Benieuwd hoeveel van deze 'jongeren' in de late uurtjes op Grindr te vinden zijnquote:Jongeren fel tegen homo’s: ‘Kan niet in Amsterdam’
Amsterdam maakt zijn reputatie als ’gay capital’ niet waar. Nieuw onderzoek laat zien dat homo-acceptatie onder Nederlandse jongeren sinds 2009 is toegenomen, maar in Amsterdam gebeurt juist het tegenovergestelde: daar accepteert slechts 43 procent van de jongeren dat twee mensen van hetzelfde geslacht verliefd kunnen zijn. Verslaggever Jeroen Holtrop gaat in Nieuws van de dag het gesprek aan met jongeren in Amsterdam.
https://www.telegraaf.nl/(...)terdam/72653108.html
De Islamitische mensen die ik spreek hebben doorgaans een stuk meer respect voor me dan laten we zeggen het Fatbike tuig wat schijnheilig een maandje niet eet overdag.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:48 schreef kun_bbongal het volgende:
Vraag me af hoeveel van die jongeren islamitisch zijn
Je haalt Marokkanen en Islam door elkaar, 95% gedraagt zich zeker niet als Islamitisch.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:58 schreef Gehakt_bal het volgende:
Het islam gehalte is groot in Amsterdam.
Logisch dus.
Sorry kon je even niet verstaan vanwege al het vuurwapenbezit van mijn zoonquote:Op donderdag 19 juni 2025 13:55 schreef CarbonC het volgende:
Misschien moet Halalsema eens werk gaan maken van de homohaat in de stad waar ze verantwoordelijk voor is i.p.v. te gaan feestvieren in Hongarije.
Nou ja, in Islamitische landen hebben homo's het niet beter dan Amsterdam. Marokko zelf ook niet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je haalt Marokkanen en Islam door elkaar, 95% gedraagt zich zeker niet als Islamitisch.
Je kunt vlaggen blijven ophangen tot je een ons weegt, zolang homohaat in de praktijk geen strobreed in de weg wordt gelegd en de pakkans nihil is maakt het geen reet uit.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:59 schreef Twiitch het volgende:
We moeten meer regenboogzebrapaden aanleggen en gayvlaggen hijsen. We moeten het iedereen door de strot blijven duwen. Gewoon 6 maanden pride per jaar. Dat is de oplossing.
Gewoon pure eigengeileirij.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:55 schreef CarbonC het volgende:
Misschien moet Halalsema eens werk gaan maken van de homohaat in de stad waar ze verantwoordelijk voor is i.p.v. te gaan feestvieren in Hongarije.
Hoe groot is de kans dat het amsterdamse SGP jongeren zijn bij dit soort percentages?quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:48 schreef kun_bbongal het volgende:
Vraag me af hoeveel van die jongeren islamitisch zijn
Dit komt natuurlijk puur door de Marokkaanse jeugd. Vanwaar dan bij sommigen verbazing ?quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd hoeveel van deze 'jongeren' in de late uurtjes op Grindr te vinden zijn.
Die hebben wel het grootste aandeel ja.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je haalt Marokkanen en Islam door elkaar, 95% gedraagt zich zeker niet als Islamitisch.
Het is helaas niet alleen de onderklasse.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit komt natuurlijk puur door de Marokkaanse jeugd. Vanwaar dan bij sommigen verbazing ?
Omdat de meeste mensen nogal dommig zijn, een waar Moslim mag geen oordeel vellen over andermans zonden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:13 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Die hebben wel het grootste aandeel ja.
En van oorsprong Islamitisch.
Althans dat beeld heerst.
Nee, maar ze identificeren zich wel als moslim.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik identificeer me ook als Multimiljonair, alleen telt dat niet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:20 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Nee, maar ze identificeren zich wel als moslim.
Zonder gekheid, het vervelende is dat er geen oplossing is zonder nogal vervelende conflicten. Dan moet je namelijk tegen mensen gaan zeggen dat hun cultuur/opvoeding niet boven de wet of fatsoen staat en dat gaan ze dan op hun geloof gooien en dus op discriminatie.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:59 schreef Twiitch het volgende:
We moeten meer regenboogzebrapaden aanleggen en gayvlaggen hijsen. We moeten het iedereen door de strot blijven duwen. Gewoon 6 maanden pride per jaar. Dat is de oplossing.
quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik identificeer me ook als Multimiljonair, alleen telt dat niet.
Hoezo?quote:
Nee, dat is overkill.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:59 schreef Twiitch het volgende:
Alsnog volledig integreren of alsnog ophoepelen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zonder gekheid, het vervelende is dat er geen oplossing is zonder nogal vervelende conflicten. Dan moet je namelijk tegen mensen gaan zeggen dat hun cultuur/opvoeding niet boven de wet of fatsoen staat en dat gaan ze dan op hun geloof gooien en dus op discriminatie.
Kijk naar het gejank van Al Yaakoubi van Excelsior toen hij aangesproken werd op het niet willen dragen van de One Love-band. "Ik heb me nooit helemaal geaccepteerd gevoeld hier!" terwijl hij expliciet weigerde die band te dragen wegens de steun voor homoseksuelen, een andere groep die zich nooit helemaal geaccepteerd zal voelen. Ook Orkun Kökçü gooide het op zijn geloof ("Ik heb met mijn imam gepraat") en dan wordt het meteen een heel vervelend gesprek.
Zolang er geen echte maatregelen komen tegen homofoob gedrag waarbij heel duidelijk mag worden gemaakt dat discrimineren op basis van cultuur, geloof, afkomst, opvoeding nog steeds discriminatie is. Ook als god het zegt in jouw beleving is het discriminatie en dan is dat erg kut aan jouw geloof. Nul ruimte op dit punt.
En even voor de zekerheid: er zijn ook genoeg niet-islamitische homofobe burgers en het is natuurlijk gelijke monniken, gelijke kappen.
En nog belangrijker: er is geen simpele, eendimensionale oplossing van "keihard straffen!" en dan is het opgelost. Dus dan kom je toch weer terug bij regenboogvlaggen, paarse vrijdagen etc. en dergelijke simplificaties van de lopende initiatieven want als er ergens veel winst te behalen valt, dan is het in het onderwijs. Ook daar moeten de handschoenen uit wat betreft niet bespreekbaar zijn van bepaalde onderwerpen en opnieuw, dat wordt geen prettig proces. Eigenlijk moet die hele levensbeschouwing uit het onderwijs gesloopt worden en alleen nog aangeboden worden in het kader van de algemene ontwikkeling.
Mensen zijn überhaupt minder tolerant geworden naar elkaar. Zie ook die hele genderoorlog. Leven en laten leven is er niet meer bij.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:59 schreef BillDauterive het volgende:
Onderzoek laat zien dat de homo-acceptatie tussen 2009 en 2025 gestegen is.
Doe nog eens een onderzoek, maar dan tussen 2022 en 2025. Dan krijg je een actueler, eerlijker en pijnlijker beeld.
De acceptatie is de laatste jaren alleen maar afgenomen.
Dat is onmogelijk. Het is geen onderdeel van hun cultuur zoals wij dat kennen, dat zal met de jaren moeten slijten. Wel kunnen scholen veel doen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:40 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Alsnog volledig integreren of alsnog ophoepelen.
Dat is nou het probleem met gl/pvda. Normaal gesproken als je problemen effectief wilt oplossen maak je een Pareto chart aan en dan kom je tot de conclusie dat 80% van de problemen van 20% van de mensen komt en je je daarop moet focussen. Probleem voor links is dat die 20% mensen marokkanen/moslims zijn en dan ontstaat er kortsluiting. Gl/pvda gaat zich dan op de 20% van de problemen richten, zoals gayzebrapaden aanleggen en pride vlaggen ophangen, wat totaal niet effectief is maar ze kunnen wel beweren dat ze bezig zijn om de problemen op te lossen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:25 schreef Red_85 het volgende:
Hoe zat het ook alweer met een vermeend rapport of geweld tegen homo's in Amsterdam qua dader profiel en aanbevelingen?
.... ow jaaa, dat was niet zo welgevallen bij gl en is in de lade verdwenen bij opper kraker rutger.
Zijn we zelf ook debet aan door te buigen voor de 'cancelcultuur'. Elke scheet op social media is tegenwoordig zogenaamd ophef.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen zijn überhaupt minder tolerant geworden naar elkaar. Zie ook die hele genderoorlog. Leven en laten leven is er niet meer bij.
Voor vragen hierover, zeg maar dat ik op vakantie ben.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:25 schreef Red_85 het volgende:
Hoe zat het ook alweer met een vermeend rapport of geweld tegen homo's in Amsterdam qua dader profiel en aanbevelingen?
.... ow jaaa, dat was niet zo welgevallen bij gl en is in de lade verdwenen bij opper kraker rutger.
Het is ook niet normaal hoe feeds en algoritmes het hoofd op hol brengen als je daar gevoelig voor bent.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zijn we zelf ook debet aan door te buigen voor de 'cancelcultuur'. Elke scheet op social media is tegenwoordig zogenaamd ophef.
Ook Amsterdamquote:Nieuw onderzoek laat zien dat homo-acceptatie onder Nederlandse jongeren sinds 2009 is toegenomen, maar in Amsterdam gebeurt juist het tegenovergestelde: daar accepteert slechts 43 procent van de jongeren dat twee mensen van hetzelfde geslacht verliefd kunnen zijn.
quote:Ongeveer 59% van de inwoners heeft een migratieachtergrond, waarvan een groot deel een niet-westerse achtergrond heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kan ik zo voor je veranderen: Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 19 juni 2025 16:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is ook niet normaal hoe feeds en algoritmes het hoofd op hol brengen als je daar gevoelig voor bent.
Laatst een filmpje bekeken van Willen Middelkoop op Youtube en nu staat heel m'n feed vol met conspiracy bullshit over box 3 en hoe de overheid ons allemaal gaat ruineren de komende jaren. Die shit gaat veel te veel een eigen leven leiden. Ik stel voor dat je gewoon weer blanke pagina's krijgt en dat je zelf iets moet op zoeken. Zou een hoop mensen een stuk meer rust geven. Die kunnen helemaal niet omgaan met die externe perverse prikkels en lopen de hele dag gespannen rond.
Gast, die ene jongen in dat filmpje is met geen mogelijkheid op zo'n manier weg te zetten. Hij heeft alle recht hier te zijn, is hier geboren. Zijn ouders zijn dat waarschijnlijk ook (okay, statistisch gezien in elk geval eentje) dus er is werkelijk en gelukkig niks op te tuigen om zoiets voor elkaar te krijgen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:40 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Alsnog volledig integreren of alsnog ophoepelen.
De pride is nu net meer dan ooit nodig! Mensen worden terug de kast ingeduwd na jaren strijd en eindelijk acceptatie.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:59 schreef Twiitch het volgende:
quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ook Amsterdam
[..]West waar dat filmpje is opgenomen is helemaal drama. Een soort Molenbeek light. Het ergste is dat ze er mee wegkomen ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.blablablabla
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |