En laten we Groenland dan maar inrichten tot een dronewars battlefield, kunnen landen lekker daar hun robots en AI systemen tegen elkaar laten strijdenquote:Op donderdag 19 juni 2025 20:47 schreef Perox het volgende:
Wees blij voor elke raket die Iron Dome tegenhoudt zeg! Elk land zou een Iron Dome moeten hebben. Nee, een Titanium Dome. Kan gewoon niks doorheen. Aanvallen is zinloos. Einde oorlogen. Even als gedachtenexperiment.
lol nu ze aan het verliezen zijn willen ze ineens onderhandelen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Iran open to ceasefire negotiations
Dat werd gisteren ook nog gemeld maar kunnen burgers daar ook gebruik van maken?quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
Weet iemand of Starlink nu beschikbaar is in Iran? Ik ken iemand uit Iran die geen contact met familie kan krijgen omdat er geen internet is. Een aantal dagen geleden meende ik te hebben gelezen dat Musk Starlink beschikbaar heeft gesteld voor iedereen in Iran. Is dat nog steeds zo?
Er gaat mij iets dagen. De post waar ik op reageerde getuigt in ieder geval van iets dat op verstand lijkt. Het is geen typische post van een links progressieve natte scheetquote:Op donderdag 19 juni 2025 20:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je wist nog niet dat ik links progressief ben?
Ik weet niet precies hoe dat werkt, of je bijv. een abonnement nodig hebt en hoe snel je er een af kunt sluiten.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:06 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat werd gisteren ook nog gemeld maar kunnen burgers daar ook gebruik van maken?
Ja hier, maar dan moet je wel de apparatuur hebben, een richtschotel en router en een duur abonnement (illegaal te betalen)quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
Weet iemand of Starlink nu beschikbaar is in Iran? Ik ken iemand uit Iran die geen contact met familie kan krijgen omdat er geen internet is. Een aantal dagen geleden meende ik te hebben gelezen dat Musk Starlink beschikbaar heeft gesteld voor iedereen in Iran. Is dat nog steeds zo?
Iedereen wil onderhandelen. Jij en ik ook. Dat zegt helemaal niks. Het gaat er om wat er bij die onderhandelingen geleverd en gevraagd kan worden. Putin wil zoals bekend ook wel onderhandelen, wat hij allemaal wil voor 'vrede' is jou vast ook wel bekend.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Uhuh https://www.timesofisrael(...)ions-with-us-report/
[..]
Times of Israel zal hier vast over liegen. Israel wil niet onderhandelen. Niet gek natuurlijk ze zijn deze oorlog op eigen initatief begonnen.
Israel heeft al wat het wil
[..]
https://www.euronews.com/(...)ssociation-agreement
Beloning voor een agressie-oorlog wat wordt de EU toch door incapabelen geleid. Ach waarom Israel aan verdragen houden als we ook de andere kant op kunnen kijken.
[AI-tje]quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe dat werkt, of je bijv. een abonnement nodig hebt en hoe snel je er een af kunt sluiten.
Lol wat is dit, geloof je ook dat Rusland Oekraine wel binnen moest vallen voor de veiligheid zeker. Wat een idioot argument. Prima dat je Israels aanval op Iran steunt maar Israel is hier de agressor. Israel heeft ook Hamas gefinancierd dus dat kan geen argument zijn om een land binnen te vallen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind het ridicuul om te stellen dat Israël de agressor is als om Iran gaat. Iran is net het land dat al decennia lang Hezbollah en Hamas financieert en van wapens voorziet. Iran valt al jaren Israël aan alleen doet ze dat voornamelijk door anderen in te zetten die wel wilen te vechten
Daarnaast. Als je tegen het Iraanse regime bent, dan ben je net vóór deze oorlog
quote:Twenty months on, Israel has flattened Gaza, bombed swathes of Lebanon, seized further territory in Syria, and now launched a direct attack on Iran as it pursues what it describes as an “existential” fight against the Islamic Republic and its allies in the region.
Throughout the fighting, its ultra-nationalist leaders have dismissed the mounting evidence of war crimes committed in Gaza, which led the International Criminal Court to issue an arrest warrant for Prime Minister Benjamin Netanyahu in November 2024.
Senior cabinet members have openly advocated the forced removal of Gaza’s population, which would amount to a genocidal crime, and the dismemberment of Syria. Netanyahu himself has discussed the possibility of assassinating Iran’s head of state and precipitating “regime change” in the Islamic Republic in interviews with US media.
Ironically, such rhetoric brings Israel closer in line with the inflammatory bluster typical of its arch-foe Iran – with the important difference that Israel does possess nuclear weapons and a military capable of backing up its increasingly provocative statements.
“The fact that Israel has faced no consequence for repeatedly infringing international law sends a very clear signal: that if it chooses to do more, it can,” he explains. “And it can count on the most powerful actors in the international community simply not doing very much or actually empowering and emboldening it.”
“Recent events have driven the final nail into the coffin of international law and of what has been referred to as the liberal international order,” he says. “The message to the world is that if might is on your side, you can break all the rules, trample on international law and all the standards that have been in place since 1945, and there will be absolutely no accountability.”
Bitar notes that few people in the Sunni Arab world will be “shedding a tear” for the Iranian regime – “and for good reason, given the disruption and suffering caused by Tehran’s regional proxies".
However, he adds, “they are also alarmed by an increasingly unbridled Israel, which – unlike Iran – has the means to wipe out entire cities, and whose senior ministers now openly advocate ethnic cleansing in Gaza".
An immediate consequence is likely to be a regional arms race to try to narrow the gap with Israel. In Iran’s case, analysts point to the likelihood of a fresh push to go nuclear, thereby achieving the exact opposite of the stated goal of Israel’s military operation.
Die aanval had al veel eerder moeten gebeuren inderdaad maar de timing was nu perfect.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:00 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Israel roept al tientallen jaren dat Iran aangevallen moet worden omdat ze kernwapens zouden hebben
Pakistan, Iraq, Turkmenistan en Armenië zijn vriendjes met Iran.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:55 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Turkije:
Turkije en Iran hebben net een proxy oorlog uitgevochten en Turkije heeft daar gewonnen
Azerbaijan:
Conflict rondom "Zuid-Azerbaijan"
Armenië:
Pijpen Iran want druk uit Rusland en momenteel 1 van de weinig bondgenoten voor Armenië.
Pakistan:
Twijfelachtig, sunni vs shia
Aghanistan:
Ook twijfelachtig, salafi vs shia. Opportunistische samenwerking max
Turkmenistan:
lol
quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja hier, maar dan moet je wel de apparatuur hebben, een richtschotel en router en een duur abonnement (illegaal te betalen)
Dank, duidelijk! Daar maak je dus niet zomaar gebruik van.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:09 schreef Perox het volgende:
[..]
[AI-tje]
Ja, Elon Musk heeft onlangs Starlink geactiveerd in Iran als reactie op een grootschalige internetblack-out die door de Iraanse overheid was opgelegd tijdens een periode van geopolitieke spanningen. Door deze actie kunnen Iraniërs via satellietverbinding toegang krijgen tot het internet, zonder afhankelijk te zijn van staatsgecontroleerde netwerken.
Musk bevestigde de activatie met de woorden: “The beams are on”. Hoewel dit betekent dat de satellietstralen boven Iran actief zijn, is het belangrijk om te weten dat gebruikers nog steeds een Starlink-terminal nodig hebben om verbinding te maken. Veel van deze terminals zouden via informele of zwarte marktkanalen het land zijn binnengekomen.
Deze stap past in een bredere trend waarbij Starlink wordt ingezet in crisissituaties, zoals eerder in Oekraïne en delen van Afrika, om communicatie mogelijk te maken wanneer conventionele netwerken uitvallen.
Als iemand de spulletjes heeft kan ik een gratis account aanmaken maar ja, zie maar eens aan de hardware aan te komen in de chaos en de klopjachten.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
[..]
Dank, duidelijk! Daar maak je dus niet zomaar gebruik van.
Ik schrok ervan dat mijn kennis helemaal geen contact heeft. Ik kan me niet herinneren dat dat eerder is voorgekomen. Wat een ellende.
Dit gaat niet om Etto of om mij, maar om je leugens.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat zou ik dan toe moeten geven aan Ettoanalfabeet?
Het opgeheven betweterige vingertje van de Islam is dan ook exact hetzelfde als het belerende vingertje van links.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:13 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dat opgeheven vingertje ook. Met een hoofddoek op had dit zo een woordvoerder van het ayatollah-regime kunnen zijn.
Lekker alles en iedereen over 1 kam scheren.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het opgeheven betweterige vingertje van de Islam is dan ook exact hetzelfde als het belerende vingertje van links.
Waar zit je aan te denken? Verrassingsaanval?!quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:16 schreef bedachtzaam het volgende:
Steve heeft dus ook zijn vraagtekens bij "two weeks"
Ik? dat heb ik enkele dagen terug al gemeld, namelijk helemaal niet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:17 schreef Perox het volgende:
[..]
Waar zit je aan te denken? Verrassingsaanval?!
Soms moet je je sokkenlade uitzoeken om te kijken hoeveel paar goede sokken je nog hebt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:16 schreef Perox het volgende:
[..]
Lekker alles en iedereen over 1 kam scheren.
Dit hebben ze op 7 oktober uitgebreid gedaan.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:56 schreef havanagila het volgende:
En dat " de Iron Dome is nu een aanvalswapen omdat Israel begonnen is" argument ook. Geen woord over Hamas en Houthis uiteraard.
Maar elke keer wanneer Omtzigt over de toeslagenaffaire begon hoefde hij toch ook niet de frauderende Bulgaren te benoemen?quote:PvdA-Kamerlid Kati Piri sprak openlijk haar “grote afschuw uit over de vreselijke terroristische aanslag van Hamas op onschuldige burgers”
Lijkt Faber welquote:Op donderdag 19 juni 2025 21:13 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dat opgeheven vingertje ook. Met een hoofddoek op had dit zo een woordvoerder van het ayatollah-regime kunnen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |