Benieuwd hoeveel van deze 'jongeren' in de late uurtjes op Grindr te vinden zijnquote:Jongeren fel tegen homo’s: ‘Kan niet in Amsterdam’
Amsterdam maakt zijn reputatie als ’gay capital’ niet waar. Nieuw onderzoek laat zien dat homo-acceptatie onder Nederlandse jongeren sinds 2009 is toegenomen, maar in Amsterdam gebeurt juist het tegenovergestelde: daar accepteert slechts 43 procent van de jongeren dat twee mensen van hetzelfde geslacht verliefd kunnen zijn. Verslaggever Jeroen Holtrop gaat in Nieuws van de dag het gesprek aan met jongeren in Amsterdam.
https://www.telegraaf.nl/(...)terdam/72653108.html
De Islamitische mensen die ik spreek hebben doorgaans een stuk meer respect voor me dan laten we zeggen het Fatbike tuig wat schijnheilig een maandje niet eet overdag.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:48 schreef kun_bbongal het volgende:
Vraag me af hoeveel van die jongeren islamitisch zijn
Je haalt Marokkanen en Islam door elkaar, 95% gedraagt zich zeker niet als Islamitisch.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:58 schreef Gehakt_bal het volgende:
Het islam gehalte is groot in Amsterdam.
Logisch dus.
Sorry kon je even niet verstaan vanwege al het vuurwapenbezit van mijn zoonquote:Op donderdag 19 juni 2025 13:55 schreef CarbonC het volgende:
Misschien moet Halalsema eens werk gaan maken van de homohaat in de stad waar ze verantwoordelijk voor is i.p.v. te gaan feestvieren in Hongarije.
Nou ja, in Islamitische landen hebben homo's het niet beter dan Amsterdam. Marokko zelf ook niet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je haalt Marokkanen en Islam door elkaar, 95% gedraagt zich zeker niet als Islamitisch.
Je kunt vlaggen blijven ophangen tot je een ons weegt, zolang homohaat in de praktijk geen strobreed in de weg wordt gelegd en de pakkans nihil is maakt het geen reet uit.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:59 schreef Twiitch het volgende:
We moeten meer regenboogzebrapaden aanleggen en gayvlaggen hijsen. We moeten het iedereen door de strot blijven duwen. Gewoon 6 maanden pride per jaar. Dat is de oplossing.
Gewoon pure eigengeileirij.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:55 schreef CarbonC het volgende:
Misschien moet Halalsema eens werk gaan maken van de homohaat in de stad waar ze verantwoordelijk voor is i.p.v. te gaan feestvieren in Hongarije.
Hoe groot is de kans dat het amsterdamse SGP jongeren zijn bij dit soort percentages?quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:48 schreef kun_bbongal het volgende:
Dit komt natuurlijk puur door de Marokkaanse jeugd. Vanwaar dan bij sommigen verbazing ?quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd hoeveel van deze 'jongeren' in de late uurtjes op Grindr te vinden zijn.
Die hebben wel het grootste aandeel ja.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je haalt Marokkanen en Islam door elkaar, 95% gedraagt zich zeker niet als Islamitisch.
Het is helaas niet alleen de onderklasse.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit komt natuurlijk puur door de Marokkaanse jeugd. Vanwaar dan bij sommigen verbazing ?
Omdat de meeste mensen nogal dommig zijn, een waar Moslim mag geen oordeel vellen over andermans zonden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:13 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Die hebben wel het grootste aandeel ja.
En van oorsprong Islamitisch.
Althans dat beeld heerst.
Nee, maar ze identificeren zich wel als moslim.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik identificeer me ook als Multimiljonair, alleen telt dat niet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:20 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Nee, maar ze identificeren zich wel als moslim.
Zonder gekheid, het vervelende is dat er geen oplossing is zonder nogal vervelende conflicten. Dan moet je namelijk tegen mensen gaan zeggen dat hun cultuur/opvoeding niet boven de wet of fatsoen staat en dat gaan ze dan op hun geloof gooien en dus op discriminatie.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:59 schreef Twiitch het volgende:
We moeten meer regenboogzebrapaden aanleggen en gayvlaggen hijsen. We moeten het iedereen door de strot blijven duwen. Gewoon 6 maanden pride per jaar. Dat is de oplossing.
quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik identificeer me ook als Multimiljonair, alleen telt dat niet.
Hoezo?quote:
Nee, dat is overkill.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:59 schreef Twiitch het volgende:
Alsnog volledig integreren of alsnog ophoepelen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zonder gekheid, het vervelende is dat er geen oplossing is zonder nogal vervelende conflicten. Dan moet je namelijk tegen mensen gaan zeggen dat hun cultuur/opvoeding niet boven de wet of fatsoen staat en dat gaan ze dan op hun geloof gooien en dus op discriminatie.
Kijk naar het gejank van Al Yaakoubi van Excelsior toen hij aangesproken werd op het niet willen dragen van de One Love-band. "Ik heb me nooit helemaal geaccepteerd gevoeld hier!" terwijl hij expliciet weigerde die band te dragen wegens de steun voor homoseksuelen, een andere groep die zich nooit helemaal geaccepteerd zal voelen. Ook Orkun Kökçü gooide het op zijn geloof ("Ik heb met mijn imam gepraat") en dan wordt het meteen een heel vervelend gesprek.
Zolang er geen echte maatregelen komen tegen homofoob gedrag waarbij heel duidelijk mag worden gemaakt dat discrimineren op basis van cultuur, geloof, afkomst, opvoeding nog steeds discriminatie is. Ook als god het zegt in jouw beleving is het discriminatie en dan is dat erg kut aan jouw geloof. Nul ruimte op dit punt.
En even voor de zekerheid: er zijn ook genoeg niet-islamitische homofobe burgers en het is natuurlijk gelijke monniken, gelijke kappen.
En nog belangrijker: er is geen simpele, eendimensionale oplossing van "keihard straffen!" en dan is het opgelost. Dus dan kom je toch weer terug bij regenboogvlaggen, paarse vrijdagen etc. en dergelijke simplificaties van de lopende initiatieven want als er ergens veel winst te behalen valt, dan is het in het onderwijs. Ook daar moeten de handschoenen uit wat betreft niet bespreekbaar zijn van bepaalde onderwerpen en opnieuw, dat wordt geen prettig proces. Eigenlijk moet die hele levensbeschouwing uit het onderwijs gesloopt worden en alleen nog aangeboden worden in het kader van de algemene ontwikkeling.
Mensen zijn überhaupt minder tolerant geworden naar elkaar. Zie ook die hele genderoorlog. Leven en laten leven is er niet meer bij.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:59 schreef BillDauterive het volgende:
Onderzoek laat zien dat de homo-acceptatie tussen 2009 en 2025 gestegen is.
Doe nog eens een onderzoek, maar dan tussen 2022 en 2025. Dan krijg je een actueler, eerlijker en pijnlijker beeld.
De acceptatie is de laatste jaren alleen maar afgenomen.
Dat is onmogelijk. Het is geen onderdeel van hun cultuur zoals wij dat kennen, dat zal met de jaren moeten slijten. Wel kunnen scholen veel doen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:40 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Alsnog volledig integreren of alsnog ophoepelen.
Dat is nou het probleem met gl/pvda. Normaal gesproken als je problemen effectief wilt oplossen maak je een Pareto chart aan en dan kom je tot de conclusie dat 80% van de problemen van 20% van de mensen komt en je je daarop moet focussen. Probleem voor links is dat die 20% mensen marokkanen/moslims zijn en dan ontstaat er kortsluiting. Gl/pvda gaat zich dan op de 20% van de problemen richten, zoals gayzebrapaden aanleggen en pride vlaggen ophangen, wat totaal niet effectief is maar ze kunnen wel beweren dat ze bezig zijn om de problemen op te lossen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:25 schreef Red_85 het volgende:
Hoe zat het ook alweer met een vermeend rapport of geweld tegen homo's in Amsterdam qua dader profiel en aanbevelingen?
.... ow jaaa, dat was niet zo welgevallen bij gl en is in de lade verdwenen bij opper kraker rutger.
Zijn we zelf ook debet aan door te buigen voor de 'cancelcultuur'. Elke scheet op social media is tegenwoordig zogenaamd ophef.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen zijn überhaupt minder tolerant geworden naar elkaar. Zie ook die hele genderoorlog. Leven en laten leven is er niet meer bij.
Voor vragen hierover, zeg maar dat ik op vakantie ben.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:25 schreef Red_85 het volgende:
Hoe zat het ook alweer met een vermeend rapport of geweld tegen homo's in Amsterdam qua dader profiel en aanbevelingen?
.... ow jaaa, dat was niet zo welgevallen bij gl en is in de lade verdwenen bij opper kraker rutger.
Het is ook niet normaal hoe feeds en algoritmes het hoofd op hol brengen als je daar gevoelig voor bent.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zijn we zelf ook debet aan door te buigen voor de 'cancelcultuur'. Elke scheet op social media is tegenwoordig zogenaamd ophef.
Ook Amsterdamquote:Nieuw onderzoek laat zien dat homo-acceptatie onder Nederlandse jongeren sinds 2009 is toegenomen, maar in Amsterdam gebeurt juist het tegenovergestelde: daar accepteert slechts 43 procent van de jongeren dat twee mensen van hetzelfde geslacht verliefd kunnen zijn.
quote:Ongeveer 59% van de inwoners heeft een migratieachtergrond, waarvan een groot deel een niet-westerse achtergrond heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kan ik zo voor je veranderen: Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 19 juni 2025 16:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is ook niet normaal hoe feeds en algoritmes het hoofd op hol brengen als je daar gevoelig voor bent.
Laatst een filmpje bekeken van Willen Middelkoop op Youtube en nu staat heel m'n feed vol met conspiracy bullshit over box 3 en hoe de overheid ons allemaal gaat ruineren de komende jaren. Die shit gaat veel te veel een eigen leven leiden. Ik stel voor dat je gewoon weer blanke pagina's krijgt en dat je zelf iets moet op zoeken. Zou een hoop mensen een stuk meer rust geven. Die kunnen helemaal niet omgaan met die externe perverse prikkels en lopen de hele dag gespannen rond.
Gast, die ene jongen in dat filmpje is met geen mogelijkheid op zo'n manier weg te zetten. Hij heeft alle recht hier te zijn, is hier geboren. Zijn ouders zijn dat waarschijnlijk ook (okay, statistisch gezien in elk geval eentje) dus er is werkelijk en gelukkig niks op te tuigen om zoiets voor elkaar te krijgen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:40 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De pride is nu net meer dan ooit nodig! Mensen worden terug de kast ingeduwd na jaren strijd en eindelijk acceptatie.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:59 schreef Twiitch het volgende:
quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ook Amsterdam
[..]West waar dat filmpje is opgenomen is helemaal drama. Een soort Molenbeek light. Het ergste is dat ze er mee wegkomen ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.blablablabla
Live traden met Timquote:Op donderdag 19 juni 2025 16:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat kan ik zo voor je veranderen: Bekijk deze YouTube-video
quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ook Amsterdam
[..]Wen er nou maar gewoon aan, want dit is de cultuur die veel mensen in Nederland zo omarmen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onmiddelijk miljardair geworden, dank je wel.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat kan ik zo voor je veranderen: Bekijk deze YouTube-video
Ik heb nog nooit een moslim geïmporteerd om eerlijk te zijn. Ook nooit de behoefte gehad. Politiek Nederland echter...quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:08 schreef matigeuser het volgende:
Wat zijn we toch een grappig land.
Eerst importeren we aan de lopende band moslims en mensen uit andere culturen.
En dan 'huh, de homoacceptatie wordt steeds minder!'
en
'Wat zijn er toch ineens veel steekpartijen!'
'Help mijn kind kan geen huis meer betalen!'
'Wat is het toch druk op de weg altijd!'
'De zorgkosten rijzen de pan uit!'
'Ik kom niet meer in de grote stad hoor, voel me daar niet meer veilig'
Maar ook
'Ik ga echt niet stemmen op die man met dat rare kapsel hoor. Of die wappie die de maanlanding in twijfel trekt.'
Prima jongens. Maar houd dan ook gewoon je bek.
Er is alleen helemaal geen reden voor dat het dan een "heel vervelend gesprek" wordt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zonder gekheid, het vervelende is dat er geen oplossing is zonder nogal vervelende conflicten. Dan moet je namelijk tegen mensen gaan zeggen dat hun cultuur/opvoeding niet boven de wet of fatsoen staat en dat gaan ze dan op hun geloof gooien en dus op discriminatie.
Kijk naar het gejank van Al Yaakoubi van Excelsior toen hij aangesproken werd op het niet willen dragen van de One Love-band. "Ik heb me nooit helemaal geaccepteerd gevoeld hier!" terwijl hij expliciet weigerde die band te dragen wegens de steun voor homoseksuelen, een andere groep die zich nooit helemaal geaccepteerd zal voelen. Ook Orkun Kökçü gooide het op zijn geloof ("Ik heb met mijn imam gepraat") en dan wordt het meteen een heel vervelend gesprek.
Zolang er geen echte maatregelen komen tegen homofoob gedrag waarbij heel duidelijk mag worden gemaakt dat discrimineren op basis van cultuur, geloof, afkomst, opvoeding nog steeds discriminatie is. Ook als god het zegt in jouw beleving is het discriminatie en dan is dat erg kut aan jouw geloof. Nul ruimte op dit punt.
En even voor de zekerheid: er zijn ook genoeg niet-islamitische homofobe burgers en het is natuurlijk gelijke monniken, gelijke kappen.
En nog belangrijker: er is geen simpele, eendimensionale oplossing van "keihard straffen!" en dan is het opgelost. Dus dan kom je toch weer terug bij regenboogvlaggen, paarse vrijdagen etc. en dergelijke simplificaties van de lopende initiatieven want als er ergens veel winst te behalen valt, dan is het in het onderwijs. Ook daar moeten de handschoenen uit wat betreft niet bespreekbaar zijn van bepaalde onderwerpen en opnieuw, dat wordt geen prettig proces. Eigenlijk moet die hele levensbeschouwing uit het onderwijs gesloopt worden en alleen nog aangeboden worden in het kader van de algemene ontwikkeling.
Hallo: wel van onze cultuur en ze zijn nu hier, in Nederland.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk. Het is geen onderdeel van hun cultuur zoals wij dat kennen, dat zal met de jaren moeten slijten. Wel kunnen scholen veel doen.
In theorie niet nee, maar in het onderwijs bijvoorbeeld zie je een hoop onfrisse dingen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:05 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Er is alleen helemaal geen reden voor dat het dan een "heel vervelend gesprek" wordt.
Leuk dat ze het op geloof gooien, maar in Nederland staat het geloof niet boven wet- en regelgeving.
Dat is dus het probleem. Zolang er niets aan homogeweld en -discriminatie gedaan wordt zijn vlaggen en gekleurde zebrapaden pure symboolpolitiek.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:44 schreef Elan het volgende:
[..]
West waar dat filmpje is opgenomen is helemaal drama. Een soort Molenbeek light. Het ergste is dat ze er mee wegkomen ook.
Ja, ja. Maar daar gaat zoveel tijd overheen voordat zij zo ver zijn als ‘wij’, je kunt geen knop omdraaien.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:50 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Hallo: wel van onze cultuur en ze zijn nu hier, in Nederland.
Dat huizenprobleem komt vooral door arbeidsmigranten: daar zijn er nu 1 miljoen(!) van i.p.v. de ooit verwachtte 80.000.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:08 schreef matigeuser het volgende:
Wat zijn we toch een grappig land.
Eerst importeren we aan de lopende band moslims en mensen uit andere culturen.
En dan 'huh, de homoacceptatie wordt steeds minder!'
en
'Wat zijn er toch ineens veel steekpartijen!'
'Help mijn kind kan geen huis meer betalen!'
'Wat is het toch druk op de weg altijd!'
'De zorgkosten rijzen de pan uit!'
'Ik kom niet meer in de grote stad hoor, voel me daar niet meer veilig'
Maar ook
'Ik ga echt niet stemmen op die man met dat rare kapsel hoor. Of die wappie die de maanlanding in twijfel trekt.'
Prima jongens. Maar houd dan ook gewoon je bek.
Of meer mensen zoals jij gewoon Voor een fatbike gooien, dit is exact het probleem.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:59 schreef Twiitch het volgende:
Gooi ze tot die tijd maar in een opvoedkamp.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, ja. Maar daar gaat zoveel tijd overheen voordat zij zo ver zijn als ‘wij’, je kunt geen knop omdraaien.
Een opvoedkamp, daar kan 60% van alle jongeren wel heen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:08 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Gooi ze tot die tijd maar in een opvoedkamp.
En wat die voetbalclub betreft: de CEO en andere C-niveau "board" heeft vast ooit eens opgeschreven dat het een inclusieve club is waar iedereen zich thuis moet voelen: ik neem aan dat die bandweigeraar niet meer opgesteld is?
Migranten zijn migranten. Welke kleur ze hebben en waar ze voor komen is in dit geval niet van belang. Onze bevolking groeit enkel nog door migratie, niet door natuurlijke aanwas.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:54 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dat huizenprobleem komt vooral door arbeidsmigranten: daar zijn er nu 1 miljoen(!) van i.p.v. de ooit verwachtte 80.000.
Je doet anders gewoon mee en je betaalt er gewoon aan mee. Tot dat we massaal verstandig stemmen of in opstand komen. En anders gaan we gewoon nog lekker zo door tot de bom een keer barst.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:02 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een moslim geïmporteerd om eerlijk te zijn. Ook nooit de behoefte gehad. Politiek Nederland echter...
Verstandig stemmen? Op wie dan? Ik zie alleen maar de keuze tussen deugneuzen en prutsers, de één wil niet, de ander kan niks. Dus wat is verstandig stemmen? Er is geen capabele partij met een goede, legale strategie om migratie flink in te perken...quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:33 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Je doet anders gewoon mee en je betaalt er gewoon aan mee. Tot dat we massaal verstandig stemmen of in opstand komen. En anders gaan we gewoon nog lekker zo door tot de bom een keer barst.
Daarvoor moet je dan ook bij de moslimdealer zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2025 18:02 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een moslim geïmporteerd om eerlijk te zijn. Ook nooit de behoefte gehad. Politiek Nederland echter...
Eens. Maar wat dan? Dan toch maar weer stemmen op partijen die niets aan de migratie willen doen? Omdat het alternatief nóg een groter stelletje sukkels is?quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:37 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Verstandig stemmen? Op wie dan? Ik zie alleen maar de keuze tussen deugneuzen en prutsers, de één wil niet, de ander kan niks. Dus wat is verstandig stemmen? Er is geen capabele partij met een goede, legale strategie om migratie flink in te perken...
Nee hoor. Daar hoef je alleen maar niets voor te doen en er niets tegen te doen. Dan komen ze vanzelf.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Daarvoor moet je dan ook bij de moslimdealer zijn.
De SP een optie?quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:37 schreef Cockwhale het volgende:
Verstandig stemmen? Op wie dan? Ik zie alleen maar de keuze tussen deugneuzen en prutsers, de één wil niet, de ander kan niks. Dus wat is verstandig stemmen? Er is geen capabele partij met een goede, legale strategie om migratie flink in te perken...
Tevens @CarbonCquote:Veel mensen maken zich zorgen over migratie. Over de druk op onze voorzieningen, de woningnood, de omstandigheden waarin vluchtelingen opgevangen worden, over het aantal arbeidsmigranten en de spanningen in de samenleving. Het is daarom belangrijk om duidelijk te zijn over migratie én integratie.
De SP vindt dat mensen die echt vluchten voor oorlog en geweld humaan en goed geholpen moeten worden, mensen die niet wat te zoeken hebben in Nederland moeten zo snel mogelijk terug. Er moet een migratiesaldo (aantal mensen dat naar Nederland komt min het aantal mensen dat Nederland verlaat) komen van 40.000 mensen. Daarmee stellen we paal en perk aan verdienmodellen van bedrijven rond migratie en kunnen we wel hulp bieden aan mensen die het wel écht nodig hebben.
Integratie is van het grootste belang. Als je in Nederland woont dan moet je de taal leren. Om verschillen te overbruggen, je buren te leren kennen of om elkaar aan te spreken moet je minimaal dezelfde taal spreken. De overheid, bedrijven en onderwijsinstellingen moeten ervoor zorgen dat mensen die hier komen wonen vanaf dag één Nederlands leren.
Maar om echt wat te veranderen moeten we de grondoorzaken van migratie aanpakken. Geen bommen gooien op landen als Afghanistan en Irak, stoppen met de wapenwedloop en alsmaar verdere escalatie in conflicten wereldwijd, een betere verdeling van de rijkdom en de macht van grote bedrijven breken waardoor arme mensen niet huis en haard hoeven te verlaten voor een fatsoenlijke boterham. We kappen met de moderne slavernij die ongecontroleerde arbeidsmigratie heet.
https://www.sp.nl/standpunten/migratie-en-integratie
'geen bommen gooien'quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:02 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
De SP een optie?
[..]
Tevens @:CarbonC
Waarom gebruik je alleen bij vrouwen het verkleinwoord?quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:40 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Mannen gaan gek doen wanneer de vrouwtjes niet meer hoeven door emancipatie
Dat staat er niet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:16 schreef Lenny77 het volgende:
'geen bommen gooien'
Euh.. dus de SP wil iets maar dat lukt pas als dat stopt?
Ja nou.. veel succes dan.
Ja maar dat heeft Nederland helaas niet alleen in de hand, dus hoewel het natuurlijk wel waar is, niet realiseerbaar door 1 landjequote:Op donderdag 19 juni 2025 20:28 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Dat staat er niet.
"Maar om echt wat te veranderen moeten we de grondoorzaken van migratie aanpakken.
Geen bommen gooien / stoppen met de wapenwedloop."
Lees: minder geld naar defensie en zulks
Omdat ze klein zijnquote:Op donderdag 19 juni 2025 20:21 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Waarom gebruik je alleen bij vrouwen het verkleinwoord?
Wat heeft dit in hemelsnaam met homo's te makenquote:Op donderdag 19 juni 2025 15:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen zijn überhaupt minder tolerant geworden naar elkaar. Zie ook die hele genderoorlog. Leven en laten leven is er niet meer bij.
Ja, dat klopt. Maar het is ook een beetje ijdele hoop...quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:30 schreef Lenny77 het volgende:
Ja maar dat heeft Nederland helaas niet alleen in de hand, dus hoewel het natuurlijk wel waar is, niet realiseerbaar door 1 landje
Beide een illusie.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:40 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Joh.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:37 schreef marretak het volgende:
Homo en hetero zijn wel twee extreme uitersten,
Ze lijken zich bijna volledig op arbeidsmigratie te richten, en hoewel dat ook aan banden gelegd moet worden, lijkt het alsof ze stiekem toch een beetje weg willen kijken bij "vluchtelingen".quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:02 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
De SP een optie?
[..]
Tevens @:CarbonC
Dit probleem komt van verschillende kanten. Extreem rechts die wil bepalen hoe andere mensen leven, maar ook “islamieten” die vergeten dat volgens hun eigen geloof alleen god kan oordelen. “Conservatieve cristenen” hebben hetzelfde probleem, maar daar heb je er niet veel meer van.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:11 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Nee joh, extreemrechts is de grote schuldige!!!
Is het fatbike tuig dan een soort hybride moslim ofzo? Geen islam maar ook weer wel?quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
De Islamitische mensen die ik spreek hebben doorgaans een stuk meer respect voor me dan laten we zeggen het Fatbike tuig wat schijnheilig een maandje niet eet overdag.
Ze doen een beetje Moslim tijdens de ramadan.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 07:29 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Is het fatbike tuig dan een soort hybride moslim ofzo? Geen islam maar ook weer wel?
Maar waarom zou het niet beide kunnen? Er lopen hier jongeren rond die zich geen Nederlander voelen en zich op deze manieren uitlaten en ernaar handelen. Die draaideurcriminelen zijn. Je zou best de ergste daarvan eruit kunnen zetten. Wat stoer roepen vanaf je fatbike is nog geen criterium daarvoor natuurlijk.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gast, die ene jongen in dat filmpje is met geen mogelijkheid op zo'n manier weg te zetten. Hij heeft alle recht hier te zijn, is hier geboren. Zijn ouders zijn dat waarschijnlijk ook (okay, statistisch gezien in elk geval eentje) dus er is werkelijk en gelukkig niks op te tuigen om zoiets voor elkaar te krijgen.
In dit geval is dat jammer misschien, maar in het algemeen is het vrij waanzinnig om te denken of willen hele groepen mensen te deporteren.
Dus wat moet je dan wel met zo'n joch, en al zijn vrienden en de rest van zijn omgeving? Daar is dus geen simpel antwoord voor. Dit snertjong ga je nooit meer bereiken want het is verpest en bevestigd door zijn omgeving in zijn denkbeelden en gedrag. Er is aan de voorkant een hele oorlog verloren en nu zit je met deze achterkant. Garbage in, garbage out (niet letterlijk uit, opnieuw: willen deporteren is niet wenselijk of haalbaar). Dus je moet tegelijkertijd inzetten op de voorkant, en dat is al geen makkelijk proces, en de boel in toom houden aan de achterkant.
De voorkant bestaat uit onderwijs, onderwijs, onderwijs een miljoen keer naar moderne inzichten zoals in Finland, maximaal investeren in je populatie en daarbij de zuilen geenszins respecteren. School hoort je voor te bereiden op de maatschappij en niet alleen de bubbel van je ouders. Daarnaast investeren in handhaving, veiligheid de wijk, bereikbare en zinvolle tijdsbesteding, goede gezondheidszorg en voorlichting, en vooral geestelijke gezondheidszorg, eigenwaarde, zowel voor ouders als kinderen. Ben je miljarden verder en een hoop kopjes thee. Vind me maar een geitenwollen sok en vertel me waarom je dit niet zou willen.
Aan de achterkant vind je opnieuw handhaving, expertise op sociale vorming en wetgeving, goede reclassering, opnieuw geestelijke gezondheidszorg en vooral nul tolerantie voor je willen verstoppen achter geloof, cultuur, pseudo-wetenschap en zulks.
Ik zou ook willen dat ik het met één zinnetje afkon hoor. Gewoon eruit schoppen!
In uitzonderlijke gevallen gebeurt dit ook.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 08:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar waarom zou het niet beide kunnen? Er lopen hier jongeren rond die zich geen Nederlander voelen en zich op deze manieren uitlaten en ernaar handelen. Die draaideurcriminelen zijn. Je zou best de ergste daarvan eruit kunnen zetten. Wat stoer roepen vanaf je fatbike is nog geen criterium daarvoor natuurlijk.
Precies, maar dan is er iets aan de hand met hun verblijfsstatus. Een paar jaar geleden een goede docu over gemaakt waarin ze 3 uitgezette jongemannen in Marokko volgden. 1 van de 3 had het begrepen en ging daar hard aan het werk met zichzelf, de andere 2 bleven kansloos op een ander continent. Vreselijk om te zien, als in ergerlijk maar ook tragisch want die jongens konden echt niets.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 08:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
In uitzonderlijke gevallen gebeurt dit ook.
Hoofdstuk vijf heeft een hoop over het bevorderen van de acceptatie. Even voor de mensen die schamper doen over Paarse Vrijdag etc. Het sorteert gewoon effect.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 08:42 schreef Claudia_x het volgende:
Het heeft me wat moeite gekost, maar ik heb het UvA-onderzoek waar het over gaat gevonden: De opvattingen van jongeren over lhbtiq+-personen. Spoiler: Andrew Tate komt er niet in voor.
Klinkt vrij zorgvuldig.quote:De bevindingen over religie lopen uiteen. In het algemeen hangt religieuze identificatie samen met negatievere opvattingen over lhbtiq+-personen, terwijl het belang dat jongeren persoonlijk aan religie hechten geen duidelijke rol lijkt te spelen. Door het ontbreken van vergelijkend onderzoek is het nog niet mogelijk uitspraken te doen over verschillen tussen religieuze stromingen.
Ten aanzien van etniciteit, migratieachtergrond en seksuele oriëntatie is terughoudendheid geboden: elk van deze kenmerken is tot nu toe slechts in één studie onderzocht. De beschikbare studies geven wel een indicatie: jongeren met een migratieachtergrond of een etnische minderheidsstatus rapporteren gemiddeld minder
positieve opvattingen over homoseksuele personen dan jongeren zonder deze kenmerken. Daarentegen laten jongeren met een seksuele minderheidsstatus gemiddeld positievere opvattingen zien ten aanzien van homoseksuele personen dan jongeren die zichzelf niet als seksuele minderheid beschouwen. Deze bevindingen zijn indicatief en dienen met de nodige voorzichtigheid te worden geïnterpreteerd, gezien het beperkte aantal studies en het ontbreken van bredere empirische onderbouwing
Ik zie dat toch binnen die specifieke casus als een positief resultaat, hier waren ze alle 3 kansloos gebleven. Ik snap dat het erg cru klinkt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 08:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies, maar dan is er iets aan de hand met hun verblijfsstatus. Een paar jaar geleden een goede docu over gemaakt waarin ze 3 uitgezette jongemannen in Marokko volgden. 1 van de 3 had het begrepen en ging daar hard aan het werk met zichzelf, de andere 2 bleven kansloos op een ander continent. Vreselijk om te zien, als in ergerlijk maar ook tragisch want die jongens konden echt niets.
Hoho het zijn wel jongeren met een niet-westers achtergrond en die hoeven homo's niet te accepteren.quote:
Ik bedoel meer, dat als je 2 nationaliteiten hebt, de Rechter je de Nederlandse kunt ontnemen en dan uitzetten, maar het gebeurt niet heel vaak.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 08:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies, maar dan is er iets aan de hand met hun verblijfsstatus. Een paar jaar geleden een goede docu over gemaakt waarin ze 3 uitgezette jongemannen in Marokko volgden. 1 van de 3 had het begrepen en ging daar hard aan het werk met zichzelf, de andere 2 bleven kansloos op een ander continent. Vreselijk om te zien, als in ergerlijk maar ook tragisch want die jongens konden echt niets.
Tja .. hier zal een deel van het electoraat zich nooit tegen uit durven te spreken natuurlijk, dus blijft voortwoekeren. Hier nog een pareltje:quote:
Misschien als ze in elkaar geslagen wordt door de Hongaarse politie gaat ze anders denken over homohaat.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:55 schreef CarbonC het volgende:
Dat mensen überhaupt een stuk minder verdraagzaam zijn naar elkaar. Vooral als mensen er andere ideologieën op na houden of gewoon 'anders' zijn dan waar jij voor staat en hoe jij denkt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wat heeft dit in hemelsnaam met homo's te maken
Logisch. Deze hansworst loopt ook maar achter de muziek aan.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 08:42 schreef Claudia_x het volgende:
Het heeft me wat moeite gekost, maar ik heb het UvA-onderzoek waar het over gaat gevonden: De opvattingen van jongeren over lhbtiq+-personen. Spoiler: Andrew Tate komt er niet in voor.
Als ik het artikel en onderzoek zo lees lijkt het me vooral een immigratie-, moslim- en mannenprobleem.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
De Islamitische mensen die ik spreek hebben doorgaans een stuk meer respect voor me dan laten we zeggen het Fatbike tuig wat schijnheilig een maandje niet eet overdag.
Het is vooral een opvoedingsprobleem, je ziet vergelijkbaar gedrag bij Tokkies die al 4 generaties zo leven.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Als ik het artikel en onderzoek zo lees lijkt het me vooral een immigratie-, moslim- en mannenprobleem.
Dat dekt de lading waarschijnlijk beter.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is vooral een opvoedingsprobleem, je ziet vergelijkbaar gedrag bij Tokkies die al 4 generaties zo leven.
Het is vooral een cultuur probleem - dat dekt de lading helemaal!quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat dekt de lading waarschijnlijk beter.
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja .. hier zal een deel van het electoraat zich nooit tegen uit durven te spreken natuurlijk, dus blijft voortwoekeren. Hier nog een pareltje:
[ twitter ]
Flink deel zijn Antilliaans en (eveneens) te dom om te poepen. Vervolgens beginnen ze te janken dat ze zo gediscrimineerd worden in de onrechtvaardige Nederlandse maatschappij.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:48 schreef kun_bbongal het volgende:
Als hele volksstammen je worden opgedrongen verdwijnt doorgaans de goede wil. 1 + 1 = 2quote:Op vrijdag 20 juni 2025 13:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat mensen überhaupt een stuk minder verdraagzaam zijn naar elkaar. Vooral als mensen er andere ideologieën op na houden of gewoon 'anders' zijn dan waar jij voor staat en hoe jij denkt.
Zitten allemaal in ons eigen social media bubbeltje.
In welk parallel universum beweeg jij je?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:06 schreef Horzula het volgende:
[..]
Flink deel zijn Antilliaans en (eveneens) te dom om te poepen. Vervolgens beginnen ze te janken dat ze zo gediscrimineerd worden in de onrechtvaardige Nederlandse maatschappij.
Maar de meesten doen niks. En die Marokkaans-Nederlandse tieners ook niet.
Amsterdam Oud-West. Heb ook seks met Marokkanen en Antillianen.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:57 schreef matspontius het volgende:
[..]
In welk parallel universum beweeg jij je?
In je natte dromen zeker?quote:Op zondag 22 juni 2025 18:21 schreef Horzula het volgende:
[..]
Amsterdam Oud-West. Heb ook seks met Marokkanen en Antillianen.
Heus. Geloof me, als je weet waar en bij wie je moet zijn gebeuren er in Amsterdam seksuele wonderen.quote:
De helft loopt knaken te rapen achter de Dom. Als je het zo erg vindt wat een ander doet met zijn leven dan heb je er waarschijnlijk zelf geen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd hoeveel van deze 'jongeren' in de late uurtjes op Grindr te vinden zijn.
Het zijn islamitische jongeren en die hoeven homo's niet te accepteren.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 10:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja .. hier zal een deel van het electoraat zich nooit tegen uit durven te spreken natuurlijk, dus blijft voortwoekeren. Hier nog een pareltje:
[ twitter ]
Wel prima weer om kechs in het zwembad te gaan voelen.quote:Op zondag 22 juni 2025 23:28 schreef TLC het volgende:
Vast veel te warm weer om nu n bontkraagje te dragen
Daar komt het helaas inderdaad op neer. Als het blanke Christenen betreft rolt men in bepaalde kringen schuimbekkend over elkaar om van schande te spreken, maar als het moslims zijn wordt het 'ongemakkelijk' zo vindt men.quote:Op zondag 22 juni 2025 23:21 schreef HSG het volgende:
[..]
Het zijn islamitische jongeren en die hoeven homo's niet te accepteren.
Dat zag je jaren geleden in Zweden ook al. Een persoon met een donkere huidskleur werd mishandeld, en daarbij zou er “vuile neger” zijn geroepen. Heel progressief Zweden was woedend: dit is racisme. Men ging er direct van uit dat de daders wel blank zouden zijn, met verwijzingen naar slavernij en het koloniale verleden.quote:Op maandag 23 juni 2025 08:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar komt het helaas inderdaad op neer. Als het blanke Christenen betreft rolt men in bepaalde kringen schuimbekkend over elkaar om van schande te spreken, maar als het moslims zijn wordt het 'ongemakkelijk' zo vindt men.
Tja, wetende dat de Islamitische gemeenschappen groeiende zijn in het Westen kun je wel nagaan wat hier de effecten van gaan zijn op de lange termijn. De enige conclusie is helaas dat intimidatie en geweld tegen homo's vaker zal gaan voorkomen.
De No True Scotsman.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Juist niet, het is precies het omgekeerde, men gaat er vanuit dat alle Marokkanen Moslim zijn, dat zijn ze niet, anders hadden ze dit gedrag niet vertoont.quote:
Ja, de islam staat namelijk heel bekend om diens tolerantie voor homoseksualiteit.quote:Op maandag 23 juni 2025 10:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Juist niet, het is precies het omgekeerde, men gaat er vanuit dat alle Marokkanen Moslim zijn, dat zijn ze niet, anders hadden ze dit gedrag niet vertoont.
Discriminatie en racisme werken ook altijd maar één kant op. Het narratief is dat zwarten altijd en per definitie slachtoffer zijn van onderdrukking door blanken.quote:Op maandag 23 juni 2025 08:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat zag je jaren geleden in Zweden ook al. Een persoon met een donkere huidskleur werd mishandeld, en daarbij zou er “vuile neger” zijn geroepen. Heel progressief Zweden was woedend: dit is racisme. Men ging er direct van uit dat de daders wel blank zouden zijn, met verwijzingen naar slavernij en het koloniale verleden.
Er werden anti-racisme-optochten voorbereid, flyers gedrukt en klaargelegd om deze te verdelen en noem maar op.
Totdat bekend werd wie de daders waren: twee mannen van Iraanse afkomst.
Vanaf dat moment bleef het oorverdovend stil vanuit progressieve hoek.
Dit wanstaltige gedrag wordt altijd goedgepraat met “ja maar de bevindelijk gereformeerden uit Nunspeet”. Alleen daarin wordt wel voorbij gegaan aan het feit dat slechts een handjevol zwartekousenrakkers er zo over denkt, terwijl dit onder moslims een breedgedragen opvatting is.quote:Op maandag 23 juni 2025 10:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, de islam staat namelijk heel bekend om diens tolerantie voor homoseksualiteit.
Daarbij, de Marokkaanse seculieren die ik ken vertonen dat gedrag ook niet en zijn alsnog stukken vriendelijker m.b.t. andersdenkenden dan welke conservatieve religieus, christenen incluis, dan ook.
Omdat die sowieso snappen dat het vellen van een oordeel over andermans gedrag tegen de moslim regels in zijn.quote:Op maandag 23 juni 2025 10:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, de islam staat namelijk heel bekend om diens tolerantie voor homoseksualiteit.
Daarbij, de Marokkaanse seculieren die ik ken vertonen dat gedrag ook niet en zijn alsnog stukken vriendelijker m.b.t. andersdenkenden dan welke conservatieve religieus, christenen incluis, dan ook.
Als dat ware Moslims zijn mogen ze even vanuit hun geloofsboeken quoten waar dat staat.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit wanstaltige gedrag wordt altijd goedgepraat met “ja maar de bevindelijk gereformeerden uit Nunspeet”. Alleen daarin wordt wel voorbij gegaan aan het feit dat slechts een handjevol zwartekousenrakkers er zo over denkt, terwijl dit onder moslims een breedgedragen opvatting is.
Wat zijn ze dan?quote:Op maandag 23 juni 2025 10:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Juist niet, het is precies het omgekeerde, men gaat er vanuit dat alle Marokkanen Moslim zijn, dat zijn ze niet, anders hadden ze dit gedrag niet vertoont.
Ze zijn dan ook vaak alleen maar voor de vorm islamitisch. Als het autochtone Nederlanders waren met een christelijke opvoeding, dan hadden ze het geloof al de rug toegekeerd. Maar in de islam is geloofsafval veel meer een ding.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als dat ware Moslims zijn mogen ze even vanuit hun geloofsboeken quoten waar dat staat.
Wat. Dat het volk van Lot zondig is? Ze zullen branden in de hel waar de huid steeds weer aangroeit, zoals het alle ongelovigen vergaat?quote:Op maandag 23 juni 2025 11:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als dat ware Moslims zijn mogen ze even vanuit hun geloofsboeken quoten waar dat staat.
Dat geloof op basis van vrijwilligheid is en niet van dwang is, kortom iemand is niet gedwongen Moslim te zijn, en zodoende ook niet aan de regels te voldoen.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat. Dat het volk van Lot zondig is? Ze zullen branden in de hel waar de huid steeds weer aangroeit, zoals het alle ongelovigen vergaat?
Waar haal je sowieso het idee vandaan dat 'beoordelen van gedrag' niet mag volgens de islam?
Wat een naïviteit.quote:Op maandag 23 juni 2025 12:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat geloof op basis van vrijwilligheid is en niet van dwang is, kortom iemand is niet gedwongen Moslim te zijn, en zodoende ook niet aan de regels te voldoen.
quote:Op maandag 23 juni 2025 12:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat geloof op basis van vrijwilligheid is en niet van dwang is, kortom iemand is niet gedwongen Moslim te zijn, en zodoende ook niet aan de regels te voldoen.
Correct.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit wanstaltige gedrag wordt altijd goedgepraat met “ja maar de bevindelijk gereformeerden uit Nunspeet”. Alleen daarin wordt wel voorbij gegaan aan het feit dat slechts een handjevol zwartekousenrakkers er zo over denkt, terwijl dit onder moslims een breedgedragen opvatting is.
Inderdaad. Of denk eens aan het discrimineren jegens blanke mensen, dat is ook volledig acceptabel. Als er bijvoorbeeld wordt gesteld dat er ergens 'te veel witte mensen' zouden zijn, is dat juist een teken van morele verlichting. Maar moet je nagaan dat iemand zegt dat er ergens 'te veel zwarte mensen' zouden zijn. Dan vallen de usual suspects weer gillend en schreeuwend over elkaar om van schande te spreken.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Discriminatie en racisme werken ook altijd maar één kant op. Het narratief is dat zwarten altijd en per definitie slachtoffer zijn van onderdrukking door blanken.
Als de daders dan ineens zwart blijken te zijn, ontstaat er kortsluiting. Nog mooier is als zwarten onderling ruzie krijgen over wie eigenlijk de slachtofferkaart mag trekken, zoals gebeurde bij Bij1. Andermaal bewezen dat het uitbuiten van vermeend slachtofferschap geen succesvol politiek model is.
Ik heb het niet geschreven, het staat gewoon in het boekje.quote:
Word je niet ontzettend gaar van al die alerts voor al die Likes die je krijgt?quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:48 schreef kun_bbongal het volgende:
quote:Op maandag 23 juni 2025 13:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb het niet geschreven, het staat gewoon in het boekje.
https://www.universiteitl(...)f/pre-islam-2016.pdfquote:In de Koran wordt homoseksualiteit niet expliciet genoemd,
maar hoort het bij het rijtje van de ‘’gruweldaden’’, waar ook
bijvoorbeeld pedofilie bij hoort. In de Koran worden daarbij
zonden beschreven die te maken hebben met het uit zijn op
seksuele handelingen met iemand van hetzelfde geslacht. Een
belangrijk punt hierin is dat het gaat om handelingen en niet
om geaardheid.
quote:Afvalligheid van de islam wordt beschouwd als een hudud-misdaad. De doodstraf is de traditionele straf voor zowel mannelijke als vrouwelijke afvalligen die de islam verlaten
Je ChatGTP is kapot.quote:Op maandag 23 juni 2025 20:54 schreef inXs het volgende:
[..]
[..]
https://www.universiteitl(...)f/pre-islam-2016.pdf
Etc etc. Dit wordt een langspeelplaat, alle islamtische regimes verbieden homosexualiteit, staat gewoon de doodstraf op (maar geen echte moslim….?).
Dan ‘even uit de islam stappen?’ Jouw andere rare bewering:
[..]
Sorry, geen AI gebruikt, maar het staat je vrij om inhoudelijk te reageren.quote:
Dus jij kan wel stellig beweren dat het allemaal zo simpel is om oa. uit de islam te stappen, maar dat is het aantoonbaar dus nietquote:Volgens de moslimgeleerde Doi is er een consensus onder de vier canonieke islamitische wetscholen28 dat een afvallige (murtadd) moet worden geëxecuteerd. De meeste geleerden baseren dit op de volgende twee overleveringen (aḥadīth): 'Degene die van zijn religie afvallig is, dood hem.
Al gedaan, daarnaast mag je gewoon quoten uit de boekjes waar staat dat het zijn van homoseksueel verboden is.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:19 schreef inXs het volgende:
[..]
Sorry, geen AI gebruikt, maar het staat je vrij om inhoudelijk te reageren.
Jullie zijn zelf de grootste nichten. Met zijn 2'n of 3'n zitten jullie op de fatbike met de piemel tegen elkaars kont aan. Jullie vinden dat lekker en dat maakt jullie opgefokt en daarom geven jullie af tegen mensen die zich er niet voor schamen om er verder voor uit te komen.quote:
Al gedaan:quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Al gedaan, daarnaast mag je gewoon quoten uit de boekjes waar staat dat het zijn van homoseksueel verboden is.
En dan kom je dus uit op interpretatie. Waar homosexualiteit niet als zodanig genoemd wordt, zijn seksuele handelingen dus wel verboden binnen de islam, russen mensen van hetzelfde geslacht.quote:In de Koran wordt homoseksualiteit niet expliciet genoemd,
maar hoort het bij het rijtje van de ‘’gruweldaden’’, waar ook
bijvoorbeeld pedofilie bij hoort. In de Koran worden daarbij
zonden beschreven die te maken hebben met het uit zijn op
seksuele handelingen met iemand van hetzelfde geslacht. Een
belangrijk punt hierin is dat het gaat om handelingen en niet
om geaardheid.
Men kan zoveel verbieden, de Islam stelt heel duidelijk dat Islamitische wetten alleen voor Moslims gelden, dat allerlei landen wetgeving bedenken die voor het hele land gelden moeten ze zelf weten, maar het gaat letterlijk tegen hun eigen geschriften in.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:30 schreef inXs het volgende:
[..]
Al gedaan:
[..]
En dan kom je dus uit op interpretatie. Waar homosexualiteit niet als zodanig genoemd wordt, zijn seksuele handelingen dus wel verboden binnen de islam, russen mensen van hetzelfde geslacht.
En dan ook nog, binnen alle islamtische regimes is homoseksualiteit wel degelijk verboden. Vele landen met sharia wetgeving laten dit zien, oa ook brunei: https://www.rtl.nl/nieuws(...)stenigen-homorechten
Jij weet ook net zo goed als ieder ander dat de koran en wat er in staat interpretatie behoeft en dat die interpretatie vaak leidt tot het verbieden van homoseksuele zaken.
Het zijn jouw woorden, niet die van vele andere moslims: 'Sharia is Arabisch voor 'islamitische wetten', gebaseerd op de Koran'. De sharia wetgeving verbiedt homosexualiteit in vele islamitische landen en de shariawetgeving is gestoeld op wat er in de koran staat. Ook dit: 'Sharia (Arabisch: شريعة sjarī'a) is een Arabisch woord dat zoveel betekent als "de islamitische wet" of "de wet van God"' Dus 'men' verbiedt het niet, islamtische wetgeving verbiedt het.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Men kan zoveel verbieden, de Islam stelt heel duidelijk dat Islamitische wetten alleen voor Moslims gelden, dat allerlei landen wetgeving bedenken die voor het hele land gelden moeten ze zelf weten, maar het gaat letterlijk tegen hun eigen geschriften in.
Omdat we onszelf tegenwoordig hebben wijsgemaakt dat elke vorm van kritiek op een andere cultuur/religie 'discriminatie' en 'racisme' is. Ook als die kritiek gewoon gegrond is.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:59 schreef Qarrad het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Hier zie je hoe het dus fout gaat in de opvoeding, op het onderwijs. Leerlingen die weigeren dingen te leren/lezen als het gaat over homoseksualiteit of als er een homoseksueel karakter in zit. Ouders die op hoge poten komen vertellen dat ze hun kind thuis gaan houden als er een homoseksuele auteur een praatje komt houden, nota bene over acceptatie.
Waarom wordt dit gebrek aan acceptatie geaccepteerd?
Ik denk eerder dat het een kwestie is van dat intimidatie loont. Of het nu is omdat iemand zich op zijn geloof beroept of gewoon omdat het een tokkie is, scholen hebben vaak geen trek in een conflict. Zo krijg je dat de mensen die het hardste schreeuwen wel voor elkaar krijgen dat hun kinderen schooldagen "mogen" missen, op vrijdagmiddag niet naar school hoeven maar naar de moskee "mogen", dat hun kinderen geen seksuele voorlichting "mogen" krijgen want Jezus, dat huiswerk over de evolutieleer niet thuis gemaakt "mag" worden want het Evangelie, en dus ook dit gedoe.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omdat we onszelf tegenwoordig hebben wijsgemaakt dat elke vorm van kritiek op een andere cultuur/religie 'discriminatie' en 'racisme' is. Ook als die kritiek gewoon gegrond is.
We weten natuurlijk dat binnen bepaalde contreien kritiek op niet-Westerse culturen (helemaal als dit de Islam betreft) erg gevoelig ligt en men dit zeer ongemakkelijk vindt. Ook niet voor niets wordt dit topic weer gemeden door de usual suspects.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omdat we onszelf tegenwoordig hebben wijsgemaakt dat elke vorm van kritiek op een andere cultuur/religie 'discriminatie' en 'racisme' is. Ook als die kritiek gewoon gegrond is.
Uit mijn hart gegrepen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat proberen bepaalde lieden. Die gaslighting trapt men steeds minder in gelukkig.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Feit ook dat het nu pas een keer echt 'ophef' is en er over gepraat wordt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Deze dynamiek mbt tot de in- en out group noemen we ook wel tribalisme. Erg opvallend in een land waarin we mede dankzij het liberalisme ons eerder verhouden tot de natiestaat ipv onze stam.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We weten natuurlijk dat binnen bepaalde contreien kritiek op niet-Westerse culturen (helemaal als dit de Islam betreft) erg gevoelig ligt en men dit zeer ongemakkelijk vindt. Ook niet voor niets wordt dit topic weer gemeden door de usual suspects.
Haantje de voorste als het om Hongarije gaat waar een Pride wordt verboden of de Republikeinen die een boek over lhbt aan kinderen verbieden. Muisstil als er homohaat uit Islamitische of andere niet-Westerse kringen komt.
Deze tendens van selectieve verontwaardiging is helaas de norm binnen de bepalende instituten, dit gedachtegoed sijpelt door in het onderwijs en de overheid. Daarom worden bepaalde vormen van homofobie en zelfs anti-homogeweld getolereerd.
Gays for islamquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |