Dat bepaald de bevolking hier (nog) dmv democratische besluitvorming en wat binnen de wettelijke kaders toelaatbaar wordt geacht. Het in stand willen houden van sociale cohesie is de mens eigen, ongeacht welke groep mensen het betreft.quote:Op maandag 9 juni 2025 11:04 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar afremmen wat precies en tot hoever en nogmaals door wie?
vewrdraagzaamheid voor verschillen in de maatschappij, de intollerantie paradox.
Want in jou oorspronkelijke filmpje wordt gepleit voor intollerantie, om de cohesie te behouden anders valt de maatschappij (of het volk zoals de nazis het noemde).
Klopt. daarom ook open grenzen.quote:Op maandag 9 juni 2025 11:52 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat bepaald de bevolking hier (nog) dmv democratische besluitvorming en wat binnen de wettelijke kaders toelaatbaar wordt geacht. Het in stand willen houden van sociale cohesie is de mens eigen, ongeacht welke groep mensen het betreft.
4 mensen, is duidelijk hoe nederlanders denken. En stel ze vinden vier auto's met nederlanders die vluchtelingen binnen smokkelen is dat dan hoe nederlanders denken?quote:Op maandag 9 juni 2025 12:01 schreef SuperNeger het volgende:
Geweldig initiatief en duidelijk signaal hoe de mensen in Nederland denken. Het moet eens afgelopen zijn met de massa invasie uit islamitische landen.
Het gaat om het gebaarquote:Op maandag 9 juni 2025 12:47 schreef Korenfok het volgende:
[..]
4 mensen, is duidelijk hoe nederlanders denken. En stel ze vinden vier auto's met nederlanders die vluchtelingen binnen smokkelen is dat dan hoe nederlanders denken?
We zitten inmiddels vol. Of we moeten alleen nog maar vrouwen en niet-moslims binnenlaten dan is er nog wel ruimte.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:51 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Die andere ook, ze geven het gebaar dat asielzoekers welkom zijn en het volk hun welkom heet.
Meer mensen uit Ethiopië wn Eritrea bedoel je?quote:Op maandag 9 juni 2025 12:52 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
We zitten inmiddels vol. Of we moeten alleen nog maar vrouwen en niet-moslims binnenlaten dan is er nog wel ruimte.
dat vindt niet iedereen, er is nog plaatst volgens heel veel nederlanders, menswaardigheid voor op.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:52 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
We zitten inmiddels vol. Of we moeten alleen nog maar vrouwen en niet-moslims binnenlaten dan is er nog wel ruimte.
Bijzonder. Normaal gesproken is de term vol niet echt open voor interpretatie.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:52 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Of we moeten alleen nog maar vrouwen en niet-moslims binnenlaten dan is er nog wel ruimte.
Neequote:Op maandag 9 juni 2025 12:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Meer mensen uit Ethiopië wn Eritrea bedoel je?
Menswaardigheid door moslims op de nemen die alle niet-moslims als mensonwaardig zienquote:Op maandag 9 juni 2025 12:54 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dat vindt niet iedereen, er is nog plaatst volgens heel veel nederlanders, menswaardigheid voor op.
En illegale migranten zijn vaak niet moslims, maar afrikanen (wie heel vaak christen zijn, aangezien afrika de grootste christelijke continent is).
We zitten ook vol wat betreft kansarme gevaarlijke islamitische gekken. Dit is gewoon een feit en iedereen die niet z'n eigen kop in z'n reet heeft snapt dit. Ik wil best mooie blonde Oekranische vrouwen opnemen of mooie Arabische schoonheden die de onderdrukking van de islam willen ontsnappen.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bijzonder. Normaal gesproken is de term vol niet echt open voor interpretatie.
Dat zou een bepaald gedeelte van de bevolking toch wel moeten weten. Vol=vol was het toch?
Als eerste pakken? Waarmee zouden ze mij moeten pakken dan?quote:Op maandag 9 juni 2025 13:00 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Nee
[..]
Menswaardigheid door moslims op de nemen die alle niet-moslims als mensonwaardig zien
[..]
We zitten ook vol wat betreft kansarme gevaarlijke islamitische gekken. Dit is gewoon een feit en iedereen die niet z'n eigen kop in z'n reet heeft snapt dit. Ik wil best mooie blonde Oekranische vrouwen opnemen of mooie Arabische schoonheden die de onderdrukking van de islam willen ontsnappen.
Maar als je daadwerkelijk in 2025 nog denkt dat het een goed idee is om tikkende tijdbommen zoals islamitische mannen in dit land op te nemen dan ben je knettergek en heb ik niks tegen je te vertellen behalve dat ik hoop dat ze jou en jouw dochters als eerste pakken.
quote:Op maandag 9 juni 2025 13:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als eerste pakken? Waarmee zouden ze mij moeten pakken dan?
Over knettergek gesproken...quote:Op maandag 9 juni 2025 13:00 schreef SuperNeger het volgende:
Maar als je daadwerkelijk in 2025 nog denkt dat het een goed idee is om tikkende tijdbommen zoals islamitische mannen in dit land op te nemen dan ben je knettergek en heb ik niks tegen je te vertellen behalve dat ik hoop dat ze jou en jouw dochters als eerste pakken.
Jij ook Elliot Rodger.quote:
Jij hebt er dus duidelijk helemaal niks van begrepen.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:01 schreef SuperNeger het volgende:
Geweldig initiatief en duidelijk signaal hoe de mensen in Nederland denken. Het moet eens afgelopen zijn met de massa invasie uit islamitische landen.
Hoezo? De mensen die het hardst roepen voor meer van dit soort volk zijn ook de mensen die er het meest van af staan. Het zou eerlijker zijn als de mensen die dit hebben veroorzaakt er ook direct mee geconfronteerd worden.quote:
Ik snap de link nietquote:
Hoe haal je uit mijn woorden dat ik daar 'voor' ben? Ik wijs alleen op je hypocrisie omtrent het vol zitten van Nederland. Behalve wanneer je incelmindset om de hoek komt kijken als mooie vrouwen binnengelaten kunnen wordenquote:Op maandag 9 juni 2025 13:05 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Hoezo? De mensen die het hardst roepen voor meer van dit soort volk zijn ook de mensen die er het meest van af staan. Het zou eerlijker zijn als de mensen die dit hebben veroorzaakt er ook direct mee geconfronteerd worden.
[..]
Ik snap de link niet
Denken dat dat iets met incelshit te maken heeftquote:Op maandag 9 juni 2025 13:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoe haal je uit mijn woorden dat ik daar 'voor' ben? Ik wijs alleen op je hypocrisie omtrent het vol zitten van Nederland. Behalve wanneer je incelmindset om de hoek komt kijken als mooie vrouwen binnengelaten kunnen worden
Hence Elliot
Dan heb je het dus niet over user Fok-it,maar toch hoop je dat hem wat wordt aangedaan. Dus ja, dan ben je dus knettergek.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:05 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Hoezo? De mensen die het hardst roepen voor meer van dit soort volk zijn ook de mensen die er het meest van af staan. Het zou eerlijker zijn als de mensen die dit hebben veroorzaakt er ook direct mee geconfronteerd worden.
[..]
Ik snap de link niet
Nee ik hoop niet dat hem wat wordt aangedaan, ik heb gezegd als er iets gebeurt dan liever de mensen die deze shit in stand houden dan de mensen die altijd al fel tegen waren.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan heb je het dus niet over user Fok-it,maar toch hoop je dat hem wat wordt aangedaan. Dus ja, dan ben je dus knettergek.
En trouwens, ook als dat wel op user Fok-it zou slaan is de je wens dat hem wat wordt aangedaan knettergek.
Je letterlijke woorden:quote:Op maandag 9 juni 2025 13:12 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Nee ik hoop niet dat hem wat wordt aangedaan, ik heb gezegd als er iets gebeurt dan liever de mensen die deze shit in stand houden dan de mensen die altijd al fel tegen waren.
Dat is hoe rechtvaardigheid werkt.
quote:behalve dat ik hoop dat ze jou en jouw dochters als eerste pakken
Hoe wordt dit door ons in stand gehouden? Volgens mij heb ik nog nooit een baantje in politiek Den Haag gehad.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:12 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Nee ik hoop niet dat hem wat wordt aangedaan, ik heb gezegd als er iets gebeurt dan liever de mensen die deze shit in stand houden dan de mensen die altijd al fel tegen waren.
Dat is hoe rechtvaardigheid werkt.
Begrijpend lezen blijft lastig. Misschien moet je even naar de context kijken.quote:
Omdat jij dus zo'n linkse rukker bent die vindt dat we iedereen moeten opnemen. Dus ook Syrische islamitische gekken die hier misdaden plegen. Dan verdien JIJ dus de ellende hier van te ervaren en niet de mensen die altijd al tegen waren en niet de mensen die bijvoorbeeld alleen niet-moslims of vrouwen willen opnemen.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoe wordt dit door ons in stand gehouden? Volgens mij heb ik nog nooit een baantje in politiek Den Haag gehad.
Zelfs al zou ik iedereen en zijn moeder willen opnemen houd ik het alsnog niet zelf in stand. Al 15 jaar rechts beleid dus mijn stem doet er niet in die zin weinig toequote:Op maandag 9 juni 2025 13:17 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Begrijpend lezen blijft lastig. Misschien moet je even naar de context kijken.
[..]
Omdat jij dus zo'n linkse rukker bent die vindt dat we iedereen moeten opnemen. Dus ook Syrische islamitische gekken die hier misdaden plegen. Dan verdien JIJ dus de ellende hier van de ervaren en niet de mensen die altijd al tegen waren en niet de mensen die bijvoorbeeld alleen niet-moslims of vrouwen willen opnemen.
Rechts beleid? Leef jij in Nederland?quote:Op maandag 9 juni 2025 13:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zelfs al zou ik iedereen en zijn moeder willen opnemen houd ik het alsnog niet zelf in stand. Al 15 jaar rechts beleid dus mijn stem doet er niet in die zin weinig toe
Ja. Tenzij je VVD links noemt natuurlijk maar dan zijn we sowieso uitgepraatquote:Op maandag 9 juni 2025 13:19 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Rechts beleid? Leef jij in Nederland?
Goeie grap man.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja. Tenzij je VVD links noemt natuurlijk maar dan zijn we sowieso uitgepraat
Uitstekende onderbouwing. Ik ben onder de indrukquote:
Ik vroeg me wel eens af wie zijn nou al die gekken die er jaren lang voor gezorgd hebben dat we nu met deze ellende zitten.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Uitstekende onderbouwing. Ik ben onder de indruk
Je hoopt dat een user wat wordt aangedaan maar je snapt niet dat dat knettergek is.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:17 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Begrijpend lezen blijft lastig. Misschien moet je even naar de context kijken.
[..]
Omdat jij dus zo'n linkse rukker bent die vindt dat we iedereen moeten opnemen. Dus ook Syrische islamitische gekken die hier misdaden plegen. Dan verdien JIJ dus de ellende hier van te ervaren en niet de mensen die altijd al tegen waren en niet de mensen die bijvoorbeeld alleen niet-moslims of vrouwen willen opnemen.
Althans zo zou dat werken in een eerlijke wereld.
VVD-stemmers?quote:Op maandag 9 juni 2025 13:22 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik vroeg me wel eens af wie zijn nou al die gekken die er jaren lang voor gezorgd hebben dat we nu met deze ellende zitten.
Doe je nou expres alsof je dom bent om een punt te maken? Want ik heb het nog eens teruggelezen en er staat toch duidelijk wat ik bedoel. De mensen die voor de ongeremde instroom van criminele islamitische gekken zijn, die verdienen het inderdaad om hier de last van te dragen. Dat lijkt me meer dan redelijk, eerlijk en rechtvaardig ja.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je hoopt dat een user wat wordt aangedaan maar je snapt niet dat dat knettergek is.
Het maakt mij niet uit hoe het heet, het gaat mij om de trend dat de sociale cohesie verdwijnt als het onderling begrip verdwijnt door botsende kernwaarden en normen binnen een bevolking en de gevolgen waar dat toe kan leiden. Hoe dit binnen een bevolking is verdeeld door homogeniteit speelt een rol, maar is een andere discussie.quote:Op maandag 9 juni 2025 12:46 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Klopt. daarom ook open grenzen.
Want sociale cohesie en homogeniteit is niet het zelfde.
Je verward sociale cohesie met homogeniteit
VVD is hartstikke links op een paar kleine economische puntjes na.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
VVD-stemmers?
Protip. Dat ben ik niet als ik een 'linkse rukker' ben
Het is eerder een primitieve en knettergekke gedachte.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:24 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Doe je nou expres alsof je dom bent om een punt te maken? Want ik heb het nog eens teruggelezen en er staat toch duidelijk wat ik bedoel. De mensen die voor de ongeremde instroom van criminele islamitische gekken zijn, die verdienen het inderdaad om hier de last van te dragen. Dat lijkt me meer dan redelijk, eerlijk en rechtvaardig ja.
Ja?quote:Op maandag 9 juni 2025 13:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is eerder een primitieve en knettergekke gedachte.
Hahaquote:Op maandag 9 juni 2025 13:25 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
VVD is hartstikke links op een paar kleine economische puntjes na.
Er is heel veel wat jij niet snapt.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:05 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
[..]
Ik snap de link niet
Jij lijkt niet te snappen dat we in Nederland wonen en niet in een tribaal en wetteloos gebied in oost Congo.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:27 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja?
ZIJ zijn verantwoordelijk voor deze mensen, dus ZIJ moeten de consequenties dragen.
Hoe snap jij dit niet?
Pot/ketelquote:Op maandag 9 juni 2025 13:24 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Doe je nou expres alsof je dom bent
Geef het de tijdquote:Op maandag 9 juni 2025 13:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jij lijkt niet te snappen dat we in Nederland wonen en niet in een tribaal en wetteloos gebied in oost Congo.
https://www.parlement.com/id/vh8lnhrp1x03/kabinetten_1945_hedenquote:Op maandag 9 juni 2025 13:22 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik vroeg me wel eens af wie zijn nou al die gekken die er jaren lang voor gezorgd hebben dat we nu met deze ellende zitten.
Nee, dat is geen andere discussie, omdat nu probeer je de sociale cohesie van de bevolking vast te pinnen op een monocultuur van kernwaarden en normen binnen een bevolking, en waar extreem rechts vooral de nadruk legt op normen niet zozeer op waarden. maar onze geschiedenis leert dat nooit heeft bestaan. Onze protestantse cultuur van Nederland, schept al een probleem om een mono cultuur op te starten. Want iedereen komt als individu voor God, en kan dus nooit zich beroepen op het belang van het collectief op de dag des oordeels.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:24 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het maakt mij niet uit hoe het heet, het gaat mij om de trend dat de sociale cohesie verdwijnt als het onderling begrip verdwijnt door botsende kernwaarden en normen binnen een bevolking en de gevolgen waar dat toe kan leiden. Hoe dit binnen een bevolking is verdeeld door homogeniteit speelt een rol, maar is een andere discussie.
Gefrustreerd en twaalf jaar oud?quote:Op maandag 9 juni 2025 13:24 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Doe je nou expres alsof je dom bent om een punt te maken? Want ik heb het nog eens teruggelezen en er staat toch duidelijk wat ik bedoel. De mensen die voor de ongeremde instroom van criminele islamitische gekken zijn, die verdienen het inderdaad om hier de last van te dragen. Dat lijkt me meer dan redelijk, eerlijk en rechtvaardig ja.
Dat duurt nog maar even!!11!quote:Op maandag 9 juni 2025 13:32 schreef xpompompomx het volgende:
Jij lijkt niet te snappen dat we in Nederland wonen en niet in een tribaal en wetteloos gebied in oost Congo.
Ik zou het lekker bij werken bij de KFC houden voortaan manquote:Op maandag 9 juni 2025 13:25 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dat is niet die van Brabant en Limburgquote:Op maandag 9 juni 2025 14:05 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee, dat is geen andere discussie, omdat nu probeer je de sociale cohesie van de bevolking vast te pinnen op een monocultuur van kernwaarden en normen binnen een bevolking, en waar extreem rechts vooral de nadruk legt op normen niet zozeer op waarden. maar onze geschiedenis leert dat nooit heeft bestaan. Onze protestantse cultuur van Nederland, schept al een probleem om een mono cultuur op te starten. Want iedereen komt als individu voor God, en kan dus nooit zich beroepen op het belang van het collectief op de dag des oordeels.
dus ipv letterlijk homogeniteit (alleen blanke) verdraai je het naar een soort van monocultuur van waarden en normen. Wat nooit bestaan heeft in onze cultuur.
Dus je wilt of een radicale verandering naar totaal iets wat nooit bestaan heeft?
Ik wil niets, ik neem slechts een fenomeen waar, waarop ik persoonlijk kan anticiperen.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:05 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee, dat is geen andere discussie, omdat nu probeer je de sociale cohesie van de bevolking vast te pinnen op een monocultuur van kernwaarden en normen binnen een bevolking, en waar extreem rechts vooral de nadruk legt op normen niet zozeer op waarden. maar onze geschiedenis leert dat nooit heeft bestaan. Onze protestantse cultuur van Nederland, schept al een probleem om een mono cultuur op te starten. Want iedereen komt als individu voor God, en kan dus nooit zich beroepen op het belang van het collectief op de dag des oordeels.
dus ipv letterlijk homogeniteit (alleen blanke) verdraai je het naar een soort van monocultuur van waarden en normen. Wat nooit bestaan heeft in onze cultuur.
Dus je wilt of een radicale verandering naar totaal iets wat nooit bestaan heeft?
Mwa, afgelopen verkiezingen hebben veel mensen gestemd op partijen die tegen de spreidingswet zijn.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:14 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Het is triester dat het zover moet komen. Dat burgers een probleem gaan oplossen dat gecreëerd is door falend beleid.
Miosschien loop je tegen het intollerantie paradox aan, want ik gebruik absoluut geen wart/wit denken want stel juist dat er juist geen sociale cohesie is op basis van mono cultuur of homogeniteit en die nooit leidend is of kan zijn binnen onze protestantse cultuur, door de individuele relatie van de individu tot God.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:17 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik wil niets, ik neem slechts een fenomeen waar, waarop ik persoonlijk kan anticiperen.
Jij stelt iets zwart/wit wat grijstinten heeft, een vals dilemma.
Spreidingswet lijkt me op symptoombestrijding, denk niet dat mensen het als oplossing zien.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Mwa, afgelopen verkiezingen hebben veel mensen gestemd op partijen die tegen de spreidingswet zijn.
Dat is vrij logisch, anders krijg je in ieder gehucht dit soort problematiek:quote:Op maandag 9 juni 2025 14:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Mwa, afgelopen verkiezingen hebben veel mensen gestemd op partijen die tegen de spreidingswet zijn.
Rechts regeert al sinds mensenheugenis. Kan aanmodderen, lege bankjes bij belangrijke debatten tonen, niet-democratische partijen leveren etcquote:Op maandag 9 juni 2025 14:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook nooit over een monocultuur gehad. Verschillen in kernwaarden en normen kunnen afhankelijk van de cultuur en/of religie sterk verschillen en zelfs onverenigbaar zijn. Naarmate die verschillen binnen een bevolking toenemen verdwijnt onderling begrip en dus sociale cohesie en dat blijft niet zonder gevolgen in economisch opzicht.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:29 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Miosschien loop je tegen het intollerantie paradox aan, want ik gebruik absoluut geen wart/wit denken want stel juist dat er juist geen sociale cohesie is op basis van mono cultuur of homogeniteit en die nooit leidend is of kan zijn binnen onze protestantse cultuur, door de individuele relatie van de individu tot God.
Verschillen in cultuur zorgen niet voor problemen, het zijn de verschillen tussen diverse religies die hier de hoofdzaak zijn van veel problemen.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:41 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook nooit over een monocultuur gehad. Verschillen in kernwaarden en normen kunnen afhankelijk van de cultuur en/of religie sterk verschillen en zelfs onverenigbaar zijn. Naarmate die verschillen binnen een bevolking toenemen verdwijnt onderling begrip en dus sociale cohesie en dat blijft niet zonder gevolgen in economisch opzicht.
Ik vind Nederland behoorlijk links met een staatsbegroting waarvan 50% naar zorg en sociale zekerheid gaat.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Rechts regeert al sinds mensenheugenis. Kan aanmodderen, lege bankjes bij belangrijke debatten tonen, niet-democratische partijen leveren etc
Bij links dient iedere komma te kloppen en dan nog is er kritiek.
Ik vind die contrasten bijzonder.
Cultuur is ruimer dan religie. Religie maakt onderdeel uit van cultuur.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Verschillen in cultuur zorgen niet voor problemen, het zijn de verschillen tussen diverse religies die hier de hoofdzaak zijn van veel problemen.
Nu doel je op de islam denk ik, omdat die religie er niet was 150 jaar geleden? Maar 150 jaar geleden vonden gereformeerden en evangalisten al dat ze niet tot dezelfde cultuur behoorde!quote:Op maandag 9 juni 2025 14:54 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Cultuur is ruimer dan religie. Religie maakt onderdeel uit van cultuur.
Eerwraak en vrouwenbesnijdenis zijn meer een cultuur fenomeen dan dat het religieus is, maar de meesten onder ons beschouwen dat als een probleem.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Verschillen in cultuur zorgen niet voor problemen, het zijn de verschillen tussen diverse religies die hier de hoofdzaak zijn van veel problemen.
Ik heb zelfs niets tegen IS dus dat boeit me niet, ook niets met mensenrechten, wel wanneer en of ik mijn koffers moet gaan pakken aan de hand van trends.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nu doel je op de islam denk ik, omdat die religie er niet was 150 jaar geleden? Maar 150 jaar geleden vonden gereformeerden en evangalisten al dat ze niet tot dezelfde cultuur behoorde!
cultuur is een maakbaar iets, wat per individu wordt gedefinieerd tot wat een cultuur is.
Voorbeeld; zijn wij als Nederland een cultuur van verdraagzaamheid en aanpassen aan de ander, hoe kunnen wij dan nee zeggen tegen de islam, dit zou toch gelijk tegen de eerste kernwaarden van onze cultuur gaan. aangezien islam niet het zelfde is als is of conservativistische islam. Er zijn ook liberale stromingen in de islam en uitwerkingen daarvan.
dus waarom grenzen dicht voor moslims, wanneer deze norm juist tegne de kernwaarde van onze cultuur gaat.
Toeslagen en subsidies door een te laag minimumloon, te hoge woonkosten en zorgsubsidies door veel inefficiëntie, kartelvorming en prijsafspraken. Pure winstmaximalisatie voor het bedrijfsleven, dus. Het is voornamelijk een kwestie van het geld herverdelen van arm naar rijk.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:53 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik vind Nederland behoorlijk links met een staatsbegroting waarvan 50% naar zorg en sociale zekerheid gaat.
Nu ja, met de NHS in de UK gaat het ook niet veel beterquote:Op maandag 9 juni 2025 15:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Toeslagen en subsidies door een te laag minimumloon, te hoge woonkosten en zorgsubsidies door veel inefficiëntie, kartelvorming en prijsafspraken.
Ja want dat is de oplossing.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Klopt, ben ik met je eens.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:21 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Eerwraak en vrouwenbesnijdenis zijn meer een cultuur fenomeen dan dat het religieus is
Wat is dan precies het probleem? Dat er nog zaken bestaan als eerwraak en vrouwenbesnijdenis of dat het op Nederlands grondgebied voorkomt.quote:maar de meesten onder ons beschouwen dat als een probleem.
De NHS is ook corruptie ten top. We hebben het wel over Engeland. En: "we mogen niet meer gaan verdienen, want dan betalen we meer door de inflatie!" Ja, geef onze portie maar aan Fikkie de aandeelhouders. Die kunnen het beter gebruiken ...quote:Op maandag 9 juni 2025 16:18 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nu ja, met de NHS in de UK gaat het ook niet veel beter![]()
Hoe werken/(meer werken) gaat lonen in Nederland weet ik niet, ik zie er geen oplossing voor. Hoger minimumloon gaat de toch al hoge inflatie hier nog eens aanjagen omdat dan ook het hele loongebouw naar boven verschuift via CAO's.
De NHS is volledig nationaal en zorg is circa 24% van de staatsbegroting van de UK, dat maakt geen noemenswaardig verschil met ons percentage. De NHS is echter niet op het hoge niveau vergeleken de nederlandse zorg.
Dan moet iedereen maar geboren worden met rijke ouders.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:53 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik vind Nederland behoorlijk links met een staatsbegroting waarvan 50% naar zorg en sociale zekerheid gaat.
Oorzaak van toestroom naar ons land aanpakken.. wie wil dat dat?quote:Op maandag 9 juni 2025 14:29 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Spreidingswet lijkt me op symptoombestrijding, denk niet dat mensen het als oplossing zien.
Opeens kan het nu wel ja. Maar tegen gelukszoekers komen ze nietquote:
Ja, dat het asielbeleid faalt komt niet omdat we het budget geëlimineerd hebben, of dat we alle verdragen die we daar over getekend hebben proberen te negeren. Of zelfs maar omdat we er alles aan doen om de overlast zo groot mogelijk te maken.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Oorzaak van toestroom naar ons land aanpakken.. wie wil dat dat?
Wie maakt de wetten zo dat dit geen paradijs meer is voor ze? Dan pleuren ze wel ergens ander naartoe op.
Ik heb niet de indruk dat de UK zoveel corrupter is dan Nederland, staatsmonopolies vaak zijn geen verbetering, daar zijn nu voorbeelden genoeg van. Van mij mogen ze het minimumloon verhogen, ik verwacht er gezien de al hoge inflatie hier uiteindelijk geen koopkracht voordeel van, als dat je doel is kom je er zo niet is mijn sterke vermoeden.quote:Op maandag 9 juni 2025 20:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De NHS is ook corruptie ten top. We hebben het wel over Engeland. En: "we mogen niet meer gaan verdienen, want dan betalen we meer door de inflatie!" Ja, geef onze portie maar aan Fikkie de aandeelhouders. Die kunnen het beter gebruiken ...
Als er teveel corruptie is dan los je dat niet op door iets naar de staat te verplaatsen, je zult dan je wet en regelgeving zodanig moeten aanpassen zodat de corruptie wordt aangepakt, of dat nu binnen of buiten de staat plaatsvindt. Dat de bedrijven meer belastingen en premies gaan afdragen, daar ben ik voor. Veel te lang is de last van de verlagingen van belastingen en premies voor bedrijven verschoven naar de werknemers.quote:Daarom lopen onze inkomsten al heel lang flink achter bij de inflatie. En dat is dus gewoon bedrijven die meer winst willen maken. Ze lichten ons op.
Maar dat is bijzaak. Je vind het dus allemaal maar niets. Hoe moet het dan wel?
Als mensen duurzaam voor 80% of meer zijn afgekeurd vind ik het prima dat de staat ze ondersteunt in huisvesting en inkomen. Buiten dat, alleen WW sterk afhankelijk van het aantal arbeidsjaren.quote:Ik heb al meerdere malen wat voorbeeldjes gegeven. Van bijvoorbeeld een universeel basisloon. Maar jij hebt een aversie tegen dingen die de regering uitdeelt. Je wilt dat iedereen alles zelf verdient. Laten we daar eens naar kijken.
Zodra je het sociaal stelsel minimaliseert en wonen in tenten ipv huizen als minimale standaard invoert voor alle inwoners houdt het op. Luxemburg doet dat succesvolquote:Op maandag 9 juni 2025 21:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie maakt de wetten zo dat dit geen paradijs meer is voor ze? Dan pleuren ze wel ergens ander naartoe op.
Moet je daar niet zijn he.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:37 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zodra je het sociaal stelsel minimaliseert en wonen in tenten ipv huizen als minimale standaard invoert voor alle inwoners houdt het op. Luxemburg doet dat succesvol![]()
Bekijk deze YouTube-video
Ik vermoed vooral als het op Nederlands grondgebied voorkomt.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat is dan precies het probleem? Dat er nog zaken bestaan als eerwraak en vrouwenbesnijdenis of dat het op Nederlands grondgebied voorkomt.
Doorgaans doet de Marechaussee de grenscontrole, niet de politie.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Opeens kan het nu wel ja. Maar tegen gelukszoekers komen ze niet
Weet jij alles van hequote:Op maandag 9 juni 2025 21:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Doorgaans doet de Marechaussee de grenscontrole, niet de politie.
Zo veel zijn het er dan ook niet, omdat de omstandigheden verre van luxe zijn, je verwacht het nietquote:Op maandag 9 juni 2025 21:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moet je daar niet zijn he.
Keuze maken ze immers zelf.
Kortom, wat we ook doen, we zijn of worden genaaid. En als we een universeel basisinkomen invoeren is het weer de schuld van de buitenlanders.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:35 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat de UK zoveel corrupter is dan Nederland, staatsmonopolies vaak zijn geen verbetering, daar zijn nu voorbeelden genoeg van. Van mij mogen ze het minimumloon verhogen, ik verwacht er gezien de al hoge inflatie hier uiteindelijk geen koopkracht voordeel van, als dat je doel is kom je er zo niet is mijn sterke vermoeden.
[..]
Als er teveel corruptie is dan los je dat niet op door iets naar de staat te verplaatsen, je zult dan je wet en regelgeving zodanig moeten aanpassen zodat de corruptie wordt aangepakt, of dat nu binnen of buiten de staat plaatsvindt. Dat de bedrijven meer belastingen en premies gaan afdragen, daar ben ik voor. Veel te lang is de last van de verlagingen van belastingen en premies voor bedrijven verschoven naar de werknemers.
[..]
Als mensen duurzaam voor 80% of meer zijn afgekeurd vind ik het prima dat de staat ze ondersteunt in huisvesting en inkomen. Buiten dat, alleen WW sterk afhankelijk van het aantal arbeidsjaren.
Een universeel basisloon moet vrijwel mondiaal ingevoerd worden, dan ben ik ervoor. Buiten dat, gaat er mijnsinziens zo'n grote aanzuigende werking vanuit voor een land dat het onhoudbaar te financieren valt. Nederland zou al heel snel in Nederstad veranderen, nog sneller dan nu al het geval is
Er zijn positieve ontwikkelingen gaande zoals de EU wijde verplichting aan bedrijven dat ze minimaal 15% effectief aan belastingen moeten afdragen.quote:Op maandag 9 juni 2025 22:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Kortom, wat we ook doen, we zijn of worden genaaid. En als we een universeel basisinkomen invoeren is het weer de schuld van de buitenlanders.
Dat gebeurt nu toch ook al niet tot nauwelijks, daar gaat een basisinkomen niets aan helpen, het wordt dan alleen maar slechter.quote:Je kunt zulke dingen ook invoeren met regelingen die daar rekening mee houden. We hoeven het niet te blijven doen op de manieren waardoor we genaaid worden, het kan ook anders.
Het kan ook zo zijn dat door snel toenemende automatisering en robotisering er steeds minder werk beschikbaar komt, maar tegelijkertijd hierdoor steeds meer diensten en goederen veel goedkoper worden. Ik zie niets in een participatiewet evenals Melkertbanen.quote:En anders moeten we ons er maar bij neerleggen, dat zodra de wetten verder uitgebreid worden naar het voorbeeld van de Participatiewet, dat op termijn de helft van de bevolking te werk wordt gesteld voor een bijstandsuitkering. Laat je broek maar zakken en buig maar al vast voorover.
Ja, individueel kun je daar uitkomen door rijk te worden en zelf ook een onderdrukker te worden.
Maar er is een oplossing. Zelfs een heel eenvoudige: Stem links!
Dat is alles wat je er tegen hoeft te doen.
Als we niets doen, zitten ze straks allemaal in de bijstand, net zoals de rest. Klaar om ingezet te worden als nog veel goedkopere arbeidskrachten dan buitenlanders.quote:Op maandag 9 juni 2025 23:00 schreef Digi2 het volgende:
Het kan ook zo zijn dat door snel toenemende automatisering en robotisering er steeds minder werk beschikbaar komt, maar tegelijkertijd hierdoor steeds meer diensten en goederen veel goedkoper worden. Ik zie niets in een participatiewet evenals Melkertbanen.
We kunnen dan nog altijd asiel aanvragen in Noord Korea, de nieuwe heilstaatquote:Op maandag 9 juni 2025 23:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als we niets doen, zitten ze straks allemaal in de bijstand, net zoals de rest. Klaar om ingezet te worden als nog veel goedkopere arbeidskrachten dan buitenlanders.
En de VVD zag dat het goed was.
Gewoon links stemmen is een stuk minder destructief. Daar helpen we iedereen mee. Zelfs de mensen die zich zien als toekomstige miljardairs.quote:Op maandag 9 juni 2025 23:09 schreef Digi2 het volgende:
[..]
We kunnen dan nog altijd asiel aanvragen in Noord Korea, de nieuwe heilstaat![]()
Stem dan in ieder geval SP. Die partij doet nog iets nuttigs met je stem.quote:Op maandag 9 juni 2025 22:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
Maar er is een oplossing. Zelfs een heel eenvoudige: Stem links!
Bij onze directe buren hebben ze daar recent nogal minder goede ervaringen mee opgedaan, verwacht er niet te veel vanquote:Op maandag 9 juni 2025 23:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gewoon links stemmen is een stuk minder destructief. Daar helpen we iedereen mee. Zelfs de mensen die zich zien als toekomstige miljardairs.
Hoezo?quote:Op maandag 9 juni 2025 23:18 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Bij onze directe buren hebben ze daar recent nogal minder goede ervaringen mee opgedaan, verwacht er niet te veel van
Daar sloot men onder druk van de groenen de kerncentrales die eigenlijk langer konden doordraaien ten tijde van het hoogtepunt van de energiecrisis. Men voerde een Burgergeld in waardoor de arbeidsparticipatie terugliep en de kosten ervan sterk opliepen. De duitse economie is tijdens de linkse coalitie in een langdurige stagnatie beland, vergelijkbaar de tijd voor de invoering van de Agenda 2010 die Prof. dr. Werner Sinn heeft uitgedacht en vervolgens, overigens door Schroder een linkse politicus werd uitgevoerd.quote:
Bwahaha, te dom om te schijten. Vvd is en blijft rechts maar dat vind jij niet zo omdat het jezelf dan extreem rechts maakt, eng he.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:25 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Procentueel komen er maar weinig naar Nederland. Dus zo goed is het paradijsje hier niet.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, ja, de klimaatalarmisten vallen ook onder links. Die zijn er ook alleen voor de mensen boven modaal. Dat is inderdaad wel een probleem, die hebben al een heleboel kapot gemaakt.quote:Op maandag 9 juni 2025 23:42 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Daar sloot men onder druk van de groenen de kerncentrales die eigenlijk langer konden doordraaien ten tijde van het hoogtepunt van de energiecrisis. Men voerde een Burgergeld in waardoor de arbeidsparticipatie terugliep en de kosten ervan sterk opliepen. De duitse economie is tijdens de linkse coalitie in een langdurige stagnatie beland, vergelijkbaar de tijd voor de invoering van de Agenda 2010 die Prof. dr. Werner Sinn heeft uitgedacht en vervolgens, overigens door Schroder een linkse politicus werd uitgevoerd.
Wanneer de overheid op vele plekken gebrekkig zorgt voor onze veiligheid dan krijg je dus buurtwachten.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad erg gefrustreerd met hoe het gesteld is met de veiligheid in Nederland. Maar ik ben niet zo zeer boos op wat deze mensen doen, dat zit immers in hun cultuur en natuur ingebakken. Ik ben bozer op naďeve Nederlanders die ons met deze problemen opzadelen omdat je van hun beter mag verwachten.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gefrustreerd en twaalf jaar oud?
Grappig dat men altijd spreekt over 'extreem' of 'radicaal' rechts. Je zou het beter gezond rechts kunnen noemen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 06:54 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
Bwahaha, te dom om te schijten. Vvd is en blijft rechts maar dat vind jij niet zo omdat het jezelf dan extreem rechts maakt, eng he.
Je bent het resultaat van alt right propagandamachine.
Als dit extreem rechts is?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 09:05 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Wanneer de overheid op vele plekken gebrekkig zorgt voor onze veiligheid dan krijg je dus buurtwachten.
Het is niet ideaal maar het is wel gevolg van een oorzaak.
[..]
Ik ben inderdaad erg gefrustreerd met hoe het gesteld is met de veiligheid in Nederland. Maar ik ben niet zo zeer boos op wat deze mensen doen, dat zit immers in hun cultuur en natuur ingebakken. Ik ben bozer op naďeve Nederlanders die ons met deze problemen opzadelen omdat je van hun beter mag verwachten.
[..]
Grappig dat men altijd spreekt over 'extreem' of 'radicaal' rechts. Je zou het beter gezond rechts kunnen noemen.
De veiligheid en welvaart van Nederland zou prioriteit #1 moeten zijn. Maar dat snappen de linkse weg-met-ons mensen niet.
Het is gewoon zo triest en het lullige is dus dat die mensen niet doorhebben dat ze hun eigen graf aan het graven zijn. En wij proberen ze te helpen maar worden uitgemaakt voor "radicaal" en "extreem" rechts. Oh wat zijn wij slecht en gevaarlijk.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 09:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als dit extreem rechts is?
Dat is het al vrij snel natuurlijk als je een beperkt wereldbeeld hebt. Alles waar je het niet mee eens bent: extreem rechts!!!
NL is ook % niet zo groot he.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 08:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Procentueel komen er maar weinig naar Nederland. Dus zo goed is het paradijsje hier niet.
Daarnaast dat het in NL zo goed is komt door honderden jaren historie en groei.
Of wil je dat NL net als Afrika wordt.
Dat is wel ernstig ja. De media en hun huilstruiken gedrag over 'rechts'. Terwijl de grenzenloze linkse hypocrisie continu wordt verzwegen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 09:12 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Het is gewoon zo triest en het lullige is dus dat die mensen niet doorhebben dat ze hun eigen graf aan het graven zijn. En wij proberen ze te helpen maar worden uitgemaakt voor "radicaal" en "extreem" rechts. Oh wat zijn wij slecht en gevaarlijk.
Ik kan niet eens meer naar de radio luisteren omdat je constant van die linkse propaganda hebt hoe slecht "extreem/radicaal" rechts wel niet is. Het constante gebash op wilders, trump, elon. Er worden zelfs oproepen gedaan om naar Den Haag te gaan om tegen Israel te demonstreren op de radio![]()
Het is een complete psychologische oorlog en het laat maar zien hoe makkelijk mensen te beďnvloeden zijn. Allemaal van die woke greta turnberg types die in hun eigen bubbel leven van politieke correctheid wat uiteindelijk de ondergang zal worden voor de wereld zoals wij die kennen.
Huhquote:Op dinsdag 10 juni 2025 09:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
NL is ook % niet zo groot he.
Alsnog heeft het grote nadelige effecten. En we hebben geen plek voor ze gezien alle problemen in de maatschappij.
Maar ik snap je wel hoor. Jij wil graag medemoslims, straatterroristen, overvallers en genocide schreeuwers om je heen. Maar NL inmiddels niet.
Dat is dus totale onzin.... Radicaal rechts is dan ook slecht voor NL, die zijn alleen anti-Islam en geven niet om NL.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 09:12 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Het is gewoon zo triest en het lullige is dus dat die mensen niet doorhebben dat ze hun eigen graf aan het graven zijn. En wij proberen ze te helpen maar worden uitgemaakt voor "radicaal" en "extreem" rechts. Oh wat zijn wij slecht en gevaarlijk.
Ik kan niet eens meer naar de radio luisteren omdat je constant van die linkse propaganda hebt hoe slecht "extreem/radicaal" rechts wel niet is. Het constante gebash op wilders, trump, elon.
Dat is toch ook een goed iets?quote:Er worden zelfs oproepen gedaan om naar Den Haag te gaan om tegen Israel te demonstreren op de radio![]()
Welke genocide? Die van 7 oktober op dat muziekfestival dat ze allemaal onschuldige mensen gingen afslachten?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 09:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is dus totale onzin.... Radicaal rechts is dan ook slecht voor NL, die zijn alleen anti-Islam en geven niet om NL.
Radicaal rechts helpt niet. Die blokkeren juist alles.
[..]
Dat is toch ook een goed iets?
Of zie jij liever die genocide doorgaan? Beetje gek.
Blablabla.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 09:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Huh
Snap jij percentages niet?
De percentages aan vluchtelingen worden niet letterlijk gegeven. Alsof NL net zo groot is als bv Duitsland.
Ik ben geen moslim. Ik ben alleen geen moslim hater.
Max 1% van al die vluchtelingen doet slechte dingen....
De meesten komen hier vanuit een afgrijselijke situatie.
Liever anti-genocide mensen dan die paar pro-genocide figuren.
Dat hebben we al een paar keer gedaan. Alles is al 30 jaar naar rechts op aan het schuiven. Zelfs de SP is nu voor marktwerking. Jullie hebben gewonnen, geniet er van en probeer niet weer extreem rechts te normaliseren. In die richting ligt de weg naar de monopolies en de slavernij. Daar heb je ook jezelf mee.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 09:05 schreef SuperNeger het volgende:
Grappig dat men altijd spreekt over 'extreem' of 'radicaal' rechts. Je zou het beter gezond rechts kunnen noemen.
De veiligheid en welvaart van Nederland zou prioriteit #1 moeten zijn. Maar dat snappen de linkse weg-met-ons mensen niet.
Hoe kom je daar nu weer bij?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 09:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat hebben we al een paar keer gedaan. Alles is al 30 jaar naar rechts op aan het schuiven. Zelfs de SP is nu voor marktwerking. Jullie hebben gewonnen, geniet er van en probeer niet weer extreem rechts te normaliseren. In die richting ligt de weg naar de monopolies en de slavernij. Daar heb je ook jezelf mee.
Nog niet over de hele linie, ze willen het OV ook weer nationaliseren.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu weer bij?
https://www.sp.nl/nieuws/(...)dermijnt-inburgering
Heb je hier een bron van?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nog niet over de hele linie, ze willen het OV ook weer nationaliseren.
De zorg ook grotendeels. Waar ik deels ook wel kan inkomen trouwens. De zorg leent zich op bepaalde vlakken niet goed voor winstmaximalisatie.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nog niet over de hele linie, ze willen het OV ook weer nationaliseren.
Die site van hun is nogal een rommeltje en ze zijn het nog niet eens over al die dingen. Dat wijzigt ook nog regelmatig. Maar hier, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van?
Dit staat op de website van de SP over het OV:
https://www.sp.nl/standpunten/verkeer-en-openbaar-vervoer
Ja, maar daar zitten veel bedrijven en veel geld in, wat ook flink wordt ingezet om te lobbyen. Dat ga je niet zo makkelijk meer veranderen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De zorg ook grotendeels. Waar ik deels ook wel kan inkomen trouwens. De zorg leent zich op bepaalde vlakken niet goed voor winstmaximalisatie.
Dat is toch raar? Ik heb altijd gedacht dat de zorg in de eerste plaats bedoelt is om mensen die ziek of hulpbehoevend zijn te helpen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, maar daar zitten veel bedrijven en veel geld in, wat ook flink wordt ingezet om te lobbyen. Dat ga je niet zo makkelijk meer veranderen.
Nou, een kwart van onze rijksbegroting en twintig miljard aan kosten voor de bevolking. Zeg 250 miljard per jaar. Met de zorgverzekeraars om de koek te verdelen. Zeg 50 miljard voor een grote. Dat laten ze zich niet afpakken. Het genezen van zieken is al lang uit het gezichtsveld verdwenen. Het zijn werkzaamheden, verbruiksartikelen, onroerend goed en salarissen, die niets mogen kosten en zoveel mogelijk op moeten brengen. Zelfs veel medische specialisten doen via een B.V. aan winstmaximalisatie.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat is toch raar? Ik heb altijd gedacht dat de zorg in de eerste plaats bedoelt is om mensen die ziek of hulpbehoevend zijn te helpen.
En wat bedoel je met lobbyen? Door wie? En voor wat? En vooral met welk doel?
Okee, we staan in deze dus aan dezelfde kant.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nou, een kwart van onze rijksbegroting en twintig miljard aan kosten voor de bevolking. Zeg 250 miljard per jaar. Met de zorgverzekeraars om de koek te verdelen. Zeg 50 miljard voor een grote. Dat laten ze zich niet afpakken. Het genezen van zieken is al lang uit het gezichtsveld verdwenen. Het zijn werkzaamheden, verbruiksartikelen, onroerend goed en salarissen, die niets mogen kosten en zoveel mogelijk op moeten brengen. Zelfs veel medische specialisten doen via een B.V. aan winstmaximalisatie.
Voor de mensen die wel met zorgverlening bezig zijn, moet je bij de verpleegkundigen zijn. Maar die hebben daar niets over te zeggen.
Hoeveel vluchtelingen/asielzoekers komen er jaarlijks naar Estland? (Daar voor mij, en hier voor jou dus)quote:Op dinsdag 10 juni 2025 09:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Huh
Snap jij percentages niet?
De percentages aan vluchtelingen worden niet letterlijk gegeven. Alsof NL net zo groot is als bv Duitsland.
Ik ben geen moslim. Ik ben alleen geen moslim hater.
Max 1% van al die vluchtelingen doet slechte dingen....
De meesten komen hier vanuit een afgrijselijke situatie.
Liever anti-genocide mensen dan die paar pro-genocide figuren.
Ze krijgen hier leefgeld, dat is minder dan een bijstandsuitkering.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoeveel vluchtelingen/asielzoekers komen er jaarlijks naar Estland? (Daar voor mij, en hier voor jou dus)
Hoe worden ze daar opgevangen?
Krijgen ze daar wel een geldbedrag van de overheid dat gelijk staat aan bijv. jouw salaris waar jij een maand voor moet werken?
Weet ik, maar ze hoeven dan ook geen huur, vaste lasten, premies, verzekeringen en belasting te betalen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze krijgen hier leefgeld, dat is minder dan een bijstandsuitkering.
Hier snap ik niks van. Deze mannen ondernemen actie, hoe krukkig dan ook, ze DOEN iets! In tegenstelling tot al die toetsenbordhelden die continue klagen en mekkeren en het er verder maar bij laten zitten.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:42 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Wat willen die dikke Oost-Groningse proleten gaan doen dan?hebben ze eindelijk een leuk verzetje tussen het tv oranje kijken en het frikandelvrij maken van hun op hun 25e aangemeten kunstgebit.
Provocerend gebaar, begrijp sowieso niet dat mensen stoppen en hun auto laten doorzoeken door een paar pippos met een hesje aan. Dat laat je toch niet gebeuren?quote:
Langs de weg gaan staan in je te grote jas is net zo effectief als klagen achter een schermpje.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:16 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hier snap ik niks van. Deze mannen ondernemen actie, hoe krukkig dan ook, ze DOEN iets! In tegenstelling tot al die toetsenbordhelden die continue klagen en mekkeren en het er verder maar bij laten zitten.
Duh. Deze mannen proberen in ieder geval iets en worden dan belachelijk gemaakt door de anonieme klagers.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Langs de weg gaan staan in je te grote jas is net zo effectief als klagen achter een schermpje.
Als je ze niets geeft, moet je ze ook niet naar buiten laten gaan, want ze kunnen dan toch niets doen. Dan wordt het een strafkamp.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:12 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Weet ik, maar ze hoeven dan ook geen huur, vaste lasten, premies, verzekeringen en belasting te betalen.
En als een asielzoeker is gepromoveerd tot statushouder mag hij gaan werken en kan hij zich laten inschrijven als woningzoekende. En dan ook gewoon achteraan sluiten. Zelfde rechten? Dan ook dezelfde plichten!
Met dank aan de VVD, die bijna alle politie hebben wegbezuinigd. Extreemrechtse burgerwachten is alleen maar geweld uitlokken. En Wilders moedigt dat aan, die wil hier ook wat er in de VS gebeurt.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Duh. Deze mannen proberen in ieder geval iets en worden dan belachelijk gemaakt door de anonieme klagers.
Dat was geen genocide. Dat was gerechtigheid. Iedereen heeft het recht om zich te verdedigen. #alleenmaarliefde #wef #greatreset #agenda2030 #hitlerwaslinksquote:Op dinsdag 10 juni 2025 09:20 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Welke genocide? Die van 7 oktober op dat muziekfestival dat ze allemaal onschuldige mensen gingen afslachten?
Precies, dat is de hele kwestie in een notendop. Overheid faalt en Jan Lul is de klos. Want die mag de problemen zelf oplossen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als je ze niets geeft, moet je ze ook niet naar buiten laten gaan, want ze kunnen dan toch niets doen. Dan wordt het een strafkamp.
En alhoewel we steeds proberen de druk op de opvangcentra te verminderen, door in iedere gemeente opvangplekken te openen en meer ambtenaren aan te nemen om de aanvragen te behandelen, zijn er ook regeringspartijen die er al lang alles aan doet om al die dingen te elimineren. Hier in de gemeente hebben ze 4 opvanghuizen aangewezen en dat is het dan. En die moeten nu weer dicht.
Dus ja, wat doe je als je al minder bedden dan statushouders hebt en die bedden ook weg moeten?
Nederlandse omgangsvormen... Die worden met de dag asocialer merk ik.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Precies, dat is de hele kwestie in een notendop. Overheid faalt en Jan Lul is de klos. Want die mag de problemen zelf oplossen.
Over de asielzoekers, die komen uit een oorlogsgebied of zijn slachtoffer van natuurrampen of hongersnoden en die worden hier dan met open armen ontvangen. Onderdak, veilige slaapplaats en hun dagelijkse natje en droogje.
Ook snap ik heus wel dat hier vele verschillende nationaliteiten op een grote hoop worden gegooid en dat geeft spanningen.
En wat dat 'ze kunnen hier niets doen, want ze kunnen niet naar buiten' Ze kunnen de Nederlandse taal gaan leren, ze kunnen zich verdiepen in de Nederlandse cultuur en omgangsvormen.
Hoe herken je die als pippos ?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:17 schreef Duracell het volgende:
[..]
Provocerend gebaar, begrijp sowieso niet dat mensen stoppen en hun auto laten doorzoeken door een paar pippos met een hesje aan. Dat laat je toch niet gebeuren?
Wil je m'n naam en adres ?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Duh. Deze mannen proberen in ieder geval iets en worden dan belachelijk gemaakt door de anonieme klagers.
En ik wil dat niet. Wat er in de VS gebeurt boeit me niet meer zo.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Met dank aan de VVD, die bijna alle politie hebben wegbezuinigd. Extreemrechtse burgerwachten is alleen maar geweld uitlokken. En Wilders moedigt dat aan, die wil hier ook wat er in de VS gebeurt.
Klopt. Ik groet mensen tijdens het wandelen 's ochtends als het niet druk is. Soms lijkt dat een rariteit. Of als ik een wachtkamer binnen ga. Het lijkt me normaal en beleefd. Maar....................quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Nederlandse omgangsvormen... Die worden met de dag asocialer merk ik.
Ja, dat zou je verwachten. Maar dat hebben ze (uiteraard) geprivatiseerd. Je moet eerst inburgeren voor je in staat bent je eigen inburgering te organiseren. Er waren, zeker in de grote steden, veel meer oplichters dan echte inburgeringsinstituten om dat geld in ontvangst te nemen. Het was echt heel erg.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:33 schreef Hiddendoe het volgende:
En wat dat 'ze kunnen hier niets doen, want ze kunnen niet naar buiten' Ze kunnen de Nederlandse taal gaan leren, ze kunnen zich verdiepen in de Nederlandse cultuur en omgangsvormen.
Ik roep alleen FOEI bij de Chinees. Ze kijken je aan als een jong die high is.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En ik wil dat niet. Wat er in de VS gebeurt boeit me niet meer zo.
Hier in Nederland is de enige zondebok de Nederlandse overheid zelf. Theetje drinken, handjes schudden, babbeltje hier, keertje heel hard FOEI!!! roepen daar, en dat was het dan.
En de bevolking steeds meer oproepen en motiveren tot haat naar buitenlanders. Heel gek, want als burger mag je dat niet. Voor politici is een uitzondering gemaakt, zolang ze het niet expliciet zeggen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En ik wil dat niet. Wat er in de VS gebeurt boeit me niet meer zo.
Hier in Nederland is de enige zondebok de Nederlandse overheid zelf. Theetje drinken, handjes schudden, babbeltje hier, keertje heel hard FOEI!!! roepen daar, en dat was het dan.
Nee, dat was vroeger niet zo. De eerste 'vluchtelingen' kwamen uit Indonesië, Suriname en de Antillen. Deze mensen werden Nederlandstalig 'opgevoed' in hun thuisland. Ze kregen Nederlandse geschiedenis op schoolquote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, dat zou je verwachten. Maar dat hebben ze (uiteraard) geprivatiseerd. Je moet eerst inburgeren voor je in staat bent je eigen inburgering te organiseren. Er waren, zeker in de grote steden, veel meer oplichters dan echte inburgeringsinstituten om dat geld in ontvangst te nemen. Het was echt heel erg.
Dat is nu langzaam aan het verbeteren, maar vooral met certificering en de gemeentes te porren om ze te helpen. We zijn nog lang niet zo ver, dat die mensen gewoon na binnenkomst een door het rijk georganiseerde inburgeringscursus krijgen. Vroeger, toen Nederland nog sociaal was en zulke regelingen en instanties er wel waren, is dat ongetwijfeld wel gebeurd. Maar dat zou je aan vluchtelingen moeten vragen die hier al 20+ jaar wonen of zo.
Het is natuurlijk ook zeer onwenselijk, dit soort eigenrichting van mensen die op geen enkele wijze kunnen beoordelen wie er al dan niet de grens over zou mogen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:47 schreef Qarrad het volgende:
Deze spontane boze burgers blijken in elk geval voor een deel beroepsdemonstranten te zijn...
Onder andere Jan Huzen, bekend van eerdere gedoetjes is erbij betrokken.
Wij zijn fossielen. Wij lopen achter. Wij passen ons niet of heel slecht aan in deze 'moderne' tijd.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Klopt. Ik groet mensen tijdens het wandelen 's ochtends als het niet druk is. Soms lijkt dat een rariteit. Of als ik een wachtkamer binnen ga. Het lijkt me normaal en beleefd. Maar....................
Dat lijkt mij ook vrij normaal.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Klopt. Ik groet mensen tijdens het wandelen 's ochtends als het niet druk is. Soms lijkt dat een rariteit. Of als ik een wachtkamer binnen ga. Het lijkt me normaal en beleefd. Maar....................
Wie kan dat dan wel?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook zeer onwenselijk, dit soort eigenrichting van mensen die op geen enkele wijze kunnen beoordelen wie er al dan niet de grens over zou mogen.
Ik hang mijn jas ook nog aan de kapstok in een wachtkamer. En ik zet mijn rugzak er onder. Dat is zeldzaam geworden, want iedereen verwacht tegenwoordig dat het dan gestolen wordt.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:05 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wij zijn fossielen. Wij lopen achter. Wij passen ons niet of heel slecht aan in deze 'moderne' tijd.
En hoe gaat zoiets dan?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar hebben we de Marechaussee voor.
Dat dus ja. Of de pleuris breekt uit, want iemand heeft een 'verdacht' pakketje gezien.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik hang mijn jas ook nog aan de kapstok in een wachtkamer. En ik zet mijn rugzak er onder. Dat is zeldzaam geworden, want iedereen verwacht tegenwoordig dat het dan gestolen wordt.
Nee, nog nooit. Ben wel eens ooit heel lang geleden geweigerd in een discotheek omdat het vol was. Maximaal aantal bezoekers was al beetje overschreden. Jammer dan, ik ging gewoon ergens anders dansen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nog nooit een grenscontrole meegemaakt?
Viel mij ook al op. Arts: 'Vergeet je jas niet.'quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik hang mijn jas ook nog aan de kapstok in een wachtkamer. En ik zet mijn rugzak er onder. Dat is zeldzaam geworden, want iedereen verwacht tegenwoordig dat het dan gestolen wordt.
Vroeger, lang geleden, toen ze nog boter en sigaretten smokkelden tussen België en Nederland, woonde ik aan die grens. Op de doorgaande weg stonden slagbomen en zo. Daar had je ook regelmatig controle. Maar ik ging natuurlijk altijd op de fiets, dus ik nam altijd 1 van de wegen waar hoogstens ergens een verdwaald grenspaaltje stond.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nog nooit een grenscontrole meegemaakt?
Ik had het dan ook over de marechaussee en niet over de ME. Want dat zijn 2 verschillende dingen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Vroeger, lang geleden, toen ze nog boter en sigaretten smokkelden tussen België en Nederland, woonde ik aan die grens. Op de doorgaande weg stonden slagbomen en zo. Daar had je ook regelmatig controle. Maar ik ging natuurlijk altijd op de fiets, dus ik nam altijd 1 van de wegen waar hoogstens ergens een verdwaald grenspaaltje stond.
Maar toen hadden we nog een heleboel douane. De ME is meer een groep algemeen inzetbare handhavers, die ergens tussen de politie en het leger in zitten. Die hebben daar de mensen niet voor en dan kunnen ze die andere dingen niet meer doen.
Ah, inderdaad. Dat wist ik niet. De ene van het leger en de andere van de politie. Ik gebruik die altijd door elkaar.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik had het dan ook over de marechaussee en niet over de ME. Want dat zijn 2 verschillende dingen.
Nog nooit met vliegtuig buiten Europa?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Vroeger, lang geleden, toen ze nog boter en sigaretten smokkelden tussen België en Nederland, woonde ik aan die grens. Op de doorgaande weg stonden slagbomen en zo. Daar had je ook regelmatig controle. Maar ik ging natuurlijk altijd op de fiets, dus ik nam altijd 1 van de wegen waar hoogstens ergens een verdwaald grenspaaltje stond.
Maar toen hadden we nog een heleboel douane. De ME is meer een groep algemeen inzetbare handhavers, die ergens tussen de politie en het leger in zitten. Die hebben daar de mensen niet voor en dan kunnen ze die andere dingen niet meer doen.
Nee, geen ervaring mee. Ik weet alleen dat het in de VS behoorlijk slecht is.quote:
Dan worden voertuigen gecontroleerd door mensen die daarvoor bevoegd zijn. Niet alleen op inzittenden, maar ook op goederen om te kijken of er geen grappenmakers even wat vuurwerk zijn gaan halen in Duitsland of België b.v.quote:
Okee, hier heb je een punt.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan worden voertuigen gecontroleerd door mensen die daarvoor bevoegd zijn. Niet alleen op inzittenden, maar ook op goederen om te kijken of er geen grappenmakers even wat vuurwerk zijn gaan halen in Duitsland of België b.v.
En die houden in tegenstelling tot dit soort leken niet gewoon een RAL kleurenwaaier naast iemand's gezicht of vragen ze om een stukje te babbelen in het Nederlands om te bepalen of ze het land in mogen, maar snappen wie er het land in mag en valideren dit aan de hand van officiële documenten en zijn ook bevoegd om die documenten te controleren.
Maar hey, goed dat de schedelmeters uit Ter Apel in actie komen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan worden voertuigen gecontroleerd door mensen die daarvoor bevoegd zijn. Niet alleen op inzittenden, maar ook op goederen om te kijken of er geen grappenmakers even wat vuurwerk zijn gaan halen in Duitsland of België b.v.
En die houden in tegenstelling tot dit soort leken niet gewoon een RAL kleurenwaaier naast iemand's gezicht of vragen ze om een stukje te babbelen in het Nederlands om te bepalen of ze het land in mogen, maar snappen wie er het land in mag en valideren dit aan de hand van officiële documenten en zijn ook bevoegd om die documenten te controleren.
Ze zoeken nog nieuwe leden:quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:15 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Maar hey, goed dat de schedelmeters uit Ter Apel in actie komen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)zoekers-aan-a4896384quote:Helaas troffen we geen asielzoekers aan. Ook geen donkere mensen, of iets wat erop lijkt.” Wat zou er dan gebeuren, als ze die waren tegengekomen? „Dan zouden we ze achtervolgen en ondervragen”, zegt Huzen.
quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:42 schreef Momo het volgende:
quote:Helaas troffen we geen asielzoekers aan. Ook geen donkere mensen, of iets wat erop lijkt.”
Je hebt niet heel veel keus he. Ze aanrijden brengt je ook in de problemen.quote:
Godsamme en openlijk ook hč. Ik rijd nog weleens in die regio s avonds laat en zou echt wild woest worden als ik een toestand zou krijgen bij mijn auto door zo iemand.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:42 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)zoekers-aan-a4896384
Je kan niet zo maar als burger mensen achtervolgen omdat ze een kleurtje hebben.
In Rusland hebben ze deze problemen niet, een dictatuur lost dit voor je op vermoed ikquote:Op dinsdag 10 juni 2025 23:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Overheid moet deze gasten gewoon oppakken.
Actie: Wilders komt helpenquote:Op woensdag 11 juni 2025 00:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Duitsland eist actie Nederland na grenscontroles door burgers
Dit kan toch niet jongens.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan niet zo maar als burger mensen achtervolgen omdat ze een kleurtje hebben.
quote:Op dinsdag 10 juni 2025 23:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Godsamme en openlijk ook hč. Ik rijd nog weleens in die regio s avonds laat en zou echt wild woest worden als ik een toestand zou krijgen bij mijn auto door zo iemand.
De eerste de beste die mijn asielzoekerkleurige kinderen uit auto probeert te sommeren krijgt een koekje van eigenrichting.
PMS hier jonge
quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Ach ja, als ze het zelf maar geloven.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
Een Duitse journalist verteld mij zojuist dat het inmiddels ook rond gaat bij asielzoekers in Duitsland en dat die nu bang zouden zijn om door te reizen richting Nederland. Ze zouden meer angst hebben voor burgers die de grenzen controleren dan voor de politie! En dat terwijl er door de burgers nog geen asielzoeker is mishandeld bij de grens! Dit alles zou weer in verband staan waarom de Duitse politie zo groots uitpakte en de Nederlandse burgers afgelopen zondag ging intimideren.
Duitsland is er niet blij mee dat asielzoekers angst krijgen voor Nederland want daarmee wordt het moeilijker om asielzoekers door te sturen richting Nederland! Tot afgelopen zaterdag was Nederland dus het perfecte landje om asielzoekers vanuit Duitsland hier te gaan dumpen! Ons land zou nu informeel te boek staan als onveilig en dat ten gevolge van de grenscontroles van afgelopen weekend. Lijkt mij wat overdreven, maar goed. Als het effect is dat er minder gelukzoekers komen, prima toch?
Helaas nog niemand mishandeld.
Deze matige beheersing van de Nederlandse taal is wel een beetje verdacht hoor. Zou controleren, en bij meer fouten subiet wegsturen.quote:Een Duitse journalist verteld mij zojuist
Tsja. Gek he?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Nederlandse omgangsvormen... Die worden met de dag asocialer merk ik.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Opnieuw grenscontroles door groep burgers, dit keer bij Groningse Sellingen
Een groep burgers heeft afgelopen avond opnieuw zelf grenscontroles uitgevoerd bij Sellingen in Groningen. De actie was een vervolg op twee eerdere grenscontroles bij Ter Apel, afgelopen week. Daar nam een groep het recht in eigen hand om asielzoekers tegen te houden.
Aan de Hassebergerweg bij Sellingen kwamen ongeveer dertig burgers bijeen. De groep controleerde auto's die richting Duitsland reden. Sommige automobilisten lieten vrijwillig hun auto inspecteren.
https://nos.nl/artikel/25(...)-groningse-sellingen
quote:Op zondag 15 juni 2025 13:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Sommige automobilisten lieten vrijwillig hun auto inspecteren.
Ik kan me inderdaad best voorstellen dat mensen zich geďntimideerd voelen door dit soort idioten.quote:Sommige automobilisten lieten vrijwillig hun auto inspecteren.
quote:De groep controleerde auto's die richting Duitsland reden.
Daar zitten zowel zij als Geert Wilders op te wachten.quote:Op zondag 15 juni 2025 15:17 schreef Cupfighter het volgende:
Hoop dat die gasten een keer iemand aanhouden die ze totaal het ziekenhuis in ramt , dom kut volk
https://www.nu.nl/misdaad(...)r-uur-weer-vrij.htmlquote:De politie stelde dat het Openbaar Ministerie, de burgemeester en de politie "volstrekt helder" zijn geweest over de eigenhandige controles. "Grenscontroles zijn een exclusieve taak van de Koninklijke Marechaussee. Burgers mogen deze rol niet naar zich toetrekken", schreef de politie eerder op de dag.
De man werd gearresteerd vanwege zogeheten ambtsdwang, omdat hij de overheid er met de controles toe probeerde te bewegen grenscontroles uit te voeren. Dat is volgens de autoriteiten eigenrichting, wat verboden is. De man was eerder al gewaarschuwd.
Zou jij gecontroleerd willen worden door XR of je thermostaat op 18 graden staat en of je niet meer dan 15 kuub water per jaar verbruikt?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 06:59 schreef nixxx het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/misdaad(...)r-uur-weer-vrij.html
Dat is een mooie, meneer, u wordt gearresteerd omdat u probeert de overheid te dwingen om een van haar taken uit te voeren! Volgende week “Man die vuurtje zelf blust gearresteerd wegens ambtsdwang”
Volkomen logisch, wat denkt die man ineens even politieagentje te gaan spelen dan? Op basis waarvan denkt hij enig recht te hebben mensen te controleren op wat dan ook?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 06:59 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is een mooie, meneer, u wordt gearresteerd omdat u probeert de overheid te dwingen om een van haar taken uit te voeren! Volgende week “Man die vuurtje zelf blust gearresteerd wegens ambtsdwang”
Arresteer ze dan allemaal voor verstoren van verkeer, impersonatie van politie agenten of dergelijkequote:Op zaterdag 21 juni 2025 08:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volkomen logisch, wat denkt die man ineens even politieagentje te gaan spelen dan? Op basis waarvan denkt hij enig recht te hebben mensen te controleren op wat dan ook?
Dat zou inderdaad nóg beter zijn, helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:45 schreef nixxx het volgende:
[..]
Arresteer ze dan allemaal voor verstoren van verkeer, impersonatie van politie agenten of dergelijke
Misschien heeft hij die aanklachten ook.. maar staat het niet in het artikel.. Ik vind het ambtsdwang gebeuren vaag.. wat voor dwang kan deze man uitoefenen? Zou anders zijn als hij de minister zou bedreigen, bijv.. maar wmb pakt de politie het hele zooitje van de weg.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad nóg beter zijn, helemaal mee eens.
Ja die mafkezen achter slot en grendel maar deze snap ik ook niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 06:59 schreef nixxx het volgende:
[..]
Inderdaad. Lekker in je vrije tijd in een reflecterend hesje en een zaklamp KEIHARDE CONTROLES uitvoeren. Sinds jiskefet niet meer bestaat is dit het beste wat we als alternatief hebbenquote:Op maandag 9 juni 2025 11:54 schreef RotatoR het volgende:
'Het mag schuren' wordt er telkens gezegd over de pally protesten. Dat geldt hier dan ook.
Het Gelders bevrijdingsleger.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Inderdaad. Lekker in je vrije tijd in een reflecterend hesje en een zaklamp KEIHARDE CONTROLES uitvoeren. Sinds jiskefet niet meer bestaat is dit het beste wat we als alternatief hebben
Ik weet zeker dat ze van tevoren "300" kijken. Die film van Koning Leonidas en zijn Spartanen om zo helemaal in de stemming te komen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Inderdaad. Lekker in je vrije tijd in een reflecterend hesje en een zaklamp KEIHARDE CONTROLES uitvoeren. Sinds jiskefet niet meer bestaat is dit het beste wat we als alternatief hebben
Nee maar daar lopen hele volksstammen van rond. En je mag ze dan ook nog niet eens in een bepaalde hoek gooien, dusja. Bezorgde burger zullen we maar zeggen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
Kleine dingetjes iets verdraaid, maar voor een linkse krant niet verkeerd. Toen ik zei zwarten, rolde haar ogen bijna op de tafel🤣🤣🤣 Van mij hoeven echt niet alle buitenlanders eruit! 85% eruit is voldoende.
Deze gast is echt niet goed.
Net zo kneuterig als die krijsende XR gekkies.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ow, kun je het niet winnen op inhoud dan ga je maar lekker mensen shamen met ongerelateerde zaken!quote:Op maandag 9 juni 2025 13:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoe haal je uit mijn woorden dat ik daar 'voor' ben? Ik wijs alleen op je hypocrisie omtrent het vol zitten van Nederland. Behalve wanneer je incelmindset om de hoek komt kijken als mooie vrouwen binnengelaten kunnen worden
Hence Elliot
Minus het racistisch puntje dan toch.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:28 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Net zo kneuterig als die krijsende XR gekkies.
Ik sprak eens met iemand die de film in de bioscoop had gezien en het meer als een docu zag oid. (Bij een saaiere waarheidsgetrouwe docu zou hij in slaap zijn gevallen)quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ze van tevoren "300" kijken. Die film van Koning Leonidas en zijn Spartanen om zo helemaal in de stemming te komen.
Ik beargumenteer gewoon mijn post Henk.quote:Op zondag 22 juni 2025 00:29 schreef Jeo_Boden het volgende:
[..]
Ow, kun je het niet winnen op inhoud dan ga je maar lekker mensen shamen met ongerelateerde zaken!
Doxxing is verboten, ik ga je melden.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:11 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik beargumenteer gewoon mijn post Henk.
quote:Op zondag 22 juni 2025 21:08 schreef Jeo_Boden het volgende:
[..]
Doxxing is verboten, ik ga je melden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |