![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 ht topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin sterdahl en Gerard Joling kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je brinta op hebt (of wijn), dat je midden in de nacht een feestje geeft, dat je jezelf een weinig subtiel naamtopic geeft, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je niet wist dat Spock een broer heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vr het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het caf, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Dat was vorig jaar al
Same shit, different day
SC hopper present
Om in de trant te blijven: WHAT THE HELL JUST HAPPEND?!?
![GrL8sEyXkAAAwRK?format=jpg&name=large]()
De uitslag voor de overzichtelijkheid
De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:
Sinds de spanningen binnen Europa is het ESF wel een beetje verneukt ja. Het viel me nog mee dat Oekrane niet ook nog 200 punten aan sympathy votes voor een meh liedje kreeg
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Nee, dat was op randje balanceren.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Deze valt wel in de categorie Leg het maar uit.
Maar we blijven gewoon voor altijd de jury winnaar als eindwinnaar hebben zo
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:08 schreef Mexicanobakker het volgende:[..]
Sinds de spanningen binnen Europa is het ESF wel een beetje verneukt ja. Het viel me nog mee dat Oekrane niet ook nog 200 punten aan sympathy votes voor een meh liedje kreeg
Het Oekrane effect is wel weg inderdaad
Same shit, different day
SC hopper present
Maar ook dit jaar had Isral een nummer dat “normaal” top 5 haalt bij de jury en ongeveer net zoveel punten als Zwitserland bij demense thuis
Teya kan weer met de Flixbus naar huis
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:09 schreef TheArt het volgende:[..]
Ik denk dat het kwam door 2 dingen: er zat voor mijn gevoel echt nul tempo in de show en waren er veel te veel onderbrekingen. En dat in combinatie met het feit dat het middenstuk van de show redelijk matig was, dus er zullen veel mensen zijn afgehaakt. Mijn vriendin naast me was er na Finland en de break die daarna kwam ook wel klaar mee.
Ja dat klopt wel. Tempo was nul.
Ik moet hier echt even van bijkomen
quote:
Ik denk dat het kwam door 2 dingen: er zat voor mijn gevoel echt nul tempo in de show en waren er veel te veel onderbrekingen. En dat in combinatie met het feit dat het middenstuk van de show redelijk matig was, dus er zullen veel mensen zijn afgehaakt. Mijn vriendin naast me was er na Finland en de break die daarna kwam ook wel klaar mee.
Tussen Itali en Zweden vond ik alleen Zwitserland echt leuk en daarin was ik blijkbaar de enige van Europa.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Volgend jaar kan Slowakije wel terugkeren. Die hoeven maar drie keer te rollen om terug in eigen hoofdstad te zijn vanuit Wenen.
quote:
Dat gevoel heb ik ook wel. Al was dat lastig te voorzien. Vorig jaar was dat matige middenstuk nog langer, en zaten alle toppers aan het einde.
quote:
Zolang Isral (en in mindere mate Oekrane) de televoting kapen is dat wel een gegeven ja
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Nee joh. Heb je me hier niet zien juichen voor Zwitserland?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Het is veel beter om naar Oostenrijk te gaan dan naar Zweden en Isral maar toch.
Ik kan er niet bij hoe zwisterland 0 punten kreeg.
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:12 schreef Redefine het volgende:Nog los van Isral is dit jaar wel weer het jaar van de enorme diaspora voting. Dat was een aantal jaren flink minder. Maar nu heb je weer Polen en Albani die heel veel diaspora punten pakken.
Komt natuurlijk omdat er maar 4 niet-Baltische Oostbloklanden meededen. Die pakken dan alle punten mee van heel (zuid)oost-Europa
quote:
Was cynisme naar de belachelijke nul natuurlijk
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:09 schreef Symphonic het volgende:[..]
Rusland mag ook niet meedoen en Israel wel? Meerdere omroepen hebben protest aangetekend en de EBU doet er niets mee.
Daar hebben juries niks mee te maken. Die moeten naar de kwaliteit van het liedje kijken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabb
quote:
Ja, die twee pakken samen iets van 400 punten ‘te veel’ voor hun liedje, die dus uit het spel zijn.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ik denk dan toch omdat de mensen thuis het te onopvallend vonden. Plus dat het organiserend land meestal al niet echt hoog scoort bij het publiek.
quote:
Tsja, dan had Isral waarschijnlijk gewonnen. Dan heeft het EBU een groot probleem. Leuk om Isral te verdedigen, maar met de situatie in dat land kun je niet eens veilig een wedstrijdje zingen houden natuurlijk. Even los van dat ze niet die punten op de televote pakken omdat het liedje zo goed is. Normaal zou dit wel top 10 zijn, maar dan juist door de jury.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:14 schreef Fred_B het volgende:[..]
Ja, die twee pakken samen iets van 400 punten ‘te veel’ voor hun liedje, die dus uit het spel zijn.
Plus nog wat diaspora landen erbij en er zijn echt al heel erg veel punten weg.
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:15 schreef Redefine het volgende:[..]
Ik denk dan toch omdat de mensen thuis het te onopvallend vonden. Plus dat het organiserend land meestal al niet echt hoog scoort bij het publiek.
Mensen waren na Oostenrijk mentaal afgehaakt. Letterlijk alles daarna zonder diaspora/buren valt tegen.
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:14 schreef Fred_B het volgende:[..]
Ja Oekrane had er normaal Max 50 gehad en Isral ook. Bovendien corrigeren de jury’s daar (in ieder geval voor Isral) weer voor. Conclusie is dat dat een enorm voordeel is voor de jurymagneten. Dat zei ik donderdag overigens al, ik ben een visionair.
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:15 schreef TheArt het volgende:[..]
Conclusie is eigenlijk wel dat de nummers in het Frans niet echt gepruimd worden in Europa.
Isral deed het best aardig
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:16 schreef Fred_B het volgende:[..]
Mensen waren na Oostenrijk mentaal afgehaakt. Letterlijk alles daarna zonder diaspora/buren valt tegen.
'Wat was er nog meer? Geen idee, zullen we dan maar op ons buur/thuisland stemmen?'
quote:
Het had ook Zweden of Isral kunnen zijn
quote:
Het lachwekkende van de televoting:
Israel 297
Zwitserland 0
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
Koen66
Sweet Lake City
quote:
het publiek maakte dat weer goed
Same shit, different day
SC hopper present
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:16 schreef Mexicanobakker het volgende:[..]
Ja Oekrane had er normaal Max 50 gehad en Isral ook. Bovendien corrigeren de jury’s daar (in ieder geval voor Isral) weer voor. Conclusie is dat dat een enorm voordeel is voor de jurymagneten. Dat zei ik donderdag overigens al, ik ben een visionair.
Het is niet dat Oostenrijk totaal onverwacht is h. Al welen tweede bij de bookmakers. Al had ik het zelf niet als een inzending die tegelijk Zweden, Frankrijk en Isral kon verslaan.
Belgie voorlaatste in de halve finale volgens VRT
quote:
Inderdaad, dat kon ook echt niet
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:18 schreef Fred_B het volgende:[..]
Het is niet dat Oostenrijk totaal onverwacht is h. Al welen tweede bij de bookmakers. Al had ik het zelf niet als een inzending die tegelijk Zweden, Frankrijk en Isral kon verslaan.
Ook meer punten dan Zweden in de televoting toch?
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Wie was dan laatste? Hebben we de uitslagen vd semi's nu dan? Waar staan die?
Koen66
Sweet Lake City
quote:
ik denk dat de meerderheid Israel toch wel als de aanvaller ziet tegenwoordig
Same shit, different day
SC hopper present
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Klopt. Maar dan wel een verdediger van het type Pepe, Ramos etc.
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:15 schreef TheArt het volgende:[..]
Conclusie is eigenlijk wel dat de nummers in het Frans niet echt gepruimd worden in Europa.
Dat was toch al bekend? En er dan toch weer in trappen Nederland zijnde
quote:
Nee, maar 17 punten minder
Perrin
Toekomst. Made in Europe.
quote:
We hadden Barbara Pravi al in 2021.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Maar Nederland had toch een geweldige staging hoorde ik iedereen zeggen....
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:18 schreef Fred_B het volgende:[..]
Ze worden.. 3e? Bij de televote ofzo? Dan is het gewoon een verdiende winnaar verder.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ah ok. Alsnog een bizar klein verschil als je naar de verwachtingen vooraf kijkt.
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
Petra Mede heeft ook een paar ton door haar neus geboord zien worden vanavond.
Graag een moment stilte voor Petra.
quote:
Ja, die verwacht je allebei op 30 ofzo
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:20 schreef TheArt het volgende:[..]
Deze startpositie heeft Estland wel plek 3 gebracht, wat vrij bizar is voor een nummer vanaf positie 3. Ik denk met een plek in de tweede helft dat ze absoluut niet in de top 3 waren geindigd.
Ja, we zijn eigenlijk gewoon bezig met een experiment wat er gebeurt als je publieksfavorieten aan het begin en het einde van de show neerzet en daartussen een uur middelmaat. In plaats van een organische show.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Gezien de stemming bij jury en publiek een terechte winnaar ja.
Perrin
quote:
Nee maar ik vond Zo M daar wel heel erg op lijken. En niet beter.
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Nee joh
Wel een tof lied ook
Koen66
Sweet Lake City
quote:
in 2019 lukte dat anders wel prima
Same shit, different day
SC hopper present
quote:
4e.
Uiteraard is het dikverdiend. Het verbaast me alleen dat zo’n liedje met zo’n act zo goed kan scoren.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Mwah. Voila liep wel wat vlotter en had een veel betere staging.
Matt snapt het ook allemaal niet
Ik vind het wel lekker dat Frankrijk onderuit is gegaan. Die dachten het allemaal wel even te winnen.
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:25 schreef Fred_B het volgende:[..]
4e.
Uiteraard is het dikverdiend. Het verbaast me alleen dat zo’n liedje met zo’n act zo goed kan scoren.
Wie nog meer hoger dan? Isral, Estland en? Had Zweden ook net iets hoger?
quote:
Dit was altijd een liedje alleen voor de jury. n van de weinige dingen die te voorzien waren. Al had ik hem zelf nog op 40 televotingpunten.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat was ook geen super staging. Dat was 7 uit 10 ofzo. Daar was het liedje gewoon populair genoeg.
Overigens vind ik ondanks mijn opmerkingen dat een staging in veel gevallen niet heel veel uitmaakt. Soms kan het wel enorm helpen (CATS) of enorm tegenwerken, maar meestal is het een klein plusje of minnetje.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:26 schreef Fred_B het volgende:[..]
Dit was altijd een liedje alleen voor de jury. n van de weinige dingen die te voorzien waren. Al had ik hem zelf nog op 40 televotingpunten.
Ik had ook wel meer televoting punten verwacht. Maar ja het is wel de organisator he.
Perrin
quote:
Ja same, leek nogal een uitgemaakte zaak.
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:23 schreef Fred_B het volgende:[..]
Ja, we zijn eigenlijk gewoon bezig met een experiment wat er gebeurt als je publieksfavorieten aan het begin en het einde van de show neerzet en daartussen een uur middelmaat. In plaats van een organische show.
Ik denk dat de nieuwe regel dat je gelijk vanaf het begin mag stemmen enorme invloed heeft. Hierdoor is een vroege positie misschien helemaal niet meer nadelig.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:26 schreef Fred_B het volgende:[..]
0 is echt bizar natuurlijk, je verwacht dat de stokbroden hier nog wel voldoende voor vallen voor een top 10 aldaar
Ook hier maar even.
Claude mag trots zijn hoor. 12de plek is niet om voor te schamen. Tuurlijk zijn we teleurgesteld omdat het geen top 5 is maar de puntentelling ging alle kanten op. Dat is niet aan Claude te verwijten.
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Bron? Waar kan ik dat lezen?
Perrin
quote:
Ja hier was ook wat verontwaardiging.
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:30 schreef NailQueen het volgende:Ook hier maar even.
Claude mag trots zijn hoor. 12de plek is niet om voor te schamen. Tuurlijk zijn we teleurgesteld omdat het geen top 5 is maar de puntentelling ging alle kanten op. Dat is niet aan Claude te verwijten.
Te weinig gescoord bij de zuurie. Daar had ie dicht op Frankrijk moeten zitten voor een echt mooie klassering
Redefine
Ignorance is bliss
Itali heeft zoals vanouds weer enorm geprobeerd om hun concurrenten weinig punten te geven en andersom veel punten. Estland dan nog een soort van uitzondering, maar die hadden ze denk ik niet zo hoog geschat. Verder totaal 4 punten voor Oostenrijk , 5 voor Zweden en 0 voor Frankrijk.
Daar staan 18 San Marino tegenover 17 voor Estland, daarna 13 voor Albani, 12 VK, 8 Oekrane, 8 Isral.
Het blijft ook een onsportief land als het op punten aangeven komt he
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:30 schreef Roger_Epiales het volgende:[..]
Dat vond ik nu ook bij Oostenrijk. Zijn winnaarsoptreden zou ik niet zo snel voor gegaan zijn, het was echt het nummer met die zwart wit act erbij wat het maakte.
Klopt. Moldavi heeft dat ook een paar keer gehad.
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:31 schreef Redefine het volgende:Itali heeft zoals vanouds weer enorm geprobeerd om hun concurrenten weinig punten te geven en andersom veel punten. Estland dan nog een soort van uitzondering, maar die hadden ze denk ik niet zo hoog geschat. Verder totaal 4 punten voor Oostenrijk , 5 voor Zweden en 0 voor Frankrijk.
Daar staan 18 San Marino tegenover 17 voor Estland, daarna 13 voor Albani, 12 VK, 8 Oekrane, 8 Isral.
Het blijft ook een onsportief land als het op punten aangeven komt he

Tsja die punten voor San Marino en Estland zijn nog wel te verklaren.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Die uitslag zie ik nog nergens staan...
12de... Valt toch een beetje tegen. Israel de "People's winner" valt me ook ontzettend tegen.
Redefine
Ignorance is bliss
Voor de liefhebbers van de stemmen:
https://eurovisionworld.com/eurovision/2025https://eurovision.tv/event/basel-2025/grand-finalDaarna kun je ook nog op de halve finales klikken, maar die zijn nog niet bekend.
quote:
Had je anders verwacht? Europa is een smakeloos continent. Bij Oekrane in 2022 gedoogd ik het eenmalig maar die sympathy votes die nog zouden komen als ze elkaar op het podium onder zouden schijten mogen wel achterwege blijven
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Eens. Daarom maakte het mij ook niet zo uit dat de liedjes van Jeangu niet zo boeiend waren. Als je dan een keer slecht scoort dan maar als organiserend land.
quote:
Isral had ik wel onhandig gevonden.
Koen66
Sweet Lake City
quote:
zo scherp ben ik intussen niet meer
Same shit, different day
SC hopper present
quote:
Vind je dat ze Albani te weinig punten hebben gegeven?
Points given by televoters
12 Israel Israel
10 Poland Poland
8 Estonia Estonia
7 Sweden Sweden
6 Finland Finland
5 Greece Greece
4 Ukraine Ukraine
3 Austria Austria
2 Italy Italy
1 Germany Germany
ONZE televotingpunten
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:37 schreef Strani het volgende:[..]
Ik denk ook dat die emotie aan het einde van z'n performance bij veel mensen niet zo goed zal zijn gevallen. Ik hou daar zelf ook helemaal niet van (omdat het nep leek).
Het leek voor mij niet nep.
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:38 schreef Roger_Epiales het volgende:[..]
Ik ook niet, heb een groot deel van de avond in een caf doorgebracht en ben bij thuiskomst niet op alcoholvrij overgestapt zeg maar.
ik zit nog steeds aan de rum
Same shit, different day
SC hopper present
Koen66
Sweet Lake City
quote:
nee dat was het ook niet
Same shit, different day
SC hopper present
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:36 schreef Redefine het volgende:Wat betreft Itali. Die worden doodleuk weer vijfde met een liedje wat grijze middenmoot is. Uiteraard sturen ze heel vaak kwaliteit, maar als ze dat niet doen maakt het meestal niks uit voor de uitslag. Idem voor Zweden.
Ik vond dit liedje wel mooi, ik snap wel dat het scoort bij de jury.
Hier had het publiek natuurlijk ook een nul voor moeten geven, maar zelfs een matig liedje van Itali kan nog wel op een punt of 40 rekenen
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:37 schreef Strani het volgende:[..]
Ik denk ook dat die emotie aan het einde van z'n performance bij veel mensen niet zo goed zal zijn gevallen. Ik hou daar zelf ook helemaal niet van (omdat het nep leek).
Zou kunnen. Maar daar stappen mensen denk ik wel overheen. Het zal vooral komen omdat het nummer toch vooral een niemendalletje blijft en dat Frans nou geen populaire taal is qua ESF inzendingen.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:37 schreef Fred_B het volgende:Points given by televoters
12 Israel Israel
10 Poland Poland
8 Estonia Estonia
7 Sweden Sweden
6 Finland Finland
5 Greece Greece
4 Ukraine Ukraine
3 Austria Austria
2 Italy Italy
1 Germany Germany
ONZE televotingpunten
Al die Estische bouwvakkers weer he
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:37 schreef Fred_B het volgende:Points given by televoters
12 Israel Israel
10 Poland Poland
8 Estonia Estonia
7 Sweden Sweden
6 Finland Finland
5 Greece Greece
4 Ukraine Ukraine
3 Austria Austria
2 Italy Italy
1 Germany Germany
ONZE televotingpunten
Hoezo hebben die stucadoors het altijd druk als Polen hier bij de televote godbetert 10 punten haalt
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:38 schreef Mexicanobakker het volgende:[..]
Ik vond dit liedje wel mooi, ik snap wel dat het scoort bij de jury.
Hier had het publiek natuurlijk ook een nul voor moeten geven, maar zelfs een matig liedje van Itali kan nog wel op een punt of 40 rekenen
Nou ja qua jury uitslag vond ik het ook weer niet heel vreemd. Het is meer de totaaluitslag.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:40 schreef Strani het volgende:[..]
Gouden greep denk ik dat het liedje naar het Engels vertaald werd en de boodschap ervan zal toch een hoop ESF-fans hebben aangesproken.
Het zal de ondertiteling zijn geweest
quote:
Voor de Poolse Madonna pakken ze de telefoon wel even op.
Zijn de punten van de halve finale al bekend?
Duitsland 74? Zijn we er toch weer ingetuind!
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Waarschijnlijk. En daarbij het idee (net zoals bij Zweden) dat het door het land wel een goede inzending moet zijn, want voor een deel van de mensen kan het niet dat een inzending van Itali of Zweden niet goed is.
quote:
Dat viel wat tegen op de televote ja, daarna was iedereen in slaap gesukkeld en plots Finland ook vergeten vrees ik
Opmerkelijke winnaar in de eerste semi
quote:
Toch bizar hoe Nederland daar derde wordt en nu bij de televote totaal niet meedoet.
quote:
Was ook iets te ordinair voor een familieshow
Ook lekker dat de bookies er, op Oostenrijk na, er compleet naast zitten.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Hadden we van te voren echt niet gedacht dat we boven Zweden en Estland waren geindigd.
Overigens wel weer een hele rare uitslag t.o.v. de finale.
Ukraine die amper meer televoting punten haalt in de finale. Estland dat veel slechter scoort dan in de finale. Idem voor Polen.
Strani
Beroemde influencer
Nou heb ik eigenlijk een leukere week gehad dan ik vreesde, maar als Isral had gewonnen dan waren hier thuis zelfs de ramen zlf uit het raam gegooid.
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ja. Die uitslag is echt heel vreemd t.o.v. de finale. Net alsof veel stemmers nog zaten te slapen en de in de finale niet.
quote:
Verklaar het maar. De Top 2000 van 2000 is er niks bij.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat zijn dan ook niet de uitslagen waar het om gaat. Wel om de echte concurrenten van Itali. En dat is elk jaar zo.
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:46 schreef Redefine het volgende:[..]
Hadden we van te voren echt niet gedacht dat we boven Zweden en Estland waren geindigd.
Overigens wel weer een hele rare uitslag t.o.v. de finale.
Ukraine die amper meer televoting punten haalt in de finale. Estland dat veel slechter scoort dan in de finale. Idem voor Polen.
Het maakt de startvolgorde ook nog onlogischer. Want iedereen behalve Zweden van de top 6 kreeg een startpositie die op papier matig is (al is Albani als allerlaatste op dat vlak wat wisselender).
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat is een van de weinige pluspunten ja.
Maar goed, voorzichtige samenvatting:
-Oostenrijk de verrassende winnaar
-Frankrijk tegenvallende score
-Finland de geflopte fanfavoriet
-Publiek lijkt klaar met Zweden.
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:46 schreef Strani het volgende:Nou heb ik eigenlijk een leukere week gehad dan ik vreesde, maar als Isral had gewonnen dan waren hier thuis zelfs de ramen zlf uit het raam gegooid.
Ik was dan ook absoluut niet blij geweest, maar had me ongetwijfeld verkneukeld aan de shitshow erna, die nu uitblijft en volgend jaar krijgen we gewoon hetzelfde liedje
quote:
Volgend jaar komt Botswana n jaar binnen op 7 om daarna voor altijd weer te verdwijnen.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:46 schreef Strani het volgende:Nou heb ik eigenlijk een leukere week gehad dan ik vreesde, maar als Isral had gewonnen dan waren hier thuis zelfs de ramen zlf uit het raam gegooid.
Na het begin van de halve finale was mijn ESF ervaring hetzelfde als voorgaande jaren, en dat ondanks de matige inzendingen.
Toegegeven: Isral had wl een mooi liedje en staging.
En stiekem ook lekker dat iedereen Zweden een beetje beu is. Ookal hebben ze hun leukste inzending van de afgelopen jaren gestuurd.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:48 schreef Fred_B het volgende:[..]
Het maakt de startvolgorde ook nog onlogischer. Want iedereen behalve Zweden van de top 6 kreeg een startpositie die op papier matig is (al is Albani als allerlaatste op dat vlak wat wisselender).
Je zou bijna gaan denken dat Zweden geholpen moest worden
Koen66
Sweet Lake City
quote:
eens

Maar dat willen de meesten niet toegeven
Same shit, different day
SC hopper present
Heeft de Franse delegatie hun hotelkamer al kort en klein geslaan?
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:49 schreef Mexicanobakker het volgende:[..]
Ik was dan ook absoluut niet blij geweest, maar had me ongetwijfeld verkneukeld aan de shitshow erna, die nu uitblijft en volgend jaar krijgen we gewoon hetzelfde liedje
Ja, dit is een matig compromis. Geen Isral, geen Zweden, geen Frankrijk dat het irritant graag wilde, maar wel een weinig bijzondere winnaar en volgend jaar begint Isral weer met 300 punten.
quote:
Het was logischer geweest als ze zesde was geworden bij de jury en 12e bij de televote
quote:
BNW is een deur verder
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:51 schreef Fred_B het volgende:[..]
Ja, dit is een matig compromis. Geen Isral, geen Zweden, geen Frankrijk dat het irritant graag wilde, maar wel een weinig bijzondere winnaar en volgend jaar begint Isral weer met 300 punten.
Dat het geen Zweden of Frankrijk is ben ik wel blij mee, maar als Isral een keer wint zijn we daarna hopelijk wel van het gezeik af
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:52 schreef NailQueen het volgende:Belgie een na laatste in de semi

En waar komen die 28 punten van Kroatie vandaan? Oh van Slovenie en Oekraine. Een een klein beetje van Nederland.
Belgi is gewoon niet geland bij het publiek. Dat had evengoed nul punten kunnen zijn.
En toch heb ik eigenlijk hetzelfde gevoel als vorig jaar. Niet blij om wie er gewonnen heeft, maar vooral opluchting dat Israel niet gewonnen heeft.
Dat is niet echt het gevoel waar je op zit te wachten :/
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:53 schreef BillDauterive het volgende:En toch heb ik eigenlijk hetzelfde gevoel als vorig jaar. Niet blij om wie er gewonnen heeft, maar vooral opluchting dat Israel niet gewonnen heeft.
Dat is niet echt het gevoel waar je op zit te wachten :/
Ja, dat blijft zolang het gedoe daar speelt
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:52 schreef Strani het volgende:[..]
Nou kan ik me niet zo voorstellen dat de sympathie voor Isral dan nog net zo groot is als nu. Ook de pro-mensen raken hun interesse ook wel een keer een beetje kwijt.
Vorig jaar 323 toen het nog vers was en Geert en Kerro enzo opriepen te stemmen. En nu het veel minder speelt nog 297. Met deze trend zitten we er nog wel even aan vast.
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:54 schreef Strani het volgende:[..]
Sorry maar nee. Isral mag absoluut niet winnen zolang dit gezeik aan de gang is. Dat zullen ze op walgelijke wijze uitmelken daar als 'bewijs van steun door heel Europa'.
Oh ik heb het ook liever niet, maar dit kunnen ze toch evengoed zo verkopen?
De pityvotes voor Oekraine vielen mij ook op. Misschien heeft het mee te maken dat dat nummer gewoon niet goed genoeg is. Maar dat was Tvorchi in 2023 ook niet.
quote:
Ze hebben “gewoon gewonnen maar zijn genaaid door de jury”
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:54 schreef Strani het volgende:[..]
Sorry maar nee. Isral mag absoluut niet winnen zolang dit gezeik aan de gang is. Dat zullen ze op walgelijke wijze uitmelken daar als 'bewijs van steun door heel Europa'.
Ja die kunnen lekker aan Songwashing blijven doen.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:54 schreef Spablauw214 het volgende:[..]
Als de jury Isral niet onterecht laag had gezet hadden ze gewonnen en dan had je de poppen aan het dansen gehad.
Voor de EBU was het eigenlijk wel karma geweest.
quote:
Ja, maar dit zou toch gewoon 50 punten pakken bij het publiek? Zo bijzonder was het niet, gedateerde act er ook nog bij.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:54 schreef Fred_B het volgende:[..]
Vorig jaar 323 toen het nog vers was en Geert en Kerro enzo opriepen te stemmen. En nu het veel minder speelt nog 297. Met deze trend zitten we er nog wel even aan vast.
.
Vooral nu men ziet dat winst ook nog mogelijk is. Al is eigenlijk niet winnen doordat de jury te weinig punten geeft beter voor het martelaarschap.
Gewoon alle landen waar een gewapend conflict speelt uitsluiten. Of ze nou dader of slachtoffer zijn. Het verziekt de sfeer en het zorgt voor een ongelijk speelveld.
Ik gun de EBU wel winst voor Isral
Maar ik gun Isral harder geen winst voor Isral
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:57 schreef Spablauw214 het volgende:Gewoon alle landen waar een gewapend conflict speelt uitsluiten. Of ze nou dader of slachtoffer zijn. Het verziekt de sfeer en het zorgt voor een ongelijk speelveld.
dit.
Dus Israel en Oekraine uitsluiten dan
Same shit, different day
SC hopper present
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Niet winnen is denk ik nog veel gunstiger. Organiseren is weliswaar echt promotie, maar ook wel echt een hoofdpijndossier. Plus dat je nu echt kan blijven roepen dat je wordt tegengewerkt door de jury want het publiek wil het wel...
Dit begint ook een trend te worden.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op welke grond zou je Oekrane kunnen uitsluiten dan?
quote:
En Nederland, want Jopie dreigde laatste de AH te overvallen met een pistool
quote:
Op zondag 18 mei 2025 01:58 schreef Strani het volgende:[..]
Ik weet het niet... ik denk dat het wel wat beter was dan 50 punten. De tijd zal het leren hoe het volgend jaar gaat. Met de huidige politieke ontwikkelingen wereldwijd staat hun diplomatieke positie er dan opeens heel anders voor.
Ik weet ook niet precies hoeveel van de punten voor Isral van PVV-publiek komen, en hoeveel de Isralische gemeenschap hier zich de vingers blauw stemt.
Koen66
Sweet Lake City
quote:
als er een regel was zoals bij de Navo, geen lid worden als je in conflict bent
Same shit, different day
SC hopper present
quote:
Op zondag 18 mei 2025 02:00 schreef Fred_B het volgende:[..]
Ik weet ook niet precies hoeveel van de punten voor Isral van PVV-publiek komen, en hoeveel de Isralische gemeenschap hier zich de vingers blauw stemt.
Vergeet die vier mensen die het onironisch mooi vonden zonder aan het conflict te denken niet!
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 18 mei 2025 02:00 schreef Fred_B het volgende:[..]
Dat is lastig in te schatten ja. Maar dat dergelijke stemmers (idem voor diaspora) wel allemaal 20 keer stemmen en anderen vragen om 20 keer te stemmen, dus dat tikt wel al heel hard aan.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dan mag je dus niet meedoen als je wordt aangevallen?
quote:
Ja, die kunnen volgend jaar beter gewoon gaan klaverjassen
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Er was nog een user die helemaal niet voor Isral wilde stemmen, maar door het boegeroep zelf maximaal ging stemmen en ook iedereen ging vragen om erop te stemmen....
quote:
Op zondag 18 mei 2025 02:02 schreef Redefine het volgende:[..]
Dat is lastig in te schatten ja. Maar dat dergelijke stemmers (idem voor diaspora) wel allemaal 20 keer stemmen en anderen vragen om 20 keer te stemmen, dus dat tikt wel al heel hard aan.
Ja, dat zag je vroeger aan de Armeense diaspora. Dat zijn is een paar duizend fanatieke mensen.
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Op zondag 18 mei 2025 02:03 schreef Strani het volgende:[..]
Ik ben daar toch geen voorstander van. Ik hou niet zo van dubbel straffen.
Niet meer toestaan dat mensen 20 keer kunnen SMSen zou ook een goede stap zijn.
dat laatste zeker mee eens. En ze noemen het ook nog telkens, dat je 20x kan stemmen

Alles voor het grote geld
Same shit, different day
SC hopper present
quote:
Bij mij stond het lied op 4, eerlijk is eerlijk
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 18 mei 2025 02:04 schreef Spablauw214 het volgende:[..]
Het is wrang maar de andere landen hebben in 2022 voor jan lul meegedaan, dat vind ik evengoed niet te verkopen.
Ja, maar daar kan Oekrane niets aan doen. Overigens was ik daar destijds totaal niet blij mee. De uitslag stond van te voren al vast
quote:
Op zondag 18 mei 2025 02:04 schreef Evenstar het volgende:[..]
Boh, dat was echt gezeik geweest hoor. Nu al genoeg landen die vinden dat Isral niet mee moet doen en die waren echt niet naar Isral gegaan volgend jaar.
En Isral is te trots om het ergens anders te organiseren, dus dat was echt chaos geweest.
Ik heb mij vandaag vooral veel gestoord aan Cornald. Altijd maar weer zeuren over dat Nederland benadeeld wordt, niet snappen hoe unieke inzendingen als Letland kunnen scoren etc.
En dat zit dan in je selectiecommissie. Wat de boer niet kent....
Ik keek op de Belg (middelmaat). Daar was de commentator Peter van de Veire heerlijk rustig en af en toe duidend.
quote:
Op zondag 18 mei 2025 02:05 schreef Redefine het volgende:[..]
Ja, maar daar kan Oekrane niets aan doen. Overigens was ik daar destijds totaal niet blij mee. De uitslag stond van te voren al vast

Dat was een flopeditie ja. Anders had Spanje gewoon gewonnen
quote:
Ik vond er oprecht niets aan. Drie keer hetzelfde deuntje in drie talen. Dan kan een leuke gimmick zijn, maar niet voor dit type lied.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 18 mei 2025 02:04 schreef Evenstar het volgende:[..]
Boh, dat was echt gezeik geweest hoor. Nu al genoeg landen die vinden dat Isral niet mee moet doen en die waren echt niet naar Isral gegaan volgend jaar.
En Isral is te trots om het ergens anders te organiseren, dus dat was echt chaos geweest.
Ik heb mij vandaag vooral veel gestoord aan Cornald. Altijd maar weer zeuren over dat Nederland benadeeld wordt, niet snappen hoe unieke inzendingen als Letland kunnen scoren etc.
En dat zit dan in je selectiecommissie. Wat de boer niet kent....
Dat het gezeik had gegeven sowieso. Nog los van de organisatie. Maar dat roept de EBU ook wel over zichzelf af door zo hypocriet te zijn.
En ja Cornald kijkt echt teveel door een Oranje bril. Eigenlijk niet heel anders dan hoe de Britten kijken. Volkomen kritiekloos naar de eigen inzending en dan niet snappen waarom een land geen punten geeft.
Strani
Beroemde influencer
We moeten het natuurlijk wel een beetje in perspectief blijven zien. Het ESF is voor ons belangrijk maar het valt in het niet bij de geopolitieke situatie. En een slachtoffer (Oekrane, voor de duidelijkheid) uitsluiten van internationale competities geeft een duidelijke boodschap af van de internationale gemeenschap dat dader en slachtoffer gelijk zijn.
Dat lijkt me niet wenselijk, en als we daardoor te maken krijgen met wat sympathy votes, dan moet dat maar.
Op
Strani iets
Wellicht gewoon anti-stemmen invoeren anders, al heeft dat ook zijn nadelen.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Mwah, je kunt denk ik niet een op een de punten gaan verrekenen die Oekrane kreeg. Die waren normaliter ook wel relatief hoog geindigd. En de jury kan er ook anders door stemmen.
quote:
Op zondag 18 mei 2025 02:08 schreef Strani het volgende:We moeten het natuurlijk wel een beetje in perspectief blijven zien. Het ESF is voor ons belangrijk maar het valt in het niet bij de geopolitieke situatie. En een slachtoffer (Oekrane, voor de duidelijkheid) uitsluiten van internationale competities geeft een duidelijke boodschap af van de internationale gemeenschap dat dader en slachtoffer gelijk zijn.
Dat lijkt me niet wensen, en als we daardoor te maken krijgen met wat sympathy votes, dan moet dat maar.
Maar Isral is ook niet volledig dader, wat doe je er dan mee? Het is ook wel een beetje een gevalletje noodweerexces namelijk
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 18 mei 2025 02:08 schreef Spablauw214 het volgende:[..]
Nee het is sneu voor Oekrane maar er zijn meer landen in de game en die hebben ook een belang. Die hebben er ook tijd, geld en energie in zitten. Dan maar beide partijen uitsluiten.
Dat Isral en Oekrane nu 450 punten pityvotes uit de wedstrijd trekken is ook niet tof voor de rest.
Maar dan houdt je echt een stuk minder landen over. Moldavi (nu er niet bij dan), Georgi, Armeni en Azerbeidzjan zouden er dan eigenlijk niet bij mogen zijn.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 18 mei 2025 02:08 schreef Roger_Epiales het volgende:[..]
Maar Vaticaan Stad doet zelf niet mee en Itali wel dus ooohhhh wacht ik zie waar je naartoe gaat.
Maar goed, buiten Vaticaans Itali zou dit vermoedelijk wel de beste oplossing zijn imo.
Ik denk dat je het al snapt, maar toch nog even. Itali kan zelf niet oorlog zijn he, mogen ze ook niet meedoen
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat is dan weer vrij logisch.
Strani
Beroemde influencer
(Voor de duidelijkheid, mijn hart zegt uitsluiten die handel, Isral dus, maar ik vind het niet realistisch om dat van het EBU te verwachten).
Op
Strani iets
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 18 mei 2025 02:11 schreef Strani het volgende:[..]
Ik ben op dit moment persoonlijk ook nog niet voor uitsluiting van Isral door het EBU omdat ik vind dat een dergelijke status voor een land door de internationale (politieke) gemeenschap bepaald moet worden. Hoewel ik persoonlijk heel weinig sympathie heb voor Isral, denk ik niet dat het aan het EBU is om hierin het initiatief te nemen.
Klopt. De UEFA en FIFA (eigenlijk geen enkele sportbond) doen het ook niet, wel bij Rusland (daar dan weer niet elke sportbond), dus waarom de EBU dan wel.