Ah, ja, op den Belg heb ik wel beeld.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou, het gaat ze toch wel gelijk ook om Israël. De vraag die RTVE stelt is of het huidige televotesysteem compatible is met gewapende conflicten in de wereld.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-12-punten-voor-isr/quote:De Spaanse openbare omroep RTVE zal morgen een onderzoek vragen naar de televoting tijdens het Eurovisiesongfestival. Dat schrijft de Spaanse krant El País. De Israëlische kandidaat kreeg het maximum van 12 punten van het Spaanse publiek, terwijl de Spaanse vakjury geen punten gaf. De spanningen tussen Spanje en de organisator EBU lopen zo verder op.
Een soort volksjury is inderdaad de enige manier om echt een representatief resultaat te krijgen. 2000 man willekeurig uitkiezen, in een zaal zetten en laten stemmen. Dit kan wel, is zelfs vrij makkelijk te realiseren, maar of ze het gaan doen betwijfel ik.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:15 schreef raptorix het volgende:
Telefonisch stemmen is altijd fraudegevoelig, wat men beter kan doen is gewoon in elk land een Songfestival show houd, en waarbij men papieren briefjes verdeeld onder het publiek, en daarmee stemt.
Laten we ook gelijk afschaffen dat landen die meer betalen niet aan de kwalificatie hoeven mee te doen, volstrekt debiel.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:41 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Opvallend een artikel onder de EBU paraplu over de betalen van Israëlische overheid voor reclames voor het nummer dit jaar. Al zijn er meer landen geweest met ads maar dat kwam dan vaak van artiest of platenmaatschappij. Van mij mogen ze beide afschaffen.
Ja. Best een beetje trots op AvroTros!quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:19 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik dacht die draaien er ook een beetje omheen, maar dit is behoorlijk direct.
#bringbackSietseBakkerquote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:02 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Nou, de derde GJ tweet dan in de korte tijd, er zijn zaken aan het bewegen
AVROTROS toont ballenquote:
Die zat toch bij de EBU toen de voting in 2013 bijzonder verliep?quote:
Ja, ik denk dat ze nu ook wel doorhebben dat ze toch niets te verliezen hebben. Eerst maanden gezeik rond Joost. En nu dit jaar weer geharrewar over het vlaggenbeleid. Joost die ontbrak in dat streams-item. Een waardeloze startpositie. Er is geen signaal van verbetering in de relatie met de EBU en ook geen enkele reden om volgend jaar verbetering te verwachten.quote:
Hoe je het ook wendt of keert, Martin Österdahl had daar natuurlijk nooit meer in die functie moeten zitten. Ook als je vindt dat hij niets te verwijten valt, zorg je er met het gebruiken van zo’n omstreden figuur als gezicht van de organisatie vanzelf voor dat je continu maar één stap verwijderd bent van een hoop gezeik.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:02 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Nou, de derde GJ tweet dan in de korte tijd, er zijn zaken aan het bewegen
De deelname van Israel werkt bij bepaald volk als rode lap op een stier.quote:
Niet elk stukje kritiek op Israel is antisemitisme, sla lekker elke discussie dood. Leuk als elk land miljoenen gaat uitgeven aan promotie en er allerlei politici gaan oproepen op om een bepaald land te stemmen. En het niet houden aan de regels van de competitie. Niet wenselijk van elk land.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De deelname van Israel werkt bij bepaald volk als rode lap op een stier.
Daarom maar Israel weghalen ipv dat volk verbannen?
Lijkt me niet de juiste oplossing. Maar zo kennen we de 'a-politieke' terreur wel weer. Altijd maar wijzen naar Israel ipv wijzen naar de juiste kant.
Antisemitisme in optima forma.
Kritiek hebben op een deelnemend land dat de ESF regels breekt en vorig jaar al verwijderd moest worden uit de deelnemers-area is geen antisemitisme. Hou toch op met dat makkelijke gedoe. Als Noorwegen zich vorig jaar zo had misdragen waren we toen net zo boos.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De deelname van Israel werkt bij bepaald volk als rode lap op een stier.
Daarom maar Israel weghalen ipv dat volk verbannen?
Lijkt me niet de juiste oplossing. Maar zo kennen we de 'a-politieke' terreur wel weer. Altijd maar wijzen naar Israel ipv wijzen naar de juiste kant.
Antisemitisme in optima forma.
Dat is de standaard plaat die Israël aanhangers (dan wel ant-islam aanhangers afdraaien). Iedereen die niet hetzelfde als hen denkt is antisemiet, een palkiewappie, linkse gekkie en ga zo maar. Kritiek is verboden. En bij kritiek wordt je dus gelijk in een het andere kamp gestopt met een van die namenquote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Kritiek hebben op een deelnemend land dat de ESF regels breekt en vorig jaar al verwijderd moest worden uit de deelnemers-area is geen antisemitisme. Hou toch op met dat makkelijke gedoe. Als Noorwegen zich vorig jaar zo had misdragen waren we toen net zo boos.
Dit jaar doen ze ook weer van alles fout, nu op andere vlakken (advertenties, hun commentator etc).
ANtIsEmItiSmE m'n hol.
25.000 stemmen in een semi is wel bizar weinig eigenlijk. Geen wonder dat Cyprus in Oost-Europa aan het klooien was met simkaarten.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |