Laat ik het op een andere manier proberen, want dit soort fantasiën kan ik verder niets mee.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dat zegt het niet, hij zou Trump makkelijk hebben verslaan. Maarja de Democraten hebben een top die liever van Trump verliezen dan iemand als Bernie runnen. Hallo stel je voor dat hij daadwerkelijk iets als Citizens United ongedaan weet te krijgen.
Biden was in 2020 al extreem zwak in de debatten. Maar met letterlijk alle andere primary kandidaten die op tactische momenten Biden supporten kon hij inderdaad winnen. Als op die manier al de Buttigiegs en Warrens hadden gezegd stem Bernie was Biden totaal geslacht.
De VS heeft dit grotendeels zelf gestart. Prima als je aids-medicatie in Afrika wil stoppen, maar doe dat gecontroleerd zodat anderen het over kunnen nemen. Van het één op het andere moment stoppen getuigt niet van veel fatsoenquote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je ook onderbouwen waarom de VS verantwoordelijk is voor zo ontzettend veel ontwikkelingshulp wereldwijd?
En zelfs met alle lopende programma's zijn er altijd wel plekken ter wereld die meer hulp kunnen gebruiken, is het soms ook 'massamoord' omdat er op zulke plekken niet genoeg wordt geholpen en er mensen om het leven komen?
De realiteit is dat niet-Westerse landen ook wel eens een beetje zelfredzaam mogen worden. Het Westen is simpelweg niet een grote NGO die voor de problemen van de rest van de wereld verantwoordelijk is.
White Afrikaner is wat anders dan witte afrikanen.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:57 schreef Kijkertje het volgende:
Trump gaat nu witte Afrikanen importeren.
Trump Officials Seek to Bring First White Afrikaners to U.S. as Refugees Next Week
The rapid relocation of the Afrikaners, who President Trump says have been racially persecuted in South Africa, stands in stark contrast to the virtual shutdown of all other refugee admissions.
[ afbeelding ]
Bernie is geen populist, en blijft trouw aan zijn politieke overtuiging, ook al haalt hij daar geen meerderheid mee.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het zegt vooral dat Bernie keihard gefaald heeft, zijn soort populisme was gewoon minder populair dan vergelijkbare drek die Trump te bieden had.
Het is niet zo gek dat Biden vergeten wordt vanwege zijn catastrofale fouten in 2024, maar hij won zowel de primaries als de verkiezingen vrij makkelijk in 2020.
Dan kunnen we ook onze defensie bijdrage verlagen die navo norm is ook maar een streefwaarde.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oke, goed argument. Maar bij die link die jij deelt wordt ook gesteld dat het eerder een streefwaarde is dan een harde eis. Dan ligt het dus alweer aan de bereidheid van de beleidsbepalers.
Ik wist al dat je moeite had met begrijpend lezen, maar begrijpend nadenken is ook niet je forte, zie ik. Het is geen kwestie van verantwoordelijk zijn, maar er zelf verantwoordelijkheid voor genomen hebben. Als jij vrijwillig elke maand een bedrag overmaakt naar de jeugd FvD en die raken daar afhankelijk van, kun je er ook niet ineens mee ophouden en ze de pleuris laten krijgen. Je hebt een morele verplichting.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je ook onderbouwen waarom de VS verantwoordelijk is voor zo ontzettend veel ontwikkelingshulp wereldwijd?
En zelfs met alle lopende programma's zijn er altijd wel plekken ter wereld die meer hulp kunnen gebruiken, is het soms ook 'massamoord' omdat er op zulke plekken niet genoeg wordt geholpen en er mensen om het leven komen?
Zo werkt dit natuurlijk niet. Als mensen lid zijn van een politieke partij, kun je dat lidmaatschap opzeggen wanneer je wilt. Zo zit het bijvoorbeeld ook met maandelijkse giften richting een goed doel. En er is ook geen reden waarom dit anders zou zijn voor ontwikkelingshulp. De prioriteiten van een nationale regering kunnen immers veranderen met de politieke wind die er waait.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik wist al dat je moeite had met begrijpend lezen, maar begrijpend nadenken is ook niet je forte, zie ik. Het is geen kwestie van verantwoordelijk zijn, maar er zelf verantwoordelijkheid voor genomen hebben. Als jij vrijwillig elke maand een bedrag overmaakt naar de jeugd FvD en die raken daar afhankelijk van, kun je er ook niet ineens mee ophouden en ze de pleuris laten krijgen. Je hebt een morele verplichting.
USAID was de levenslijn voor heel veel mensen. Daar gewoon van de ene op de andere dag mee stoppen en dan nog niet eens het lef hebben de waarheid te zeggen waarom, namelijk dat je een gierende racist bent die het die bruintjes niet gunt dat ze kunnen blijven leven, maar het te verbergen onder een of andere walgelijke smoes over fraude, en zo duizenden mensen ter dood veroordelen, dat noem ik massamoord. En dat is heel wat anders dan het feit dat er gebieden zijn waar er te weinig hulp is. Die hulp is er niet geweest en niet ineens afgepakt. En dat is wel wat Trump gedaan heeft.
Je kunt USAID niet vergelijken met 'een lidmaatschap bij een goed doel '.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zo werkt dit natuurlijk niet. Als mensen lid zijn van een politieke partij, kun je dat lidmaatschap opzeggen wanneer je wilt. Zo zit het bijvoorbeeld ook met maandelijkse giften richting een goed doel. En er is ook geen reden waarom dit anders zou zijn voor ontwikkelingshulp. De prioriteiten van een nationale regering kunnen immers veranderen met de politieke wind die er waait.
Dat jij dit vervolgens wilt linken aan 'massamoord' en nu weer racisme en huidskleur vooral veel over jouw eigen wereldbeeld.
Maar he, de haat tegen migranten gaat écht niet over rassenhaat, hoor!quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:57 schreef Kijkertje het volgende:
Trump gaat nu witte Afrikanen importeren.
Trump Officials Seek to Bring First White Afrikaners to U.S. as Refugees Next Week
The rapid relocation of the Afrikaners, who President Trump says have been racially persecuted in South Africa, stands in stark contrast to the virtual shutdown of all other refugee admissions.
[ afbeelding ]
Nee tuurlijk niet! Ze brengen alleen de verkeerde cultuur mee!quote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar he, de haat tegen migranten gaat écht niet over rassenhaat, hoor!
-quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Laat ik het op een andere manier proberen, want dit soort fantasiën kan ik verder niets mee.
Kun je de mogelijkheid overwegen dat Sanders zijn ideeën niet goed genoeg waren om de primaries te winnen in 2016 en 2020? Daar sta je niet voor open?
Mexico dwingt reine, witte, Christelijke en onschuldige Amerikanen tot het nuttigen van druks.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:07 schreef Vis1980 het volgende:
Ook al die fatsoenveinzenden met een zogenaamd 'moreel kompas' die net doen alsof een economie of land eerlijk is als het puur en alleen gebaseerd is op complimenten geven aan één man en vooral niet tegenspreken... wie houd je nou eigenlijk voor de gek?
[ x ]
Waar is dit precies een straf voor?
En dan krijgen ze wat ze verdienen....door de naam van een zee te laten veranderen... En Mongolen die dan daarom juichen alsof het een soort overwinning is. Dat terwijl Mongolië toch best uit de buurt ligt.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mexico dwingt reine, witte, Christelijke en onschuldige Amerikanen tot het nuttigen van druks.
Ze zouden het aan goudverf verkopers kunnen vragen.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:17 schreef Kijkertje het volgende:
Zelfs in Texas is Trump's approval rating mbt de economie nu negatief.
...
Dat idee is nogal hardnekkig bij Maga.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
-
Nee daar kan ik niks mee. Welk idee van Bernie was niet goed genoeg. Welk idee van Biden was beter. Oh ja niets. In 2016 weten we dat Bernie verloor omdat de democratische top hem niet moest. En in 2020 was het een herhaling van zetten. Waarom ontken je dat? 2024, de Democratische top komt met Kamala, verliest alweer. Ze hebben totaal incompetente leiders.
Sowieso een absurd idee om te doen alsof de kwaliteit van ideeen wint. Dan zou Trump natuurlijk niet in de buurt komen van wat dan ook winnen.
Opmerkelijk wel dat ze dan zo'n kneuzenkermis in de regering zetten *kucht in Hegseth*, je zou verwachten dat ze dan op z'n minst competente bestuurders zouden aanstellen *kucht in Bondi*quote:
Maar hij is wel beschuldigd van verkrachting dus dat spreekt in zijn voordeel.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:17 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Opmerkelijk wel dat ze dan zo'n kneuzenkermis in de regering zetten *kucht in Hegseth*, je zou verwachten dat ze dan op z'n minst competente bestuurders zouden aanstellen *kucht in Bondi*
*blijft nog even kuchen en denkt dat 'ie naar een dokter moet*
Die staat duidelijk op de lijst om gedumpt te worden.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:24 schreef Kijkertje het volgende:
Hegseth mag niet zelf zijn Chief of Staff uitzoeken. Wat een vertrouwen!
White House to take choice of Pentagon chief of staff out of Hegseth’s hands
Exclusive: The intervention to marginalize Ricky Buria is aimed at insulating the Pentagon from any more missteps
[ afbeelding ]
Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:40 schreef Vis1980 het volgende:
De burgemeester van Newark is door ICE gearresteerd, nu is mijn Engels echt niet superslecht, maar wat nu precies het verhaal hier is, daar ben ik nog niet achter.
Hij liep de bruinhemden in de weg.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:40 schreef Vis1980 het volgende:
De burgemeester van Newark is door ICE gearresteerd, nu is mijn Engels echt niet superslecht, maar wat nu precies het verhaal hier is, daar ben ik nog niet achter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |