Waarom wel. Ze hebben toch al een plek. Als wij al moeite hebben met zeg 40.000 in een jaar. Hoe denk je dan dat ze het daar met 2 miljoen vluchtelingen moeten regelen?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:34 schreef capricia het volgende:
Waarom niet die mensen een kans geven in het andere gedeelte van wat met Palestina noemt?
De mensen die men nu wil verplaatsen naar Libië. De gazanen dus.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:36 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Wie bedoel je met ‘die mensen’? Hamas, Palestijnen, Hamas-aanhangende Palestijnen, Palestijnen die Joden haten of zijn oogevoed met Jodenhaat, of gewoon Palestijnen zonder intrinsieke moorddrang jegens Joden? Die laatste groep is maar een paar duizend man dus dat kan zeker oogevangen worden.
2 miljoen? Er waren volgens Palestijnse bronnen toch 500.000 tig miljoen doden gevallen? En ze hebben inderdaad al een plek, die hebben ze oo 7 oktober ok het spel gezet en verloren. Jammer man.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom wel. Ze hebben toch al een plek. Als wij al moeite hebben met zeg 40.000 in een jaar. Hoe denk je dan dat ze het daar met 2 miljoen vluchtelingen moeten regelen?
Dat kan. Zijn er toch niet zoveel als ze niet aan de criteria voldoen. Vast wel plek voor enkele duizenden.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:39 schreef capricia het volgende:
[..]
De mensen die men nu wil verplaatsen naar Libië. De gazanen dus.
RotatoR in NWS / Israël - Hamas - #337 Geen plek voor terroristenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom wel. Ze hebben toch al een plek. Als wij al moeite hebben met zeg 40.000 in een jaar. Hoe denk je dan dat ze het daar met 2 miljoen vluchtelingen moeten regelen?
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:40 schreef GerryDV het volgende:
[..]
2 miljoen? Er waren volgens Palestijnse bronnen toch 500.000 tig miljoen doden gevallen? En ze hebben inderdaad al een plek, die hebben ze oo 7 oktober ok het spel gezet en verloren. Jammer man.
Ja dat heb ik gezien. En? Is er een plan of is dit gewoon een van de honderden de hersenscheten die dictator elke dag uitbraakt. Over het algemeen Trump kennende is dit niets waard, Etto denkt ook meteen dat hij een ander land zal bedoelen. Ik geloof er niks van dat Trump hier enige oplossing gaat bieden maar ik laat me graag verrassen. In elk geval en dat heb ik al gezegd weet Trump op zijn minst iets moois aan het einde van de tunnel neer te zetten. (een luchtkasteel) Van Israelische kant hoor ik eigenlijk weinig hoe het nou een betere wereld gaat zijn nadat hun zuivering klaar is.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:42 schreef capricia het volgende:
[..]
RotatoR in NWS / Israël - Hamas - #337 Geen plek voor terroristen
Gezien?
Nou zij kan het weten.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Genocidaal geweld en opwinding kan best bij elkaar horen.
In the eye of the beholder.quote:
Even over die laatste zin; dat is toch evident? Je hebt weinig tot geen last meer van Joden-hatende extremistische Moslims?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dat heb ik gezien. En? Is er een plan of is dit gewoon een van de honderden de hersenscheten die dictator elke dag uitbraakt. Over het algemeen Trump kennende is dit niets waard, Etto denkt ook meteen dat hij een ander land zal bedoelen. Ik geloof er niks van dat Trump hier enige oplossing gaat bieden maar ik laat me graag verrassen. In elk geval en dat heb ik al gezegd weet Trump op zijn minst iets moois aan het einde van de tunnel neer te zetten. (een luchtkasteel) Van Israelische kant hoor ik eigenlijk weinig hoe het nou een betere wereld gaat zijn nadat hun zuivering klaar is.
Vanuit Israël snap ik dit prima. Geen enkele dreiging meer vanuit de westkant. Alles gaat Israël zijn. From the river to the sea.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:51 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Even over die laatste zin; dat is toch evident? Je hebt weinig tot geen last meer van Joden-hatende extremistische Moslims?
Nee joh, die staan binnen no time op de west oever.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:51 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Even over die laatste zin; dat is toch evident? Je hebt weinig tot geen last meer van Joden-hatende extremistische Moslims?
Oh, en ik maar denken dat er dan nog steeds een miljard moslims zijn. Ik denk dat die lui huis en haard zijn verloren terroristischer zullen worden dan gemiddeld.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:51 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Een miljard moslims zijn druk met Israel? En niet met andere ellende wat moslims in bijv China overkomt.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 00:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh, en ik maar denken dat er dan nog steeds een miljard moslims zijn. Ik denk dat die lui huis en haard zijn verloren terroristischer zullen worden dan gemiddeld.
Wat overkomt die moslims in China dan. Ik ben echt benieuwd. Hoeveel zijn er daar ongeveer dood, hoeveel hebben er honger, hoeveel zijn er gedwongen verhuisd, hoeveel doen er dwangarbeid?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 00:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Een miljard moslims zijn druk met Israel? En niet met andere ellende wat moslims in bijv China overkomt.
Dat is ook wel vaag hoor.
Laat staan wat er in Afrika gebeurt.
Wouw. Je weet niet wat de moslims in China overkomt?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 00:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat overkomt die moslims in China dan. Ik ben echt benieuwd. Hoeveel zijn er daar ongeveer dood, hoeveel hebben er honger, hoeveel zijn er gedwongen verhuisd, hoeveel doen er dwangarbeid?
Ik snap sowieso je verwarring niet helemaal. Wel eens van IS gehoord, dat kwam voort uit nogal wat instabiliteit vergelijkbaar met wat Israel nu veroorzaakt. Misschien ben je wel bekend met Hamas, ook een clubje dat voortkomt uit iets vergelijkbaars.
Het meest logisch is natuurlijk om de Israeli's naar Europa te verkassen. Als je Israel zuivert van de Joden heb je een hoop problemen opgelost.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Vanuit Israël snap ik dit prima. Geen enkele dreiging meer vanuit de westkant. Alles gaat Israël zijn. From the river to the sea.
De twee-staten oplossing is op 7 oktober helaas definitief verworpen (door Hamas, de gekozen vertegenwoordigers van Gaza).quote:Op zaterdag 17 mei 2025 00:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het meest logisch is natuurlijk om de Israeli's naar Europa te verkassen. Als je Israel zuivert van de Joden heb je een hoop problemen opgelost.
Laten we allebei maar niet doen, dus zowel geen zuivering van Joden als, (zoals nu wel gepoogd wordt) geen zuivering van het gebied van Palestijnen.
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 00:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Wouw. Je weet niet wat de moslims in China overkomt?
De Oeigoeren zijn een moslim minderheid in China. 11 miljoen zielen.
Volgens Amnesty gebeuren daar misdrijven tegen de menselijkheid.
Geen bezetting van universiteiten hier. Geen protesten. Jij wist niet eens wat de moslims in China overkomt.
Alleen maar fixatie op Israël.
Ik gaf je AI als bron omdat ik weet dat jij daar gevoelig voor bent.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 00:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Goh dus nu Amnesty iets zegt over de Oeigoeren is het gospel. Wat raar toch dat in geval van Israel ze onbetrouwbaar zijn. Jij vond het te vroeg om op basis van iets van Amnesty daarover over genocide te spreken.
https://www.amnesty.nl/wa(...)tte-gebieden/rapport
Hilarisch dat je dus probeert te doen alsof het vergelijkbaar is. Dat is het niet. Je hebt ook op geen enkele manier laten zien hoe wij betrokken zijn bij het Oeigoerse lot. Maar we hebben wel een associatieverdrag met Israel dus ik kan wel betrokkenheid laten zien die we hebben bij het conflict van dit topic.
Welke universiteiten werken nou samen met die provincie dan. Je weet toch dat de studenten protesteren tegen de samenwerking. Hoe kunnen ze protesteren tegen Chinese samenwerking die er niet is. Op welke manier zou een Westers protest indruk maken op China?
Probleem is meer dat de Palestijnen geen 1 partij zijn maar meerdere groepen met hun eigen opvattingen. De Palestijnse autoriteit die is opgericht om als die ene partij te fungeren en zich vrij normaal opstelt tegenover Israël zou prima kunnen werken voor de twee staten oplossing. Echter elke keer als er ook maar iets van een normalisatie plaatsvind richting Israël dan wordt dat getorpedeerd door een van die andere groepen. Zo gaat het al jaren.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 00:35 schreef capricia het volgende:
[..]
De twee-staten oplossing is op 7 oktober helaas definitief verworpen (door Hamas, de gekozen vertegenwoordigers van Gaza).
Ik zou willen dat alle partijen achter de twee staten oplossing zouden staan.
En niemand heeft zin in de huisvesting van deze mensen uit Gaza. 13 islamitische landen om hun heen niet. En ook de Palestijnse autoriteit kennelijk niet. Terwijl dat toch ook 'Palestina' is. Onderdeel van hun eigen 'land'.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 00:52 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Probleem is meer dat de Palestijnen geen 1 partij zijn maar meerdere groepen met hun eigen opvattingen. De Palestijnse autoriteit die is opgericht om als die ene partij te fungeren en zich vrij normaal opstelt tegenover Israël zou prima kunnen werken voor de twee staten oplossing. Echter elke keer als er ook maar iets van een normalisatie plaatsvind richting Israël dan wordt dat getorpedeerd door een van die andere groepen. Zo gaat het al jaren.
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 00:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik gaf je AI als bron omdat ik weet dat jij daar gevoelig voor bent.
Als er al een mand is, dan val jij daar door. "Wat overkomt die moslims in China dan. Ik ben echt benieuwd". Je wist het niet eens.
Misdrijven tegen de menselijkheid. Al jaren lang.
"Wat overkomt die moslims in China dan. Ik ben echt benieuwd".quote:Op zaterdag 17 mei 2025 01:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]het punt je mist het volledig. dat meten met twee maten van jou is gigantisch. Je bron is dus Amnesty die je blind vertrouwt. En dan kom ik met Amnesty; het is Genocide in Gaza en zeg jij nee dat moeten we nog afwachten. Als je enigzins consequent was zou je zeggen misschien is er wel genocide in China maar we moeten nog onderzoek afwachten.
Zodra Amnesty iets zegt wat je uitkomt geloof je het blind, zodra ze iets zeggen dat je niet uitkomt verwerp je het. Ik kijk graag naar daadwerkelijke feiten en dan is dat in China een stuk moeilijker uit te zoeken want we hebben er bepaald niet evenveel beeldmateriaal van bijvoorbeeld. Ook documentatie over de behandeling van Oeigoeren is een stuk moeilijker te vinden dan documentatie over de behandeling van Palestijnen.
Maar uiteraard, het maakt jou ook niks uit of deze zaken vergelijkbaar zijn, dit argument leek je wel wat dus nu blijf je erbij dat het een goed argument was om naar een andere zaak te wijzen en te zeggen zie je wel anderen zijn hypocriet. Alsof je zelf evenveel posts zult hebben over Oeigoeren als over Israel-Palestina
En even voor de duidelijkheid, ik geloof dat er Oeigoeren door China gezuiverd worden heropgevoed etcetera maar ik zie niet hoe Nederland daar schuld aan heeft of wat we daar verder aan kunnen doen. In Israel zie ik wel duidelijk hoe wij er schuld aan hebben als we bijvoorbeeld wapens leveren, of als een dude van onze grootste partij maar even steun voor kolonisten uitspreekt. Ik zie ook veel eerder hoe diplomatieke druk vanuit Nederland en meer dan dat de EU genoeg kan zijn voor Israel om ander beleid te voeren. Zo'n zelfde druk zullen we op China niet kunnen uitvoeren op Rusland lukt ons dat al niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |