abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217893166
quote:
14s.gif Op maandag 9 juni 2025 13:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Jij lijkt niet te snappen dat we in Nederland wonen en niet in een tribaal en wetteloos gebied in oost Congo.
Geef het de tijd _O-
Tribalisme neemt danig toe, neem ff een kijkje in de 2e kamer *O*
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_217893303
quote:
14s.gif Op maandag 9 juni 2025 13:22 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ik vroeg me wel eens af wie zijn nou al die gekken die er jaren lang voor gezorgd hebben dat we nu met deze ellende zitten.
https://www.parlement.com/id/vh8lnhrp1x03/kabinetten_1945_heden

Zet je hersens aan het werk (indien mogelijk) en laat je niet afschrikken door al die lettertjes en woorden.
pi_217893415
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 13:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het maakt mij niet uit hoe het heet, het gaat mij om de trend dat de sociale cohesie verdwijnt als het onderling begrip verdwijnt door botsende kernwaarden en normen binnen een bevolking en de gevolgen waar dat toe kan leiden. Hoe dit binnen een bevolking is verdeeld door homogeniteit speelt een rol, maar is een andere discussie.
Nee, dat is geen andere discussie, omdat nu probeer je de sociale cohesie van de bevolking vast te pinnen op een monocultuur van kernwaarden en normen binnen een bevolking, en waar extreem rechts vooral de nadruk legt op normen niet zozeer op waarden. maar onze geschiedenis leert dat nooit heeft bestaan. Onze protestantse cultuur van Nederland, schept al een probleem om een mono cultuur op te starten. Want iedereen komt als individu voor God, en kan dus nooit zich beroepen op het belang van het collectief op de dag des oordeels.

dus ipv letterlijk homogeniteit (alleen blanke) verdraai je het naar een soort van monocultuur van waarden en normen. Wat nooit bestaan heeft in onze cultuur.

Dus je wilt of een radicale verandering naar totaal iets wat nooit bestaan heeft?
pi_217893447
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 13:24 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Doe je nou expres alsof je dom bent om een punt te maken? Want ik heb het nog eens teruggelezen en er staat toch duidelijk wat ik bedoel. De mensen die voor de ongeremde instroom van criminele islamitische gekken zijn, die verdienen het inderdaad om hier de last van te dragen. Dat lijkt me meer dan redelijk, eerlijk en rechtvaardig ja.
Gefrustreerd en twaalf jaar oud?
pi_217893458
quote:
14s.gif Op maandag 9 juni 2025 13:32 schreef xpompompomx het volgende:
Jij lijkt niet te snappen dat we in Nederland wonen en niet in een tribaal en wetteloos gebied in oost Congo.
Dat duurt nog maar even!!11!
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_217893526
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 13:25 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
VVD is hartstikke links op een paar kleine economische puntjes na.
Ik zou het lekker bij werken bij de KFC houden voortaan man
pi_217893530
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2025 14:05 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Nee, dat is geen andere discussie, omdat nu probeer je de sociale cohesie van de bevolking vast te pinnen op een monocultuur van kernwaarden en normen binnen een bevolking, en waar extreem rechts vooral de nadruk legt op normen niet zozeer op waarden. maar onze geschiedenis leert dat nooit heeft bestaan. Onze protestantse cultuur van Nederland, schept al een probleem om een mono cultuur op te starten. Want iedereen komt als individu voor God, en kan dus nooit zich beroepen op het belang van het collectief op de dag des oordeels.

dus ipv letterlijk homogeniteit (alleen blanke) verdraai je het naar een soort van monocultuur van waarden en normen. Wat nooit bestaan heeft in onze cultuur.

Dus je wilt of een radicale verandering naar totaal iets wat nooit bestaan heeft?
Dat is niet die van Brabant en Limburg :P
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217893537
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2025 14:05 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Ik wil niets, ik neem slechts een fenomeen waar, waarop ik persoonlijk kan anticiperen.
Jij stelt iets zwart/wit wat grijstinten heeft, een vals dilemma.
pi_217893616
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 14:14 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Het is triester dat het zover moet komen. Dat burgers een probleem gaan oplossen dat gecreëerd is door falend beleid.
Mwa, afgelopen verkiezingen hebben veel mensen gestemd op partijen die tegen de spreidingswet zijn.
pi_217893647
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 14:17 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik wil niets, ik neem slechts een fenomeen waar, waarop ik persoonlijk kan anticiperen.
Jij stelt iets zwart/wit wat grijstinten heeft, een vals dilemma.
Miosschien loop je tegen het intollerantie paradox aan, want ik gebruik absoluut geen wart/wit denken want stel juist dat er juist geen sociale cohesie is op basis van mono cultuur of homogeniteit en die nooit leidend is of kan zijn binnen onze protestantse cultuur, door de individuele relatie van de individu tot God.
pi_217893649
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2025 14:25 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Mwa, afgelopen verkiezingen hebben veel mensen gestemd op partijen die tegen de spreidingswet zijn.
Spreidingswet lijkt me op symptoombestrijding, denk niet dat mensen het als oplossing zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 09-06-2025 14:41:43 ]
pi_217893651
quote:

[..]
Dat is vrij logisch, anders krijg je in ieder gehucht dit soort problematiek:

NWS / Asielzoekers vallen meisjes lastig in Fries dorpje
pi_217893665
quote:

[..]
Rechts regeert al sinds mensenheugenis. Kan aanmodderen, lege bankjes bij belangrijke debatten tonen, niet-democratische partijen leveren etc

Bij links dient iedere komma te kloppen en dan nog is er kritiek.

Ik vind die contrasten bijzonder.
pi_217893754
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 14:29 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Miosschien loop je tegen het intollerantie paradox aan, want ik gebruik absoluut geen wart/wit denken want stel juist dat er juist geen sociale cohesie is op basis van mono cultuur of homogeniteit en die nooit leidend is of kan zijn binnen onze protestantse cultuur, door de individuele relatie van de individu tot God.
Ik heb het dan ook nooit over een monocultuur gehad. Verschillen in kernwaarden en normen kunnen afhankelijk van de cultuur en/of religie sterk verschillen en zelfs onverenigbaar zijn. Naarmate die verschillen binnen een bevolking toenemen verdwijnt onderling begrip en dus sociale cohesie en dat blijft niet zonder gevolgen in economisch opzicht.
pi_217893823
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 14:41 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik heb het dan ook nooit over een monocultuur gehad. Verschillen in kernwaarden en normen kunnen afhankelijk van de cultuur en/of religie sterk verschillen en zelfs onverenigbaar zijn. Naarmate die verschillen binnen een bevolking toenemen verdwijnt onderling begrip en dus sociale cohesie en dat blijft niet zonder gevolgen in economisch opzicht.
Verschillen in cultuur zorgen niet voor problemen, het zijn de verschillen tussen diverse religies die hier de hoofdzaak zijn van veel problemen.
pi_217893838
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 14:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Rechts regeert al sinds mensenheugenis. Kan aanmodderen, lege bankjes bij belangrijke debatten tonen, niet-democratische partijen leveren etc

Bij links dient iedere komma te kloppen en dan nog is er kritiek.

Ik vind die contrasten bijzonder.
Ik vind Nederland behoorlijk links met een staatsbegroting waarvan 50% naar zorg en sociale zekerheid gaat.
pi_217893849
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 14:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Verschillen in cultuur zorgen niet voor problemen, het zijn de verschillen tussen diverse religies die hier de hoofdzaak zijn van veel problemen.
Cultuur is ruimer dan religie. Religie maakt onderdeel uit van cultuur.
pi_217893965
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 14:54 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Cultuur is ruimer dan religie. Religie maakt onderdeel uit van cultuur.
Nu doel je op de islam denk ik, omdat die religie er niet was 150 jaar geleden? Maar 150 jaar geleden vonden gereformeerden en evangalisten al dat ze niet tot dezelfde cultuur behoorde!

cultuur is een maakbaar iets, wat per individu wordt gedefinieerd tot wat een cultuur is.

Voorbeeld; zijn wij als Nederland een cultuur van verdraagzaamheid en aanpassen aan de ander, hoe kunnen wij dan nee zeggen tegen de islam, dit zou toch gelijk tegen de eerste kernwaarden van onze cultuur gaan. aangezien islam niet het zelfde is als is of conservativistische islam. Er zijn ook liberale stromingen in de islam en uitwerkingen daarvan.

dus waarom grenzen dicht voor moslims, wanneer deze norm juist tegne de kernwaarde van onze cultuur gaat.
pi_217894033
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 14:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Eerwraak en vrouwenbesnijdenis zijn meer een cultuur fenomeen dan dat het religieus is, maar de meesten onder ons beschouwen dat als een probleem.
pi_217894076
Lekkere desinformatie weer in de OP :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_217894086
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 15:11 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Nu doel je op de islam denk ik, omdat die religie er niet was 150 jaar geleden? Maar 150 jaar geleden vonden gereformeerden en evangalisten al dat ze niet tot dezelfde cultuur behoorde!

cultuur is een maakbaar iets, wat per individu wordt gedefinieerd tot wat een cultuur is.

Voorbeeld; zijn wij als Nederland een cultuur van verdraagzaamheid en aanpassen aan de ander, hoe kunnen wij dan nee zeggen tegen de islam, dit zou toch gelijk tegen de eerste kernwaarden van onze cultuur gaan. aangezien islam niet het zelfde is als is of conservativistische islam. Er zijn ook liberale stromingen in de islam en uitwerkingen daarvan.

dus waarom grenzen dicht voor moslims, wanneer deze norm juist tegne de kernwaarde van onze cultuur gaat.
Ik heb zelfs niets tegen IS dus dat boeit me niet, ook niets met mensenrechten, wel wanneer en of ik mijn koffers moet gaan pakken aan de hand van trends.
pi_217894278
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 14:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik vind Nederland behoorlijk links met een staatsbegroting waarvan 50% naar zorg en sociale zekerheid gaat.
Toeslagen en subsidies door een te laag minimumloon, te hoge woonkosten en zorgsubsidies door veel inefficiëntie, kartelvorming en prijsafspraken. Pure winstmaximalisatie voor het bedrijfsleven, dus. Het is voornamelijk een kwestie van het geld herverdelen van arm naar rijk.

Verzekeringen voor essentiële zaken zoals de zorg moet je ook niet overlaten aan bedrijven. Al was het maar omdat mensen niet dood willen gaan, dus je hebt ze al bij hun kruis.

Maar zelfs voor de VS is het ongeveer de helft van hun begroting. Alhoewel het nu na de Big, Beautiful Bill een stuk minder is geworden. Het verschil gaat nu naar de rijken.
pi_217894533
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 15:50 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Toeslagen en subsidies door een te laag minimumloon, te hoge woonkosten en zorgsubsidies door veel inefficiëntie, kartelvorming en prijsafspraken.
Nu ja, met de NHS in de UK gaat het ook niet veel beter :N
Hoe werken/(meer werken) gaat lonen in Nederland weet ik niet, ik zie er geen oplossing voor. Hoger minimumloon gaat de toch al hoge inflatie hier nog eens aanjagen omdat dan ook het hele loongebouw naar boven verschuift via CAO's.

De NHS is volledig nationaal en zorg is circa 24% van de staatsbegroting van de UK, dat maakt geen noemenswaardig verschil met ons percentage. De NHS is echter niet op het hoge niveau vergeleken de nederlandse zorg.

[ Bericht 4% gewijzigd door Digi2 op 09-06-2025 18:24:29 ]
pi_217894881

[ Bericht 90% gewijzigd door voetbalmanager2 op 09-06-2025 17:12:21 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217895879
quote:

[..]
Ja want dat is de oplossing.
pi_217896272
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 15:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Eerwraak en vrouwenbesnijdenis zijn meer een cultuur fenomeen dan dat het religieus is
Klopt, ben ik met je eens.

quote:
maar de meesten onder ons beschouwen dat als een probleem.
Wat is dan precies het probleem? Dat er nog zaken bestaan als eerwraak en vrouwenbesnijdenis of dat het op Nederlands grondgebied voorkomt.
pi_217896473
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 16:18 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nu ja, met de NHS in de UK gaat het ook niet veel beter :N
Hoe werken/(meer werken) gaat lonen in Nederland weet ik niet, ik zie er geen oplossing voor. Hoger minimumloon gaat de toch al hoge inflatie hier nog eens aanjagen omdat dan ook het hele loongebouw naar boven verschuift via CAO's.

De NHS is volledig nationaal en zorg is circa 24% van de staatsbegroting van de UK, dat maakt geen noemenswaardig verschil met ons percentage. De NHS is echter niet op het hoge niveau vergeleken de nederlandse zorg.

De NHS is ook corruptie ten top. We hebben het wel over Engeland. En: "we mogen niet meer gaan verdienen, want dan betalen we meer door de inflatie!" Ja, geef onze portie maar aan Fikkie de aandeelhouders. Die kunnen het beter gebruiken ...

Daarom lopen onze inkomsten al heel lang flink achter bij de inflatie. En dat is dus gewoon bedrijven die meer winst willen maken. Ze lichten ons op.

Maar dat is bijzaak. Je vind het dus allemaal maar niets. Hoe moet het dan wel?

Ik heb al meerdere malen wat voorbeeldjes gegeven. Van bijvoorbeeld een universeel basisloon. Maar jij hebt een aversie tegen dingen die de regering uitdeelt. Je wilt dat iedereen alles zelf verdient. Laten we daar eens naar kijken.

Wat is jouw tijd waard? Er zijn wel baantjes die per stuk of per meter betalen. En als je een eigen bedrijf hebt, kun je ook werken voor een vaste prijs. Dat doe ik ook het liefste. Maar dan moet je het ook allemaal zelf doen. Want zodra je een groep mensen hebt die het samen moeten doen, wordt het een comité, met een heleboel mensen die allemaal hun eigen kennis, kunde en stokpaardjes hebben. En daar moeten ze dan onderling over gaan onderhandelen.

Nou kun je als baas wel zeggen: "Zo gaan we het doen!", maar wie maakt dat plan? Wie gaat uitzoeken of al die mensen dat kunnen? Ah, ja, daar hebben we diploma's voor. Die in de praktijk niet veel zeggen. En als je over hun schouder meekijkt en gaat micromanagen, dan haken ze allemaal af. Dan doen ze nog het minimum om niet ontslagen te worden. Dus als je mensen voor hun tijd betaalt, loop je daar tegenaan.

Dus als je het werk en de omzet eerlijk wilt verdelen, moet je iedereen laten doen wat ze kunnen en ze daarvoor belonen. En wat is dan de juiste beloning? Je zou denken de onmisbaarheid, maar in de praktijk is het omgekeerd evenredig. De uitwisselbaarheid? Als jij de enige bent, kun je meer vragen? Maar wie gaat je dan vervangen en waarom kunnen de andere mensen met dezelfde diploma's dat dan niet? Nee, als bedrijf wil je uitwisselbare radertjes. Die dan ook niet veel waarde hebben en dus zo weinig mogelijk mogen kosten.

Dus dan kom je uit op handwerk. Iedereen ZZP-er. Maar dan heb je dus ook geen sociaal vangnet meer, zeker niet als je van al die dingen af wilt. Dus dan wordt het zwemmen of verzuipen. Winnen of doodgaan. En dan ben je dus waard wat je andere mensen afhandig kan maken. Zolang het duurt, want dan leef je niet lang. Het is dat de meeste ZZP-ers in verkapte loondienst zitten, anders zat veel meer dan een derde onder de armoedegrens. En dat mag dit jaar niet meer, als je geen grote boete wilt.

Dus, misschien bekijken we het van de verkeerde kant. Waarom zouden wij er moeten zijn om onze bazen rijker te maken, of zelf baas te worden en anderen zo gek te krijgen dat ze voor een zakcentje bij jou komen werken? Waarom gaan we niet proberen onze maatschappij zo in te richten, dat we daar allemaal fijn kunnen leven? Iedereen iedere maand net genoeg om van te leven en bijklussen legaliseren. Dan kan iedereen fijn doen wat ze leuk vinden en hoeft er niemand onder een brug te slapen. En ja, ook heel rijk proberen te worden door een heleboel andere mensen voor ze te laten werken, als ze dat leuk vinden.
pi_217896978
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 14:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dan moet iedereen maar geboren worden met rijke ouders. :)

Gaat rechts waarschijnlijk voor zorgen.
pi_217897082
twitter

De volgende ronde
  maandag 9 juni 2025 @ 21:03:08 #80
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217897115
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 14:29 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Spreidingswet lijkt me op symptoombestrijding, denk niet dat mensen het als oplossing zien.
Oorzaak van toestroom naar ons land aanpakken.. wie wil dat dat?
Wie maakt de wetten zo dat dit geen paradijs meer is voor ze? Dan pleuren ze wel ergens ander naartoe op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 9 juni 2025 @ 21:03:58 #81
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217897123
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 20:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]

De volgende ronde
Opeens kan het nu wel ja. Maar tegen gelukszoekers komen ze niet
1947-2016
pi_217897191
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 21:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wie maakt de wetten zo dat dit geen paradijs meer is voor ze? Dan pleuren ze wel ergens ander naartoe op.
Ja, dat het asielbeleid faalt komt niet omdat we het budget geëlimineerd hebben, of dat we alle verdragen die we daar over getekend hebben proberen te negeren. Of zelfs maar omdat we er alles aan doen om de overlast zo groot mogelijk te maken.

Nee, het komt maar door 1 ding: omdat er nog instroom is. Die is nog niet 0. En dat we daar misschien maatregelen voor moeten nemen die ons verplichten al die verdragen op te zeggen, uit de EU te stappen, een internationale paria te worden en onze economie door het putje te spoelen, dat is bijzaak. Dat hebben jullie er graag voor over.

<Knip>

[ Bericht 3% gewijzigd door Jippie op 09-06-2025 23:08:48 ]
pi_217897426
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 20:05 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De NHS is ook corruptie ten top. We hebben het wel over Engeland. En: "we mogen niet meer gaan verdienen, want dan betalen we meer door de inflatie!" Ja, geef onze portie maar aan Fikkie de aandeelhouders. Die kunnen het beter gebruiken ...
Ik heb niet de indruk dat de UK zoveel corrupter is dan Nederland, staatsmonopolies vaak zijn geen verbetering, daar zijn nu voorbeelden genoeg van. Van mij mogen ze het minimumloon verhogen, ik verwacht er gezien de al hoge inflatie hier uiteindelijk geen koopkracht voordeel van, als dat je doel is kom je er zo niet is mijn sterke vermoeden.

quote:
Daarom lopen onze inkomsten al heel lang flink achter bij de inflatie. En dat is dus gewoon bedrijven die meer winst willen maken. Ze lichten ons op.
Maar dat is bijzaak. Je vind het dus allemaal maar niets. Hoe moet het dan wel?
Als er teveel corruptie is dan los je dat niet op door iets naar de staat te verplaatsen, je zult dan je wet en regelgeving zodanig moeten aanpassen zodat de corruptie wordt aangepakt, of dat nu binnen of buiten de staat plaatsvindt. Dat de bedrijven meer belastingen en premies gaan afdragen, daar ben ik voor. Veel te lang is de last van de verlagingen van belastingen en premies voor bedrijven verschoven naar de werknemers.

quote:
Ik heb al meerdere malen wat voorbeeldjes gegeven. Van bijvoorbeeld een universeel basisloon. Maar jij hebt een aversie tegen dingen die de regering uitdeelt. Je wilt dat iedereen alles zelf verdient. Laten we daar eens naar kijken.
Als mensen duurzaam voor 80% of meer zijn afgekeurd vind ik het prima dat de staat ze ondersteunt in huisvesting en inkomen. Buiten dat, alleen WW sterk afhankelijk van het aantal arbeidsjaren.
Een universeel basisloon moet vrijwel mondiaal ingevoerd worden, dan ben ik ervoor. Buiten dat, gaat er mijnsinziens zo'n grote aanzuigende werking vanuit voor een land dat het onhoudbaar te financieren valt. Nederland zou al heel snel in Nederstad veranderen, nog sneller dan nu al het geval is :X

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 09-06-2025 21:45:24 ]
pi_217897452
quote:

[..]
Zodra je het sociaal stelsel minimaliseert en wonen in tenten ipv huizen als minimale standaard invoert voor alle inwoners houdt het op. Luxemburg doet dat succesvol :Y

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 09-06-2025 21:44:45 ]
  maandag 9 juni 2025 @ 21:40:29 #85
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217897482
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 21:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Zodra je het sociaal stelsel minimaliseert en wonen in tenten ipv huizen als minimale standaard invoert voor alle inwoners houdt het op. Luxemburg doet dat succesvol :Y

Bekijk deze YouTube-video
Moet je daar niet zijn he.
Keuze maken ze immers zelf.
1947-2016
pi_217897508
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 19:48 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat is dan precies het probleem? Dat er nog zaken bestaan als eerwraak en vrouwenbesnijdenis of dat het op Nederlands grondgebied voorkomt.
Ik vermoed vooral als het op Nederlands grondgebied voorkomt.
pi_217897553
quote:

[..]
Opeens kan het nu wel ja. Maar tegen gelukszoekers komen ze niet
Doorgaans doet de Marechaussee de grenscontrole, niet de politie.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 9 juni 2025 @ 21:52:14 #88
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217897607
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 21:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Doorgaans doet de Marechaussee de grenscontrole, niet de politie.
Weet jij alles van he ;)
1947-2016
pi_217897616
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 21:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Moet je daar niet zijn he.
Keuze maken ze immers zelf.
Zo veel zijn het er dan ook niet, omdat de omstandigheden verre van luxe zijn, je verwacht het niet ;)
pi_217897951
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 21:35 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik heb niet de indruk dat de UK zoveel corrupter is dan Nederland, staatsmonopolies vaak zijn geen verbetering, daar zijn nu voorbeelden genoeg van. Van mij mogen ze het minimumloon verhogen, ik verwacht er gezien de al hoge inflatie hier uiteindelijk geen koopkracht voordeel van, als dat je doel is kom je er zo niet is mijn sterke vermoeden.
[..]
Als er teveel corruptie is dan los je dat niet op door iets naar de staat te verplaatsen, je zult dan je wet en regelgeving zodanig moeten aanpassen zodat de corruptie wordt aangepakt, of dat nu binnen of buiten de staat plaatsvindt. Dat de bedrijven meer belastingen en premies gaan afdragen, daar ben ik voor. Veel te lang is de last van de verlagingen van belastingen en premies voor bedrijven verschoven naar de werknemers.
[..]
Als mensen duurzaam voor 80% of meer zijn afgekeurd vind ik het prima dat de staat ze ondersteunt in huisvesting en inkomen. Buiten dat, alleen WW sterk afhankelijk van het aantal arbeidsjaren.
Een universeel basisloon moet vrijwel mondiaal ingevoerd worden, dan ben ik ervoor. Buiten dat, gaat er mijnsinziens zo'n grote aanzuigende werking vanuit voor een land dat het onhoudbaar te financieren valt. Nederland zou al heel snel in Nederstad veranderen, nog sneller dan nu al het geval is :X
Kortom, wat we ook doen, we zijn of worden genaaid. En als we een universeel basisinkomen invoeren is het weer de schuld van de buitenlanders.

Je kunt zulke dingen ook invoeren met regelingen die daar rekening mee houden. We hoeven het niet te blijven doen op de manieren waardoor we genaaid worden, het kan ook anders.

En anders moeten we ons er maar bij neerleggen, dat zodra de wetten verder uitgebreid worden naar het voorbeeld van de Participatiewet, dat op termijn de helft van de bevolking te werk wordt gesteld voor een bijstandsuitkering. Laat je broek maar zakken en buig maar al vast voorover.

Ja, individueel kun je daar uitkomen door rijk te worden en zelf ook een onderdrukker te worden.

Maar er is een oplossing. Zelfs een heel eenvoudige: Stem links!

Dat is alles wat je er tegen hoeft te doen.
pi_217898264
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 22:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Kortom, wat we ook doen, we zijn of worden genaaid. En als we een universeel basisinkomen invoeren is het weer de schuld van de buitenlanders.
Er zijn positieve ontwikkelingen gaande zoals de EU wijde verplichting aan bedrijven dat ze minimaal 15% effectief aan belastingen moeten afdragen.
Nederland is geen eiland en heeft nogal open grenzen dus wijzigingen op het gebied van inkomen hebben een directe invloed op de migratie, zoals tav een basisinkomen. Dat er een buitenland bestaat is geen schuld, maar een feit waarmee je hebt te dealen.

quote:
Je kunt zulke dingen ook invoeren met regelingen die daar rekening mee houden. We hoeven het niet te blijven doen op de manieren waardoor we genaaid worden, het kan ook anders.
Dat gebeurt nu toch ook al niet tot nauwelijks, daar gaat een basisinkomen niets aan helpen, het wordt dan alleen maar slechter.

quote:
En anders moeten we ons er maar bij neerleggen, dat zodra de wetten verder uitgebreid worden naar het voorbeeld van de Participatiewet, dat op termijn de helft van de bevolking te werk wordt gesteld voor een bijstandsuitkering. Laat je broek maar zakken en buig maar al vast voorover.

Ja, individueel kun je daar uitkomen door rijk te worden en zelf ook een onderdrukker te worden.

Dat is alles wat je er tegen hoeft te doen.
Het kan ook zo zijn dat door snel toenemende automatisering en robotisering er steeds minder werk beschikbaar komt, maar tegelijkertijd hierdoor steeds meer diensten en goederen veel goedkoper worden. Ik zie niets in een participatiewet evenals Melkertbanen.
pi_217898320
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 23:00 schreef Digi2 het volgende:
Het kan ook zo zijn dat door snel toenemende automatisering en robotisering er steeds minder werk beschikbaar komt, maar tegelijkertijd hierdoor steeds meer diensten en goederen veel goedkoper worden. Ik zie niets in een participatiewet evenals Melkertbanen.
Als we niets doen, zitten ze straks allemaal in de bijstand, net zoals de rest. Klaar om ingezet te worden als nog veel goedkopere arbeidskrachten dan buitenlanders.

En de VVD zag dat het goed was.
pi_217898340
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 23:07 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Als we niets doen, zitten ze straks allemaal in de bijstand, net zoals de rest. Klaar om ingezet te worden als nog veel goedkopere arbeidskrachten dan buitenlanders.

En de VVD zag dat het goed was.
We kunnen dan nog altijd asiel aanvragen in Noord Korea, de nieuwe heilstaat _O_ *O*
pi_217898352
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 23:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]
We kunnen dan nog altijd asiel aanvragen in Noord Korea, de nieuwe heilstaat _O_ *O*
Gewoon links stemmen is een stuk minder destructief. Daar helpen we iedereen mee. Zelfs de mensen die zich zien als toekomstige miljardairs.
pi_217898383
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 22:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

Stem dan in ieder geval SP. Die partij doet nog iets nuttigs met je stem.
pi_217898389
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 23:11 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Gewoon links stemmen is een stuk minder destructief. Daar helpen we iedereen mee. Zelfs de mensen die zich zien als toekomstige miljardairs.
Bij onze directe buren hebben ze daar recent nogal minder goede ervaringen mee opgedaan, verwacht er niet te veel van ;)
pi_217898487
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 23:18 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Bij onze directe buren hebben ze daar recent nogal minder goede ervaringen mee opgedaan, verwacht er niet te veel van ;)
Hoezo?
pi_217898534
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 23:35 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hoezo?
Daar sloot men onder druk van de groenen de kerncentrales die eigenlijk langer konden doordraaien ten tijde van het hoogtepunt van de energiecrisis. Men voerde een Burgergeld in waardoor de arbeidsparticipatie terugliep en de kosten ervan sterk opliepen. De duitse economie is tijdens de linkse coalitie in een langdurige stagnatie beland, vergelijkbaar de tijd voor de invoering van de Agenda 2010 die Prof. dr. Werner Sinn heeft uitgedacht en vervolgens, overigens door Schroder een linkse politicus werd uitgevoerd.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 06:54:23 #99
503746 Hogwarts
School of swag
pi_217898846
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 13:25 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
VVD is hartstikke links op een paar kleine economische puntjes na.
Bwahaha, te dom om te schijten. Vvd is en blijft rechts maar dat vind jij niet zo omdat het jezelf dan extreem rechts maakt, eng he.

Je bent het resultaat van alt right propagandamachine.
geef me geld geef me geld dinsdag op bankrekening okay begrepen
pi_217899132
quote:

[..]
Procentueel komen er maar weinig naar Nederland. Dus zo goed is het paradijsje hier niet.

Daarnaast dat het in NL zo goed is komt door honderden jaren historie en groei.
Of wil je dat NL net als Afrika wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')