Bekijk deze YouTube-videoquote:Seizoen 1 (2023) (9 afleveringen)
Twintig jaar nadat de moderne beschaving is verwoest wordt Joel ingehuurd om de veertienjarige Ellie uit een quarantainegebied weg te smokkelen. Deze ogenschijnlijk gemakkelijke taak verwordt vlug tot een ongelooflijk zware reis, aangezien ze beiden de gehele post-pandemische Verenigde Staten door moeten trekken, en op elkaar aangewezen zijn teneinde dit te kunnen overleven.
quote:Seizoen 2 (2025) (7 afleveringen)
Het tweede seizoen speelt zich vijf jaar na de dramatische climax af. Joel en Ellie wonen inmiddels in de relatief veilige nederzetting Jackson, Wyoming. Er is rust, structuur, zelfs ruimte voor romantiek en dorpsfeesten - maar onder het oppervlak rommelt het. Joel worstelt met schuldgevoelens over zijn verleden en leugens tegen Ellie, terwijl Ellie steeds meer wantrouwen koestert jegens haar vaderfiguur. De afstand tussen hen is groter dan ooit. Joel bezoekt zelfs een therapeut om hun moeizame relatie te verwerken.
Dit was 100% anders dan de game. Joel en Ellie gingen naar Bill voor een auto. Dus ze moesten een werkende accu uit een plek vandaan halen met veel infected. Op een geven moment kwam je het lichaam van Frank tegen die gebeten was en er een einde aan had gemaakt. Daarna liet je Bill alleen achter en reden Ellie en Joel weg richting Philly.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:08 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Die aflevering paste voor mijn gevoel totaal niet in de serie/verhaallijn van hoe die, tot dan toe, verliep. Ik ken de game zelf niet en heb die aflevering met verbazing zitten kijken, alsof ik een totaal andere serie zat te kijken. Het had voor mij niet te maken met dat die aflevering "woke" was of met "LGBTQ" te maken had, maar het paste voor mijn gevoel totaal niet in de verhaallijn zoals die verliep. Het is alsof je Game of Thrones zit te kijken en dan een aflevering van South Park krijgt.
Oké, dus toch wel anders dan de game. Ze hebben dan een hele verhaal verzonnen om dat stukje. Ik snap dan wel het geklaag over het verval in wokisme.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 13:11 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Dit was 100% anders dan de game. Joel en Ellie gingen naar Bill voor een auto. Dus ze moesten een werkende accu uit een plek vandaan halen met veel infected. Op een geven moment kwam je het lichaam van Frank tegen die gebeten was en er een einde aan had gemaakt. Daarna liet je Bill alleen achter en reden Ellie en Joel weg richting Philly.
Niet echt, want ook de game gaat in op hoe Bill een heel "labyrint/afgeschermde bunker van enkele straten" heeft gebouwd om zichzelf te beschermen. Het zit vol boobytraps waar je als speler dan ook eerst doorheen moet om bij hem te komen.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:49 schreef ejtleeditnA het volgende:
Ze hebben dan een hele verhaal verzonnen om dat stukje.
In de game zijn Bill en Frank ook gewoon gay en vind Ellie magazines met naakte mannen. Zou je meekrijgen als je beetje oplet in de game, genoeg hints. Misschien dat er toen ook mensen schuimbekkend zijn afgehaakt, zou kunnen. Altijd wel jammer dat een bepaalde groep meteen de behoefte voelt iets te gaan shitvoten met 1 scores op IMDB. Zal er vast ook mee te maken hebben dat veel mannen frustatie voelen dat ze de actrice van Ellie niet aantrekkelijk vinden.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:49 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Oké, dus toch wel anders dan de game. Ze hebben dan een hele verhaal verzonnen om dat stukje. Ik snap dan wel het geklaag over het verval in wokisme.
De laatste aflevering scoort ook heel laag op IMDB 6,7.
Weet je wat verhaal erbij is niet erg. Dat stukje met die 2 broers in seizoen een was ook een heel stuk aangeplakt. Die vrouw die achter ze aan stat bestond niet in de game.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:49 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Oké, dus toch wel anders dan de game. Ze hebben dan een hele verhaal verzonnen om dat stukje. Ik snap dan wel het geklaag over het verval in wokisme.
De laatste aflevering scoort ook heel laag op IMDB 6,7.
Als jij dan ook leest had je geweten dat hij/zij de game niet kentquote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:56 schreef Momo het volgende:
[..]
In de game zijn Bill en Frank ook gewoon gay en vind Ellie magazines met naakte mannen. Zou je meekrijgen als je beetje oplet in de game, genoeg hints. Misschien dat er toen ook mensen schuimbekkend zijn afgehaakt, zou kunnen. Altijd wel jammer dat een bepaalde groep meteen de behoefte voelt iets te gaan shitvoten met 1 scores op IMDB. Zal er vast ook mee te maken hebben dat veel mannen frustatie voelen dat ze de actrice van Ellie niet aantrekkelijk vinden.
Nee, ik reageer op de aanname dat ze het hele gay verhaal dan maar vast hadden verzonnen voor de serie.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:57 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Als jij dan ook leest had je geweten dat hij/zij de game niet kent
Ah op die manier. Nee gay waren ze maar heel veel er omheen mwah. Bond ook niet een hele ep ervoor nodig.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, ik reageer op de aanname dat ze het hele gay verhaal maar hadden verzonnen voor de serie.
Was een prima manier om de emotionele dimensies te laten zien van 20 jaar apocalyps waar iedereen veel mensen dichtbij hun verliest en het moet doen met de mensen om je heen.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:59 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ah op die manier. Nee gay waren ze maar heel veel er omheen mwah. Bond ook niet een hele ep ervoor nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. een hele aflevering zouden maken zouden veel mensen dat ook geweldig vinden. Nouja misschien niet de mensen die alleen maar actie willen zien.
Moet jij niet werken?quote:Op maandag 12 mei 2025 13:56 schreef GGMM het volgende:
Een dom plan en veel toevalligheden
6/10
Geen regenboogvlaggen gezien gelukkig
Geniet er van makker.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:03 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee ik heb een weekje vrij
Speel niet met mijn privé zeg
Elke week 1 aflevering...quote:Op maandag 12 mei 2025 15:21 schreef _The_General_ het volgende:
Weet iemand wanneer de overige afleveringen op HBO komen? Ik had er nu maar 4 van Seizoen 2,
Fijne vakantiequote:Op maandag 12 mei 2025 14:03 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee ik heb een weekje vrij
Speel niet met mijn privé zeg
5e is net uitquote:Op maandag 12 mei 2025 15:21 schreef _The_General_ het volgende:
Weet iemand wanneer de overige afleveringen op HBO komen? Ik had er nu maar 4 van Seizoen 2,
quote:Op maandag 12 mei 2025 15:21 schreef _The_General_ het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SOONY
Wauw wat kut.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:59 schreef GGMM het volgende:
[ x ]
Hier erger ik me wel kapot aan.
Zeker omdat er maar 7 afleveringen in dit seizoen zitten. Dit is niet eens het hele verhaal dus.
Het probleem is vooral dat het in 2027 uitkomt en dan misschien weer niet compleet.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:59 schreef GGMM het volgende:
[ x ]
Zeker omdat er maar 7 afleveringen in dit seizoen zitten. Dit is niet eens het hele verhaal dus.
Verre van helaasquote:
Vond dit één van de betere afleveringen. Cinematografisch heel erg tof. En echt heel bruut. En spores.quote:
Ja, vond ik ook echt heel goed. Vooral die eindscene ook.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:15 schreef wolfrolf het volgende:
Maar damn!
Die woede en walging bij Ellie speelt Bella toch wel echt belachelijk goed. Ik had er persoonlijk kippenvel van.
Over volgende afleveringquote:Op maandag 12 mei 2025 18:59 schreef GGMM het volgende:
[ x ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Zit 4 jaar tussen eind van seizoen 1 en deze serie hequote:Op maandag 12 mei 2025 22:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar Ellie zei "I know" op dat Joel gebeuren. Dit ben ik even kwijt, wist zei dat al dan? Ik dacht juist dat ze er nu een beetje achter zou komen.
quote:Op maandag 12 mei 2025 22:54 schreef Momo het volgende:
In de game was dat ze Jessie tegenkomen wel beter gedaan, toen ging Ellie juist af op een melding van male solo trespasser die geen scar was over de portofoon. En toen ze daar was een explosie dichtbij. Iets logischer dat elkaar zo tegenkomen in grote stad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
quote:Op maandag 12 mei 2025 22:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 12 mei 2025 22:58 schreef Momo het volgende:
[..]Eens. Voelde afgeraffeld aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
Gaat ze ook wel worden maar in seizoen 3 waarschijnlijkquote:Op maandag 12 mei 2025 22:59 schreef GGMM het volgende:
Ik had overigens wel graag wat meer van die Abby gezien. Had verwacht dat zij ook een hoofdpersoon zou worden dit seizoen.
Wij wisten alleen dat ze twijfels had bij het verhaal van Joel, niet dat ze het definitief wist. Dus dat was een onthulling deze aflevering. Ik vermoed dat we nog wel te zien gaan krijgen hoe ze er precies is achtergekomen.quote:Op maandag 12 mei 2025 22:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, vond ik ook echt heel goed. Vooral die eindscene ook.
Maar Ellie zei "I know" op dat Joel gebeuren. Dit ben ik even kwijt, wist zei dat al dan? Ik dacht juist dat ze er nu een beetje achter zou komen.
Jesse wel heel toevallig dat ie ineens op kwam dagen op de juiste plek, dat had beter gekund.
Oh dan wist ik het toch wel. Had iets beter gemogen, inderdaad misschien nog flashback.quote:Op maandag 12 mei 2025 23:41 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Wij wisten alleen dat ze twijfels had bij het verhaal van Joel, niet dat ze het definitief wist. Dus dat was een onthulling deze aflevering. Ik vermoed dat we nog wel te zien gaan krijgen hoe ze er precies is achtergekomen.
Game spoiler:quote:Op maandag 12 mei 2025 22:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jesse wel heel toevallig dat ie ineens op kwam dagen op de juiste plek, dat had beter gekund.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PWBF
CC @Momoquote:
Ik heb de game niet gespeeld en weet niet wat er gaat komen, maar wat ik denk is dat Ellie en Joel ruzie hadden omdat Joel haar uiteindelijk heeft verteld wat hij had gedaan (de flashback op het eind hint daar imo naar en dat gaan we wrs zien in een volgende aflevering). Ze hebben immers ergens ruzie om gehad en Joel heeft al aangegeven dat het komt omdat hij haar heeft gered. Lijkt mij de enige logische verklaring.quote:Op maandag 12 mei 2025 22:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mwah kwam echt zwakjes over als je het naast de game houd. Kwam niet door die scene maar meer de opbouw er naar toe denk ik.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:15 schreef wolfrolf het volgende:
Maar damn!
Die woede en walging bij Ellie speelt Bella toch wel echt belachelijk goed. Ik had er persoonlijk kippenvel van.
Daar heb ik een andere mening overquote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:52 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Mwah kwam echt zwakjes over als je het naast de game houd. Kwam niet door die scene maar meer de opbouw er naar toe denk ik.
Ik niet echt, want ik ben team Joel. Zit in mij geen greintje zelfopoffering dus kan mij daar niet in verplaatsen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:14 schreef xzaz het volgende:
Ben ik de enige die die ruzie echt totaal 0,0% interessant vindt?
Who cares?
Ik vond het juist niet zo goed geacteerd. Kan zij zelf niks aan doen, maar haar uitstraling is simpelweg niet geschikt voor deze rol.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:15 schreef wolfrolf het volgende:
Maar damn!
Ja, dat vond ik ook heel goed.quote:Op donderdag 15 mei 2025 15:18 schreef wolfrolf het volgende:
Ik vind het teringvet hoe haar ogen door het rode licht zo zwart zijn en ze die razernij weer heeft na haar positieve en mooie intermezzo met Dina.
Grietjequote:Op donderdag 15 mei 2025 18:33 schreef ejtleeditnA het volgende:
Maar Joel leeft dus nog. Dat zag je op het einde: hij was helemaal opgeknapt na die martelsessie met Abby. Het duurde wel 2 afleveringen, maar hij kwam als een held door die slaapkamerdeur naar binnen om dat grietje (hoe heet ze ook alweer) te begroeten. Het is dus toch helemaal goed gekomen met de hoofdrolspeler.
Love the sarcasm.quote:Op donderdag 15 mei 2025 18:33 schreef ejtleeditnA het volgende:
Maar Joel leeft dus nog. Dat zag je op het einde: hij was helemaal opgeknapt na die martelsessie met Abby. Het duurde wel 2 afleveringen, maar hij kwam als een held door die slaapkamerdeur naar binnen om dat grietje (hoe heet ze ook alweer) te begroeten. Het is dus toch helemaal goed gekomen met de hoofdrolspeler.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoewel ik de toevoeging van de spores en de evolutie van de cordyceps in het algemeen heel interessant vind, vind ik het wel een beetje een loze toevoeging aan het verhaal. In seizoen 1 is opzettelijk gekozen om spores weg te laten omwille van de maskers die niet goed vertalen naar een serie. Om ze nu dan alsnog (heel lokaal?) toe te voegen voor een scene voelt een beetje als goedkoop schrijfwerk, zeker omdat de scene in de vorige aflevering waar Ellie gebeten werd oorspronkelijk ook met spores te maken had.
En Jesse die weer uit het niets tevoorschijn komt
Verder wel een sterke aflevering
No amount of money ever bought a second of time.
Dan kijk je toch niet?quote:Op zondag 18 mei 2025 18:46 schreef UitStraling het volgende:
Ik vind het allemaal zo onecht overkomen met van die verzonnen mensen die in vleesetende planten veranderen, kom op zeg.
Kloptquote:Op zondag 18 mei 2025 18:46 schreef UitStraling het volgende:
Ik vind het allemaal zo onecht overkomen
Het is dan ook science fiction hequote:Op zondag 18 mei 2025 18:46 schreef UitStraling het volgende:
Ik vind het allemaal zo onecht overkomen met van die verzonnen mensen die in vleesetende planten veranderen, kom op zeg.
Beide zijn perfect voor hun rol. Ik kan me niet snel een duo bedenken met een betere chemie. Wat mij betreft moeten de Bella criticasters misschien zelf nog wat meer ontwikkelen van wat Bella speelt; een puber die het beter denkt te weten.quote:Op maandag 19 mei 2025 13:14 schreef Fok-it het volgende:
Beste aflevering tot dusver
Mensen die na die slotscene nog durven te beweren dat Bella niet kan acteren. Tsja stop er dan maar gewoon mee hoor
Na zijn dochter heeft hij iedereen op afstand gehouden en om Ellie te laten gaan kon hij niet. Snap het welquote:Op maandag 19 mei 2025 13:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Topaflevering. Stukken beter dan een beetje knallen zoals vorige week als je het mij vraagt. Mooie full-circle.
Ik kan het Joel in elk geval weinig kwalijk nemen, menselijke reactie. Ook al zou het beter zijn voor iedereen, ik denk dat er weinig mensen een geliefde offeren voor het grote goed. De mensen die dat wel doen of claimen te doen zou ik eerder met wantrouwen aankijken. Maar dat is ook wel omdat we Joel kennen, lijkt me eerder gezegd dat als Jackson precies zou weten wat Joel gedaan heeft dat hij een complete pariah is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Behalve de laatste 5 seconde jaquote:Op maandag 19 mei 2025 17:05 schreef Discombobulate het volgende:
Vanavond ga ik kijken, maar is de hele aflevering een flashback ja of nee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan gaan ze wel heel veel dingen behandelen in de laatste aflevering.SOONY
Welke leugen bedoel je? Ik ben ook niet zo regels zijn regels dus ik denk hij had best naar Ellie kunnen luisteren. Maar er lijkt me ook veel voor te zeggen om geen uitzonderingen te maken. Zal best wat extra mensen kosten als bijna iedereen vervolgens afscheid wil nemen.quote:Op maandag 19 mei 2025 19:34 schreef GGMM het volgende:
TLOS S02E06
8,5/10
superstom natuurlijk van Joel om nog een keer te liegen zo overduidelijk, maar verder een mooie aflevering.
Ja, maar hij belooft eerst Ellie dat die vent afscheid mag nemen en dan laat hij direct zien: Kijk ik ben een leugenaar! Had hem dan gewoon gelijk afgeschoten en direct eerlijk geweest.quote:Op maandag 19 mei 2025 20:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Welke leugen bedoel je? Ik ben ook niet zo regels zijn regels dus ik denk hij had best naar Ellie kunnen luisteren. Maar er lijkt me ook veel voor te zeggen om geen uitzonderingen te maken. Zal best wat extra mensen kosten als bijna iedereen vervolgens afscheid wil nemen.
De verhaallijn van seizoen 3 is wel interessant. Helemaal omdat Kaitlyn Dever een ontzettend goede actrice.quote:Op maandag 19 mei 2025 19:46 schreef Aberkullie het volgende:
Volgende week alweer de laatste en daar hebben we dan 2 jaar op gewacht en nu gaat het weer 500 lichtjaren duren tot seizoen 3 maar zonder PP wordt het toch een aanfluiting
Had minder passend geweest richting hun laatste gesprek. Nu had ze een opening om hem te confronteren met die andere leugen.quote:Op maandag 19 mei 2025 20:46 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, maar hij belooft eerst Ellie dat die vent afscheid mag nemen en dan laat hij direct zien: Kijk ik ben een leugenaar! Had hem dan gewoon gelijk afgeschoten en direct eerlijk geweest.
I guess, hij kent haar natuurlijk ook al langer. Zo kunnen we ook zeggen dat Ellie dit later had kunnen bespreken. Het was haar eerste patrouille toch. Als Joel dan meteen laat zien dat de regels er niet toe doen is dat misschien ook niet ideaal. Tot een zekere hoogte denk ik dat Joel misschien dankzij zijn leeftijd of ervaring betere keuzes neemt dan Ellie. Als hij het keuzes maken aan Ellie over zou laten was er geen seizoen 2.quote:Op maandag 19 mei 2025 20:46 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, maar hij belooft eerst Ellie dat die vent afscheid mag nemen en dan laat hij direct zien: Kijk ik ben een leugenaar! Had hem dan gewoon gelijk afgeschoten en direct eerlijk geweest.
Ja ik snap dat het verhaaltechnisch goed uitkwam, maar ik vond hem puur vanuit hem bekeken een beetje sufquote:Op maandag 19 mei 2025 20:55 schreef Fok-it het volgende:
Had minder passend geweest richting hun laatste gesprek. Nu had ze een opening om hem te confronteren met die andere leugen.
Sowieso is die hele regel suf natuurlijk. Ontzeg iemand niet een laatste paar woorden met een geliefde. En als diegene toch sneller dan verwacht 'turned' dan schiet je alsnogquote:Op maandag 19 mei 2025 20:59 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja ik snap dat het verhaaltechnisch goed uitkwam, maar ik vond hem puur vanuit hem bekeken een beetje suf
Eens. Als iemand een paar meter voor je loopt is dat nauwelijks risico.quote:Op maandag 19 mei 2025 21:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Sowieso is die hele regel suf natuurlijk. Ontzeg iemand niet een laatste paar woorden met een geliefde. En als diegene toch sneller dan verwacht 'turned' dan schiet je alsnog
Ja lekker als je met hem en je kiddo door het bos loopt en hij roept zijn cordyceps vriendjes erbijquote:Op maandag 19 mei 2025 21:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Sowieso is die hele regel suf natuurlijk. Ontzeg iemand niet een laatste paar woorden met een geliefde. En als diegene toch sneller dan verwacht 'turned' dan schiet je alsnog
Jullie overleven dag 1 nog nietquote:Op maandag 19 mei 2025 21:13 schreef GGMM het volgende:
[..]
Eens. Als iemand een paar meter voor je loopt is dat nauwelijks risico.
Ik denk dat wij samen een veel betere gemeenschap hadden opgebouwd bij een zombieuitbraak
quote:Op maandag 19 mei 2025 18:16 schreef DKUp het volgende:
Zie ik daar in de teaser van de laatste afleveringZe hadden dus prima +2 episodes kunnen doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan gaan ze wel heel veel dingen behandelen in de laatste aflevering.
quote:
Eens maat. Laat die Aber maar lullen. Die loopt nog achter een bloater aan als die een beetje Pedro Pascal looks heeft.quote:Op maandag 19 mei 2025 21:13 schreef GGMM het volgende:
[..]
Eens. Als iemand een paar meter voor je loopt is dat nauwelijks risico.
Ik denk dat wij samen een veel betere gemeenschap hadden opgebouwd bij een zombieuitbraak
quote:Op maandag 19 mei 2025 20:46 schreef DKUp het volgende:
[..]
De verhaallijn van seizoen 3 is wel interessant. Helemaal omdat Kaitlyn Dever een ontzettend goede actrice.
Verwacht eerlijk gezegd dat seizoen 4 nog een stuk van TLOU Part II zal behandelen.
Nee want ik zou naar deze dame hebben geluisterdquote:Op maandag 19 mei 2025 21:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
[..]
Eens maat. Laat die Aber maar lullen. Die loopt nog achter een bloater aan als die een beetje Pedro Pascal looks heeft.
Ja dan had je zelf dag 1 toch ook niet overleefd Jolandaquote:Op maandag 19 mei 2025 21:22 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Nee want ik zou naar deze dame hebben geluisterd
[ afbeelding ]
Dat zeg ik toch ook nergens Karenquote:Op maandag 19 mei 2025 21:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja dan had je zelf dag 1 toch ook niet overleefd Jolanda
Vraag me af hoe het andere landen buiten Murica is vergaan trouwens na outbreak. Volgens mij is daar niet echt lore over gemaaktquote:
Ik dacht eerst dat het Steven Oggs was.quote:Op maandag 19 mei 2025 13:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Sowieso na een opvoeding door Lalo Salamanca snap ik wel dat je glashard kan liegen en makkelijk moord.
Is dit niet gewoon het verhaal dat ze elkaar in Amerika vertellen nadat de hele wereld het contact met ze heeft gestopt om dit huidige Trump presidentsschap.quote:Op maandag 19 mei 2025 21:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vraag me af hoe het andere landen buiten Murica is vergaan trouwens na outbreak. Volgens mij is daar niet echt lore over gemaakt
Lijkt me vette spinoff voor de serie/gamequote:Op maandag 19 mei 2025 21:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vraag me af hoe het andere landen buiten Murica is vergaan trouwens na outbreak. Volgens mij is daar niet echt lore over gemaakt
Jammer dat zoveel series dan van 10 naar 8 leveringen gaan. House of the Dragon miste ook juist net 2 afleveringen die veel verhaallijnen af zouden voltooien.quote:Op maandag 19 mei 2025 23:01 schreef Zipportal het volgende:
Na lang wachten een kort seizoen en alles voelt ook nog eens gehaast.
Echt he. Mooiste stuk in het spel.quote:
Het is echt te lang geleden dat ik dit deel gespeeld heb, maar toen ik de dino zag was het een Och jaaaa moment.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:55 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Echt he. Mooiste stuk in het spel.
Dat hele museumdeel had van mij langer gemogen. Beetje klooien met een hoed op de dino's, schrikken van een varken...
Ze hadden hier van mij een aparte aflevering van mogen maken ipv alle flashbacks in 1 aflevering. Maar all in all, goeie aflevering.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het is echt te lang geleden dat ik dit deel gespeeld heb, maar toen ik de dino zag was het een Och jaaaa moment.
Beetje als de giraffe in deel 1
https://www.reddit.com/r/(...)out_ellies_immunity/quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:04 schreef thedeedster het volgende:
Vraagje aan mijn mede-gamers; als ik me het goed herinner dan bleek uit wat berichten die je in de game kon vinden, dat Ellie niet de enige was die immuun was en dat met die anderen geen succes was geboekt. Is mijn geheugen nou zo slecht, of heb ik gewoon gelijk?
Want dit is wel een gróót verschil na die aflevering van deze week.
Mooi leesvoer.quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:29 schreef DrMarten het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)out_ellies_immunity/
Grappig want ik sta hier echt compleet tegenovergesteld in. Deze aflevering was gehaast en slecht geschreven juist omdat Rukmann hem heeft geschreven/geregisseerdquote:Op maandag 19 mei 2025 14:06 schreef FundsAreSafu het volgende:
De grootste reden waarom Bella kan shinen in een aflevering als deze is omdat het is geregisseerd door Druckmann, je merkt gewoon een duidelijk verschil met andere afleveringen waarin totaalidioot Mazin die het bronmateriaal niet begrijpt te veel invloed heeft
Troy Baker en Ashley Johnson gaven die personages de chemie waardoor The Last of Us zo'n hit werd. Dat kwam niet door het verhaal, of de geweldige gameplay, of de setting, maar enkel en alleen door de chemie die die twee naar het scherm brachten. Pedro vind ik oprecht een hele goede acteur, maar hij heeft echt in de verste verte niet de chemie met Bella die Troy met Ashley had. En het feit dat Bella gewoon geen geweldige actrice is draagt daar aan bij. Er zijn weinig scenes in de serie waar ik haar personage serieus kan nemen. 9 van de 10 keer zie ik een hele slechte cosplayer die heel slecht kan acteren.quote:Op maandag 19 mei 2025 13:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Beide zijn perfect voor hun rol. Ik kan me niet snel een duo bedenken met een betere chemie.
In part I was het allerminst zeker dat het überhaupt mogelijk was om een vaccine te maken. Dat er een kans bestond was duidelijk, en dat Ellie de meest waardevolle persoon ter wereld was was ook duidelijk. Maar de gigantische plot hole op het einde van part I is dat ze dus de ENIGE persoon ter wereld die immuun is direct op een operatietafel gooien en dood willen maken om snel resultaat te boeken. Geen onderzoeken, geen quarantine, geen interview, niet uitermate zorgvuldig omgaan met het enige test subject wat je ooit zal hebbenquote:Op woensdag 21 mei 2025 13:04 schreef thedeedster het volgende:
Vraagje aan mijn mede-gamers; als ik me het goed herinner dan bleek uit wat berichten die je in de game kon vinden, dat Ellie niet de enige was die immuun was en dat met die anderen geen succes was geboekt. Is mijn geheugen nou zo slecht, of heb ik gewoon gelijk?
Want dit is wel een gróót verschil na die aflevering van deze week.
Ik heb dat spel niet gespeeld dus daar kan ik niet over oordelen. Als je het mij vraagt heeft de serie het beter opgelost dan wat jij beschrijft. We hebben in deze aflevering toch gezien waarom Ellie al jaren boos is op Joel. Geen idee wat een trip naar Salt Lake daaraan toe zou voegen, klinkt als vulling. Dat het onrealistisch is of out of character daar ben ik het niet mee eens. Ellie is heel impulsief, ze heeft die confrontatie al lang uitgesteld. Voor het verhaal is het ook weinig boeiend om Ellie nog langer boos te laten zijn op Joel, jaren lijkt me lang genoeg.quote:Op donderdag 22 mei 2025 08:39 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
In dit specifieke geval worden alle flashbacks die in het spel uitgesmeerd zijn over het verhaal in 1 aflevering gepropt. Met als grootste fuck up de scene op de veranda. In het originele verhaal gaat Ellie op eigen houtje terug naar Salt Lake City om met eigen ogen te zien wat er was gebeurt. Op de terugweg komt ze Joel tegen die bezorgd achter haar aan is gegaan. Zijn bekentenis gebeurt daar, naast Saint Mary's, en dat is de reden dan Ellie maanden lang boos op hem is. Vervolgens krijg je de scene op de veranda maanden later na het feestje. Cruciaal, want op dit punt heeft Ellie dus maanden lang de tijd gehad om na te denken en dingen in perspectief te zetten, waarna ze klaar is om te proberen hem te vergeven.
Uit puur gemak en tijdsdruk wordt dat hele proces nu samengeperst in een scene van 10 minuten waarin Joel alles toegeeft, Ellie even heel boos is, en hem daarna meteen wil beginnen te vergevenHet is gewoon slecht, onrealistisch, out of character. Als je mijn mening kent over het spel dan weet je dat ik dit niet snel zeg, maar het spel deed dit echt veel beter.
[..]
Troy Baker en Ashley Johnson gaven die personages de chemie waardoor The Last of Us zo'n hit werd. Dat kwam niet door het verhaal, of de geweldige gameplay, of de setting, maar enkel en alleen door de chemie die die twee naar het scherm brachten. Pedro vind ik oprecht een hele goede acteur, maar hij heeft echt in de verste verte niet de chemie met Bella die Troy met Ashley had. En het feit dat Bella gewoon geen geweldige actrice is draagt daar aan bij. Er zijn weinig scenes in de serie waar ik haar personage serieus kan nemen. 9 van de 10 keer zie ik een hele slechte cosplayer die heel slecht kan acteren.
[..]
In part I was het allerminst zeker dat het überhaupt mogelijk was om een vaccine te maken. Dat er een kans bestond was duidelijk, en dat Ellie de meest waardevolle persoon ter wereld was was ook duidelijk. Maar de gigantische plot hole op het einde van part I is dat ze dus de ENIGE persoon ter wereld die immuun is direct op een operatietafel gooien en dood willen maken om snel resultaat te boeken. Geen onderzoeken, geen quarantine, geen interview, niet uitermate zorgvuldig omgaan met het enige test subject wat je ooit zal hebbenIn het beste geval zijn de Fireflies opzettelijk compleet incompetent geschreven. In het slechtste geval is het gewoon lui schrijfwerk om een bepaald emotioneel einde te forceren.
Part II (zowel serie als game) wil graag doen alsof het vaccine een 100% zekerheid was als Joel haar niet had gered, maar dat is om allerlei redenen echt veel te simpel gedacht en geschreven. Ook hier, lui schrijfwerk om een emotionele scene mogelijk te maken.
Nuh, ik vond haar in Game of Thrones ook een uitermate lachwekkend personage die ik toen ook al niet serieus kon nemen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 10:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ze stal op deze leetijd al de show in deze serie en Game of Thrones. Ik denk dat je oordeel nogal last heeft van je ervaring met de game en je wensen voor de serie.
Volgens mij had ze ook pas een rol toen de serie lachwekkend was. In elk geval lijkt me dat de meeste acteurs zouden tekenen voor haar imdb. Op haar sex-appeal zal ze dat niet voor elkaar gekregen hebben.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:00 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Nuh, ik vond haar in Game of Thrones ook een uitermate lachwekkend personage die ik toen ook al niet serieus kon nemen.
Dit is natuurlijk een bout statement als je de game niet hebt gespeeldquote:Op donderdag 22 mei 2025 11:42 schreef Discombobulate het volgende:
Mij boeit Abby vrij weinig, zo lang het verhaal maar met haar uitgewerkt wordt, maar ik hoef geen losse aflevering van haar in het derde seizoen eigenlijk. Wel voldoende aandacht natuurlijk, maar dusdanig uitdiepen hoeft van mij echt niet. Daarvoor is ze te kort en veel te laat geïntroduceerde.
Ten eerste: spoilers??quote:Op donderdag 22 mei 2025 08:39 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Vervolgens krijg je de scene op de veranda maanden later na het feestje. Cruciaal, want op dit punt heeft Ellie dus maanden lang de tijd gehad om na te denken en dingen in perspectief te zetten, waarna ze klaar is om te proberen hem te vergeven.
1. Dit is geen spoiler meer, want die scene is duidelijk vervangen. Dialoog is 1 op 1 verplaatst, dus Salt Lake City gaan we niet meer zien.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ten eerste: spoilers??
Ten tweede; waar baseer je dit op? In de game zegt Ellie ook dat ze Seth onder controle had, waarom zou je dat maanden na die avond zeggen. Er wordt nergens duidelijk dat dit maanden erna is.
Ja maar wat wil je dan? Dat alles synchroon wordt aan de game? Dan lopen mensen ook te zeiken.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:19 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
1. Dit is geen spoiler meer, want die scene is duidelijk vervangen. Dialoog is 1 op 1 verplaatst, dus Salt Lake City gaan we niet meer zien.
2. Sorry, onduidelijke zin inderdaad. Ik bedoelde dat het het feestje was op dezelfde avond was als de scene op de veranda. De scene in Salt Lake City was daar maanden, zo niet jaren voor, want Ellie is daar nog jong. Wat dus betekent dat Ellie de waarheid al minstens een jaar wist voor ze de confrontatie met Joel had, en in de serie weet ze het welgeteld een minuut. Dat is nogal een verschil.
I know, maar dit is de serie.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een bout statement als je de game niet hebt gespeeld
Tsja dan ga je denk ik toch teleurgesteld worden want kans is redelijk aanwezig dat Abby net als Ellie, al dan niet geheel alleen centraal staat in het hele derde seizoenquote:Op donderdag 22 mei 2025 12:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
I know, maar dit is de serie.
Nee, ik wil gewoon een logisch geschreven verhaal met personages die realistisch reagerenquote:Op donderdag 22 mei 2025 12:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja maar wat wil je dan? Dat alles synchroon wordt aan de game? Dan lopen mensen ook te zeiken.
Daar heb je een punt inderdaad. Wat me dan vooral wel verbaast is dat er wordt gezegd dat er een seizoen 4 nodig is. In dat geval had je ook wat rustiger met het verhaal kunnen starten. Maar dan had je wellicht weet een hoop filling gekregen waar kritiek op was gekomen. Er wordt nu al geklaagd als een aflevering niet genoeg actie heeft.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:55 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
De onthulling van de waarheid was een scene, het gesprek op de veranda een andere scene. Dat is logischer en geeft meer diepte en betekenis aan de gebeurtenissen.
quote:Op donderdag 22 mei 2025 13:10 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap een S4 ook niet zo goed eigenlijk.
Net als voor Ellie kunnen ze bij Abby ook alle drie de Seattle dagen in 3 episodes doen. Dan nog een Abby origin / flashback episode en tot slot 3 afleveringen voor wat er na Seattle gaat gebeuren. Dan ben je toch wel klaar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
quote:Op donderdag 22 mei 2025 13:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]Ja okee maar smeer S3 dan uit over 8 à 10 aflevering ipv de fans nog eens 2 jaar te laten wachten op de conclusie. Dat is gewoon kijkertje pesten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PWBF
Gezien de kosten worden het denk ik hierna nog twee seizoenen van 8-9 afleveringen. Al met al vrij kort om de rest van het verhaal te vertellen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 13:10 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap een S4 ook niet zo goed eigenlijk.
Net als voor Ellie kunnen ze bij Abby ook alle drie de Seattle dagen in 3 episodes doen. Dan nog een Abby origin / flashback episode en tot slot 3 afleveringen voor wat er na Seattle gaat gebeuren. Dan ben je toch wel klaar?
Zou ik een slechte zet vinden.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Tsja dan ga je denk ik toch teleurgesteld worden want kans is redelijk aanwezig dat Abby net als Ellie, al dan niet geheel alleen centraal staat in het hele derde seizoen
Dat is het ook. Maar in Hollywood vinden ze dat 'daring storytelling'quote:Op donderdag 22 mei 2025 14:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zou ik een slechte zet vinden.
Ze maken haar tot nog toe weinig sympathiek in de serie. Verwend en gewoon een stom kind niet helder hebbende in welke wereld ze leeft.quote:Op maandag 19 mei 2025 13:14 schreef Fok-it het volgende:
Beste aflevering tot dusver
Mensen die na die slotscene nog durven te beweren dat Bella niet kan acteren. Tsja stop er dan maar gewoon mee hoor
Mja, de keren dat ik me ergerde aan haar als Ellie waren meer schrijversfouten met rare opmerkingen of iets dergelijks. De emotie van haar gesprek met Joel, en dood van Joel en haar confrontatie met Nora waren primaquote:Op donderdag 22 mei 2025 21:18 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Ze maken haar tot nog toe weinig sympathiek in de serie. Verwend en gewoon een stom kind niet helder hebbende in welke wereld ze leeft.
Goede actrice verder.
Ben ook wel serie kijker, spel nooit gespeeld.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mja, de keren dat ik me ergerde aan haar als Ellie waren meer schrijversfouten met rare opmerkingen of iets dergelijks. De emotie van haar gesprek met Joel, en dood van Joel en haar confrontatie met Nora waren prima
Sorry wat en wie bedoel je nu precies?quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:30 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Maar hoe ik het nu voel is. Na al het leed wat je al hebt gezien en meegemaakt is dit je druppel? Ga ergens anders janken.
Ik heb het spel niet gespeeld. Alles was ik zie is dat ze boos is omdat hij een gebeten persoon niet wilde meenemen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Sorry wat en wie bedoel je nu precies?
Nee ze is boos dat ze weer voorgelogen is en dat haar vermoedens bevestigd worden op dat momentquote:Op donderdag 22 mei 2025 21:34 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Ik heb het spel niet gespeeld. Alles was ik zie is dat ze boos is omdat hij een gebeten persoon niet wilde meenemen.
Mocht dit een echt scenario zijn dan ben je dan gewoon zwak.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:35 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee ze is boos dat ze weer voorgelogen is en dat haar vermoedens bevestigd worden op dat moment
Mocht dit een echt scenario zijn dan ben je dan gewoon zwak.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:35 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee ze is boos dat ze weer voorgelogen is en dat haar vermoedens bevestigd worden op dat moment
Oh nee deze persoon kan tot 10 tellen, laten we hem meenemen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:35 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee maar je hoeft de spellen niet te kennen daarvoorquote:Op donderdag 22 mei 2025 21:39 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Mocht dit een echt scenario zijn dan ben je dan gewoon zwak.
En dat heeft ze in mijn optiek qua serie goed door gezien het gevoel van wraak. Nogmaals, de spellen ken ik niet.
Nou ja, ging eerder in dit topic er al over dat het best een domme regel is dat diegene niet zijn geliefde een laatste keer mag zien. En die regel werd in seizoen 1 ook gebruikt om iemand te testen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:41 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Mocht dit een echt scenario zijn dan ben je dan gewoon zwak.
En dat heeft ze in mijn optiek qua serie goed door gezien het gevoel van wraak. Nogmaals, de spellen ken ik niet.
[..]
Oh nee deze persoon kan tot 10 tellen, laten we hem meenemen.
Heeft in de vorige afleveringen mensen zien veranderen en iedereen zien verscheuren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jammer dat we nu dus weer zo tandjeslang moeten wachten op seizoen 3
lekker faxen heel de dag echt genot
Ik heb nu 1 aflevering gekeken en ik voel niet zo heel veel behoefte om verder te kijken...quote:Op maandag 26 mei 2025 14:57 schreef henkklaas1994 het volgende:
Haha bijzonder deze positieve reacties. Ik vind seizoen 2 echt een waardeloze verfilming van de game. Gigantische downgrade. 80% van acteurs en script overtuigen niet, met Ellie als dieptepunt.
Spoilertags, gebruik ze!quote:Op maandag 26 mei 2025 12:55 schreef Fok-it het volgende:
Top einde.
Had Owen en Mel's dood wel liever meer accuraat naar de game gezien. Meer walging over wat ze gedaan heeft en Dina die ook zwanger is ipv dat we bijna naar een House of the Dragon-scene zaten te kijken, vond dat niet echt passend.
Abby seizoen gaat wel tof worden
Wat spoiler ik hier dan?quote:
Direct je eerste zin.quote:
Ja dat had beter geweest dan dit afgeraffel.quote:Op maandag 26 mei 2025 16:34 schreef DKUp het volgende:
You’ve wasted it
Ik wist het
Nou ze hadden wel twee afleveringen meer mogen gebruiken voor seizoen 2.
Of gewoon langere afleveringen. Met wat meer ademruimte.quote:Op maandag 26 mei 2025 16:34 schreef DKUp het volgende:
You’ve wasted it
Ik wist het
Ik heb de aflevering nu gezien en het is inderdaad wat jammer dat ze nogal snel over het materiaal zijn gegaan. Ze hadden beter gewoon 10 afleveringen van een uur kunnen laten zien. En ik had ook meer Abby al in dit seizoen verwerkt. Vond het jammer dat ze sommige scenes hebben geschrapt uit de game die juist meer de band tussen twee karakters opbouwen of de worldbuilding beter doen. In de game voel je je echt alsof je al die 3 dagen met Ellie vol tijd vrijwel beleefd.quote:Op maandag 26 mei 2025 16:49 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Of gewoon langere afleveringen. Met wat meer ademruimte.
Ik denk dat het beter tot zijn recht had gekomen als je verhaal van ellie en abby had gemixt in een seizoen. In de game was het prima zo maar als tv serie is het minder.quote:Op maandag 26 mei 2025 18:30 schreef GGMM het volgende:
Van wat ik kon zien (het was erg donker) was het weer pubermeisje Ellie die door toevalligheden steeds overleeft en verontwaardigd klaagt dat niet de hele gemeenschap meegaat in haar debiele wraakactie. Laten we even 6 zwaar bewapende mannen aanvallen met pistolen, ja joh waarom niet. Even een zwangere vrouw doodschieten kan jou het schelen.
Moeilijk oordelen als je geen sympathie hebt voor het hoofdpersonage, maar laten we maar een 6,5/10 doen dan.
Matig seizoen, zeker omdat ze gewoon 12 tot 14 afleveringen hadden moeten opnemen. Dit had veel beter geweest als je Abby d'r verhaal/kant ondertussen ook had gezien. Nu zit je naar een half seizoen te kijken en moet je weer 2 jaar wachten en met een beetje pech laten ze dan Abby d'r verhaal zien en plakken ze daarna seizoen 4 er nog even achteraan. Dan zie je over 4 jaar pas hoe de matige cliffhanger waarin Ellie toch wel blijft leven afloopt. Alleen maar omdat HBO bang is dat kijkers hun abonnement opzeggen.
Ik geef dit seizoen een 6je.
Tot over 2 jaar
Tot danquote:Op maandag 26 mei 2025 18:30 schreef GGMM het volgende:
Van wat ik kon zien (het was erg donker) was het weer pubermeisje Ellie die door toevalligheden steeds overleeft en verontwaardigd klaagt dat niet de hele gemeenschap meegaat in haar debiele wraakactie. Laten we even 6 zwaar bewapende mannen aanvallen met pistolen, ja joh waarom niet. Even een zwangere vrouw doodschieten kan jou het schelen.
Moeilijk oordelen als je geen sympathie hebt voor het hoofdpersonage, maar laten we maar een 6,5/10 doen dan.
Matig seizoen, zeker omdat ze gewoon 12 tot 14 afleveringen hadden moeten opnemen. Dit had veel beter geweest als je Abby d'r verhaal/kant ondertussen ook had gezien. Nu zit je naar een half seizoen te kijken en moet je weer 2 jaar wachten en met een beetje pech laten ze dan Abby d'r verhaal zien en plakken ze daarna seizoen 4 er nog even achteraan. Dan zie je over 4 jaar pas hoe de matige cliffhanger waarin Ellie toch wel blijft leven afloopt. Alleen maar omdat HBO bang is dat kijkers hun abonnement opzeggen.
Ik geef dit seizoen een 6je.
Tot over 2 jaar
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op maandag 26 mei 2025 18:50 schreef GGMM het volgende:
Oh ja, nog 2 klachten sorry
Die scene dat ze bijna werd opgehangen sloeg nergens op en voegt niks toe aan het verhaal
Die tekst van "I'm not like you" toen ze beloofde hun niet te vermoorden sloeg nergens op. Zij hebben Ellie immers ook/wel laten leven. Wat een dom mens zeg.
Het probleem is dat ze aan fundamentele aspecten van het verhaal hebben gesleuteld waar niets mis mee was, hierdoor komt bijvoorbeeld het wraakaspect helemaal niet uit de verf. Kleine toevoegingen zoals de Bill & Frank aflevering, Eugene en zoals vandaag de baby eruit snijden vond ik sterk maar belangrijkere elementen veranderen is zelfoverschatting geweest.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:57 schreef henkklaas1994 het volgende:
Haha bijzonder deze positieve reacties. Ik vind seizoen 2 echt een waardeloze verfilming van de game. Gigantische downgrade. 80% van acteurs en script overtuigen niet, met Ellie als dieptepunt.
+1quote:Op maandag 26 mei 2025 19:57 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Ik vond in tegenstelling tot velen in het spel Abby een geweldig personage
Ja de Abbyhaat kwam ook vooral uit de hoek van Joel fanboys die een of ander saai en cliché happy ending met Joel en Ellie wilden, ga dan gewoon lekker een romcom kijkenquote:Op maandag 26 mei 2025 20:42 schreef DKUp het volgende:
Abby’s verhaal is ook een stuk meer interessant in TLOU Part II. Ellies verhaal is puur wraak nemen. Bij Abby is het meer een reis zoals in TLOU Part I/Seizoen 1. Joel is gewoon middelmatig weggezet helaas in het algehele verhaal, waardoor Abby al meteen op een achterstand begint bij de meeste mensen.
Seizoen 3 heeft in ieder geval meer potentie dan het afgelopen seizoen.
@Aberkulliequote:Op maandag 26 mei 2025 20:55 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Ja de Abbyhaat kwam ook vooral uit de hoek van Joel fanboys die een of ander saai en cliché happy ending met Joel en Ellie wilden, ga dan gewoon lekker een romcom kijken
Eens. Van bootje af, opgehangen, toch niet, weer terug in t bootje.quote:Op maandag 26 mei 2025 18:50 schreef GGMM het volgende:
Die scene dat ze bijna werd opgehangen sloeg nergens op en voegt niks toe aan het verhaal
Schei eens lekker uit joh psychotische koekwaus. Dat ik niet op je dms reageer betekent niet dat je me hoeft te taggen hierquote:
quote:Op maandag 26 mei 2025 21:23 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe komen ze eigenlijk aan stroom in die dressing room? Lampjes stonden aan ja.
Zou zeggen dat we ongeveer op de helft zitten nu.quote:Op maandag 26 mei 2025 22:15 schreef Discombobulate het volgende:
Vond het een prima afluister, als niet-game-speler. Al merk je wel echt dat het soms recht uit een game komt, bijvoorbeeld die Seraphite ophangscene.
Wel beetje closure, iedereen lekker weer bij elkaar op het einde, maar dan Jesse...
Wel blij dat ze die baby er niet heeft uitgehaald. Dan zit je daar mee opgescheept voor de rest van het verhaal. Dat zou echt heel irritant zijn.
Seizoen één was wel echt beter, maar heb me hier ook echt prima vermaakt. Ik hoop alleen niet dat seizoen drie allemaal Abby wordt. Misschien één standalone aflevering ofzo, want je wil ook gewoon graag verder met de mensen die je al kent. Zoals ik eerder zei, zoiets doen doet de serie echt niet ten goede.
Voor de game spelers, hoe veel procent verhaal is er nog te gaan? Of is dat echt heel veel Abby, en dan een beetje afluister met Ellie (wat dan seizoen vier moet worden?). Niet te grote spoilers geven aub.
Seizoen drie gaat zwaar op Abby leunenquote:Op maandag 26 mei 2025 22:15 schreef Discombobulate het volgende:
Vond het een prima afluister, als niet-game-speler. Al merk je wel echt dat het soms recht uit een game komt, bijvoorbeeld die Seraphite ophangscene.
Wel beetje closure, iedereen lekker weer bij elkaar op het einde, maar dan Jesse...
Wel blij dat ze die baby er niet heeft uitgehaald. Dan zit je daar mee opgescheept voor de rest van het verhaal. Dat zou echt heel irritant zijn.
Seizoen één was wel echt beter, maar heb me hier ook echt prima vermaakt. Ik hoop alleen niet dat seizoen drie allemaal Abby wordt. Misschien één standalone aflevering ofzo, want je wil ook gewoon graag verder met de mensen die je al kent. Zoals ik eerder zei, zoiets doen doet de serie echt niet ten goede.
Voor de game spelers, hoe veel procent verhaal is er nog te gaan? Of is dat echt heel veel Abby, en dan een beetje afluister met Ellie (wat dan seizoen vier moet worden?). Niet te grote spoilers geven aub.
Vond beide scènes met de Scars onnodig, maar de tweede scène sloeg echt werkelijk nergens op.quote:Op maandag 26 mei 2025 18:50 schreef GGMM het volgende:
Oh ja, nog 2 klachten sorry
Die tekst van "I'm not like you" toen ze beloofde hun niet te vermoorden sloeg nergens op. Zij hebben Ellie immers ook/wel laten leven. Wat een dom mens zeg.
En dat gevoel van het spel mis ik juist in de show. Dit voelt veel meer als een show over de relatie tussen Ellie en Dina terwijl ze ook nog op zoek zijn naar Abby. In het spel voel je de wraakgevoelens veel meer. Ze wil wraak op iedereen, niet alleen Abby. Nu komt het slechts soms naar boven.quote:Op maandag 26 mei 2025 20:42 schreef DKUp het volgende:
Abby’s verhaal is ook een stuk meer interessant in TLOU Part II. Ellies verhaal is puur wraak nemen. Bij Abby is het meer een reis zoals in TLOU Part I/Seizoen 1. Joel is gewoon middelmatig weggezet helaas in het algehele verhaal, waardoor Abby al meteen op een achterstand begint bij de meeste mensen.
Seizoen 3 heeft in ieder geval meer potentie dan het afgelopen seizoen.
Daar hadden ze het moeten eindigen. Dat was de ideale cliffhanger geweest.quote:Op maandag 26 mei 2025 16:34 schreef DKUp het volgende:
You’ve wasted it
Ik wist het
Het moet standalone ook goed zijn hé. Het moet niet zo zijn dat je dan maar de spellen moet spelen. Nogmaals, seizoen drie zwaar op Abby leunend zou echt heel matig zijn.quote:Op maandag 26 mei 2025 22:20 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Seizoen drie gaat zwaar op Abby leunen
Maar je hebt nu twee jaar de tijd om de spellen te gaan spelen, kan ik van harte aanraden en dan is ze gelijk bekend voor je
Je zegt het al: in de game. Dit is de show dat wordt wel uitgelegd in S3.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 10:29 schreef Bananenpap het volgende:
Er klopt iets niet aan het einde. In de game heeft Ellie haar kaart mee waar hun schuilplaats in het theater op staat, die ze in alle haast na haar moord op Owen en Mel achterlaat. Daardoor weet Abby uiteindelijk waar ze de moordenaars kan vinden. In de serie stippelt Owen iets uit op zijn eigen landkaart. Maar volgens mij laat Ellie dit keer geen sporen achter die naar het theater leiden. Dus hoe weet Abby in de serie waar ze moet zijn?
Dat hoeft helemaal niet.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 10:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het moet standalone ook goed zijn hé. Het moet niet zo zijn dat je dan maar de spellen moet spelen. Nogmaals, seizoen drie zwaar op Abby leunend zou echt heel matig zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 10:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet.Ik kies ook graag één kant, en dat is gewoon de kant van Ellie en haar groep. Waarom? Heel simpel: alle twee seizoenen gaan al over haar en je hebt met haar een band. Daarom zou het m.i. ook matig zijn als ze heavy op Abby gaan in seizoen drie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het moet niet een serie zijn voor de game spelers, maar voor iedereen, ook mensen die de game niet gespeeld hebben.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Ja. Maar het bronmateriaal is nou eenmaal ook in tweeën gesplitst. Het is gek als je Abby enkel als bad guy neerzet en haar kant niet vertelt. Dan mis je zoveel wat TLOU2 interessant maakt.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 10:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik kies ook graag één kant, en dat is gewoon de kant van Ellie en haar groep. Waarom? Heel simpel: alle twee seizoenen gaan al over haar en je hebt met haar een band. Daarom zou het m.i. ook matig zijn als ze heavy op Abby gaan in seizoen drie.
Maar het moet niet een serie zijn voor de game spelers, maar voor iedereen, ook mensen die de game niet gespeeld hebben.
Werkt misschien voor een game, maar niet een serie. Dan hadden ze Abby in seizoen één al moeten introduceren.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 12:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja. Maar het bronmateriaal is nou eenmaal ook in tweeën gesplitst. Het is gek als je Abby enkel als bad guy neerzet en haar kant niet vertelt. Dan mis je zoveel wat TLOU2 interessant maakt.
Eens. Wat betreft het volgende seizoen, dat hoeft van mij niet 3-4 afleveringen van Abby. Zoals ik zei één aflevering is prima. Als je 20 uur Abby hebt om te gamen, dan bouw je veel sneller gewoon een band op en dan werkt het wel, maar in een serie niet denk ik. We hebben haar amper gezien en totaal geen band met haar.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://www.rollingstone.(...)2-finale-1235343181/
Rolling Stone had wel een terechte kritiek wat mij betreft. Het lijkt me ook een rare keuze hoe de tijdslijn nu is gelopen. Want als ik het goed begrijp gaan we dus het volgende seizoen opeens een paar dagen terug in de tijd met Abby, die we nu nog amper kennen. Maar ze hadden gewoon het verhaal chronologisch kunnen vertellen door heen en weer te gaan tussen Ellie en Abby. Of als ze het gescheiden houden zoals nu hadden ze helemaal niet hoeven onthullen dat Abby's vader een dokter in dat ziekenhuis was, had ons kijkers dan helemaal in het duister gehouden.
Hoe veel procent Abby en hoe veel Ellie?quote:Op maandag 26 mei 2025 22:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou zeggen dat we ongeveer op de helft zitten nu.
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe veel procent Abby en hoe veel Ellie?
Hoe weet je dat?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 10:56 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Je zegt het al: in de game. Dit is de show dat wordt wel uitgelegd in S3.
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:43 schreef Momo het volgende:
[..]Zie, ik hoop dat het derde seizoen wat wordt, want ik heb daar wel kritiek op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een heel seizoen over het eerste personage... Ik weet het niet hoor.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
JA DAT WETEN WE NU WELquote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zie, ik hoop dat het derde seizoen wat wordt, want ik heb daar wel kritiek op.![]()
Een heel seizoen over het eerste personage... Ik weet het niet hoor.
Tsja, zo ging het in het spel ook.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zie, ik hoop dat het derde seizoen wat wordt, want ik heb daar wel kritiek op.![]()
Een heel seizoen over het eerste personage... Ik weet het niet hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PWBF
Ze hebben ook wel heel specifiek aantal zaken wat 2 uur speeltijd was helemaal weggelaten en aantal zaken rond iets van 5 minuten verzonnen zodat het een halve aflevering was. Ze kunnen er dus ook kiezen om die verhoudingen nog wel aan te passen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:55 schreef Fok-it het volgende:
Waarom zouden ze niks toevoegen. Ze hebben in dit seizoen ook wat toegevoegd wat niet in de game zat
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze hebben ook wel heel specifiek aantal zaken wat 2 uur speeltijd was helemaal weggelaten en aantal zaken rond iets van 5 minuten verzonnen zodat het een halve aflevering was. Ze kunnen er dus ook kiezen om die verhoudingen nog wel aan te passen.
Ik ken het verhaal verder niet. Maar van wat ik gezien heb vind ik het een rare keuze om dus niet voor een van de twee te gaan. Of je doet de verschillende verhaallijnen in verschillende seizoenen of je doet zoals in de meeste series dat je heen en weer gaat tussen die verhaallijnen en dan komt het wel ergens bij elkaar. Een soort mix van de twee zoals nu vind ik niet logisch hier, zoals nu is het hom noch kuit. Een groter probleem is dat Ellie best een stom karakter was dit seizoen, het begon dat ze zich afsloot voor Joel nogal puberaal. Maar ze ontwikkelde zich verder eigenlijk niet, constant arrogant doen en bizarre keuzes maken wat dat betreft snap je niet wat Dina en Jesse in haar zien dat ze zo keihard team Ellie zijn. Wel zo'n random seraphite willen redden tegen 6, vervolgens van Tommy zeggen ja laat hem maar chillen met zijn sniper in zijn eentjequote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Eens. Wat betreft het volgende seizoen, dat hoeft van mij niet 3-4 afleveringen van Abby. Zoals ik zei één aflevering is prima. Als je 20 uur Abby hebt om te gamen, dan bouw je veel sneller gewoon een band op en dan werkt het wel, maar in een serie niet denk ik. We hebben haar amper gezien en totaal geen band met haar.
Overigens, ik denk dat dat geweerschot van Ellie Dina was op het einde.
Dat laatste was wel accuraat aan de game, maar verder was Ellie ontwikkeling matig dit seizoen inderdaad.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 14:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik ken het verhaal verder niet. Maar van wat ik gezien heb vind ik het een rare keuze om dus niet voor een van de twee te gaan. Of je doet de verschillende verhaallijnen in verschillende seizoenen of je doet zoals in de meeste series dat je heen en weer gaat tussen die verhaallijnen en dan komt het wel ergens bij elkaar. Een soort mix van de twee zoals nu vind ik niet logisch hier, zoals nu is het hom noch kuit. Een groter probleem is dat Ellie best een stom karakter was dit seizoen, het begon dat ze zich afsloot voor Joel nogal puberaal. Maar ze ontwikkelde zich verder eigenlijk niet, constant arrogant doen en bizarre keuzes maken wat dat betreft snap je niet wat Dina en Jesse in haar zien dat ze zo keihard team Ellie zijn. Wel zo'n random seraphite willen redden tegen 6, vervolgens van Tommy zeggen ja laat hem maar chillen met zijn sniper in zijn eentje
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tsja, zo ging het in het spel ook.In een spel werkt dat ook gewoon wel goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Dacht dat de makers dat zeiden, dat ze niet voorbij Part II gaan in komende seizoenen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:55 schreef Fok-it het volgende:
Waarom zouden ze niks toevoegen. Ze hebben in dit seizoen ook wat toegevoegd wat niet in de game zat
Daar bedoelen ze waarschijnlijk mee dat het verhaal zelf gewoon accuraat gevolgd wordt. Maar tussendoor kan je dan bv wel side characters meer verhaal geven, of Jackson in het geval van dit seizoenquote:Op dinsdag 27 mei 2025 14:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dacht dat de makers dat zeiden, dat ze niet voorbij Part II gaan in komende seizoenen.
Okay nouja had dan niet zon scene gedaan dat Jesse zegt ik weet dat je hemel en aarde voor me zou omkeren als ik in de problemen zit. Dat is gewoon heel raar als we net het tegenovergestelde te zien kregen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 14:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat laatste was wel accuraat aan de game, maar verder was Ellie ontwikkeling matig dit seizoen inderdaad.
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:12 schreef The_Playmaker het volgende:
Vond wel dat Seattle vrij veilig aanvoelde vergeleken met het spel. Het hoeft van mij ook geen complete warzone te zijn maar wat meer gevaar had van mij wel gemogen. Jammer dat ze Hillcrest eruit gelaten hebben, dat vond ik in het spel juist één van de meest gevaarlijke opdrachten om met Ellie te doen.
Hillcrest met Bella als Ellie. Je kan de reacties daarop al uitschrijvenquote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:12 schreef The_Playmaker het volgende:
Vond wel dat Seattle vrij veilig aanvoelde vergeleken met het spel. Het hoeft van mij ook geen complete warzone te zijn maar wat meer gevaar had van mij wel gemogen. Jammer dat ze Hillcrest eruit gelaten hebben, dat vond ik in het spel juist één van de meest gevaarlijke opdrachten om met Ellie te doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al zou het ook wel leuk zijn, mits part III aangekondigd is en komt, ze daar wat van kunnen doen. Hoe lang zouden we moeten wachten, een jaar of drie op seizoen drie? Al het niet langer is...A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal compleet onnodige afwijkingen van het spel. Ook ontbraken er een paar belangrijke scenes en hadden ze de flashbacks wat uitgebreider mogen doen. 2 of 3 afleveringen extra was niet verkeerd geweest.
Wel pluspunten voor Soundgarden bij de aftiteling en de laatste scene in het theater.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A mind with a heart of it's own
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No amount of money ever bought a second of time.
Dan hadden ze gewoon geen TV adaptatie van beide games moeten maken. Of je blijft trouw aan de hoofdlijnen van het spel of je doet het niet. Als je 50% van het tweede spel compleet gaat negeren dan houd je echt heel weinig over. Laat je het verhaal van Abby merendeels weg dan is het zelfs gewoon een heel zwak verhaal wat je overhoud. Dan word seizoen 3 heel erg kort.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Werkt misschien voor een game, maar niet een serie. Dan hadden ze Abby in seizoen één al moeten introduceren.
Wie bepaalt die regels?quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:40 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Dan hadden ze gewoon geen TV adaptatie van beide games moeten maken. Of je blijft trouw aan de hoofdlijnen van het spel of je doet het niet. Als je 50% van het tweede spel compleet gaat negeren dan houd je echt heel weinig over. Laat je het verhaal van Abby merendeels weg dan is het zelfs gewoon een heel zwak verhaal wat je overhoud. Dan word seizoen 3 heel erg kort.
The Last of Us 2 probeert een heel specifiek verhaal te vertellen en dat verhaal werkt niet zonder het verhaal van Abby.quote:
Wens ze veel succes. Ga er maar van uit dat de ratings flink omlaag gaan lopen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:09 schreef DKUp het volgende:
Seizoen 3 zal langer worden en het seizoen van Abby.
Vind Abby echt duizend keer toffer dan die rare Ellie, ook omdat ze die man heeft vermoord die overal in meespeelt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:09 schreef DKUp het volgende:
Seizoen 3 zal langer worden en het seizoen van Abby.
Gelukkig hoeven we nu 2 jaar lang deze vermoeiende langspeelplaat niet aan te horenquote:Op woensdag 28 mei 2025 19:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wens ze veel succes. Ga er maar van uit dat de ratings flink omlaag gaan lopen.
Ratings waren deze keer ook al omlaag, bij drie gaat dat helemaal gebeuren. Let maar op, bewaar mijn post maar. Ik heb vaak genoeg gelijk gehad. Was bij Rings of Power ook zo. Iedereen mij verwijten van kritiek, maar toen de ratings eenmaal kwamen kregen we gewoon gelijk.quote:Op donderdag 29 mei 2025 00:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Gelukkig hoeven we nu 2 jaar lang deze vermoeiende langspeelplaat niet aan te horen
Heb je toen een sticker gekregen?quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ratings waren deze keer ook al omlaag, bij drie gaat dat helemaal gebeuren. Let maar op, bewaar mijn post maar. Ik heb vaak genoeg gelijk gehad. Was bij Rings of Power ook zo. Iedereen mij verwijten van kritiek, maar toen de ratings eenmaal kwamen kregen we gewoon gelijk.
O heet ze Ellie, dacht Hellen of Louise.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:39 schreef UitStraling het volgende:
Die irritante Ellie is gelukkig doodgeschoten zeg.
En toen had je voor het eerst in je leven het idee iets bereikt te hebben?quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ratings waren deze keer ook al omlaag, bij drie gaat dat helemaal gebeuren. Let maar op, bewaar mijn post maar. Ik heb vaak genoeg gelijk gehad. Was bij Rings of Power ook zo. Iedereen mij verwijten van kritiek, maar toen de ratings eenmaal kwamen kregen we gewoon gelijk.
Ongetwijfeld. Maar die ratings dit seizoen stellen niks voor omdat het alleen maar review bombs zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
sinds het ziekenhuis zijn ze veels te snel gegaan. 1 of 2 extra afleveringen en het was prima.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:38 schreef William_Papadin het volgende:
Ik vond deze aflevering vooral gerushed, er gebeurde zoveel tegelijkertijd, dat kwam het plot niet ten goede.
Hillcrest.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:12 schreef The_Playmaker het volgende:
quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:24 schreef FundsAreSafu het volgende:
https://www.forbes.com/si(...)lie-out-of-thin-air/
Sterk artikel over wat er niet deugt aan dit seizoen (bevat gamespoilers)
‘The Last Of Us’ Season 2 Created A New Ellie Out Of Thin AirArtikel haalt zeker terechte kritiek aan, maar ik vind de het standpunt dat niks mag afwijken van het bronmateriaal ook weer het andere extreem. Het verhaal in het spel was ook niet goed. Het verhaal in het spel zat ook vol met tegenstrijdigheden en plot holes en onnodig character drama. Het spel kreeg toentertijd grotendeels dezelfde kritiek als de serie. Dat is geen probleem met script of acteurs, dat is een fundamenteel probleem met het gekozen verhaal van part II en diens schrijvers, die voor de serie hun eerder gemaakte fouten vrolijk herhalen en totaal niet hebben geluisterd naar de kritiek van 5 jaar geleden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, als je dat verhaal dan percé wil vertellen ondanks z'n tekortkomingen, snap dan wel wat de kern van het verhaal is:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No amount of money ever bought a second of time.
quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:36 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Artikel haalt zeker terechte kritiek aan, maar ik vind de het standpunt dat niks mag afwijken van het bronmateriaal ook weer het andere extreem. Het verhaal in het spel was ook niet goed. Het verhaal in het spel zat ook vol met tegenstrijdigheden en plot holes en onnodig character drama. Het spel kreeg toentertijd grotendeels dezelfde kritiek als de serie. Dat is geen probleem met script of acteurs, dat is een fundamenteel probleem met het gekozen verhaal van part II en diens schrijvers, die voor de serie hun eerder gemaakte fouten vrolijk herhalen en totaal niet hebben geluisterd naar de kritiek van 5 jaar geleden.
Maar goed, als je dat verhaal dan percé wil vertellen ondanks z'n tekortkomingen, snap dan wel wat de kern van het verhaal is:Ik zou wel willen weten wat er omgaat in het hoofd van Druckmann want daar kan ik mijn vinger nog niet helemaal op leggen. Onzekerheid over zijn onervarenheid in tv? Geld? Zo van, laat maar aan Mazin over want die snapt tv en weet hoe je kijkers trekt. Druk van bovenaf vanuit HBO om veranderingen toe te passen waardoor zijn handen zijn vastgebonden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mazin heeft ook geen super indrukwekkende schrijver portfolio he. Los van Chernobyl, wat een waargebeurd verhaal was, heeft hij dingen als Scary Movie 4 en The Hangover op z'n CV staan. Niet bepaald hoogwaardig of diepgaand schrijfwerkquote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:26 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Ik zou wel willen weten wat er omgaat in het hoofd van Druckmann want daar kan ik mijn vinger nog niet helemaal op leggen. Onzekerheid over zijn onervarenheid in tv? Geld? Zo van, laat maar aan Mazin over want die snapt tv en weet hoe je kijkers trekt. Druk van bovenaf vanuit HBO om veranderingen toe te passen waardoor zijn handen zijn vastgebonden?
Ja dat hoef je mij niet te vertellen, ik vond zelfs Chernobyl kutquote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:14 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Mazin heeft ook geen super indrukwekkende schrijver portfolio he. Los van Chernobyl, wat een waargebeurd verhaal was, heeft hij dingen als Scary Movie 4 en The Hangover op z'n CV staan. Niet bepaald hoogwaardig of diepgaand schrijfwerkGross heeft als hoogste prestatie 7 afleveringen Westworld, maar had daarbij een heel groot team schrijvers en Jonathan Nolan die haar terug kon fluiten bij bullshit.
Wat je nu dus hebt zijn 3 enorm onervaren schrijvers die zelf niet lijken te snappen waar ze mee bezig zijn zodra de training wieltjes eraf zijn.
Njna kan het slechter. Vast wel maarja we zien wel duurt toch nog evenquote:Op woensdag 2 juli 2025 21:06 schreef FundsAreSafu het volgende:
[ afbeelding ]
Druckmann OUT
Mazin gaat Abby ook verneuken dus
Denk dat zijn werk bij de studio teveel geminderd word tijdens de show productiequote:Op woensdag 2 juli 2025 21:37 schreef GGMM het volgende:
Bijzonder dat hij opstapt bij een serie die zoveel betekend heeft voor de LBQT-community het lijkt me alleen maar goed om daar je naam aan te blijven verbinden.
Vraag me af wat dat te betekenen heeft
Evenals Halley Grossquote:Op woensdag 2 juli 2025 21:06 schreef FundsAreSafu het volgende:
[ afbeelding ]
Druckmann OUT
Dan lijkt het erop dat vanaf nu de serie volledig ontkoppeld gaat worden van de game qua verhaallijnen, voor zover dat nog niet zo was.quote:
Als seizoen 3 in grote lijnen al gechreven is, dan hebben deze mannen ook niet zoveel meer te doen. Toch?quote:Op donderdag 3 juli 2025 08:39 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dan lijkt het erop dat vanaf nu de serie volledig ontkoppeld gaat worden van de game qua verhaallijnen, voor zover dat nog niet zo was.
Belooft weinig goeds dit.. jammer allemaalquote:Op woensdag 2 juli 2025 21:06 schreef FundsAreSafu het volgende:
[ afbeelding ]
Druckmann OUT
Beter dat ze na seizoen 3 gewoon stoppen!quote:Op donderdag 3 juli 2025 09:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Als seizoen 3 in grote lijnen al gechreven is, dan hebben deze mannen ook niet zoveel meer te doen. Toch?
De vraag is wat HBO gaat doen met de verhalen als het bron materiaal op is. We zagen bij GOT at t niet echt de goede kant op ging toen.
Vind ik ook.quote:Op donderdag 3 juli 2025 10:06 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Beter dat ze na seizoen 3 gewoon stoppen!
Mag van mij hoor.quote:Op donderdag 3 juli 2025 08:39 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dan lijkt het erop dat vanaf nu de serie volledig ontkoppeld gaat worden van de game qua verhaallijnen, voor zover dat nog niet zo was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |