Oh, 'ouderwetse' denkbeelden zijn daarin niet het probleem. Zou inderdaad erg vreemd zijn als Israel een etnische zuivering gaat beginnen omdat men in Gaza van mening is dat je geen seks voor het huwelijk mag.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eveneens kan het prima zijn dat iemand vind dat ouderwetse denkbeelden van Gazanen niet een reden moeten zijn voor etnische zuiveringen.
Uh? wat is hier nu weer raar aan? hij is altijd heel genuanceerd en dan vind ik het vreemd dat hij wordt neergezet als 'anti islam'quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
Kap ff met dit rare gedoe de hele tijd man, heel irritant
quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh? wat is hier nu weer raar aan? hij is altijd heel genuanceerd en dan vind ik het vreemd dat hij wordt neergezet als 'anti islam'
Het is er natuurlijk niet omdat er geen voedsel wordt toegelaten.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is alleen een 'hongersnood' omdat de Palestijnse-Gazanen weigeren te vertrekken en landen als Egypte, Jordanie weigeren mee te werken.
Jawel. Maar Israel heeft zo besloten. Ze hebben besloten zich niet aan het internationaal-recht te houden, omdat ze de afweging hebben gemaakt dat (indirect) Hamas voeden problematischer is dan het internationaal-recht negeren. De Palestijnen zijn voor niemand belangrijk genoeg om Israel werkelijk tegen te houden. Want je snapt zelf ook wel dat dat met het nieuwe plan ook niets wordt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is er natuurlijk niet omdat er geen voedsel wordt toegelaten.
Ja zelfs dat is geen reden de hele bevolking van een land uit te roeien met hongersnood.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:39 schreef theunderdog het volgende:
Het probleem hier was de slachting op 7 oktober door Hamas.
Gaza is geen land. Het is onderdeel van de Palestijnse gebieden en het wordt weer Israëlisch.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja zelfs dat is geen reden de hele bevolking van een land uit te roeien met hongersnood.
Dus omdat het geen land is, kun je de lokale bevolking niet uitroeien?quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gaza is geen land. Het is onderdeel van de Palestijnse gebieden en het wordt weer Israëlisch.
Niemand moet worden uitgeroeid. Niet zo mal doen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:26 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dus omdat het geen land is, kun je de lokale bevolking niet uitroeien?
Nee OK, dan weten we dat ook weer.
Eens. Zou niet moeten ja. Maar het gebeurt wel.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niemand moet worden uitgeroeid. Niet zo mal doen.
Vertel.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:33 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Eens. Zou niet moeten ja. Maar het gebeurt wel.
Ik heb je letterlijk gequote in zo'n post.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, de doelpalen worden meteen al verplaatst zie ik. Je zei immers dat ik zou hebben gezegd dat de Islam het grootste kwaad aller tijden is. Nou, laat maar zien. Zelfs dat de Islam het grootste gevaar 'ever' is heb ik nooit gezegd.
Wellicht zou het een goed idee zijn de discussie niet te proberen te voeren aan de hand van zulke leugens. En dit geldt ook voor de user @:bianconeri
Ohja, nu zie ik het. Het valt allemaal reuze mee inderdaad! Wel fijn dat de bevolking nergens heen kan. Geeft toch weer een stukje houvast.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vertel.
50.000 doden op een bevolking van 2 miljoen, gebied zo groot als Texel (ongeveer) en de bevolking kan nergens naartoe. We zijn 18 maanden verder.
Uitroeiing met vertraging?
hongersnood , Hamas in psychische nood brengen om de eigen bevolking eigen familiequote:Op donderdag 8 mei 2025 12:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vertel.
50.000 doden op een bevolking van 2 miljoen, gebied zo groot als Texel (ongeveer) en de bevolking kan nergens naartoe. We zijn 18 maanden verder.
Voor de 100e keer:quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vertel.
1: Voor de 100e keer. Er is nogal een grijs gebied tussen 1 bom en 18 maanden verder zijn en slechts 50.000 doden, in de context van Gaza.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Voor de 100e keer:
Genocide houdt niet in een minimum aantal doden.
Of het 1 grote bom gooien en klaar.
Genocide gaat om de combinatie van motivatie en daden.
En als je daar naar kijkt is het hele dikke genocide.
Nee. Dat is verschrikkelijk. Gaza is de hel op aarde. Het is voor mij ook elke keer weer niet om aan te zien wat Hamas Gaza heeft aangedaan.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:36 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ohja, nu zie ik het. Het valt allemaal reuze mee inderdaad! Wel fijn dat de bevolking nergens heen kan. Geeft toch weer een stukje houvast.
Islam is niet het grootste kwaad, de Koran en het 5 keer per dag bidden onder strenge sociale controle welquote:Op donderdag 8 mei 2025 10:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, de doelpalen worden meteen al verplaatst zie ik. Je zei immers dat ik zou hebben gezegd dat de Islam het grootste kwaad aller tijden is. Nou, laat maar zien. Zelfs dat de Islam het grootste gevaar 'ever' is heb ik nooit gezegd.
Wellicht zou het een goed idee zijn de discussie niet te proberen te voeren aan de hand van zulke leugens. En dit geldt ook voor de user @:bianconeri
men moet veel meer doorgaan met de bevolking te scheiden van HAMAS , verplaatsen van de willigenquote:Op donderdag 8 mei 2025 12:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Dat is verschrikkelijk. Gaza is de hel op aarde. Het is voor mij ook elke keer weer niet om aan te zien wat Hamas Gaza heeft aangedaan.
Ja. Dat wil men nu met dat nieuwe plan. Maar ik denk dat dat in praktijk niet te doen is. En dat een plan waarbij je de Gazanen allemaal oppropt in het Zuiden, ook tot verzet zal leiden onder de burgerbevolking. En verzet is dan weer Hamas.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men moet veel meer doorgaan met de bevolking te scheiden van HAMAS , verplaatsen van de willigen
Tuurlijk, Hamas.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Dat is verschrikkelijk. Gaza is de hel op aarde. Het is voor mij ook elke keer weer niet om aan te zien wat Hamas Gaza heeft aangedaan.
Oh. Maar dat ben ik met je eens. Behalve dat niet een gebrek aan proportionaliteit (sowieso een arbitrair begrip) het probleem is, maar meer de manier waarop Israel heeft gereageerd.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:46 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Tuurlijk, Hamas.
Maar wat zijn de Israëliërs/IDF dan voor prutsers dat ze in 2 jaar alleen maar shit gesloopt hebben, en dat -als ik de regering van Netanyahu moet geloven- er nog steeds óveral Hamas zit?
De proportionaliteit is een zoek. Daar heb ik een beetje een probleem mee.
Nou, dat laatste. Daar refereerde Biden vorig jaar toch aan? "Bibi, Don't make the mistake we made after 9/11"quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oh. Maar dat ben ik met je eens. Behalve dat niet een gebrek aan proportionaliteit (sowieso een arbitrair begrip) het probleem is, maar meer de manier waarop Israel heeft gereageerd.
Qua effectiviteit was het veel beter geweest als Israel al eerder was begonnen met het huidige plan. En ook die absolute blokkade veel eerder had ingezet. Die totale destructie doet zo 'Midden-Oosters' aan. Alsof men uit blinde wraak heeft gereageerd.
Maar ik vind het een beetje verwarrend dat je eerst aan het ageren bent tegen de zogenaamde 'uitroeiing' wens van Israel, om vervolgens het met mij eens te zijn dat Israel al veel eerder had moeten beginnen aan met het huidige plan en die strenge blokkade.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:55 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Nou, dat laatste. Daar refereerde Biden vorig jaar toch aan? "Bibi, Don't make the mistake we made after 9/11"
Tuurlijk, 7 oct. was echt wel fucked up, maarja....'yet here we are'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |