quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:15 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja. Dat zeg je toch zo niet als je samen een huishouden en een gezin hebt.
Het is niet helpen. Je doet het samen.
Maar goed, dit is praten tegen een muur.
Dit was de start Donna. Jullie kunnen het allemaal prima redden. Maar feitelijk is dat niet waar hoe graag je dat ook wil verdedigen omdat je nou eenmaal in die situatie bent gestoptquote:Dat is echt onzin.
Ik ken juist veel alleenstaande moeders die het alleen wel prima vinden en alleen ook prima redden. Mezelf incluis.
Ga nooit weer samenwonen o.i.d.
Mijn kinderem hebben een moeder en een vader.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:15 schreef Masberum het volgende:
Laat ik het anders formuleren, denk je dat de kinderen een betere kans hebben met alleen een moeder of met een moeder en een vader? (de hulpfactor)
Wil je uitleggen wat je hiermee bedoelt?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Fijn dat je jezelf een spiegel voor houdt![]()
En geen vd ouders is 'een hulpfactor'. Ze delen een verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:15 schreef Masberum het volgende:
Laat ik het anders formuleren, denk je dat de kinderen een betere kans hebben met alleen een moeder of met een moeder en een vader? (de hulpfactor)
Nu neem je weer aan dat ik in die situatie ben gestopt.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:18 schreef Masberum het volgende:
[..]
[..]
Dit was de start Donna. Jullie kunnen het allemaal prima redden. Maar feitelijk is dat niet waar hoe graag je dat ook wil verdedigen omdat je nou eenmaal in die situatie bent gestopt
Nee.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:19 schreef Masberum het volgende:
[..]
Wil je uitleggen wat je hiermee bedoelt?
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:19 schreef Donna het volgende:
[..]
Mijn kinderem hebben een moeder en een vader.
Daar hoeft niet nog een man bij die 'helpt'. Je kan ook gewoon gelukkig zijn zonder huisje, boompje, beestje, gezinnetje te doen met weer een nieuwe he.
Dat staat helemaal los van het vertrouwen in mannen en alle andere aannames uit die post.
Ik begrijp er niks meer van. Jullie zijn nog bij elkaar en er is een derde man aanwezig ofzo?quote:Mijn kinderem hebben een moeder en een vader.
Daar hoeft niet nog een man bij die 'helpt'.
Nee.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:21 schreef Masberum het volgende:
[..]
[..]
Ik begrijp er niks meer van. Jullie zijn nog bij elkaar en er is een derde man aanwezig ofzo?
Als je uit elkaar bent hebben kinderen ineens niet meer beide ouders of?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:21 schreef Masberum het volgende:
[..]
[..]
Ik begrijp er niks meer van. Jullie zijn nog bij elkaar en er is een derde man aanwezig ofzo?
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:21 schreef Donna het volgende:
[..]
Als je uit elkaar bent hebben kinderen ineens niet meer beide ouders of?
quote:Ik ken juist veel alleenstaande moeders
Ja en?quote:
Wat is er 'leuk voor de kinderen'? Dat ouders uit elkaar gaan?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:24 schreef Masberum het volgende:
Oke ja wat maakt het mij eigenlijk ook uit, leuk voor de kinderen, succes de rest hiermee xd
Nou komt "Wil je uitleggen wat je hiermee bedoelt?"quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verder ben jij nou niet het beste voorbeeld van 'het belang vd kinderen boven alles stellen'...
Dit is iets wat ik ook nooit begrijp. Waarom als iemand iets goeds zegt, doen alsof het niet goed is omdat die persoon zelf niet 100% goed is? De enige reden die ik kan bedenken is vanwege wrok. Of afgunst. Waarom is mijn advies minder waardevol als het goed advies is ook al ben ik in jouw ogen een minder goed persoon?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is er 'leuk voor de kinderen Dat ouders uit elkaar gaan?
Uiteraard niet. Maar alsnog hebben ze 2 ouders. Die beide verantwoordelijk zijn voor de opvoeding vd kinderen.
Verder ben jij nou niet het beste voorbeeld van 'het belang vd kinderen boven alles stellen'...
Iets met een splinter en een balk..
Maar dat doe je niet. Je reduceert vaders tot 'hulpfactor'.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:31 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dit is iets wat ik ook nooit begrijp. Waarom als iemand iets goeds zegt, doen alsof het niet goed is omdat die persoon zelf niet 100% goed is? De enige reden die ik kan bedenken is vanwege wrok. Of afgunst. Waarom is mijn advies minder waardevol als het goed advies is ook al ben ik in jouw ogen een minder goed persoon?
En ja ik begrijp het wel, het is gewoon menselijk gedrag. Vriendjespolitiek etc. Maar ik vind dat juist zo walgelijk gedrag
Goed idee. Net te laat voor mijn vorige post thoughquote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:33 schreef Armani XL het volgende:
Zullen we voor de grap weer gewoon terug gaan naar het onderwerp van het topic in plaats van de grote masberum show ervan te maken?
Nee dan is daar niet meer op die manier sprake van nee in de meeste gevallen. Er is dan vrijwel altijd een strijd gaande die de kinderen benadeelt. Ouders zie ik als 2 personen die samenwerken voor het beste van hun kinderen. Zodra je scheidt van elkaar is daar vrijwel nooit meer sprake van. Dus nee zoals ik ernaar kijk kan jij in je eentje niet de zorg geven voor je kinderen die je zou geven als je nog samen was.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:21 schreef Donna het volgende:
[..]
Als je uit elkaar bent hebben kinderen ineens niet meer beide ouders of?
Je projecteert nogal.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 00:35 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nee dan is daar niet meer op die manier sprake van nee in de meeste gevallen. Er is dan vrijwel altijd een strijd gaande die de kinderen benadeelt. Ouders zie ik als 2 personen die samenwerken voor het beste van hun kinderen. Zodra je scheid van elkaar is daar vrijwel nooit meer sprake van. Dus nee zoals ik ernaar kijk kan jij in je eentje niet de zorg geven voor je kinderen die je zou geven als je nog samen was.
Natuurlijk is er het idee dat je juist extra probeert te geven, maar dat is ook vooral omdat je beter wil zijn dan je ex-partner. Niet zozeer vanuit de gedachte voor je kind in de meeste gevallen
Prima tochquote:Op woensdag 28 mei 2025 10:25 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ja ben nu weer single en mensen kijken je vreemd aan als je als man, 36, geen kids, single bent.
In mijn omgeving ook niet, maar ik gebruikte het om het onderscheid aan te duiden. In mijn omgeving zijn ouders met co-ouderschap gewoon vader of moeder (evt. met de vermelding gescheiden/co-ouderschap), maar iig niet alleenstaand.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:04 schreef Donna het volgende:
Nou er is in mijn omgeving in ieder geval niemand die de term co-vader of co-moeder gebruikt. Men noemt mij gewoon een alleenstaande moeder.
De belastingdienst ook trouwens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |