abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juni 2025 @ 13:17:31 #126
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_217901157
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 12:48 schreef SuperNeger het volgende:
Het gaat om het gebaar
Provocerend gebaar, begrijp sowieso niet dat mensen stoppen en hun auto laten doorzoeken door een paar pippos met een hesje aan. Dat laat je toch niet gebeuren?
pi_217901171
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:16 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hier snap ik niks van. Deze mannen ondernemen actie, hoe krukkig dan ook, ze DOEN iets! In tegenstelling tot al die toetsenbordhelden die continue klagen en mekkeren en het er verder maar bij laten zitten.
Langs de weg gaan staan in je te grote jas is net zo effectief als klagen achter een schermpje.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217901198
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Langs de weg gaan staan in je te grote jas is net zo effectief als klagen achter een schermpje.
Duh. Deze mannen proberen in ieder geval iets en worden dan belachelijk gemaakt door de anonieme klagers.
pi_217901211
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:12 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Weet ik, maar ze hoeven dan ook geen huur, vaste lasten, premies, verzekeringen en belasting te betalen.
En als een asielzoeker is gepromoveerd tot statushouder mag hij gaan werken en kan hij zich laten inschrijven als woningzoekende. En dan ook gewoon achteraan sluiten. Zelfde rechten? Dan ook dezelfde plichten!
Als je ze niets geeft, moet je ze ook niet naar buiten laten gaan, want ze kunnen dan toch niets doen. Dan wordt het een strafkamp.

En alhoewel we steeds proberen de druk op de opvangcentra te verminderen, door in iedere gemeente opvangplekken te openen en meer ambtenaren aan te nemen om de aanvragen te behandelen, zijn er ook regeringspartijen die er al lang alles aan doet om al die dingen te elimineren. Hier in de gemeente hebben ze 4 opvanghuizen aangewezen en dat is het dan. En die moeten nu weer dicht.

Dus ja, wat doe je als je al minder bedden dan statushouders hebt en die bedden ook weg moeten?
pi_217901220
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Duh. Deze mannen proberen in ieder geval iets en worden dan belachelijk gemaakt door de anonieme klagers.
Met dank aan de VVD, die bijna alle politie hebben wegbezuinigd. Extreemrechtse burgerwachten is alleen maar geweld uitlokken. En Wilders moedigt dat aan, die wil hier ook wat er in de VS gebeurt.
pi_217901235
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 09:20 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Welke genocide? Die van 7 oktober op dat muziekfestival dat ze allemaal onschuldige mensen gingen afslachten?
Dat was geen genocide. Dat was gerechtigheid. Iedereen heeft het recht om zich te verdedigen. #alleenmaarliefde #wef #greatreset #agenda2030 #hitlerwaslinks
pi_217901255
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:25 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Als je ze niets geeft, moet je ze ook niet naar buiten laten gaan, want ze kunnen dan toch niets doen. Dan wordt het een strafkamp.

En alhoewel we steeds proberen de druk op de opvangcentra te verminderen, door in iedere gemeente opvangplekken te openen en meer ambtenaren aan te nemen om de aanvragen te behandelen, zijn er ook regeringspartijen die er al lang alles aan doet om al die dingen te elimineren. Hier in de gemeente hebben ze 4 opvanghuizen aangewezen en dat is het dan. En die moeten nu weer dicht.

Dus ja, wat doe je als je al minder bedden dan statushouders hebt en die bedden ook weg moeten?
Precies, dat is de hele kwestie in een notendop. Overheid faalt en Jan Lul is de klos. Want die mag de problemen zelf oplossen.
Over de asielzoekers, die komen uit een oorlogsgebied of zijn slachtoffer van natuurrampen of hongersnoden en die worden hier dan met open armen ontvangen. Onderdak, veilige slaapplaats en hun dagelijkse natje en droogje.
Ook snap ik heus wel dat hier vele verschillende nationaliteiten op een grote hoop worden gegooid en dat geeft spanningen.

En wat dat 'ze kunnen hier niets doen, want ze kunnen niet naar buiten' Ze kunnen de Nederlandse taal gaan leren, ze kunnen zich verdiepen in de Nederlandse cultuur en omgangsvormen.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 13:36:31 #133
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_217901278
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:33 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Precies, dat is de hele kwestie in een notendop. Overheid faalt en Jan Lul is de klos. Want die mag de problemen zelf oplossen.
Over de asielzoekers, die komen uit een oorlogsgebied of zijn slachtoffer van natuurrampen of hongersnoden en die worden hier dan met open armen ontvangen. Onderdak, veilige slaapplaats en hun dagelijkse natje en droogje.
Ook snap ik heus wel dat hier vele verschillende nationaliteiten op een grote hoop worden gegooid en dat geeft spanningen.

En wat dat 'ze kunnen hier niets doen, want ze kunnen niet naar buiten' Ze kunnen de Nederlandse taal gaan leren, ze kunnen zich verdiepen in de Nederlandse cultuur en omgangsvormen.
Nederlandse omgangsvormen... Die worden met de dag asocialer merk ik.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 juni 2025 @ 13:37:28 #134
7889 tong80
Spleenheup
pi_217901287
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:17 schreef Duracell het volgende:

[..]
Provocerend gebaar, begrijp sowieso niet dat mensen stoppen en hun auto laten doorzoeken door een paar pippos met een hesje aan. Dat laat je toch niet gebeuren?
Hoe herken je die als pippos ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 juni 2025 @ 13:37:49 #135
7889 tong80
Spleenheup
pi_217901290
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wil je m'n naam en adres ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_217901294
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Met dank aan de VVD, die bijna alle politie hebben wegbezuinigd. Extreemrechtse burgerwachten is alleen maar geweld uitlokken. En Wilders moedigt dat aan, die wil hier ook wat er in de VS gebeurt.
En ik wil dat niet. Wat er in de VS gebeurt boeit me niet meer zo.
Hier in Nederland is de enige zondebok de Nederlandse overheid zelf. Theetje drinken, handjes schudden, babbeltje hier, keertje heel hard FOEI!!! roepen daar, en dat was het dan.
pi_217901298
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:37 schreef tong80 het volgende:

[..]
Wil je m'n naam en adres ?

~O>
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 juni 2025 @ 13:39:58 #138
7889 tong80
Spleenheup
pi_217901304
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Nederlandse omgangsvormen... Die worden met de dag asocialer merk ik.
Klopt. Ik groet mensen tijdens het wandelen 's ochtends als het niet druk is. Soms lijkt dat een rariteit. Of als ik een wachtkamer binnen ga. Het lijkt me normaal en beleefd. Maar....................

pi_217901307
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:33 schreef Hiddendoe het volgende:
Ja, dat zou je verwachten. Maar dat hebben ze (uiteraard) geprivatiseerd. Je moet eerst inburgeren voor je in staat bent je eigen inburgering te organiseren. Er waren, zeker in de grote steden, veel meer oplichters dan echte inburgeringsinstituten om dat geld in ontvangst te nemen. Het was echt heel erg.

Dat is nu langzaam aan het verbeteren, maar vooral met certificering en de gemeentes te porren om ze te helpen. We zijn nog lang niet zo ver, dat die mensen gewoon na binnenkomst een door het rijk georganiseerde inburgeringscursus krijgen. Vroeger, toen Nederland nog sociaal was en zulke regelingen en instanties er wel waren, is dat ongetwijfeld wel gebeurd. Maar dat zou je aan vluchtelingen moeten vragen die hier al 20+ jaar wonen of zo.
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 juni 2025 @ 13:41:18 #140
7889 tong80
Spleenheup
pi_217901312
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:38 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hier in Nederland is de enige zondebok de Nederlandse overheid zelf. Theetje drinken, handjes schudden, babbeltje hier, keertje heel hard FOEI!!! roepen daar, en dat was het dan.
Ik roep alleen FOEI bij de Chinees. Ze kijken je aan als een jong die high is.

pi_217901337
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:38 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En de bevolking steeds meer oproepen en motiveren tot haat naar buitenlanders. Heel gek, want als burger mag je dat niet. Voor politici is een uitzondering gemaakt, zolang ze het niet expliciet zeggen.

En zoals je hier ook kunt zien, is het ondertussen helemaal ingeburgerd en kijk niemand er meer van op als ze uitgemaakt worden voor de ergste dingen. Die asielzoekers zijn ook slachtoffers van het systeem. Want zo moeilijk is het niet dat allemaal goed te regelen. Waar een wil is, is een weg.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 13:47:01 #142
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217901358
Deze spontane boze burgers blijken in elk geval voor een deel beroepsdemonstranten te zijn...

Onder andere Jan Huzen, bekend van eerdere gedoetjes is erbij betrokken.
pi_217901420
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:40 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, dat zou je verwachten. Maar dat hebben ze (uiteraard) geprivatiseerd. Je moet eerst inburgeren voor je in staat bent je eigen inburgering te organiseren. Er waren, zeker in de grote steden, veel meer oplichters dan echte inburgeringsinstituten om dat geld in ontvangst te nemen. Het was echt heel erg.

Dat is nu langzaam aan het verbeteren, maar vooral met certificering en de gemeentes te porren om ze te helpen. We zijn nog lang niet zo ver, dat die mensen gewoon na binnenkomst een door het rijk georganiseerde inburgeringscursus krijgen. Vroeger, toen Nederland nog sociaal was en zulke regelingen en instanties er wel waren, is dat ongetwijfeld wel gebeurd. Maar dat zou je aan vluchtelingen moeten vragen die hier al 20+ jaar wonen of zo.
Nee, dat was vroeger niet zo. De eerste 'vluchtelingen' kwamen uit Indonesië, Suriname en de Antillen. Deze mensen werden Nederlandstalig 'opgevoed' in hun thuisland. Ze kregen Nederlandse geschiedenis op school

De Turkse gastarbeiders vielen onder de verantwoordelijkheid van de werkgevers die dringend personeel nodig hadden. Deze 'bazen' hadden wel wat beters te doen dan die Turken een beetje wegwijs te maken over Nederlandse normen en waarden. Werken van zo laat tot zo laat. Meer niet.
pi_217901456
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:47 schreef Qarrad het volgende:
Deze spontane boze burgers blijken in elk geval voor een deel beroepsdemonstranten te zijn...

Onder andere Jan Huzen, bekend van eerdere gedoetjes is erbij betrokken.
Het is natuurlijk ook zeer onwenselijk, dit soort eigenrichting van mensen die op geen enkele wijze kunnen beoordelen wie er al dan niet de grens over zou mogen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217901517
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:39 schreef tong80 het volgende:

[..]
Klopt. Ik groet mensen tijdens het wandelen 's ochtends als het niet druk is. Soms lijkt dat een rariteit. Of als ik een wachtkamer binnen ga. Het lijkt me normaal en beleefd. Maar....................

Wij zijn fossielen. Wij lopen achter. Wij passen ons niet of heel slecht aan in deze 'moderne' tijd.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 14:07:04 #146
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217901533
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:39 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook vrij normaal.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217901536
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:58 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het is natuurlijk ook zeer onwenselijk, dit soort eigenrichting van mensen die op geen enkele wijze kunnen beoordelen wie er al dan niet de grens over zou mogen.
Wie kan dat dan wel?
pi_217901560
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 14:05 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wij zijn fossielen. Wij lopen achter. Wij passen ons niet of heel slecht aan in deze 'moderne' tijd.
Ik hang mijn jas ook nog aan de kapstok in een wachtkamer. En ik zet mijn rugzak er onder. Dat is zeldzaam geworden, want iedereen verwacht tegenwoordig dat het dan gestolen wordt.
pi_217901561
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 14:07 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wie kan dat dan wel?
Daar hebben we de Marechaussee voor.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217901589
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 14:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Daar hebben we de Marechaussee voor.