In mijn omgeving ook niet, maar ik gebruikte het om het onderscheid aan te duiden. In mijn omgeving zijn ouders met co-ouderschap gewoon vader of moeder (evt. met de vermelding gescheiden/co-ouderschap), maar iig niet alleenstaand.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:04 schreef Donna het volgende:
Nou er is in mijn omgeving in ieder geval niemand die de term co-vader of co-moeder gebruikt. Men noemt mij gewoon een alleenstaande moeder.
De belastingdienst ook trouwens.
Nouja, instanties en de belastingdienst vinden van wel. De term eenoudergezin heb je eventueel ook nog.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:08 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
In mijn omgeving ook niet, maar ik gebruikte het om het onderscheid aan te duiden. In mijn omgeving zijn ouders me co-ouderschap gewoon vader of moeder (evt. met de vermelding gescheiden/co-ouderschap), maar iig niet alleenstaand.
Hebben je kinderen dan zowel een alleenstaande vader als alleenstaande moeder?
Wat instanties vinden staat bij mij volledig los van de termen die in de volksmond gebruikelijk zijn.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:12 schreef Donna het volgende:
[..]
Nouja, instanties en de belastingdienst vinden van wel. De term eenoudergezin heb je eventueel ook nog.
De vader van mijn kinderen heeft een nieuwe vriendin en daarmee woont hij samen en zij voeren samen een huishouden en de financiën. Dus nee, hij is geen alleenstaande vader (meer). Voor de belastingdienst ook niet.
'Alleenstaand met Kinderen' is het dan toch?quote:Op maandag 21 juli 2025 14:13 schreef Donna het volgende:
Als je alleen woont ben je toch ook alleenstaand? Als je alleen woont met je kinderen, ben je dan ineens niet meer alleenstaand?
Ja, of alleenstaande moeder of alleenstaande vader. Maar schijnbaar moet het dan weer anders als er wel co-ouderschap is.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:16 schreef Armani XL het volgende:
[..]
'Alleenstaand met Kinderen' is het dan toch?
Ja, maar daar gaat het ook niet om, het wel of niet hebben van een relatie. Alleenstaand doelt, naar mijn mening dan, meer op alleen wonen en in eigen levensonderhoud voorzien.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:15 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Wat instanties vinden staat bij mij volledig los van de termen die in de volksmond gebruikelijk zijn.
In mijn omgeving is alleenstaand überhaupt niet gebruikelijk voor mensen zonder relatie, dus daar hangt het waarschijnlijk mee samen.
En ik had het niet over jouw kinderen (ik wilde dat nog toevoegen in een edit), maar over kinderen in het algemeen waarbij beide ouders co-ouderschap hebben en er geen sprake is van samengestelde gezinnen.
Zou ik logischer vinden inderdaad, want je bent alleenstaand (woonsituatie) en je hebt kinderen.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:16 schreef Armani XL het volgende:
[..]
'Alleenstaand met Kinderen' is het dan toch?
Echt niet. Dat heeft juist nog veel meer nadelen qua vrijheid en planning.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:30 schreef Donna het volgende:
Alleenstaand met kinderen is beter dan alleenstaande moeder of alleenstaande vader.
Hoe heeft de benaming van het beestje precies invloed op vrijheid en planning?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:08 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Echt niet. Dat heeft juist nog veel meer nadelen qua vrijheid en planning.
Als het op daten aankomt is iemand van 35 zonder kinderen aantrekkelijker dan iemand van 35 met kinderen lijkt mij. Tenzij je zelf al kinderen hebt en specifiek op zoek bent naar iemand die ook kinderen heeft omdat je dat leuker vindt of zo.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:37 schreef Donna het volgende:
[..]
Hoe heeft de benaming van het beestje precies invloed op vrijheid en planning?
Lees mijn quote nog eens waarop je reageert.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:38 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Als het op daten aankomt is iemand van 35 zonder kinderen aantrekkelijker dan iemand van 35 met kinderen lijkt mij. Tenzij je zelf al kinderen hebt en specifiek op zoek bent naar iemand die ook kinderen heeft omdat je dat leuker vindt of zo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |