Sure,quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:44 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Soms kan het ook allebei waar zijn. Ik vind bijvoorbeeld alle partijen in dit conflict totaal geschift. Allemaal fundamentalistische religekkies zijn het.
Ik heb het woord terrorist helemaal niet gebruikt volgens mijquote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dus elke Palestijn is een terrorist?
Elke Rus is een terrorist?
En elke Nederlander is een racist omdat we een racistisch kabinet hebben?
Zo werkt het niet....
Doe woordt ook nog even corrigerenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik heb het woordt terrorist helemaal niet gebruikt volgens mij
Israel is in een oorlog verwikkeld met Hamas, Hamas is de baas in de Gazastrook
Maw Israel en de Palestijnen hebben mot met elkaar
Juist wel, Arabieren (en dan vooral Arabische moslims) zijn hier natuurlijk het grote probleem. Zij zijn dit langere conflict en elke oplaaiing daarbinnen begonnen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Dat zegt letterlijk niemand....
Moslims hebben ook genoeg schuld aan dingen.
Alleen niet aan deze oorlog.
Goede vraag, wat hebben die nog voor zin gezien het feit dat Islamisten deze zoveel schenden?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat hebben internationale verdragen en overeenkomsten dan nog voor zin?
Ehm nee, om te schetsen wat de aard van de Hamasminnende Palestijnen is. Jouw enige doel in topics is om continu stropoppen op te tuigen die een weerspiegeling zijn van je eigen hokjesdenken, rancune en haat. Dat hoeft niet hoor.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een context schetsen om de acties van Israel recht te praten ja.
Okquote:
Omdat ze nul vertrouwen hebben in Israël dat het daarna goed komt. Logisch. Hamas doet de Palestijnen kwaad maar Israël doet de Palestijnen nog meer kwaad. Hamas is een bullebak maar tenminste wel een bullebak die terugvecht tegen een nog grotere bullebak. Zo moet je het zien.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mooi dat er een nieuwe onderzoek uit is, de laatste was van bijna een jaar terug.
Maar een ruime meerderheid wil dus nog altijd niet dat de wapens worden neergelegd en ook niet dat de Hamas kopstukken worden verwijderd. Je verwacht het niet![]()
[ afbeelding ]
Ja ja, we kennen jou inmiddels wel.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Juist wel, Arabieren (en dan vooral Arabische moslims) zijn hier natuurlijk het grote probleem. Zij zijn dit langere conflict en elke oplaaiing daarbinnen begonnen.
Hou toch op.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ehm nee, om te schetsen wat de aard van de Hamasminnende Palestijnen is. Jouw enige doel in topics is om continu stropoppen op te tuigen die een weerspiegeling zijn van je eigen hokjesdenken, rancune en haat. Dat hoeft niet hoor.
Zou jij daar wel vertrouwen in hebben dan?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mooi dat er een nieuwe onderzoek uit is, de laatste was van bijna een jaar terug.
Maar een ruime meerderheid wil dus nog altijd niet dat de wapens worden neergelegd en ook niet dat de Hamas kopstukken worden verwijderd. Je verwacht het niet![]()
[ afbeelding ]
Nee hoor, het is niet begrijpelijk, het is verwerpelijk en toont de ware aard van Palestijnse cultuur. Het zijn vooral de Palestijnen die zichzelf kwaad doen. Israël heeft reageert slechts op het Palestijnse terrorisme gericht op het land en diens burgers.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Omdat ze nul vertrouwen hebben in Israël dat het daarna goed komt. Logisch. Hamas doet de Palestijnen kwaad maar Israël doet de Palestijnen nog meer kwaad. Hamas is een bullebak maar tenminste wel een bullebak die terugvecht tegen een nog grotere bullebak. Zo moet je het zien.
Israël zal zich van zijn goede kant moeten laten zien en concessies doen om ervoor te zorgen dat men op termijn Hamas meer haat dan Israël (zal veel tijd kosten, maar het is de enige juiste weg).
Nouja dat is natuurlijk makkelijk. Om iets maar een oorlog te bestempelen en dan te zeggen okay nu mag ik iedereen neermaaien. Israel zal zich als zogenaamd westers land dat betrekkingen met ons wil toch meer aan het oorlogsrecht moeten houden. Gewoon letterlijk alles platgooien en dan claimen het was Hamas, tja dat vind ik niet te verdedigen. Maar als dat wel te verdedigen is, dan is er toch niks vreselijks aan 7 oktober. Dat is dan pech hebben voor die Israeliers dat ze vermoord werden om het misdadige beleid van hun regering.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niet helemaal waar en is ook niet wat ik zeg
Het is nu eenmaal oorlog en dan ga ik niet eerst om een lidmaatschapskaartje vragen als iemand op me staat te schieten
Dan zullen er slachtoffers vallen die niet heel veel op hebben met Hamas, dat is dan pech hebben
Nee je draait het om. Israel is enkel groter te geworden sinds de oprichting. Het is Israel die steeds meer escaleert. Dat jij daar volledig blind voor bent weten we inmiddels. Dat je constant de ware aard van Palestijnen door en door verrot noemt is ziek. Ik zou dat nevernooit claimen over Israeliers want het zijn gewoon mensen. Iets wat jij stelselmatig probeert te verdoezelen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, het is niet begrijpelijk, het is verwerpelijk en toont de ware aard van Palestijnse cultuur. Het zijn vooral de Palestijnen die zichzelf kwaad doen. Israël heeft reageert slechts op het Palestijnse terrorisme gericht op het land en diens burgers.
De bullebakken in deze regio zijn dan ook de Palestijnen zelf, die al decennia proberen een ander land en volk te vernietigen.
Dit was zelf al bezig voor de oprichting van Israël. Het is dan ook niet dat Israël concessies moet doen, de Palestijnen moeten de wapens neerleggen, de gijzelaars vrijlaten en Israël als land erkennen.
Jij blijft dit maar omdraaien en jezelf zo voorhouden dat je aan de juiste kant van de geschiedenis staat. Maar kiezen voor een verwerpelijke cultuur van moslimfundamentalisme, antisemitisme en martelaarschap is niet de juiste kant.
Geen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat hebben internationale verdragen en overeenkomsten dan nog voor zin?
Waarom is Israël groter geworden? Dat begint al met de burgeroorlog en onafhankelijkheidsoorlog van 1947 en 1948, toen de Palestijnen en omringende Arabische Islamitische landen het net opgerichte Israël aanvielen maar verloren.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee je draait het om. Israel is enkel groter te geworden sinds de oprichting. Het is Israel die steeds meer escaleert. Dat jij daar volledig blind voor bent weten we inmiddels. Dat je constant de ware aard van Palestijnen door en door verrot noemt is ziek. Ik zou dat nevernooit claimen over Israeliers want het zijn gewoon mensen. Iets wat jij stelselmatig probeert te verdoezelen.
Nee hoor, ik benoem de ware aard van de Palestijnse cultuur. Dat staat er ook duidelijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee je draait het om. Israel is enkel groter te geworden sinds de oprichting. Het is Israel die steeds meer escaleert. Dat jij daar volledig blind voor bent weten we inmiddels. Dat je constant de ware aard van Palestijnen door en door verrot noemt is ziek. Ik zou dat nevernooit claimen over Israeliers want het zijn gewoon mensen. Iets wat jij stelselmatig probeert te verdoezelen.
Als je met geweld oorspronkelijke bewoners verdrijft, moet je niet verrast zijn dat die bewoners later geweld tegen jou gebruiken. Israel is uitgebreid ten koste van anderen. Dat Israel sterker is door westerse steun geeft ze niet het recht om maar lukraak land te jatten. Ze denken blijkbaar van wel zie de misdadige nederzettingen politiek.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom is Israël groter geworden? Dat begint al met de burgeroorlog en onafhankelijkheidsoorlog van 1947 en 1948, toen de Palestijnen en omringende Arabische Islamitische landen het net opgerichte Israël aanvielen maar verloren.
Waarom kreeg Israël de Westelijke Jordaanoever en de Golanhoogvlakte? Door de Zesdaagse Oorlog waarbij omringende landen Israël weer eens aanvielen maar verloren. Jordanië wilde nadien de Westelijke Jordaanoever ook niet meer terug.
Jouw argumenten slaan dus helemaal nergens op en tonen zelfs aan waar de kern van dit probleem zit: Arabische agressie. Ik benoem slechts de feitelijke historie, jij vecht tegen feiten en legt mij woorden in de mond.
[..]
Nee hoor, ik benoem de ware aard van de Palestijnse cultuur. Dat staat er ook duidelijk.
Sinds 1948 heeft Israël alleen gereageerd, nooit geageerd en keer op keer aan het langste eind getrokken. In 2006 kreeg men Gaza en als dank schiet men tienduizend raketten af maar Israël is de grote agressor.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat zeg ik allemaal niet dus ga ik verder ook niet op in hoor, rare reactiequote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja dat is natuurlijk makkelijk. Om iets maar een oorlog te bestempelen en dan te zeggen okay nu mag ik iedereen neermaaien. Israel zal zich als zogenaamd westers land dat betrekkingen met ons wil toch meer aan het oorlogsrecht moeten houden. Gewoon letterlijk alles platgooien en dan claimen het was Hamas, tja dat vind ik niet te verdedigen. Maar als dat wel te verdedigen is, dan is er toch niks vreselijks aan 7 oktober. Dat is dan pech hebben voor die Israeliers dat ze vermoord werden om het misdadige beleid van hun regering.
Ja dat is natuurlijk onzin. Dus eerst claimen ze een heel gebied met geweld en sindsdien zouden ze alleen gereageerd hebben. Alsof Nederland alleen gereageerd heeft op opstanden in Indonesië, ja als je negeert dat ze daarvoor met geweld onderdrukt zijn misschien. We kunnen toch allemaal zien wie de grote agressor is hier. Al 2 jaar lang maakt Israel elke dag veel meer onschuldige mensen dood dan Hamas. Het argument maar zij begonnen vertoont sleet. Dat Hamas een terreur aanslag pleegt rechtvaardigt vervolgens niet dat Israel dat in veelvoud terugdoet. Lukraak alles vernietigen en dat dan verdedigen met er zou Hamas tussen het puin kunnen liggen is bepaald niet effectief gebleken in het verleden.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:47 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Sinds 1948 heeft Israël alleen gereageerd, nooit geageerd en keer op keer aan het langste eind getrokken. In 2006 kreeg men Gaza en als dank schiet men tienduizend raketten af maar Israël is de grote agressor.
Ah ja, de vrouwen en kinderen. Wanneer hebben we dat eerder gezien?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Weer 100 doden in 24 uur, minstens 53.000 doden vanaf oktober 2023 waarvan 70 procent vrouwen zijn en kinderen, en steeds meer delen van Gaza die bezet worden en Israël zegt ook niet meer terug te geven….
Hamas stelt geen fluit meer voor, de hele top en bijna alle leden zijn al gedood. Wat willen ze nou eigenlijk bereiken?
1 ding is zeker: Israël maakt zich echt niet meer populair onder de bevolking daar, de rekening zal over een aantal jaren wel weer gepresenteerd worden.
quote:Hamas ‘quietly drops’ thousands of deaths from casualty figures
Claims that 70 per cent of the fatalities are women and children are complete nonsense, says report
...
De Palestijnen zijn niet de oorspronkelijke bewoners van dit gebied. Dit gebied is in origine meer Europees dan Arabisch en veel Arabieren zijn pas in de 20e eeuw richting dit gebied getrokken uit landen zoals Egypte, Syrië, Irak of wat nu Jordanië is.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als je met geweld oorspronkelijke bewoners verdrijft, moet je niet verrast zijn dat die bewoners later geweld tegen jou gebruiken. Israel is uitgebreid ten koste van anderen. Dat Israel sterker is door westerse steun geeft ze niet het recht om maar lukraak land te jatten. Ze denken blijkbaar van wel zie de misdadige nederzettingen politiek.
En ook:quote:There is a constant infiltration of Arab labor, on which there can scarcely be a practical check, from neighboring Arab lands. It will increase as the country's prosperity increases.
The crossings of the River Jordan are barred for eastward Jewish traffic; but there is traffic westwards for the Arabs of Transjordan. Now Transjordan, while it is part of the mandated territory and under the same Administrator, does not fall within the terms of the Balfour Declaration.
The Jews are not permitted to develop Transjordan; its Arab inhabitants are free to come into Palestine to take advantage of op portunities of employment which do not exist in their own country and which have only been created in Palestine by Jewish capital and Jewish enterprise.
Bron p. 685
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het Midden-Oosten is van origine Europees. Hoe verzin je het. Natuurlijk is het dat niet. Europeanen zijn van origine Afrikaans.
quote:Population stratification caused by nonrandom mating between groups of the same species is often due to geographical distances leading to physical separation followed by genetic drift of allele frequencies in each group.
In humans, population structures are also often driven by geographical barriers or distances; however, humans might also be structured by abstract factors such as culture, a consequence of their reasoning and self-awareness. Religion in particular, is one of the unusual conceptual factors that can drive human population structures.
This study explores the Levant, a region flanked by the Middle East and Europe, where individual and population relationships are still strongly influenced by religion. We show that religious affiliation had a strong impact on the genomes of the Levantines.
In particular, conversion of the region's populations to Islam appears to have introduced major rearrangements in populations' relations through admixture with culturally similar but geographically remote populations, leading to genetic similarities between remarkably distant populations like Jordanians, Moroccans, and Yemenis.
Conversely, other populations, like Christians and Druze, became genetically isolated in the new cultural environment. We reconstructed the genetic structure of the Levantines and found that a pre-Islamic expansion Levant was more genetically similar to Europeans than to Middle Easterners.
Bron
Sinds het einde van het staakt het vuren dat volledig op het conto van Israël geschreven kan worden want Hamas hield zich aan de afspraken van fase 1 en Israël niet plus Israël verrichte de eerste tig aanvallen, zijn 2.780 Gazanen gedood. IDF claimt dat het 500 Hamas terroristen heeft uitgeschakeld. Dat maakt dat minimaal 82% van de doden burgerslachtoffers zijn...quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah ja, de vrouwen en kinderen. Wanneer hebben we dat eerder gezien?
Dat doe je wel, je jijbakt naar bepaalde users en dan heb je het nu over nuances, kortom je brabbelt maar wat.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Ik stel enkel dat de methodes die Israel nu inzet onacceptabel zijn. Dat zegt niks over of ik Hamas goed zou vinden.
Maar misschien zijn dat soort nuances te lastig.
quote:Voor het eerst wordt de verdrijving van Palestijnen bij de stichting van de staat Israël groots herdacht, in de Amsterdamse Dominicuskerk. Veel Nederlanders kennen de Nakba niet, merken de organisatoren. En dat moet veranderen, vinden ze.
Meer dan vierhonderd mensen zijn donderdagavond samengekomen in deze kerk aan de Spuistraat om de Nakba (Arabisch voor catastrofe) te herdenken. De Nakba is de gedwongen verdrijving van de naar schatting 750.000 Palestijnen bij de stichting van de staat Israël in 1948.
Een van de sprekers is de 29-jarige journalist Amal Helles uit Gaza, die afgelopen september met haar twee kinderen uit Khan Younis vluchtte. Haar man is nog altijd in Gaza. “Mijn hart is nog steeds niet helemaal hier”, begint ze.
Terwijl ze verder vertelt over haar familiegeschiedenis, vegen mensen in het publiek hun tranen weg. Tijdens de Nakba moesten Helles’ grootouders vluchten uit hun geboortestad. Haar grootvader hield tot zijn dood de sleutel van dat huis bij zich. “Toen ik klein was, vroeg ik hem waarom ze niet waren gebleven. Waarom ze niet hadden gevochten. Ik zwoer dat ik het anders zou doen. Maar deze genocide heeft me nederig gemaakt. Nu begrijp ik hun keuze.”
Ze noemt de oorlog in Gaza de ‘best gedocumenteerde genocide in de wereld’. “Jullie hebben ons dood zien gaan op elke mogelijke manier. Doodgeschoten, verbrand, gestorven van de kou en van de honger. Op hoeveel meer manieren moeten wij nog doodgaan voordat de oorlog stopt?”
Israël moet helemaal geen staak-het-vuren aangaan met een Palestijnse terreurbeweging.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Sinds het einde van het staakt het vuren dat volledig op het conto van Israël geschreven kan worden want Hamas hield zich aan de afspraken van fase 1 en Israël niet plus Israël verrichte de eerste tig aanvallen, zijn 2.780 Gazanen gedood. IDF claimt dat het 500 Hamas terroristen heeft uitgeschakeld. Dat maakt dat minimaal 82% van de doden burgerslachtoffers zijn...
https://www.ha-makom.co.il/1058990-2/
Ja, heel zielig allemaal maar als die Nakba dan niet self inflicted was ( joden de zee injagen en dan terugkeren) hoe komt Israel dan toch aan die 2 miljoen arabieren in Israel zelf ( die dus destijds niet gevlucht zijn tijdens de arabische oorlog in 1948)?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://www.trouw.nl/reli(...)uurt-voort~bf040218/
[..]
Ondanks dat Hamakom nog radicaler en linkser dan Haaretz is worden zij niet geboycot of geintimeerd. Dat rijmt niet met elkaarquote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël moet helemaal geen staak-het-vuren aangaan met een Palestijnse terreurbeweging.
En van wie komen die claims over 3000 slachtoffers? Van activistische media zoals Hamakom, die nog radicaler en linkser zijn dan Haaretz. En waar hebben die hun cijfers van? Van het Gaza Health Ministry dat wordt geleid door Hamas (dat staat ook in het artikel). Ook verwijzen ze nog naar Local Call, de sidekick van het eveneens radicaal linkse en antizionistische +972.
De 165k achtergebleven Palestijnen keken dat kunstje af bij de konijnenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:44 schreef Swango het volgende:
[..]
Ja, heel zielig allemaal maar als die Nakba dan niet self inflicted was ( joden de zee injagen en dan terugkeren) hoe komt Israel dan toch aan die 2 miljoen arabieren in Israel zelf ( die dus destijds niet gevlucht zijn tijdens de arabische oorlog in 1948)?
Met witte vlaggetjes aan een stok buiten het konijnenhol.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De 165k achtergebleven Palestijnen keken dat kunstje af bij de konijnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |