Klopt, ben ik met je eens.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:21 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Eerwraak en vrouwenbesnijdenis zijn meer een cultuur fenomeen dan dat het religieus is
Wat is dan precies het probleem? Dat er nog zaken bestaan als eerwraak en vrouwenbesnijdenis of dat het op Nederlands grondgebied voorkomt.quote:maar de meesten onder ons beschouwen dat als een probleem.
De NHS is ook corruptie ten top. We hebben het wel over Engeland. En: "we mogen niet meer gaan verdienen, want dan betalen we meer door de inflatie!" Ja, geef onze portie maar aan Fikkie de aandeelhouders. Die kunnen het beter gebruiken ...quote:Op maandag 9 juni 2025 16:18 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nu ja, met de NHS in de UK gaat het ook niet veel beter![]()
Hoe werken/(meer werken) gaat lonen in Nederland weet ik niet, ik zie er geen oplossing voor. Hoger minimumloon gaat de toch al hoge inflatie hier nog eens aanjagen omdat dan ook het hele loongebouw naar boven verschuift via CAO's.
De NHS is volledig nationaal en zorg is circa 24% van de staatsbegroting van de UK, dat maakt geen noemenswaardig verschil met ons percentage. De NHS is echter niet op het hoge niveau vergeleken de nederlandse zorg.
Dan moet iedereen maar geboren worden met rijke ouders.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:53 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik vind Nederland behoorlijk links met een staatsbegroting waarvan 50% naar zorg en sociale zekerheid gaat.
Oorzaak van toestroom naar ons land aanpakken.. wie wil dat dat?quote:Op maandag 9 juni 2025 14:29 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Spreidingswet lijkt me op symptoombestrijding, denk niet dat mensen het als oplossing zien.
Opeens kan het nu wel ja. Maar tegen gelukszoekers komen ze nietquote:
Ja, dat het asielbeleid faalt komt niet omdat we het budget geëlimineerd hebben, of dat we alle verdragen die we daar over getekend hebben proberen te negeren. Of zelfs maar omdat we er alles aan doen om de overlast zo groot mogelijk te maken.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Oorzaak van toestroom naar ons land aanpakken.. wie wil dat dat?
Wie maakt de wetten zo dat dit geen paradijs meer is voor ze? Dan pleuren ze wel ergens ander naartoe op.
Ik heb niet de indruk dat de UK zoveel corrupter is dan Nederland, staatsmonopolies vaak zijn geen verbetering, daar zijn nu voorbeelden genoeg van. Van mij mogen ze het minimumloon verhogen, ik verwacht er gezien de al hoge inflatie hier uiteindelijk geen koopkracht voordeel van, als dat je doel is kom je er zo niet is mijn sterke vermoeden.quote:Op maandag 9 juni 2025 20:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De NHS is ook corruptie ten top. We hebben het wel over Engeland. En: "we mogen niet meer gaan verdienen, want dan betalen we meer door de inflatie!" Ja, geef onze portie maar aan Fikkie de aandeelhouders. Die kunnen het beter gebruiken ...
Als er teveel corruptie is dan los je dat niet op door iets naar de staat te verplaatsen, je zult dan je wet en regelgeving zodanig moeten aanpassen zodat de corruptie wordt aangepakt, of dat nu binnen of buiten de staat plaatsvindt. Dat de bedrijven meer belastingen en premies gaan afdragen, daar ben ik voor. Veel te lang is de last van de verlagingen van belastingen en premies voor bedrijven verschoven naar de werknemers.quote:Daarom lopen onze inkomsten al heel lang flink achter bij de inflatie. En dat is dus gewoon bedrijven die meer winst willen maken. Ze lichten ons op.
Maar dat is bijzaak. Je vind het dus allemaal maar niets. Hoe moet het dan wel?
Als mensen duurzaam voor 80% of meer zijn afgekeurd vind ik het prima dat de staat ze ondersteunt in huisvesting en inkomen. Buiten dat, alleen WW sterk afhankelijk van het aantal arbeidsjaren.quote:Ik heb al meerdere malen wat voorbeeldjes gegeven. Van bijvoorbeeld een universeel basisloon. Maar jij hebt een aversie tegen dingen die de regering uitdeelt. Je wilt dat iedereen alles zelf verdient. Laten we daar eens naar kijken.
Zodra je het sociaal stelsel minimaliseert en wonen in tenten ipv huizen als minimale standaard invoert voor alle inwoners houdt het op. Luxemburg doet dat succesvolquote:Op maandag 9 juni 2025 21:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie maakt de wetten zo dat dit geen paradijs meer is voor ze? Dan pleuren ze wel ergens ander naartoe op.
Moet je daar niet zijn he.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:37 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zodra je het sociaal stelsel minimaliseert en wonen in tenten ipv huizen als minimale standaard invoert voor alle inwoners houdt het op. Luxemburg doet dat succesvol![]()
Bekijk deze YouTube-video
Ik vermoed vooral als het op Nederlands grondgebied voorkomt.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat is dan precies het probleem? Dat er nog zaken bestaan als eerwraak en vrouwenbesnijdenis of dat het op Nederlands grondgebied voorkomt.
Doorgaans doet de Marechaussee de grenscontrole, niet de politie.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Opeens kan het nu wel ja. Maar tegen gelukszoekers komen ze niet
Weet jij alles van hequote:Op maandag 9 juni 2025 21:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Doorgaans doet de Marechaussee de grenscontrole, niet de politie.
Zo veel zijn het er dan ook niet, omdat de omstandigheden verre van luxe zijn, je verwacht het nietquote:Op maandag 9 juni 2025 21:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moet je daar niet zijn he.
Keuze maken ze immers zelf.
Kortom, wat we ook doen, we zijn of worden genaaid. En als we een universeel basisinkomen invoeren is het weer de schuld van de buitenlanders.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:35 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat de UK zoveel corrupter is dan Nederland, staatsmonopolies vaak zijn geen verbetering, daar zijn nu voorbeelden genoeg van. Van mij mogen ze het minimumloon verhogen, ik verwacht er gezien de al hoge inflatie hier uiteindelijk geen koopkracht voordeel van, als dat je doel is kom je er zo niet is mijn sterke vermoeden.
[..]
Als er teveel corruptie is dan los je dat niet op door iets naar de staat te verplaatsen, je zult dan je wet en regelgeving zodanig moeten aanpassen zodat de corruptie wordt aangepakt, of dat nu binnen of buiten de staat plaatsvindt. Dat de bedrijven meer belastingen en premies gaan afdragen, daar ben ik voor. Veel te lang is de last van de verlagingen van belastingen en premies voor bedrijven verschoven naar de werknemers.
[..]
Als mensen duurzaam voor 80% of meer zijn afgekeurd vind ik het prima dat de staat ze ondersteunt in huisvesting en inkomen. Buiten dat, alleen WW sterk afhankelijk van het aantal arbeidsjaren.
Een universeel basisloon moet vrijwel mondiaal ingevoerd worden, dan ben ik ervoor. Buiten dat, gaat er mijnsinziens zo'n grote aanzuigende werking vanuit voor een land dat het onhoudbaar te financieren valt. Nederland zou al heel snel in Nederstad veranderen, nog sneller dan nu al het geval is
Er zijn positieve ontwikkelingen gaande zoals de EU wijde verplichting aan bedrijven dat ze minimaal 15% effectief aan belastingen moeten afdragen.quote:Op maandag 9 juni 2025 22:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Kortom, wat we ook doen, we zijn of worden genaaid. En als we een universeel basisinkomen invoeren is het weer de schuld van de buitenlanders.
Dat gebeurt nu toch ook al niet tot nauwelijks, daar gaat een basisinkomen niets aan helpen, het wordt dan alleen maar slechter.quote:Je kunt zulke dingen ook invoeren met regelingen die daar rekening mee houden. We hoeven het niet te blijven doen op de manieren waardoor we genaaid worden, het kan ook anders.
Het kan ook zo zijn dat door snel toenemende automatisering en robotisering er steeds minder werk beschikbaar komt, maar tegelijkertijd hierdoor steeds meer diensten en goederen veel goedkoper worden. Ik zie niets in een participatiewet evenals Melkertbanen.quote:En anders moeten we ons er maar bij neerleggen, dat zodra de wetten verder uitgebreid worden naar het voorbeeld van de Participatiewet, dat op termijn de helft van de bevolking te werk wordt gesteld voor een bijstandsuitkering. Laat je broek maar zakken en buig maar al vast voorover.
Ja, individueel kun je daar uitkomen door rijk te worden en zelf ook een onderdrukker te worden.
Maar er is een oplossing. Zelfs een heel eenvoudige: Stem links!
Dat is alles wat je er tegen hoeft te doen.
Als we niets doen, zitten ze straks allemaal in de bijstand, net zoals de rest. Klaar om ingezet te worden als nog veel goedkopere arbeidskrachten dan buitenlanders.quote:Op maandag 9 juni 2025 23:00 schreef Digi2 het volgende:
Het kan ook zo zijn dat door snel toenemende automatisering en robotisering er steeds minder werk beschikbaar komt, maar tegelijkertijd hierdoor steeds meer diensten en goederen veel goedkoper worden. Ik zie niets in een participatiewet evenals Melkertbanen.
We kunnen dan nog altijd asiel aanvragen in Noord Korea, de nieuwe heilstaatquote:Op maandag 9 juni 2025 23:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als we niets doen, zitten ze straks allemaal in de bijstand, net zoals de rest. Klaar om ingezet te worden als nog veel goedkopere arbeidskrachten dan buitenlanders.
En de VVD zag dat het goed was.
Gewoon links stemmen is een stuk minder destructief. Daar helpen we iedereen mee. Zelfs de mensen die zich zien als toekomstige miljardairs.quote:Op maandag 9 juni 2025 23:09 schreef Digi2 het volgende:
[..]
We kunnen dan nog altijd asiel aanvragen in Noord Korea, de nieuwe heilstaat![]()
Stem dan in ieder geval SP. Die partij doet nog iets nuttigs met je stem.quote:Op maandag 9 juni 2025 22:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
Maar er is een oplossing. Zelfs een heel eenvoudige: Stem links!
Bij onze directe buren hebben ze daar recent nogal minder goede ervaringen mee opgedaan, verwacht er niet te veel vanquote:Op maandag 9 juni 2025 23:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gewoon links stemmen is een stuk minder destructief. Daar helpen we iedereen mee. Zelfs de mensen die zich zien als toekomstige miljardairs.
Hoezo?quote:Op maandag 9 juni 2025 23:18 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Bij onze directe buren hebben ze daar recent nogal minder goede ervaringen mee opgedaan, verwacht er niet te veel van
Daar sloot men onder druk van de groenen de kerncentrales die eigenlijk langer konden doordraaien ten tijde van het hoogtepunt van de energiecrisis. Men voerde een Burgergeld in waardoor de arbeidsparticipatie terugliep en de kosten ervan sterk opliepen. De duitse economie is tijdens de linkse coalitie in een langdurige stagnatie beland, vergelijkbaar de tijd voor de invoering van de Agenda 2010 die Prof. dr. Werner Sinn heeft uitgedacht en vervolgens, overigens door Schroder een linkse politicus werd uitgevoerd.quote:
Bwahaha, te dom om te schijten. Vvd is en blijft rechts maar dat vind jij niet zo omdat het jezelf dan extreem rechts maakt, eng he.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:25 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
VVD is hartstikke links op een paar kleine economische puntjes na.
Procentueel komen er maar weinig naar Nederland. Dus zo goed is het paradijsje hier niet.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |