Ah ja, al die onschuldige moslims. Die aanslagen plegen, mensen martelen en gijzelen, hele Israëlische dorpen uitmoorden en hun kinderen van jonge leeftijd af aan al leren dat het hoogst haalbare in het leven is het afslachten van een Jood.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:17 schreef augurk2025 het volgende:
Israhel is een afschuwelijk land dat de laatste 50 jaar verantwoordelijk is geweest voor ruim 5 miljoen doden (99% onschuldige moslimburgers)
Als je dit land nu nog steeds steunt zou je opgenomen moeten worden in een inrichting.
Ik ben pro-Israël en ben daar ook erg open over.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De waarheid ligt meestal ergens in het midden. Jij zit daar niet.
Een kind van 8 die in de Gazastrook woont is ook echt verantwoordelijk voor terroristische aanslagen in Israël jaquote:Op zondag 18 mei 2025 11:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah ja, al die onschuldige moslims. Die aanslagen plegen, mensen martelen en gijzelen, hele Israëlische dorpen uitmoorden en hun kinderen van jonge leeftijd af aan al leren dat het hoogst haalbare in het leven is het afslachten van een Jood.
Het concept van 'onschuld' is een bijzondere binnen de Islam zo te zien.
Dat zal ik nooit beweren. Maar dit waren de kinderen in de Israëlische dorpen ook niet, die moesten het ook ontgelden toen de Palestijnen overgingen tot hun brute terreur, onder luid gejuich en euforie van de Palestijnse bevolking. Het wist zelfs tot feest en gebak op straat te leiden in verschillende Europese steden, waar menig Islamitische gemeenschap het prima vond.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:26 schreef augurk2025 het volgende:
[..]
Een kind van 8 die in de Gazastrook woont is ook echt verantwoordelijk voor terroristische aanslagen in Israël jajij bent niet 100% joh
Dit is inderdaad één van de vele leugens mbt dit conflict. Soms worden die cijfers bijgesteld.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:27 schreef Pek het volgende:
Als ik de media mag geloven wonen er louter vrouwen en kinderen in Gaza, zijn alle mannen al dood?
quote:Hamas ‘quietly drops’ thousands of deaths from casualty figures
Claims that 70 per cent of the fatalities are women and children are complete nonsense, says report
...
Jij zit ook in je fuik.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben pro-Israël en ben daar ook erg open over.
Het is stukken zorgwekkender dat invloedrijke media enorm vooringenomen zijn, daar heb jij dan weer minder moeite mee.
Je bron is afgesloten en niet openbaar , en zo zijn er weer tientallen bronnen die het tegendeel zeggen van wat daar zal staan.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is inderdaad één van de vele leugens mbt dit conflict. Soms worden die cijfers bijgesteld.
[..]
Als je alle reeksen over dit conflict zou volspammen met deze zin, zeg je in principe alles wat erover kan worden gezegd.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jij zit ook in je fuik.
Verder juich je deze zinloze oorlog nog steeds toe, ik heb veel moeite met het grote aantal burgerdoden wat hier grotendeels goedgepraat wordt, ook door jou.
En verder heb ik de discussie al tig keren gevoerd hier en wel wat beters te doen. Het is toch een gebed zonder einde.
Als men oorlogszuchtige leiders steunt dan is men toch niet helemaal onschuldig? Oorlogszuchtige leiders die zelfs hun eigen aanhangers vermoorden als die niet 100% hun regels of wetten opvolgen.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:17 schreef augurk2025 het volgende:
Israhel is een afschuwelijk land dat de laatste 50 jaar verantwoordelijk is geweest voor ruim 5 miljoen doden (99% onschuldige moslimburgers)
Nee hoor, ik lees juist ook de media die jij leest. Maar ik zie jou niet snel een artikel van de WSJ of de Telegraaf lezen.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jij zit ook in je fuik.
Verder juich je deze zinloze oorlog nog steeds toe, ik heb veel moeite met het grote aantal burgerdoden wat hier grotendeels goedgepraat wordt, ook door jou.
En verder heb ik de discussie al tig keren gevoerd hier en wel wat beters te doen. Het is toch een gebed zonder einde.
Op D-day vielen er ook veel burgerslachtoffers, toch was het een goede zet om D-day te lanceren en door te pakken naar Berlijn. Het is wel degelijk een strijd tussen goed en kwaad, ondanks alle ellende die oorlog met zich meebrengt. Een oorlog die de Palestijnen zelf zijn begonnen.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jij zit ook in je fuik.
De enige reden waarom sommigen dan ook stellen nu ineens heel erg in te zitten met burgerslachtoffers, iets wat je bij andere oorlogen niet of nauwelijks ziet, is omdat mensen hier de hele tijd mee worden geconfronteerd door de narratieven en beelden in bepaalde media. Men laat de eigen emoties dus bespelen en op basis daarvan zich meeslepen in het pro-Palestijnse kamp, dit is precies het doel van zulke berichtgeving. Het blijkt helaas erg effectieve propaganda.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:47 schreef Homey het volgende:
[..]
Op D-day vielen er ook veel burgerslachtoffers, toch was het een goede zet om D-day te lanceren en door te pakken naar Berlijn. Het is wel degelijk een strijd tussen goed en kwaad, ondanks alle ellende die oorlog met zich meebrengt. Een oorlog die de Palestijnen zelf zijn begonnen.
Nee hoor, ik vind dat de oorlog Oekraïne/ Rusland ook moet stoppen.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De enige reden waarom sommigen dan ook stellen nu ineens heel erg in te zitten met burgerslachtoffers, iets wat je bij andere oorlogen niet of nauwelijks ziet, is omdat mensen hier de hele tijd mee worden geconfronteerd door de narratieven en beelden in bepaalde media. Men laat de eigen emoties dus bespelen en op basis daarvan zich meeslepen in het pro-Palestijnse kamp, dit is precies het doel van zulke berichtgeving. Het blijkt helaas erg effectieve propaganda.
Oh, opmerkelijk. Wat dan zal Oekraïne flinke concessies moeten doen. Maar verder een prima post.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind dat de oorlog Oekraïne/ Rusland ook moet stoppen.
En we hebben nu eenmaal niet aandacht voor alle conflicten op deze wereld, er zijn landen waar we nauwelijks contact of banden mee hebben en waar de westerse media inderdaad geen aandacht aan besteedt. De wereld is heel groot, er gebeurd heel veel, het is onmogelijk overal aandacht aan te besteden.
Dus dat argument kan wel de prullebak in, daar sla je elke discussie mee dood.
Maar… dit is het gebed zonder einde en ik wil daar zelf wel een einde aan maken, dus…, een fijne dag!![]()
Ik hoop op een snelle wapenstilstand en bevrijding van gijzelaars, daar hadden ze het gisteren wel over in het nieuws.
Dat is goed nieuws, gelukkig!quote:Op zondag 18 mei 2025 11:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind dat de oorlog Oekraïne/ Rusland ook moet stoppen.
En we hebben nu eenmaal niet aandacht voor alle conflicten op deze wereld, er zijn landen waar we nauwelijks contact of banden mee hebben en waar de westerse media inderdaad geen aandacht aan besteedt. De wereld is heel groot, er gebeurd heel veel, het is onmogelijk overal aandacht aan te besteden.
Dus dat argument kan wel de prullebak in, daar sla je elke discussie mee dood.
Maar… dit is het gebed zonder einde en ik wil daar zelf wel een einde aan maken, dus…, een fijne dag!![]()
Ik hoop op een snelle wapenstilstand en bevrijding van gijzelaars, daar hadden ze het gisteren wel over in het nieuws.
Laten we het inderdaad gewoon negeren: alle burgerslachtoffers, het in puin leggen van heel Gaza, het blokkeren van voedsel en medicijnen, het bombarderen van ziekenhuizen, het continue verdrijven en verplaatsen van de bevolking. Schandalig dat de media hier verslag van doet.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De enige reden waarom sommigen dan ook stellen nu ineens heel erg in te zitten met burgerslachtoffers, iets wat je bij andere oorlogen niet of nauwelijks ziet, is omdat mensen hier de hele tijd mee worden geconfronteerd door de narratieven en beelden in bepaalde media. Men laat de eigen emoties dus bespelen en op basis daarvan zich meeslepen in het pro-Palestijnse kamp, dit is precies het doel van zulke berichtgeving. Het blijkt helaas erg effectieve propaganda.
Het staat de Palestijnse beleidsbepalers altijd vrij om de door hun achterovergeslagen hulpgoederen te verdelen onder de bevolking. En het staat hen ook vrij om ziekenhuizen niet meer te gebruiken als schuilplaats.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Laten we het inderdaad gewoon negeren: alle burgerslachtoffers, het in puin leggen van heel Gaza, het blokkeren van voedsel en medicijnen, het bombarderen van ziekenhuizen, het continue verdrijven en verplaatsen van de bevolking. Schandalig dat de media hier verslag van doet.
Gewoon even de andere kant op kijken en je neus ophalen! Het is allemaal voor het goede doel!![]()
Ja, bij de Israëlische aanval op het ambulance-konvooi hebben we laatst wel kunnen zien inderdaad hoe zorgvuldig Israël een scheiding probeert te maken tussen burger en strijder. Toen ik de beelden zag kon ik direct zien dat het Hamas-ambulances waren!quote:Op zondag 18 mei 2025 12:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het staat de Palestijnse beleidsbepalers altijd vrij om de door hun achterovergeslagen hulpgoederen te verdelen onder de bevolking. En het staat hen ook vrij om ziekenhuizen niet meer te gebruiken als schuilplaats.
En dat het Israëlische leger de burgerbevolking verplaatst toont juist aan dat men geen genocidale motieven heeft. Men probeert een scheiding aan te brengen tussen strijder en burger, wat de Palestijnen zelf hebben nagelaten.
Nee hoor, want fouten worden er natuurlijk altijd gemaakt en dan zullen erg consequenties volgen. Israël pakt zulke dingen namelijk intern aan, bij de Palestijnen daarentegen levert het ombrengen van Israëlische burgers een heldenstatus op.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:39 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, bij de Israëlische aanval op het ambulance-konvooi hebben we laatst wel kunnen zien inderdaad hoe zorgvuldig Israël een scheiding probeert te maken tussen burger en strijder. Toen ik de beelden zag kon ik direct zien dat het Hamas-ambulances waren!
Dat was geen fout hoor. Doelbewust. Dat hebben ze keer op keer gedaan om de zorg lam te leggen.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, want fouten worden er natuurlijk altijd gemaakt en dan zullen erg consequenties volgen. Israël pakt zulke dingen namelijk intern aan, bij de Palestijnen daarentegen levert het ombrengen van Israëlische burgers een heldenstatus op.
Ah, het was doelbewust. Nou, waar zijn hier de bewijzen van?quote:Op zondag 18 mei 2025 12:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat was geen fout hoor. Doelbewust. Dat hebben ze keer op keer gedaan om de zorg lam te leggen.
Ja, ze waren ook direct goudeerlijk over de 'fout'!quote:Op zondag 18 mei 2025 12:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, want fouten worden er natuurlijk altijd gemaakt en dan zullen erg consequenties volgen. Israël pakt zulke dingen namelijk intern aan, bij de Palestijnen daarentegen levert het ombrengen van Israëlische burgers een heldenstatus op.
Er gebeurd niks behalve een beetje gegniffel. Israël pakt dat niet aan.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hun eigen tegenstrijdige verklaringen en het begraven van bewijs. En waar is het bewijs dat ze de doelen geverifieerd hadden voordat ze erop schoten? Welk bewijs ondersteunt hun versie?quote:Op zondag 18 mei 2025 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, het was doelbewust. Nou, waar zijn hier de bewijzen van?
Zoals ze op de Israëlische televisie al zeggen. "We komen met 100 doden per dag weg en niemand die er wat van zegt omdat het genormaliseerd is."quote:Op zondag 18 mei 2025 13:14 schreef Breekfast het volgende:
We hebben allemaal wel eens per ongeluk een ambulance aangevallen en het bewijs vervolgens begraven. Heel flauw om daar slechte intenties uit af te leiden hoor.
https://t.me/AJPalestine/112090quote:#عاجل | Marwan Sultan, Director of the Indonesian Hospital, to Al Jazeera:
- A complete siege of the hospital and shooting at anyone who moves.
Israeli aircraft targeted the intensive care unit with bullets.
The situation is catastrophic and a number of hospital staff have lost their relatives.
International institutions and organizations must pressure to allow our crews to work.
The hospital cannot provide any services in the northern Gaza Strip.
There are only patients and medical staff in hospitals, so why is the occupation targeting us?
Between one hundred and two hundred people are martyred in the Gaza Strip every day, and the world is silent
Misschien omdat de meerderheid van de wereld dan ook niet wil stilzwijgen over een genocide.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:38 schreef HeatWave het volgende:
"The world is silent".
Echt, als er ergens een pak melk omvalt is het nog de schuld van israel op het moment, je kan geen TV, webpagina of lantaarnpaal meer vinden zonder pro pallie gejank.
Maar the world is silent hoor, echt.
Wat een neppe bak propaganda is het ook allemaal dat Gaza "nieuws".
Bull, er spelen nog 3245435 conflicten op dit moment wereldwijd, maar alleen dit krijgt aandacht omdat het goed uitkomt.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Misschien omdat de meerderheid van de wereld dan ook niet wil stilzwijgen over een genocide.
Behalve een paar autisten op fok.
Oekraine krijgt dan (gelukkig, maar moet nog veel meer) ook wel heel veel politieke steun.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bull, er spelen nog 3245435 conflicten op dit moment wereldwijd, maar alleen dit krijgt aandacht omdat het goed uitkomt.
En als je sympathie wil ga je niet rellen, slopen, agenten met zuur aanvallen en joodse monumenten etc bekladden, doe je dat wel ga ik er gemakshalve even vanuit dat je zaak wel door- en door verrot is.
FAFO.
Hamas er uit knikkeren, klaar, hulp weer op gang.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:47 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oekraine krijgt dan (gelukkig, maar moet nog veel meer) ook wel heel veel politieke steun.
En andere landen krijgen in ieder geval steun, maar palestina is hermetisch afgesloten.
Onder dat ziekenhuis zat dus de hamas leider.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gisteren heb ik een recente video gepost waarin 10 ongewapende mensen in een ziekenhuis werden opgeblazen en in stukken langs de camera vlogen. Wat was het volgens fok knap dat de bom zo precies was!
De dubbele standaard is nogal stuitend.
Er is geen genocide.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Misschien omdat de meerderheid van de wereld dan ook niet wil stilzwijgen over een genocide.
Tja, Egypte heeft gezegd geen Palestijnen te winnen toelaten in hun land. Dat zou de meest logische bestemming zijn, ook wetende dat veel Palestijnen in principe van Egyptische origine zijn.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:47 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oekraine krijgt dan (gelukkig, maar moet nog veel meer) ook wel heel veel politieke steun.
En andere landen krijgen in ieder geval steun, maar palestina is hermetisch afgesloten.
De leider van Hamas die zojuist dood gevonden werd in een ziekenhuis in Gaza in elk geval niet. Israel knalt lekker door, die zijn goed bezig. Heb je er al een kaarsje voor aangestoken?quote:
Egypte is niet gek. Die hoeven alleen maar naar Jordanië, Libanon en Koeweit te kijken om te zien hoe het daar is gegaan.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:37 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, Egypte heeft gezegd geen Palestijnen te winnen toelaten in hun land. Dat zou de meest logische bestemming zijn, ook wetende dat veel Palestijnen in principe van Egyptische origine zijn.
En Jordanië, Arafat nam in de jaren 60 zelfs de Jordaanse vlag als uitgangspunt voor zijn Palestijns bedachte vlag, voor zijn zelf uitgeroepen Palestijnse land. Allemaal list en bedrog vanuit Arabië, zo kennen we ze daar en zo kennen we ze inmiddels ook in Europa. Corruptie, list, bedrog en aggressie.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is geen genocide.
[..]
Tja, Egypte heeft gezegd geen Palestijnen te winnen toelaten in hun land. Dat zou de meest logische bestemming zijn, ook wetende dat veel Palestijnen in principe van Egyptische origine zijn.
Waarom zou ik een kaarsje moeten opsteken voor een dooie Hamas leider?quote:Op zondag 18 mei 2025 14:52 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
De leider van Hamas die zojuist dood gevonden werd in een ziekenhuis in Gaza in elk geval niet. Israel knalt lekker door, die zijn goed bezig. Heb je er al een kaarsje voor aangestoken?
Rip opperbaas van Hamas. Op naar de volgende.
Geen idee, uit je reactie las ik sympathie voor Hamas en de 70% op Hamas stemmende inwoners van Gaza. Maar ik hoop dat ik het mis hadquote:Op zondag 18 mei 2025 14:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarom zou ik een kaarsje moeten opsteken voor een dooie Hamas leider?
Gewoon eens een random vraag hè: Wie zou de opvang van al die Palestijnen in Egypte moeten bekostigen?quote:Op zondag 18 mei 2025 14:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is geen genocide.
[..]
Ik heb 0,0% sympathie voor Hamas en de Palestijnen.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:59 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Geen idee, uit je reactie las ik sympathie voor Hamas en de 70% op Hamas stemmende inwoners van Gaza. Maar ik hoop dat ik het mis had
Waar men wel helemaal stil over is Sudan of Congo.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Egypte zelf. Nederland bekostigt ook helemaal zelf veel mensen uit Oekraïne of Syrië.quote:Op zondag 18 mei 2025 15:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gewoon eens een random vraag hè: Wie zou de opvang van al die Palestijnen in Egypte moeten bekostigen?
Zwijgende meerderheid. 👍quote:Op zondag 18 mei 2025 11:17 schreef Nober het volgende:
Alle hamaspropaganda ten spijt.
[ x ]
https://x.com/OzraeliAvi/status/1923883323715354848
[ afbeelding ]
[ x ]
https://x.com/EelcoHoecke/status/1923973409144238098
Die kinderen zijn slachtoffers van Hamas.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:26 schreef augurk2025 het volgende:
[..]
Een kind van 8 die in de Gazastrook woont is ook echt verantwoordelijk voor terroristische aanslagen in Israël jajij bent niet 100% joh
Net zoals de festivalgangers op 7 oktober 2023 slachtoffer waren van Bibi en coquote:Op zondag 18 mei 2025 17:35 schreef superniger het volgende:
[..]
Die kinderen zijn slachtoffers van Hamas.
Israël gebruikt de eigen burgers niet als menselijk schild, dat doen de Palestijnse beleidsbepalers wel.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:38 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Net zoals de festivalgangers op 7 oktober 2023 slachtoffer waren van Bibi en co
Op 7 oktober liet de Mossad het gewoon gebeuren.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël gebruikt de eigen burgers niet als menselijk schild, dat doen de Palestijnse beleidsbepalers wel.
Etnisch zuiveren is geen genocide hè. De voorbeelden die jij beschrijft gebeurden in Syrië ook, op systematische wijze zelfs. De oorlogsmisdaden in die burgeroorlog waren nog veel wreder en grootschaliger, toch was er niemand die dat genocide noemde. Terecht overigens, vind ik.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 12:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee, niet alleen de kunstmatige hongersnood is wat op Genocide kan wijzen. Ook het ontmenselijken van de slachtoffers wijst daarop. Ook de intentie om het hele gebied entisch te zuiveren die de Israelische regering uit wijst op genocide. Ook de aanleiding van het conflict, men buit een terroristische aanslag uit om een hele bevolking te vermoorden. De constante bombardementen op ziekenhuizen duiden op genocide. Het vermoorden van hulpverleners, duid op genocide. Het vermoorden van grote aantallen journalisten laat zien dat ze geen pottenkijkers willen. Dat Israel met grote regelmaat in leugens wordt betrapt is ook veelzeggend.
Beetje raar om met zoveel informatie als we hebben te doen alsof de claims van genocide niet zeer sterk onderbouwd zijn.
De vijandigheid en ellende jegens Joden is wel redelijk uniek geweest, vooral in Europa. Ik ken in elk geval geen volk die zo lang zo grootschalig doelwit is geweest van vervolging.quote:Dit is natuurlijk nogal onzin. Ze komen grotendeels uit westerse landen die relatief veilig zijn geweest. In de hele wereld is het bijna constant flink ellendig geweest de afgelopen duizenden jaren. Dat ze last hebben van de Palestijnse vrijheidsstrijd is uiteraard hun eigen fout. Als ze de Palestijnen minder zouden hebben onderdrukt en minder zouden hebben uitgemoord zouden clubs als Hamas geen voedingsbodem hebben. De regio is vijandig omdat Israel dat ook is en Israel is imperialistisch, uiteraard geen manier om vrienden te maken.
Rusland heeft geen Hezbollah of Hamas aan hun grenzen, of een Iran waarvan de machthebbers hun bestaansrecht verlenen aan het vernietigen van Rusland.quote:Waarom zou het anders zijn, Rusland beweert hun buren te vrezen. Israel beweert hun buren te vrezen, alsof Israel dat doet zo lang ze steun van Amerika hebben weten ze dat ze niks te vrezen hebben daar gedragen ze zich ook naar door nu voor onze ogen een genocide te plegen en ons uit te dagen iets eraan te doen. We zien het we laten ze het gewoon doen.
[..]
https://www.trouw.nl/buit(...)-we-konden~ba2fe59b/
Ik zeg ook, het is tijd om nu te handelen. Niet om achteraf te lullen we konden niks en we wisten het niet laten we een onderzoek instellen om te kijken hoe we dit lieten gebeuren![]()
We weten hoe dit komt, Europa heeft heel lang blind achter Israel aangelopen vanuit de erfzonde van de Holocaust. Maar die schaamte kunnen we niet de reden laten worden dat we zo weinig tegen Israel durven ondernemen dat we ze een genocide laten plegen zonder zelfs maar een associatieverdrag daarover op te zeggen.
Die hele oorlog laat Hamas gewoon gebeuren.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:50 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Op 7 oktober liet de Mossad het gewoon gebeuren.
Veel mensen niet, maar helaas de linkse kaste van bestuurlijk Nederland, met tentakels in de pers en rechterlijke macht, helaas wel. Nogal.quote:Op zondag 18 mei 2025 15:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb 0,0% sympathie voor Hamas en de Palestijnen.
Waar dan?quote:Op zondag 18 mei 2025 20:59 schreef Homey het volgende:
[..]
1 ding is wel zeer opvallend: weet ik hoeveel pro-Hamas demonstraties in Europa
Het mag niet weer gebeuren , HAMAS moet doodquote:Op zondag 18 mei 2025 17:37 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
En op 7 oktober 2023 werden er geen Israeliers vermoord en gegijzeld.
quote:Vervolgens droeg God Gideon op om de Midjanieten aan te vallen en te verdrijven.
God liet hem zijn leger terugbrengen tot slechts 300 man (Rechters 7 en 8).
Met dit kleine leger voerde hij een verrassingsaanval uit.
Gideon gaf eenieder een ramshoorn (sjofar), fakkel en een pot van aardewerk.
Het leger omsingelde in stilte de Midjanieten en op Gideons teken brak eenieder zijn pot en blies op de ramshoorn.
In de paniek die volgde gingen de Midjanieten elkaar te lijf en door dit wonder versloeg aldus het leger van Gideon.
Er zijn al knetterveel hulpverleners en journalisten overleden, dus ik denk dat veel mensen een probleem hebben met crisishulp in een gebied dat met de grond gelijk gemaakt wordt.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:59 schreef Homey het volgende:
[..]
Veel mensen niet, maar helaas de linkse kaste van bestuurlijk Nederland, met tentakels in de pers en rechterlijke macht, helaas wel. Nogal.
1 ding is wel zeer opvallend: weet ik hoeveel pro-Hamas demonstraties in Europa, maar helemaal niemand reist die kant op om zich aan te melden.
Daar zit je dan als Palestijn thuis tv te kijken. Je ziet meer Palestijnse vlaggen dan in je eigen regio, maar vraagt zich wel hardop af: kom dan hier en help ons!!!
"journalisten" in een regio met nul persvrijheid. Een terrorist van Hamas kan geen journalist zijn. Dat snap jij ook wel. Bovendien, die mensen die naar zogenaamd een probleem mee hebben, hadden geen probleem met 7 oktober. Dan weet je ook wel genoeg.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:06 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Er zijn al knetterveel hulpverleners en journalisten overleden, dus ik denk dat veel mensen een probleem hebben met crisishulp in een gebied dat met de grond gelijk gemaakt wordt.
Ik heb 0.0 sympathie voor Joden…quote:Op zondag 18 mei 2025 20:59 schreef Homey het volgende:
[..]
Veel mensen niet, maar helaas de linkse kaste van bestuurlijk Nederland, met tentakels in de pers en rechterlijke macht, helaas wel. Nogal.
1 ding is wel zeer opvallend: weet ik hoeveel pro-Hamas demonstraties in Europa, maar helemaal niemand reist die kant op om zich aan te melden.
Daar zit je dan als Palestijn thuis tv te kijken. Je ziet meer Palestijnse vlaggen dan in je eigen regio, maar vraagt zich wel hardop af: kom dan hier en help ons!!!
Zegt de haatbaard. Komt gelijk met bijbelcitatenquote:Op zondag 18 mei 2025 21:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het mag niet weer gebeuren , HAMAS moet dood
En GAZA zal een zeer fraai oord worden, met veel toeristen , zonder haatbaarden
Gideons 300 man
[..]
[ afbeelding ]
Er zijn ook Palestijnen die niet bij Hamas zitten of hen niet steunen he. Overigens zijn het verschillende nationaliteiten.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:17 schreef Homey het volgende:
[..]
"journalisten" in een regio met nul persvrijheid. Een terrorist van Hamas kan geen journalist zijn. Dat snap jij ook wel. Bovendien, die mensen die naar zogenaamd een probleem mee hebben, hadden geen probleem met 7 oktober. Dan weet je ook wel genoeg.
Er is letterlijk in de Knesset verkondigd dat Palestijnse baby’s niet onschuldig zijn. Beetje 40-45 praktijken als je het mij vraagt. Zieke mensen zijn er in deze wereld. Op Fok! zitten er aardig wat.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:21 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Er zijn ook Palestijnen die niet bij Hamas zitten of hen niet steunen he. Overigens zijn het verschillende nationaliteiten.
Ditto voor hulpverleners, zoals die ambulance die laatst begraven werd.
Mag je zeggen. Vrijheid van meningsuiting. Iets wat ze in Palestina nog nooit hebben gehad. Bof jij even.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:17 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Ik heb 0.0 sympathie voor Joden…
See what I did there?
De weerstand van de Palestijnen tegen Hamas is nogal bedroevend. Een paar kleine demo's, that's it.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:21 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Er zijn ook Palestijnen die niet bij Hamas zitten of hen niet steunen he. Overigens zijn het verschillende nationaliteiten.
Ditto voor hulpverleners, zoals die ambulance die laatst begraven werd.
ik denk dat er weinig weerstand mogelijk is en dat HAMAS zich niet laat zien aan de bevolking , die HAMAS wil die ellende expres niet zien om interne ruzie te vermijdenquote:Op zondag 18 mei 2025 21:58 schreef Homey het volgende:
[..]
De weerstand van de Palestijnen tegen Hamas is nogal bedroevend. Een paar kleine demo's, that's it.
En heeft een Palestijn al een keer een Israëlische gijzelaar bevrijd?
De Palestijnen hadden op 7 oktober nooit de oorlog moeten beginnen. Opnieuw weer de Palestijnen die beginnen. Uiteraard weer specifiek op een Joodse feestdag.
Denk dat het extreme antisemitisme de gemiddelde Palestijn wel bevalt van Hamas, en dat ze daarom niet er tegen ingaan. Antisemitisme is virulent in de Palestijnse maatschappij. 75 jaar complete anti-joodse brainwashing maakt dat de gemiddelde Palestijn oorlogen en ellende op de koop neemt, zolang er maar strijd wordt gevoerd tegen die jode...bedoel 'zionisten'. Een bar laag IQ van 60 en veel inteelt helpt ook niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 22:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat er weinig weerstand mogelijk is en dat HAMAS zich niet laat zien aan de bevolking , die HAMAS wil die ellende expres niet zien om interne ruzie te vermijden
Laat het licht maar langzaam uitgaan daar, net als de dinosauriers hebben de Palestijnen hun bestaansrecht allang overschreden. De wereld is beter of zonder Palestijnen.quote:Op zondag 18 mei 2025 22:18 schreef Homey het volgende:
[..]
Denk dat het extreme antisemitisme de gemiddelde Palestijn wel bevalt van Hamas, en dat ze daarom niet er tegen ingaan. Antisemitisme is virulent in de Palestijnse maatschappij. 75 jaar complete anti-joodse brainwashing maakt dat de gemiddelde Palestijn oorlogen en ellende op de koop neemt, zolang er maar strijd wordt gevoerd tegen die jode...bedoel 'zionisten'. Een bar laag IQ van 60 en veel inteelt helpt ook niet.
Zal er ooit een dag van nationale zelfreflectie komen in Palestina. Een keer een dag dat ze goed naar zichzelf kijken? Van hey, misschien ligt het ook een beetje aan onszelf?
nee joh,quote:Op zondag 18 mei 2025 22:18 schreef Homey het volgende:
[..]
Denk dat het extreme antisemitisme de gemiddelde Palestijn wel bevalt van Hamas, en dat ze daarom niet er tegen ingaan. Antisemitisme is virulent in de Palestijnse maatschappij. 75 jaar complete anti-joodse brainwashing maakt dat de gemiddelde Palestijn oorlogen en ellende op de koop neemt, zolang er maar strijd wordt gevoerd tegen die jode...bedoel 'zionisten'. Een bar laag IQ van 60 en veel inteelt helpt ook niet.
Zal er ooit een dag van nationale zelfreflectie komen in Palestina. Een keer een dag dat ze goed naar zichzelf kijken? Van hey, misschien ligt het ook een beetje aan onszelf?
Er is ook letterlijk in de tweede kamer door de grootste partij momenteel in Nederland verkondigd dat er minder Marokanen moeten zijn. Dat wilt niet zeggen dat heel Nederland minder Marokkanen wilt. Dat er een of andere extremist in Israel iets roept zegt natuurlijk niks over de rest. Ironisch genoeg zijn op 7 oktober vooral mensen gedood die enorm veel sympathie voor de Palestijnse zaak hadden, veel linkse Israeliers. Dat is nu ook wel klaar, er komt nu geen Palestijn meer Israel in om te werken bijv.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:30 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Er is letterlijk in de Knesset verkondigd dat Palestijnse baby’s niet onschuldig zijn. Beetje 40-45 praktijken als je het mij vraagt. Zieke mensen zijn er in deze wereld. Op Fok! zitten er aardig wat.
De polariserende narratieven uit die kringen zouden meer mensen zich druk over moeten maken.quote:Op maandag 19 mei 2025 06:52 schreef sp3c het volgende:
Ow die progressieve en linkse medis toch ...
Wat een boefjes he jongens
Eens met alle andere conflicten. Maar de aandacht heeft misschien te maken met het feit dat we Israel steunen met wapens en geld? Dan is er automatisch meer aandacht voor. Al helemaal als dit conflict zo polariserende werking heeft op onze samenleving hier. Genereert clicks.quote:Op maandag 19 mei 2025 01:34 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Er is ook letterlijk in de tweede kamer door de grootste partij momenteel in Nederland verkondigd dat er minder Marokanen moeten zijn. Dat wilt niet zeggen dat heel Nederland minder Marokkanen wilt. Dat er een of andere extremist in Israel iets roept zegt natuurlijk niks over de rest. Ironisch genoeg zijn op 7 oktober vooral mensen gedood die enorm veel sympathie voor de Palestijnse zaak hadden, veel linkse Israeliers. Dat is nu ook wel klaar, er komt nu geen Palestijn meer Israel in om te werken bijv.
Hun toestand wordt alleen maar slechter en slechter bij elke oorlog die ze weer beginnen. En het lijkt ze maar niet door te dringen. Ze hebben of een laag IQ of gewoon echt naief dat ze denken dat het de volgende keer wél beter gaat.
En of en hoe het allemaal zat en wie er gelijk heeft, wie heeft er gelijk over de Sahara in Marokko? En Noord Cyprus bij Turkije? En Syrie dan? Koerden in Turkije? Er zijn in deze wereld zoveel vergelijkbare conflicten, maar alleen omdat het nu om Islam vs Jodendom gaat is het extreem opgeblazen. 50,000 doden waarvan de helft Hamas op 2 miljoen inwoners is ook peanuts vergeleken bij vergelijkbare oorlogen afgelopen jaren en eeuwen.
Toch is het elke dag in het nieuws, en overal zijn er onrusten en protesten. Het is echt bizar en ik ben zo ongelofelijk klaar met het gezeik.
Onzin. Israel krijgt geen wapens van Nederland. Oekraïne krijgt dat wel, zie jij vele agressieve demo's voor Oekraine? Nope.quote:Op maandag 19 mei 2025 07:56 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Eens met alle andere conflicten. Maar de aandacht heeft misschien te maken met het feit dat we Israel steunen met wapens en geld? Dan is er automatisch meer aandacht voor. Al helemaal als dit conflict zo polariserende werking heeft op onze samenleving hier. Genereert clicks.
Dit conflict krijgt zoveel aandacht omdat er veel antisemieten rondlopen.quote:Op maandag 19 mei 2025 07:56 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Eens met alle andere conflicten. Maar de aandacht heeft misschien te maken met het feit dat we Israel steunen met wapens en geld? Dan is er automatisch meer aandacht voor. Al helemaal als dit conflict zo polariserende werking heeft op onze samenleving hier. Genereert clicks.
Nee? Leveren we geen F35 onderdelen? Oh… verkeerd gelezen denk ik.quote:Op maandag 19 mei 2025 08:31 schreef Homey het volgende:
[..]
Onzin. Israel krijgt geen wapens van Nederland. Oekraïne krijgt dat wel, zie jij vele agressieve demo's voor Oekraine? Nope.
Overigens, via de VN is elk land betrokken bij Sudan, Congo en noem maar op. Nederland dus ook. Toch geen demonstraties, doodse stilte over die conflicten. Ook bij jou. Interesseren zwarte levens jou niet?
TeGeN oOrLoG zIjN iS aNtIsEmIeTquote:Op maandag 19 mei 2025 08:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit conflict krijgt zoveel aandacht omdat er veel antisemieten rondlopen.
Het gaat niet om oorlogquote:
Alles wat ik niet leuk vind is jodenhaatquote:Op maandag 19 mei 2025 09:11 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het gaat niet om oorlog
Het gaat niet om Gaza
Het gaat niet om burgerslachtoffers
Het gaat om jodenhaat
Dat werd op 7 oktober 2023 al duidelijk, toen de agressieve links progressieve en islamtische hordes vrijwel meteen naar de megafoon grepen om hun antisemitisme van de daken te schreeuwen
Alles wat ik niet leuk vind is genocidequote:Op maandag 19 mei 2025 09:27 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Alles wat ik niet leuk vind is jodenhaat
7 oktober was geen Jodenmensenhaat?quote:Op maandag 19 mei 2025 09:27 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Alles wat ik niet leuk vind is jodenhaat
Het gaat natuurlijk niet om de onderdrukking, verkrachtig, levendverbrandingen, verjaging uit hun huizen, ontkennen van hun rechten, gijzeling en nog een dozijn mensenrechten schendingen... Het gaat om jodenhaat. Dat is het enige waar je het op kan gooien om de slachtofferrol weer in bezit van de dader te krijgen.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:11 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het gaat niet om oorlog
Het gaat niet om Gaza
Het gaat om jodenhaat
Dat werd op 7 oktober 2023 al duidelijk, toen de agressieve links progressieve en islamtische hordes vrijwel meteen naar de megafoon grepen om hun antisemitisme van de daken te schreeuwen
quote:
Projectie wat je hier doet.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet om de onderdrukking, verkrachtig, levendverbrandingen, verjaging uit hun huizen, ontkennen van hun rechten, gijzeling en nog een dozijn mensenrechten schendingen... Het gaat om jodenhaat. Dat is het enige waar je het op kan gooien om de slachtofferrol weer in bezit van de dader te krijgen.
Precies ja, zo wordt het goedgepraat dat we medeplichtig blijven aan de genocide. Kritiek op massarmoord = antisemitisch. Alles wat men niet wil horen is antisemitisch.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet om de onderdrukking, verkrachtig, levendverbrandingen, verjaging uit hun huizen, ontkennen van hun rechten, gijzeling en nog een dozijn mensenrechten schendingen... Het gaat om jodenhaat. Dat is het enige waar je het op kan gooien om de slachtofferrol weer in bezit van de dader te krijgen.
Israel krijgt wel steun vanuit/via Nederland.quote:Op maandag 19 mei 2025 08:31 schreef Homey het volgende:
[..]
Onzin. Israel krijgt geen wapens van Nederland. Oekraïne krijgt dat wel, zie jij vele agressieve demo's voor Oekraine? Nope.
Overigens, via de VN is elk land betrokken bij Sudan, Congo en noem maar op. Nederland dus ook. Toch geen demonstraties, doodse stilte over die conflicten. Ook bij jou. Interesseren zwarte levens jou niet?
Er lopen maar zeer weinig antisemieten rond.quote:Op maandag 19 mei 2025 08:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit conflict krijgt zoveel aandacht omdat er veel antisemieten rondlopen.
Hou toch opquote:Op maandag 19 mei 2025 09:11 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het gaat niet om oorlog
Het gaat niet om Gaza
Het gaat om jodenhaat
Volgens de feiten is het genocide.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Alles wat ik niet leuk vind is genocide
Er waren 2 hele grote in Dublin en Londen afgelopen weekend, tienduizenden mensen op de been.quote:
Je maakt hier zelf steeds een moslim- en jodendingetje van, vriend...quote:Op maandag 19 mei 2025 12:26 schreef bianconeri het volgende:
Israel gaat nog veel stappen verder in de aanvallen. Ik denk omdat ze zien dat steeds meer in de beschaafde wereld tegen alles is wat ze daar aan het doen zijn. Ook in Nederland komt het gezonde verstand meer en meer door anti-genocide te zijn.
En nee: Genocide is absoluut niet te ontkennen.
Maar he op FOK! blijft er een blinde groep die elke haat tegen moslims goedkeuren.
Dood aan moslims blijft het moto en dan is genocide ook alleen maar goed.
''Owhhhh een booeeeehooeeee alles is antisemitisme boeehhooeeeee slechte jodenhaters booeehhooooooeeee.
Jullie willen geen genocide dus jullie zijn jodenhaters boeehooooooeeeee''
Zelfs bij een historische veroveringsoorlog op Europees grondgebied in Oekraïne blijft het stil op straat. Mensen geven gemiddeld gesproken geen ene fuck. Tenzij...quote:Op maandag 19 mei 2025 12:42 schreef TweedeKlum het volgende:
Al zo vaak gezegd maar dan nog maar een keer, hoe is dit een genocide terwijl de bevolking niet afneemt, eerder toeneemt.![]()
Nee, het is pure Jodenhaat, want men staat (hier) alleen op als er Joden bij betrokken zijn. Als moslims elkaar afslachten in de regio blijft het stil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |