Dat dus ja. Of de pleuris breekt uit, want iemand heeft een 'verdacht' pakketje gezien.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik hang mijn jas ook nog aan de kapstok in een wachtkamer. En ik zet mijn rugzak er onder. Dat is zeldzaam geworden, want iedereen verwacht tegenwoordig dat het dan gestolen wordt.
Nee, nog nooit. Ben wel eens ooit heel lang geleden geweigerd in een discotheek omdat het vol was. Maximaal aantal bezoekers was al beetje overschreden. Jammer dan, ik ging gewoon ergens anders dansen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nog nooit een grenscontrole meegemaakt?
Viel mij ook al op. Arts: 'Vergeet je jas niet.'quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik hang mijn jas ook nog aan de kapstok in een wachtkamer. En ik zet mijn rugzak er onder. Dat is zeldzaam geworden, want iedereen verwacht tegenwoordig dat het dan gestolen wordt.
Vroeger, lang geleden, toen ze nog boter en sigaretten smokkelden tussen België en Nederland, woonde ik aan die grens. Op de doorgaande weg stonden slagbomen en zo. Daar had je ook regelmatig controle. Maar ik ging natuurlijk altijd op de fiets, dus ik nam altijd 1 van de wegen waar hoogstens ergens een verdwaald grenspaaltje stond.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nog nooit een grenscontrole meegemaakt?
Ik had het dan ook over de marechaussee en niet over de ME. Want dat zijn 2 verschillende dingen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Vroeger, lang geleden, toen ze nog boter en sigaretten smokkelden tussen België en Nederland, woonde ik aan die grens. Op de doorgaande weg stonden slagbomen en zo. Daar had je ook regelmatig controle. Maar ik ging natuurlijk altijd op de fiets, dus ik nam altijd 1 van de wegen waar hoogstens ergens een verdwaald grenspaaltje stond.
Maar toen hadden we nog een heleboel douane. De ME is meer een groep algemeen inzetbare handhavers, die ergens tussen de politie en het leger in zitten. Die hebben daar de mensen niet voor en dan kunnen ze die andere dingen niet meer doen.
Ah, inderdaad. Dat wist ik niet. De ene van het leger en de andere van de politie. Ik gebruik die altijd door elkaar.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik had het dan ook over de marechaussee en niet over de ME. Want dat zijn 2 verschillende dingen.
Nog nooit met vliegtuig buiten Europa?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Vroeger, lang geleden, toen ze nog boter en sigaretten smokkelden tussen België en Nederland, woonde ik aan die grens. Op de doorgaande weg stonden slagbomen en zo. Daar had je ook regelmatig controle. Maar ik ging natuurlijk altijd op de fiets, dus ik nam altijd 1 van de wegen waar hoogstens ergens een verdwaald grenspaaltje stond.
Maar toen hadden we nog een heleboel douane. De ME is meer een groep algemeen inzetbare handhavers, die ergens tussen de politie en het leger in zitten. Die hebben daar de mensen niet voor en dan kunnen ze die andere dingen niet meer doen.
Nee, geen ervaring mee. Ik weet alleen dat het in de VS behoorlijk slecht is.quote:
Dan worden voertuigen gecontroleerd door mensen die daarvoor bevoegd zijn. Niet alleen op inzittenden, maar ook op goederen om te kijken of er geen grappenmakers even wat vuurwerk zijn gaan halen in Duitsland of België b.v.quote:
Okee, hier heb je een punt.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan worden voertuigen gecontroleerd door mensen die daarvoor bevoegd zijn. Niet alleen op inzittenden, maar ook op goederen om te kijken of er geen grappenmakers even wat vuurwerk zijn gaan halen in Duitsland of België b.v.
En die houden in tegenstelling tot dit soort leken niet gewoon een RAL kleurenwaaier naast iemand's gezicht of vragen ze om een stukje te babbelen in het Nederlands om te bepalen of ze het land in mogen, maar snappen wie er het land in mag en valideren dit aan de hand van officiële documenten en zijn ook bevoegd om die documenten te controleren.
Maar hey, goed dat de schedelmeters uit Ter Apel in actie komen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan worden voertuigen gecontroleerd door mensen die daarvoor bevoegd zijn. Niet alleen op inzittenden, maar ook op goederen om te kijken of er geen grappenmakers even wat vuurwerk zijn gaan halen in Duitsland of België b.v.
En die houden in tegenstelling tot dit soort leken niet gewoon een RAL kleurenwaaier naast iemand's gezicht of vragen ze om een stukje te babbelen in het Nederlands om te bepalen of ze het land in mogen, maar snappen wie er het land in mag en valideren dit aan de hand van officiële documenten en zijn ook bevoegd om die documenten te controleren.
Ze zoeken nog nieuwe leden:quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:15 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Maar hey, goed dat de schedelmeters uit Ter Apel in actie komen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)zoekers-aan-a4896384quote:Helaas troffen we geen asielzoekers aan. Ook geen donkere mensen, of iets wat erop lijkt.” Wat zou er dan gebeuren, als ze die waren tegengekomen? „Dan zouden we ze achtervolgen en ondervragen”, zegt Huzen.
quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:42 schreef Momo het volgende:
quote:Helaas troffen we geen asielzoekers aan. Ook geen donkere mensen, of iets wat erop lijkt.”
Je hebt niet heel veel keus he. Ze aanrijden brengt je ook in de problemen.quote:
Godsamme en openlijk ook hè. Ik rijd nog weleens in die regio s avonds laat en zou echt wild woest worden als ik een toestand zou krijgen bij mijn auto door zo iemand.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:42 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)zoekers-aan-a4896384
Je kan niet zo maar als burger mensen achtervolgen omdat ze een kleurtje hebben.
In Rusland hebben ze deze problemen niet, een dictatuur lost dit voor je op vermoed ikquote:Op dinsdag 10 juni 2025 23:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Overheid moet deze gasten gewoon oppakken.
Actie: Wilders komt helpenquote:Op woensdag 11 juni 2025 00:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Duitsland eist actie Nederland na grenscontroles door burgers
Dit kan toch niet jongens.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:42 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)zoekers-aan-a4896384
Je kan niet zo maar als burger mensen achtervolgen omdat ze een kleurtje hebben.
quote:Op dinsdag 10 juni 2025 23:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Godsamme en openlijk ook hè. Ik rijd nog weleens in die regio s avonds laat en zou echt wild woest worden als ik een toestand zou krijgen bij mijn auto door zo iemand.
De eerste de beste die mijn asielzoekerkleurige kinderen uit auto probeert te sommeren krijgt een koekje van eigenrichting.
PMS hier jonge
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |