abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 mei 2025 @ 21:27:45 #101
319979 Fok-it
All is well
pi_217692982
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 21:24 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch ook nergens Karen
Vraag me af hoe het andere landen buiten Murica is vergaan trouwens na outbreak. Volgens mij is daar niet echt lore over gemaakt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217693422
quote:
10s.gif Op maandag 19 mei 2025 13:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Sowieso na een opvoeding door Lalo Salamanca snap ik wel dat je glashard kan liegen en makkelijk moord.
Ik dacht eerst dat het Steven Oggs was.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217693443
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 21:27 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Vraag me af hoe het andere landen buiten Murica is vergaan trouwens na outbreak. Volgens mij is daar niet echt lore over gemaakt
Is dit niet gewoon het verhaal dat ze elkaar in Amerika vertellen nadat de hele wereld het contact met ze heeft gestopt om dit huidige Trump presidentsschap.
  maandag 19 mei 2025 @ 22:17:14 #104
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217693452
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 21:27 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Lijkt me vette spinoff voor de serie/game
pi_217693488
Ik hoop dat we volgende week wel iets van closure krijgen, anders voelt het wachten op het volgende seizoen zo ontiegelijk lang.
pi_217693789
Na lang wachten een kort seizoen en alles voelt ook nog eens gehaast.
  maandag 19 mei 2025 @ 23:31:05 #107
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217693948
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 23:01 schreef Zipportal het volgende:
Na lang wachten een kort seizoen en alles voelt ook nog eens gehaast.
Jammer dat zoveel series dan van 10 naar 8 leveringen gaan. House of the Dragon miste ook juist net 2 afleveringen die veel verhaallijnen af zouden voltooien.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 08:19:48 #108
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_217694804
*O* De dino scene *O*
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_217695316
Vond de flashback naar de 80s heel leuk gedaan.
pi_217695495
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 08:19 schreef Ang3l het volgende:
*O* De dino scene *O*
Echt he. Mooiste stuk in het spel.
Dat hele museumdeel had van mij langer gemogen. Beetje klooien met een hoed op de dino's, schrikken van een varken...
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 20 mei 2025 @ 12:49:04 #111
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_217697018
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 09:55 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Echt he. Mooiste stuk in het spel.
Dat hele museumdeel had van mij langer gemogen. Beetje klooien met een hoed op de dino's, schrikken van een varken...
Het is echt te lang geleden dat ik dit deel gespeeld heb, maar toen ik de dino zag was het een Och jaaaa moment.
Beetje als de giraffe in deel 1 :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_217697548
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 12:49 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Het is echt te lang geleden dat ik dit deel gespeeld heb, maar toen ik de dino zag was het een Och jaaaa moment.
Beetje als de giraffe in deel 1 :D
Ze hadden hier van mij een aparte aflevering van mogen maken ipv alle flashbacks in 1 aflevering. Maar all in all, goeie aflevering.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 13:44:08 #113
429367 DKUp
ON TOUR
pi_217697601
twitter
SOONY
  woensdag 21 mei 2025 @ 13:04:02 #114
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217707491
Vraagje aan mijn mede-gamers; als ik me het goed herinner dan bleek uit wat berichten die je in de game kon vinden, dat Ellie niet de enige was die immuun was en dat met die anderen geen succes was geboekt. Is mijn geheugen nou zo slecht, of heb ik gewoon gelijk?

Want dit is wel een gróót verschil na die aflevering van deze week.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_217707671
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 13:04 schreef thedeedster het volgende:
Vraagje aan mijn mede-gamers; als ik me het goed herinner dan bleek uit wat berichten die je in de game kon vinden, dat Ellie niet de enige was die immuun was en dat met die anderen geen succes was geboekt. Is mijn geheugen nou zo slecht, of heb ik gewoon gelijk?

https://www.reddit.com/r/(...)out_ellies_immunity/
  woensdag 21 mei 2025 @ 13:46:12 #116
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217707787
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_217713801
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 14:06 schreef FundsAreSafu het volgende:
De grootste reden waarom Bella kan shinen in een aflevering als deze is omdat het is geregisseerd door Druckmann, je merkt gewoon een duidelijk verschil met andere afleveringen waarin totaalidioot Mazin die het bronmateriaal niet begrijpt te veel invloed heeft
Grappig want ik sta hier echt compleet tegenovergesteld in. Deze aflevering was gehaast en slecht geschreven juist omdat Rukmann hem heeft geschreven/geregisseerd :')

Ik blijf erbij, die man kan niet schrijven. Het enige wat hij kan schrijven zijn kleine losse verhaaltjes of scenes, en zodra hij niet meer weet hoe het verhaal verder moet dan stopt ie gewoon, en gaat het verhaal x maanden later verder. Hoe geweldig ik het originele verhaal van The Last of Us ook vind, deel 1 was precies dat. Een reeks kleine korte verhaaltjes met maanden ertussen waar we niets over horen of weten. Deel 2 heeft precies hetzelfde probleem.

In dit specifieke geval worden alle flashbacks die in het spel uitgesmeerd zijn over het verhaal in 1 aflevering gepropt. Met als grootste fuck up de scene op de veranda. In het originele verhaal gaat Ellie op eigen houtje terug naar Salt Lake City om met eigen ogen te zien wat er was gebeurt. Op de terugweg komt ze Joel tegen die bezorgd achter haar aan is gegaan. Zijn bekentenis gebeurt daar, naast Saint Mary's, en dat is de reden dan Ellie maanden lang boos op hem is. Vervolgens krijg je de scene op de veranda maanden later na het feestje. Cruciaal, want op dit punt heeft Ellie dus maanden lang de tijd gehad om na te denken en dingen in perspectief te zetten, waarna ze klaar is om te proberen hem te vergeven.

Uit puur gemak en tijdsdruk wordt dat hele proces nu samengeperst in een scene van 10 minuten waarin Joel alles toegeeft, Ellie even heel boos is, en hem daarna meteen wil beginnen te vergeven :') Het is gewoon slecht, onrealistisch, out of character. Als je mijn mening kent over het spel dan weet je dat ik dit niet snel zeg, maar het spel deed dit echt veel beter.

quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 13:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Beide zijn perfect voor hun rol. Ik kan me niet snel een duo bedenken met een betere chemie.
Troy Baker en Ashley Johnson gaven die personages de chemie waardoor The Last of Us zo'n hit werd. Dat kwam niet door het verhaal, of de geweldige gameplay, of de setting, maar enkel en alleen door de chemie die die twee naar het scherm brachten. Pedro vind ik oprecht een hele goede acteur, maar hij heeft echt in de verste verte niet de chemie met Bella die Troy met Ashley had. En het feit dat Bella gewoon geen geweldige actrice is draagt daar aan bij. Er zijn weinig scenes in de serie waar ik haar personage serieus kan nemen. 9 van de 10 keer zie ik een hele slechte cosplayer die heel slecht kan acteren.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 13:04 schreef thedeedster het volgende:

In part I was het allerminst zeker dat het überhaupt mogelijk was om een vaccine te maken. Dat er een kans bestond was duidelijk, en dat Ellie de meest waardevolle persoon ter wereld was was ook duidelijk. Maar de gigantische plot hole op het einde van part I is dat ze dus de ENIGE persoon ter wereld die immuun is direct op een operatietafel gooien en dood willen maken om snel resultaat te boeken. Geen onderzoeken, geen quarantine, geen interview, niet uitermate zorgvuldig omgaan met het enige test subject wat je ooit zal hebben :') In het beste geval zijn de Fireflies opzettelijk compleet incompetent geschreven. In het slechtste geval is het gewoon lui schrijfwerk om een bepaald emotioneel einde te forceren.

Part II (zowel serie als game) wil graag doen alsof het vaccine een 100% zekerheid was als Joel haar niet had gered, maar dat is om allerlei redenen echt veel te simpel gedacht en geschreven. Ook hier, lui schrijfwerk om een emotionele scene mogelijk te maken.

[ Bericht 19% gewijzigd door TigerXtrm op 22-05-2025 08:54:08 ]
No amount of money ever bought a second of time.
pi_217713989
Aflevering 6 vond ik persoonlijk erg sterk weer. Al met al valt het seizoen behoorlijk tegen, ik had als makers toch gekozen voor een LOTR achtige aanpak waarbij we continue schakelen tussen Ellie/Dina en Abbey.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_217714367
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 08:39 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

In dit specifieke geval worden alle flashbacks die in het spel uitgesmeerd zijn over het verhaal in 1 aflevering gepropt. Met als grootste fuck up de scene op de veranda. In het originele verhaal gaat Ellie op eigen houtje terug naar Salt Lake City om met eigen ogen te zien wat er was gebeurt. Op de terugweg komt ze Joel tegen die bezorgd achter haar aan is gegaan. Zijn bekentenis gebeurt daar, naast Saint Mary's, en dat is de reden dan Ellie maanden lang boos op hem is. Vervolgens krijg je de scene op de veranda maanden later na het feestje. Cruciaal, want op dit punt heeft Ellie dus maanden lang de tijd gehad om na te denken en dingen in perspectief te zetten, waarna ze klaar is om te proberen hem te vergeven.

Uit puur gemak en tijdsdruk wordt dat hele proces nu samengeperst in een scene van 10 minuten waarin Joel alles toegeeft, Ellie even heel boos is, en hem daarna meteen wil beginnen te vergeven :') Het is gewoon slecht, onrealistisch, out of character. Als je mijn mening kent over het spel dan weet je dat ik dit niet snel zeg, maar het spel deed dit echt veel beter.
[..]

Troy Baker en Ashley Johnson gaven die personages de chemie waardoor The Last of Us zo'n hit werd. Dat kwam niet door het verhaal, of de geweldige gameplay, of de setting, maar enkel en alleen door de chemie die die twee naar het scherm brachten. Pedro vind ik oprecht een hele goede acteur, maar hij heeft echt in de verste verte niet de chemie met Bella die Troy met Ashley had. En het feit dat Bella gewoon geen geweldige actrice is draagt daar aan bij. Er zijn weinig scenes in de serie waar ik haar personage serieus kan nemen. 9 van de 10 keer zie ik een hele slechte cosplayer die heel slecht kan acteren.
[..]
In part I was het allerminst zeker dat het überhaupt mogelijk was om een vaccine te maken. Dat er een kans bestond was duidelijk, en dat Ellie de meest waardevolle persoon ter wereld was was ook duidelijk. Maar de gigantische plot hole op het einde van part I is dat ze dus de ENIGE persoon ter wereld die immuun is direct op een operatietafel gooien en dood willen maken om snel resultaat te boeken. Geen onderzoeken, geen quarantine, geen interview, niet uitermate zorgvuldig omgaan met het enige test subject wat je ooit zal hebben :') In het beste geval zijn de Fireflies opzettelijk compleet incompetent geschreven. In het slechtste geval is het gewoon lui schrijfwerk om een bepaald emotioneel einde te forceren.

Part II (zowel serie als game) wil graag doen alsof het vaccine een 100% zekerheid was als Joel haar niet had gered, maar dat is om allerlei redenen echt veel te simpel gedacht en geschreven. Ook hier, lui schrijfwerk om een emotionele scene mogelijk te maken.
Ik heb dat spel niet gespeeld dus daar kan ik niet over oordelen. Als je het mij vraagt heeft de serie het beter opgelost dan wat jij beschrijft. We hebben in deze aflevering toch gezien waarom Ellie al jaren boos is op Joel. Geen idee wat een trip naar Salt Lake daaraan toe zou voegen, klinkt als vulling. Dat het onrealistisch is of out of character daar ben ik het niet mee eens. Ellie is heel impulsief, ze heeft die confrontatie al lang uitgesteld. Voor het verhaal is het ook weinig boeiend om Ellie nog langer boos te laten zijn op Joel, jaren lijkt me lang genoeg.

Dat van het vaccin, tja ik vind het een aparte keuze om zo zeker te stellen dat het mogelijk was. Ik kan daar moeilijk over oordelen want ik weet niet hoe het verhaal zich verder ontwikkeld. Tot nu toe vond ik het onrealistisch dat die fireflies wel even een cure zouden maken uit Ellies hersenen ofzo. Maar ook nu is er natuurlijk nog de ruimte te nemen dat Joel dit denkt maar dat hij er naast zit.

Ik vond deze aflevering echt veel en véél beter dan die van de week ervoor. Dat die lui van de game een betere chemie zouden hebben lijkt me sterk. Dat Bella feitelijk geen geweldige actrice is lijkt me feitelijk onjuist. Ze stal op deze leetijd al de show in deze serie en Game of Thrones. Ik denk dat je oordeel nogal last heeft van je ervaring met de game en je wensen voor de serie.
pi_217714383
Spoilers boeien me weinig maar Abby zon grote rol toedichten dat er heen en weer geschakeld moet worden lijkt me nogal een spoiler. Als seriekijker zou het me niks verbazen als Abby enkel terugkomt om in 1 minuut tot pulp geslagen te worden. Maar blijkbaar is ze nog een belangrijk persoon dus.
pi_217714819
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 10:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ze stal op deze leetijd al de show in deze serie en Game of Thrones. Ik denk dat je oordeel nogal last heeft van je ervaring met de game en je wensen voor de serie.
Nuh, ik vond haar in Game of Thrones ook een uitermate lachwekkend personage die ik toen ook al niet serieus kon nemen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_217714982
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 11:00 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Nuh, ik vond haar in Game of Thrones ook een uitermate lachwekkend personage die ik toen ook al niet serieus kon nemen.
Volgens mij had ze ook pas een rol toen de serie lachwekkend was. In elk geval lijkt me dat de meeste acteurs zouden tekenen voor haar imdb. Op haar sex-appeal zal ze dat niet voor elkaar gekregen hebben.
pi_217715212
Mij boeit Abby vrij weinig, zo lang het verhaal maar met haar uitgewerkt wordt, maar ik hoef geen losse aflevering van haar in het derde seizoen eigenlijk. Wel voldoende aandacht natuurlijk, maar dusdanig uitdiepen hoeft van mij echt niet. Daarvoor is ze te kort en veel te laat geïntroduceerde.
  donderdag 22 mei 2025 @ 11:43:01 #124
319979 Fok-it
All is well
pi_217715217
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 11:42 schreef Discombobulate het volgende:
Mij boeit Abby vrij weinig, zo lang het verhaal maar met haar uitgewerkt wordt, maar ik hoef geen losse aflevering van haar in het derde seizoen eigenlijk. Wel voldoende aandacht natuurlijk, maar dusdanig uitdiepen hoeft van mij echt niet. Daarvoor is ze te kort en veel te laat geïntroduceerde.
Dit is natuurlijk een bout statement als je de game niet hebt gespeeld
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 22 mei 2025 @ 11:47:39 #125
319979 Fok-it
All is well
pi_217715255
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 08:39 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Vervolgens krijg je de scene op de veranda maanden later na het feestje. Cruciaal, want op dit punt heeft Ellie dus maanden lang de tijd gehad om na te denken en dingen in perspectief te zetten, waarna ze klaar is om te proberen hem te vergeven.
Ten eerste: spoilers?? :')

Ten tweede; waar baseer je dit op? In de game zegt Ellie ook dat ze Seth onder controle had, waarom zou je dat maanden na die avond zeggen. Er wordt nergens duidelijk dat dit maanden erna is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')