BNN VARA is een sektequote:Op zaterdag 3 mei 2025 19:21 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
om het goed te maken met de NAVO is Grunberg morgenmiddag te gast bij BNNVARA
[..]
https://www.vpro.nl/buite(...)ding/2025/4-mei.html
Dat is niet zo gek.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 21:33 schreef Jojoke het volgende:
maar mensen vertrouwen Joost Eerdmans gewoon niet zo.
Het doel van de wet was om middeninkomens meer kans op een betaalbare woning te geven. Hebben middeninkomens nu meer kans op een betaalbare woning dan vóór invoering van Lex Hugo?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:53 schreef Hanca het volgende:
Het is geen elitair gedoe en jij quote duidelijk dat er geen doel was om meer huurhuizen te krijgen. Dat was gewoon niet het doel van de wet, simpel. Moet je het daar dus ook niet aan afrekenen.
Nee, het doel van de wet was om uitbuiting in de huursector te stoppen. Dat was het doel. En de kans op uitbuiting is inderdaad afgenomen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 21:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Het doel van de wet was om middeninkomens meer kans op een betaalbare woning te geven. Hebben middeninkomens nu meer kans op een betaalbare woning dan vóór invoering van Lex Hugo?
Nee, dat leeft in jouw hoofd, omdat dat aansluit bij jouw visie op wat moreel en immoreel is. Het doel van de wet staat gewoon in de memorie van toelichting duidelijk omschreven en wat ik opschreef is een letterlijk citaat daarvan (waarin 2) het gevolg is van ("Hierdoor") 1) en dus het primaire doel).quote:Op zaterdag 3 mei 2025 21:51 schreef Hanca het volgende:
Nee, het doel van de wet was om uitbuiting in de huursector te stoppen. Dat was het doel.
Dat leeft niet in mijn hoofd, dat is wat de minister tijdens de wetsbehandeling meldde. En het is punt 1: excessieve huur = uitbuiting. De hoofdreden, namelijk de eerste reden, van de wet dus volgens de memorie van toelichting. Je bewijst mijn gelijk. Want ja, de wet slaagt er in om excessieve huren aan te pakken.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 21:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, dat leeft in jouw hoofd, omdat dat aansluit bij jouw visie op wat moreel en immoreel is. Het doel van de wet staat gewoon in de memorie van toelichting duidelijk omschreven en wat ik opschreef is een letterlijk citaat daarvan (waarin 2) het gevolg is van ("Hierdoor") 1) en dus het primaire doel).
[ afbeelding ]
Je verwart middel met doel. Het doel van de wet, zoals in de memorie omschreven, is een middel te creëren (het tegengaan van excessieve huren) om een doel te behalen (het verbeteren van de kans van middeninkomens op een betaalbare woning). Je kan niet dat tweede, meest essentiële onderdeel - wat dus volstrekt niet behaald is, niet zal worden en dat weet jij ook - volstrekt negeren en vervolgens concluderen dat de wet is geslaagd.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat leeft niet in mijn hoofd, dat is wat de minister tijdens de wetsbehandeling meldde. En het is punt 1: excessieve huur = uitbuiting. De hoofdreden, namelijk de eerste reden, van de wet dus volgens de memorie van toelichting. Je bewijst mijn gelijk. Want ja, de wet slaagt er in om excessieve huren aan te pakken.
Maar het is prima, we zullen het nooit eens worden over deze wet. Omdat het een wet is die de zwakkeren in de samenleving wil beschermen tegen de sterken. Een linkse wet dus. Dan is het logisch dat ik enthousiast ben en jij niet en dat we elkaar nooit gaan overtuigen.
Jij verwart eerste doel met middel en doet vervolgens alsof dat eerste en meest belangrijke doel er niet toe doet. En negeert dat al in het debat werd gezegd dat dit een wet was waarvan je het effect op de lange termijn moet zien, dat het een wet is voor de komende 50 en niet de komende 5 jaar.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Je verwart middel met doel. Het doel van de wet, zoals in de memorie omschreven, is een middel te creëren (het tegengaan van excessieve huren) om een doel te behalen (het verbeteren van de kans van middeninkomens op een betaalbare woning). Je kan niet dat tweede, meest essentiële onderdeel - wat dus volstrekt niet behaald is, niet zal worden en dat weet jij ook - volstrekt negeren en vervolgens concluderen dat de wet is geslaagd.
Het gaat er om dat het over een x aantal jaar niet meer voorstelbaar is dat iemand wordt uitgebuit via de huur, zoals nu ook niemand meer onder het minimumloon werkt. Dat is de essentie van de wet.quote:Maar je hebt gelijk dat we het daar nooit over eens zullen worden, omdat dat essentieverschil uitstekend markeert waar links zo vaak de plank misslaat: de uiteindelijke effectiviteit van wetgeving wordt genegeerd, omdat in de uitvoering iets wél wordt behaald waar een morele overwinning wordt geboekt; in casu de huisjesmelkers die aangepakt zouden worden [wat ze overigens óók niet worden, want ze ponden gewoon uit en cashen rechtsom in plaats van linksom].
In dat debat stelt De Jonge juist precies het tegenovergestelde:quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:47 schreef Hanca het volgende:
Jij verwart eerste doel met middel en doet vervolgens alsof dat eerste en meest belangrijke doel er niet toe doet. En negeert dat al in het debat werd gezegd dat dit een wet was waarvan je het effect op de lange termijn moet zien, dat het een wet is voor de komende 50 en niet de komende 5 jaar.
quote:Van 2022 tot en met 2030
moeten er 981.000 woningen worden bijgebouwd. De vraag naar
betaalbare woningen is het grootst, waardoor twee derde van de te
bouwen woningen betaalbaar moet zijn. Het gaat dan om huurwoningen
in het lage segment, middenhuurwoningen en betaalbare koopwoningen.
Dit is een oplossing voor het verminderen van schaarste op de lange
termijn. Veel mensen ondervinden echter nu problemen bij het vinden van
een betaalbare woning. Het kabinet zet in op een breed pakket aan
maatregelen waar dit wetsvoorstel een belangrijk onderdeel van is.
Het wetsvoorstel betaalbare huur moet er op korte termijn voor zorgen
dat meer mensen een betaalbare huurwoning krijgen en een huurprijs die
past bij de kwaliteit van de woning
De Jonge dan maar weer in dat debat:quote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:57 schreef Hanca het volgende:
Alles over aantal huurwoningen heeft niks met het doel van deze wet te maken.
quote:Nee, het aannemen van de wet leidt tot meer betaalbare huurwoningen. Ik
zal dat ook schetsen, niet in het eerstvolgende blok, maar in het blok
daarna, ook aan de hand van de getallen. Er zijn natuurlijk verschillende
scenario’s mogelijk, met hoeveel er wordt bijgebouwd en hoeveel er
wordt uitgepond. We hebben alle scenario’s op een rij gezet. Dan kun je
zeggen dat er in vrijwel alle scenario’s over tien jaar meer betaalbare
huurwoningen overblijven met het aannemen van de wet dan zonder het
aannemen van de wet.
Ik heb dat heel uitvoerig vanaf bladzijde 136 van de eerste nota naar
aanleiding van het verslag onderbouwd, ook omdat de Raad van State
daar kritisch over was.
NSC komt helemaal niet voort uit het CDA het was een nieuwe partij opgericht door Omtzigt.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 21:33 schreef Jojoke het volgende:
Het viel mij op dat recent WNL/De Telegraaf pushen dat Coenradie de partijleider van de NSC wordt. Dat vond ik zo raar. Want NSC komt voor uit het CDA, dus die hebben misschien discussie of Van Vroonhoven een verkiezing kan winnen (duidelijke nee), maar die maken dan iemand anders uit hun geledingen de partijleider, bijvoorbeeld Van Huijm, Uitermark of Veldkamp. Hoezo zouden ze een staatssecretaris die zich een keer leuk profileert plots in het zadel helpen. Ik denk absoluut dat Coenradie haar politieke ambities verder moet verkennen, maar eerder bij een JA21. Die had nu eigenlijk groter moeten zijn, maar mensen vertrouwen Joost Eerdmans gewoon niet zo.
Ik ben dus benieuwd welke spindoctor ervoor zorgt dat WNL/De Telgraaf nu de Coenradie-NSC link maakt.
Mede opgericht door Omtzigt* En hoe komt het dat we Omtzigt kennen? Door het CDA.quote:Op zondag 4 mei 2025 16:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
NSC komt helemaal niet voort uit het CDA het was een nieuwe partij opgericht door Omtzigt.
Ze hebben dat baantje toch, in die zin zijn ze op het juiste moment ingestapt. Misschien weten ze zich ook weer snel ergens anders in te likken. Veel talent heb je overduidelijk niet nodig in onze politiek.quote:Op zondag 4 mei 2025 18:00 schreef Hexagon het volgende:
Nouja bij NSC zitten veel CDA'ers die dachten daar een mooier baantje te scoren. Maar dat loopt een beetje dood.
Nouja de meesten willen wel meer dan alleen een paar jaar in de kamer zitten en dan in een gat vallen. Aangezien de NSC een soort zombiepartij is geworden, hebben die geen uitzicht meer op een netwerk voor andere interessante bestuurlijke baantjes zoals gevestigde partijen wel hebben. Dat is gewoon een mislukte gok geweest.quote:Op zondag 4 mei 2025 18:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ze hebben dat baantje toch, in die zin zijn ze op het juiste moment ingestapt. Misschien weten ze zich ook weer snel ergens anders in te likken. Veel talent heb je overduidelijk niet nodig in onze politiek.
Hiermee geef je vrij duidelijk toe dat je een soort ideaalbeeld van de wet zoals jij hem graag zou zien aan het verdedigen bent in plaats van de daadwerkelijke bedoeling en uitkomst van de wet. Alleen maar uit een soort rancune tegen zogenaamde huisjesmelkers (die door deze wet niet eens echt benadeeld worden maar juist keihard uit kunnen cashen). Een hele vreemde manier om over politiek te denken.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar het is prima, we zullen het nooit eens worden over deze wet. Omdat het een wet is die de zwakkeren in de samenleving wil beschermen tegen de sterken. Een linkse wet dus. Dan is het logisch dat ik enthousiast ben en jij niet en dat we elkaar nooit gaan overtuigen.
Ik heb dan ook nooit gezegd dat ik rancune heb tegen die huisjesmelkers en het een wet tegen hen vindt. Ik wil wel dat de huurders beschermd worden en dat gebeurt dan ook door deze wet. Het is een wet vóór huurders, niet tegen huisjesmelkers. En dat is exact de bedoeling van de wet, de wet is er om huurders te beschermen tegen excessieve huren, dat is het letterlijke doel. Daar draait de hele wet om.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hiermee geef je vrij duidelijk toe dat je een soort ideaalbeeld van de wet zoals jij hem graag zou zien aan het verdedigen bent in plaats van de daadwerkelijke bedoeling en uitkomst van de wet. Alleen maar uit een soort rancune tegen zogenaamde huisjesmelkers (die door deze wet niet eens echt benadeeld worden maar juist keihard uit kunnen cashen). Een hele vreemde manier om over politiek te denken.
Daarnaast snap ik die drang om Hugo de Jonge constant te verdedigen niet. Je zat er ook al naast wat betreft de koppeling huurverhoging aan de inflatie en nu dit weer. Laat staan zijn ronduit rampzalige optreden tijdens corona, waarna hij sowieso verbannen had moeten worden van enige machtspositie.
De tekst van Freriks en diverse andere sprekers bij de nationale herdenking in de Nieuwe Kerk was ook duidelijk anti-PVV. En ja, dat is terecht.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:51 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
leuk toch .....op 4 mei met modder gooien
Onze eigen hollandse bully voelt zich kennelijk aangesproken in het verhaal van Timmermans
Zie hier de hele tekst.
En inderdaad kun en moet je het als kritiek op het drammen van Wilders zien.
Naast de voorzichtige kriitiek op de Israelische terreur, waar Wilders aanhanger van is
Maar in een goedwerkende democratie .... pareer je die kritiek op een beschaafde wijze.
Met argumenten ... niet zo de persoon zelf neersabelen.
Doe je dat niet op hun hoog politiek niveau, dan geef je een heel slecht voorbeeld naar je fans.
Zo verpest je de samenleving.
Zie de speech van Freriks. Lees zijn tekst.quote:Op maandag 5 mei 2025 07:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
De tekst van Freriks en diverse andere sprekers bij de nationale herdenking in de Nieuwe Kerk was ook duidelijk anti-PVV. En ja, dat is terecht.
De man die dacht mooi even te kunnen scoren door een paar vrijwilligers te schofferen mag wel even zijn gore muil houden.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:51 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Onze eigen hollandse bully voelt zich kennelijk aangesproken in het verhaal van Timmermans
Zie hier de hele tekst.
Naast de voorzichtige kriitiek op de Israelische terreur, waar Wilders aanhanger van is
Maar in een goedwerkende democratie .... pareer je die kritiek op een beschaafde wijze.
Doe je dat niet op hun hoog politiek niveau, dan geef je een heel slecht voorbeeld naar je fans.
De enige narcist die ik hier zie is Wildersquote:Op maandag 5 mei 2025 00:51 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Zie hier de hele tekst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |