Wat goed van je vader.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Hij kwam met een enorm verslechterde conditie uit het ziekenhuis en dat zinde 'm niks, dus hij is hard aan het werk gegaan om die conditie weer op te bouwen en dat is wonderwel gelukt. Hij is 81 en hij loopt niet goed meer (neuropathie in voeten), dus ik vind het heel knap van hem.
Maar hij bouwt dus gewoon een wolfbestendig schapenhok; zware planken op hoogte, stoeptegels leggen, dak er op. En alles altijd alleen, want zo is 'ie.
Je moet je lichaam laten herstellen, maar ook blijven belasten. Lastig lastig. Succes ermee!
Kompgoe, heeft veel tijd nodig.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:36 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat goed van je vader.
Inderdaad het laatste: herstellen en blijven belasten. Evenwichtig opbouwen en grenzen.
Nog een 2e week rustig aan en dan eens aan het werk ermee.
Vanavond bijv. was reuze gezellig en ik hoefde alleen maar met iedereen te leuteren.
En ik was hondsmoe toen wij thuis waren. ( en 2 trappen op).
Wat een bikkel!quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Hij kwam met een enorm verslechterde conditie uit het ziekenhuis en dat zinde 'm niks, dus hij is hard aan het werk gegaan om die conditie weer op te bouwen en dat is wonderwel gelukt. Hij is 81 en hij loopt niet goed meer (neuropathie in voeten), dus ik vind het heel knap van hem.
Maar hij bouwt dus gewoon een wolfbestendig schapenhok; zware planken op hoogte, stoeptegels leggen, dak er op. En alles altijd alleen, want zo is 'ie.
Je moet je lichaam laten herstellen, maar ook blijven belasten. Lastig lastig. Succes ermee!
De regen zou niet m'n grootste bezwaar zijnquote:Op zaterdag 7 juni 2025 07:53 schreef MadMaster het volgende:
Twee dagen openlucht dance festival om de hoek voor de boeg voor zo'n 12.000 personen en het komt hier nu met bakken naar beneden.
Het zal wel wat rustiger zijn dan andere jaren, gok ik…
Snap ik, doe je lekker lang met je biertje dat nooit op raakt…quote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De regen zou niet m'n grootste bezwaar zijn
quote:
Thanks! Ik geloof niet dat we het ooit zo druk gehad hebben. Gelukkig was het vlakbij dus konden we nog extra bier halen.quote:
quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:24 schreef Lonaa het volgende:
Ik denk dat mijn tosti wat witte pluis had want W zei toen hij tosti wilde maken "dit brood heeft pluis" maar toen had ik de mijne al op.
Was op zijn brood ook aar mini-beetje. En de airfryer maakt veel dood.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:30 schreef Queller het volgende:
[..]![]()
![]()
Als je het niet geproefd hebt, zal het wel niet heel erg zijn geweest. We zullen je de komende dag elke 2 uur wakker maken om te zien of je het nog doen
Dierenarts vond Mooitje schattig (en ging op debiele kindertjestoon ertegen wauwelen, dat hoeft van mij niet zo). Mooitje heeft een algeheel geinteresseerde onderzoekende instelling. Ze kreeg een paar snoepjes, daar raakt ze van gedesoriënteerd want eten is systeminterrrupt, ze heeft voortdurend HONGERRRRRRRRRquote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Da’s best een programma @:lonaa
Hoe vond Mooitje de dierenarts en hoe vo d de dierenarts Mooitje?
Vandaag ook maar rustig aan doen. Wel iets meer geslapen vannacht maar helemaal lekker gaat het niet, mis nog wel 2-3 uur slaap dus maar wat extra koffie erin
Ik at pannekoeken, onder andere met een namaak-vache-qui-rit. Nog uit Marokko. Je weet wel, van de reis vóór de reis naar Nieuw Zeeland. Dus euh, november '24.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:24 schreef Lonaa het volgende:
Ik denk dat mijn tosti wat witte pluis had want W zei toen hij tosti wilde maken "dit brood heeft pluis" maar toen had ik de mijne al op.
quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Dierenarts vond Mooitje schattig (en ging op debiele kindertjestoon ertegen wauwelen, dat hoeft van mij niet zo).
Moet je voor de grap eens varkens nemen en dan de score bijhouden van de hoeveelheid mensen die aan de varkenseigenaar vertelt dat varkens heel intelligent zijn. Dat tikt de 99% wel aan.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De mensen die telkens zeggen dat dieren ontzettend slim zijn, zijn het ergste. Alsof ze tegen een of andere downie praten
Jaaaaaren geleden toen mijn vrouw niets van honden wist en Pincho niet te handlen was, had mijn vrouw een "speciale" dierenarts gevraagd te komen. En tegen mij gezegd "Ga jij maar in je kantoor zitten, want dit trek je niet". En daar had ze gelijk in. De vrouw kwam binnen, ging bij Pincho in de "mand" liggen en begon met hem te communiceren, ofzo iets. Ahum... En later wist ze van alles te vertellen over de diepste zieleroerselen van de hondquote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De mensen die telkens zeggen dat dieren ontzettend slim zijn, zijn het ergste. Alsof ze tegen een of andere downie praten
quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Moet je voor de grap eens varkens nemen en dan de score bijhouden van de hoeveelheid mensen die aan de varkenseigenaar vertelt dat varkens heel intelligent zijn. Dat tikt de 99% wel aan.
Ik heb een kleine twintig varkens gehad, en die zitten dan niet in een dom betonnen hok en kunnen vanalles en nog wat aan intelligentie tonen en ik kan je vertellen; die veronderstelde intelligentie komt er niet uit.
Oh, en als je ganzen hebt (ik denk dat je oom dit zal kunnen beamen); 99% van de mensen komt je vertellen dat ganzen zulke goede wakers zijn. Nou, een hoop lawaai maken ze zeker. Misschien ook als er onraad is, zou kunnen.
Het verhaal gaat dat Schiphol ganzen afschiet omdat ze de luchtvaart hinderen. Ik kan niks vinden over een ganzenwaakdienst bij dat vliegveld, ik gok dat het een verzinsel is van mensen die denken dat ganzen waakzaam zijn en dat je dat dan als wakers kan inzetten en dat ze ganzen zien en dan denken dat dat de ingezette waakdienst is.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:28 schreef AnneX het volgende:
@:sigme het verhaal gaat, dat het vroegere militaire vliegveld Valkenburg oa. werd bewaakt door ganzen, omdat die zo waakzaam zijn.
Ondertussen was er een doorgaande weg van Wassenaar naar Katwijk over de vliegbasis.😉
“Bloem” “pluis” Sch.moeder noemde het “poes” en schraapte het ‘gewoon’ van de jam af en smeerde eronder op haar boterham 😳
quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:18 schreef flipsen het volgende:
[..]
Jaaaaaren geleden toen mijn vrouw niets van honden wist en Pincho niet te handlen was, had mijn vrouw een "speciale" dierenarts gevraagd te komen. En tegen mij gezegd "Ga jij maar in je kantoor zitten, want dit trek je niet". En daar had ze gelijk in. De vrouw kwam binnen, ging bij Pincho in de "mand" liggen en begon met hem te communiceren, ofzo iets. Ahum... En later wist ze van alles te vertellen over de diepste zieleroerselen van de hondWe hebben haar vriendelijk bedankt voor de informatie en er daarna hartelijk om gelachen.
Mijn moeder ook hoorquote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:28 schreef AnneX het volgende:
“Bloem” “pluis” Sch.moeder noemde het “poes” en schraapte het ‘gewoon’ van de jam af en smeerde eronder op haar boterham 😳
Ganzen rondom Schiphol worden inderdaad regelmatig massaal afgeschoten en verdwijnen in de ganzenvleeskroketten die in de regio gemaakt worden…quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Het verhaal gaat dat Schiphol ganzen afschiet omdat ze de luchtvaart hinderen. Ik kan niks vinden over een ganzenwaakdienst bij dat vliegveld, ik gok dat het een verzinsel is van mensen die denken dat ganzen waakzaam zijn en dat je dat dan als wakers kan inzetten en dat ze ganzen zien en dan denken dat dat de ingezette waakdienst is.
PS: De ene schimmel is de andere niet. Schimmel op jam kan je prima aan de kant vegen en dan de jam opeten. Ken uw eten.
Dat vind ik lief, zowel van hen als van jou.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 13:26 schreef AnneX het volgende:
Tegen de honden van de buren praatte ik als namen noemen en goeiedag zeggen.
Geen gekir. Ook niet tegen baby’s en kleine kinderen.
Gister kregen wij van de kopers een fles champagne. Leuk leuk.
Zoiets had ik voor hun in mijn hoofd…
Kan die moeilijk terug geven.
Nu denk ik aan een pakketje met lokale producten van kaas etc. van de bioboerderij. En wat biertjes van de buurman. Ook geregeld, dat een buur de dorpsvlag uithangt als wij bij de notaris zijn. Dat is toch feestelijk genoeg voor een overdracht.![]()
Hoe vinden jullie dat?
Herkenbaar. Een vriendin van mij (nu niet meer, want ik ging oa voor vaccinaties tijdens corona en hield me aan de maatregelen dus werd ik gewipt) had dat met haar paarden. Echt, wat die dieren haar verteld hebben en meegemaakt hebben en hoe lief ze haar vonden etc.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:18 schreef flipsen het volgende:
[..]
Jaaaaaren geleden toen mijn vrouw niets van honden wist en Pincho niet te handlen was, had mijn vrouw een "speciale" dierenarts gevraagd te komen. En tegen mij gezegd "Ga jij maar in je kantoor zitten, want dit trek je niet". En daar had ze gelijk in. De vrouw kwam binnen, ging bij Pincho in de "mand" liggen en begon met hem te communiceren, ofzo iets. Ahum... En later wist ze van alles te vertellen over de diepste zieleroerselen van de hondWe hebben haar vriendelijk bedankt voor de informatie en er daarna hartelijk om gelachen.
"Varkens zijn zo slim als een kind van drie!" - iemand laatst onder een foto van ons varken. Ik zou dan toch een testje of twee op mijn kind laten doen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Moet je voor de grap eens varkens nemen en dan de score bijhouden van de hoeveelheid mensen die aan de varkenseigenaar vertelt dat varkens heel intelligent zijn. Dat tikt de 99% wel aan.
Ik heb een kleine twintig varkens gehad, en die zitten dan niet in een dom betonnen hok en kunnen vanalles en nog wat aan intelligentie tonen en ik kan je vertellen; die veronderstelde intelligentie komt er niet uit.
quote:Op zaterdag 7 juni 2025 13:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Herkenbaar. Een vriendin van mij (nu niet meer, want ik ging oa voor vaccinaties tijdens corona en hield me aan de maatregelen dus werd ik gewipt) had dat met haar paarden. Echt, wat die dieren haar verteld hebben en meegemaakt hebben en hoe lief ze haar vonden etc.Ze wilde ook met Nika praten maar ze bleek geen "kat's" te kunnen verstaan.
quote:Op zaterdag 7 juni 2025 14:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
"Varkens zijn zo slim als een kind van drie!" - iemand laatst onder een foto van ons varken. Ik zou dan toch een testje of twee op mijn kind laten doen.
Ik neus af en toe ff op je site en zie ineens Chris Z.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:13 schreef flipsen het volgende:
Kwartet! En nu weer snel aan het werk, loopt storm met aanvragen momenteel, kan wel stellen dat de Google Ads campagne werkt
Ik zat met mijn neus in een warm zonnetje net met wandelenquote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:
mmm buiten toch te nat om de was op te hangen. Dan maar binnen. Ben je klaar en denk je...oh ja, ik heb ook een wasdroger
Was een leuke ervaring ja. Drie op Reis wilde de Tren Patagonico boeken, maar dat kregen ze niet voor elkaar, dus dat heb ik voor ze geregeld (en nog wat kleine dingen). Toen vroegen ze of ik niet mee kon, om te helpen met vertalen bij de interview. Sure! Chris Zeegers was "in het echt" ook een prima gast.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik neus af en toe ff op je site en zie ineens Chris Z.Leuke gast!
(Jij ook)
quote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Billetjes op de voordeurmat fappiefappie spankie spankie![]()
![]()
[ afbeelding ]
Okee alleen die 50, de rest had ik al. Maar hey. KWARTEThihi tet
EN waar is dat precies?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:48 schreef Sarabi het volgende:
Ik werd net wakker uit mijn dutje door een flinke klap onweer.
Benieuwd of we het droog gaan houden bij de bbq.
Oh die 50 heb ik trouwens van mijn ouders voor mijn verjaardag gekregenquote:
Nou succes maar danquote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Bbq zometeen in Nijmegen met het brouwgilde en het onweer net was iets zuidelijker.
Thanks!quote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou succes maar danHopelijk hou je het droog. Anders wordt het vast weer een verhaal waar je later bij knappend haardvuur om kunt lachen
quote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier schijnt de zon én het regent. En dat is de hele tijd zo.
Net een flinke pan rabarbermoes gemaakt. Deels voor in de vriezer om in een rabarberloze tijd van te smullen.
quote:Op zaterdag 7 juni 2025 14:24 schreef AnneX het volgende:
In overleg besloten besloten om niet mee te gaan naar het afscheid van een goede bekende, die binnenkort gaat overlijden. Ik ben nl. strontverkouden, dikke keel en oren dicht.
En haar longen werken nauwelijks/niet meer. Toen maar een kaartje geschreven.
Dju, wat is dat lastig.
Eens, daarom zeg ik: het komt er niet uit (in gedrag, thuis, in hun wei)quote:Op zaterdag 7 juni 2025 13:00 schreef Candaasje het volgende:
Het is ook sterk afhankelijk van hoe en wat je test, en wat je definitie is van intelligentie. (Frans de Waal schreef er boeken over…). Zo kunnen varkens zichzelf herkennen in spiegels, dat kan lang niet elke diersoort.
*kijkt in portemonee*quote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Billetjes op de voordeurmat fappiefappie spankie spankie![]()
![]()
[ afbeelding ]
Okee alleen die 50, de rest had ik al. Maar hey. KWARTEThihi tet
Ja ik zoek de 1000 Pick 69 in grade 69 nogquote:
Surequote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik zoek de 1000 Pick 69 in grade 69 nogheb je die?
Ja. Bijkomend probleem is dat er geen Pick nummers meer uitgegeven worden. We zijn een paar jaar geleden overgegaan naar een andere catalogus waar nummers bij 101 beginnen. However, grades eindigen bij 70 dus dat is wel een dingetje.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:31 schreef derLudolf het volgende:
Zijn dat huidige biljetten?
1000 is de grootste?
Dit is wel typisch een van die dingen waar de generaties voor ons hard hun best hebben gedaan het faliekant te verpesten.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:47 schreef flipsen het volgende:
[..]Dat kregen we bij mijn oma vroeger, ik gruwel er nog van als ik er alleen maar aan denk...
Alles.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed om te slapen: een stevige alcoholische dronk. Twee bellen witte wijn doet dat wel.
En dan vaak/ altijd rond 4 uur wakker liggen en draaien. Tis nu 5:20![]()
Zwemmersoren. Vandaar dat ik niet meer zwem. Heb het ook.quote:Op zondag 8 juni 2025 05:34 schreef vlindertje89 het volgende:
@:AnneX! Vervelend van het wakker liggen. Kan juist ook door de alcohol komen - je slaapt er vaak sneller van in, maar onrustiger en minder diep en dus sneller wakker. Maakt het niet minder stom.
Ik sliep rond half 1 en lig sinds 3:20 alweer wakker met last van mn rechter oor. Overdag geen last gehad maar na tijdje op rechter oor liggen in bed was die ineens erg dicht/vol, op linker zij liggen helpt wel iets (trekt beetje weg dan) maar ik draai juist altijd veel dus alleen links liggen is voor slapen ook weer ingewikkeld. Ik verdenk het zwemmen ervan, toch wat water in oor gekregen denk ik (veel kinderen en dus gespetter). Vroeger ook al altijd na zwemmen gezeik met dit oor.. straks eens kijken of ik met hoofd schuin houden en wattenstaafje of papiertje er nog wat water uit kan halen oid of dat ik het er komende dagen even mee moet doen tot het weggaat.. maar vervelend is het wel. Staat ook wat druk op voor mn gevoel dus het voelt ook niet zo prettig (pijn is een groot woord maar het is wel zodanig oncomfortabel dat ik er wakker van lig).
Het is net iets minder vies dan bleekselderij.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 23:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik hoor hier voor het eerst dat mensen geen rabarber lusten
Yep, nu droog maar net weer een regenbui gehad en het heeft ook al gemiezerd. En er komt nog meer hier naast de Veluwequote:Op zondag 8 juni 2025 10:29 schreef sigme het volgende:
Bij jullie ook zulks zeikweer?
Ik ga zo op pad voor een nachtje in een tent ergens op de Veluwe
Even rust
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Dit snap ik wel.quote:Op zondag 8 juni 2025 10:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Vandaag weer een dagje rommelen in de tuin. Ik doe wat in de moestuin en daarna bevestigen we de netten over de bakken met kolen, plaatsen we een rek tegen de schutting en dan is het eindelijk tijd om de buitenkeuken te gaan bouwen![]()
De uitvaart was mooi gisteren. Ik had gelukkig geen error over de naam van de overledene (zelfde naam als J, voor en achter), J zelf wel. Het was na de dienst ook erg gezellig. Gek is dat altijd.
Dat is wel weer creepy.quote:Op zondag 8 juni 2025 12:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit snap ik wel.
We hebben keer uitvaart gewerkt op de verjaadag van W, met de zelfde voornaam en volgens mij ook dezelfde leeftijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |