neenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:02 schreef YellowBlacks het volgende:
Een trans atlete die al haar vrouwelijke tegenstanders overtroeft, is in het oog van de storm terechtgekomen. Boze ouders laten duidelijk hun afkeer blijken, buiten het stadion klinkt luid protest tegen haar aanwezigheid. Vandaag mag AB Hernandez (16) drie finales afwerken op het kampioenschap atletiek in haar thuisstaat Californië. De zenuwen bij de politie staan op scherp, zeker nu ook Donald Trump het schouwspel “vernederend en niet eerlijk” noemde.
Hernandez plaatste zich met de vingers in de neus voor de finales in het hoogspringen, verspringen en hinkstapspringen. In die laatste discipline haalde ze 12,5 meter. Dat is 25 centimeter beter dan haar dichtste rivale.
Donald Trump hitste de gemoederen vervolgens nog op. De Amerikaanse president dreigde ermee de federale geldkraan dicht te draaien als Hernandez het tegen vrouwen mag blijven opnemen.
“De extreemlinkse Democraat Gavin Newscum (de gouverneur heet Newsom, maar Trump bestempelt hem zo als uitschot, red) blijft toestaan dat mannen illegaal mogen meedoen aan vrouwensporten. Als man scoorde hij onder het gemiddelde. Als vrouw is hij haast niet te verslaan. Dit is niet eerlijk en zelfs vernederend voor de andere deelneemsters”, klonk het op zijn platform Truth Social.
Het protest werd zo nog groter. Tientallen betogers verzamelden zich buiten het stadion met een duidelijke boodschap. “Red de vrouwensport”, stond er op hun bordjes te lezen.
Boven de atletiekpiste cirkelde een vliegtuigje, met daarachter een spandoek. “Geen jongens in meisjessporten”, luidde de tekst. Een persoon met een regenboogvlag werd gearresteerd omdat hij het raam van een wagen insloeg. Bij dat incident werd naar verluidt ook pepperspray gebruikt en viel een lichtgewonde.
Vandaag staan dus de finales op het programma. De vrees voor nog meer geweld is groot.
Hernandez moest eerder al eens onder bewaking naar het stadion begeleid worden. “Wat anderen doen heb ik niet in de hand. Ik kan alleen maar op mezelf focussen”, reageerde Hernandez toen. “Jij zou van ons tweeën de volwassene moeten zijn. Maar als je je gedraagt als een kind, zegt dat genoeg over je karakter.”
De moeder van Hernandez neemt vooral Trump op de korrel. “Als leider van dit land heb je de macht om te verenigen. Voor haat mag er geen plek zijn. Geen enkel kind mag het doelwit worden van een wrede campagne omdat ze anders zijn. We hebben een president nodig die alle kinderen beschermt, niet enkel zij die in het politieke plaatje passen. Mijn kind vormt geen bedreiging. Ik zal altijd trots en onvoorwaardelijk naast haar blijven staan”, besluit ze.
https://www.pzc.nl/buiten(...)%2Fwww.google.com%2F
Horen trans atletes met vrouwen mee te doen? Of moeten er aparte competities komen voor trans atletes?
Is dit serieus? Lijkt wel slechte AI.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zestienjarig meisje of iets anders. Zeg het maar..............
[ afbeelding ]
Ventquote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
AliB?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik dacht nog, heeft deze user nou bewust een onflatteuze foto uitgekozen? Maar nee, ik kan eigenlijk geen enkele foto vinden waarop dit ook maar enigszins kan doorgaan voor een natuurlijke vrouw.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
Zou niet rakenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gelooft dus helemaal niemand.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat zwak dat je zo mee wilt doen en dan juichen als je wint.
Zo kan ik ook met 2 vingers in de neus de TDF voor vrouwen winnen. En ik ben 45jr
Maar ik doet dat dus niet.
Dit.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:20 schreef Kopiko het volgende:
Het is vast pijnlijk en jammer en zielig voor AB maar: nee. Laten we dit maar niet meer doen.
Yep. Foto is van de finale.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:18 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Is dit serieus? Lijkt wel slechte AI.
Teh fock. Er is niet alleen twijfel over het geslacht maar ook over de leeftijd. Als ze 40 hadden gezegd had ik het ook geloofdquote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
De waarheid is hard en daarom klinken de woorden niet fijn maar ik zie eerlijk gezegd niet in wat er niet klopt aan de woorden van Trump.quote:Op zondag 1 juni 2025 00:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit.
Al is de manier waarop POTUS zich hier over uitspreekt echt te ranzig voor woorden.
Outer space komt meer in de richting. Dat dit wordt toegestaan is een schande voor de vrouwensport en al die meiden die hiervoor keihard trainen. Vergelijkbaar met het doping programma van de DDR en USSR destijds..... 🤮quote:
Met 1 been zelfs nog.quote:Op zondag 1 juni 2025 00:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit gelooft dus helemaal niemand.
Verder: als dit een “officiële” wedstrijd is niet de handigste keuze, geen idee wat de regels zijn mbt hormoonremmers en of dat voldoende is gedaan etc dus precies kunnen we toch niets vaststellen
Freudiaanse versprekingquote:Op zondag 1 juni 2025 00:54 schreef ootjekatootje het volgende:
Echt zo klaar met dat voortrekken van geestelijke idioten.
Wat vinden 100% pure mensen die echt van geslacht wissen hier nu van?
Dat het niet eerlijk is ben ik met je eens. Maar de manier waarop hij dat uitdraagt verdient allerminst een schoonheidsprijs. Het had ook op een "sorry meid, maar dit is niet eerlijk voor de rest" manier gekund. Zoals hij zich er nu over uitliet nodigt alleen maar haat en transfobie uit. En ik twijfel er eigenlijk ergens ook aan dat een president zich over dit soort zaken uit dient te laten. Daar dient iemand in die rol zich helemaal niet mee bezig te houden.quote:Op zondag 1 juni 2025 00:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De waarheid is hard en daarom klinken de woorden niet fijn maar ik zie eerlijk gezegd niet in wat er niet klopt aan de woorden van Trump.
Oké, uitschot weet ik niet en dat is weer Trumpiaans maar dat het niet eerlijk is voor vrouwen als een matige man meedoet klopt gewoon.
Ik was destijds te jong, maar heb later het gevecht tussen onze Nederlandse Lucia 'Lady Tyson' Rijker versus de Thaise Somchai Jaidee nog wel meegekregen. Zij, wereldtop. Hij, vrij irrelevant. Ze maakte geen schijn van kans, gered door de ref.quote:De zusjes Williams vs #203 op de ranglijst van tennis vergeten, die zich voorbereidde door de avond ervoor uit te gaan en te zuipen en ze alsnog versloeg?
Blijkbaar hebben ze in California een nieuwe regel bedacht zodat Hernandez toch mee kon doen: daar waar Hernandez in de medailles valt krijgt ook de 'biologische' vrouw die na haar eindigt dezelfde medaille.quote:AB Hernandez shares second place podium with Brooke White (River City) for long jump.
They were laughing and chatting on the podium. They shared a side hug after getting their medals.
“Sharing the podium was nothing but an honor,” White said. “As a part of the queer community I want AB Hernandez to know we all have her back.”
quote:The California Interscholastic Federation announced the policy earlier this week in response to Hernandez’s success. Under the policy, the federation will let an additional student compete and medal in the events where Hernandez qualified.
The federation’s rule change reflects efforts to find a middle ground in the debate over trans girls’ participation in youth sports.
“The CIF values all of our student-athletes and we will continue to uphold our mission of providing students with the opportunity to belong, connect, and compete while complying with California law,” the group said in a statement after announcing its rule change.
Bron
Het probleem is dat er altijd mensen zullen blijven bestaan die niet 100% vrouw of man zijn, wij hadden ons eigen geval die trouwens schandalig behandeld is: https://nl.wikipedia.org/wiki/Foekje_Dillemaquote:Op zondag 1 juni 2025 06:56 schreef Chadi het volgende:
Wel een uitdaging zo. Het heeft geen nut om een vrouwen competitie te houden op deze manier. Maar laat de heren en dames die er verstand van hebben hier een uitspraak over doen. In mijn ogen is dit competitievervalsing.
De politiek moet zich eigenlijk gewoon niet lopen bemoeien met dit soort geneuzel. Het is de taak van sportbonden om te komen tot een eerlijk speelveld. De politiek bemoeit zich er ook niet mee wat buitenspel is bij voetbal, of wanneer je bij de F-jes of de E-tjes mag.quote:Op zondag 1 juni 2025 00:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De waarheid is hard en daarom klinken de woorden niet fijn maar ik zie eerlijk gezegd niet in wat er niet klopt aan de woorden van Trump.
Oké, uitschot weet ik niet en dat is weer Trumpiaans maar dat het niet eerlijk is voor vrouwen als een matige man meedoet klopt gewoon. De zusjes Williams vs #203 op de ranglijst van tennis vergeten, die zich voorbereidde door de avond ervoor uit te gaan en te zuipen en ze alsnog versloeg?
Je kan het oplossen met een bonus-malus systeem qua tijd. Daar hebben vrouwen die man worden ook nog wat aan.quote:Op zondag 1 juni 2025 06:31 schreef raptorix het volgende:
De oplossing kan simpel zijn, laat Transgenders gewoon lekker aan die wedstrijden meedoen, maar strijden dan niet om officieel prijzen, geef ze gewoon een speciale prijs, van: Best overall. Dit doen we ook gewoon met autoracen zoals de 24 uur van Le Mans, 1 race, maar wel met verschillende klasses die gewoon tegelijk tegen elkaar racen.
Nou....quote:Op zondag 1 juni 2025 08:20 schreef Qarrad het volgende:
Deze discussie kan toch prima gevoerd worden zonder denigrerende opmerkingen? Het punt is niet of ze mooi of lekker is, maar of ze een oneerlijk voordeel heeft bij het sporten.
Dat laatste lijkt me evident. Ik vind het vreselijk voor haar, ze heeft er niet om gevraagd om in het verkeerde lichaam geboren te worden en gelukkig woont ze ergens waar ze behandeld heeft kunnen worden. Alleen betekent haar situatie ook dat ze toch wat één ding betreft niet als elke andere vrouw mee kan doen. Dat is uitermate pijnlijk voor haar, maar anders is het oneerlijk voor alle andere atletes.
Die hele oeverloze herhaling van zetten of transgenders nu wel of niet echt bestaan of er wel of niet uitzien is niet nodig verder.
Op zich een goede oplossing. Maar bij dingen als (kick)boksen wordt dat lastig natuurlijk.quote:Op zondag 1 juni 2025 06:30 schreef Kijkertje het volgende:
Bij het verspringen was Hernandez tweede:
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Blijkbaar hebben ze in California een nieuwe regel bedacht zodat Hernandez toch mee kon doen: daar waar Hernandez in de medailles valt krijgt ook de 'biologische' vrouw die na haar eindigt dezelfde medaille.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |