abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218026134
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 13:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb het niet geschreven, het staat gewoon in het boekje.
quote:
In de Koran wordt homoseksualiteit niet expliciet genoemd,
maar hoort het bij het rijtje van de ‘’gruweldaden’’, waar ook
bijvoorbeeld pedofilie bij hoort. In de Koran worden daarbij
zonden beschreven die te maken hebben met het uit zijn op
seksuele handelingen met iemand van hetzelfde geslacht. Een
belangrijk punt hierin is dat het gaat om handelingen en niet
om geaardheid.
https://www.universiteitl(...)f/pre-islam-2016.pdf


Etc etc. Dit wordt een langspeelplaat, alle islamtische regimes verbieden homosexualiteit, staat gewoon de doodstraf op (maar geen echte moslim….?).

Dan ‘even uit de islam stappen?’ Jouw andere rare bewering:

quote:
Afvalligheid van de islam wordt beschouwd als een hudud-misdaad. De doodstraf is de traditionele straf voor zowel mannelijke als vrouwelijke afvalligen die de islam verlaten
pi_218029115
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 20:54 schreef inXs het volgende:

[..]
[..]
https://www.universiteitl(...)f/pre-islam-2016.pdf

Etc etc. Dit wordt een langspeelplaat, alle islamtische regimes verbieden homosexualiteit, staat gewoon de doodstraf op (maar geen echte moslim….?).

Dan ‘even uit de islam stappen?’ Jouw andere rare bewering:
[..]

Je ChatGTP is kapot.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218029175
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 09:13 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je ChatGTP is kapot.
Sorry, geen AI gebruikt, maar het staat je vrij om inhoudelijk te reageren.

Bij deze een andere bron: https://www.uitgeverijparis.nl/nl/reader/206651/1001421254

quote:
Volgens de moslimgeleerde Doi is er een consensus onder de vier canonieke islamitische wetscholen28 dat een afvallige (murtadd) moet worden geëxecuteerd. De meeste geleerden baseren dit op de volgende twee overleveringen (aḥadīth): 'Degene die van zijn religie afvallig is, dood hem.
Dus jij kan wel stellig beweren dat het allemaal zo simpel is om oa. uit de islam te stappen, maar dat is het aantoonbaar dus niet

Om dan vervolgens met een reactie aan te komen alsof ik AI heb gebruikt zonder gewoon inhoudelijk met bronnen te reageren is wat jammer.
pi_218029213
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 09:19 schreef inXs het volgende:

[..]
Sorry, geen AI gebruikt, maar het staat je vrij om inhoudelijk te reageren.
Al gedaan, daarnaast mag je gewoon quoten uit de boekjes waar staat dat het zijn van homoseksueel verboden is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218029231
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:04 schreef AudiTT het volgende:
Verstandige jongeren
Jullie zijn zelf de grootste nichten. Met zijn 2'n of 3'n zitten jullie op de fatbike met de piemel tegen elkaars kont aan. Jullie vinden dat lekker en dat maakt jullie opgefokt en daarom geven jullie af tegen mensen die zich er niet voor schamen om er verder voor uit te komen.
pi_218029276
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 09:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Al gedaan, daarnaast mag je gewoon quoten uit de boekjes waar staat dat het zijn van homoseksueel verboden is.
Al gedaan:

quote:
In de Koran wordt homoseksualiteit niet expliciet genoemd,
maar hoort het bij het rijtje van de ‘’gruweldaden’’, waar ook
bijvoorbeeld pedofilie bij hoort. In de Koran worden daarbij
zonden beschreven die te maken hebben met het uit zijn op
seksuele handelingen met iemand van hetzelfde geslacht. Een
belangrijk punt hierin is dat het gaat om handelingen en niet
om geaardheid.
En dan kom je dus uit op interpretatie. Waar homosexualiteit niet als zodanig genoemd wordt, zijn seksuele handelingen dus wel verboden binnen de islam, russen mensen van hetzelfde geslacht.

En dan ook nog, binnen alle islamtische regimes is homoseksualiteit wel degelijk verboden. Vele landen met sharia wetgeving laten dit zien, oa ook brunei: https://www.rtl.nl/nieuws(...)stenigen-homorechten

Jij weet ook net zo goed als ieder ander dat de koran en wat er in staat interpretatie behoeft en dat die interpretatie vaak leidt tot het verbieden van homoseksuele zaken.
pi_218029335
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 09:30 schreef inXs het volgende:

[..]
Al gedaan:
[..]
En dan kom je dus uit op interpretatie. Waar homosexualiteit niet als zodanig genoemd wordt, zijn seksuele handelingen dus wel verboden binnen de islam, russen mensen van hetzelfde geslacht.

En dan ook nog, binnen alle islamtische regimes is homoseksualiteit wel degelijk verboden. Vele landen met sharia wetgeving laten dit zien, oa ook brunei: https://www.rtl.nl/nieuws(...)stenigen-homorechten

Jij weet ook net zo goed als ieder ander dat de koran en wat er in staat interpretatie behoeft en dat die interpretatie vaak leidt tot het verbieden van homoseksuele zaken.
Men kan zoveel verbieden, de Islam stelt heel duidelijk dat Islamitische wetten alleen voor Moslims gelden, dat allerlei landen wetgeving bedenken die voor het hele land gelden moeten ze zelf weten, maar het gaat letterlijk tegen hun eigen geschriften in.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218029982
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 09:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Men kan zoveel verbieden, de Islam stelt heel duidelijk dat Islamitische wetten alleen voor Moslims gelden, dat allerlei landen wetgeving bedenken die voor het hele land gelden moeten ze zelf weten, maar het gaat letterlijk tegen hun eigen geschriften in.
Het zijn jouw woorden, niet die van vele andere moslims: 'Sharia is Arabisch voor 'islamitische wetten', gebaseerd op de Koran'. De sharia wetgeving verbiedt homosexualiteit in vele islamitische landen en de shariawetgeving is gestoeld op wat er in de koran staat. Ook dit: 'Sharia (Arabisch: شريعة sjarī'a) is een Arabisch woord dat zoveel betekent als "de islamitische wet" of "de wet van God"' Dus 'men' verbiedt het niet, islamtische wetgeving verbiedt het.

Dus wat jij zegt, zeg ik ook. De shariawetten zijn islamitische wetten. In vele islamitische wetten is opgenomen dat homosexualiteit verboden is. Hoe jij er dan bij komt dat dat dus geen islamtische wet is volgens jouw interpretatie dat kan, echter zien vele moslims dat toch echt anders.

Daar heb je dan ook gelijk het probleem te pakken. Tegen welke geschriften gaat het in dan? Ik quote al eerder een stuk uit de koran dat stelt dat seksuele handelingen tussen mensen van hetzelfde geslacht verboden is....
  dinsdag 24 juni 2025 @ 14:59:09 #159
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218032008
Bekijk deze YouTube-video

Hier zie je hoe het dus fout gaat in de opvoeding, op het onderwijs. Leerlingen die weigeren dingen te leren/lezen als het gaat over homoseksualiteit of als er een homoseksueel karakter in zit. Ouders die op hoge poten komen vertellen dat ze hun kind thuis gaan houden als er een homoseksuele auteur een praatje komt houden, nota bene over acceptatie.

Waarom wordt dit gebrek aan acceptatie geaccepteerd?
  dinsdag 24 juni 2025 @ 15:38:51 #160
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218032357
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 14:59 schreef Qarrad het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Hier zie je hoe het dus fout gaat in de opvoeding, op het onderwijs. Leerlingen die weigeren dingen te leren/lezen als het gaat over homoseksualiteit of als er een homoseksueel karakter in zit. Ouders die op hoge poten komen vertellen dat ze hun kind thuis gaan houden als er een homoseksuele auteur een praatje komt houden, nota bene over acceptatie.

Waarom wordt dit gebrek aan acceptatie geaccepteerd?
Omdat we onszelf tegenwoordig hebben wijsgemaakt dat elke vorm van kritiek op een andere cultuur/religie 'discriminatie' en 'racisme' is. Ook als die kritiek gewoon gegrond is.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 16:45:13 #161
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218033032
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 15:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Omdat we onszelf tegenwoordig hebben wijsgemaakt dat elke vorm van kritiek op een andere cultuur/religie 'discriminatie' en 'racisme' is. Ook als die kritiek gewoon gegrond is.
Ik denk eerder dat het een kwestie is van dat intimidatie loont. Of het nu is omdat iemand zich op zijn geloof beroept of gewoon omdat het een tokkie is, scholen hebben vaak geen trek in een conflict. Zo krijg je dat de mensen die het hardste schreeuwen wel voor elkaar krijgen dat hun kinderen schooldagen "mogen" missen, op vrijdagmiddag niet naar school hoeven maar naar de moskee "mogen", dat hun kinderen geen seksuele voorlichting "mogen" krijgen want Jezus, dat huiswerk over de evolutieleer niet thuis gemaakt "mag" worden want het Evangelie, en dus ook dit gedoe.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 17:04:26 #162
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218033205
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 15:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Omdat we onszelf tegenwoordig hebben wijsgemaakt dat elke vorm van kritiek op een andere cultuur/religie 'discriminatie' en 'racisme' is. Ook als die kritiek gewoon gegrond is.
We weten natuurlijk dat binnen bepaalde contreien kritiek op niet-Westerse culturen (helemaal als dit de Islam betreft) erg gevoelig ligt en men dit zeer ongemakkelijk vindt. Ook niet voor niets wordt dit topic weer gemeden door de usual suspects.

Haantje de voorste als het om Hongarije gaat waar een Pride wordt verboden of de Republikeinen die een boek over lhbt aan kinderen verbieden. Muisstil als er homohaat uit Islamitische of andere niet-Westerse kringen komt.

Deze tendens van selectieve verontwaardiging is helaas de norm binnen de bepalende instituten, dit gedachtegoed sijpelt door in het onderwijs en de overheid. Daarom worden bepaalde vormen van homofobie en zelfs anti-homogeweld getolereerd.

Deze video is ook weer typerend te noemen. Als het gaat over een gebrek aan homoacceptatie in Amsterdam, nota bene met video erbij, is het eerste wat men noemt 'de Biblebelt'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 24 juni 2025 @ 18:35:43 #163
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218033919
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 15:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Omdat we onszelf tegenwoordig hebben wijsgemaakt dat elke vorm van kritiek op een andere cultuur/religie 'discriminatie' en 'racisme' is. Ook als die kritiek gewoon gegrond is.
Uit mijn hart gegrepen. ^O^
  dinsdag 24 juni 2025 @ 18:39:43 #164
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218033956
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 15:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Omdat we onszelf tegenwoordig hebben wijsgemaakt dat elke vorm van kritiek op een andere cultuur/religie 'discriminatie' en 'racisme' is. Ook als die kritiek gewoon gegrond is.
Dat proberen bepaalde lieden. Die gaslighting trapt men steeds minder in gelukkig.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 18:43:27 #165
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218033985
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 15:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Omdat we onszelf tegenwoordig hebben wijsgemaakt dat elke vorm van kritiek op een andere cultuur/religie 'discriminatie' en 'racisme' is. Ook als die kritiek gewoon gegrond is.
Feit ook dat het nu pas een keer echt 'ophef' is en er over gepraat wordt.
:r
Dit is al 25 jaar gaande, maar je werd inderdaad weggezet als...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 25 juni 2025 @ 10:35:15 #166
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_218038873
  woensdag 25 juni 2025 @ 11:55:54 #167
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218039544
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 17:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We weten natuurlijk dat binnen bepaalde contreien kritiek op niet-Westerse culturen (helemaal als dit de Islam betreft) erg gevoelig ligt en men dit zeer ongemakkelijk vindt. Ook niet voor niets wordt dit topic weer gemeden door de usual suspects.

Haantje de voorste als het om Hongarije gaat waar een Pride wordt verboden of de Republikeinen die een boek over lhbt aan kinderen verbieden. Muisstil als er homohaat uit Islamitische of andere niet-Westerse kringen komt.

Deze tendens van selectieve verontwaardiging is helaas de norm binnen de bepalende instituten, dit gedachtegoed sijpelt door in het onderwijs en de overheid. Daarom worden bepaalde vormen van homofobie en zelfs anti-homogeweld getolereerd.

Deze dynamiek mbt tot de in- en out group noemen we ook wel tribalisme. Erg opvallend in een land waarin we mede dankzij het liberalisme ons eerder verhouden tot de natiestaat ipv onze stam.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 25 juni 2025 @ 12:03:21 #168
117098 Hathor
Effe niet
pi_218039668
quote:
Gays for islam _O-

On-ge-lo-fe-lijk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218393676
Je hebt er wel de Telegraaf en iemand van JA21 voor nodig maar de olifant in de kamer is benoemd in dit artikel.

https://www.telegraaf.nl/(...)orzaak/80941368.html
-
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:01:04 #170
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218393767
Dat krijg je als je 60 jaar lang religieus-conservatisme blijft importeren.
pi_218393872
Het blijft mij een raadsel waarom sommige idioten mensen beoordelen op wat ze in hun slaapkamer doen, behalve als er minderjarigen bij zijn betrokken en/of de seks onvrijwillig is uiteraard.
pi_218394014
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 09:10 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het blijft mij een raadsel waarom sommige idioten mensen beoordelen op wat ze in hun slaapkamer doen, behalve als er minderjarigen bij zijn betrokken en/of de seks onvrijwillig is uiteraard.
zie hier het antwoord:
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 09:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat krijg je als je 60 jaar lang religieus-conservatisme blijft importeren.
pi_218394228
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 08:52 schreef quo_ het volgende:
Je hebt er wel de Telegraaf en iemand van JA21 voor nodig maar de olifant in de kamer is benoemd in dit artikel.

https://www.telegraaf.nl/(...)orzaak/80941368.html
En uiteraard al veel eerder in dat rapport wat in de la ligt van wethouder Groot Wassink.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218394517
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 09:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat krijg je als je 60 jaar lang religieus-conservatisme blijft importeren.
Die boze soort komt uit zichzelf en is niet tegen te houden door minderjarigen.
pi_218394542
Denk dat (buitenom religekkies) weinig mensen problemen hebben met homo’s. Wat betreft he transgendergebeuren ligt dat net even wat anders, maar dat komt vooral doordat dat is geadopteerd door de woke-gemeenschap en nu op bijna ziekelijke wijze ons door de strot wordt geduwd met dit soort dingen:

https://pride.amsterdam/event/regenboog-verhalen/

https://nos.nl/artikel/2575617
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')