Zeker maar het feit dat Yeşilgöz daar nu de leider is, komt omdat onder Rutte de mensen met kwaliteit zijn weggelopen.quote:
Omdat God dat zegt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Waarom blijven christenen op zo'n harteloze partij stemmen?
Anders krijgen ze klappen van hun man/vader.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
VVD on steroids & VVDquote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:50 schreef Mutant01 het volgende:
Yesilgoz: 'weglopen dat kennen we van hem'... eh ja, waarom ben je dan met hem in zee gegaan?
Ik denk niet dat er veel kiezers van CU naar SGP gaan over andersom. Lijken mij toch wel 2 aparte stromingenquote:
Precies. Ze trekt geen grens.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Yesilgoz gaat gewoon weer met de PVV in zee dus
Ik heb mijn post nog aangevuld.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zeker maar het feit dat Yeşilgöz daar nu de leider is, komt omdat onder Rutte de mensen met kwaliteit zijn weggelopen.
Nee PVV is toch wel klaar. Belangrijkste is om de VVD te buiten een toekomstige regering te houden.quote:
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat zou m.i. écht heel dom zijn.quote:
Graag maar dan kan gewoon niet met een grote PVV. Dan heb je VVD nodig.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee PVV is toch wel klaar. Belangrijkste is om de VVD te buiten een toekomstige regering te houden.
Ik heb mijn schoonouders wel van SGP naar CU gekregen. Maar ik denk idd dat het niet veel voor komt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel kiezers van CU naar SGP gaan over andersom. Lijken mij toch wel 2 aparte stromingen
Dat gaat niet lukken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee PVV is toch wel klaar. Belangrijkste is om de VVD te buiten een toekomstige regering te houden.
Had je iets anders verwacht dan? Ze zullen hopen op VVD + PVV + FvD.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bestaat FvD dan nog?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Had je iets anders verwacht dan? Ze zullen hopen op VVD + PVV + FvD.
Dit CDA is ook echt een enorm stuk naar het midden geschoven. Hopelijk houden ze dat ook vast.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb mijn schoonouders wel van SGP naar CU gekregen. Maar ik denk idd dat het niet veel voor komt.
Binnen CU is er trouwens enorme angst voor het Bontenbal effect, ik heb voor de lijst van de gemeenteraad ook al diverse leden gesproken die zeiden 'lokaal stem ik wel op jullie, maar landelijk ga ik voor Bontenbal'. Ik vrees dat CU echt max 3 en misschien wel maar 2 zetels haalt.
Ja. Denk niet dat de achterban daar blij mee gaat zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Een kabinet GL-PvdA, CDA, D66, SP, PvdD, CU, Volt, Denk... zoiets?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:57 schreef alpeko het volgende:
[..]
Graag maar dan kan gewoon niet met een grote PVV. Dan heb je VVD nodig.
Niet leuk voor iemand zoals jij die CU een warm hart toedraagt maar ik zie (nu) liever een groot CDA.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb mijn schoonouders wel van SGP naar CU gekregen. Maar ik denk idd dat het niet veel voor komt.
Binnen CU is er trouwens enorme angst voor het Bontenbal effect, ik heb voor de lijst van de gemeenteraad ook al diverse leden gesproken die zeiden 'lokaal stem ik wel op jullie, maar landelijk ga ik voor Bontenbal'. Ik vrees dat CU echt max 3 en misschien wel maar 2 zetels haalt.
In theorie zal dat vast kunnen maar heel voor de hand liggend zijn constructies met meer dan 4 partijen niet.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een kabinet GL-PvdA, CDA, D66, SP, PvdD, CU, Volt, Denk... zoiets?
Waarom zouden die partijen niet heel veel zetels kunnen winnen na deze complete faal regering?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vertrouw het CDA nog steeds niet dat ze als ze aan de macht komen ineens weer met snoeirechts beleid komen. En dat ze weer figuren als Maxime V en Wopke H op het schild heffen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Niet leuk voor iemand zoals jij die CU een warm hart toedraagt maar ik zie (nu) liever een groot CDA.
Dat ik dat zeg is al heel wat
Kan in toom worden gehouden gl-pvdaquote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik vertrouw het CDA nog steeds niet dat ze als ze aan de macht komen ineens weer met snoeirechts beleid komen. En dat ze weer figuren als Maxime V en Wopke H op het schild heffen.
Er is nog geen verkiezingsuitslag. Alles kan nog. Kunnen ook prima flinke verrassingen komen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:01 schreef alpeko het volgende:
[..]
In theorie zal dat vast kunnen maar heel voor de hand liggend zijn constructies met meer dan 4 partijen niet.
Ik geloof er niets van dat VVD met FvD zou gaan regeren.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat zijn 9 partijen. Met best wel grote onderlinge verschillen....quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Helemaal eens, het lijkt mij ook dat VVD als de uitslag een klein beetje op de huidige peilingen lijkt altijd mee gaat regeren.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:01 schreef alpeko het volgende:
[..]
In theorie zal dat vast kunnen maar heel voor de hand liggend zijn constructies met meer dan 4 partijen niet.
Je zou zeggen van niet, nee.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van dat VVD met FvD zou gaan regeren.
8, GL-PvdA fuseert deze maand.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zijn 9 partijen. Met best wel grote onderlinge verschillen....
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
8 dan en een recente fusie. Nog steeds best veel.
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is nog geen verkiezingsuitslag. Alles kan nog. Kunnen ook prima flinke verrassingen komen.
That's the questionquote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:08 schreef Kickinalfa het volgende:
Zou PvdA/GL al meedoen onder een nieuwe partij?
Ja. Want de verkiezingen zijn ná de fusiequote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:08 schreef Kickinalfa het volgende:
Zou PvdA/GL al meedoen onder een nieuwe partij?
VVD heeft de PVV onder Rutte 3 verkiezingen uitgesloten, dat ging juist prima. Het stoppen met het uitsluiten van de PVV heeft er voor gesorgd dat de VVD de afgelopen verkiezingen niet de grootste werd. Doen ze dat wel weer, dan heeft Yeşilgöz echt een enorme kans op het premierschap.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:07 schreef lunko1979 het volgende:
VVD kan de PVV ook helemaal niet uitsluiten, omdat ze dan nooit meer aan de macht komen. Die 2 partijen komen wel boven de 30 zetels komende verkiezingen denk ik.
Ze zijn een beetje op elkaar aangewezen. Sowieso is een partij uitsluiten niet heel erg slim, want dan ga je voorbij aan mogelijk miljoenen Nederlanders. Tenzij de plannen haaks staan op de ideologie van je eigen partij, maar dat is bij de VVD niet het geval.
Waarom niet? We hebben het over een VVD die zo extremistisch is dat ze de deur dichtgooiden naar Timmermans en de rode loper uitrolden voor Wilders. Daarbij zelfs nu laat Yesilgoz de deur naar Wilders nadrukkelijk open, met Wilders zullen alleen VVD, JA21 en FvD nog willen samenwerken. CDA zie ik echt niet al hun zetels weer weggooien om een kleuterklasje met Wilders erin te leiden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van dat VVD met FvD zou gaan regeren.
Bontenbal heeft PVV al nadrukkelijk uitgesloten vanochtend.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom niet? We hebben het over een VVD die zo extremistisch is dat ze de deur dichtgooiden naar Timmermans en de rode loper uitrolden voor Wilders. Daarbij zelfs nu laat Yesilgoz de deur naar Wilders nadrukkelijk open, met Wilders zullen alleen VVD, JA21 en FvD nog willen samenwerken. CDA zie ik echt niet al hun zetels weer weggooien om een kleuterklasje met Wilders erin te leiden.
Dan moet ja21 en FvD genoeg zetels halen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom niet? We hebben het over een VVD die zo extremistisch is dat ze de deur dichtgooiden naar Timmermans en de rode loper uitrolden voor Wilders. Daarbij zelfs nu laat Yesilgoz de deur naar Wilders nadrukkelijk open, met Wilders zullen alleen VVD, JA21 en FvD nog willen samenwerken. CDA zie ik echt niet al hun zetels weer weggooien om een kleuterklasje met Wilders erin te leiden.
Het wordt een drukke zomer voor Bontenbal. Ik wens hem veel succes en zetels toe, ook al is de CDA niet mijn partij.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bontenbal heeft PVV al nadrukkelijk uitgesloten vanochtend.
FvD vanwege hun anti-abortus standpunt en anti-lhbti gedoe en anti-lentekriebels geneuzel.
Die zullen wel wat afsnoepen van Geert nu. Maar dat helpt dan uiteraard niets.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:13 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan moet ja21 en FvD genoeg zetels halen.
Dat zou wel nice zijn. Even de populisten een poepje laten ruiken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:14 schreef Hexagon het volgende:
Zou wel een strategie kunnen zijn als de VVD nu de plek van Faber claimt en er alsnog wat voorstellen doorduwt, waar de PVV tandenknarsend mee in moet stemmen.
Naar JA21? Dat is mijn gokje.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:15 schreef Cyan9 het volgende:
Ik ben heel benieuwd wat Coenradie gaat doen. Die kon sowieso al niet meer met Wilders door één deur.
Ze kunnen de PVV prima uitsluiten (en daarvoor heeft dit extreemrechtse experiment ook een heldere basis geschept). Met de huidige peilingen waarin VVD en PvdA-GL beide rond de 30 zetels halen, moet met een paars-achtige constructie prima een coalitie te vormen zijn. Het enige wat nodig is om dat mogelijk te maken is dat de VVD stopt met het echoën van het populistische frame dat de sociaaldemocratie een of andere bedreiging voor onze samenleving zou vormen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:07 schreef lunko1979 het volgende:
VVD kan de PVV ook helemaal niet uitsluiten, omdat ze dan nooit meer aan de macht komen. Die 2 partijen komen wel boven de 30 zetels komende verkiezingen denk ik.
Ze zijn een beetje op elkaar aangewezen. Sowieso is een partij uitsluiten niet heel erg slim, want dan ga je voorbij aan mogelijk miljoenen Nederlanders. Tenzij de plannen haaks staan op de ideologie van je eigen partij, maar dat is bij de VVD niet het geval.
En zou Jan Nagel weer eens een politieke partij op gaan richten?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:17 schreef Hexagon het volgende:
Zou Henk Krol trouwens weer proberen in de kamer te komen?
Dat zou theoretisch een goed idee zijn. Maar in praktijk zal het Wilders in de kaart spelen, want dan houd je het onderwerp op asielmigratie zijn sterke punt. En Wilders zal sowieso natuurlijk geen wetten erdoor laten komen die volgens hem niet genoeg doen. Misschien kunnen ze een meerderheid vinden om de PVV heen maar dat lijkt toch ook vrij onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:14 schreef Hexagon het volgende:
Zou wel een strategie kunnen zijn als de VVD nu de plek van Faber claimt en er alsnog wat voorstellen doorduwt, waar de PVV tandenknarsend mee in moet stemmen.
Dat zou best kunnen.quote:
Ik denk dat die nog wel eens wat kunnen wegsnoepen bij de PVV. Genoeg mensen die opportunistisch van partij naar partij hoppen.quote:
Ik vind hem absoluut een van de besten nu.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het wordt een drukke zomer voor Bontenbal. Ik wens hem veel succes en zetels toe, ook al is de CDA niet mijn partij.
Klopt, maar toen speelde de PVV nog een marginale rol. Ik vind het politiek gezien wel sterk dat Wilders de stekker eruit trekt. Hij geeft anderen de schuld, al dan niet van zijn eigen falen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
VVD heeft de PVV onder Rutte 3 verkiezingen uitgesloten, dat ging juist prima. Het stoppen met het uitsluiten van de PVV heeft er voor gesorgd dat de VVD de afgelopen verkiezingen niet de grootste werd. Doen ze dat wel weer, dan heeft Yeşilgöz echt een enorme kans op het premierschap.
Joost Eerdmans is daar goed in.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:19 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen.
[..]
Ik denk dat die nog wel eens wat kunnen wegsnoepen bij de PVV. Genoeg mensen die opportunistisch van partij naar partij hoppen.
Denk niet dat Ja21 daar heel veel zetels gaat halen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De PVV is nu een makkelijk slachtoffer.
DIKKE BMWquote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:20 schreef Fretwork het volgende:
[ afbeelding ]
Opdat we nooit vergeten
42 grenswachten in vijf-ploegendienst voor 400+ grensovergangen
Omdat een deel van die rechtse meerderheid stemt op partijen waar je niet mee kan regeren.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dom verhaal ook van Yesilgoz; we hadden een rechtse meerderheid, die gaan we nu kwijtraken. Maar het land wil rechts beleid. Als het land rechts beleid wil, waarom zou de rechtse meerderheid dan in gevaar zijn.
Mensen hebben een kort geheugen, misschien dat er iemand gaat splitsen van een bestaande partij en weer voor een hype gaat zorgen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk niet dat het een periode is van hoppen naar de volgende populistische messias, ik denk dat mensen nu even veilig willen stemmen
Nou ja, het is een spectrum. Christenen stemmen ook CU en het CDA heeft een linkervleugel.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik zie niet wie dat nu zou moeten zijnquote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen hebben een kort geheugen, misschien dat er iemand gaat splitsen van een bestaande partij en weer voor een hype gaat zorgen.
Moeten. JA21 en FvD zijn twee partijen, dus meervoud.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:13 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan moet ja21 en FvD genoeg zetels halen.
Het is één pot nat, dus enkelvoud.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Moeten. JA21 en FvD zijn twee partijen, dus meervoud.
Voor VVD zijn er geen partijen op rechts waar ze niet mee kunnen regeren. Vorige verkiezingen was alleen PvdA ze een brug te ver en die zou ik toch niet rechts noemen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat een deel van die rechtse meerderheid stemt op partijen waar je niet mee kan regeren.
‘Het engnekken blok’quote:
Serieus?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
De vraag is ook wie er nu überhaupt nog met de VVD wil samenwerken. Ze sluiten nu de PvdA/GL al weer uit.
Het is dan ook een radicaal-rechtse partij. Duurt nogal lang tot mensen zich dat eindelijk realiseren blijkbaar.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
De vraag is ook wie er nu überhaupt nog met de VVD wil samenwerken. Ze sluiten nu de PvdA/GL al weer uit.
Die stappen zo weer in een kabinet met PVV als het kan hoor. Want samenwerken met een een partij die echt niks kan is kennelijk beter dan de PvdA.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Voor VVD zijn er geen partijen op rechts waar ze niet mee kunnen regeren. Vorige verkiezingen was alleen PvdA ze een brug te ver en die zou ik toch niet rechts noemen.
Politiek gezien hebben we de afgelopen tijden kunnen zien dat lastige formaties in alle vormen doorgang vinden. Met dit gevallen monster van Frankenstein als laatste creatie. Dus daar zou ik me geen zorgen over maken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:30 schreef TAmaru het volgende:
Politiek gezien is vorming van een volgend kabinet nu wel heel lastig geworden.
Als de uitslag er is en de stoelendans is begonnen, rolt er vanzelf wel wat uit.quote:Wie wil nog met Wilders samenwerken nu hij opnieuw vroegtijdig de stekker uit een kabinet heeft getrokken? En welke kabinetten zijn er verder nog te vormen? Vorming van een rechts kabinet zal heel erg lastig worden. Misschien als FvD op de een of andere manier veel zetels weet te halen, maar volgens mij wil ook niemand daarmee samenwerken. Misschien als PVV en VVD samen 76 zetels halen, maar die kans lijkt nihil.
En linksom of door het midden kan ook bijna niet meer, omdat je bij Timmermans tegenwoordig ook GL erbij krijgt. De VVD wil natuurlijk niet met GL samenwerken. Links zal ook wel geen meerderheid krijgen op zich, zonder de VVD.
De enige uitweg uit de impasse is misschien een heel erg groot CDA. Dan gaan we weer terug naar de tijd dat VVD en CDA samen regeerden. Dan moet CDA wel 25 zetels halen en VVD 40 denk ik, en dan hopen dat D66 er 11 haalt. Kans lijkt me ook klein.
PvdA is een middenpartij inderdaad. VVD totaal niet. Daarom sluiten ze PvdA uit en kijken ze lief naar Wilders.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Serieus?![]()
Waarom dan he, zijn allebei inmiddels allebei middenpartijen waarbij de ene wat meer rechts en de andere wat meer links georiënteerd is.
Ik verlang terug naar de tijd van Wiegel en Den Uyl en Van Agt. Toen was politiek nog leuk en serieus te nemen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Serieus?![]()
Waarom dan he, zijn allebei inmiddels allebei middenpartijen waarbij de ene wat meer rechts en de andere wat meer links georiënteerd is.
Vind ik wel.Echt rechts is de VVD allang niet meer hoor.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
PvdA is een middenpartij inderdaad. VVD totaal niet. Daarom sluiten ze PvdA uit en kijken ze lief naar Wilders.
Het hoeft er nu nog niet te zijn maar pas over 3 maanden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik zie niet wie dat nu zou moeten zijn
Hmm, dat misschien ook weer niet. Maar autoritairisme (is dat een woord?) is erg populair onder rechts tegenwoordig en dan heb je meer aan de PVV dan aan de PvdA natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is dan ook een radicaal-rechtse partij. Duurt nogal lang tot mensen zich dat eindelijk realiseren blijkbaar.
Nu PvdA samen is met GL is elke vorm van hoop dat het naar het midden schuift wel vervlogen hoor.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
PvdA is een middenpartij inderdaad. VVD totaal niet. Daarom sluiten ze PvdA uit en kijken ze lief naar Wilders.
Als er straks geen NSC bijzit hopen ze te kunnen slopen wat ze willen. Heerlijk toch je idealen mogen waarmaken zonder dat wetten je in de weg zitten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die stappen zo weer in een kabinet met PVV als het kan hoor. Want samenwerken met een een partij die echt niks kan is kennelijk beter dan de PvdA.
Met Pim was het ook wel lachen al was dat het begin van het einde. Daarna een hele reeks aan clows gehad zoals bijvoorbeeld Rita Verdonkquote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik verlang terug naar de tijd van Wiegel en Den Uyl en Van Agt. Toen was politiek nog leuk en serieus te nemen.
Wie is die verwarde mevrouw?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:20 schreef Fretwork het volgende:
[ afbeelding ]
Opdat we nooit vergeten
42 grenswachten in vijf-ploegendienst voor 400+ grensovergangen
Niet te hopen voor vriend Etto. Die is ervan overtuigd dat D66 de werknemersrechten sloopt en die zal dan moeten ontdekken, dat hij er een klein beetje naast zat.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als er straks geen NSC bijzit hopen ze te kunnen slopen wat ze willen. Heerlijk toch je idealen mogen waarmaken zonder dat wetten je in de weg zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |