Juist wel, wijs hem en iedereen die het volgt en met name de VVD er steeds op wat voor puinhoop Faber er van maakt.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het antwoord van Schoof zal een ongemakkelijke houding, handgebaren en "uh, uh, uh" zijn. Dus die vragen stellen is tamelijk zinloos.
En dat laatste beeld klopt dus niet.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:24 schreef Kickinalfa het volgende:
Er zit natuurlijk een wereld van nuance tussen het beeld van kinderen van 8 uit Oekraïne waarvan mama dood is en papa vecht in een loopgraaf, gevlucht met oma en die je een dagje Efteling gunt om even alle ellende te vergeten. Met daartegenover economische vluchtelingen uit Marokko die geen kans maken op een paspoort, die a la ter apel ellende opleveren, vorig jaar hebben lopen matten op de kermis en om dat te voorkomen sturen we ze nu op kosten van de belastingbetaler naar de Efteling.
Deze volg ik niet helemaalquote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:27 schreef Hanca het volgende:
Er zitten alleen minderjarigen, dus geen economische vluchtelingen.
Die waarheid zal wel ergens in het midden liggen, want als het allemaal kinderen van 8 waren hadden ze ze ook niet specifiek "om problemen te voorkomen op de kermis" ze naar de Efteling gestuurd op die dag.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat laatste beeld klopt dus niet.
Om meerdere redenen: de jongeren die vorig jaar ellende opleverden, zijn verplaatst. Er zitten geen veiligelanders in dit AZC, dus geen Marokkanen. Er zitten alleen minderjarigen, dus geen economische vluchtelingen.
Ik zei ook nergens kinderen van 8. Kinderen van 16 zijn nog steeds echt kind.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:34 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Die waarheid zal wel ergens in het midden liggen, want als het allemaal kinderen van 8 waren hadden ze ze ook niet specifiek "om problemen te voorkomen op de kermis" ze naar de Efteling gestuurd op die dag.
Jij denkt dat 14-16 jarigen als economische vluchteling reizen? Terwijl ze hier niet kunnen werken?quote:
Zoals naar de kapper gaan op kosten van de belastingbetaler?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:33 schreef StephanL het volgende:
Faber is beleid, Faber levert
Kan ze weer andere leuke dingen mee doen van dat geld.
Je weet toch dat het allemaal mensen zijn waar we hier in Nederland niks aan hebben omdat ze niks kunnen. Tegelijk kunnen ze al heel bewust de keuze maken om een economische vluchteling te worden terwijl de jeugd hier nog stress van de profielkeuze heeft.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 15:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij denkt dat 14-16 jarigen als economische vluchteling reizen? Terwijl ze hier niet kunnen werken?
Ik begreep niet wat je wilde zeggen. Je toon is nogal aanmatigend.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 15:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij denkt dat 14-16 jarigen als economische vluchteling reizen? Terwijl ze hier niet kunnen werken?
In praktijk zijn het waarschijnlijk bijna allemaal Syriërs die een oorlog zijn ontvlucht, die dus al teveel drama hebben gezien en meegemaakt in hun jonge leven.
Dus is er ook geen reden voor een uitje juist op die datum om ongeregeldheden te voorkomen. Toch?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat laatste beeld klopt dus niet.
Om meerdere redenen: de jongeren die vorig jaar ellende opleverden, zijn verplaatst. Er zitten geen veiligelanders in dit AZC, dus geen Marokkanen. Er zitten alleen minderjarigen, dus geen economische vluchtelingen.
Laten we niet gespeeld naïef doen. Mensensmokkel van minderjarigen is geëxplodeerd de laatste jaren omdat dat de meeste kans op een snelle verblijfsvergunning geeft voor het hele gezin. Vaak worden die kinderen gewoon gedumpt op een NS-station.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 15:43 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Je weet toch dat het allemaal mensen zijn waar we hier in Nederland niks aan hebben omdat ze niks kunnen. Tegelijk kunnen ze al heel bewust de keuze maken om een economische vluchteling te worden terwijl de jeugd hier nog stress van de profielkeuze heeft.
In Oekraine gaan nauwelijks burgers dood, het is geen Afrika.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:24 schreef Kickinalfa het volgende:
Er zit natuurlijk een wereld van nuance tussen het beeld van kinderen van 8 uit Oekraïne waarvan mama dood is en papa vecht in een loopgraaf, gevlucht met oma en die je een dagje Efteling gunt om even alle ellende te vergeten. Met daartegenover economische vluchtelingen uit Marokko die geen kans maken op een paspoort, die a la ter apel ellende opleveren, vorig jaar hebben lopen matten op de kermis en om dat te voorkomen sturen we ze nu op kosten van de belastingbetaler naar de Efteling.
Zoals ik eerder zei: ik weet niet of de ruziezoekende dorpelingen ook weg zijn. En sowieso is het goed om geen herinneringen op te halen aan zoiets, dit is dus een prima oplossing.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dus is er ook geen reden voor een uitje juist op die datum om ongeregeldheden te voorkomen. Toch?
Doen we een dealtje. Jij betaalt mij voor elke gerapporteerde dode in Oekraine een tientje. Aangezien er nauwelijks burgers doodgaan, moet dat behapbaar voor je zijn.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In Oekraine gaan nauwelijks burgers dood, het is geen Afrika.
Mijn toon is vooral frustratie omdat kinderen die al een oorlog hebben meegemaakt, vandaar zijn gevlucht en nu zonder ouders zitten, blijkbaar volgens Faber ook geen enkele positieve herinneringen mogen maken. Gestraft moeten ze worden omdat ze (hier) ouderloos zijn en uit oorlogsgebied komen. Stel dat ze minder trauma's oplopen, dat is de bedoeling niet.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik begreep niet wat je wilde zeggen. Je toon is nogal aanmatigend.
En denk je dat al het leed in de wereld hier heen te halen een goede oplossing is?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn toon is vooral frustratie omdat kinderen die al een oorlog hebben meegemaakt, vandaar zijn gevlucht en nu zonder ouders zitten, blijkbaar volgens Faber ook geen enkele positieve herinneringen mogen maken. Gestraft moeten ze worden omdat ze (hier) ouderloos zijn en uit oorlogsgebied komen. Stel dat ze minder trauma's oplopen, dat is de bedoeling niet.
Er wordt niemand "hierheen gehaald", die kinderen zijn er nou eenmaal en daar moet je dus wat mee.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En denk je dat al het leed in de wereld hier heen te halen een goede oplossing is?
Dat is geen antwoord op mijn vraag,quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er wordt niemand "hierheen gehaald", die kinderen zijn er nou eenmaal en daar moet je dus wat mee.
Het waren de asielzoekers die ruzie maakten hé, niet de waarheid verdraaien.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zoals ik eerder zei: ik weet niet of de ruziezoekende dorpelingen ook weg zijn.
Voor de duidelijkheid, 'vluchten' betekent hier vooruit gestuurd worden via mensensmokkel en achtergelaten om snel een verblijfsvergunning te krijgen en via gezinshereniging de rest van de familie te laten overkomen.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn toon is vooral frustratie omdat kinderen die al een oorlog hebben meegemaakt, vandaar zijn gevlucht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |