Tuurlijk joh - GOATquote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:38 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
epicbeardman in KLB / Gewilde fuckboy zijn
Ik ghost eerder meiden dan ik ze chase.
Had laatst weer eens voor de gein een linkse Amsterdamse meid via Breeze gematched, wist al dat ze red flags zou hebben omdat ze neuspiercing had. Maar toch val ik op een of andere manier nog wel eens op linkse meiden die henzelf haten. Date verliep prima trouwens, 2 drankjes gedronken en nog ijsje gegeten in Utrecht. Het ging naast de normale gesprekstof letterlijk over diversiteit, zwarte piet en ga zo maar door tijdens de date.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft ze WhatsApp verwijderd i.v.m. Donald Trump/Elon Musk en Mark Zuckerberg.En zoals ze zei merkte ze dat er geen wederzijdse interesse van mij kwam.
Ik kan een erge ghost laten zien, maar daar schaam ik mijzelf voor, arme meiden..
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
JA graag!quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:15 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja je leest het goed. Moet ik het je uitleggen ofzo?
In een bedrijf met hele grote technische installaties.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heel raar. Waar werk jij dan?
En komt dat vaak voor? Of hoor je dat zo, via via.
Maar dat weten ze op werk niet.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:47 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze hem vreemd aankijken omdat ie oude kerels pijpt in de sauna en toch beweert hetero te zijn, maar dat geheel terzijde.
Altijd als mijn leidinggevende een vrouw was, dan had ik best een goede relatie. Idem voor psycholoog bijvoorbeeld. Maar die keren dat ik een mannelijke leidinggevende had... Altijd ruzie mee en gezeik en beetje man vs. man dominant gedoe.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Beslist. Veel leidinggevende posities worden door vrouwen bekleed. Dat gaat goed, totdat een andere vrouw....
Ik zou liever een vrouw zijn hehehehe. Vriendin van me is mentaal best wel kapot gegaan door dingen op werk. Heeft wel vriend en net een kindje, maar ze is weg bij haar werkgever, gewoon eventjes niets, en ze is gelukkiger dan ooit. Als man zou ik ook wel huisvader willen zijn, maar dat is vele malen lastiger. Als man voelt het toch alsof je alles zelf moet doen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 23:17 schreef Apotheose het volgende:
[..]
is dat zo? Terwijl het echt zoveel beter is (lijkt mij) om man te zijn.
ruilen?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Bij ons op het werk, hoef je maar te kijken naar een vrouw, of je krijgt al formele waarschuwing. Ik durf niet met een vrouw in de lift te stappen, al helemaal niet de installatie in.
Ik zou er een kapitaal voor over hebben om vrouw te zijn.
Ach, ik heb m'n werk en m'n mannelijke collega's. Ik heb ook wel in puur vrouwenorganisaties gewerkt. Nou, nooit weer s.v.p., al kon ik het dubbele verdienen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:13 schreef Apotheose het volgende:
Zo'n cultuurtje is voor niemand relaxed.
Ik herken dat echt totaal niet. Maak in werk geen onderscheid in m/v (ook niet in hoge/lage functie overigens).quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Bij ons op het werk, hoef je maar te kijken naar een vrouw, of je krijgt al formele waarschuwing. Ik durf niet met een vrouw in de lift te stappen, al helemaal niet de installatie in.
Dat laatste is ook gewoon zo. Je mag voor je eigen inkomen, huis, tuin en onderhoud/huishouden/inkopen zorgen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:12 schreef Discombobulate het volgende:
Als man zou ik ook wel huisvader willen zijn, maar dat is vele malen lastiger. Als man voelt het toch alsof je alles zelf moet doen.
Ik herken me daar ook echt totaal niet in, beetje fucked up werksfeer zou dat zijn.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:13 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ruilen?![]()
![]()
Wel een vreemde cultuur bij je op je werk...Mag best wat losser, zou je zeggen. Als vrouw zijnde is dat toch ook niet leuk dat je zo op en top "beschermd" wordt. (tenzij de vrouwen zelf snel aan de bel trekken bij het geringste). Zo'n cultuurtje is voor niemand relaxed.
Naja, vrouwen parasiteren daar wel op.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 00:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat laatste is ook gewoon zo. Je mag voor je eigen inkomen, huis, tuin en onderhoud/huishouden/inkopen zorgen.
haha nee dat lijkt mij ook totaaaaal niksquote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Ach, ik heb m'n werk en m'n mannelijke collega's. Ik heb ook wel in puur vrouwenorganisaties gewerkt. Nou, nooit weer s.v.p., al kon ik het dubbele verdienen.
tenzij je alleen bent - dan moet je dat ook.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 00:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat laatste is ook gewoon zo. Je mag voor je eigen inkomen, huis, tuin en onderhoud/huishouden/inkopen zorgen.
Dat moet ik ook. En ben vrouw..quote:Op zaterdag 7 juni 2025 00:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik (met partner) moet het ook allemaal doen, t/m de vloer dweilen aan toe.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 16:50 schreef Apotheose het volgende:
tenzij je alleen bent - dan moet je dat ook.
In 10 minuten heb jij een knechtje, een kostwinner en een grasmaaier geregeld.quote:
Nee hoor. Ze staan niet aan de deur te wachten.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 17:49 schreef blomke het volgende:
[..]
In 10 minuten heb jij een knechtje, een kostwinner en een grasmaaier geregeld.
Gelukkig voor mij.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 17:52 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ze staan niet aan de deur te wachten.
En zelfs dan, ik zou het niet eens willen. Ik ben toch oud en volwassen genoeg om het allemaal zelf te doen? Ik zoek geen knecht of kostwinner, zo kijk ik niet naar mannen.
En dat noemt zich hetero...quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:48 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Maar dat weten ze op werk niet.
Zijn trouwens ook jongere kerels die ik verwen.
Oudere mannen zijn vaak lekkerder en harder dan jongere.
Duurt ook langer voor ze klaarkomen ipv 1 minuut bij jonge mannen die nerveus zijn.
quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:48 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Maar dat weten ze op werk niet.
Zijn trouwens ook jongere kerels die ik verwen.
Oudere mannen zijn vaak lekkerder en harder dan jongere.
Duurt ook langer voor ze klaarkomen ipv 1 minuut bij jonge mannen die nerveus zijn.
Jij misschien wel, maar veel alleenstaande moeders niet.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 17:52 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ze staan niet aan de deur te wachten.
En zelfs dan, ik zou het niet eens willen. Ik ben toch oud en volwassen genoeg om het allemaal zelf te doen? Ik zoek geen knecht of kostwinner, zo kijk ik niet naar mannen.
Zij zijn dan volgens mij ook echt een type dat wel zo is en parasiteeert.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij misschien wel, maar veel alleenstaande moeders niet.
Frappant, dat ik op het werk geen alleenstaande moeders ken, anders dan eentje die meestal ziek/afwezig/naar de kinderopvang is,quote:Op zondag 8 juni 2025 18:10 schreef Lenny77 het volgende:
Zij zijn dan volgens mij ook echt een type dat wel zo is en parasiteeert.
De meeste alleenstaande moeders die ik ken werken gewoon fulltime hoor.
Goed, maar jij hebt ook verhalen gedeeld hier dat als je op je werk een vrouw te lang aankijkt dat je al een waarschuwing krijgt dus laten we jouw kijk op vrouwen maar met een korreltje zout nemen…quote:Op maandag 9 juni 2025 20:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Frappant, dat ik op het werk geen alleenstaande moeders ken, anders dan eentje die meestal ziek/afwezig/naar de kinderopvang is,
Het één sluit het ander niet uit en slaat los van mijn "perceptie" van vrouwen.quote:Op maandag 9 juni 2025 20:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Goed, maar jij hebt ook verhalen gedeeld hier dat als je op je werk een vrouw te lang aankijkt dat je al een waarschuwing krijgt dus laten we jouw kijk op vrouwen maar met een korreltje zout nemen…
Jij kent er dus eentje.quote:Op maandag 9 juni 2025 20:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Frappant, dat ik op het werk geen alleenstaande moeders ken, anders dan eentje die meestal ziek/afwezig/naar de kinderopvang is,
Dat is n = een handvol.quote:Op zondag 8 juni 2025 18:10 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zij zijn dan volgens mij ook echt een type dat wel zo is en parasiteeert.
De meeste alleenstaande moeders die ik ken werken gewoon fulltime hoor.
Dat op ons werk, geen alleenstaande moeders werken; slechts één die meestal wat heeft.quote:
Nogmaals, waarom is dat frappant?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat op ons werk, geen alleenstaande moeders werken; slechts één die meestal wat heeft.
Omdat iemand anders meldde dat de meeste alleenstaande moeders, fulltime werken. Ik werk in een grote organisatie met >103 werknemers, dus zou ik statistisch gezien, een hoger aantal dan 1 op 103 verwachten.quote:
Frappant dat je van al die 10x10x10 medewerkers weet of ze een relatie of kinderen hebben.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Omdat iemand anders meldde dat de meeste alleenstaande moeders, fulltime werken. Ik werk in een grote organisatie met >103 werknemers, dus zou ik statistisch gezien, een hoger aantal dan 1 op 103 verwachten.
Frappante conclusie.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:16 schreef Lienekien het volgende:
Maar goed, wat wel vrij duidelijk is, is dat je geen positieve mening hebt over alleenstaande moeders.
Want dit is zo positief?quote:
quote:Op maandag 9 juni 2025 20:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik zei: de meeste alleenstaande moeders die IK ken.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Omdat iemand anders meldde dat de meeste alleenstaande moeders, fulltime werken. Ik werk in een grote organisatie met >103 werknemers, dus zou ik statistisch gezien, een hoger aantal dan 1 op 103 verwachten.
Dat is echt onzin.quote:Op zondag 8 juni 2025 14:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij misschien wel, maar veel alleenstaande moeders niet.
Maar dat is toch alleen omdat je niet de juiste man hebt gehad en geen vertrouwen meer in mannen hebt? Als je een man zou hebben die de helft (of meer, in de praktijk) van je workload af kan nemen dan zou je er geen nee tegen zeggen toch? Dat 'prima redden' is vaak alleen maar geredeneerd vanuit hun huidige situatie (ik doe wat ik kan en dat is genoeg en ben ik trots op, ook als is het niet ideaal), niet vanuit hoe het kan zijn met een man die helptquote:Op donderdag 19 juni 2025 14:16 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat is echt onzin.
Ik ken juist veel alleenstaande moeders die het alleen wel prima vinden en alleen ook prima redden. Mezelf incluis.![]()
Ga nooit weer samenwonen o.i.d.
Wat fijn dat jij weet hoe m'n ex is en hoe m'n vertrouwen in mannen is. Lol.quote:Op donderdag 19 juni 2025 23:38 schreef Masberum het volgende:
[..]
Maar dat is toch alleen omdat je niet de juiste man hebt gehad en geen vertrouwen meer in mannen hebt? Als je een man zou hebben die de helft (of meer, in de praktijk) van je workload af kan nemen dan zou je er geen nee tegen zeggen toch? Dat 'prima redden' is vaak alleen maar geredeneerd vanuit hun huidige situatie (ik doe wat ik kan en dat is genoeg en ben ik trots op, ook als is het niet ideaal), niet vanuit hoe het kan zijn met een man die helpt
Je impliceert hiermee dat geen enkele man helpt. Waarom zou je dan een man willen? Ik zou nooit een man willen als die niet helpt. Waarom zo semi agressief reageren op een normale reactie? Hoe je het eerste stuk interpreteerde is trouwens ook incorrect. En ja dat ligt aan jou en niet aan hoe ik het verwoordquote:Op donderdag 19 juni 2025 23:47 schreef Donna het volgende:
[..]
Wat fijn dat jij weet hoe m'n ex is en hoe m'n vertrouwen in mannen is. Lol.
En een man die helpt? Seriously?
Wat een aannames in zo'n kort stukje tekst.
Totaal niet. Als je begint over een man die helpt dan neem ik je al niet meer serieus. Je bent samen en je doet het huishouden en het gezin samen. Het is niet het gezin van de vrouw en dat de man maar moet helpen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:07 schreef Masberum het volgende:
[..]
Je impliceert hiermee dat geen enkele man helpt. Waarom zou je dan een man willen? Ik zou nooit een man willen als die niet helpt. Waarom zo semi agressief reageren op een normale reactie?
Maar mevrouw, u was diegene die zei 'En een man die helpt? Seriously?'quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:10 schreef Donna het volgende:
[..]
Totaal niet. Als je begint over een man die helpt dan neem ik je al niet meer serieus. Je bent samen en je doet het huishouden en het gezin samen. Het is niet het gezin van de vrouw en dat de man maar moet helpen.
Je reageert tevens niet echt normaal, je bericht staat vol aannames.
Ja. Dat zeg je toch zo niet als je samen een huishouden en een gezin hebt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:13 schreef Masberum het volgende:
[..]
Maar mevrouw, u was diegene die zei 'En een man die helpt? Seriously?'
En als je me niet serieus neemt omdat ik denk dat mannen vrouwen best wel kunnen helpen weet ik niet waar ik verder op moet doorgaan.. Dit is gewoon gekheid van uw kant..
Ja en zo reageren is ook weer een muur. Emoties loslaten en op een volwassen manier kunnen discussiëren is hier soms gewoon niet mogelijkquote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:15 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja. Dat zeg je toch zo niet als je samen een huishouden en een gezin hebt.
Het is niet helpen. Je doet het samen.
Maar goed, dit is praten tegen een muur.
Fijn dat je jezelf een spiegel voor houdtquote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:16 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja en zo reageren is ook weer een muur. Emoties loslaten en op een volwassen manier kunnen discussiëren is hier soms gewoon niet mogelijk
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:15 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja. Dat zeg je toch zo niet als je samen een huishouden en een gezin hebt.
Het is niet helpen. Je doet het samen.
Maar goed, dit is praten tegen een muur.
Dit was de start Donna. Jullie kunnen het allemaal prima redden. Maar feitelijk is dat niet waar hoe graag je dat ook wil verdedigen omdat je nou eenmaal in die situatie bent gestoptquote:Dat is echt onzin.
Ik ken juist veel alleenstaande moeders die het alleen wel prima vinden en alleen ook prima redden. Mezelf incluis.
Ga nooit weer samenwonen o.i.d.
Mijn kinderem hebben een moeder en een vader.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:15 schreef Masberum het volgende:
Laat ik het anders formuleren, denk je dat de kinderen een betere kans hebben met alleen een moeder of met een moeder en een vader? (de hulpfactor)
Wil je uitleggen wat je hiermee bedoelt?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Fijn dat je jezelf een spiegel voor houdt![]()
En geen vd ouders is 'een hulpfactor'. Ze delen een verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:15 schreef Masberum het volgende:
Laat ik het anders formuleren, denk je dat de kinderen een betere kans hebben met alleen een moeder of met een moeder en een vader? (de hulpfactor)
Nu neem je weer aan dat ik in die situatie ben gestopt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:18 schreef Masberum het volgende:
[..]
[..]
Dit was de start Donna. Jullie kunnen het allemaal prima redden. Maar feitelijk is dat niet waar hoe graag je dat ook wil verdedigen omdat je nou eenmaal in die situatie bent gestopt
Nee.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:19 schreef Masberum het volgende:
[..]
Wil je uitleggen wat je hiermee bedoelt?
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:19 schreef Donna het volgende:
[..]
Mijn kinderem hebben een moeder en een vader.
Daar hoeft niet nog een man bij die 'helpt'. Je kan ook gewoon gelukkig zijn zonder huisje, boompje, beestje, gezinnetje te doen met weer een nieuwe he.
Dat staat helemaal los van het vertrouwen in mannen en alle andere aannames uit die post.
Ik begrijp er niks meer van. Jullie zijn nog bij elkaar en er is een derde man aanwezig ofzo?quote:Mijn kinderem hebben een moeder en een vader.
Daar hoeft niet nog een man bij die 'helpt'.
Nee.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:21 schreef Masberum het volgende:
[..]
[..]
Ik begrijp er niks meer van. Jullie zijn nog bij elkaar en er is een derde man aanwezig ofzo?
Als je uit elkaar bent hebben kinderen ineens niet meer beide ouders of?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:21 schreef Masberum het volgende:
[..]
[..]
Ik begrijp er niks meer van. Jullie zijn nog bij elkaar en er is een derde man aanwezig ofzo?
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:21 schreef Donna het volgende:
[..]
Als je uit elkaar bent hebben kinderen ineens niet meer beide ouders of?
quote:Ik ken juist veel alleenstaande moeders
Ja en?quote:
Wat is er 'leuk voor de kinderen'? Dat ouders uit elkaar gaan?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:24 schreef Masberum het volgende:
Oke ja wat maakt het mij eigenlijk ook uit, leuk voor de kinderen, succes de rest hiermee xd
Nou komt "Wil je uitleggen wat je hiermee bedoelt?"quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verder ben jij nou niet het beste voorbeeld van 'het belang vd kinderen boven alles stellen'...
Dit is iets wat ik ook nooit begrijp. Waarom als iemand iets goeds zegt, doen alsof het niet goed is omdat die persoon zelf niet 100% goed is? De enige reden die ik kan bedenken is vanwege wrok. Of afgunst. Waarom is mijn advies minder waardevol als het goed advies is ook al ben ik in jouw ogen een minder goed persoon?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is er 'leuk voor de kinderen Dat ouders uit elkaar gaan?
Uiteraard niet. Maar alsnog hebben ze 2 ouders. Die beide verantwoordelijk zijn voor de opvoeding vd kinderen.
Verder ben jij nou niet het beste voorbeeld van 'het belang vd kinderen boven alles stellen'...
Iets met een splinter en een balk..
Maar dat doe je niet. Je reduceert vaders tot 'hulpfactor'.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:31 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dit is iets wat ik ook nooit begrijp. Waarom als iemand iets goeds zegt, doen alsof het niet goed is omdat die persoon zelf niet 100% goed is? De enige reden die ik kan bedenken is vanwege wrok. Of afgunst. Waarom is mijn advies minder waardevol als het goed advies is ook al ben ik in jouw ogen een minder goed persoon?
En ja ik begrijp het wel, het is gewoon menselijk gedrag. Vriendjespolitiek etc. Maar ik vind dat juist zo walgelijk gedrag
Goed idee. Net te laat voor mijn vorige post thoughquote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:33 schreef Armani XL het volgende:
Zullen we voor de grap weer gewoon terug gaan naar het onderwerp van het topic in plaats van de grote masberum show ervan te maken?
Nee dan is daar niet meer op die manier sprake van nee in de meeste gevallen. Er is dan vrijwel altijd een strijd gaande die de kinderen benadeelt. Ouders zie ik als 2 personen die samenwerken voor het beste van hun kinderen. Zodra je scheidt van elkaar is daar vrijwel nooit meer sprake van. Dus nee zoals ik ernaar kijk kan jij in je eentje niet de zorg geven voor je kinderen die je zou geven als je nog samen was.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:21 schreef Donna het volgende:
[..]
Als je uit elkaar bent hebben kinderen ineens niet meer beide ouders of?
Je projecteert nogal.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:35 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nee dan is daar niet meer op die manier sprake van nee in de meeste gevallen. Er is dan vrijwel altijd een strijd gaande die de kinderen benadeelt. Ouders zie ik als 2 personen die samenwerken voor het beste van hun kinderen. Zodra je scheid van elkaar is daar vrijwel nooit meer sprake van. Dus nee zoals ik ernaar kijk kan jij in je eentje niet de zorg geven voor je kinderen die je zou geven als je nog samen was.
Natuurlijk is er het idee dat je juist extra probeert te geven, maar dat is ook vooral omdat je beter wil zijn dan je ex-partner. Niet zozeer vanuit de gedachte voor je kind in de meeste gevallen
Prima tochquote:Op woensdag 28 mei 2025 10:25 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ja ben nu weer single en mensen kijken je vreemd aan als je als man, 36, geen kids, single bent.
In mijn omgeving ook niet, maar ik gebruikte het om het onderscheid aan te duiden. In mijn omgeving zijn ouders met co-ouderschap gewoon vader of moeder (evt. met de vermelding gescheiden/co-ouderschap), maar iig niet alleenstaand.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:04 schreef Donna het volgende:
Nou er is in mijn omgeving in ieder geval niemand die de term co-vader of co-moeder gebruikt. Men noemt mij gewoon een alleenstaande moeder.
De belastingdienst ook trouwens.
Nouja, instanties en de belastingdienst vinden van wel. De term eenoudergezin heb je eventueel ook nog.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:08 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
In mijn omgeving ook niet, maar ik gebruikte het om het onderscheid aan te duiden. In mijn omgeving zijn ouders me co-ouderschap gewoon vader of moeder (evt. met de vermelding gescheiden/co-ouderschap), maar iig niet alleenstaand.
Hebben je kinderen dan zowel een alleenstaande vader als alleenstaande moeder?
Wat instanties vinden staat bij mij volledig los van de termen die in de volksmond gebruikelijk zijn.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:12 schreef Donna het volgende:
[..]
Nouja, instanties en de belastingdienst vinden van wel. De term eenoudergezin heb je eventueel ook nog.
De vader van mijn kinderen heeft een nieuwe vriendin en daarmee woont hij samen en zij voeren samen een huishouden en de financiën. Dus nee, hij is geen alleenstaande vader (meer). Voor de belastingdienst ook niet.
'Alleenstaand met Kinderen' is het dan toch?quote:Op maandag 21 juli 2025 14:13 schreef Donna het volgende:
Als je alleen woont ben je toch ook alleenstaand? Als je alleen woont met je kinderen, ben je dan ineens niet meer alleenstaand?
Ja, of alleenstaande moeder of alleenstaande vader. Maar schijnbaar moet het dan weer anders als er wel co-ouderschap is.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:16 schreef Armani XL het volgende:
[..]
'Alleenstaand met Kinderen' is het dan toch?
Ja, maar daar gaat het ook niet om, het wel of niet hebben van een relatie. Alleenstaand doelt, naar mijn mening dan, meer op alleen wonen en in eigen levensonderhoud voorzien.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:15 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Wat instanties vinden staat bij mij volledig los van de termen die in de volksmond gebruikelijk zijn.
In mijn omgeving is alleenstaand überhaupt niet gebruikelijk voor mensen zonder relatie, dus daar hangt het waarschijnlijk mee samen.
En ik had het niet over jouw kinderen (ik wilde dat nog toevoegen in een edit), maar over kinderen in het algemeen waarbij beide ouders co-ouderschap hebben en er geen sprake is van samengestelde gezinnen.
Zou ik logischer vinden inderdaad, want je bent alleenstaand (woonsituatie) en je hebt kinderen.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:16 schreef Armani XL het volgende:
[..]
'Alleenstaand met Kinderen' is het dan toch?
Echt niet. Dat heeft juist nog veel meer nadelen qua vrijheid en planning.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:30 schreef Donna het volgende:
Alleenstaand met kinderen is beter dan alleenstaande moeder of alleenstaande vader.
Hoe heeft de benaming van het beestje precies invloed op vrijheid en planning?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:08 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Echt niet. Dat heeft juist nog veel meer nadelen qua vrijheid en planning.
Als het op daten aankomt is iemand van 35 zonder kinderen aantrekkelijker dan iemand van 35 met kinderen lijkt mij. Tenzij je zelf al kinderen hebt en specifiek op zoek bent naar iemand die ook kinderen heeft omdat je dat leuker vindt of zo.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:37 schreef Donna het volgende:
[..]
Hoe heeft de benaming van het beestje precies invloed op vrijheid en planning?
Lees mijn quote nog eens waarop je reageert.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:38 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Als het op daten aankomt is iemand van 35 zonder kinderen aantrekkelijker dan iemand van 35 met kinderen lijkt mij. Tenzij je zelf al kinderen hebt en specifiek op zoek bent naar iemand die ook kinderen heeft omdat je dat leuker vindt of zo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |