Je papegaait het narratief van Hamas na. Je overtuigt dus niet. Integendeel, het maakt je verdacht.quote:Op donderdag 8 mei 2025 07:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Alle mensen daar degraderen tot moordenaars wat een simplistische zwqrt wit wereld wereld moet je het maken om elke nuance dood te slaan in een discussie.
Er keren zich de laatste dagen wel meer mensen tegen de regering van Israël. Blijkbaar is er toch een grens aan wat die allemaal mogen uitvreten.quote:Op donderdag 8 mei 2025 08:15 schreef nixxx het volgende:
Mijn schoonmoeder was al zo’n typische oudere blanke vrouw die van die Palestina steun propaganda postte… maar nu is mijn broer ook begonnen.. echt.. wat bezielt ze?
Dat heet compassie.quote:Op donderdag 8 mei 2025 08:15 schreef nixxx het volgende:
Mijn schoonmoeder was al zo’n typische oudere blanke vrouw die van die Palestina steun propaganda postte… maar nu is mijn broer ook begonnen.. echt.. wat bezielt ze?
Of virtue signalling? En compassie.. mwah.. voor deze groep mensen met in het algemeen zeer verwerpelijke denkbeelden en acties.. mij niet echt gezien. Mijn schoonmoeder en broer zouden het ook geen week levend uithouden in de Gazastrook van zeg pre 7 oktober vanwege hun overtuigingen en levensstijl.quote:
Dit kunnen we momenteel over beide partijen roepen of vind je opeens denkbeelden van een land annexeren en daarmee veel ontheemden creëren niet verwerpelijk?quote:Op donderdag 8 mei 2025 08:35 schreef nixxx het volgende:
[..]
Of virtue signalling? En compassie.. mwah.. voor deze groep mensen met in het algemeen zeer verwerpelijke denkbeelden en acties..
Men kan vinden dat de denkbeelden van de bewoners van Gaza geen reden zijn om ze uit te roeien met de hongerdood.quote:Op donderdag 8 mei 2025 08:35 schreef nixxx het volgende:
[..]
Of virtue signalling? En compassie.. mwah.. voor deze groep mensen met in het algemeen zeer verwerpelijke denkbeelden en acties.. mij niet echt gezien. Mijn schoonmoeder en broer zouden het ook geen week levend uithouden in de Gazastrook van zeg pre 7 oktober vanwege hun overtuigingen en levensstijl.
Ja, dat vind ik ook, maar dan vind ik het nog een hele stap naar steunbetuigingen..quote:Op donderdag 8 mei 2025 08:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Men kan vinden dat de denkbeelden van de bewoners van Gaza geen reden zijn om ze uit te roeien met de hongerdood.
Compassie is er ook niet voor de Israëlische slachtoffers van 7 oktober, Jemenieten of Soedanezen. Dat kan je simpelweg helemaal niets schelen. Als mensen zich heel selectief drukmaken over één specifieke oorlog of conflict, dan spelen er zeer waarschijnlijk andere motieven een rol dan slechts compassie.quote:
Waarom moet het Westen geradicaliseerde Arabische moslims opvangen? Laat over aan de tientallen Islamitische landen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 08:59 schreef Het_Bokje het volgende:
En bedankt Netanyahu en/of Hamas. Wij zorgen wel voor uw vluchtelingen. (geen Gazanen natuurlijk, want die kunnen toch niet vluchten, toch fideel dat t IDF toch aan ons denkt, heeft de Hasbara-Arm van Wilders toch nog nut)
Jodûh!![]()
Nee hoor, het is de Palestijnse samenleving waar zulke verwerpelijke denkbeelden heersen, Israël is daar na decennialang met deze terreurzuchtige barbaren opgescheept te zitten totaal klaar mee. Je kunt niet samenleven met een groep mensen die jou en jouw land willen vernietigen. En deze conclusie had al veel eerder getrokken moeten worden.quote:Op donderdag 8 mei 2025 08:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dit kunnen we momenteel over beide partijen roepen of vind je opeens denkbeelden van een land annexeren en daarmee veel ontheemden creëren niet verwerpelijk?
De propaganda leugens vanuit Israël doen het weer goed.het cynisme voorbij.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
is de Palestijnse samenleving waar zulke verwerpelijke denkbeelden heersen, Israël is daar na decennialang met deze terreurzuchtige barbaren opgescheept te zitten totaal klaar mee. Je kunt niet samenleven met een groep mensen die jou en jouw land willen vernietigen. En deze conclusie had al veel eerder getrokken moeten worden.
'Het volk'quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De propaganda leugens vanuit Israël doen het weer goed.het cynisme voorbij.
100 jaar geleden werden er groepen mensen gedehumaniseerd en hebben we een genocide laten plaats vinden en het volk wat dit ondergaan heeft gebruikt nu precies dezelfde doorzichtige propaganda strategie van dehumanisering die hun 100 jaar geleden overkomen is.
Waarom zou jij een fuck geven om wat er in Sudan gebeurd? Het zijn moslims die daar om het leven komen. Hoe minder hoe beter toch? Islam was het grootste kwaad aller tijden volgens je eigen woorden.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Compassie is er ook niet voor de Israëlische slachtoffers van 7 oktober, Jemenieten of Soedanezen. Dat kan je simpelweg helemaal niets schelen. Als mensen zich heel selectief drukmaken over één specifieke oorlog of conflict, dan spelen er zeer waarschijnlijk andere motieven een rol dan slechts compassie.
[..]
Waarom moet het Westen geradicaliseerde Arabische moslims opvangen? Laat over aan de tientallen Islamitische landen.
[..]
Nee hoor, het is de Palestijnse samenleving waar zulke verwerpelijke denkbeelden heersen, Israël is daar na decennialang met deze terreurzuchtige barbaren opgescheept te zitten totaal klaar mee. Je kunt niet samenleven met een groep mensen die jou en jouw land willen vernietigen. En deze conclusie had al veel eerder getrokken moeten worden.
Laat maar zien dat ik dit heb gezegd ..quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:57 schreef Nexum het volgende:
[..]
Waarom zou jij een fuck geven om wat er in Sudan gebeurd? Het zijn moslims die daar om het leven komen. Hoe minder hoe beter toch? Islam was het grootste kwaad aller tijden volgens je eigen woorden.
Zegt de persoon die blij is met de genocide en ook blij is met het vermoorden van moslims door India.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Het volk'
Ah, dus jij houdt alle Joden verantwoordelijk voor beslissingen van de Israëlische overheid?
Er beginnen steeds meer maskers af te vallen. Schrikbarend om te zien. Om nog maar te zwijgen over wat je allemaal meer uitkraamt. Walgelijk staaltje van Holocaust inversion.
Hahahahahahahahaquote:Op donderdag 8 mei 2025 09:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Laat maar zien dat ik dit heb gezegd ..
Ik zal straks 200 quotes teruggeven waarin je heel duidelijk laat blijken dat de islam het grootste gevaar ever is.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Laat maar zien dat ik dit heb gezegd ..
De enige die hele bevolkingen over 1 kam mag scheren ben jij. Kijk even je posts terug. Zodra een ander precies doet wat jij continu doet, sta je te stijgeren.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Het volk'
Ah, dus jij houdt alle Joden verantwoordelijk voor beslissingen van de Israëlische overheid?
Er beginnen steeds meer maskers af te vallen. Schrikbarend om te zien. Om nog maar te zwijgen over wat je allemaal meer uitkraamt. Walgelijk staaltje van Holocaust inversion.
Laat maar zien dat ik dit heb gezegd ...quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hahahahahahahaha
Gister ofzo in het India topic riep je op tot het steunen van India voor het vermoorden van moslims.
Je zei standaars pro-India te zijn omdat ze moslims doden.
Ah, de doelpalen worden meteen al verplaatst zie ik. Je zei immers dat ik zou hebben gezegd dat de Islam het grootste kwaad aller tijden is. Nou, laat maar zien. Zelfs dat de Islam het grootste gevaar 'ever' is heb ik nooit gezegd.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:01 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ik zal straks 200 quotes teruggeven waarin je heel duidelijk laat blijken dat de islam het grootste gevaar ever is.
Maar nogmaals, beantwoord eens mijn vraag. Waarom zou jij een fuck geven om wat er in Sudan gebeurd?
Aan de ene kant begrijp ik je zorgen. Aan de andere kant vind ik dat je wat verkeerde aannames doet.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:23 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Dit is wat ik bedoel met naïviteit. Wat ik hier lees is doorspekt met het idee dat als Israël zich terugtrekt en beperkingen tegen Palestijnen opheft, zowel aan de grens met Gaza als op de West Bank, dat het allemaal goed komt.
Het besef van de immense diepe haat tegen joden lijkt compleet te ontbreken. En de gevolgen voor Israël on the long run lijkt men of niet te beseffen of het prima te vinden. En die gevolgen zullen er zijn. Maar goed, dan schrijven we gewoon op het forum "wir haben es nicht gewusst".
Dat je zo negatief praat over je eigen broer vanwege een andere mening, zegt ook wel het een en ander.quote:Op donderdag 8 mei 2025 08:35 schreef nixxx het volgende:
[..]
Of virtue signalling? En compassie.. mwah.. voor deze groep mensen met in het algemeen zeer verwerpelijke denkbeelden en acties.. mij niet echt gezien. Mijn schoonmoeder en broer zouden het ook geen week levend uithouden in de Gazastrook van zeg pre 7 oktober vanwege hun overtuigingen en levensstijl.
Er is alleen een 'hongersnood' omdat de Palestijnse-Gazanen weigeren te vertrekken en landen als Egypte, Jordanie weigeren mee te werken.quote:Op donderdag 8 mei 2025 08:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Men kan vinden dat de denkbeelden van de bewoners van Gaza geen reden zijn om ze uit te roeien met de hongerdood.
Eveneens kan het prima zijn dat iemand vind dat ouderwetse denkbeelden van Gazanen niet een reden moeten zijn voor etnische zuiveringen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is alleen een 'hongersnood' omdat de Palestijnse-Gazanen weigeren te vertrekken en landen als Egypte, Jordanie weigeren mee te werken.
Eens. Ik heb nog nooit zo'n fan van de islam gezien als jij. En dan maken mensen ervan dat jij er niets mee hebt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, de doelpalen worden meteen al verplaatst zie ik. Je zei immers dat ik zou hebben gezegd dat de Islam het grootste kwaad aller tijden is. Nou, laat maar zien. Zelfs dat de Islam het grootste gevaar 'ever' is heb ik nooit gezegd.
Wellicht zou het een goed idee zijn de discussie niet te proberen te voeren aan de hand van zulke leugens. En dit geldt ook voor de user @:bianconeri
Kap ff met dit rare gedoe de hele tijd man, heel irritantquote:Op donderdag 8 mei 2025 10:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eens. Ik heb nog nooit zo'n fan van de islam gezien als jij. En dan maken mensen ervan dat jij er niets mee hebt.
Echt walgelijk.
Oh, 'ouderwetse' denkbeelden zijn daarin niet het probleem. Zou inderdaad erg vreemd zijn als Israel een etnische zuivering gaat beginnen omdat men in Gaza van mening is dat je geen seks voor het huwelijk mag.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eveneens kan het prima zijn dat iemand vind dat ouderwetse denkbeelden van Gazanen niet een reden moeten zijn voor etnische zuiveringen.
Uh? wat is hier nu weer raar aan? hij is altijd heel genuanceerd en dan vind ik het vreemd dat hij wordt neergezet als 'anti islam'quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
Kap ff met dit rare gedoe de hele tijd man, heel irritant
quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh? wat is hier nu weer raar aan? hij is altijd heel genuanceerd en dan vind ik het vreemd dat hij wordt neergezet als 'anti islam'
Het is er natuurlijk niet omdat er geen voedsel wordt toegelaten.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is alleen een 'hongersnood' omdat de Palestijnse-Gazanen weigeren te vertrekken en landen als Egypte, Jordanie weigeren mee te werken.
Jawel. Maar Israel heeft zo besloten. Ze hebben besloten zich niet aan het internationaal-recht te houden, omdat ze de afweging hebben gemaakt dat (indirect) Hamas voeden problematischer is dan het internationaal-recht negeren. De Palestijnen zijn voor niemand belangrijk genoeg om Israel werkelijk tegen te houden. Want je snapt zelf ook wel dat dat met het nieuwe plan ook niets wordt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is er natuurlijk niet omdat er geen voedsel wordt toegelaten.
Ja zelfs dat is geen reden de hele bevolking van een land uit te roeien met hongersnood.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:39 schreef theunderdog het volgende:
Het probleem hier was de slachting op 7 oktober door Hamas.
Gaza is geen land. Het is onderdeel van de Palestijnse gebieden en het wordt weer Israëlisch.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja zelfs dat is geen reden de hele bevolking van een land uit te roeien met hongersnood.
Dus omdat het geen land is, kun je de lokale bevolking niet uitroeien?quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gaza is geen land. Het is onderdeel van de Palestijnse gebieden en het wordt weer Israëlisch.
Niemand moet worden uitgeroeid. Niet zo mal doen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:26 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dus omdat het geen land is, kun je de lokale bevolking niet uitroeien?
Nee OK, dan weten we dat ook weer.
Eens. Zou niet moeten ja. Maar het gebeurt wel.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niemand moet worden uitgeroeid. Niet zo mal doen.
Vertel.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:33 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Eens. Zou niet moeten ja. Maar het gebeurt wel.
Ik heb je letterlijk gequote in zo'n post.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, de doelpalen worden meteen al verplaatst zie ik. Je zei immers dat ik zou hebben gezegd dat de Islam het grootste kwaad aller tijden is. Nou, laat maar zien. Zelfs dat de Islam het grootste gevaar 'ever' is heb ik nooit gezegd.
Wellicht zou het een goed idee zijn de discussie niet te proberen te voeren aan de hand van zulke leugens. En dit geldt ook voor de user @:bianconeri
Ohja, nu zie ik het. Het valt allemaal reuze mee inderdaad! Wel fijn dat de bevolking nergens heen kan. Geeft toch weer een stukje houvast.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vertel.
50.000 doden op een bevolking van 2 miljoen, gebied zo groot als Texel (ongeveer) en de bevolking kan nergens naartoe. We zijn 18 maanden verder.
Uitroeiing met vertraging?
hongersnood , Hamas in psychische nood brengen om de eigen bevolking eigen familiequote:Op donderdag 8 mei 2025 12:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vertel.
50.000 doden op een bevolking van 2 miljoen, gebied zo groot als Texel (ongeveer) en de bevolking kan nergens naartoe. We zijn 18 maanden verder.
Voor de 100e keer:quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vertel.
1: Voor de 100e keer. Er is nogal een grijs gebied tussen 1 bom en 18 maanden verder zijn en slechts 50.000 doden, in de context van Gaza.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Voor de 100e keer:
Genocide houdt niet in een minimum aantal doden.
Of het 1 grote bom gooien en klaar.
Genocide gaat om de combinatie van motivatie en daden.
En als je daar naar kijkt is het hele dikke genocide.
Nee. Dat is verschrikkelijk. Gaza is de hel op aarde. Het is voor mij ook elke keer weer niet om aan te zien wat Hamas Gaza heeft aangedaan.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:36 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ohja, nu zie ik het. Het valt allemaal reuze mee inderdaad! Wel fijn dat de bevolking nergens heen kan. Geeft toch weer een stukje houvast.
Islam is niet het grootste kwaad, de Koran en het 5 keer per dag bidden onder strenge sociale controle welquote:Op donderdag 8 mei 2025 10:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
men moet veel meer doorgaan met de bevolking te scheiden van HAMAS , verplaatsen van de willigenquote:Op donderdag 8 mei 2025 12:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Dat is verschrikkelijk. Gaza is de hel op aarde. Het is voor mij ook elke keer weer niet om aan te zien wat Hamas Gaza heeft aangedaan.
Ja. Dat wil men nu met dat nieuwe plan. Maar ik denk dat dat in praktijk niet te doen is. En dat een plan waarbij je de Gazanen allemaal oppropt in het Zuiden, ook tot verzet zal leiden onder de burgerbevolking. En verzet is dan weer Hamas.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men moet veel meer doorgaan met de bevolking te scheiden van HAMAS , verplaatsen van de willigen
Tuurlijk, Hamas.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Dat is verschrikkelijk. Gaza is de hel op aarde. Het is voor mij ook elke keer weer niet om aan te zien wat Hamas Gaza heeft aangedaan.
Oh. Maar dat ben ik met je eens. Behalve dat niet een gebrek aan proportionaliteit (sowieso een arbitrair begrip) het probleem is, maar meer de manier waarop Israel heeft gereageerd.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:46 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Tuurlijk, Hamas.
Maar wat zijn de Israëliërs/IDF dan voor prutsers dat ze in 2 jaar alleen maar shit gesloopt hebben, en dat -als ik de regering van Netanyahu moet geloven- er nog steeds óveral Hamas zit?
De proportionaliteit is een zoek. Daar heb ik een beetje een probleem mee.
Nou, dat laatste. Daar refereerde Biden vorig jaar toch aan? "Bibi, Don't make the mistake we made after 9/11"quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oh. Maar dat ben ik met je eens. Behalve dat niet een gebrek aan proportionaliteit (sowieso een arbitrair begrip) het probleem is, maar meer de manier waarop Israel heeft gereageerd.
Qua effectiviteit was het veel beter geweest als Israel al eerder was begonnen met het huidige plan. En ook die absolute blokkade veel eerder had ingezet. Die totale destructie doet zo 'Midden-Oosters' aan. Alsof men uit blinde wraak heeft gereageerd.
Maar ik vind het een beetje verwarrend dat je eerst aan het ageren bent tegen de zogenaamde 'uitroeiing' wens van Israel, om vervolgens het met mij eens te zijn dat Israel al veel eerder had moeten beginnen aan met het huidige plan en die strenge blokkade.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:55 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Nou, dat laatste. Daar refereerde Biden vorig jaar toch aan? "Bibi, Don't make the mistake we made after 9/11"
Tuurlijk, 7 oct. was echt wel fucked up, maarja....'yet here we are'.
Ik ben het niet met je eens dat Israel veel eerder had moeten beginnen met blokkade's. Ik was/ben het met je eens qua lompigheid/nietsontziendheid, die ver over de top is lijkt me.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar ik vind het een beetje verwarrend dat je eerst aan het ageren bent tegen de zogenaamde 'uitroeiing' wens van Israel, om vervolgens het met mij eens te zijn dat Israel al veel eerder had moeten beginnen aan met het huidige plan en die strenge blokkade.
Heb je nou compassie met de Palestijnen, of vind je gewoon dat de manier waarop Israel het doet erg lomp en low-IQ?
Ah, dus omdat het geen zelfbenoemde democratieën zijn nemen we dat maar voor lief?quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
Daar wordt niet van beweerd dat ze democratieën zijn waar iedereen gelijke rechten heeft. Je slaat weer een zijweg in om niet te hoeven benoemen of toegeven dat Israël een apartheid staat is.
Of geef je het wel toe en wil je dat andere Staten ook zo genoemd worden? Wat is het?
Alsof ..quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Etto die het over ratio heeft is lachwekkend. Als je het hebt over een poster die volledig anti-intellectueel, dogmatisch is dan heb je het over Etto. Je moet ook wel zo zijn om te doen alsof een land dat genocide pleegt een oase is omringd door schurkenstaten. Maar ja Etto heeft nou eenmaal de pik op progressief geluid dus dan neem je het maar op voor een genocidale staat. Hey Etto was je ook zo boos als dezelfde mensen Zuid-Afrika een apartheidsstaat noemden? Of was je toen nog niet helemaal het wappie pad opgegaan?
Ik heb juist compassie met de Israeliërs. Leven naast een bevolking die jou intens haat, gevoed door hun eigen perverse cultuur en haat religie. Het probleem van Palestijnen, haat en geweld, is intrinsiek gedreven, gevoed extern door andere Arabische landen en (latente) antisemieten in Europa.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:02 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens dat Israel veel eerder had moeten beginnen met blokkade's. Ik was/ben het met je eens qua lompigheid/nietsontziendheid, die ver over de top is lijkt me.
Laat ik het zo zeggen: Ik heb compassie met de Palestijnen, omdát de acties van Israel zo nietsontziend zijn.
Ik heb het op geen moment opgenomen voor Hamas. Terreur tegen een genocidale staat die dus zelf grootschalige terreur pleegt is uiteraard terecht. Maar Hamas is een waardeloze organisatie met net zo goed genocidale leiders. Zoals ik je al vaak uitgelegd hebt geeft Hamas Israel geen vrijbrief om dan maar te moorden wat ze willen. Iets wat je blijkbaar niet begrijpt, als Israel je moeder zou beschuldigen onderdeel van Hamas te zijn zou je haar waarschijnlijk met een strik erom richting Israel sturen. Geen proces nodig, Israel claimt het dus het moet wel zo zijn.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Alsof ..
Man man man.
En het in de bres springen voor terreurgroeperingen of geweld tegen het enige Joodse land zou ik niet 'progressief' willen noemen maar verwerpelijk. Het zijn toch echt de Palestijnse en andere Islamtische terreurgroeperingen, vooral aangestuurd door het regime in Iran, die in deze regio voor onrust zorgen.
Je draait het om, in Israel worden de kinderen opgevoed met haat richting de Palestijnen met een superioriteitsdenken over de Palestijnen. Met koloniaal gedachtegoed dat Israel een imperialistische Joodse staat moet zijn dat het grondgebied constant uitbreid.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:07 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik heb juist compassie met de Israeliërs. Leven naast een bevolking die jou intens haat, gevoed door hun eigen perverse cultuur en haat religie. Het probleem van Palestijnen, haat en geweld, is intrinsiek gedreven, gevoed extern door andere Arabische landen en (latente) antisemieten in Europa.
Palestijnen onderling vechten elkaar ook de tent uit. Je hoort er nooit over in de door Hamas propaganda gedreven 'informatievoorziening' van onze staatszender en DPG Media groep, maar Fatah met Abbas hebben weinig met Hamas. En wil je uit de islam stappen? Homofiel zijn? Daar gaat je leven. 'compassie met Palestijnen'. Uhuh.
Jij hebt toch echt herhaaldelijke allerlei bagatelliseringen en nuances aangebracht mbt het Palestijnse terrorisme. Gezegd dat Israël geen bestaansrecht heeft, te vergelijken is met Nazi-Duitsland en dat het maar beter zou zijn als Israël geen wapens meer heeft, terwijl je dondersgoed weet dat dit in een herhaling van de Holocaust zou resulteren. Zie bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik heb het op geen moment opgenomen voor Hamas. Terreur tegen een genocidale staat die dus zelf grootschalige terreur pleegt is uiteraard terecht. Maar Hamas is een waardeloze organisatie met net zo goed genocidale leiders. Zoals ik je al vaak uitgelegd hebt geeft Hamas Israel geen vrijbrief om dan maar te moorden wat ze willen. Iets wat je blijkbaar niet begrijpt, als Israel je moeder zou beschuldigen onderdeel van Hamas te zijn zou je haar waarschijnlijk met een strik erom richting Israel sturen. Geen proces nodig, Israel claimt het dus het moet wel zo zijn.
Het is vooral Israel dat voor onrust zorgt met hun fascistische apartheidsstaat. Dat een land als Zuid-Afrika dat herkent is niet gek, die hebben nogal wat ervaring met dat type politiek.
Israel weet uiteraard al tijden dat Hamas waardeloos is, vandaar dat ze deden wat ze konden om de Palestijnen niet aan betere vertegenwoordiging te laten komen.
quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is toch vrij duidelijk waarom Hamas dit probeerde. Waarschijnlijk hoopten ze op een grotere reactie vanuit andere landen. Misschien hoopten ze dat meer Moslims of Islamitische staten zouden helpen. Misschien hoopten ze dat het Westen onze kernwaarden zoals opkomen voor mensenrechten zou verdedigen. In elk geval lijkt het plan voor de Palestijnen geinidigd in totale vernietiging. De schuldige daaraan is echter Israel. Israel had geen genocide hoeven plegen ze hadden ook aan kunnen sturen op het aanpakken van de daders van de aanslagen. Dat Hamas iets doet geeft Israel geen recht om dan maar de Palestijnen uit te moorden. Dat er Palestijnen bij organisaties als Hamas gaat kun je ze ook moeilijk kwalijk nemen ze leven in een openlucht gevangenis.
In elk geval kun je niet veel duidelijker krijgen wie nou de grote aanjager is van het conflict. Dat is Israel die blijkbaar een plan voor etnische zuivering wel okay vindt. Dan is meteen duidelijk waarom ik bijvoorbeeld mensen die zeiden dat Israel een iota geeft om mensenrechten niet serieus neem. Je kunt niet doen alsof het conflict startte op 7 oktober of dat 7 oktober deze vervolgstappen goed praat, die argumenten worden nogal gemakkelijk weerlegd door wat we zien gebeuren. Trump zegt etnisch zuiveren van 1.5 miljoen mensen en Netanyahu steekt zijn duim op.
quote:Op maandag 27 januari 2025 18:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]![]()
Zodra Hamas geen wapens meer heeft zijn alle Palestijnen dood. Zodra Israel geen wapens meer heeft is het vrede in de regio. Een land dat zo gewillig genocide pleegt heeft geen bestaansrecht. Israel heeft geen bestaansrecht. Wat dat betreft is het niet meer dan logisch dat over een jaar of 20 er weer een vrijheidsstrijd tegen Israel zal losbreken.
Doorgeslagen geloofsfanatici heb je aan beide kanten, overduidelijk zitten er veel meer aan Israelische kant.
Jij zit doelbewust de aard van dit conflict herhaaldelijk te verdraaien en vervolgens ook nog aan allerlei staaltjes van Holocaust inversion te doen. Het is hele bizarre geschiedvervalsing en trouwens ook gewoon antisemitisme (Holocaust inversion valt hier namelijk onder) wat je vervolgens gebruikt om dan het bestaansrecht van Israël te ontkennen en het land te demoniseren.quote:Op maandag 27 januari 2025 20:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Beide. Nazi Duitsland had ook geen bestaansrecht. Zo heeft dit Israel dat ook verspeeld met hun genocide. Het land is gestoeld op ideologie die vreedzaam samenleven met de omgeving onmogelijk maakt.
Dat ze ook bestaansrecht ontlenen uit een fantasieboekje is weinig relevant.
Israel zal zichzelf opnieuw moeten uitvinden willen ze hun bestaansrecht rechtvaardigen. Maar voorlopig is er niets dat aanduidt dat er iets geleerd wordt van een geschiedenis met permanent conflict met elk buurland.
[..]
Dat kan, maar het waarom ze Israel willen vernietigen is uiteraard dat Israel continue dood en verderf zaait. Wat dat betreft is dat sentiment wat ze oogsten. Als Israel zich zou ontwapenen zou de haat richting hun land verdwijnen als sneeuw voor de zon. Juist door te doen alsof alleen extreem buitensporig geweld Israel veilig houdt is er geen duurzame verandering in het conflict mogelijk.
[..]
Ik snap dit argument niet echt. Wat is het punt. Over het algemeen zullen die landen moeten veranderen weg van het barbarisme om te blijven bestaan. Dat is ook de opgave voor Israel.
quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik heb het op geen moment opgenomen voor Hamas.
wat.jpgquote:Terreur tegen een genocidale staat die dus zelf grootschalige terreur pleegt is uiteraard terecht.
Tuurlijk, ik wil best nog een keer zeggen. Terrorisme tegen een terreurstaat is altijd te begrijpen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij hebt toch echt herhaaldelijke allerlei bagatelliseringen en nuances aangebracht mbt het Palestijnse terrorisme. Gezegd dat Israël geen bestaansrecht heeft, te vergelijken is met Nazi-Duitsland en dat het maar beter zou zijn als Israël geen wapens meer heeft, terwijl je dondersgoed weet dat dit in een herhaling van de Holocaust zou resulteren. Zie bijvoorbeeld:
[..]
[..]
[..]
Jij zit doelbewust de aard van dit conflict herhaaldelijk te verdraaien en vervolgens ook nog aan allerlei staaltjes van Holocaust inversion te doen. Het is hele bizarre geschiedvervalsing en trouwens ook gewoon antisemitisme (Holocaust inversion valt hier namelijk onder) wat je vervolgens gebruikt om dan het bestaansrecht van Israël te ontkennen en het land te demoniseren.
Die twee zaken kunnen prima tegelijk bestaan, echt geen idee wat daar gek aan is. 'Ik kan me voorstellen dat ze terreur plegen' is niet hetzelfde als 'topgozers dat Hamas!'. Ik kan me van voetbalhooligans ook prima voorstellen hoe ze op het idee komen met elkaar te gaan vechten, dat zegt nog niet dat ik het een goed idee van ze vind.quote:
Holocaust inversionquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij hebt toch echt herhaaldelijke allerlei bagatelliseringen en nuances aangebracht mbt het Palestijnse terrorisme. Gezegd dat Israël geen bestaansrecht heeft, te vergelijken is met Nazi-Duitsland en dat het maar beter zou zijn als Israël geen wapens meer heeft, terwijl je dondersgoed weet dat dit in een herhaling van de Holocaust zou resulteren. Zie bijvoorbeeld:
[..]
[..]
[..]
Jij zit doelbewust de aard van dit conflict herhaaldelijk te verdraaien en vervolgens ook nog aan allerlei staaltjes van Holocaust inversion te doen. Het is hele bizarre geschiedvervalsing en trouwens ook gewoon antisemitisme (Holocaust inversion valt hier namelijk onder) wat je vervolgens gebruikt om dan het bestaansrecht van Israël te ontkennen en het land te demoniseren.
Daar gaan we al.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik wil best nog een keer zeggen. Terrorisme tegen een terreurstaat is altijd te begrijpen.
Wij doen er ook niet moeilijk over in Nederland dat verzetshelden wel eens wat Duitsers vermoorden.
Natuurlijk vergelijk ik Israel met Nazi Duitsland, beide hebben genocidale intentie. Beide moorden voor lebensraum.
Natuurlijk ontken ik het bestaansrecht van dit Israel, ze plegen genocide ze doen aan etnische zuivering op basis van hun mythes.
Maar goed ook met je quotejes kun je wel zien dat ik nergens zeg dat Hamas geweldig is ofzo, ik zeg begrip te hebben voor sommige van de dingen die ze doen of waarom ze aanhang hebben. Iets wat jij wel zou moeten begrijpen gezien je letterlijk begrip opbrengt voor het massaal verhongeren van een burgerbevolking, het vermoorden van journalisten het op industriele schaal vermoorden van mensen om wie ze zijn. Maar in tegenstelling tot mij hou jij bij hoog en laag vol dat Israel moralistische goedheid heeft. Iets wat ik op geen moment zeg over Hamas.
quote:On October 7, 2023, a pogrom took place in Israel for the first time since the creation of the Jewish state. According to the French Press Agency (AFP), the anti-Semitic massacre perpetrated by the terrorist organization Hamas claimed 1,160 victims, mostly civilians, men, women, old people and children all of whom died in atrocious conditions often after being raped and tortured.
The terrorists took approximately 250 people hostage, some of whom were released in exchange for prisoners, while others died in captivity, although the number of deaths was unknown at the time of publication.
This act of unprecedented violence failed to generate the the expected expression of solidarity, particularly in view of the historical context, seventy-nine years after the first Nuremberg Trials. On the contrary, we quickly saw the emergence of a more or less accepted argument establishing a causal link between Israeli policy in the Palestinian territories and the violence of October 7, 2023. However, a historical review of relations between the Jewish and Arab communities of Palestine shows that in the century preceding the creation of the State of Israel, Palestine was already the scene of numerous pogroms of a violence comparable to that of October 7.
From 1830 to 1948, these repeated massacres aimed to expel the Jews from Palestine, dissuade European refugees from seeking sanctuary there, and thwart the establishment of a ” Homeland for the Jewish people” through extreme violence.
Georges Bensoussan’s research underscores that murderous anti-Semitism plagued the Jews of Palestine long before the formation of a Jewish state. Therefore, the events of October 7, 2023, cannot be comprehended without contextualizing them within this history of pervasive anti-Jewish violence in Palestine. Advocates of a “two-state solution” must acknowledge this reality.
Bron
Er staat niet “ik kan mij voorstellen”. Er staat het dat het uiteraard terecht is dat ze terreur plegen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:42 schreef viagraap het volgende:
[..]
Die twee zaken kunnen prima tegelijk bestaan, echt geen idee wat daar gek aan is. 'Ik kan me voorstellen dat ze terreur plegen' is niet hetzelfde als 'topgozers dat Hamas!'. Ik kan me van voetbalhooligans ook prima voorstellen hoe ze op het idee komen met elkaar te gaan vechten, dat zegt nog niet dat ik het een goed idee van ze vind.
Precies, nogal apart hoe ik opeens een cheerleader voor Hamas ben als ik hun beweegredenen zeg te begrijpen of als ik zeg dat het wel meevalt die 1200 doden sinds 2023 ten opzichte van de 50.000+ doden die de andere kant in het conflict heeft veroorzaakt. Het lijkt me een klote club ik gun de Palestijnen beter. Maarja geen verkiezingen de afgelopen 20 jaar, tja dan kan er ook niet veel veranderen he. Als wij nog 20 jaar met de huidige regering opgescheept zitten zou dat ook problemen opleveren.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:42 schreef viagraap het volgende:
[..]
Die twee zaken kunnen prima tegelijk bestaan, echt geen idee wat daar gek aan is. 'Ik kan me voorstellen dat ze terreur plegen' is niet hetzelfde als 'topgozers dat Hamas!'. Ik kan me van voetbalhooligans ook prima voorstellen hoe ze op het idee komen met elkaar te gaan vechten, dat zegt nog niet dat ik het een goed idee van ze vind.
En weer bagatelliseer je hier Hamas, door te doen alsof het net Nederlandse verzetsstrijders zijn. Verwerpelijke uitspraken.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat heeft dat met Hamas te maken?
Waren onze verzetsstrijders 80 jaar terug Hamas?
Inderdaad, Holocaust inversion. En nee hoor, Israël voert geen 'nazipraktijken' uit. Het zijn de Palestijnse terroristen en zelfs sommige pro-Palestijnse activisten en demonstranten die in praktijken of retorieken vervallen die gelijkenissen vertonen met de periode in (aanloop naar) de Tweede Wereldoorlog en Holocaust. Zie bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:45 schreef viagraap het volgende:
[..]
Holocaust inversionBenoemen dat Israel nu gewoon nazipraktijken uitvoert is al antisemitisme? Maar verder ben je heel objectief hoor
quote:Moreover, the October 7 massacre was not only explicitly directed at Israeli civilians but was deliberately carried out by Gazan civilians who were an inherent part of the grand plan Hamas had devised. According to academic researchers in Germany and Israel, parts of this plan are reminiscent of practices used by the Nazis to exterminate European Jews, such as the use of Einsatzgruppen, the SS "operational units" that advanced in the wake of the German army's invasion of Eastern Europe and participated in the planned and systematic extermination of Jews.
"Hamas is not just a terror army, but also an organization that holds a modern ideology for the extermination of Jews," says Prof. Michael Wolffsohn from the Federal Army University in Munich, one of the world's leading researchers on the analysis of German-Israeli relations. According to him, students in Europe and the U.S. who express solidarity with Hamas "are actually expressing solidarity with the 'values' of the Nazi Einsatzgruppen."
Bron
Ik vind het ook terecht, al zou ik liever een situatie zien waarin ze dat niet doen. Om van maar één der strijdende partijen te verwachten dat ze redelijker zijn lijkt me in deze situatie nogal wereldvreemd.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:56 schreef oblo het volgende:
[..]
Er staat niet “ik kan mij voorstellen”. Er staat het dat het uiteraard terecht is dat ze terreur plegen.
Als je het terecht vindt dat Hamas terreur pleegt, dan neem je het op voor Hamas.
Geen idee hoe het jou gelukt is daar wat anders van te maken.
Nee, je verdraait het nu. Voordat Israël was opgericht werden de Joodse gemeenschappen in de regio aangevallen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:57 schreef viagraap het volgende:
Oja en de ene keer is 'Israel' altijd aangevallen geweest, de andere keer zijn het 'joodse gemeenschappen'. Dat Israel pas bestaat vanaf pakweg 1948 maakt niet uit, dan hoeven we ineens niet zo specifiek te doen.
Dus omdat Palestijnen nazipraktijken hanteren kan Israël dat niet? Ben je twaalf?quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En weer bagatelliseer je hier Hamas, door te doen alsof het net Nederlandse verzetsstrijders zijn. Verwerpelijke uitspraken.
[..]
Inderdaad, Holocaust inversion. En nee hoor, Israël voert geen 'nazipraktijken' uit. Het zijn de Palestijnse terroristen en zelfs sommige pro-Palestijnse activisten en demonstranten die in praktijken of retorieken vervallen die gelijkenissen vertonen met de periode in (aanloop naar) de Tweede Wereldoorlog en Holocaust. Zie bijvoorbeeld:
[..]
Nee, jij draait het om. De bal ligt bij de Palestijnen. Zolang zij geen grondige zelfreflectie doen, hun eigen perverse cultuur en haat ideën van hun schouders werpen, en openstaan voor diversiteit (andere religies, culturen, huidskleuren, etc) is er kans op vrede.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je draait het om, in Israel worden de kinderen opgevoed met haat richting de Palestijnen met een superioriteitsdenken over de Palestijnen. Met koloniaal gedachtegoed dat Israel een imperialistische Joodse staat moet zijn dat het grondgebied constant uitbreid.
Je geeft zelf al aan dat Palestijnen een hekel hebben aan Hamas, natuurlijk hebben ze dat ze zijn daarmee opgescheept door Israel. Er is niks intrinsiek aan de haat vanuit Palestijnen voor Israel, wat een smerige suggestie. Dat wordt gevoed door de apartheid en de bommen. Maar zeker de bommen en verhongering zijn natuurlijk niet intern.
Bekijk deze YouTube-video
Hier heb je bijvoorbeeld een interview van een Israelische onderzoeker die haarfijn uitlegt hoe Israel werkt.
Het is ook juist de laksheid van onze media die dit mogelijk maakt. Als de NOS gewoon objectief had gerapporteerd over de genocide dan was de stemming in Nederland al lang omgeslagen. Maar NOS deed lafjes telkens eufemistisch over de situatie. DPG media groep niet veel anders, ook die hebben lang met meel in de mond nieuws gebracht.
Jij bent hier degene die kritiek op Israel constant in verband brengt met een antisemitisch motief omdat je de twee niet kunt scheiden. Ik betwist helemaal niet dat die aanvallen gebeurden.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, je verdraait het nu. Voordat Israël was opgericht werden de Joodse gemeenschappen in de regio aangevallen.
Ik vind het mooi dat jullie er zo eerlijk over zijn. Vragen naar de bekende weg is altijd zo vermoeiend.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:58 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik vind het ook terecht, al zou ik liever een situatie zien waarin ze dat niet doen. Om van maar één der strijdende partijen te verwachten dat ze redelijker zijn lijkt me in deze situatie nogal wereldvreemd.
Fijn dat er hier nog iemand eerlijk is over zijn principes ja.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:01 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik vind het mooi dat jullie er zo eerlijk over zijn. Vragen naar de bekende weg is altijd zo vermoeiend.
Oh prima hoor, als jij een generalisatie het opnemen vindt voor Hamas. Wat is het punt uberhaupt. Het staat hier vol met lui die het opnemen voor een nog grotere terreur organisatie. Waarom is het dan schokkend dat ik een generalisatie maak die jij interpreteert als het opnemen voor Hamas.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:56 schreef oblo het volgende:
[..]
Er staat niet “ik kan mij voorstellen”. Er staat het dat het uiteraard terecht is dat ze terreur plegen.
Als je het terecht vindt dat Hamas terreur pleegt, dan neem je het op voor Hamas.
Als je Hamas al erg vindt, moet je eens zien wat voor misselijkmakende misdaden Israël wel niet begaat.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:56 schreef oblo het volgende:
[..]
Dat zie ik niet vaak, niet veel mensen durven te zeggen dat ze achter de terreurdaden van Hamas staan.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:04 schreef viagraap het volgende:
[..]
Fijn dat er hier nog iemand eerlijk is over zijn principes ja.
Laat vooral zien waar je dat gelezen hebt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:09 schreef oblo het volgende:
[..]
Dat zie ik niet vaak, niet veel mensen durven te zeggen dat ze achter de terreurdaden van Hamas staan.
Jij ziet het grotere plaatje niet. Die hele radicale islam is de bron van terreur. Kijk naar alle conflicten in de wereld, het is bijna altijd de orthodoxe islam die een oorlog begint tegen of niet-islam of 'niet islamitisch genoeg' islam. Die hele islam is een enorme leugen, en om dat te maskeren slaat het met grof geweld om zich heen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh prima hoor, als jij een generalisatie het opnemen vindt voor Hamas. Wat is het punt uberhaupt. Het staat hier vol met lui die het opnemen voor een nog grotere terreur organisatie. Waarom is het dan schokkend dat ik een generalisatie maak die jij interpreteert als het opnemen voor Hamas.
Er is geen punt en ik vind het helemaal niet schokkend. Ik vind het juist fijn dat jij en viagraap het zo openlijk neerzetten.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh prima hoor, als jij een generalisatie het opnemen vindt voor Hamas. Wat is het punt uberhaupt. Het staat hier vol met lui die het opnemen voor een nog grotere terreur organisatie. Waarom is het dan schokkend dat ik een generalisatie maak die jij interpreteert als het opnemen voor Hamas.
Hamas is de oorzaak van het conflict daar. Hamas is begonnen. En nu moeten ze weg. Daar zit geen licht tussen. In 1945 was het ook voor iedereen kip en klaar: die hele nazi beweging moet weg. Er valt niet mee te praten. Dat is nu ook met Hamas zo.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als je Hamas al erg vindt, moet je eens zien wat voor misselijkmakende misdaden Israël wel niet begaat.
Aangezien lezen je niet altijd even makkelijk af lijkt te gaan: hiermee zeg ik op geen enkele manier dat Hamas geen erge dingen doet. Dat dat maar duidelijk is.
Nee hoor, Israël verdedigt zichzelf tegen het onophoudelijke terrorisme van terreurgroeperingen zoals Hamas.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als je Hamas al erg vindt, moet je eens zien wat voor misselijkmakende misdaden Israël wel niet begaat.
Aangezien lezen je niet altijd even makkelijk af lijkt te gaan: hiermee zeg ik op geen enkele manier dat Hamas geen erge dingen doet. Dat dat maar duidelijk is.
quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:10 schreef viagraap het volgende:
[..]
Laat vooral zien waar je dat gelezen hebt.
quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:56 schreef oblo het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:58 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik vind het ook terecht, al zou ik liever een situatie zien waarin ze dat niet doen. Om van maar één der strijdende partijen te verwachten dat ze redelijker zijn lijkt me in deze situatie nogal wereldvreemd.
Ik draai het niet om. Kijk nou maar dat filmpje. Dan zie je dat wat je zegt over Palestijnen ook zeker geldt voor Israeliers. Ze worden van jongs af aan opgevoed met haat en superioriteitsdenken. Extreem nationalisme, nouja daarvoor heb je ook dat filmpje niet nodig dat hebben ze in Israel.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:00 schreef Homey het volgende:
[..]
Nee, jij draait het om. De bal ligt bij de Palestijnen. Zolang zij geen grondige zelfreflectie doen, hun eigen perverse cultuur en haat ideën van hun schouders werpen, en openstaan voor diversiteit (andere religies, culturen, huidskleuren, etc) is er kans op vrede.
Palestijnen moeten ophouden met hun monocultuur en extreme nationalisme.
De oplossing voor Palestina is een multi-culturele, multi-raciale, multi-religieuze superdiverse samenleving. Met rechten voor iedereen. Niemand is superieur, en zeker de islam niet.
Ik zie het niet? Volgens mij betekenen bepaalde woorden bij jou iets heel anders.quote:
Nee dit is de saaie langspeelplaat die extreem-rechts afspeelt. Kijk naar alle conflicten in de wereld en Amerika is bijna altijd betrokken. Is Amerika radicale orthodoxe islam, dacht het niet. Is radicale orthodoxe islam iets waar ik niks mee heb en als schadelijk zie, jup ik heb daar een hekel aan. Natuurlijk want dat type Islam maakt samenleven in vrijheid moeilijker. Maar dat type Islam is maar een heel klein onderdeel van het geheel. Net zoals problematische christenen maar een klein onderdeel zijn van het geheel.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:11 schreef Homey het volgende:
[..]
Jij ziet het grotere plaatje niet. Die hele radicale islam is de bron van terreur. Kijk naar alle conflicten in de wereld, het is bijna altijd de orthodoxe islam die een oorlog begint tegen of niet-islam of 'niet islamitisch genoeg' islam. Die hele islam is een enorme leugen, en om dat te maskeren slaat het met grof geweld om zich heen.
Palestijnen zijn, helaas, volledig gehersenspoeld door islamisme. Ze zouden eens wakker moeten worden, en zichzelf bevrijden van dat islamisme.
Dat denk ik ook. Ik laat het verder aan lezers om dat te interpreteren.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:18 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik zie het niet? Volgens mij betekenen bepaalde woorden bij jou iets heel anders.
Ah dus omdat ze zich slechts verdedigen kunnen ze miljoenen mensen dakloos maken, mensen zonder proces opsluiten in martelkampen, AI vragen wanneer een Hamas-lid thuis is zodat zijn gezin ook meteen dood is als ze bombarderen, lukraak huizen bulldozeren, en voedselhulp blokkeren? Om maar wat te noemen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Israël verdedigt zichzelf tegen het onophoudelijke terrorisme van terreurgroeperingen zoals Hamas.
Weet je dat zeker? Je komt er dan nogal lullig vanaf.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:21 schreef oblo het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Ik laat het verder aan lezers om dat te interpreteren.
Wat te denken van het terrorisme door mensen uit illegale nederzettingen. Mogen Palestijnen daar geen reactie op hebben?quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:21 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ah dus omdat ze zich slechts verdedigen kunnen ze miljoenen mensen dakloos maken, mensen zonder proces opsluiten in martelkampen, AI vragen wanneer een Hamas-lid thuis is zodat zijn gezin ook meteen dood is als ze bombarderen, lukraak huizen bulldozeren, en voedselhulp blokkeren? Om maar wat te noemen.
Er zijn helemaal geen martelkampen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:21 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ah dus omdat ze zich slechts verdedigen kunnen ze miljoenen mensen dakloos maken, mensen zonder proces opsluiten in martelkampen, AI vragen wanneer een Hamas-lid thuis is zodat zijn gezin ook meteen dood is als ze bombarderen, lukraak huizen bulldozeren, en voedselhulp blokkeren? Om maar wat te noemen.
Ah, het ligt weer aan externe factoren. Je kunt zeker ook wel vertellen wat de externe factoren in de jaren 1920 waren voor het geweld tegen de Joodse gemeenschappen in deze regio? Of bijvoorbeeld alle uitspraken over Joden van de Palestijnse leider Amin al-Husseini in de 20e eeuw?quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dit is de saaie langspeelplaat die extreem-rechts afspeelt. Kijk naar alle conflicten in de wereld en Amerika is bijna altijd betrokken. Is Amerika radicale orthodoxe islam, dacht het niet. Is radicale orthodoxe islam iets waar ik niks mee heb en als schadelijk zie, jup ik heb daar een hekel aan. Natuurlijk want dat type Islam maakt samenleven in vrijheid moeilijker. Maar dat type Islam is maar een heel klein onderdeel van het geheel. Net zoals problematische christenen maar een klein onderdeel zijn van het geheel.
Dat Palestijnen hierdoor zouden gehersenspoeld zijn, dat zal wel meevallen, hoewel het logisch is dat een bevolking die niks heeft verhongert en uitgemoord wordt meer vatbaar is voor extreme ideologie.
Speelt je selectieve geheugenverlies weer op? Komop man ga je dit nu gewoon ontkennen?quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn helemaal geen martelkampen.
De terreurorganisatie de PLO is opgericht in 1964, toen had Jordanië controle over de Westelijke Jordaanoever en woonden er geen Joden. Dus wat was het excuus volgens jou toen?quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat te denken van het terrorisme door mensen uit illegale nederzettingen. Mogen Palestijnen daar geen reactie op hebben?
Waarom onderbouw je je claim gewoon niet. Waar zijn die martelkampen dan?quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:29 schreef viagraap het volgende:
[..]
Speelt je selectieve geheugenverlies weer op? Komop man ga je dit nu gewoon ontkennen?En dan moeten we jouw mening over dit conflict serieus nemen?
Achquote:Op donderdag 8 mei 2025 15:29 schreef viagraap het volgende:
[..]
Speelt je selectieve geheugenverlies weer op? Komop man ga je dit nu gewoon ontkennen?En dan moeten we jouw mening over dit conflict serieus nemen?
Het aantal verslagen en getuigenissen over Israëls concentratiekampen is niet meer bij te houden inderdaad.quote:Inside Israel’s ‘torture’ jails where Palestinians held without charge tell of brutal treatment
A special investigation by chief international correspondent Bel Trew and Rateb al-Qaissy reveals allegations of brutal treatment of Palestinians in Israeli facilities including rape, torture, medical neglect and death.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |