quote:Op dinsdag 10 juni 2025 22:42 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)zoekers-aan-a4896384
Je kan niet zo maar als burger mensen achtervolgen omdat ze een kleurtje hebben.
Ach ja, als ze het zelf maar geloven.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
Een Duitse journalist verteld mij zojuist dat het inmiddels ook rond gaat bij asielzoekers in Duitsland en dat die nu bang zouden zijn om door te reizen richting Nederland. Ze zouden meer angst hebben voor burgers die de grenzen controleren dan voor de politie! En dat terwijl er door de burgers nog geen asielzoeker is mishandeld bij de grens! Dit alles zou weer in verband staan waarom de Duitse politie zo groots uitpakte en de Nederlandse burgers afgelopen zondag ging intimideren.
Duitsland is er niet blij mee dat asielzoekers angst krijgen voor Nederland want daarmee wordt het moeilijker om asielzoekers door te sturen richting Nederland! Tot afgelopen zaterdag was Nederland dus het perfecte landje om asielzoekers vanuit Duitsland hier te gaan dumpen! Ons land zou nu informeel te boek staan als onveilig en dat ten gevolge van de grenscontroles van afgelopen weekend. Lijkt mij wat overdreven, maar goed. Als het effect is dat er minder gelukzoekers komen, prima toch?
Helaas nog niemand mishandeld.
Deze matige beheersing van de Nederlandse taal is wel een beetje verdacht hoor. Zou controleren, en bij meer fouten subiet wegsturen.quote:Een Duitse journalist verteld mij zojuist
Tsja. Gek he?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Nederlandse omgangsvormen... Die worden met de dag asocialer merk ik.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Opnieuw grenscontroles door groep burgers, dit keer bij Groningse Sellingen
Een groep burgers heeft afgelopen avond opnieuw zelf grenscontroles uitgevoerd bij Sellingen in Groningen. De actie was een vervolg op twee eerdere grenscontroles bij Ter Apel, afgelopen week. Daar nam een groep het recht in eigen hand om asielzoekers tegen te houden.
Aan de Hassebergerweg bij Sellingen kwamen ongeveer dertig burgers bijeen. De groep controleerde auto's die richting Duitsland reden. Sommige automobilisten lieten vrijwillig hun auto inspecteren.
https://nos.nl/artikel/25(...)-groningse-sellingen
quote:Op zondag 15 juni 2025 13:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Sommige automobilisten lieten vrijwillig hun auto inspecteren.
Ik kan me inderdaad best voorstellen dat mensen zich geïntimideerd voelen door dit soort idioten.quote:Sommige automobilisten lieten vrijwillig hun auto inspecteren.
quote:De groep controleerde auto's die richting Duitsland reden.
Daar zitten zowel zij als Geert Wilders op te wachten.quote:Op zondag 15 juni 2025 15:17 schreef Cupfighter het volgende:
Hoop dat die gasten een keer iemand aanhouden die ze totaal het ziekenhuis in ramt , dom kut volk
https://www.nu.nl/misdaad(...)r-uur-weer-vrij.htmlquote:De politie stelde dat het Openbaar Ministerie, de burgemeester en de politie "volstrekt helder" zijn geweest over de eigenhandige controles. "Grenscontroles zijn een exclusieve taak van de Koninklijke Marechaussee. Burgers mogen deze rol niet naar zich toetrekken", schreef de politie eerder op de dag.
De man werd gearresteerd vanwege zogeheten ambtsdwang, omdat hij de overheid er met de controles toe probeerde te bewegen grenscontroles uit te voeren. Dat is volgens de autoriteiten eigenrichting, wat verboden is. De man was eerder al gewaarschuwd.
Zou jij gecontroleerd willen worden door XR of je thermostaat op 18 graden staat en of je niet meer dan 15 kuub water per jaar verbruikt?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 06:59 schreef nixxx het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/misdaad(...)r-uur-weer-vrij.html
Dat is een mooie, meneer, u wordt gearresteerd omdat u probeert de overheid te dwingen om een van haar taken uit te voeren! Volgende week “Man die vuurtje zelf blust gearresteerd wegens ambtsdwang”
Volkomen logisch, wat denkt die man ineens even politieagentje te gaan spelen dan? Op basis waarvan denkt hij enig recht te hebben mensen te controleren op wat dan ook?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 06:59 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is een mooie, meneer, u wordt gearresteerd omdat u probeert de overheid te dwingen om een van haar taken uit te voeren! Volgende week “Man die vuurtje zelf blust gearresteerd wegens ambtsdwang”
Arresteer ze dan allemaal voor verstoren van verkeer, impersonatie van politie agenten of dergelijkequote:Op zaterdag 21 juni 2025 08:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volkomen logisch, wat denkt die man ineens even politieagentje te gaan spelen dan? Op basis waarvan denkt hij enig recht te hebben mensen te controleren op wat dan ook?
Dat zou inderdaad nóg beter zijn, helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 09:45 schreef nixxx het volgende:
[..]
Arresteer ze dan allemaal voor verstoren van verkeer, impersonatie van politie agenten of dergelijke
Misschien heeft hij die aanklachten ook.. maar staat het niet in het artikel.. Ik vind het ambtsdwang gebeuren vaag.. wat voor dwang kan deze man uitoefenen? Zou anders zijn als hij de minister zou bedreigen, bijv.. maar wmb pakt de politie het hele zooitje van de weg.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad nóg beter zijn, helemaal mee eens.
Ja die mafkezen achter slot en grendel maar deze snap ik ook niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 06:59 schreef nixxx het volgende:
[..]
Inderdaad. Lekker in je vrije tijd in een reflecterend hesje en een zaklamp KEIHARDE CONTROLES uitvoeren. Sinds jiskefet niet meer bestaat is dit het beste wat we als alternatief hebbenquote:Op maandag 9 juni 2025 11:54 schreef RotatoR het volgende:
'Het mag schuren' wordt er telkens gezegd over de pally protesten. Dat geldt hier dan ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |