abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  VIVA dinsdag 3 juni 2025 @ 23:32:18 #1
47344 cosmosis
Lucky to be alive
  VIVA dinsdag 3 juni 2025 @ 23:33:47 #2
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217843758
Alhoewel het waarschijnlijk een Oekrainse vrouw is, toch mooi!
What lies behind makes no sense in my mind
pi_217843775
De eisen van de russen worden met de dag belachelijker.

quote:
A third round of talks between Ukraine and Russia could take place by the end of the month — but only if there are no more attacks on strategic aviation airfields, says Aleksey Chepa, first deputy head of the Russian Duma's foreign affairs committee. He also claims Ukraine should accept Russia’s proposed 2–3-day ceasefire on certain parts of the front.
Niet meer onze vliegtuigjes aanvallen aub :'( (en in de toekomst gaan ze die vliegtuigjes misschien gebruiken om kernbommen op Nederland te gooien)

Twitter link.

Het is een oorlog die jullie begonnen zijn, stelletje ongelofelijke hypocriete randdebielen.

[ Bericht 2% gewijzigd door oheng op 03-06-2025 23:45:34 ]
pi_217843780
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:37 schreef oheng het volgende:
[..]
Niet meer onze vliegtuigjes aanvallen aub :'( (en in de toekomst misschien gaan gebruiken om kernbommen op Nederland te gooien)

Twitter link.
Ok, de volgende aanval is op de strategische kernonderzeers.
  VIVA dinsdag 3 juni 2025 @ 23:45:37 #5
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217843811
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:38 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ok, de volgende aanval is op de strategische kernonderzeers.
Nou weet ik al wie een natte plasser krijgen bij het idee
pi_217843817
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:45 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Nou weet ik al wie een natte plasser krijgen bij het idee
Zijn het de escalatie roeperts?
  VIVA dinsdag 3 juni 2025 @ 23:56:08 #7
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217843835
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:47 schreef oheng het volgende:

[..]
Zijn het de escalatie roeperts?
  woensdag 4 juni 2025 @ 01:01:18 #8
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217843936
Mikeytt, vergeet niet dat ongeveer 100% van de wereldbevolking zgt dat het leven vroeger beter was dan nu :)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_217844161
Bekijk deze YouTube-video

Bomexplosie bij een van de pijlers van de Krim brug?

Oekrane is aardig op dreef in Rusland.
  Overall beste user 2022 woensdag 4 juni 2025 @ 08:02:52 #11
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_217844369
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 06:54 schreef Wantie het volgende:

Bomexplosie bij een van de pijlers van de Krim brug?

Oekrane is aardig op dreef in Rusland.
Ik ben benieuwd of dat bij het stuk was waar de dempingsmatten zijn weggebrand bij de aanval van 2022. Zo ja wordt het nog lastiger om dat stuk met de trein te passeren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:17:58 #12
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_217844431
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd of dat bij het stuk was waar de dempingsmatten zijn weggebrand bij de aanval van 2022. Zo ja wordt het nog lastiger om dat stuk met de trein te passeren.
Wat ik me herinner was dat niet bij die bogen van de brug. Is te hopen dat de russen de schade onderschatten en er een te zware trein overheen sturen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:21:55 #13
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217844446
1 miljoen.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Overall beste user 2022 woensdag 4 juni 2025 @ 08:28:12 #14
3928 Ulx
pi_217844492
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lqr5xflb6c2x
The day after a fire at Zavolzhye Engine Factory, a fire broke out at Avtodizel Yaroslav Engine Factory. It is under US sanctions for producing diesel engines for the Russian army.

Yaroslav Motor Plant is one of the largest Russian enterprises for the production of multi-purpose diesel engines,
Wat een toeval
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:44:59 #15
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217844605
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:21 schreef Perrin het volgende:
1 miljoen.
[ x ]
Kleinigheidje.
pi_217844646
Een verzamelvidea van de rus die doelbewust burgers doden met drones.

twitter
pi_217844723
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:21 schreef Perrin het volgende:
1 miljoen.
[ x ]
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:57:33 #18
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217844738
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 23:37 schreef oheng het volgende:
[..]
Niet meer onze vliegtuigjes aanvallen aub :'( (en in de toekomst gaan ze die vliegtuigjes misschien gebruiken om kernbommen op Nederland te gooien)

Twitter link.

Het is een oorlog die jullie begonnen zijn, stelletje ongelofelijke hypocriete randdebielen.
Blijkbaar deed ie toch zeer :D

Als ze op de grond blijven staan, hoef je ook geen aanval te verwachten van iemand die er last van heeft, vladje.
Mand.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 4 juni 2025 @ 09:00:26 #19
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217844773
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:49 schreef oheng het volgende:
Een verzamelvidea van de rus die doelbewust burgers doden met drones.

[ x ]
En bij de vn komt het bij niemand op om ze uit hun permseat te trappen.
Niemand.
1947-2016
pi_217844966
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:44 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Kleinigheidje.
Een statistiek.
  Overall beste user 2022 woensdag 4 juni 2025 @ 09:26:54 #21
3928 Ulx
pi_217845056
Dikke doei voor hem. Constant de kant van Rusland kiezen en dan lopen janken als Oekrane een tikje uitdeelt. De slappeling.

quote:
https://bsky.app/profile/kevinrothrock.me/post/3lqraavtda226

Trump's special envoy to Ukraine, Keith Kellogg, says it "really concerns him" that Kyiv possibly targeted the Russian Navy's Northern Fleet HQ in Severomorsk as part of Operation Spiderweb. He describes strikes on 2/3 of Russia’s nuclear triad as escalation Washington seeks to avoid.
pi_217845136
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 09:26 schreef Ulx het volgende:
Dikke doei voor hem. Constant de kant van Rusland kiezen en dan lopen janken als Oekrane een tikje uitdeelt. De slappeling.
[..]

Trump verliest straks alle macht en invloed die amerika had. Want is hij echt zo naief om te denken dat de KGB ooit enige neutraliteit of kameraadschap zullen voelen voor de VS?

KGB kiest altijd voor china. ten zij Trump amerika een vazaal staat maakt van de KGB, met russische soldaten....

oh wacht.....
  Overall beste user 2022 woensdag 4 juni 2025 @ 09:59:29 #23
3928 Ulx
pi_217845324
De strategische bommenwerpers -die vliegtuigen die niet geraakt zouden zijn- zijn sinds de aanval nog niet opgestegen ondanks dat er een grote operatie werd voorbereid. En het lijkt me stug dat toevallig net alleen die toestellen die daarvoor zouden worden ingezet zijn opgeblazen.

Wat zou het uitblijven van een reactie betekenen?
  woensdag 4 juni 2025 @ 10:02:56 #24
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217845363
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 09:36 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Trump verliest straks alle macht en invloed die amerika had. Want is hij echt zo naief om te denken dat de KGB ooit enige neutraliteit of kameraadschap zullen voelen voor de VS?

KGB kiest altijd voor china. ten zij Trump amerika een vazaal staat maakt van de KGB, met russische soldaten....

Nou ja; eerlijk is eerlijk, dat dacht biden ook. Die dachten ook dat ze rus te vriend moesten houden omdat die dan wel mee zouden doen in een oorlog tegen china.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 woensdag 4 juni 2025 @ 10:05:31 #25
3928 Ulx
pi_217845387
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 10:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nou ja; eerlijk is eerlijk, dat dacht biden ook. Die dachten ook dat ze rus te vriend moesten houden omdat die dan wel mee zouden doen in een oorlog tegen china.
Dat heb ik Biden nooit horen roepen. Geef eens een citaat -en dan wel compleet- waaruit dat zou blijken?
  Overall beste user 2022 woensdag 4 juni 2025 @ 10:07:05 #26
3928 Ulx
pi_217845404
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lqrcgoddcp2u

1/ Following Ukraine's drone attacks on Russian airfields, the Russian Air Force is reported to have responded by ordering its personnel to build wire and mesh anti-drone shelters for aircraft – at their own expense. Naturally, the airmen aren't happy about this. ⬇️
In Rusland schuift het bevel de verantwoordelijkheid weer naar beneden. De budgetten zullen waarschijnlijk niet meegaan.
pi_217845699
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 10:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
In Rusland schuift het bevel de verantwoordelijkheid weer naar beneden. De budgetten zullen waarschijnlijk niet meegaan.
Ja dit klopt. De russen melden zelf dat de basis commandanten geen budget hebben voor de verdediging van de basis. En zelfs een (1) Pantsir krijgen is al extreem moeilijk. IIRC is het probleem omdat die onder bevel van een andere tak vallen.

Overigens is er wel een hoge pief van de luchtmacht ontslagen, maar who cares.
pi_217845775
quote:
Klopjacht op Oekraense ex-dj en zijn vrouw: zitten zij achter operatie die de Russen 7 miljard kostte?
In Rusland is een klopjacht gaande op een voormalige Oekraense dj en zijn vrouw, een schrijfster van erotische fictie. Artem Timofeev en zijn vrouw Ekaterina ‘Katya’ Timofeeva worden door de Russische autoriteiten gezocht in verband met Operatie Spinnenweb, de grootschalige droneaanval van afgelopen weekend waarbij Oekraense drones op vijf Russische luchtmachtbases 41 bommenwerpers vernielden.

Artem Timofeev (37) wordt door de Russische autoriteiten gezocht ‘in verband met een terroristische aanslag in de regio Irkoetsk’, zo meldt het Russische online medium ‘Readovka’. Volgens het medium stonden de vrachtwagens die in verband zijn gebracht met de grootschalige droneaanval op zijn naam.
Zijn vrouw, Ekaterina ‘Katya’ Timofeeva (34) wordt ervan verdacht haar man geholpen te hebben. Ze is al twee weken niet meer online geweest en heeft haar normaal gesproken actieve socialemedia-accounts verwijderd.

Aanvalsdrones verstopt in vrachtwagens
Bij Operatie Spinnenweb werden vijf Russische luchtbases waar nucleaire bommenwerpers zijn gestationeerd, getroffen door aanvalsdrones die uit vrachtwagens opstegen. Oekrane wist zo, diep in het Russische binnenland, 41 strategische bommenwerpers te raken. De schade voor Rusland wordt - los van de vernedering voor het Kremlin - geschat op zo’n 7 miljard dollar (bijna 6,2 miljard euro).

Geheim agenten?
Timofeev zou vorige week voor het laatst gezien zijn in het appartement dat hij met zijn vrouw deelde in de Russische stad Chelyabinsk. Het koppel zou zijn opgegroeid in Oekrane, waar Timofeev voor de oorlog in Kyiv actief was als dj en een eigen kledingmerk had. De twee zouden na de Russische inval in Oekrane naar Rusland verhuisd zijn, waar Timofeev na enkele jaren staatsburger zou zijn geworden. De man zou zijn vrachtwagens in december vorig jaar gekocht hebben, nadat hij de papieren voor het opstarten van zijn bedrijf in oktober al in orde had gemaakt.

De verhuizing van het echtpaar naar Rusland en hun daaropvolgende zakenactiviteiten doen vermoeden dat de twee de afgelopen jaren in het geheim samenwerkten met de Oekraense geheime dienst. Uit oude socialemediaposts blijkt in elk geval Timofeevs affiniteit met de Oekraense zaak, zo toonde hij zich in de jaren voor de Russische inval in Oekrane een aanhanger van de pro-Europese protestbeweging Euromaidan.
Volgens de Oekraense president Volodymyr Zelensky bereidde de geheime dienst Operatie Spinnenweb anderhalf jaar in het grootste geheim voor.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ard-kostte~ab86a6ee/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217845790
Kort nadat de oorlog uitbrak verhuisde dit Oekraense stel al naar helemaal de andere kant van Rusland toe en 4 jaar later voerden zij dus de grootste operatie van de oorlog uit.

Meesterspionnen _O_
pi_217845915
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 10:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Kort nadat de oorlog uitbrak verhuisde dit Oekraense stel al naar helemaal de andere kant van Rusland toe en 4 jaar later voerden zij dus de grootste operatie van de oorlog uit.

Meesterspionnen _O_
Ik hoop wel ten zeerste voor ze dat ze al lang grens weer over zijn. Want je wil niet "ondervraagd" worden door de barbaren van de Russische overheid.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 4 juni 2025 @ 10:54:39 #31
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217845926
quote:
15s.gif Op woensdag 4 juni 2025 10:53 schreef xpompompomx het volgende:
Ik hoop wel ten zeerste voor ze dat ze al lang grens weer over zijn.
Wat denk je zelf?
&lt;signature here&gt;.
pi_217845947
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 10:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat denk je zelf?
Ik hoop het. Zeker weten doe ik het niet uiteraard.
pi_217845993
Timofeef, dat was toch die Nederlandse weerman? 😱 _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 4 juni 2025 @ 11:01:12 #34
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217846012
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juni 2025 10:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik hoop het. Zeker weten doe ik het niet uiteraard.
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom die mensen zouden blijven hangen in rus.
&lt;signature here&gt;.
pi_217846186
quote:
6s.gif Op woensdag 4 juni 2025 11:00 schreef StateOfMind het volgende:
Timofeef, dat was toch die Nederlandse weerman? 😱 _O_
Ja, hij was dus een nazaat van kozakken.
pi_217846227
Poetin gaat ook geen enkele oekranse burger ooit vertrouwen, geen enkele. Want de kans is te groot dat iemand een een neef, achterneef etc heeft verloren in de oorlog.

Hierdoor denk ik dat er echt gigantische problemen gaan komen voor oekrainers op het moment Rusland hun zin heeft.
pi_217846229
Kozakken :{w
Huzaren _O_ (daar kun je tenminste nog salade van maken :9~ )
A murky, forgotten land.
pi_217846262
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 11:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom die mensen zouden blijven hangen in rus.
Dat dat echtpaar niet in Rusland wil blijven lijkt mij voor de hand liggen.
Echter tussen willen en kunnen zit nog wel een verschil. Ze kunnen makkelijk tegen dingen aangelopen zijn.
  woensdag 4 juni 2025 @ 11:27:05 #39
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217846290
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 11:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat dat echtpaar niet in Rusland wil blijven lijkt mij voor de hand liggen.
Echter tussen willen en kunnen zit nog wel een verschil. Ze kunnen makkelijk tegen dingen aangelopen zijn.
Ik denk dat de vogels in kwestie al lang gevlogen zijn.
&lt;signature here&gt;.
pi_217846455
Het scheepsverkeer via Kerch ligt ook bijna stil...
pi_217846548
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 11:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik denk dat de vogels in kwestie al lang gevlogen zijn.
Als ze inderdaad een rol gespeeld hebben bij deze goed voorbereide actie dan ga ik daar ook van uit. Kan me voorstellen dat ze gevlogen zijn op het moment dat het plan in werking is gezet.
pi_217846684
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 11:19 schreef Korenfok het volgende:
Poetin gaat ook geen enkele oekranse burger ooit vertrouwen, geen enkele. Want de kans is te groot dat iemand een een neef, achterneef etc heeft verloren in de oorlog.

Hierdoor denk ik dat er echt gigantische problemen gaan komen voor oekrainers op het moment Rusland hun zin heeft.
Nou, hopen dan maar dat al die gekidnapte Oekrainse kinderen binnenkort weer thuis zijn vanwege Russisch wantrouwen.
pi_217846787
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 10:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee Biden, wilde zich vooral niet met Europa bezig houden, maar met Azi.

In de algehele amerika's optiek was na de val van de sovjetunie het gevaar van europa geweken. Mar de volgende autoritaire groot macht zou dan china zijn..... Hierom werden al die incidentjes (oorlog tetjenen, vermoorden van Journalisten en oppositie, Georgie, oorlog Joegolsavie, Afrika ontwrichten etc) van poetin ook genegeerd en gezien als Losse incidenten.

En volgens mij willen ze (grotendeels van de amerikaanse politici) nog steeds het liefst zo zien, en hopen op een soort raciale band (Russen zien er uit als europeanen, zijn soort van Christelijk etc en geen communisten meer! dus wij worden vriendjes). Omdat wanneer KGB voluit gaat, en china ook zit Amerika dus echt met een oorlog o 2 fronten. En niks doen is ook geen optie, want uiteindelijk zullen die autoritaire landen de VS gaan bedreigen aanvallen, omdat hun manier van leven een bedreiging is voor een autoritaire leider als china.

Ps dit staat los van Trump zijn dubieuze rol met Poetin
pi_217846938
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 11:53 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Als ze inderdaad een rol gespeeld hebben bij deze goed voorbereide actie dan ga ik daar ook van uit. Kan me voorstellen dat ze gevlogen zijn op het moment dat het plan in werking is gezet.
Het Kremlin heeft het koppel ook al genoemd als dader. Wat trouwens best bijzonder is. Nu kunnen ze geen willekeurige onbelangrijke burgers oppakken en er met wat gefabriceerd 'bewijs' bij doen zodat het lijkt alsof de Russische geheime dienst enorm effectief en daadkrachtig is.
  Overall beste user 2022 woensdag 4 juni 2025 @ 13:28:56 #45
3928 Ulx
pi_217847327
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lqroadsqj225

quote:
⚡️ 'There is nothing secret left' — Ukraine hacks Russia's Tupolev aircraft manufacturer, source claims.

HUR's cyber corps accessed over 4.4 gigabytes (GB) of internal data, including official correspondence, personnel files, home addresses, and closed meeting minutes, a source claimed.
4GB is niet heel veel, als dat geen vergissing is.
Maar als ze de nodige malware hebben achtergelaten kan het wel leuk worden.
pi_217847662
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 09:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En bij de vn komt het bij niemand op om ze uit hun permseat te trappen.
Niemand.
Dat schept een precedent.
pi_217847738
twitter
pi_217847931
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 14:02 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Pohh, zijn ook echt helemaal weggevaagd dus. Mooi hoor.
  woensdag 4 juni 2025 @ 14:37:21 #49
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217848127
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat zou prima zijn. Ook voor toekomstige leden van de perm seat.
Niemand verdient een perm seat wie zomaar een ander land aanvalt en de soevereiniteit niet accepteert/respecteert.

Nu kan je gewoon een ander land aanvallen en alle resoluties tegen jouw veto'en.
1947-2016
  woensdag 4 juni 2025 @ 14:52:27 #50
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_217848289
quote:
15s.gif Op woensdag 4 juni 2025 10:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik hoop wel ten zeerste voor ze dat ze al lang grens weer over zijn. Want je wil niet "ondervraagd" worden door de barbaren van de Russische overheid.
Altijd cyanide in een holle kies verstoppen voor het geval dat.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_217848303
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 14:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat zou prima zijn. Ook voor toekomstige leden van de perm seat.
Niemand verdient een perm seat wie zomaar een ander land aanvalt en de soevereiniteit niet accepteert/respecteert.

Nu kan je gewoon een ander land aanvallen en alle resoluties tegen jouw veto'en.
Klopt inderdaad, en dat was omdat we anders geen enigszins functionerende VN hadden gehad.
  Overall beste user 2022 woensdag 4 juni 2025 @ 15:19:37 #52
3928 Ulx
pi_217848598
quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lqrtyvpnzc2m

✈️🔥 Half of the 41 Russian aircraft hit during Operation Spiderweb cannot be restored, — Zelensky

▪️Russian “peace” proposals are “unfulfilled”, I propose a ceasefire until the leaders meet.

▪️Russian memorandum is an “ultimatum”. Neither the Ukrainian side nor the partners will take it seriously.
Dat is een prima resultaat. Het betekent trouwens niet dat de andere toestellen wel te repareren zijn.
pi_217848735
Veel berichten overal dat er tientallen vliegtuigen zijn vernietigd. Wat uitblijft zijn positieve berichten erover dat er nu veel minder bombardementen zijn? Iemand daar iets over gelezen? Zijn de burgers van Oekrane weer veilig voor aanvallen met vliegtuigen?

Rusland kan uiteraard nog steeds raketten lanceren.
  Overall beste user 2022 woensdag 4 juni 2025 @ 15:55:17 #54
3928 Ulx
pi_217848825
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 15:39 schreef LethalNinja het volgende:
Veel berichten overal dat er tientallen vliegtuigen zijn vernietigd. Wat uitblijft zijn positieve berichten erover dat er nu veel minder bombardementen zijn? Iemand daar iets over gelezen? Zijn de burgers van Oekrane weer veilig voor aanvallen met vliegtuigen?

Rusland kan uiteraard nog steeds raketten lanceren.
Normaal kwamen de alarmberichten vrij snel als de grote jongen opstegen. Maar ik heb sinds de aanval niets meer gehoord over opstijgende strategische bommenwerpers.
pi_217849026
twitter
  Moderator woensdag 4 juni 2025 @ 16:34:24 #56
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217849073
twitter

Ookal is het kabinet gevallen, een nieuw pakket vanuit ons
pi_217849137
Er zijn langere video's uitgegeven van de aanvallen afgelopen zondag. De A-50's komen daar ook voorbij. Deze lijken echter zonder motoren te zijn en daarom sowieso al niet (snel) inzetbaar. Ook is niet te zien in hoeverre ze zijn beschadigd, het lijkt erop dat de radarschijf is geraakt:

Hier een tweet met de lange video:

twitter

Volgens de telling zijn in ieder geval 22 vliegtuigen te zien in de video die zijn vernietigd/beschadigd. In de video missen echter nog beelden van vernietigde vliegtuigen die op satelliet wel te zien zijn.
quote:
In the footage of Operation "SpiderWeb" from SBU, you can see the destruction of 22 aircraft, - CyberBoroshno

✈️ 7x — Tu-95
✈️ 12x — Tu-22M3
✈️ 2x — A-50
🛬 1x — An-12

‼️ Considering that the satellite images showed the destruction of 8 Tu-95 aircraft and the video does not include all the footage that was published online, there is a possibility that these are not all the affected aircraft.
  woensdag 4 juni 2025 @ 17:02:33 #58
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_217849266
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 16:46 schreef MaxMark het volgende:
Er zijn langere video's uitgegeven van de aanvallen afgelopen zondag. De A-50's komen daar ook voorbij. Deze lijken echter zonder motoren te zijn en daarom sowieso al niet (snel) inzetbaar. Ook is niet te zien in hoeverre ze zijn beschadigd, het lijkt erop dat de radarschijf is geraakt:

[ afbeelding ]

Hier een tweet met de lange video:

[ x ]

Volgens de telling zijn in ieder geval 22 vliegtuigen te zien in de video die zijn vernietigd/beschadigd. In de video missen echter nog beelden van vernietigde vliegtuigen die op satelliet wel te zien zijn.
[..]

Bijna alle A-50s op Ivanovo staan al tientallen jaren in storage en zijn leeg.

De 6 die Fully Mission Capable (FMC) zijn staan op FOL (Forward Operations Location) her en der in het land.
  Overall beste user 2022 woensdag 4 juni 2025 @ 17:04:05 #59
3928 Ulx
pi_217849276
Nu maar eens zien hoeveel van de 19 andere toestellen nog inzetbaar zijn.
  woensdag 4 juni 2025 @ 17:27:34 #60
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_217849457
Qua Tu-22s een gedeelte wat ze raken is uit dienst. Sommige hebben zelfs geen RF registratie.
Alle toestellen met sterren en VVS titels zijn al jaren uit dienst.
Ze raken er iig 1 met VKS titels op de lijn: deze is operationeel.
De A-50s zijn van de storage lijn. Met oude Russische sterren. 30 jaar uit dienst.
Qua Tu-95MSMen hebben ze de juiste te pakken. Namelijk de FMC toestellen. Tom Cooper schat er 12 FMC in.
Daar zit hem de echte capaciteits dreun.
Een gedeelte is te identificeren zelfs.

Ongeevenaarde beelden.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 17:04 schreef Ulx het volgende:
Nu maar eens zien hoeveel van de 19 andere toestellen nog inzetbaar zijn.
Bij de Tu-22s die ze raken zitten toestellen die al 20 jaar niet gevlogen hebben en de A-50s al 30 jaar niet.

Weet iemand of hier een HD versie van te vinden is?

[ Bericht 1% gewijzigd door PluggieOD op 04-06-2025 21:31:56 ]
pi_217849501

[ Bericht 53% gewijzigd door sp3c op 04-06-2025 17:37:16 (Doe niet zo kinderachtig) ]
pi_217849556
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 17:02 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Bijna alle A-50s op Ivanovo staan al tientallen jaren in storage en zijn leeg.

De 6 die Fully Mission Capable (FMC) zijn staan op FOL (Forward Operations Location) her en der in het land.
1 van de 2 kon worden geidentificeerd en is in deze oorlog nog gebruikt

quote:
A few additional facts about Operation "Website".

🛑 There is FPV video for each of the 41 aircraft, but due to the quality of the individual videos, additional confirmation is required.

🛑 Two working A-50s from the 610th Central Air Defense and Defense Command were hit.
Number one is definitely RF-50608, this is the same plane that was already hit in Belarus , then it was repaired, and this time it was confirmed to have been hit by several drones and is unlikely to be able to return to combat use.
The number of the second is questionable, but most likely it is RF-50601, which flew in March of this year (potentially it could be RF-94268). So 2/4 of the operating aircraft of this type are affected.

🛑 There is preliminary information about minor damage to 1x Tu-160 by debris from the detonation.
https://t.me/kiber_boroshno/11541

beste oekraiense osint kanaal
pi_217849565
twitter

Dit is trouwens waarom er op satelltietbeelden zo weinig te zien was. Opzich slim van de russen

Ware het niet dat dit FPV drones zijn ipv lange afstand en dus alles filmen _O-
pi_217849607
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 17:27 schreef PluggieOD het volgende:
Qua Tu-22s een gedeelte wat ze raken is uit dienst. Sommige hebben zelfs geen RF registratie.
Alle toestellen met sterren en VVS titels zijn al jaren uit dienst.
Ze raken er iig 1 met VKS titels op de lijn: deze is operationeel.
De A-50s zijn van de storage lijn. Met oude Russische sterren. 30 jaar uit dienst.
Qua Tu-95MSMen hebben ze de juiste te pakken. Namelijk de FMC toestellen. Tom Cooper schat er 12 FMC in.
Daar zit hem de echte capaciteits dreun.
Een gedeelte is te identificeren zelfs.

Ongeevenaarde beelden.
[..]
Bij de Tu-22s die ze raken zitten toestellen die al 20 jaar niet gevlogen hebben en de A-50s al 30 jaar niet.

Weet iemand of hier een HD versie van te vinden is?
The Khikhly posted a more detailed video of drone attacks on our five airfields, but nothing new was actually added.

As I said earlier, the number of destroyed aircraft is in the single digits. Not in the tens.
By the will of fate, the overwhelming majority of the planes attacked by the crests were non-flying aircraft from the "iron row".
It would be just as successful and effective to attack monuments on pedestals.

Fuel burns in planes, there is nothing else to burn. But when it burns, even the concrete nearby burns. The holes in the sides clearly indicate that they are scrap metal, they stand empty.

Of course, no one refills faulty, written-off sides. They have the fattest layer of tires, because they are parked, for a photo report the best.
On board a plane that flies, you'll get tired of carrying tires.
Yes, in theory, of course, they can be restored and turned into combat aircraft, but by that logic, monuments can also be restored.
Attacked in Belarus at the beginning of the Second World War by the same drone, our A-50, after a hellish explosion and spectacular video, flew back to Russia under its own power a couple of hours later and continued to carry out combat missions a little later.

Here you only need to count those sides that are burning.
And, unfortunately, quite a few of them burned down.

And as I said on the stream.

Our long-range and strategic aviation did not suffer any critical losses as a result of this attack.
But if such a blow is repeated...
https://t.me/fighter_bomber/21337

Fighterbomber bevestigd dat het die A-50 is en dat dat wel echt een verlies is.
(en claimt dat de meeste geraakte vliegtuigen verder buiten gebruik waren)
pi_217849673
twitter

ALlemaal een fijne afleidign van de shitzooi aan het front.
pi_217849678
twitter
  woensdag 4 juni 2025 @ 17:57:27 #67
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_217849692
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 17:43 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[..]

Ok.

Doe deze maar toevoegen:
De An-12 is de (RF-94211)/11 rd
Een van de MSMen is de Voronezh.
pi_217849773
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 17:57 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Ok.

Doe deze maar toevoegen:
De An-12 is de (RF-94211)/11 rd
Een van de MSMen is de Voronezh.

deze? ;p
  Overall beste user 2022 woensdag 4 juni 2025 @ 18:27:29 #69
3928 Ulx
pi_217849977
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 17:55 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

ALlemaal een fijne afleidign van de shitzooi aan het front.
Ja, goede ruil.
  Overall beste user 2022 woensdag 4 juni 2025 @ 18:30:36 #70
3928 Ulx
pi_217850004
quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lqs57dlvtc2b

🇩🇪🇺🇸🇺🇦 Germany is ready to buy Patriot systems from partners and transfer to Ukraine, - Pistorius

‼️"We are appealing to the US and other allies to provide Patriot systems or similar systems. We also suggested considering the possibility of paying for the system, simply because speed is important now."
Trump zal wel vinden dat Duitsland teveel aan defensie uitgeeft en ze daarom weigeren.
  woensdag 4 juni 2025 @ 18:38:49 #71
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217850055
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 18:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja, goede ruil.
De ingenomen grond is ongeveer 100 miljoen waard uitgaande van 2000 euro per hectare, dat is inderdaad een vrij negatief saldo voor Rusland.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_217850132

Trump :')
pi_217850442
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 18:47 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]

Alvast Rusland zijn wraak reactie, waar ongetwijfeld weer burgers bij zullen sterven, legitimeren.
  Moderator woensdag 4 juni 2025 @ 19:28:45 #74
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217850451
quote:
[ afbeelding ]

pi_217850460
quote:
[ afbeelding ]

Hij was toch ook die mongool die een goede deal opblies om.....
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 4 juni 2025 @ 19:30:16 #76
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217850464
quote:
Koning bekijkt in Praag defensiematerieel voor Oekrane

Koning Willem-Alexander en koningin Mxima hebben in Praag defensiematerieel bekeken dat in Tsjechi is geproduceerd en door Nederland is aangeschaft voor het Oekraense leger. Tijdens een rondgang langs het uitgestalde materieel op de militaire luchthaven Kbely noemde hij de productie "spectaculair".

Op het terrein van de luchthaven stonden onder meer een T-72-tank, een houwitser en een radar opgesteld. Nederland kocht al tientallen gemoderniseerde en gereviseerde tanks uit Tsjechi voor Oekrane. Ook is er een tiental houwitsers uit het land op kosten van Nederland naar Oekrane gegaan, net als vier van de passieve radarsystemen.

Het koningspaar kreeg bij al het materieel uitleg van mensen die betrokken waren bij de productie ervan.

Demissionair defensieminister Ruben Brekelmans tekende eerder op de dag een overeenkomst om informatie-uitwisseling en samenwerking tussen Nederland en Tsjechi te bevorderen
.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator woensdag 4 juni 2025 @ 19:30:42 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217850467
quote:
[ afbeelding ]

Hij moet wel reageren _O-

Nee Donald dat moet niet ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217850506
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 19:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ja laten we doen alsof Oekrane begonnen is en Rusland wel moet reageren :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Overall beste user 2022 woensdag 4 juni 2025 @ 19:52:22 #79
3928 Ulx
pi_217850679
quote:
https://bsky.app/profile/pravda.ua/post/3lqsejrysrc2l
🇳🇱 Netherlands announces new 400m maritime security aid package for Ukraine
quote:
Source: Dutch Defence Minister Ruben Brekelmans ahead of the Ukraine Defence Contact Group meeting (also known as the Ramstein Format) on 4 June in Brussels, as reported by European Pravda

Quote: "For today, for today's Ukraine Defence Contact Group, I announce a new support package [for Ukraine – ed.], a new support package of 400 million in maritime security. This will include more than 100 vessels, patrol boats, transport boats, interceptors, special operations craft. So a broad array of more than 100 vessels."

Details: Brekelmans reported that the package also includes over 50 naval drones, weapons systems, sensors, spare parts and training for Ukrainian specialists.

Quote: "So a full package to strengthen the maritime security of Ukraine. This is very important because we do see that the Russian threats in both the Black Sea, but also around Kherson, are increasing. So this is very important for Ukraine to protect itself against that."

Details: He added that the Netherlands seeks to support Ukraine in ensuring freedom of shipping and preserving maritime trade routes.

Background:

At the end of May, the Dutch Ministry of Defence confirmed the dispatch of the final batch of 24 F-16 fighter jets allocated for Ukraine.
Romania and the Netherlands will jointly establish a centre to train Ukrainian technical personnel for the F-16 fighter jets.
pi_217850699
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 13:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het zou zeer terecht zijn als Rusland zijn veto moet inleveren. Maar helaas zullen ze altijd worden gedekt door China waardoor het een illusie is.

Dat hele vetosysteem maakt de VN tot een papieren tijger.
pi_217850766
Noeks
  woensdag 4 juni 2025 @ 20:22:31 #82
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217851059
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 19:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Het zou zeer terecht zijn als Rusland zijn veto moet inleveren. Maar helaas zullen ze altijd worden gedekt door China waardoor het een illusie is.

Dat hele vetosysteem maakt de VN tot een papieren tijger.
De VN is dan ook geen militaire organisatie...
pi_217851426
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 19:59 schreef byah het volgende:
Noeks
^O^
BOMMEN LOS
  woensdag 4 juni 2025 @ 21:18:27 #84
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217851833
quote:
[ afbeelding ]

Trump kwam kennelijk niet op de gedachte dit zijn "vriend" af te raden. met de boodschap dat reageren nog meer slachtoffers zou veroorzaken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 4 juni 2025 @ 21:22:10 #85
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_217851878
quote:

[..]
[..]

En toch.

De (pakweg) 6 toestellen die nog vliegen zijn A-50Us. Dit zijn absoluut geen operationele A-50Us.

Controleer de radomes. Beiden missen bort. De achterste mist motoren en slats. Ook teveel banden.

Verder zitten er heel wat dubbelen tussen de beelden. Bij meerdere toestellen zie je inslagen van eerdere drones. Bij een toestel zie je een niet ontplofte drone op de romp liggen.

Fighterbomber in jouw stuk interpreteer ik dat hij wil melden dat de A-50 die in Wit Rusland geraakt werd "door dezelfde drone" na een grote ontploffing gewoon "na een paar uur al" terug vloog en later "gewoon" weer ingezet wordt. Letterlijk wat hij zegt.

Waarmee hij deze aanvallen wil bagataliseren.
  woensdag 4 juni 2025 @ 21:26:11 #86
323876 michaelmoore
pi_217851949
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 01:01 schreef Parafernalia het volgende:
Mikeytt, vergeet niet dat ongeveer 100% van de wereldbevolking zgt dat het leven vroeger beter was dan nu :)
en dat de drop toen veel lekkerder was en de appels ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217852034
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:18 schreef Vallon het volgende:

[..]
Trump kwam kennelijk niet op de gedachte dit zijn "vriend" af te raden. met de boodschap dat reageren nog meer slachtoffers zou veroorzaken.
Arme Poetin. Hij is toch wel het echte slachtoffer van deze speciale militaire operatie. Snel maar weer een kankercentrum voor kinderen bombarderen nu hij nog vliegtuigen heeft om de raketten mee af te schieten.
  woensdag 4 juni 2025 @ 21:36:16 #88
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_217852092
quote:

[..]
Vul dit maar eens in google maps: 57.05798011907909, 40.993322775757605
  woensdag 4 juni 2025 @ 21:53:13 #89
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 4 juni 2025 @ 21:56:26 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217852348
quote:
Exclusive: Russia’s ballistic missile production up at least 66% over past year, according to Ukrainian intel figures

Russia's production of ballistic missiles has increased by at least 66% over the past year, according to data from Ukraine's military intelligence (HUR) shared with the Kyiv Independent.

According to data obtained by HUR, Moscow is now producing 60 to 70 Iskander-M — the ballistic version of the missile — and 10 to 15 hypersonic Kinzhals per month.

This compares to a reported 40 Iskander-Ms in May 2024, and a reported 4–5 Kinzhals in April 2024.

At the lower range, this is an increase in production of 66.67%. At the higher range, 88.89%.

Ballistic attacks on Ukraine have become more deadly in recent months as stockpiles of air defense missiles, particularly for U.S.-made Patriots, have dwindled.

The figures shared with the Kyiv Independent show Russian stockpiles of "almost 600 Iskander-Ms" and "over 100" Kinzhals.

At the end of 2022, Military Intelligence Chief Kyrylo Budanov claimed Russia was almost out of Iskander ballistic missiles. By December 2024, HUR spokesperson Andriy Yusov noted that Russia had increased production to somewhere between 40 and 50 Iskander missiles per month.

Russia’s expanded production is a cause for alarm in Ukraine.

If HUR's figures are correct, Russia’s production of ballistic missiles today outnumbers total production of PAC-3 MSE missiles for Patriot air defense systems, the preferred anti-ballistic defenses for much of Europe, which Lockheed Martin hopes to boost to 650 per year by 2027.

Other Western systems like the SAMP/T and IRIS-T have not proved effective against ballistic missiles.

Russia has moreover reportedly outfitted the newest Iskanders with radar decoys and less predictable flight paths, making them harder to shoot down even with Patriot systems.

Ukraine’s military intelligence has also estimated that Russia is holding a stockpile of 60 North Korean KN-23s. These missiles are similar to the Iskander-Ms, but carry a one-ton warhead, more powerful than their Russian equivalents.

The figures shared with the Kyiv Independent further show that total production for cruise missiles has also continued to grow.

Russia can produce 20 to 30 Iskander-Ks, 60 to 70 X-101s, 25 to 30 Kalibrs, up to 10 X-32s and 20-30 Onyx and Zircon anti-ship missiles.

A massive Ukrainian attack on Russian airfields on June 1 may have restricted Russia’s ability to launch several of these cruise missiles.

Tu-95M3s often carry Kh-55/Kh-555 or the newer Kh-101 and Kh-102 air-launched cruise missiles. The Tu-22 carries the Kh-22 missiles.Both of these types of aircraft are among those reported to have been damaged in Ukraine's Operation Spiderweb.

During wartime, Ukraine has also built out its production of its own cruise and ballistic missiles.

But large-scale production of types of missiles depend on major industrial zones that often fall victim to Russian air strikes — particularly when limited air defenses are being rationed.
Kyiv Independent
  woensdag 4 juni 2025 @ 22:31:42 #91
28033 Pek
je moet wat
pi_217852809
Hier zie je vanaf 5:10 min. satellietfoto's, die toestellen zijn echt FUBAR, helemaal niets van over ^O^

The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_217853019
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
De VN is dan ook geen militaire organisatie...
Dat heb ik ook nergens beweerd. Maar dat je een land kan binnenvallen en vervolgens de veroordeling door de VN (of wat voor resolutie dan ook) kan blokkeren is natuurlijk bij de beesten af.
  woensdag 4 juni 2025 @ 22:46:31 #93
201761 phpmystyle
pi_217853062
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 19:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

De kanonnen moeten aan beide kanten tot zwijgen worden gebracht!
  Moderator woensdag 4 juni 2025 @ 22:47:33 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217853079
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De kanonnen moeten aan beide kanten tot zwijgen worden gebracht!
Poetin is het daar helaas niet mee eens
  woensdag 4 juni 2025 @ 22:49:26 #95
201761 phpmystyle
pi_217853093
quote:
88s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
Poetin is het daar helaas niet mee eens
Ik zie vanuit de EU ook nog geen retoriek gebezigd worden waarin het zwijgen van de kanonnen centraal staat.
Tenzij je de vurige wens dat Poetin terugtrekt, Poetin gebied teruggeeft, en daarna eenzaam in een bunker sucide pleegt serieus neemt.
  Moderator woensdag 4 juni 2025 @ 22:51:08 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217853116
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik zie vanuit de EU ook nog geen retoriek gebezigd worden waarin het zwijgen van de kanonnen centraal staat.
Tenzij je de vurige wens dat Poetin terugtrekt, Poetin gebied teruggeeft, en daarna eenzaam in een bunker sucide pleegt serieus neemt.
nee de EU staat dan ook achter Oekraine
  woensdag 4 juni 2025 @ 22:52:16 #97
201761 phpmystyle
pi_217853136
quote:
88s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee de EU staat dan ook achter Oekraine
Dat klopt. En achter Oekraine staan n achter vrede staan kan met elkaar botsen. De EU zou zich ook neutralen kunnen opstellen he.
Brekelmans kan ook oproepen om tot een akkoord te komen.
  Moderator woensdag 4 juni 2025 @ 22:54:33 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217853159
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat klopt. En achter Oekraine staan n achter vrede staan kan met elkaar botsen. De EU zou zich ook neutralen kunnen opstellen he.
Brekelmans kan ook oproepen om tot een akkoord te komen.
niet echt

oekraine wil ook graag vrede
  woensdag 4 juni 2025 @ 22:54:35 #99
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_217853160
quote:
Hmmm waar produceren ze die troep precies O~) O~)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 4 juni 2025 @ 22:54:51 #100
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217853163
quote:

[..]
Die man mag best amnestie als hij zich terug trekt Wmb. Wel graag in Rusland houden.
  woensdag 4 juni 2025 @ 22:57:18 #101
201761 phpmystyle
pi_217853194
quote:
88s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
niet echt

oekraine wil ook graag vrede
Ja op hun voorwaarden. Net zoals Poetin ook vrede wil.
iedereen wil vrede, op hun eigen voorwaarden. Zo werkt het niet.
pi_217853199
quote:

[..]
Poetin wil geen vrede. Poetin eist complete overgave aan Rusland. Die eis is altijd dezelfde geweest. Oekraine mag niet een eigen koers varen (Neutraal betekent onder controle van het kremlin). Dus kom eerst eens tot deze realisatie. scheelt een hoop onzin posts.
  Moderator woensdag 4 juni 2025 @ 22:58:36 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217853207
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:57 schreef phpmystyle het volgende:
iedereen wil vrede
eindelijk ben je er
  Moderator woensdag 4 juni 2025 @ 22:58:45 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217853210
petje af
pi_217853264
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja op hun voorwaarden. Net zoals Poetin ook vrede wil.
iedereen wil vrede, op hun eigen voorwaarden. Zo werkt het niet.
Poetin wil vrede onder de voorwaarde dat hij zonder tegenstand over een paar jaar alsnog Oekrane onder de voet kan lopen.

Ergo, Poetin wil geen vrede.
  woensdag 4 juni 2025 @ 23:13:08 #106
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_217853350
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 21:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en dat de drop toen veel lekkerder was en de appels ook
En die kleine chocolade ijsjes waren vroeger veel groter!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 4 juni 2025 @ 23:15:25 #107
323876 michaelmoore
pi_217853372
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 23:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
En die kleine chocolade ijsjes waren vroeger veel groter!
die tijd dat de meiden nog flinke tieten hadden was dat
  donderdag 5 juni 2025 @ 00:03:52 #108
201761 phpmystyle
pi_217853787
quote:
88s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:58 schreef sp3c het volgende:

[..]
eindelijk ben je er
Ik ben een tijdje weggeweest op vakantie. En druk met werk.
Maar vanaf nu ben ik er weer!
  donderdag 5 juni 2025 @ 01:37:12 #109
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217854150
Krijgen we deze onzin weer
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 5 juni 2025 @ 02:43:46 #110
56749 BlaZ
pi_217854201
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 22:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat heb ik ook nergens beweerd. Maar dat je een land kan binnenvallen en vervolgens de veroordeling door de VN (of wat voor resolutie dan ook) kan blokkeren is natuurlijk bij de beesten af.
Dan zou je moeten pleiten voor het afschaffen van het vetorecht van permanente leden in de veiligheidsraad. Op den duur zal dat sowieso wel hervormd moeten worden.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 juni 2025 @ 07:23:54 #111
3928 Ulx
pi_217854417
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lqtjbz464s2f

"Estonia's parliament on Wednesday voted to withdraw from the Ottawa Convention, which bans the use of anti-personnel landmines, following in the footsteps of neighboring Latvia and Lithuania."
@errnews.bsky.social h/t @veikospolitis.bsky.social
https://news.err.ee/16097(...)dmine-ban-convention
  Overall beste user 2022 donderdag 5 juni 2025 @ 07:42:19 #112
3928 Ulx
pi_217854492
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lqsxf4hfcs2e

💥 Russia: Millerovo Air Base in Rostov region under attack by Ukrainian drones.
Doet me aan Bagdad 1991 denken.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 juni 2025 @ 07:45:44 #113
3928 Ulx
pi_217854502
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lqswrbkgqc2e

🚨 CONFIRMED: Newly released footage of the Russian bombers that were destroyed shows they were already equipped with Kh-101 long range cruise missiles, meaning they were scheduled to take off to attack Ukraine that same day, as we reported two days ago.
Ik vraag me af of Oekrane daarom met die idiote tweede meeting in Istanbul akkoord ging. Het was tenslotte wel duidelijk dat Rusland zo'n intimidatiepoging zou kunnen proberen.
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 08:09:24 #114
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217854590
twitter

Rusland is weer eens burgers aan het vermoorden

[ Bericht 19% gewijzigd door Momo op 05-06-2025 09:00:46 ]
pi_217854708
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 07:23 schreef Ulx het volgende:

[..]

Al die verdragen zijn 1 grote farce, als puntje bij paaltje komt houdt werkelijk niemand zich eraan. Helemaal de agressors niet.
Zelfde onzin bij die zogenaamde VN resolutie's ...14 landen voor en 1 land houdt alles tegen. Enige wat geldt in deze wereld is het recht van de sterkste, de rest is allemaal een toneelstukje voor de buhne...
  donderdag 5 juni 2025 @ 10:51:18 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 5 juni 2025 @ 11:46:45 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217856189
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 10:51 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ter illustratie, periode 2010-2014 stond er niks.

[ afbeelding ]
Het lijkt wel of deze vliegtuigen berhaupt niet verplaatst worden...
Je zou toch verwachten dat ze sowieso af en toe moeten vliegen om ze luchtwaardig te houden.
Als je goed kijkt dan zie je dat ze echt exact op dezelfde plek staan. De beweging wordt enkel veroorzaakt door de schaduwen als gevolg van het draaien van de zon.
The End Times are wild
  donderdag 5 juni 2025 @ 11:52:12 #118
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_217856225
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:46 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je zou toch verwachten dat ze sowieso af en toe moeten vliegen om ze luchtwaardig te houden.
Als je goed kijkt dan zie je dat ze echt exact op dezelfde plek staan. De beweging wordt enkel veroorzaakt door de schaduwen als gevolg van het draaien van de zon.
Dit is storage/opslag.

Zijn niet operationeel. Geen motoren, oude sterren. Etc. Dat is net het punt. Het zijn ook geen A-50Us.

Zelfde geld voor een gedeelte van de Tu-22M-3s die geraakt zijn.
  donderdag 5 juni 2025 @ 11:54:24 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217856235
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:52 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Dit is storage/opslag.

Zijn niet operationeel. Geen motoren, oude sterren. Etc. Dat is net het punt. Het zijn ook geen A-50Us.

Zelfde geld voor een gedeelte van de Tu-22M-3s die geraakt zijn.
Wat wordt er dan opgeslagen? Het airframe? En waarom?

Was het niet om de wapeninspecties voor de gek te houden dan?
The End Times are wild
pi_217856261
twitter

eerste keer dat dit geraakt wordt ?(als de claim juist is)
pi_217856292
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:57 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

hier: 52.7135779, 32.3795173 ergens in bryansk regio. Benieuwd waarmee.
pi_217856375

Trumps behind the scene reactie.
  donderdag 5 juni 2025 @ 12:18:25 #123
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_217856429
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:54 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat wordt er dan opgeslagen? Het airframe? En waarom?

Was het niet om de wapeninspecties voor de gek te houden dan?
Laatste zeker niet. We weten precies welke airframes daar staan. Mutaties zijn van belang. Bv het uitschakelen van een toestel is een mutatie. Een update ook. Een veranderingvan eenheid ook. Status ook. Status kan zijn: opslag, preserved, onderhoud,operationeel.

Elk airframe wordt bijgehouden. Typ maar eens Scramble Soviet Transports in van Guus Ottenhof. Aka Gyyc xD

Eerste antwoord: Russen hebben vliegvelden waar de ene lijn operationeel is en een andere niet. Meer dan bij ons loopt dat door elkaar.
  donderdag 5 juni 2025 @ 12:18:28 #124
201761 phpmystyle
pi_217856430
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:46 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zou wat zijn als dit decoys blijken te zijn.
pi_217856473
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zou wat zijn als dit decoys blijken te zijn.
Decoys zijn het niet, sommige waren operationeel sommige niet, maar zoals Pluggie zegt de meeste waarvan het goed op beeld is kan je achterhalen.

Uiteindelijk is het nog steeds best interessant dat sommige vliegtuigen niet operationeel meer waren, omdat men dacht dat deze wel operationeel waren. Dus hoe dan ook weten we dat na deze actie het inzetbare gedeelte van deze tak van de russische luchtmacht een stuk kleiner is.
  donderdag 5 juni 2025 @ 12:24:17 #126
201761 phpmystyle
pi_217856483
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:22 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Decoys zijn het niet, sommige waren operationeel sommige niet, maar zoals Pluggie zegt de meeste waarvan het goed op beeld is kan je achterhalen.

Uiteindelijk is het nog steeds best interessant dat sommige vliegtuigen niet operationeel meer waren, omdat men dacht dat deze wel operationeel waren. Dus hoe dan ook weten we dat na deze actie het inzetbare gedeelte van deze tak van de russische luchtmacht een stuk kleiner is.
Was ook een klein grapje.

Ik ben meer verbaasd dat deze apparaten zo dicht bij elkaar staan. Het is inmiddels wel duidelijk dat als de vijand je wil raken - en bereid is daar energie in te steken- dat dat wel gaat lukken.
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 12:24:38 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217856487
Lekker belangrijk allemaal

Het was een succesvolle aanval midden in Rusland zelf, einde van de oorlog komt er hoe dan ook niet mee in zicht

Meer vergelijkbaar met de doolittle raid dan met pearl harbor imo
  donderdag 5 juni 2025 @ 12:28:06 #128
28033 Pek
je moet wat
pi_217856529
Wie zegt dat ze al klaar zijn? Er zullen vast nog genoeg verdachte vrachtwagens rondrijden in Rusland. c_/
  donderdag 5 juni 2025 @ 12:38:52 #129
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217856620
quote:
12s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:28 schreef Pek het volgende:
Wie zegt dat ze al klaar zijn? Er zullen vast nog genoeg verdachte vrachtwagens rondrijden in Rusland. c_/
Die angst gaat Rusland heel veel tijd en moeite kosten.
  donderdag 5 juni 2025 @ 12:40:17 #130
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217856628
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Was ook een klein grapje.

Ik ben meer verbaasd dat deze apparaten zo dicht bij elkaar staan. Het is inmiddels wel duidelijk dat als de vijand je wil raken - en bereid is daar energie in te steken- dat dat wel gaat lukken.
Logisch toch dat ze bij elkaar staan. Dan kan je ze ook allemaal tegelijk verdedigen.
pi_217856657
Was al bekend vgm, maar:

pi_217856851
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:57 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

De Iskander kan ook NOEKS afschieten, dus kom er maar in, escalatieroeperts!
  donderdag 5 juni 2025 @ 13:13:52 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217856856
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:40 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Logisch toch dat ze bij elkaar staan. Dan kan je ze ook allemaal tegelijk verdedigen.
Spreiden is een fundamenteel principe om de kwetsbaarheid te verkleinen.
The End Times are wild
pi_217856923
Roshel pantservoertuigenfabriek operationeel in Oekraine.

https://x.com/bayraktar_1love/status/1930567069826785501
pi_217856935
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 13:22 schreef oheng het volgende:
Roshel pantservoertuigenfabriek operationeel in Oekraine.

https://x.com/bayraktar_1love/status/1930567069826785501
Snap niet waarom (volgens mij?) Roshel de enige westerse fabrikant is die gepantserde voertuigen uitpoepen alsof het niets is.

Maar goed nieuws iig.
  donderdag 5 juni 2025 @ 13:25:48 #136
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217856958
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:43 schreef skysherrif het volgende:
Was al bekend vgm, maar:

[ afbeelding ]
Operatie Kwallenbrug.
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 13:31:36 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217856999
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 13:13 schreef oheng het volgende:

[..]
De Iskander kan ook NOEKS afschieten, dus kom er maar in, escalatieroeperts!
Stop hier nu gewoon mee man }:|
  donderdag 5 juni 2025 @ 13:32:38 #138
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217857006
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:24 schreef sp3c het volgende:

Het was een succesvolle aanval midden in Rusland zelf, einde van de oorlog komt er hoe dan ook niet mee in zicht

Kern is niet eens hoeveel maar vooral waar en het daar. Hoe kan het dat een in Russische ogen "minderwaardig" naziland, berhaupt in staat is diep in het achterland, dergelijke acties te ondernemen ?.
Volgens mij heb je dan je publiek en tower of power echt wel wat uit te leggen.
Iets dat meer (pys-op) gevolgen heeft dan puur het materiaal.

Niet fijn om de rest van de tijd niet alleen aan het front maar overal in Rusland, alert te moeten gaan zijn om van alles te controleren. Hetgeen ontgewijfeld mankracht kost en de burgerbevolking elke dag bij de les zal gaan houden.
pi_217857013
twitter

Prachtige kherson overheidsgebouw deels vernietigd vannacht door de Russen overigens
pi_217857025
Kharkiv echter was nog veel heftiger, meerdere doden en gewonden na meerdere raketinslagen op wooncomplexen.

twitter

De Russische terreurcampagne gaat hard door.
  donderdag 5 juni 2025 @ 13:37:12 #141
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217857041
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 13:13 schreef LXIV het volgende:

[..]
Spreiden is een fundamenteel principe om de kwetsbaarheid te verkleinen.
Hmmmm.... dat maakt voor drones niet erg veel uit.
Spreiding is vooral om de schadelijke effectiviteit van n wapen cq explosief te verminderen.
pi_217857118
twitter

Human Safari in kherson gaat ook rustig door.
pi_217857134
quote:

Zo diep in Rusland gaat ook de bevolking die nog weinig door de oorlog beroerd werd, niet in de koude kleren zitten. Ook de Russische leiding, die nu elke vrachtwagen inspecteert, zorgt voor onrust dieper landinwaarts: voedsel komt vertraagd of bedorven aan. Ook dit treft de gewone Rus.
Bovendien heeft Poetin de neiging schuldigen te zoeken in de militaire top, een paar zullen niet rustig meer slapen, omdat ze niets voorzien hadden.
En de vele gewonden, psychisch en/of lichamelijk invaliden en de vele zinkjongens zullen zo langzamerhand toch ook drukken op de houding tegenover de militaire operatie van de gewone Rus.
Hoe hard de propaganda ook, hoeveel nepnieuws ook uitgestort, je ziet steeds meer symbolisch protest bij begrafenissen. Je ziet de lijst doden op de monumenten verdubbelen en verdrievoudigen. Dat houd je ook niet geheim voor het achterland.

Hoe stevig zit Poetin nog in het zadel? Tot nog toe is elke opstand onderdrukt en zijn er massa’s mensen verbannen, maar ook voor de dociele, bange Russische bevolking in de achterlanden zal de bom toch wel eens barsten.
pi_217857162
quote:

Dit was gewoon een meer dan geweldige actie, Poetin staat gewoon volledig voor lul. Dat zou hij zelfs al staan als er geen enkel vliegtuig geraakt zou zijn.
  donderdag 5 juni 2025 @ 13:53:08 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217857164
quote:
12s.gif Op donderdag 5 juni 2025 13:37 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hmmmm.... dat maakt voor drones niet erg veel uit.
Spreiding is vooral om de schadelijke effectiviteit van n wapen cq explosief te verminderen.
Drones veranderen de situatie wel ja. Nu moet je over verschillende vliegvelden spreiden voor effect.
The End Times are wild
pi_217857214
Alhoewel het overal redelijk slecht gaan aan het front is het dorp Tetkino wel interessant. De Russen hebben het over een mogelijke omsingeling van hun troepen daar:

Oekraine troepen hebben een fortificatie op de gemarkeerde plek overgenomen en zijn ook aanwezig in het dorpje zelf over de river de Sejm

Te zien hier in deze video:

twitter

Klagende russen:
quote:
Tetkino. The situation is on the brink. The enemy continues to encircle our garrison. And he succeeds. They have set up a stronghold at the cemetery of the Ukrainian Armed Forces, and are bringing up infantry, drones, and artillery.

It is not possible to dislodge them from the strongholds. After the artillery preparation, which was not entirely successful, they sent the Feodosia paratroopers into the assault. The result... The crests are in place, but there are fewer and fewer paratroopers.

The word "Environment" is already flashing in large letters.

And if someone at the top still thinks that this is a meaningless activity, let them come and stand there and see with their own eyes.

The officials show pictures where "we are beating everyone". This can create the impression that everything is under control there. There is no control there at all! Without the introduction of reserves, it will be total crap!
https://t.me/severnnyi/4264
pi_217857225
Kan even de post niet vinden, maar er is ook een foto circulerende waar Russische troepen inclusief Spetsnaz gevangen zijn genomen die uit de "omsingeling" probeerde breken.
pi_217857256
quote:
12s.gif Op donderdag 5 juni 2025 13:32 schreef Vallon het volgende:

[..]
Kern is niet eens hoeveel maar vooral waar en het daar. Hoe kan het dat een in Russische ogen "minderwaardig" naziland, berhaupt in staat is diep in het achterland, dergelijke acties te ondernemen ?.
Volgens mij heb je dan je publiek en tower of power echt wel wat uit te leggen.
Iets dat meer (pys-op) gevolgen heeft dan puur het materiaal.
De gemiddelde rus moet kiezen:

1. rusland is een grootmacht, die zich kan meten met de VS en China
2. rusland is een apenland, en nog net zo kansloos, achterlijk en inferieur als eeuwen geleden

Een hele hoop russen kiezen daarom optie 1. Cognitieve dissonatie enzo.

[ Bericht 3% gewijzigd door oheng op 05-06-2025 14:35:29 ]
pi_217857320
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 14:01 schreef skysherrif het volgende:
Kan even de post niet vinden, maar er is ook een foto circulerende waar Russische troepen inclusief Spetsnaz gevangen zijn genomen die uit de "omsingeling" probeerde breken.
Ik meende dar de russen in de Tetkino omsingeling zich niet mochten terugtrekken?

Bron.
pi_217857351
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 14:13 schreef oheng het volgende:

[..]
Ik meende dar de russen in de Tetkino omsingeling zich niet mochten terugtrekken?

Bron.
Bedoel meer dat ze verloren posities terug probeerden in te nemen.
pi_217857426
Beelden van russische raketten op Oekrainsche woonwijken vannacht:

https://x.com/TWMCLtd/status/1930598102760669531
pi_217857814
Ze hebben het administratieve gebouw ik kherson zojuist opnieuw aangevallen en nu volledig verwoest

pi_217857835
  Overall beste user 2022 donderdag 5 juni 2025 @ 15:37:42 #154
3928 Ulx
pi_217858269
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 13:23 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Snap niet waarom (volgens mij?) Roshel de enige westerse fabrikant is die gepantserde voertuigen uitpoepen alsof het niets is.

Maar goed nieuws iig.
De Lynx bouwen ze ook in Oekrane.
pi_217858336
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 13:23 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Maar goed nieuws iig.
Anderen doen het ook wel, maar die hebben andere klanten. Veel landen zijn aan het investeren in nieuw materieel waardoor het oude spul naar Oekraine kan. Kijk naar een Iveco, die levert aan verschillende landen.
A mind with a heart of it's own
pi_217858368
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja maar die zit nog in de testfase.

En je moet in deze oorlog vooral aantallen hebben. Overigens vraag ik mij wel af welk materieel het beste is in een bepaalde situatie. Best kans dat een of gare ouwe bak te preferen is dan een hypermodern systeem zoals Sentaor, Lynx, BTR-4 etc. In een bepaalde situatie.
  donderdag 5 juni 2025 @ 15:50:20 #157
28033 Pek
je moet wat
pi_217858374
Zo op de Top verschijnen zou geniaal zijn _O_ _O-

pi_217858382
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:50 schreef Pek het volgende:
Zo op de Top verschijnen zou geniaal zijn _O_ _O-

[ afbeelding ]
En dan ook nog een bankstel meenemen voor Vance als bedankje.
pi_217858412
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:49 schreef oheng het volgende:

[..]

En je moet in deze oorlog vooral aantallen hebben. Overigens vraag ik mij wel af welk materieel het beste is in een bepaalde situatie. Best kans dat een of gare ouwe bak te preferen is dan een hypermodern systeem zoals Sentaor, Lynx, BTR-4 etc. In een bepaalde situatie.
Ik zag ergens een video voorbij komen dat die Senator offroad niet best is. Zal ook een reden zijn dat er niet meer klanten zijn. Maar een beetje pantser is beter dan geen pantser dus kunnen ze goed gebruikt worden in Oekraine, maar dan meer achter de frontlinie dan vol in de actie.
A mind with a heart of it's own
pi_217858452
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja maar ik bedoel, eer die dingen gebouwd kunnen worden in grote getalen....

Maar senators kunnen er gewoon duizenden per jaar maken, sterker nog volgens die eigenaar kunnen ze er nog meer bouwen als ze meer orders kregen. Vraag me af wat ze daar zo anders doen in Canada.
pi_217858531
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:57 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Een Lynx is natuurlijk geen Senator :P
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 16:10:44 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217858572
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:49 schreef oheng het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen hoe een gare ouwe bak te prefereren is tov een hypermoderne tbh
pi_217858621
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
Kan me niet voorstellen hoe een gare ouwe bak te prefereren is tov een hypermoderne tbh
Nou ja, qua reparatie bijvoorbeeld. Of beschikbaarheid van onderdelen/munitie. Betrouwbaarheid. Aanwezigheid van kennis.

Kijk bijvoorbeeld maar naar artillerie: het blijkt dat de oude getrokken artillerie veel beter te verbergen is dan SPG's.

Oude techniek heeft soms verrassende voordelen. Met een sprong in anti-drone ontwikkeling, zijn misschien drones over een x aantal jaar compleet verouderd. En heb je weer spotters en artillerie nodig om nog wat te raken.

Daarom is het altijd interessant om te horen wat de Oekrainsers zelf zeggen.
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 16:20:10 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217858651
Maar een getrokken howitzer is niet per definitie oud en ik denk dat je liever met een m777 werkt dan met zijn voorganger
pi_217858705
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:20 schreef sp3c het volgende:
Maar een getrokken howitzer is niet per definitie oud en ik denk dat je liever met een m777 werkt dan met zijn voorganger
Ik heb het ook over oudere techniek. Getrokken artillerie is ouder dan de SPG.

Maar hang me niet teveel op aan specifieke voorbeelden. Ik heb er geen mening over. Dat laat ik over aan de Oekrainers.
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 16:30:59 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217858729
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:27 schreef oheng het volgende:

[..]
Ik heb het ook over oudere techniek. Getrokken artillerie is ouder dan de SPG.

Maar hang me niet teveel op aan specifieke voorbeelden. Ik heb er geen mening over. Dat laat ik over aan de Oekrainers.
Je zegt beter een gare oude bak dan een hypermoderne

Dan heb je het niet over techniek

Het idd dat de getrokken stukken weg konden was sowieso onzin, daar hebben we de oekrainers niet voor nodig
pi_217858743
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:05 schreef oheng het volgende:

[..]
Zeker waar, maar oekraine heeft meer behoefte aan 1000 nieuwe senators dan 30 nieuwe lynx.
pi_217858769
twitter

Handige info.
pi_217858846
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:30 schreef sp3c het volgende:

[..]
Je zegt beter een gare oude bak dan een hypermoderne

Dan heb je het niet over techniek
Dat is mijn vraag he. Dat is niet mijn mening. Ik heb geen verstand van militaire hardware.
pi_217859024
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:05 schreef oheng het volgende:

[..]
Opel Senator _O_
A murky, forgotten land.
pi_217859470
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 16:36 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Handige info.
quote:
Ik gok dat dat blurren juist het hele punt is van die post.

Door alle defensie lokaties te blurren op Maps kun je dus door op zoek te gaan naar die geblurde locaties op Maps zien waar ze zitten.

Niet dat dat per se geheim was voor Oekraine gok ik zo
pi_217859486
Combat Veteran over de terreinwinst van de russen:

Overall beste user 2022 donderdag 5 juni 2025 @ 18:12:57 #174
3928 Ulx
pi_217859493
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 15:57 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Maar senators kunnen er gewoon duizenden per jaar maken, sterker nog volgens die eigenaar kunnen ze er nog meer bouwen als ze meer orders kregen. Vraag me af wat ze daar zo anders doen in Canada.
De Lynx is gebouwd met behoorlijk wat standaard onderdelen.die kan redelijk snel worden gebouwd.
  donderdag 5 juni 2025 @ 18:17:14 #175
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_217859531
Ik vermoed dat Oekrane ook wel wat vrachtwagens met nucleair afval en een flinke lading TNT in Moskou en wellicht nog wat andere grote steden geparkeerd heeft.

Voor nucleaire vergelding zijn niet perse raketten nodig tenslotte.
  donderdag 5 juni 2025 @ 18:26:45 #176
201761 phpmystyle
pi_217859603
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:17 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik vermoed dat Oekrane ook wel wat vrachtwagens met nucleair afval en een flinke lading TNT in Moskou en wellicht nog wat andere grote steden geparkeerd heeft.

Voor nucleaire vergelding zijn niet perse raketten nodig tenslotte.
Heb jij daar een bron van?
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 18:27:12 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217859606
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heb jij daar een bron van?
Een bron voor zijn vermoeden?
pi_217859607
Alsof ze alle financile en militaire steun gaan riskeren voor een vuile bom.

De Russen wellicht, mocht de wanhoop vroeg of laat te hoog oplopen.
  donderdag 5 juni 2025 @ 18:29:18 #179
201761 phpmystyle
pi_217859625
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
Een bron voor zijn vermoeden?
Het is nogal een boude gedachte. Werelds grootste kernmacht aanvallen met een dirty bom.
pi_217859631
twitter
  donderdag 5 juni 2025 @ 18:30:30 #181
38496 Perrin
pi_217859633
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:30 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Suuuuure.
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 18:31:09 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217859639
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is nogal een boude gedachte. Werelds grootste kernmacht aanvallen met een dirty bom.
Terugslaan met een dirty bom
pi_217859643
twitter
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 18:31:54 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217859646
Maar lijjt me onwaarschijnlijk

Als het ding per ongeluk afgaat heb je de poppen aan het dansen
pi_217859648
twitter

allemaal uit een persco met merz.
  donderdag 5 juni 2025 @ 18:32:23 #186
201761 phpmystyle
pi_217859656
  donderdag 5 juni 2025 @ 18:34:11 #187
201761 phpmystyle
pi_217859674
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:32 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

allemaal uit een persco met merz.
Hihi. Trump klopt zichzelf op de borst dat hij de vete tussen Pakistian en India de-escaleerde.
  donderdag 5 juni 2025 @ 18:35:53 #188
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217859691
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:31 schreef sp3c het volgende:
Maar lijjt me onwaarschijnlijk

Als het ding per ongeluk afgaat heb je de poppen aan het dansen
Conventioneel werkt toch prima voor Oekrane? Waarom zouden ze het anders doen.
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 18:36:49 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217859699
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:35 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Conventioneel werkt toch prima voor Oekrane? Waarom zouden ze het anders doen.
Als rusland ze begint te nuken zullen ze ook wat radioactiefs uit de hoge hoed moeten trekken
  donderdag 5 juni 2025 @ 18:40:58 #190
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217859737
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als rusland ze begint te nuken zullen ze ook wat radioactiefs uit de hoge hoed moeten trekken
Ik vraag het me oprecht af. Denk je niet dat andere landen dan ingrijpen?
pi_217859798
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hihi. Trump klopt zichzelf op de borst dat hij de vete tussen Pakistian en India de-escaleerde.
twitter

Ik heb hier hard om moeten glimlachen.
  donderdag 5 juni 2025 @ 18:49:10 #192
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_217859822
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:40 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Oekrane heeft niet heel goede ervaringen met andere landen die ingrijpen.

Wanneer je vrachtwagens met drones Rusland in kunt smokkelen dan lukken een paar vuile bommen ook wel. En ontkennen kan altijd, Putin liegt toch alles bij elkaar.

Ik zou het wel weten wanneer ik zelensky was. Ik gok dat het nucleaire wapenonderzoek in Oekraine inmiddels ook al aardig ver zal zijn. Basismateriaal hebben ze zat.
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 18:56:19 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217859880
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:40 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Denk dat de oekrainers daar in die situatie niet op gaan zitten wachten/rekenen
pi_217859892
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Ik gok dat dat blurren juist het hele punt is van die post.

Door alle defensie lokaties te blurren op Maps kun je dus door op zoek te gaan naar die geblurde locaties op Maps zien waar ze zitten.

Niet dat dat per se geheim was voor Oekraine gok ik zo
Op bluesky is dezelfde plek ongeblurred te zien.
  donderdag 5 juni 2025 @ 18:57:29 #195
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217859895
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Denk dat de oekrainers daar in die situatie niet op gaan zitten wachten/rekenen
Maar goed, buiten dat heeft het weinig voordeel ten op zichte van conventioneel terug slaan.
  donderdag 5 juni 2025 @ 19:01:56 #196
201761 phpmystyle
pi_217859931
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:47 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ x ]

Ik heb hier hard om moeten glimlachen.
Ik zie er weinig grappigs in.
Trump maakt een ongepaste grap, en de hoogste ambtenaar uit Duitsland is zichtbaar zenuwachtig en praat stonkecoal englisch.
Hoewel wij hierover geen grappen hoeven te maken met Rutte als voormalig premier.
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 19:10:18 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217860009
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:57 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Maar goed, buiten dat heeft het weinig voordeel ten op zichte van conventioneel terug slaan.
Ok
  FOK!fotograaf donderdag 5 juni 2025 @ 19:17:42 #198
364681 over_hedge
pi_217860079
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:30 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Dat zal best. Voordeel voor Trump is dat Rusland nooit out of line is volgens hem.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217860184
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juni 2025 19:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Trump maakt een ongepaste grap, en de hoogste ambtenaar uit Duitsland is zichtbaar zenuwachtig en praat stonkecoal englisch.
Hoewel wij hierover geen grappen hoeven te maken met Rutte als voormalig premier.
Accent is niet het zelfde als steenkolen engels
pi_217860189
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:31 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Ik heb echt geen snoepje gepakt papa, echt niet! echt echt waar!

😪
  Overall beste user 2022 donderdag 5 juni 2025 @ 19:36:51 #201
3928 Ulx
pi_217860242
Als Poetin in zijn wanhoop nukes inzet zonder dat Rusland de komende eeuw een absolute paria wordt is het zaak voor Nederland ze zelf te gaan bouwen. Gewoon uit eigenbelang. Zo moeilijk is het nou ook niet om die dingen in elkaar te zetten.

En ik denk dat elk land ter wereld dat zal gaan doen.
  FOK!fotograaf donderdag 5 juni 2025 @ 20:10:14 #202
364681 over_hedge
pi_217860550
Elk land. Dus ijsland wat niet eens een leger heeft gaan nukes maken? :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217860964
twitter

Mogelijk weer een faal raketje van de russen.
pi_217860978
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 20:53 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Mogelijk weer een faal raketje van de russen.
Musk zou zeggen dat dat precies de bedoeling was, en de aandelen SpaceX schieten omhoog...
  donderdag 5 juni 2025 @ 21:08:46 #205
38496 Perrin
pi_217861112
Mogelijk iets mis met de Oreshnik die bedoeld was als wraak.
.
twitter
  Overall beste user 2022 donderdag 5 juni 2025 @ 21:10:42 #206
3928 Ulx
pi_217861134
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 20:10 schreef over_hedge het volgende:
Elk land. Dus ijsland wat niet eens een leger heeft gaan nukes maken? :P
Als je niet wil worden aangevallen door een land met nukes is dat verstandig. Succesvol verdedigen lokt dan tenslotte een nucleaire aanval uit.
  donderdag 5 juni 2025 @ 21:21:55 #207
13456 AchJa
Shut up!!!
  Overall beste user 2022 donderdag 5 juni 2025 @ 21:34:29 #208
3928 Ulx
pi_217861441
quote:
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lqv232asn22w
Russian monitoring channels report that a second wave of missile is inbound for the occupied peninsula.
quote:
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lquy77c4o22w

🚨 According to Russian channels, a missile was launched toward Sevastopol and reportedly shot down—locals say it was a Neptune.

Air threat remains, and authorities warn of a possible combined attack.
Gaan we weer hoor met die paniekzaaierij...
  donderdag 5 juni 2025 @ 21:41:52 #209
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 5 juni 2025 @ 22:22:12 #210
28033 Pek
je moet wat
pi_217861909
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 20:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Musk zou zeggen dat dat precies de bedoeling was, en de aandelen SpaceX schieten omhoog...
"An uncontrolled disassembly" _O-
  donderdag 5 juni 2025 @ 22:23:01 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217861915
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het punt is dat het dan al te laat is. Als je zoiets hebt en kunt wil je dat voor de inzet van nukes al kenbaar maken. Als verrassing heb je er weinig aan.
The End Times are wild
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 22:24:36 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217861926
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 22:23 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het punt is dat het dan al te laat is. Als je zoiets hebt en kunt wil je dat voor de inzet van nukes al kenbaar maken. Als verrassing heb je er weinig aan.
ja dat snap ik

maar als de Russen ze nuken gaan ze gewoon met zoiets terugslaan
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 22:25:02 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217861928
want ze hebben geen nukes en je moet toch wat
  donderdag 5 juni 2025 @ 22:25:39 #214
201761 phpmystyle
pi_217861936
Iets gemist?
Rusland gaat dit echt niet nucleair vergelden.
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 22:26:25 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217861947
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juni 2025 22:25 schreef phpmystyle het volgende:
Iets gemist?
Rusland gaat dit echt niet nucleair vergelden.
dat zegt dan ook niemand
pi_217861985
quote:
88s.gif Op donderdag 5 juni 2025 22:25 schreef sp3c het volgende:
Iets nucleairs dat naar kan ontploffen in elkaar knutselen zou voor een land als Oekrane inderdaad wel moeten lukken (net als in de meeste Europese landen).
  Forum Admin donderdag 5 juni 2025 @ 22:33:02 #217
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217862021
Ik heb op zondagochtend/middag wel eens last van noeks.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 22:34:17 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217862040
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 22:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb op zondagochtend/middag wel eens last van noeks.
bij mij is het meer clustermunitie dan

sustained fire
  Forum Admin donderdag 5 juni 2025 @ 22:36:05 #219
pi_217862067
quote:
88s.gif Op donderdag 5 juni 2025 22:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
bij mij is het meer clustermunitie dan

sustained fire
Pas op voor kruisvuur
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 5 juni 2025 @ 22:53:10 #220
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217862269
quote:
88s.gif Op donderdag 5 juni 2025 22:25 schreef sp3c het volgende:
Je moet wat inderdaad. In die context is dit een heel interessant filmpje: Bekijk deze YouTube-video
Het laat zien wat de beste strategie is met wederzijds wraak nemen. En waarom je bijna altijd iets terug moet doen, maar ook bereid moet zijn te vergeven.
The End Times are wild
  donderdag 5 juni 2025 @ 22:59:09 #221
201761 phpmystyle
pi_217862345
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 22:53 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je moet wat inderdaad. In die context is dit een heel interessant filmpje: Bekijk deze YouTube-video
Het laat zien wat de beste strategie is met wederzijds wraak nemen. En waarom je bijna altijd iets terug moet doen, maar ook bereid moet zijn te vergeven.
Wat zou Rusland (niet) moeten doen als je die theorie volgt?
  donderdag 5 juni 2025 @ 23:01:58 #222
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217862377
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juni 2025 22:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat zou Rusland (niet) moeten doen als je die theorie volgt?
Niet specifiek Rusland, maar uiteindelijk is de beste strategie om terug te slaan als je geslagen wordt, maar niet altijd om het proces van slaan, terugslaan te stoppen.
Als je nooit terug, dan laat je met je sollen. Sla je altijd, dan win je nooit. Sla je terug af la je geslagen wordt en stop je daarna, doe je het goed. Sla je soms niet terug als je geslagen wordt, doe je het het beste.
The End Times are wild
  donderdag 5 juni 2025 @ 23:04:36 #223
201761 phpmystyle
pi_217862412
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 23:01 schreef LXIV het volgende:

[..]
Niet specifiek Rusland, maar uiteindelijk is de beste strategie om terug te slaan als je geslagen wordt, maar niet altijd om het proces van slaan, terugslaan te stoppen.
Als je nooit terug, dan laat je met je sollen. Sla je altijd, dan win je nooit. Sla je terug af la je geslagen wordt en stop je daarna, doe je het goed. Sla je soms niet terug als je geslagen wordt, doe je het het beste.
Check.
Maar wat vind jij?
Mijn indruk is dat Oekraiene op slimme wijze dit heeft aangepakt en veel tijd hierin heeft genvesteerd. Echt een blamage is het ook weer niet, uiteindelijk is niks veilig en zeker niet als de vijand er veel tijd en energie in steekt.
Er zijn bommenwerpers geraakt die nucleaire bommen kunnen afwerpen. Dus het lijkt mij niet dat deze actie onmiddellijk de operationele gevechtsmogelijkheden schaadt.
pi_217862432
twitter
  donderdag 5 juni 2025 @ 23:06:40 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217862433
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juni 2025 23:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Check.
Maar wat vind jij?
Mijn indruk is dat Oekraiene op slimme wijze dit heeft aangepakt en veel tijd hierin heeft genvesteerd. Echt een blamage is het ook weer niet, uiteindelijk is niks veilig en zeker niet als de vijand er veel tijd en energie in steekt.
Er zijn bommenwerpers geraakt die nucleaire bommen kunnen afwerpen. Dus het lijkt mij niet dat deze actie onmiddellijk de operationele gevechtsmogelijkheden schaadt.
Dat hoeft ook niet om succesvol te zijn
The End Times are wild
pi_217862498
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 23:06 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Een pre emptive strike zo te lezen op een lanceerbasis voor ballistische raketten die klaar stonden voor lancering.
anonieme razernist
pi_217862537
Mooie beelden van Bryansk
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Overall beste user 2022 donderdag 5 juni 2025 @ 23:29:50 #228
3928 Ulx
pi_217862677
Mooi, daar gaat weer wat munitie.
pi_217862681
twitter
pi_217863134
twitter

twitter

[ Bericht 40% gewijzigd door Ali_boo op 06-06-2025 00:58:38 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_217863177
Russische wraak actie is nu bezig, enorm veel missiles richting Kyiv.
pi_217863398
twitter
pi_217863671
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 01:21 schreef skysherrif het volgende:
Russische wraak actie is nu bezig, enorm veel missiles richting Kyiv.
Ik heb toch moeite met de term wraak. Wraak nemen doe je als je onrecht is aangedaan. Rusland is geen onrecht aangedaan, aangezien het de agressor is. Civiele infrastructuur aanvallen is geen wraak nemen, maar een oorlogsmisdaad.

Mooi stukje false balance wel weer.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 07:38:37 #234
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217863680
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 07:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik heb toch moeite met de term wraak. Wraak nemen doe je als je onrecht is aangedaan. Rusland is geen onrecht aangedaan, aangezien het de agressor is. Civiele infrastructuur aanvallen is geen wraak nemen, maar een oorlogsmisdaad.

Noem het dan vergelding. Het is wel duidelijk een reactie op die aanval.
The End Times are wild
pi_217863693
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 07:38 schreef LXIV het volgende:

[..]
Noem het dan vergelding. Het is wel duidelijk een reactie op die aanval.
Maar het is geen wraak. Rusland heeft die term de wereld in geholpen en het wordt hier door lokale media overgenomen. Rusland bespeelt ons door de inzet van bepaald woordgebruik, en de media helpen mee aan het witwassen van Russische oorlogsmisdaden door het “wraak nemen” te noemen.

Overigens wijt ik dat vooral aan matige journalisten die te weinig kennis hebben over het conflict en de geschiedenis en hun bronnen slecht tot niet controleren.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 07:44:59 #236
56749 BlaZ
pi_217863696
quote:

[..]

Het gaat bij wraak om de perceptie van aangedaan onrecht, dat is iets anders dan objectief onrecht.
pi_217863707
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 07:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het gaat bij wraak om de perceptie van aangedaan onrecht, dat is iets anders dan objectief onrecht.
Ok. Dus jij loopt mij jarenlang te sarren en lastigvallen en dreigt om met je auto mijn voorgevel eruit te rijden, en om dat te voorkomen steek ik jouw auto in de fik. Dan vind jij het wel passend dat jij als reactie mijn hele huis opblaast?

En dat noemen we dan “wraak nemen”.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 07:57:27 #238
56749 BlaZ
pi_217863733
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 07:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ok. Dus jij loopt mij jarenlang te sarren en lastigvallen en dreigt om met je auto mijn voorgevel eruit te rijden, en om dat te voorkomen steek ik jouw auto in de fik. Dan vind jij het wel passend dat jij als reactie mijn hele huis opblaast?

En dat noemen we dan “wraak nemen”.
A > B (wraak)
B > C (wraak)

Het in brand steken van de auto en opblazen van het huis kunnen beide gezien worden als een reactie en dus wraak. Ik denk dat je een connotatie bij "wraak" hebt die er niet noodzakelijk is.
pi_217863739
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 07:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]
A > B (wraak)
B > C (wraak)

Het in brand steken van de auto en opblazen van het huis kunnen beide gezien worden als een reactie en dus wraak.
We worden het niet eens. Rusland is geen onrecht aangedaan, dus kan er ook geen sprake zijn van wraak. Dat zij daar anders tegenaan kijken is weinig relevant. Het aanvallen van civiele infrastructuur is een oorlogsmisdaad, ongeacht de motivatie.

Door de woordkeus wordt de actie min of meer goedgepraat, terwijl het nog steeds een oorlogsmisdaad is.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 07:59:24 #240
56749 BlaZ
pi_217863743
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 07:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We worden het niet eens. Rusland is geen onrecht aangedaan, dus kan er ook geen sprake zijn van wraak. Dat zij daar anders tegenaan kijken is weinig relevant. Het aanvallen van civiele infrastructuur is een oorlogsmisdaad, ongeacht de motivatie.
quote:
Wraak is vergelding van (daadwerkelijk of vermeend) onrecht of leed, veelal door het slachtoffer zelf richting de dader. Wraak is een oeroude menselijke reactie op aangedaan onrecht.
pi_217863753
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 07:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]
[..]

Wij worden het niet eens. Er staat: veelal door het slachtoffer. Rusland is geen slachtoffer, het is de dader. Het is namelijk de agressor. Als Rusland zou stoppen met de oorlog, is er ook geen aanleiding voor dit soort acties.

Het is false balance. De reactie van Rusland wordt hiermee als redelijk neergezet, maar dat is het niet.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 08:03:12 #242
56749 BlaZ
pi_217863774
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 08:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wij worden het niet eens.
Je premisse is gewoon onjuist aangezien je niet weet wat wraak nemen betekend.
pi_217863786
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 08:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Je premisse is gewoon onjuist aangezien je niet weet wat wraak nemen betekend.
Zie hierboven, heb de post wat aangevuld.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 08:07:22 #244
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_217863796
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juni 2025 19:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik heb het drie keer beluisterd, maar ik hoor geen grammaticale fouten of verengelste Duitse woorden. Kan jij mij uitleggen waar hij steenkolen Engels praat?
Zijn Engelse uitspraak komt in mijn oren zelfs dichter bij “the queens English” dan dat afschuwelijke Amerikaans.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 08:11:31 #245
56749 BlaZ
pi_217863824
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 08:00 schreef Spablauw214 het volgende:

Het is false balance. De reactie van Rusland wordt hiermee als redelijk neergezet, maar dat is het niet.
Maar dat is het dus precies niet: De reactie van Rusland wordt hiermee als redelijk zoals door Rusland gemeend neergezet, en zo is het ook, Russen denken dat de reactie op de aanvallen van Oekrane gerechtigd zijn.

Of wij het daar mee eens zijn is een heel andere discussie.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 08:19:23 #246
56749 BlaZ
pi_217863852
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 08:07 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ik heb het drie keer beluisterd, maar ik hoor geen grammaticale fouten of verengelste Duitse woorden. Kan jij mij uitleggen waar hij steenkolen Engels praat?
Zijn Engelse uitspraak komt in mijn oren zelfs dichter bij “the queens English” dan dat afschuwelijke Amerikaans.
Charles had dit toch wel een pak deftiger kunnen uitdrukken, maar inderdaad, Merz spreekt prima Engels.

pi_217864151
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 21:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
Gaan we weer hoor met die paniekzaaierij...
Niemand zaait paniek en lekker kinderachtig weer
pi_217864200
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 07:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Door de woordkeus wordt de actie min of meer goedgepraat, terwijl het nog steeds een oorlogsmisdaad is.
Wat een gekke conclusies.

Niemand keurt de wraak van Rusland goed.
Daarnaast neemt Rusland wel degelijk wraak. Dat Rusland is begonnen is daarvoor niet relevant.
Rusland is begonnen, Oekraine neemt daar wraak op. En dan gaan er veel drones boem doen, is Rusland boos en nemen ze daar wraak voor.

Dat is precies wat het woord wraak betekend.
En sure het klinkt gek dat Rusland dat doet, maar het heet nog altijd wraak.
pi_217864265
Nogal vergezocht om de gangbare definitie van een woord zo aan te passen om een obscuur punt te maken over een conclusie die helemaal niemand trekt.

[ Bericht 11% gewijzigd door NoCigar op 06-06-2025 09:25:44 ]
anonieme razernist
  vrijdag 6 juni 2025 @ 09:37:31 #250
201761 phpmystyle
pi_217864471
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 08:07 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Goed, ik kan niet echt beoordelen of ie de grammatica juist toepast. Ik ben er zelf geen held in.
Maar wel een accentje. Maar het kan slechter.
pi_217864485
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 08:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wij worden het niet eens. Er staat: veelal door het slachtoffer. Rusland is geen slachtoffer, het is de dader. Het is namelijk de agressor. Als Rusland zou stoppen met de oorlog, is er ook geen aanleiding voor dit soort acties.

Je zult best rijk kunnen worden als je een tientje krijgt voor elke crimineel die zich slachtoffer voelt. Oftewel, wat de vijand voelt, en wat wij voelen liggen ver uit elkaar. En als hun een wraakaanval uitvoeren kun je ervoor kiezen om te gaan discussieren over semantiek, maar dat verplaatst wel de aandacht.

Rusland valt burgerdoelen aan. Dat is erg. Dat ze het vergelding, of wraak, of wat dan ook noemen, is minder erg. We weten dat ze onder valse voorwendselen de meest erge dingen doen.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 10:00:06 #252
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217864649
quote:
11s.gif Op donderdag 5 juni 2025 23:30 schreef xpompompomx het volgende:
[ x ]
Capable.
Kan ook met conventionele koppen geladen worden he.

Iig een paar die hun doel niet hebben bereikt en dat is alleen maar goed.
1947-2016
  vrijdag 6 juni 2025 @ 10:10:45 #253
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_217864742
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 10:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Capable.
Kan ook met conventionele koppen geladen worden he.

Iig een paar die hun doel niet hebben bereikt en dat is alleen maar goed.
Reentry of the Chinese Zhuque-2E upper stage (2025-103G) launched May 17, which passed over eastern Kazachstan at around 17:10 UTC
pi_217864982
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 09:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat een gekke conclusies.

Niemand keurt de wraak van Rusland goed.
Daarnaast neemt Rusland wel degelijk wraak. Dat Rusland is begonnen is daarvoor niet relevant.
Rusland is begonnen, Oekraine neemt daar wraak op. En dan gaan er veel drones boem doen, is Rusland boos en nemen ze daar wraak voor.

Dat is precies wat het woord wraak betekend.
En sure het klinkt gek dat Rusland dat doet, maar het heet nog altijd wraak.
rusland kan geen wraak nemen, want daar hebben ze de middelen niet voor. Ze doen nu exact hetzelfde als ze al 3,5 jaar doen: bommen en raketten op burgerdoelen gooien.

rusland kan geen wraak nemen. Alleen repeteren wat ze al doen.

Wat wil rusland dan nog meer doen? Een invasie?
  vrijdag 6 juni 2025 @ 11:17:40 #255
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217865214
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 07:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar het is geen wraak. Rusland heeft die term de wereld in geholpen en het wordt hier door lokale media overgenomen. Rusland bespeelt ons door de inzet van bepaald woordgebruik, en de media helpen mee aan het witwassen van Russische oorlogsmisdaden door het “wraak nemen” te noemen.

Overigens wijt ik dat vooral aan matige journalisten die te weinig kennis hebben over het conflict en de geschiedenis en hun bronnen slecht tot niet controleren.
Het is eerder te weinig kennis v van de Nederlandse taal. Dan vertaal je ‘retaliation’ met wraak terwijl het dus vergelding moet zijn.
Revenge is wraak.
The End Times are wild
pi_217865327
Dank aan users @PluggieOD en @AchJa voor het ontkrachten van de vele Twitter onzin. Het zou fijn zijn als er nu eindelijk eens gestopt wordt met het delen van berichten van types als Igor Sushko, die keer op keer weer onzin blijken te zijn. Er komt echt alleen maar troep van die gast.

Ik heb zelf helaas niks bij te dragen aan het topic, dus excuses voor deze post.
pi_217865585
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 10:42 schreef oheng het volgende:

[..]
rusland kan geen wraak nemen, want daar hebben ze de middelen niet voor. Ze doen nu exact hetzelfde als ze al 3,5 jaar doen: bommen en raketten op burgerdoelen gooien.

rusland kan geen wraak nemen. Alleen repeteren wat ze al doen.

Wat wil rusland dan nog meer doen? Een invasie?
Hoe je wraak neemt is niet echt relevant? Bommen droppen doen ze ook als wraak.
pi_217866048
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 12:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hoe je wraak neemt is niet echt relevant? Bommen droppen doen ze ook als wraak.
Ik bedoel: er is geen verschil met een normale dag. Zelfs in de commentsectie van RIA zitten ze zich achter de oren te krabben.

RIA: Russian Armed Forces launched a massive strike in response to terrorist attacks by the Ukrainian Armed Forces

quote:
I don't understand what's going on. That is, if there weren't terrorist attacks, then military factories, design bureaus and warehouses would continue to operate?
  vrijdag 6 juni 2025 @ 13:05:16 #259
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217866153
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 12:51 schreef oheng het volgende:

[..]
Ik bedoel: er is geen verschil met een normale dag. Zelfs in de commentsectie van RIA zitten ze zich achter de oren te krabben.

RIA: Russian Armed Forces launched a massive strike in response to terrorist attacks by the Ukrainian Armed Forces

[..]

Het is duidelijk een reactie op de Russische Pearl harbor.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_217866159
RIA: basisrente wordt verlaagd naar 20%

RIA: Inflation expectations in Russia remain at elevated levels, the Central Bank said

RIA: Central Bank: Unemployment in Russia is at historic lows

Natuurlijk niet zo vrrmed nieuws, de economische situatie is ronduit hopeloos, en de inflatie is nog steeds stijgende. Zelfs de russische politici geven dit nu openlijk toe.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 13:08:07 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217866181
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 12:51 schreef oheng het volgende:

[..]

[..]

Het organiseren van een echte grote gecordineerde tegenaanval kost veel tijd. Natuurlijk doen ze wat ze altijd deden, dat is wat in de pijplijn zit.
The End Times are wild
pi_217866238
Engels is trouwens ook geraakt.

Website met foto's en video.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 juni 2025 @ 13:15:14 #263
3928 Ulx
pi_217866258
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 13:08 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het organiseren van een echte grote gecordineerde tegenaanval kost veel tijd. Natuurlijk doen ze wat ze altijd deden, dat is wat in de pijplijn zit.
Maar die voorbereidingen zijn nu nogal zichtbaar voor Oekrane. Dat weten we nu wel zeker. En Rusland weet wat Oekrane kan doen als ze zien dat er voorbereidingen worden getroffen.

Dat is wel een beetje een probleem als je je aanval lang moet voorbereiden....
  vrijdag 6 juni 2025 @ 13:33:27 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217866385
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 13:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar die voorbereidingen zijn nu nogal zichtbaar voor Oekrane. Dat weten we nu wel zeker. En Rusland weet wat Oekrane kan doen als ze zien dat er voorbereidingen worden getroffen.

Dat is wel een beetje een probleem als je je aanval lang moet voorbereiden....
Rusland is zo groot, dat kan niemand in de gaten houden.
The End Times are wild
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 juni 2025 @ 13:37:24 #265
3928 Ulx
pi_217866411
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 13:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Rusland is zo groot, dat kan niemand in de gaten houden.
Oh jawel hoor. Men pakte vorige week precies die toestellen die net waren geladen met bommen en brandstof. Volgens mij kan Oekrane het allemaal prima zien. Al dan niet met hulp van andere landen.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 14:22:38 #266
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217866694
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 13:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oh jawel hoor. Men pakte vorige week precies die toestellen die net waren geladen met bommen en brandstof. Volgens mij kan Oekrane het allemaal prima zien. Al dan niet met hulp van andere landen.
En met banden op de vleugels bovendien.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 juni 2025 @ 15:51:24 #267
3928 Ulx
pi_217867325
quote:
🕸️✈️ After "Spiderweb" operation Russia was able to raise only 7 bombers for attack, - Defense Express

❗️The enemy was able to use five Tu-95MS and two Tu-160. And they loaded them with missiles "to the maximum". Previously, each bomber usually launched 1-3 missiles, and now - average of 5 missiles.

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lqwxhesbys2a
Dat is wel opvallend. Zouden ze minder vliegtuigen klaar hebben voor dit soort acties?
pi_217867367
Tatarigami met een interessant verhaal over AI fake sateliet foto's, incl voorbeelden.

Thereaderapp linkje.
pi_217867405
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 15:46 schreef Ulx het volgende:
Taranto
Ok ok ik geef toe dat ik dan de verkeerde titel heb gebruikt. Ik had Tarantino moeten gebruiken. Hoewel de Slag bij de Medway ook een goede kandidaat was. Kan een modje de titel van deel 1188 nog ff aanpassen? Is iedereen weer blij.
pi_217867611
twitter
  Moderator vrijdag 6 juni 2025 @ 16:29:31 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217867661
Pearl Harbor was militair gezien toch ook vooral heel knap en verder weinig interessant?

Het historische belang bij ph zat hem enkel in het feit dat het de VS de oorlog in trok
  vrijdag 6 juni 2025 @ 16:40:48 #272
56749 BlaZ
pi_217867753
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:29 schreef sp3c het volgende:
Pearl Harbor was militair gezien toch ook vooral heel knap en verder weinig interessant?

Het historische belang bij ph zat hem enkel in het feit dat het de VS de oorlog in trok
Het was met name bijzonder onintelligent.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 16:41:40 #273
38496 Perrin
pi_217867760
En iemand besluipen en een verrassingsaanval doen terwijl je niet in oorlog bent, is toch ook nauwelijke herosch te noemen.

Equivalent van zo maar een random iemand op straat op zijn gezicht hoeken. Even spectaculair maar daarna zit je met de gevolgen.
pi_217867776
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:29 schreef sp3c het volgende:
Het was idd een meestervol uitgevoerde operatie, met wat pech voor Japan.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 16:52:24 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217867825
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 13:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja, statische objecten 😂
The End Times are wild
  vrijdag 6 juni 2025 @ 16:56:49 #276
56749 BlaZ
pi_217867857
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:43 schreef oheng het volgende:

[..]
Het was idd een meestervol uitgevoerde operatie, met wat pech voor Japan.
Maar het idee erachter was niet bijster intelligent.
  Forum Admin vrijdag 6 juni 2025 @ 16:59:38 #277
pi_217867874
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar het idee erachter was niet bijster intelligent.
Vooral gegokt en verloren. Daarnaast had Japan kunnen weten dat het er voor zou zorgen dat de VS zich actief met de oorlog zou gaan bemoeien.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 17:05:07 #278
323876 michaelmoore
pi_217867912
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:41 schreef Perrin het volgende:
En iemand besluipen en een verrassingsaanval doen terwijl je niet in oorlog bent, is toch ook nauwelijke herosch te noemen.

Equivalent van zo maar een random iemand op straat op zijn gezicht hoeken. Even spectaculair maar daarna zit je met de gevolgen.
vooral terwijl de dag ervoor vredes overleg was en die vloot al twee weken op weg was
  vrijdag 6 juni 2025 @ 17:22:14 #279
56749 BlaZ
pi_217868007
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Vooral gegokt en verloren. Daarnaast had Japan kunnen weten dat het er voor zou zorgen dat de VS zich actief met de oorlog zou gaan bemoeien.
Nee, dit is niet gokken. Ook bij een volledig succesvolle operatie had Japan op termijn verloren. Het is eerder een soort grootheidswaanzin, eenzelfde grootheidswaanzin zagen we bij Hitler toen hij ook de oorlog aan de VS verklaarde.

Zonder oorlogsverklaring aan de VS had de oorlog voor Japan echt heel anders afgelopen en had het waarschijnlijk een groot deel van de extrainsulaire gebieden kunnen behouden.

Idem zou een oorlog in Europa zonder Amerikaanse inmenging anders af hebben gelopen.

[ Bericht 8% gewijzigd door BlaZ op 06-06-2025 17:28:13 ]
  vrijdag 6 juni 2025 @ 17:30:44 #280
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217868053
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En dat ze er een waardeloze film over zouden maken. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 6 juni 2025 @ 17:40:24 #281
201761 phpmystyle
pi_217868109
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 17:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, dit is niet gokken. Ook bij een volledig succesvolle operatie had Japan op termijn verloren. Het is eerder een soort grootheidswaanzin, eenzelfde grootheidswaanzin zagen we bij Hitler toen hij ook de oorlog aan de VS verklaarde.

Zonder oorlogsverklaring aan de VS had de oorlog voor Japan echt heel anders afgelopen en had het waarschijnlijk een groot deel van de extrainsulaire gebieden kunnen behouden.

Idem zou een oorlog in Europa zonder Amerikaanse inmenging anders af hebben gelopen.
En idem als de USSR er niet alles aan had gedaan om nazi-Duitsland aan te vallen en de veroverde gebieden terug te veroveren + Duits grond gebied te veroveren. Zonder zo'n agressieve USSR was USA er niet aan begonnen in Europa.
pi_217868198
quote:

[..]

Heb je trouwens helemaal gelijk in.
  Moderator vrijdag 6 juni 2025 @ 17:55:37 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217868206
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 17:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En idem als de USSR er niet alles aan had gedaan om nazi-Duitsland aan te vallen en de veroverde gebieden terug te veroveren + Duits grond gebied te veroveren. Zonder zo'n agressieve USSR was USA er niet aan begonnen in Europa.
Toen de Amerikanen op Sicili landde waren de Russen nog net niet voorbij Koersk en al helemaal niet in Duitsland dus dat klopt niet natuurlijk
pi_217868229
Ik vraag me af wat we gaan zien de komende weken, de oorlog is nog nooit zo "geescaleerd" (in mijn opinie) als nu.
pi_217868597
Gaat weer een lange nacht worden, beide landen hebben al redelijk wat drones gelanceerd naar elkaar.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 18:50:05 #286
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217868675
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 17:57 schreef skysherrif het volgende:
Ik vraag me af wat we gaan zien de komende weken, de oorlog is nog nooit zo "geescaleerd" (in mijn opinie) als nu.
Hij escaleert gestaag en daarmee wordt het steeds erger.
The End Times are wild
pi_217868694
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 17:57 schreef skysherrif het volgende:
Ik denk niet dat er een echte escalatie plaatsvindt, Rusland begaat al sinds de inval oorlogsmisdaden.

Het verschil is nu dat Rusland meer drones weet te produceren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')