2 juni is er een tweede ronde gesprekken in Istanbul tussen Rusland en Oekraïne toch? Of is dat weer afgelast??quote:
Vrede komt er toch niet. De Russen zijn meesters in het frustreren van onderhandelingen en vechten door tot de volledige capitulatie van Oekraïne. Duitsland moet ook oppassen, want na de deal met Oekraïne kunnen ze binnenkort zomaar een paar raketten verwachten.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:41 schreef Mikeytt het volgende:
https://english.news.cn/2(...)4f24d6dcef7c6/c.html
China roep op het momentum van vredesgesprekken tussen Rusland en Oekraïne te behouden!
quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:40 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Vrede komt er toch niet. De Russen zijn meesters in het frustreren van onderhandelingen en vechten door tot de volledige capitulatie van Oekraïne. Duitsland moet ook oppassen, want na de deal met Oekraïne kunnen ze binnenkort zomaar een paar raketten verwachten.
Denk je dat nou serieus? Dan kunnen we het einde van Rusland wel aanzien komen, maar dat weet haatkabouter Putin ook wel.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:40 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Vrede komt er toch niet. De Russen zijn meesters in het frustreren van onderhandelingen en vechten door tot de volledige capitulatie van Oekraïne. Duitsland moet ook oppassen, want na de deal met Oekraïne kunnen ze binnenkort zomaar een paar raketten verwachten.
Ik acht de kans niet heel groot, maar sluit het zeker ook niet uit. Het kan zo zijn dat Putin vindt dat Duitsland te ver is gegaan na die deal.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk je dat nou serieus? Dan kunnen we het einde van Rusland wel aanzien komen, maar dat weet haatkabouter Putin ook wel.
Net als al die andere keren dat Moskou dat vond.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:04 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik acht de kans niet heel groot, maar sluit het zeker ook niet uit. Het kan zo zijn dat Putin vindt dat Duitsland te ver is gegaan na die deal.
Ach we hadden al 3423905283254345289395 keer bommen en nukes op onze kop moeten hebben van Putin, we gingen elke keer te ver. En werd gewaarschuwd om dat ene echt niet te doen. En dan deden we het toch en begon de cyclus weer opnieuw.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:04 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik acht de kans niet heel groot, maar sluit het zeker ook niet uit. Het kan zo zijn dat Putin vindt dat Duitsland te ver is gegaan na die deal.
Zijn er wel een paar die het met mij eens zijn. Kans is niet groot, maar alsnog zal het mij niet verbazen als het wel gebeurt.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Net als al die andere keren dat Moskou dat vond.
Ja, dat horen we letterlijk nou al 3 jaar he. Ain't gonna happen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Net als al die andere keren dat Moskou dat vond.
Ja waarschijnlijk loopt het zo af , toch heb ik het gevoel dat Duitsland deze keer echt te ver is gegaan, in de ogen van Putin dan.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Ach we hadden al 3423905283254345289395 keer bommen en nukes op onze kop moeten hebben van Putin, we gingen elke keer te ver. En werd gewaarschuwd om dat ene echt niet te doen. En dan deden we het toch en begon de cyclus weer opnieuw.
Maar dat er nog steeds niks gebeurd is wil niet zeggen dat er geen grens bestaat voor Rusland.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Ach we hadden al 3423905283254345289395 keer bommen en nukes op onze kop moeten hebben van Putin, we gingen elke keer te ver. En werd gewaarschuwd om dat ene echt niet te doen. En dan deden we het toch en begon de cyclus weer opnieuw.
Er is zelfs geen enkele logische verklaring aan te brengen dat de EU zijn defensie zou moeten vergroten door zelfs dubbel of meer te investeren elk jaar de komende 10jaren.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar dat er nog steeds niks gebeurd is wil niet zeggen dat er geen grens bestaat voor Rusland.
Verder snap ik de logica niet dat Rusland enerzijds, als wij eenmaal onze defensie op orde hebben, een aanval gaat uitvoeren op een navo-lidstaat, maar anderzijds echt nooit zal reageren op een provocatie in zijn ogen vanuit bv Duitsland. Wat is het nou?
Zelfde dat Rusland niet gelijktijdig zwak, incompetent en aan het einde van zijn Latijn is en tevens op het punt staat alle West-Europese hoofdsteden binnen te rollen met zijn tanks.
Die gaan niet Duitsland aanvallen joh, ik zie Kremlin wel voor aan om te proberen de Baltische Staten te pakken. Net als ik China wel Taiwan zie aanvallen. Voor het Kremlin zal dat een gok zijn of NAVO wel of niet in actie komt. VS lijkt zich afzijdig te houden steeds meer. In heel Europa heb je populisten die gouden regenbogen en goedkopere boodschappen beloven die niet zouden willen dat hun leger gaat dan.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar dat er nog steeds niks gebeurd is wil niet zeggen dat er geen grens bestaat voor Rusland.
Verder snap ik de logica niet dat Rusland enerzijds, als wij eenmaal onze defensie op orde hebben, een aanval gaat uitvoeren op een navo-lidstaat, maar anderzijds echt nooit zal reageren op een provocatie in zijn ogen vanuit bv Duitsland. Wat is het nou?
Zelfde dat Rusland niet gelijktijdig zwak, incompetent en aan het einde van zijn Latijn is en tevens op het punt staat alle West-Europese hoofdsteden binnen te rollen met zijn tanks.
Een aanval op de baltische staten is ook een aanval op Duitslandquote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Die gaan niet Duitsland aanvallen joh, ik zie Kremlin wel voor aan om te proberen de Baltische Staten te pakken. Net als ik China wel Taiwan zie aanvallen. Voor het Kremlin zal dat een gok zijn of NAVO wel of niet in actie komt. VS lijkt zich afzijdig te houden steeds meer. In heel Europa heb je populisten die gouden regenbogen en goedkopere boodschappen beloven die niet zouden willen dat hun leger gaat dan.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen gas geven met je colone tanks bij de sulwaki gap en een raket ergens diep in duitsland sturen om een vestiging van mbda in as te leggen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ai we moeten allemaal op passen. In een hoekje en bibberen voor de zeer indrukwekkende Russische militaire kracht.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:40 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Denk dat China kijkt naar de shitshow in Oekraïne en denkt: laten we Taiwan nou maar ff rusten.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Die gaan niet Duitsland aanvallen joh, ik zie Kremlin wel voor aan om te proberen de Baltische Staten te pakken. Net als ik China wel Taiwan zie aanvallen. Voor het Kremlin zal dat een gok zijn of NAVO wel of niet in actie komt. VS lijkt zich afzijdig te houden steeds meer. In heel Europa heb je populisten die gouden regenbogen en goedkopere boodschappen beloven die niet zouden willen dat hun leger gaat dan.
Baltische staten is Navo, en ook EU volgens mij.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Moet ik in de praktijk nog zien hoeveel landen dan full in gaan. Zeker als je andere landen hebt die weigeren zoals bijvoorbeeld een Italië.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een aanval op de baltische staten is ook een aanval op Duitsland
Dat is nooit de kracht geweest van de Russen, in de Winteroorlog van 1939 werden de Russen ook geslacht door de Finnen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ai we moeten allemaal op passen. In een hoekje en bibberen voor de zeer indrukwekkende Russische militaire kracht.
Jij maakt overigens nu precies dezelfde fout als Adolf Hitler, nadat de Russen zo eenvoudig verslagen werden door de Finnen ondanks een enorm overtal, deed hem besluiten om de Russen aan te vallen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ai we moeten allemaal op passen. In een hoekje en bibberen voor de zeer indrukwekkende Russische militaire kracht.
Dit is echt totaal niet dezelfde situatie man.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:48 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Jij maakt overigens nu precies dezelfde fout als Adolf Hitler, nadat de Russen zo eenvoudig verslagen werden door de Finnen ondanks een enorm overtal, deed hem besluiten om de Russen aan te vallen.
“The poor performance of the Red Army encouraged German Chancellor Adolf Hitler to believe that an attack on the Soviet Union would be successful and confirmed negative Western opinions of the Soviet military. After 15 months of Interim Peace, in June 1941, Germany commenced Operation Barbarossa, and the Continuation War between Finland and the Soviets began.”
Dus, de Russen onderschatten zou erg dom zijn.
Dat weet ik , op dit moment niet inderdaad, maar veel mensen denken dat de Russen nu erg zwak zijn en daar geloof ik niks van.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:49 schreef sp3c het volgende:
We zijn niet echt van plan de russen aan te vallen
Maar als ze sterk zijn. Hoezo duurt het dan al 3 jaar?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:53 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat weet ik , op dit moment niet inderdaad, maar veel mensen denken dat de Russen nu erg zwak zijn en daar geloof ik niks van.
Denk dat Rusland eerder overschat dan onderschat wordt atmquote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:53 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat weet ik , op dit moment niet inderdaad, maar veel mensen denken dat de Russen nu erg zwak zijn en daar geloof ik niks van.
Alleen heeft Duitsland en ook de Britten en Fransen nu gewoon gezegd dat er geen voorbehoud meer is aan het in puin gooien van doelen in Rusland. Dan wordt een uitputtingsslag voor de Russen ook een dure grap. Zij weten amper strategische doelen te raken. En natuurlijk, burgers terroriseren kunnen ze als de beste, maar daar win je geen oorlog mee. En het 'ze hebben onbeperkt soldaten' gaat hem ook niet worden. Dat roept men al een paar jaar, maar de resultaten zijn nogal tegenvallend.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:37 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat is nooit de kracht geweest van de Russen, in de Winteroorlog van 1939 werden de Russen ook geslacht door de Finnen.
Maar als het een uitputtingsoorlog wordt zoals de oorlog met Oekraïne dan zie ik de Russen uiteindelijk winnen.
Rationeel heb je daarin geen keuze. Je kan de gok nemen, dat het allemaal wel als een kaars uitgaat, maar als je het dan mis hebt,... staat er nogal wat op het spel.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:56 schreef sp3c het volgende:
Niks mis mee verder, ijzer moet je smeden als het heet is
Omdat Oekraïne ook gewoon het tweede grootste land van Europa is , die neem je niet zomaar in. Bovendien vind ik ook dat de Russen het niet best doen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:54 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Maar als ze sterk zijn. Hoezo duurt het dan al 3 jaar?
Een dag of drie moet voldoende zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:10 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Omdat Oekraïne ook gewoon het tweede grootste land van Europa is , die neem je niet zomaar in. Bovendien vind ik ook dat de Russen het niet best doen.
Je zou toch denken dat als ze niet betaald worden ze rechtsreeks naar Moskau marcheren in plaats van Kiev.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:16 schreef ExTec het volgende:
"Beste vladimir vladimirovic...".
Hilarisch.
[ x ]
Ik wist het ook niet (meer), maar zie hier net een tweet over:quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
2 juni is er een tweede ronde gesprekken in Istanbul tussen Rusland en Oekraïne toch? Of is dat weer afgelast??
Ze hebben grote tekorten in Rusland aan allerlei basisproducten. Ook bijvoorbeeld wortelen en uien.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:20 schreef oheng het volgende:
Tering hey wat zijn aardappelen in rusland duur. 130 roebels voor 1KG aardappelen uit Egypte, en uit rusland 170 roebel gemiddeld
Ja, die zijn zo goed als op, hoorde ik. rus heeft nu de duurste aardappelen in heel europa.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:20 schreef oheng het volgende:
Tering hey wat zijn aardappelen in rusland duur. 130 roebels voor 1KG aardappelen uit Egypte, en uit rusland 170 roebel gemiddeld
Ben niet zo'n goede huisman, maar nieuwe aardappeloogst duurt niet lang meer, denk ik. Maar aardappelen in de grond is, zeker in Rusland, niet hetzelfde als dampende piepers op je bord.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, die zijn zo goed als op, hoorde ik. rus heeft nu de duurste aardappelen in heel europa.
Putin Acknowledges Russia’s Potato Shortage Amid Record Price Increases
Augustus is de oogst, hoewel in sommige oblasts de oogst al in juli begint.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben niet zo'n goede huisman, maar nieuwe aardappeloogst duurt niet lang meer, denk ik. Maar aardappelen in de grond is, zeker in Rusland, niet hetzelfde als dampende piepers op je bord.
Basisrente is 21% he....quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:37 schreef ExTec het volgende:
En dit terwijl je zou verwachten dat de orders door het dak gaan, daar westerse landbouwmachines niet meer verkrijgbaar zijn.
Maar: nee.
Russian harvester maker suspends production as demand from farmers collapses
Dat is een factor. Andere is schreeuwend personeelstekort. Waarom je rug vergallen op een boerderij als je voor veel meer geld dat ook kan doen in een fabriek waar je roestige tanks kan refurbishen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:37 schreef oheng het volgende:
MAar goed, dit was al jaren geleden voorspelt, aangezien ze geen Nederlands zaaigoed meer kunnen kopen.
De kans op gedonder wordt er zo wel groter op. Dus we moeten Rusland nog harder de duimschroeven aandraaien.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat als ze niet betaald worden ze rechtsreeks naar Moskau marcheren in plaats van Kiev.
Dat is helemaal niet nodig zolang Europa gas blijft kopen. Met de opbrengst daarvan subsidieer je gewoon alles en het volk vindt het wel best.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Met zoveel (landbouw)grond beschikbaar blijf ik dat toch apart vinden. Ruim dertig jaar na de val van de muur moet er toch ook wel knowhow beschikbaar zijn.
Ja, rusland is goed op weg om het platteland te ontvolken.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is een factor. Andere is schreeuwend personeelstekort. Waarom je rug vergallen op een boerderij als je voor veel meer geld dat ook kan doen in een fabriek waar je roestige tanks kan refurbishen.
Welnee. Die dreigementen zijn er om ge-echood te worden op de westerse journaals en in de westerse kranten zodat lezers en kijkers zenuwachtig worden en hun volksvertegenwoordigers oproepen tot voorzichtigheid / het stoppen van wapensteun / het starten van 'onderhandelingen'.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:40 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Duitsland moet ook oppassen, want na de deal met Oekraïne kunnen ze binnenkort zomaar een paar raketten verwachten.
Al het eten is afgrijselijk duur geworden in rusland. Neem bijvoorbeeld maar tomaten; de meest goedkope tomaten zijn al gauw meer dan 300 roebel voor 1KG.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Verdubbel de kosten voor basisbehoeften voor elke Rus. Laat ze maar in de rij van de gaarkeukens aanschuiven als ze hun vreten niet kunnen betalen. Hoe meer gemor, hoe beter.
300 Roebel = 3,37 Euro.quote:
Terrorisme kan gewoon een casus belli zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:50 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Welnee. Die dreigementen zijn er om ge-echood te worden op de westerse journaals en in de westerse kranten zodat lezers en kijkers zenuwachtig worden en hun volksvertegenwoordigers oproepen tot voorzichtigheid / het stoppen van wapensteun / het starten van 'onderhandelingen'.
De vergelding komt vervolgens via een doorgeknipte kabel, een hack van kritische overheidsinfra, een brandpakket in een vliegtuig of een mesaanval op een station. Daar heeft Duitsland, net als veel andere Europese landen die UA openlijk steunen, al veel langer last van.
De Russen gaan echt niet openlijk een conventionele oorlog starten met de EU of de NAVO.
Dan moet Poetin Trump bedanken. Die roept dat de informele deal van na WO2 -Europa houdt zich militair in in ruil voor bescherming en steun en leiderschap van de VS- over is. Nou, OK, dan gaan we ons toch weer tot de tanden bewapenen. Logisch gevolg.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:29 schreef ExTec het volgende:
Daar zou ik ook wakker van liggen, ja.Vrijwel alle west-europeanen weten instinctief hoe verontrustend het kan zijn als aldaar de laarzen weer gaan marcheren.
Bekijk deze YouTube-video
Rusland is van mening dat het nog steeds recht heeft op de oude invloedssfeer van de Sovjet Unie en Russisch keizerrijk daarvoor. Landen of gebieden die ergens ooit deel hebben uitgemaakt van die invloedssfeer zijn in hun ogen nog steeds ondergeschikt aan Rusland, daarom staat het Rusland ook vrij om daar wel landjepik op te plegen als die landen niet ondergeschikt genoeg zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:33 schreef Jippie het volgende:
Dit al voorbij gekomen?
Amerikaanse gezant: Russische zorgen over NAVO-uitbreiding zijn terecht
De Amerikaanse speciale gezant voor Oekraïne, Kellogg, heeft begrip getoond voor de Russische eis om een einde te maken aan de oostwaartse uitbreiding van de NAVO.
Volgens Kellogg is dit een terechte zorg, aldus de Amerikaanse omroep ABC. Hij herhaalde dat de Verenigde Staten gekant zijn tegen de toetreding van Oekraïne tot de westerse militaire alliantie. Kellogg stelde tevens dat
de Amerikaanse president Trump teleurgesteld was in Moskou, omdat hij bij Kremlinleider Poetin een zekere mate van onredelijkheid had opgemerkt. Tegelijkertijd bekritiseerde de speciale vertegenwoordiger Rusland voor de aanhoudende aanvallen op Oekraïense steden.
Vandaag begint in Singapore een driedaagse internationale veiligheidsconferentie, waarbij ook de oorlogssituatie aan bod komt.
Bron
---------------------
Kan iemand mij uitleggen waarom uitbreiding van de NAVO aan de oostflank bedreigend kan zijn?
De NAVO doet toch niet aan landjepik, en komt alleen in actie als één van hun leden wordt aangevallen op één of andere manier?
Mmmhh zo doe ik het al jaren. De basisindex (2022) is 100 roebel = 100 eurocent. De russische centrale bank is krampachtig bezig om *ongeveer* die koers aan te houden, dus die gebruik ik.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:24 schreef MaxMark het volgende:
[..]
300 Roebel = 3,37 Euro.
Misschien handig om niet het ene in Roebels te zeggen en het andere in Euro, we kennen niet allemaal de koersen
Dat is het idee van Poetinquote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:45 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Rusland is van mening dat het nog steeds recht heeft op de oude invloedssfeer van de Sovjet Unie en Russisch keizerrijk daarvoor. Landen of gebieden die ergens ooit deel hebben uitgemaakt van die invloedssfeer zijn in hun ogen nog steeds ondergeschikt aan Rusland, daarom staat het Rusland ook vrij om daar wel landjepik op te plegen als die landen niet ondergeschikt genoeg zijn.
Dat die landen zelf liever geen deel uitmaken van die invloedssfeer en zich toen de kans voordeed massaal richting de NAVO gingen ziet Rusland als westerse inmenging in hun invloedssfeer en vormt daarom een dreiging naar Rusland.
quote:LIVE | Turkije stelt overleg tussen Zelenski, Poetin en Trump voor
2 uur geledenin Buitenland
De laatste vredesonderhandelingen tussen Oekraïne en Rusland hebben niet tot een staakt-het-vuren geleid.
Sterker nog, over en weer worden dagelijks grote aanvallen uitgevoerd.
Dit tot grote teleurstelling van de Westerse grootmachten.
In reactie daarop bereidt het Westen zich voor om de druk op Moskou verder op te voeren. Volg de laatste ontwikkelingen in ons liveblog.
Maar dan is het toch bizar dat Kellog begrip heeft voor het Russische standpunt? Is dat hielenlikkerij of is dit iets waar we ons zorgen over moeten maken.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:45 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Rusland is van mening dat het nog steeds recht heeft op de oude invloedssfeer van de Sovjet Unie en Russisch keizerrijk daarvoor. Landen of gebieden die ergens ooit deel hebben uitgemaakt van die invloedssfeer zijn in hun ogen nog steeds ondergeschikt aan Rusland, daarom staat het Rusland ook vrij om daar wel landjepik op te plegen als die landen niet ondergeschikt genoeg zijn.
Dat die landen zelf liever geen deel uitmaken van die invloedssfeer en zich toen de kans voordeed massaal richting de NAVO gingen ziet Rusland als westerse inmenging in hun invloedssfeer en vormt daarom een dreiging naar Rusland.
En dan ben je in feite heel coulant. Je zou willen weten wat een zwarthandelaar in een land wat grenst aan rus, je aan roebels geeft voor 1 eurodollar.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:47 schreef oheng het volgende:
[..]
Mmmhh zo doe ik het al jaren. De basisindex (2022) is 100 roebel = 100 eurocent. De russische centrale bank is krampachtig bezig om *ongeveer* die koers aan te houden, dus die gebruik ik.
Het gaat verder; ze zijn óók van mening dat zij de rechtmatige opvolgers zijn van het Oost Romeinse rijk/Byzantium, en daarom recht hebben op Constantinopel, het hele Zwarte Zee gebied, en daarna het hele Middellandse Zee gebied.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:45 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat is een hele goeie vraag, en ik heb mij weleens verdiept in een manier om dat te achterhalen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dan ben je in feite heel coulant. Je zou willen weten wat een zwarthandelaar in een land wat grenst aan rus, je aan roebels geeft voor 1 eurodollar.
quote:
Komen we lastig achter, maar in deze topic, vraag me niet welk deel ofzo, was er een keer een turkse nl'er, die gaf aan dat je bij de zwarthandelaar waar hij/zij/het zicht op had, je ongeveer dubbel zo veel kreeg. En dat is al maanden terug.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:59 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat is een hele goeie vraag, en ik heb mij weleens verdiept in een manier om dat te achterhalen.
Het wordt allemaal telkens lastiger om info uit rusland te krijgen. Alle russische milbloggers gaan dood, en ik moet zelfs een russische VPN gebruiken om websites te bezoeken.
Nee, bijv. Rybar leeft nog. Maar ja zijn informatie is zeer discutabel geworden sinds eind 2022.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]![]()
![]()
ook als ze netjes over de poetin berichten ?/
Kellogg is gewoon pro-Rusland. Dat blijkt al maanden uit alles. Daarom heeft Trump hem ook aangesteld. Dat is toch geen verrassing?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
Maar dan is het toch bizar dat Kellog begrip heeft voor het Russische standpunt? Is dat hielenlikkerij of is dit iets waar we ons zorgen over moeten maken.
Je zal de Russen het gevoel moeten geven dat ze enigszins onderhandelen met een partij die oog heeft voor hun noden. Al is het maar omdat er militair weinig opties meer zijn, en usa wil er liever niet nig verder in betrokken raken.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kellogg is gewoon pro-Rusland. Dat blijkt al maanden uit alles. Daarom heeft Trump hem ook aangesteld. Dat is toch geen verrassing?
Waarom moet Rusland met de VS onderhandelen?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je zal de Russen het gevoel moeten geven dat ze enigszins onderhandelen met een partij die oog heeft voor hun noden. Al is het maar omdat er militair weinig opties meer zijn, en usa wil er liever niet nig verder in betrokken raken.
Ik denk dat Kellogg buigt/bang is voor Trump. Dat verklaart ook het veranderende standpunt van bijv Rubio.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kellogg is gewoon pro-Rusland. Dat blijkt al maanden uit alles. Daarom heeft Trump hem ook aangesteld. Dat is toch geen verrassing?
Nee, op zich niet. Beetje slijmen met Poetin en schilderijen met de afbeelding van Trump aannemen is imo echt wat anders dan uitspraken doen over activiteiten NAVO ten gunste van Rusland. Hiermee valt hij mijn inziens 'zijn' bondgenoten in de NAVO af.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat de vs er niet zomaar uit kan omdat zij Oekraine steunt?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom moet Rusland met de VS onderhandelen?
Morgen zeggen ze gewoon weer wat anders.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:18 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee, op zich niet. Beetje slijmen met Poetin en schilderijen met de afbeelding van Trump aannemen is imo echt wat anders dan uitspraken doen over activiteiten NAVO ten gunste van Rusland. Hiermee valt hij mijn inziens 'zijn' bondgenoten in de NAVO af.
Ze hebben toch al een paar keer de hulp gestopt? Of niet soms?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat de vs er niet zomaar uit kan omdat zij Oekraine steunt?
Ze laten Oekraïne niet zomaar vallen.
Ja, maar daarvan bleek dat het niet de bedoeling was. Deed hegseth op eigen houtje. Omdat die 'dacht' dat trump dat wilde.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze hebben toch al een paar keer de hulp gestopt? Of niet soms?
Het is beide, vanaf de VS zijn kant, ongetwijfeld van boven opgelegd, is er een hoop hielenlikkerij richting Rusland. Kellogg was voorheen ook gezant van Rusland en is daar na klachten van de Russen weggestuurd omdat hij teveel op de handen van Oekraïne was, zijn vervanger in Rusland is fanboy #1 van Poetin. Sindsdien lijkt het alsof Kellogg al veelvuldig op de handen is getikt als die iets te positiefs zei voor/over Oekraïne, die vent lijkt ook vooral met zichzelf bezig te zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
Maar dan is het toch bizar dat Kellog begrip heeft voor het Russische standpunt? Is dat hielenlikkerij of is dit iets waar we ons zorgen over moeten maken.
militair zijn er nog wel wat optiesquote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je zal de Russen het gevoel moeten geven dat ze enigszins onderhandelen met een partij die oog heeft voor hun noden. Al is het maar omdat er militair weinig opties meer zijn, en usa wil er liever niet nig verder in betrokken raken.
Beter lezen. Uit hun eerste overleg kwam de overeenkomst dat de landen hun voorwaarden voor het bereiken van een wapenstilstand schriftelijk met elkaar zouden delen, Rusland heeft dat nog steeds niet gedaan. Het enige wat Oekraïne wil is dat ze dat doen voor het tweede gesprek sinds die voorwaarden het onderwerp van de gesprekken zijn en zonder het gesprek zinloos is.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:25 schreef Mikeytt het volgende:
Lees trouwens dat juist Oekraïne nu de onderhandelingen dwars zit. Ze eisen blijkbaar een vredesvoorstel van Rusland voor de onderhandelingen door kunnen gaan...
Klopt, en dat gaat dus gewoon niet gebeuren.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:27 schreef Timwonnacott het volgende:
Ik heb persoonlijk meer het gevoel dat de VS/Trump de oorlog wil beëindigen om hem te beëindigen, niet om tot een duurzame vrede te komen en dat we over een paar jaar gewoon weer dat gekut krijgen aan de Europese grenzen wat voor ons als EU sowieso zorgelijk is.
quote:Ukraine’s military intelligence agency (HUR) was behind explosions near Desantnaya Bay in Russia's Vladivostok on May 30, which reportedly damaged military personnel and equipment, a source in HUR told the Kyiv Independent.
According to the source, two blasts occurred early in the morning at a site where Russia’s 47th Separate Air Assault Battalion of the 155th Separate Guards Marine Brigade was stationed.
The 155th Marine Brigade has been actively involved in the full-scale invasion of Ukraine, including battles in Mariupol and Vuhledar in Donetsk Oblast, as well as operations in Russia’s Kursk Oblast.
Het is een bekende techniek van soldaten om zo bewegingsloos mogelijk te zijn als er vijandelijke drones boven hen vliegen om zo geen doelwit te worden. Niet eens zo'n slechte tactiek, maar deze soldaat gaat er te ver mee.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:49 schreef ExTec het volgende:
Deze heeft ook wel wat reuring veroorzaakt op sociale media. Incl. heel veel gejank dat het 'vast wel' een oorlogsmisdaad is. Maar hij lijkt niet gewond, geeft zich niet over, en lijkt prima in staat om te vechten. Hij doet het alleen niet.
[ x ]
Nu is hij herkenbaar, dus dan is het moeilijker om hem als vermist op te geven om zo onder het betalen van een bedrag aan de familie uit te komen. Ik denk dat hij zoiets dacht.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:49 schreef ExTec het volgende:
Deze heeft ook wel wat reuring veroorzaakt op sociale media. Incl. heel veel gejank dat het 'vast wel' een oorlogsmisdaad is. Maar hij lijkt niet gewond, geeft zich niet over, en lijkt prima in staat om te vechten. Hij doet het alleen niet.
[ x ]
Je hebt gelijk! Stond niet vermeld in mijn bron. Of althans, niet in hetzelfde nieuwsbericht.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:34 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Beter lezen. Uit hun eerste overleg kwam de overeenkomst dat de landen hun voorwaarden voor het bereiken van een wapenstilstand schriftelijk met elkaar zouden delen, Rusland heeft dat nog steeds niet gedaan. Het enige wat Oekraïne wil is dat ze dat doen voor het tweede gesprek sinds die voorwaarden het onderwerp van de gesprekken zijn en zonder het gesprek zinloos is.
Zou wel een mooie cheat wezen, op het moment dat de vijand wil schieten, snel je wapen weggooien en gaan zitten.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:49 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Precies. Als ze hem laten lopen voegt hij zich gewoon weer bij zijn gevechtsgroep en is de kans aanwezig dat hij Oekraïners doodt.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is een bekende techniek van soldaten om zo bewegingsloos mogelijk te zijn als er vijandelijke drones boven hen vliegen om zo geen doelwit te worden. Niet eens zo'n slechte tactiek, maar deze soldaat gaat er te ver mee.
Hoe dan ook....het is een soldaat die weigert zich over te geven en daarom een legitiem doelwit. Zo'n dronebestuurder heeft ook geen andere mogelijkheid om dit doelwit te neutraliseren.
Ik heb ook beelden gezien waar Russische soldaten zich zelf opbliezen met een granaat; als er een drone boven ze hing.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is een bekende techniek van soldaten om zo bewegingsloos mogelijk te zijn als er vijandelijke drones boven hen vliegen om zo geen doelwit te worden. Niet eens zo'n slechte tactiek, maar deze soldaat gaat er te ver mee.
Hoe dan ook....het is een soldaat die weigert zich over te geven en daarom een legitiem doelwit. Zo'n dronebestuurder heeft ook geen andere mogelijkheid om dit doelwit te neutraliseren.
Deze man heeft überhaupt niets in Oekraïne te zoeken.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:49 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
De russische propagandisten melken dit weer helemaal uit terwijl rusland zelf met drones op burgers jagen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:49 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Kellogg en Witkoff zijn gewoon pro-Rusland. Witkoff begon al direct te zwatelen over “de legitieme veiligheidszorgen van Rusland” terwijl de NAVO een defensieve alliantie is, en dat weten de Russen ook wel.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
Zo ziet Rusland dat niet.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 16:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kellogg en Witkoff zijn gewoon pro-Rusland. Witkoff begon al direct te zwatelen over “de legitieme veiligheidszorgen van Rusland” terwijl de NAVO een defensieve alliantie is, en dat weten de Russen ook wel.
Het is bizar dat de NAVO Rusland een veto zou moeten geven over wie er wel en niet toetreden. Als NAVO geef je dan trouwens feitelijk de middelvinger aan de soevereiniteit van de betreffende landen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |