Palestijnse autoriteit heeft geen zin in Hamas. Hun financiering vanuit de VS en de EU is al eerder stopgezet toen Hamas bij de regering kwam en dat kwam de situatie niet ten goede. Nadat die twee gesplitst zijn en Hamas de Gaza strook overnam is die financiering weer opgestart. De mensen zullen wel welkom zijn, maar Hamas niet.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 01:00 schreef capricia het volgende:
[..]
En niemand heeft zin in de huisvesting van deze mensen uit Gaza. 13 islamitische landen om hun heen niet. En ook de Palestijnse autoriteit kennelijk niet. Terwijl dat toch ook 'Palestina' is. Onderdeel van hun eigen 'land'.
Niemand heeft zin in Hamas.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 01:11 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Palestijnse autoriteit heeft geen zin in Hamas. Hun financiering vanuit de VS en de EU is al eerder stopgezet toen Hamas bij de regering kwam en dat kwam de situatie niet ten goede. Nadat die twee gesplitst zijn en Hamas de Gaza strook overnam is die financiering weer opgestart. De mensen zullen wel welkom zijn, maar Hamas niet.
Daarom is het nu aan de (onschuldige) Palestijnen om op te staan en zich te verzetten tegen (het) terrorisme van hun regime, van Hamas.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 01:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Niemand heeft zin in Hamas.
Hoe scheid je in alle rust onschuldige Gazanen van Hamas? Dat is toch wel de grote vraag.
En dat gaat nu ook niet echt goed.
Ik speelde even dommetje. Net zoals jij graag doet.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 01:04 schreef capricia het volgende:
[..]
"Wat overkomt die moslims in China dan. Ik ben echt benieuwd".
Je wist het niet eens.
Lange post om jezelf vrij te pleiten.
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja maar mijn bedoeling is in elk geval niet het leed van de Oeigoeren te ontkennen. Ik zeg dat we alleen over dat leed weten door dezelfde organisaties die Gaza als genocide aanduiden. Bij de Oeigoeren houden diezelfde organisaties een iets grotere slag om de arm. Volgens mij is ook lang niet zo duidelijk om hoeveel doden het daar bijvoorbeeld zou gaan.
In elk geval is het wel heel typisch om in een ver weg conflict tussen China en de Oeigoeren waar weinig informatie is heel erg aan te nemen dat de VN en Amnesty en Human Rights watch precies de waarheid vertellen. Terwijl dezelfde organisaties in Israel maar wat bij elkaar zouden liegen voor hun donors. Helemaal waar zal het trouwens niet zijn dat het moeilijker is informatie te verzamelen, voor zover ik weet zijn er meer journalisten dood rondom het Gaza conflict dan in China.
Etnische zuivering zal het zeker zijn voor de Oeigoeren, dat is hoe China rolt jammer genoeg. Daar mogen we wat mij betreft zeker diplomatiek dingen over zeggen. In elk geval is het heel typisch dat China zich in moet houden richting Oeigoeren maar dat Israel dat niet hoeft richting Palestijnen.
Blahblahblahquote:Op zaterdag 17 mei 2025 01:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik speelde even dommetje. Net zoals jij graag doet.
Toch gek anders dat ik er gisteren al over schreef
[..]
Ja joh. Moeten ze tijdens een Israelisch offensief een stel terroristen lief vragen de wapens neer te leggenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 01:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daarom is het nu aan de (onschuldige) Palestijnen om op te staan en zich te verzetten tegen (het) terrorisme van hun regime, van Hamas.
Dus niet zeiken over hoe erg het is wat hen nu overkomt. Dan ben je ongeloofwaardig.
Hahahahahahahaha.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 01:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daarom is het nu aan de (onschuldige) Palestijnen om op te staan en zich te verzetten tegen (het) terrorisme van hun regime, van Hamas.
Dus niet zeiken over hoe erg het is wat hen nu overkomt. Dan ben je ongeloofwaardig.
Dat tribalisme is al een paar dagen een hot topic. Een veelgebruikt woord, alleen dan in de context van de Arabier. Maar wat als we dat tribalisme eens betrekken op onze eigen situatie? Is er vanuit Nederland ook sprake van tribalisme ten opzichte van bijvoorbeeld de Chinezen, Congolezen, Darfur, Israël, Myanmar, CAR of Jemen? Zit daar een voorbeeld tussen dat jij eruit zou pikken of zijn al die inwoners of gebieden hetzelfde?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Eerlijk?
Juist Etto wel.
Hij en ik hebben gemeen dat we het beiden nogal opvallend vinden dat er bijzonder voor aandacht voor dit conflict is, in tegenstelling tot allerlei andere extreme conflicten in deze wereld.
Ik zie hier enige projectiequote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:01 schreef bianconeri het volgende:
Sommige mensen hier zijn gwn gehersenspoeld.
Gewoon "Ja maar Hamas" blijven roepen en je kunt alles recht praten wat Israël momenteel aan het doen is.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:01 schreef bianconeri het volgende:
Alles ligt aan moslims, maar nooit aan de agressor zelf.
Klinkt wel zoals de pro-Russische trollen die er ook genoeg zijn.
Steeds meer instanties geven aan dat het genocide is.
Steeds meer daden en beelden bewijzen dat het genocide is.
Maar op FOK! blijven de anti-moslims juichen.
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik hou alleen de feitelijke gebeurtenissen aan, wat de pro-genocide groep totaal niet doet.
je draait de feiten om: bij moslims ligt het altijd aan anderen, nooit aan moslims.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:01 schreef bianconeri het volgende:
Precies.. schuimbekkende agressieve moslims zijn nooit dader..altijd slachtofferquote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:05 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
je draait de feiten om: bij moslims ligt het altijd aan anderen, nooit aan moslims.
Ah jah en als je moslims vervangt door elk ander geloof klopt het ook.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:05 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
je draait de feiten om: bij moslims ligt het altijd aan anderen, nooit aan moslims.
Dat is inderdaad wel waar het op neerkomt bij sommige users. De inwoners van Gaza zijn moslims, dus slecht. Israel maakt moslims dood, dus goed.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:01 schreef bianconeri het volgende:
Hamas is goed, de bevolking die de acties van Hamas steunt is ook goed, is dat wat je bedoelt?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel waar het op neerkomt bij sommige users. De inwoners van Gaza zijn moslims, dus slecht. Israel maakt moslims dood, dus goed.
En dan bedenken ze er van allerlei drogredeneringen omheen als schaamdoekje.
Tja, ik kan me voorstellen dat je dat denkt als je ZELF er zaken inziet die niet geschreven zijn.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 07:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hahahahahahahaha.
Klap op je kop gekregen net voor je dit schreef??
Dus omdat er geen demonstraties genoeg zijn (niet dat dat kan tussen alle bommen door) is een genocide volgens jou ok?
Dan is het ok voor Israël om bommen op onschuldige burgers te gooien?
Wow.... de pro-genocide groep is nog gekker dan al bleek.
Neequote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hamas is goed, de bevolking die de acties van Hamas steunt is ook goed, is dat wat je bedoelt?
Zodra moslims de kans krijgen wordt heel israel zo uitvlgemoord als op 7 oktober. We hebben het gezien en we hebben de intentie vernomen van hamas en hun aanhangpali's.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:47 schreef capricia het volgende:
Met een beetje geluk wordt dit geen genocide maar hooguit Ethnic Cleansing.
Goh. Wat een fijn vooruitzicht.
Dit conflict simplificeren tot de goeden en de slechten, waarbij er een kant moeten cheerleaden, is vooral onzin.quote:
Maar jij bent zelf toch ook veel drukker met dit conflict dan met andere conflicten?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 00:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Een miljard moslims zijn druk met Israel? En niet met andere ellende wat moslims in bijv China overkomt.
Dat is ook wel vaag hoor. Die fixatie op Israël.
Laat staan wat er in Afrika gebeurt.
Dat is juist wat jij doet, maar dan mag het?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dit conflict simplificeren tot de goeden en de slechten, waarbij er een kant moeten cheerleaden, is vooral onzin.
Nee, dat doe ik niet. Ik stel enkel dat de methodes die Israel nu inzet onacceptabel zijn. Dat zegt niks over of ik Hamas goed zou vinden.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is juist wat jij doet, maar dan mag het?
Get a roomquote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Ik stel enkel dat de methodes die Israel nu inzet onacceptabel zijn. Dat zegt niks over of ik Hamas goed zou vinden.
Maar misschien zijn dat soort nuances te lastig.
Walgelijk is het. We weten dat er nu al schepen voor de kust van Libië liggen die klaar staan om deze mensen te "redden".quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:29 schreef theunderdog het volgende:
https://www.nbcnews.com/p(...)ans-libya-rcna207224
Libie. Als dit 'plan' lukt, moeten jullie eens raden waar die 1 miljoen Palestijnen daarna heengaan. Een geluk: je weet wel dat de kans heel groot is dat ze een warm hart dragen voor Europa. Men zal totaal geen verband trekken tussen het westen dat Israel steunt en de destructie van Gaza.
Je weet gewoon dat er mensen zullen binnenkomen die van Europa houden. Dit kan enkel en alleen maar goed gaan. Zin in !
Het is al genocide. De vraag is hoeveel er daarbij zullen omkomen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:47 schreef capricia het volgende:
Met een beetje geluk wordt dit geen genocide maar hooguit Ethnic Cleansing.
Goh. Wat een fijn vooruitzicht.
Soms kan het ook allebei waar zijn. Ik vind bijvoorbeeld alle partijen in dit conflict totaal geschift. Allemaal fundamentalistische religekkies zijn het.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:01 schreef bianconeri het volgende:
Yup. Maar dit laat natuurlijk ook het verschil zien tussen rationele steun jegens Israel, en irrationele steun.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:43 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Walgelijk is het. We weten dat er nu al schepen voor de kust van Libië liggen die klaar staan om deze mensen te "redden".
Alsof je met het ethnic cleansen wat oplost.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:43 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Walgelijk is het. We weten dat er nu al schepen voor de kust van Libië liggen die klaar staan om deze mensen te "redden".
Libië is gewoon een veilig land. Dus wie er via Libië komt, moet gewoon naar Libië worden teruggestuurd wat mij betreft.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Yup. Maar dit laat natuurlijk ook het verschil zien tussen rationele steun jegens Israel, en irrationele steun.
Als Europa een beetje zelfrespect had, dan zouden ze dit plan natuurlijk ernstig frustreren. Of er moet een soort garantie zijn dat ze werkelijk in Libie blijven. Dan zou Europa contact moeten zoeken met Libie.
Interessant punt.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Alsof je met het ethnic cleansen wat oplost.
Naja je doet nu alsof ik voor een ethnic cleansing ben, terwijl ik er gewoon niet voor ben dat die mensen allemaal hierheen komen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Alsof je met het ethnic cleansen wat oplost.
Waarom moeten die mensen naar Europa?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:29 schreef theunderdog het volgende:
https://www.nbcnews.com/p(...)ans-libya-rcna207224
Libie. Als dit 'plan' lukt, moeten jullie eens raden waar die 1 miljoen Palestijnen daarna heengaan. Een geluk: je weet wel dat de kans heel groot is dat ze een warm hart dragen voor Europa. Men zal totaal geen verband trekken tussen het westen dat Israel steunt en de destructie van Gaza.
Je weet gewoon dat er mensen zullen binnenkomen die van Europa houden. Dit kan enkel en alleen maar goed gaan. Zin in !
Moeten niet. Gaan. Je hebt toch wel gezien hoe dat werkt, of ben je een figurant in de serie walking dead?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom moeten die mensen naar Europa?
Ja. En dat doen wij consequent!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:48 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Libië is gewoon een veilig land. Dus wie er via Libië komt, moet gewoon naar Libië worden teruggestuurd wat mij betreft.
Want daarvoor hield de andere partij zich keurig aan de regels binnen de akkoorden. Het was al dood toen ze Israel erkenden. Ze hadden dat nooit moeten doen zonder een erkenning vanuit Israel. Israel is daarna niet gestopt met moorden en landjepik en is gewoon doorgegaan business as usual.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 00:35 schreef capricia het volgende:
[..]
De twee-staten oplossing is op 7 oktober helaas definitief verworpen (door Hamas, de gekozen vertegenwoordigers van Gaza).
Ik zou willen dat alle partijen achter de twee staten oplossing zouden staan.
Als Europese landen zo dom zijn deze mensen toe te laten, maar dat zou niemand in het Westen moeten doen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Moeten niet. Gaan. Je hebt toch wel gezien hoe dat werkt, of ben je een figurant in de serie walking dead?
Welk alternatief zou je willen voorstellen?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Ik stel enkel dat de methodes die Israel nu inzet onacceptabel zijn. Dat zegt niks over of ik Hamas goed zou vinden.
Maar misschien zijn dat soort nuances te lastig.
Welk land wordt er precies gepikt?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
Want daarvoor hield de andere partij zich keurig aan de regels binnen de akkoorden. Het was al dood toen ze Israel erkenden. Ze hadden dat nooit moeten doen zonder een erkenning vanuit Israel. Israel is daarna niet gestopt met moorden en landjepik en is gewoon doorgegaan business as usual.
Een regime change op de Gazastrook waarbij een pro-westerse regering wordt geinstalleerd die onder toezicht staat van westerse machten. En dan over twintig jaar eens kijken of ze het weer zelf mogen proberen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:53 schreef HowardRoark het volgende:
Welk alternatief zou je willen voorstellen?
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als Europese landen zo dom zijn deze mensen toe te laten, maar dat zou niemand in het Westen moeten doen.
[..]
Welk alternatief zou je willen voorstellen?
[..]
Welk land wordt er precies gepikt?
Kijk. Nu zeg je een waar woord. Dat hadden ze vanuit hun perceptie inderdaad niet moeten doen. Ze hadden het verzet in 48 efficiënter moeten doen. Dan waren de rollen omgedraaid.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
Want daarvoor hield de andere partij zich keurig aan de regels binnen de akkoorden. Het was al dood toen ze Israel erkenden. Ze hadden dat nooit moeten doen zonder een erkenning vanuit Israel. Israel is daarna niet gestopt met moorden en landjepik en is gewoon doorgegaan business as usual.
Heb je je wel eens verdiept in de politiek daar? Er zijn daar geen pro-Westerse alternatieven, alleen maar pro-terreur en/of moslimfundamentalistische partijen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een regime change op de Gazastrook waarbij een pro-westerse regering wordt geinstalleerd die onder toezicht staat van westerse machten. En dan over twintig jaar eens kijken of ze het weer zelf mogen proberen.
Dit is een oprechte vraag. Jullie (moslims) zeggen immers dat dit hele gebied altijd van jullie is. Geregeld wordt er ook naar Tel-Aviv al verwezen als gebied dat 'gestolen' is door de 'Zionistische entiteit'.quote:
Ik ben eerlijk gezegd ook erg benieuwd naar jouw antwoord, uit een smiley kan ik niet zoveel opmaken.quote:
Neem bijvoorbeeld de illegale nederzettingen in de WBquote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:05 schreef Swango het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd ook erg benieuwd naar jouw antwoord, uit een smiley kan ik niet zoveel opmaken.
Bedoel je Jericho, Gaza, Oost-Jeruzalem, Nazareth..?
Je kent ze allemaal?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb je je wel eens verdiept in de politiek daar? Er zijn daar geen pro-Westerse alternatieven, alleen maar pro-terreur en/of moslimfundamentalistische partijen.
Kijk hoe het bijvoorbeeld gaat met de zogenaamd gematigde PLO (voormalige terreurorganisatie) van Mahmoud Abbas. Die hadden nog altijd een 'pay-for-slay' beleid, waar de families van omgekomen of opgepakte terroristen, werden beloond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |