Nou, stuur Faber eens een mailtje met die vraag.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:37 schreef Janneke141 het volgende:
Ik vraag me af hoe leuk je eigen leven is als het enige doel van je werkweek is om het voor andere mensen zo vervelend mogelijk te maken.
Dat hele beeld van hordes veiligelanders, en vooral lekker makkelijk de Marokkanen natuurlijk, die door de Friese straten lopen om de boel te terroriseren is wel echt een grote fabel. Enig idee hoeveel veiligelanders er zich aanmelden en hoeveel daarvan uberhaupt Marokkaan zijn?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:24 schreef Kickinalfa het volgende:
Er zit natuurlijk een wereld van nuance tussen het beeld van kinderen van 8 uit Oekraïne waarvan mama dood is en papa vecht in een loopgraaf, gevlucht met oma en die je een dagje Efteling gunt om even alle ellende te vergeten. Met daartegenover economische vluchtelingen uit Marokko die geen kans maken op een paspoort, die a la ter apel ellende opleveren, vorig jaar hebben lopen matten op de kermis en om dat te voorkomen sturen we ze nu op kosten van de belastingbetaler naar de Efteling.
Dan heb jij de media uit die tijd niet teruggezocht, er werd door twee partijen ruzie gemaakt en gevochten.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het waren de asielzoekers die ruzie maakten hé, niet de waarheid verdraaien.
Omdat het dorp dat wil?quote:Maar nogmaals, als het allemaal engeltjes van 8 zijn waarom is zo'n trip dan nodig op die datum?
Waarom is het nodig? Als het niet meer de relschoppers zijn, waarom is het dan nodig om op die datum te plannen zodat een conflict vermeden kan worden?quote:
Voor de duidelijkheid: er is vaak geld om 1 iemand te laten gaan en er zijn inderdaad ouders die er dan voor kiezen om kinderen naar de veiligheid te laten gaan. Zoals er in WO2 veel kinderen naar Engeland zijn gestuurd zonder ouders.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid, 'vluchten' betekent hier vooruit gestuurd worden via mensensmokkel en achtergelaten om snel een verblijfsvergunning te krijgen en via gezinshereniging de rest van de familie te laten overkomen.
Vaak gaat het om mensen die zelf nogal gefaald zijn en het pijnlijk vinden als andere mensen wel leuke dingen meemaken. Puur misgunnen.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:37 schreef Janneke141 het volgende:
Ik vraag me af hoe leuk je eigen leven is als het enige doel van je werkweek is om het voor andere mensen zo vervelend mogelijk te maken.
Omdat het dorp trauma's heeft van de vorige keer, dat is ook duidelijk wat de burgermeester steeds communiceert. Dat het niks met de huidige bewoners te maken heeft.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom is het nodig? Als het niet meer de relschoppers zijn, waarom is het dan nodig om op die datum te plannen zodat een conflict vermeden kan worden?
Dit is een retorische vraag natuurlijk, er is geen antwoord dat in jouw wereldbeeld past helaas.
Want de reis is natuurlijk ook zonder gevaar, dat kunnen kinderen best aan.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: er is vaak geld om 1 iemand te laten gaan en er zijn inderdaad ouders die er dan voor kiezen om kinderen naar de veiligheid te laten gaan.
En veiligelanders zitten in aparte AZC's, los van de rest. Niet in deze.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat hele beeld van hordes veiligelanders, en vooral lekker makkelijk de Marokkanen natuurlijk, die door de Friese straten lopen om de boel te terroriseren is wel echt een grote fabel. Enig idee hoeveel veiligelanders er zich aanmelden en hoeveel daarvan uberhaupt Marokkaan zijn?
Jij gaat straks een paar jaar in een oorlogsgebied zitten, hoor ik. Wat doe je hier dan nog?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Want de reis is natuurlijk ook zonder gevaar, dat kunnen kinderen best aan.
En vluchten is het niet natuurlijk, als je een jaar kunt wachten tot de verblijfsvergunning voor de hele familie komt. Echt, dat constante geframe om migranten als weerloze vluchtelingen neer te zetten die alleen maar een keuze hebben tussen dood en Ter Apel begint heel wanhopig te worden.
Dus de kans is te groot dat het weer mis gaat met de huidige bewoners. Goh, handig als jij mijn punt zelf onderbouwtquote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat het dorp trauma's heeft van de vorige keer, dat is ook duidelijk wat de burgermeester steeds communiceert. Dat het niks met de huidige bewoners te maken heeft.
Niet door de bewoners van het AZC.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dus de kans is te groot dat het weer mis gaat met de huidige bewoners. Goh, handig als jij mijn punt zelf onderbouwt
Dat verzin je volledig zelf. Geeft niet, we moeten allemaal wel eens dingen zomaar uit de lucht grijpen om vast te kunnen houden aan ons zwart witte wereldbeeld.quote:
Het klinkt overzichtelijk, beetje erbij, maar voor de meeste landen gaat dit een hele grote uitdaging worden.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Schoof onthult: NAVO wil norm in 2032 naar 5 procent
ach Dick
overigens in de praktijk gaat het van 2 naar 3.5% dus dat valt nog best mee. Die 1.5% aan overige zaken kan je altijd wel alloceren aan random infrastructuurprojecten.
Ik stelde het gechargeerd natuurlijk maar van het eeuwige net doen alsof Oekraïne enige oorlogsgebied ter wereld is word ik ook wel een beetje moe.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Doen we een dealtje. Jij betaalt mij voor elke gerapporteerde dode in Oekraine een tientje. Aangezien er nauwelijks burgers doodgaan, moet dat behapbaar voor je zijn.
Het uitgeven wordt ook een probleem in combinatie met de mensen die je hebt. Je kan wel het geld hebben voor een vliegdekschip/armada maar als je de mensen niet hebt dan maakt dat ook niets uit.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 19:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het klinkt overzichtelijk, beetje erbij, maar voor de meeste landen gaat dit een hele grote uitdaging worden.
Volgens de meest recente cijfers (31 januari 2025) van het Bureau van de Hoge Commissaris van de Verenigde Naties voor de Mensenrechten (OHCHR) vielen er sinds de Russische invasie al 41.783 burgerslachtoffers, onder wie 2.523 kinderen. Het gaat om 12.605 doden en 29.178 gewonden.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In Oekraine gaan nauwelijks burgers dood, het is geen Afrika.
Het lollige is vooral dat zijn oplossing voor dat grote gevaar een groot Europees Rijk is.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 19:29 schreef Halcon het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)land-van-de-jaren-30
Dassen
Niet te hopen dat hij dit op Fok komt zeggen, want dan wordt hij meteen geband.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 19:29 schreef Halcon het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)land-van-de-jaren-30
Dassen
Ik heb een wereldbeeld waarin het niet goed is je frustraties over je eigen falen, zoals Faber doet, op kinderen die al genoeg ellende hebben meegemaakt af te reageren. Ja, lijkt me gezond. Jij mag het zwart-wit noemen, dat van Faber is iig zwart-zwart.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat verzin je volledig zelf. Geeft niet, we moeten allemaal wel eens dingen zomaar uit de lucht grijpen om vast te kunnen houden aan ons zwart witte wereldbeeld.
Elke oorlogsdode is er 1 teveel waar ook ter wereld. Het is zeer triest dat de mensheid in de 21e eeuw nog zo ontzettend agressief, onverdraagzaam en egoïstisch qua delen van welvaart is ondanks de enorme ontwikkelingen in wetenschap en welvaart, waarbij ook nog eens het uitputten van de aarde en de vernieling van natuur en milieu bijkomt veroorzaakt door ongebreidelde hebzucht en kortzichtigheid.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 19:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Volgens de meest recente cijfers (31 januari 2025) van het Bureau van de Hoge Commissaris van de Verenigde Naties voor de Mensenrechten (OHCHR) vielen er sinds de Russische invasie al 41.783 burgerslachtoffers, onder wie 2.523 kinderen. Het gaat om 12.605 doden en 29.178 gewonden.
---------
Het Bureau van de Hoge Commissaris van de Verenigde Naties voor de Vluchtelingen (UNHCR) schat het aantal Oekraïners dat op de vlucht sloeg voor het oorlogsgeweld op 6.906.500.
-----------------
https://archive.ph/Rh1Tu#selection-2825.0-2829.90
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |