en daar is iedereen het over eens. Net zoals Israel geen hulp nodig heeft om genocide in Gaza te plegen of om een extra oorlog met Iran te starten. Blijkbaar verwacht je ook dat Israel niks om de eigen bevolking geeft. Anders zou dreigen met het stoppen van leveringen voor de Iron dome ze toch direct laten veranderen van strategie? Maar blijkbaar denken mensen dat Israel zou kiezen om toch door te gaan met hun huidige oorlogen?quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Die Ayatollah is al verderfelijk om hoe hij omgaat met zijn eigen burgers. Vrouwen voornamelijk, maar ook mannen.
Daar heeft hij geen Israël voor nodig. Stuk tuig is het.
Aanhangers van Iran liepen er ook gewoon tussen hoor afgelopen zondag.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Denk kan misschien voor Iran zijn, maar PvdA/GL natuurlijk niet. Je kunt zowel er tegen zijn dat Israël raketten ging afvuren, als tegen een mogelijk Iraans kernprogramma als tegen Iraanse Islamitische dictatuur, als tegen Iraanse dreiging tegen Israël, als tegen Israël dat Palestijnen uithongert, als tegen Hamas, etc, etc.
Mwah, de landende biems zijn opzich wel mooi.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:47 schreef Perox het volgende:
Wees blij voor elke raket die Iron Dome tegenhoudt zeg! Elk land zou een Iron Dome moeten hebben. Nee, een Titanium Dome. Kan gewoon niks doorheen. Aanvallen is zinloos. Einde oorlogen. Even als gedachtenexperiment.
Het schijnen ander soort raketten te zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:46 schreef koffiekoekjes het volgende:
Doen de inteceptors heb een stuk slechter momenteel of lijkt dat maar zo?
De waves van Iran zijn een stuk kleiner maar richten veel meer schade aan lijkt het?
Het is geen game he? Daar gaan mensen dood in die biem.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:47 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Mwah, de landende biems zijn opzich wel mooi.
Hoe krijg je deze leugen uit je toetsenbord? Je kan letterlijk in een paar seconden google maps zien en zien dat het meerendeel van de landen die aan Iran grenzen vriendschappelijk of neutraal zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Iran is net zo goed omsingeld door landen die ze best graag een maatje kleiner zien.
Ach, kan gebeuren in die regio. Beetje karma her en derquote:Op donderdag 19 juni 2025 20:48 schreef Perox het volgende:
[..]
Het is geen game he? Daar gaan mensen dood in die biem.
Eh nee?quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:49 schreef oblo het volgende:
[..]
Hoe krijg je deze leugen uit je toetsenbord? Je kan letterlijk in een paar seconden google maps zien en zien dat het meerendeel van de landen die aan Iran grenzen vriendschappelijk of neutraal zijn.
Belezenheid en kennis van zaken is niet aan die sekte besteed.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:49 schreef oblo het volgende:
Stuitend dat users zonder schaamte keer op keer liegen.
Dat wordt altijd genegeerd door de media. En dan is het gek als veel mensen MSM niet objectief vinden. Van mij mag in dit land, of beter nog: in Europa, de pleuris uitbreken en alle links progressieve ratten uitroken en naar de woestijn trappen, kunnen ze bij hun geliefde islamieten gaan wonenquote:Op donderdag 19 juni 2025 20:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind het ridicuul om te stellen dat Israël de agressor is als om Iran gaat. Iran is net het land dat al decennia lang Hezbollah en Hamas financieert en van wapens voorziet. Iran valt al jaren Israël aan alleen doet ze dat voornamelijk door anderen in te zetten die wel wilen te vechten
“Volgens mij” je weet het dus niet. Kijk eens welke landen aan Iran grenzen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:50 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Eh nee?
Enige vriend van Iran in de regio is Armenië volgens mij, Misschien Qatar een beetje?
Viel wel te verwachten na de order uit het Kremlin.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Precies. Toen ik het bericht las dacht ik hetzelfde..over 2 weken is Israël wel klaar. Maar o wat is Trump toch stoer op Twitter.. iedere dag een hele stoere tweet. Wat een bikkel, die oranje debiel.
De geschiedenis zal leren of het de juiste beslissing is geweest.
Jeetje, en dan ben ik de persoon hier met Duits bloed.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:43 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Islam is een religie, Israël is een land, het verschil is dat niet elke islamist slecht is, net zoals dat niet elke jood slecht is. Maar Israël als land is een ongeneselijke ziekte voor de mensheid
Ja maar dat "net goed!" idee, daar sta ik dus niet achter. Ik ben enorm tegen het handelen van Israel in Gaza. Maar in het conflict met Iran sta ik aan hun kant, Iran is hier de destabiliserende factor in de regio, en kernwapens zijn geen grapje. Jammer dat men blijkbaar "een lekker potje karma" zo leuk vindt. Ik kan er niet mee lachen. Voor mij hoeven er geen Israelische burgers dood als een soort verknipt potje karma voor het leed van de Palestijnen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:49 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ach, kan gebeuren in die regio. Beetje karma her en der
Turkije:quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:52 schreef oblo het volgende:
[..]
“Volgens mij” je weet het dus niet. Kijk eens welke landen aan Iran grenzen.
Jammer, hij gaat waarschijnlijk ook niks toegeven.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Belezenheid en kennis van zaken is niet aan die sekte besteed.
Je wist nog niet dat ik links progressief ben?quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:52 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat wordt altijd genegeerd door de media. En dan is het gek als veel mensen MSM niet objectief vinden. Van mij mag in dit land, of beter nog: in Europa, de pleuris uitbreken en alle links progressieve ratten uitroken en naar de woestijn trappen, kunnen ze bij hun geliefde islamieten gaan wonen
Hiermee zeg je feitelijk dat heel mijn opsomming van alles wat Iran heeft gedaan niet waar is. Bijzondere uitspraak.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jezus wat een partij bullshit. Escalatie is oliedom dus steun je de escalerende partij. Iran heeft geen vrij spel door die motie. Iran heeft ook nog een hele rits sancties. Iran heeft ook lang niet de militaire capaciteiten van Israel. Iran is net zo goed omsingeld door landen die ze best graag een maatje kleiner zien.
Rechts Nederland geeft Israel juist vrij spel. Waar hebben ze het afgelopen jaar aangevallen? Libanon, Syrie, Iran misschien vergeet ik nog wat. Vind je het gek dat ze in die landen nogal wat terreurbewegingen hebben tegen Israel. Wat dat betreft dwingt Israel zichzelf een Iron dome te hebben, ze hadden ook al lang voor een twee-statenoplossing kunnen zorgen. Juist vriendjes maken met de buren, in plaats van bij letterlijk elk buurland aansturen op regime change eventueel door hun proxy het Amerikaanse leger.
Als we het over vernietiging van een gebied hebben is Gaza wel een aardig voorbeeld. Israel hoeft echt weinig te vrezen dat Iran ze in een soort Gaza kan veranderen als je denkt van wel snap je de machtsverhoudingen totaal niet.
Iran verklaart letterlijk Israel van de kaart te willen vegen. Dat ze niet dezelfde capaciteiten als Israel hebben doet niets af aan de intenties.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Israel hoeft echt weinig te vrezen dat Iran ze in een soort Gaza kan veranderen als je denkt van wel snap je de machtsverhoudingen totaal niet.
Dis is toch ooit fout gegaan in de 10e eeuw ergens, ik ben zijn naam kwijt maar er was een machtige Islamitische wetenschapper/wijsgeer destijds en die had zichzelf ten doel gesteld om God met wetenschap te verklaren, echter faalde hij daarin en wist het niet te bewijzen, sindsdien is wetenschappelijk onderzoek de facto in het verdomhoekje beland in de moslimwereld, "besteed je aandacht en intellect liever aan je toewijding aan God" vandaar de enorme achterstand op zoveel gebieden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Belezenheid en kennis van zaken is niet aan die sekte besteed.
Israel roept al tientallen jaren dat Iran aangevallen moet worden omdat ze kernwapens zouden hebbenquote:Op donderdag 19 juni 2025 20:59 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Iran verklaart letterlijk Israel van de kaart te willen vegen. Dat ze niet dezelfde capaciteiten als Israel hebben doet niets af aan de intenties.
Al-Ghazali was het, de onbedoelde doorn in de lende van de mensheid.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dis is toch ooit fout gegaan in de 10e eeuw ergens, ik ben zijn naam kwijt maar er was een machtige Islamitische wetenschapper/wijsgeer destijds en die had zichzelf ten doel gesteld om God met wetenschap te verklaren, echter faalde hij daarin en wist het niet te bewijzen, sindsdien is wetenschappelijk onderzoek de facto in het verdomhoekje beland in de moslimwereld, "besteed je aandacht en intellect liever aan je toewijding aan God" vandaar de enorme achterstand op zoveel gebieden.
Jij weet zijn naam wel?
Er zijn teveel Amerikaanse bases in de regio. Die hebben allemaal geen iron dome achtig systeem. Als Iran daar 50 ballistic missiles op gooit gaan ze daar minimaal 25 van koppen. Teveel risico wat Donny niet aan de Amerikaanse bevolking kan uitleggen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:01 schreef Perox het volgende:
Ander onderwerp: Die twee weken doet mijn aluminium hoedje wel weer richting het "Krasnov 47" scenario gaan.
Waarom wachten Donald?
Die "two weeks" is zijn MO.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:01 schreef Perox het volgende:
Ander onderwerp: Die twee weken doet mijn aluminium hoedje wel weer richting het "Krasnov 47" scenario gaan.
Waarom wachten Donald?
Uhuh https://www.timesofisrael(...)ions-with-us-report/quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Men heeft nooit willen onderhandelen met Israël, men wil Israël vernietigen.
Times of Israel zal hier vast over liegen. Israel wil niet onderhandelen. Niet gek natuurlijk ze zijn deze oorlog op eigen initatief begonnen.quote:Iran open to ceasefire negotiations
https://www.euronews.com/(...)ssociation-agreementquote:Exclusive: Iran conflict to derail EU review of Israeli association agreement
“The strikes on Iran should be additional pressure on Israel to suspend the association agreement,” Martin Konecny, who heads the European Middle East Project, told Euronews.
“But now it could create the opposite, it will literally be reduced and it brings the attention away from Gaza,” he said.
En laten we Groenland dan maar inrichten tot een dronewars battlefield, kunnen landen lekker daar hun robots en AI systemen tegen elkaar laten strijdenquote:Op donderdag 19 juni 2025 20:47 schreef Perox het volgende:
Wees blij voor elke raket die Iron Dome tegenhoudt zeg! Elk land zou een Iron Dome moeten hebben. Nee, een Titanium Dome. Kan gewoon niks doorheen. Aanvallen is zinloos. Einde oorlogen. Even als gedachtenexperiment.
lol nu ze aan het verliezen zijn willen ze ineens onderhandelen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Iran open to ceasefire negotiations
Dat werd gisteren ook nog gemeld maar kunnen burgers daar ook gebruik van maken?quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
Weet iemand of Starlink nu beschikbaar is in Iran? Ik ken iemand uit Iran die geen contact met familie kan krijgen omdat er geen internet is. Een aantal dagen geleden meende ik te hebben gelezen dat Musk Starlink beschikbaar heeft gesteld voor iedereen in Iran. Is dat nog steeds zo?
Er gaat mij iets dagen. De post waar ik op reageerde getuigt in ieder geval van iets dat op verstand lijkt. Het is geen typische post van een links progressieve natte scheetquote:Op donderdag 19 juni 2025 20:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je wist nog niet dat ik links progressief ben?
Ik weet niet precies hoe dat werkt, of je bijv. een abonnement nodig hebt en hoe snel je er een af kunt sluiten.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:06 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat werd gisteren ook nog gemeld maar kunnen burgers daar ook gebruik van maken?
Ja hier, maar dan moet je wel de apparatuur hebben, een richtschotel en router en een duur abonnement (illegaal te betalen)quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
Weet iemand of Starlink nu beschikbaar is in Iran? Ik ken iemand uit Iran die geen contact met familie kan krijgen omdat er geen internet is. Een aantal dagen geleden meende ik te hebben gelezen dat Musk Starlink beschikbaar heeft gesteld voor iedereen in Iran. Is dat nog steeds zo?
Iedereen wil onderhandelen. Jij en ik ook. Dat zegt helemaal niks. Het gaat er om wat er bij die onderhandelingen geleverd en gevraagd kan worden. Putin wil zoals bekend ook wel onderhandelen, wat hij allemaal wil voor 'vrede' is jou vast ook wel bekend.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Uhuh https://www.timesofisrael(...)ions-with-us-report/
[..]
Times of Israel zal hier vast over liegen. Israel wil niet onderhandelen. Niet gek natuurlijk ze zijn deze oorlog op eigen initatief begonnen.
Israel heeft al wat het wil
[..]
https://www.euronews.com/(...)ssociation-agreement
Beloning voor een agressie-oorlog wat wordt de EU toch door incapabelen geleid. Ach waarom Israel aan verdragen houden als we ook de andere kant op kunnen kijken.
[AI-tje]quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe dat werkt, of je bijv. een abonnement nodig hebt en hoe snel je er een af kunt sluiten.
Lol wat is dit, geloof je ook dat Rusland Oekraine wel binnen moest vallen voor de veiligheid zeker. Wat een idioot argument. Prima dat je Israels aanval op Iran steunt maar Israel is hier de agressor. Israel heeft ook Hamas gefinancierd dus dat kan geen argument zijn om een land binnen te vallen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind het ridicuul om te stellen dat Israël de agressor is als om Iran gaat. Iran is net het land dat al decennia lang Hezbollah en Hamas financieert en van wapens voorziet. Iran valt al jaren Israël aan alleen doet ze dat voornamelijk door anderen in te zetten die wel wilen te vechten
Daarnaast. Als je tegen het Iraanse regime bent, dan ben je net vóór deze oorlog
quote:Twenty months on, Israel has flattened Gaza, bombed swathes of Lebanon, seized further territory in Syria, and now launched a direct attack on Iran as it pursues what it describes as an “existential” fight against the Islamic Republic and its allies in the region.
Throughout the fighting, its ultra-nationalist leaders have dismissed the mounting evidence of war crimes committed in Gaza, which led the International Criminal Court to issue an arrest warrant for Prime Minister Benjamin Netanyahu in November 2024.
Senior cabinet members have openly advocated the forced removal of Gaza’s population, which would amount to a genocidal crime, and the dismemberment of Syria. Netanyahu himself has discussed the possibility of assassinating Iran’s head of state and precipitating “regime change” in the Islamic Republic in interviews with US media.
Ironically, such rhetoric brings Israel closer in line with the inflammatory bluster typical of its arch-foe Iran – with the important difference that Israel does possess nuclear weapons and a military capable of backing up its increasingly provocative statements.
“The fact that Israel has faced no consequence for repeatedly infringing international law sends a very clear signal: that if it chooses to do more, it can,” he explains. “And it can count on the most powerful actors in the international community simply not doing very much or actually empowering and emboldening it.”
“Recent events have driven the final nail into the coffin of international law and of what has been referred to as the liberal international order,” he says. “The message to the world is that if might is on your side, you can break all the rules, trample on international law and all the standards that have been in place since 1945, and there will be absolutely no accountability.”
Bitar notes that few people in the Sunni Arab world will be “shedding a tear” for the Iranian regime – “and for good reason, given the disruption and suffering caused by Tehran’s regional proxies".
However, he adds, “they are also alarmed by an increasingly unbridled Israel, which – unlike Iran – has the means to wipe out entire cities, and whose senior ministers now openly advocate ethnic cleansing in Gaza".
An immediate consequence is likely to be a regional arms race to try to narrow the gap with Israel. In Iran’s case, analysts point to the likelihood of a fresh push to go nuclear, thereby achieving the exact opposite of the stated goal of Israel’s military operation.
Die aanval had al veel eerder moeten gebeuren inderdaad maar de timing was nu perfect.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:00 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Israel roept al tientallen jaren dat Iran aangevallen moet worden omdat ze kernwapens zouden hebben
Pakistan, Iraq, Turkmenistan en Armenië zijn vriendjes met Iran.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:55 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Turkije:
Turkije en Iran hebben net een proxy oorlog uitgevochten en Turkije heeft daar gewonnen
Azerbaijan:
Conflict rondom "Zuid-Azerbaijan"
Armenië:
Pijpen Iran want druk uit Rusland en momenteel 1 van de weinig bondgenoten voor Armenië.
Pakistan:
Twijfelachtig, sunni vs shia
Aghanistan:
Ook twijfelachtig, salafi vs shia. Opportunistische samenwerking max
Turkmenistan:
lol
quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja hier, maar dan moet je wel de apparatuur hebben, een richtschotel en router en een duur abonnement (illegaal te betalen)
Dank, duidelijk! Daar maak je dus niet zomaar gebruik van.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:09 schreef Perox het volgende:
[..]
[AI-tje]
Ja, Elon Musk heeft onlangs Starlink geactiveerd in Iran als reactie op een grootschalige internetblack-out die door de Iraanse overheid was opgelegd tijdens een periode van geopolitieke spanningen. Door deze actie kunnen Iraniërs via satellietverbinding toegang krijgen tot het internet, zonder afhankelijk te zijn van staatsgecontroleerde netwerken.
Musk bevestigde de activatie met de woorden: “The beams are on”. Hoewel dit betekent dat de satellietstralen boven Iran actief zijn, is het belangrijk om te weten dat gebruikers nog steeds een Starlink-terminal nodig hebben om verbinding te maken. Veel van deze terminals zouden via informele of zwarte marktkanalen het land zijn binnengekomen.
Deze stap past in een bredere trend waarbij Starlink wordt ingezet in crisissituaties, zoals eerder in Oekraïne en delen van Afrika, om communicatie mogelijk te maken wanneer conventionele netwerken uitvallen.
Als iemand de spulletjes heeft kan ik een gratis account aanmaken maar ja, zie maar eens aan de hardware aan te komen in de chaos en de klopjachten.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
[..]
Dank, duidelijk! Daar maak je dus niet zomaar gebruik van.
Ik schrok ervan dat mijn kennis helemaal geen contact heeft. Ik kan me niet herinneren dat dat eerder is voorgekomen. Wat een ellende.
Dit gaat niet om Etto of om mij, maar om je leugens.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat zou ik dan toe moeten geven aan Ettoanalfabeet?
Het opgeheven betweterige vingertje van de Islam is dan ook exact hetzelfde als het belerende vingertje van links.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:13 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dat opgeheven vingertje ook. Met een hoofddoek op had dit zo een woordvoerder van het ayatollah-regime kunnen zijn.
Lekker alles en iedereen over 1 kam scheren.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het opgeheven betweterige vingertje van de Islam is dan ook exact hetzelfde als het belerende vingertje van links.
Waar zit je aan te denken? Verrassingsaanval?!quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:16 schreef bedachtzaam het volgende:
Steve heeft dus ook zijn vraagtekens bij "two weeks"
Ik? dat heb ik enkele dagen terug al gemeld, namelijk helemaal niet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:17 schreef Perox het volgende:
[..]
Waar zit je aan te denken? Verrassingsaanval?!
Soms moet je je sokkenlade uitzoeken om te kijken hoeveel paar goede sokken je nog hebt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:16 schreef Perox het volgende:
[..]
Lekker alles en iedereen over 1 kam scheren.
Dit hebben ze op 7 oktober uitgebreid gedaan.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:56 schreef havanagila het volgende:
En dat " de Iron Dome is nu een aanvalswapen omdat Israel begonnen is" argument ook. Geen woord over Hamas en Houthis uiteraard.
Maar elke keer wanneer Omtzigt over de toeslagenaffaire begon hoefde hij toch ook niet de frauderende Bulgaren te benoemen?quote:PvdA-Kamerlid Kati Piri sprak openlijk haar “grote afschuw uit over de vreselijke terroristische aanslag van Hamas op onschuldige burgers”
Lijkt Faber welquote:Op donderdag 19 juni 2025 21:13 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dat opgeheven vingertje ook. Met een hoofddoek op had dit zo een woordvoerder van het ayatollah-regime kunnen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |