Ik heb het gevoel dat Monaco gaat terugkeren en dat Canada misschien net als Australië erbij wilt gezien de berichten daar in de media. Noord-Macedonie zou misschien kunnen terugkeren.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:23 schreef Fred_B het volgende:
Montenegro was al bezig met vorig jaar. Ondanks 0 punten van alle landen behalve Servië zullen die het nog wel een keer proberen.
Moldavië zal wel terugkeren. Misschien Georgië of Tsjechië eruit, om het netjes op exact 37 te houden.
Bjorkman had het ergens in een interview deze week al over volgend jaar.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:34 schreef NLpop het volgende:
Ik hoop heel erg dat Oostenrijk de Björkman mafia niet nog een jaar laat zitten.
Monaco heeft het uiteindelijk niet uitgezonden. Maar het zou kunnen. Drie jaar Mediterrane niemendalletjes en weer weg zoals vorige keer dan waarschijnlijk.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat Monaco gaat terugkeren en dat Canada misschien net als Australië erbij wilt gezien de berichten daar in de media. Noord-Macedonie zou misschien kunnen terugkeren.
Ja precies. Hij zei over producers choice: "I'd love to have it in the semis too", alsof hij er volgend jaar weer zit. Vandaar mijn zorgen. Zou er een deal zijn met de EBU dat hij blijft op die positie? Ik hoop het niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:36 schreef Em31 het volgende:[..]
Bjorkman had het ergens in een interview deze week al over volgend jaar.maar misschien ging hij er helemaal vanuit dat Zweden zou winnen.
Ik heb zo’n vermoeden dat ze gewoon blij met hem zijn blijkbaar?quote:Op zondag 18 mei 2025 11:43 schreef NLpop het volgende:
[..]
Ja precies. Hij zei over producers choice: "I'd love to have it in the semis too", alsof hij er volgend jaar weer zit. Vandaar mijn zorgen. Zou er een deal zijn met de EBU dat hij blijft op die positie? Ik hoop het niet.
Binnen de EBU is iedereen (meestal van Zweedse nationaliteit) blij met elkaar. En ik denk dat een organiserende omroep het allemaal wel best vindt als iemand van de EBU met ervaring de show indeelt. Uiteindelijk boeit dat ook weer niet zo heel veel als host.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik heb zo’n vermoeden dat ze gewoon blij met hem zijn blijkbaar?(behalve Cornald) Of dat landen zelf niet iemand hebben die geschikt is. Op Nederland na dan met Twan toen. Ik dacht toen ook dat de BBC zelf wel iemand zou hebben, maar dat was toen zelfs niet zo.
Mja, ik heb sterk de indruk dat het bij de posities binnen de EBU en ESC organisatie heel erg wie-kent-wie is, de juist mensen kennen, ons-kent-ons. En dat Björkman met zijn netwerk zich in deze bepalende positie heeft gemanoeuvreerd.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:45 schreef Em31 het volgende:[..]
Ik heb zo’n vermoeden dat ze gewoon blij met hem zijn blijkbaar?(behalve Cornald) Of dat landen zelf niet iemand hebben die geschikt is. Op Nederland na dan met Twan toen. Ik dacht toen ook dat de BBC zelf wel iemand zou hebben, maar dat was toen zelfs niet zo.
De enige reden die ik kan bedenken:quote:Op zondag 18 mei 2025 12:01 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Ik vind de uitslagen bij beide semis wel heel erg raar. Wat is daar gebeurd? Nederland 3? Zweden 4? En Estland 5? En in de 2e Letland op plek 2? Oostenrijk op 5. Finland ook weinig televotes. Ik snap niet hoe Nederland meer votes kan halen dan estland en Zweden en in de finale weer een zielige 42.
Dat kan zeker invloed hebben gehad, ik weet uit mijn omgeving dat mensen op bv. Estland stemden om maar te zorgen dat Israël de televote niet zou winnen. En dan is Claude misschien minder een obvious choice als "tegenstem".quote:Op zondag 18 mei 2025 12:17 schreef Greys het volgende:
[..]
De enige reden die ik kan bedenken:
In de semi 1 kon niemand op Israël stemmen..
Dus werden de punten 'normaal' verdeeld. In de finale werd het volledig anders want Israël.
Ik had Oekraïne eigenlijk als totaalwinnaar van de televote verwacht. In elk land zitten best veel Oekraïners: https://www.consilium.eur(...)raine-refugees-eu/#0quote:Op zondag 18 mei 2025 12:19 schreef Greys het volgende:
Al was semi 1 ondanks geen Israël alsnog óók raar want Oekraïne op 1? Met dát lied...? Kom op.![]()
Ja ik denk alleen dat het echt extreme effect daarvan nu wel een beetje weg is, behalve als het lied zelf gewoon goed is zoals vorig jaar het geval was. Zij hadden dit jaar wel kunnen winnen.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik had Oekraïne eigenlijk als totaalwinnaar van de televote verwacht. In elk land zitten best veel Oekraïners: https://www.consilium.eur(...)raine-refugees-eu/#0
En dan daarnaast ook nog de anti-Rusland/sympathie stem.
De artiest die dit jaar meedeed voor Oekraïne is in eigen land maar gematigd populair, dus dat beperkt de invloed wel. Daarnaast wat @Em31 ook al zegt, met een sterker lied wordt het effect ook vele maten groter.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik had Oekraïne eigenlijk als totaalwinnaar van de televote verwacht. In elk land zitten best veel Oekraïners: https://www.consilium.eur(...)raine-refugees-eu/#0
Hun inzending was dan ook erg aan de matige kant. Maar ik was ook wel een beetje verbaasd over hun lage sympathy vote.quote:Op zondag 18 mei 2025 12:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind nog steeds dat Rotterdam 2021 boven alles uitstak op alle fronten. Zo jammer dat Covid het echte feestgevoel heeft afgeroomd.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:42 schreef Thrts het volgende:
Ik vond de totale show ook wel tegenvallen, de interval acts waren niet heel spectaculair, en vond de presentatie ook raar. Weinig greenroom etc.
Ik vroeg me af of het gewoon aan mij lag of dat het dit keer gewoon echt minder leuk was.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:42 schreef Thrts het volgende:
Ik vond de totale show ook wel tegenvallen, de interval acts waren niet heel spectaculair, en vond de presentatie ook raar. Weinig greenroom etc.
Baby Lasagna vs Käärijä vond ik nog het hoogtepunt van de avond. Deze 2 hadden dit jaar gewoon kunnen winnen.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:42 schreef Thrts het volgende:
Ik vond het voornamelijk irritant dat de jury voting niet te volgen was. Het leek NOS Studio Sport wel met close-ups op verkeerde momenten, langdurig irrelevante informatie in beeld en nauwelijks kans om de tussenstanden rustig in je op te nemen.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:42 schreef Thrts het volgende:
Dit wou ik dus net zeggen maar toen dacht ik is het geen flauwe grap..quote:
Erin getraptquote:Op zondag 18 mei 2025 19:20 schreef Ama het volgende:
[..]
Dit wou ik dus net zeggen maar toen dacht ik is het geen flauwe grap..
Oh hebben ze toch nog wat, want qua streams en views zal het wel niet het beste jaar zijn.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:20 schreef aarontje112 het volgende:
Zie in veel landen dat de kijkcijfers vrij behoorlijk zijn met in veel landen een stijging. Zal vast wel weer zo’n jubelend persbericht over verschijnen van de EBU
Mobiel zie je maar net een klein verschil Dave en we zijn allemaal denk ik niet zo scherp meer.quote:
Ik vermoed dat dit vooral over de eigen score gaat. Waar het boek 'Omgaan met teleurstellingen' loopt niet zo goed in Spanje (en het VK). Maar mogelijk dat onze razende reporter in Spanje @Strani het in de gaten kan houden.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:08 schreef Dave het volgende:
Spanje wil een audit van de televote, volgens de Telegraaf, maar premiumartikel, dus kan de inhoud niet lezen.
En daarna wordt het zeker Wenenquote:Op zondag 18 mei 2025 20:06 schreef Dave het volgende:
Misschien hernoemen tot achteraf gebazel over Basel.
Nou, het gaat ze toch wel gelijk ook om Israël. De vraag die RTVE stelt is of het huidige televotesysteem compatible is met gewapende conflicten in de wereld.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:15 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dit vooral over de eigen score gaat. Waar het boek 'Omgaan met teleurstellingen' loopt niet zo goed in Spanje (en het VK). Maar mogelijk dat onze razende reporter in Spanje @:Strani het in de gaten kan houden.
Bedankt voor de toelichtingquote:Op zondag 18 mei 2025 20:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou, het gaat ze toch wel gelijk ook om Israël. De vraag die RTVE stelt is of het huidige televotesysteem compatible is met gewapende conflicten in de wereld.
Hoe werkte het toen ook alweerquote:
Het scheelt alsnog allemaal niet enorm vind ik. Te weinig om het een antwoord te noemen vind ik persoonlijk.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:40 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Oké, dit is dan misschien het antwoord op dat gefuck met Israël.
Televote en jurystemmen werden samen gegooid en verrekend tot een 12-10-8 t/m 1 punten die je uiteindelijk zag.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |