Mening over de haarlijn van Balderstone.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 14:50 schreef Koffieplanter het volgende:
Met een beetje pech gaat het fenomeen Balderstone nog over Van den Broek én Martinez.
Ik neem aan dat heel WLR onderweg is naar de lokale boekenhandel.quote:Sammy Neyrinck en zijn Sporza-microfoon: al 25 jaar in beeld. De man was en is overal bij, bij de Olympische Spelen, bij WK's en EK's voetbal, bij alle grote wielerkoersen, bij Vive le Vélo, bij F1-races... In het Stade de France en op de Koppenberg, in Francorchamps en op de Pyreneeëncols - Sammy is present!
In die 25 jaar had hij een hallucinant aantal topsporters voor zijn micro, van Justine Hénin tot Remco Evenepoel, van Johan Cruijff tot Max Verstappen, van Nina Derwael tot Kevin De Bruyne.
Al die grote sportmomenten én interviews inspireerden hem tot een voorlopige terugblik op een kwarteeuw sportjournalistiek. 'Een droomjob', zo zegt hij zelf. Hij neemt ons met zijn verhalen mee naar het kruim van de topsport, waar wij allen van dromen...
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:27 schreef DiegoFuser het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ik neem aan dat heel WLR onderweg is naar de lokale boekenhandel.
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 14:36 schreef Mani89 het volgende:
Fausto Masnada, die reed ooit samen met Pogacar naar de sprint in Lombardije.
En daarna naar de platenzaak, om pianodeuntjes in D mineur aan te schaffen ter achtergrondmuziekquote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:27 schreef DiegoFuser het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ik neem aan dat heel WLR onderweg is naar de lokale boekenhandel.
Ik heb geen pianodeuntjes in D-mineur op vinyl. Maar dit is the next best thing.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 04:57 schreef Szura het volgende:
[..]
En daarna naar de platenzaak, om pianodeuntjes in D mineur aan te schaffen ter achtergrondmuziek
Picnic?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:27 schreef Pistolero het volgende:
Welke ploeg gaat in de werken van Dylan Groenewegen trappen?
Welke twee zouden hem aanbod hebben gedaan?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:27 schreef Pistolero het volgende:
Welke ploeg gaat in de werken van Dylan Groenewegen trappen?
200g carbs per uur. 😂 😂 😂 Doet Blummenfelt dan 500? @DeeBeequote:He broke down his frankly bonkers fuelling strategy that helped him produce a blistering bike leg, but also kept him on track for the duration of the event. The headline here is that Wurf consumed around 200 grams of carbohydrates per hour on the bike.
Achterlijke hoeveelhedenquote:Op zaterdag 3 mei 2025 11:06 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
200g carbs per uur. 😂 😂 😂 Doet Blummenfelt dan 500? @:DeeBee
Ik had gisteren 1 Twix in 3 uurquote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:38 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Achterlijke hoeveelheden
Probeerde laatst 100 per uur en dat is al gekkenwerk
Ze kunnen zich beter op Cofidis richten, maar die hebben met een miljoen koersen in Frankrijk ook een groot voordeel.quote:Op zondag 4 mei 2025 12:28 schreef Faraday01 het volgende:
Nog 671 punten verschil en dan moet Romandie nog komen
Als je dan ziet wat Lotto er uit haalt, 19e met Henri Vandenabeele...quote:Op zondag 4 mei 2025 12:28 schreef Faraday01 het volgende:
Nog 671 punten verschil en dan moet Romandie nog komen
Lotto staat 7500 punten voor op de streep, die zijn veiligquote:Op zondag 4 mei 2025 12:49 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Als je dan ziet wat Lotto er uit haalt, 19e met Henri Vandenabeele...
Eens, maar wie moeten de punten gaan scoren. Van Uden komt ook niet vooruit in de sprint. Onley valt in zijn tweede blok niet mee dus dan heb je alleen nog Poole en Bardet voor de komende 4-6 weken.quote:Op zondag 4 mei 2025 12:42 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ze kunnen zich beter op Cofidis richten, maar die hebben met een miljoen koersen in Frankrijk ook een groot voordeel.
Dit jaar wel inderdaad, maar gaat meer over huidige niveau van de ploeg.quote:Op zondag 4 mei 2025 12:51 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Lotto staat 7500 punten voor op de streep, die zijn veilig
Ze gaan het niet halen. Tenzij ze ineens een wederopstanding beleven in een grote ronde zoals met VDB580 en Bardet vorig jaar in de Tour, maar ik zie t somber voor ze in.quote:Op zondag 4 mei 2025 12:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Eens, maar wie moeten de punten gaan scoren. Van Uden komt ook niet vooruit in de sprint. Onley valt in zijn tweede blok niet mee dus dan heb je alleen nog Poole en Bardet voor de komende 4-6 weken.
Het lijkt mij ook niet dat ze gaan halen.quote:Op zondag 4 mei 2025 12:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Eens, maar wie moeten de punten gaan scoren. Van Uden komt ook niet vooruit in de sprint. Onley valt in zijn tweede blok niet mee dus dan heb je alleen nog Poole en Bardet voor de komende 4-6 weken.
Alleen Ide Schelling kan er nog steeds niks van.quote:Op zondag 4 mei 2025 16:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Max Kanter bij het huidige Astana zelfs wat van. Dit loopt echt de spuigaten uit.
Haoyu Su ook niet echt.quote:Op zondag 4 mei 2025 16:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Alleen Ide Schelling kan er nog steeds niks van.
Zou een mooi duo met Marco Frigo zijn.quote:Op zondag 4 mei 2025 16:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Max Kanter klinkt als een typetje.
Ach, Sep.quote:Op zondag 4 mei 2025 17:03 schreef wimderon het volgende:
Tevens hoorde ik bij de afsluiting dat José last minute ingevlogen was als co-commentator. Dus maar even teruggekeken en gehoord dat Sep voorzien was, maar ziek is moeten afhaken
quote:Op zondag 4 mei 2025 19:36 schreef Felagund het volgende:
Vino kent geen schaamte en heeft alle voorraden uit de kast gehaald?
Vooral Uran Uran Uran moet zich diep schamen na deze schertsvertoning.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jij denkt dat deze man schaamte kent?
Uran Uran Uran Uran Uran Uran heeft na die Olympische Spelen een heel dorp in Colombia van elektriciteit kunnen voorzien.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vooral Uran Uran Uran moet zich diep schamen na deze schertsvertoning.
Nee, was een beetje een retorische vraag. Al is het volstoppen van anderen misschien nog een stap verder dan de boel zelf te besodemieteren.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jij denkt dat deze man schaamte kent?
Kan niet lang duren voor ze Astana weer gaan saboteren uit jaloezie!quote:Alexandr Vinokourov has protested his innocence after he tested positive for blood doping, although he will not attempt to regain his place in the Tour de France.
Vinokourov's team Astana withdrew from the Tour following the pre-race favourite's positive test. The Kazakh rider, who won Saturday's stage 13 time-trial and Monday's stage 15, reportedly had two different kinds of blood globules, which indicates he received a blood transfusion from someone of a compatible group.
But today he insisted he has done nothing wrong. "It's a mistake. I never doped, that's not the way I see my profession," he said. "I think it's a mistake in part due to my crash. I have spoken to the team doctors who had a hypothesis that there was an enormous amount of blood in my thighs, which could have led to my positive test."
Vinokourov also claimed he and his team have been victimised. "It's been going on for months and today they're managing to demolish me. The setting-up of our team made a lot of people jealous and now we're paying the price. It's a shame to leave the Tour this way, but I don't want to waste time in proving my innocence."
Een goede ploeg, waar het nu eindelijk eens uitkomt.quote:
Denk wel dat hij goed werk verricht, maar dit zal niet allemaal op zijn conto bij te schrijven zijn. Daarvoor is dat veel te snel.quote:
Een renner die bergop sterft aan een hartaanval en dan, met z'n lul uit z'n broek, nog 12 kilometer (zo dood als een pier) daalt zonder te vallen en zonder dat iemand wat merkt?quote:Op maandag 5 mei 2025 13:46 schreef Makamba_ het volgende:
HBO schotelde mij zojuist tour de pharmacy voor. Is dit echt gebeurd?
Toch zonde.quote:Op maandag 5 mei 2025 15:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een renner die bergop sterft aan een hartaanval en dan, met z'n lul uit z'n broek, nog 12 kilometer (zo dood als een pier) daalt zonder te vallen en zonder dat iemand wat merkt?
Nee. Dat is uiteraard niet echt gebeurd.
quote:In een juniorenwedstrijd waar Francis Van Mechelen -de vader van wielrenner Vlad Van Mechelen- als ploegleider actief is, deed zich een onwaarschijnlijk tafereel voor vlak voor de finish. Een voetganger met een boodschappentasje stak doodgemoedereerd de weg over en bracht een renner van de ploeg van Francis Van Mechelen ten val. Volgens de Belgische ploegleider hadden de vrijwilligers die moesten instaan voor de veiligheid geen fluitjes en konden ze de voetganger niet waarschuwen.
Het incident deed zich zaterdag voor in La Coupe du President de la Ville de Grudziądz, een juniorenwedstrijd in Polen, waar Francis Van Mechelen actief is met zijn ploeg Cannibal B Victorious. “Dit gebeurde vandaag met onze sprinttrein, 350 meter voor de finish: een voetganger steekt de weg over en brengt onze renner ten val. De organisatie gaf de vrijwilligers geen fluitjes, zodat zij niet konden reageren”, schrijft onze landgenoot op Facebook.
“Onze renner Mikołaj Legieć is oké, maar we zouden de etappe gewonnen hebben zonder dit voorval. We staan nog steeds in het geel, maar door dit ongeluk hebben we de bonificatieseconden gemist.”
“Na drie etappes ben ik verbaasd dat er niet meer ongelukken zijn gebeurd, het lijkt wel alsof we dertig jaar terug in de tijd zijn, er gelden andere regels hier! In Centraal-Europa zou een UCI-wedstrijd nooit op deze manier mogen worden georganiseerd.”
Die had ik niet zien aankomen. Leek net zijn carrière weer nieuw leven ingeblazen te hebben bij Ineos.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:10 schreef TheArt het volgende:
Ewan beëindigt per direct zijn carrière.
[ x ]
Klinkt alsof het winnen van koersen (wat hij bij Ineos wel weer deed) dat gevoel niet echt veranderde.. al is het dan alsnog een flinke stap om meteen je carrière te beëindigen (op je 30e met waarschijnlijk financieel nog een prima contract)quote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:28 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Die had ik niet zien aankomen. Leek net zijn carrière weer nieuw leven ingeblazen te hebben bij Ineos.
Dat heb ik gemist.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die zou naar Ineos gaan tot ze de kans kregen om Ewan te halen
Martijntje Tusveld bakt er in het continentale circuit al niks van. Dus dat zou bij INEOS ook ellende zijn geworden.quote:
Motivatie weg is motivatie weg. Dat kan nu eenmaal. Pure sprinter ook, dus dan gaat het na je dertigste vaak nog hard achteruit ook allemaal.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:47 schreef Momo het volgende:
Huh juist net nu bij weer aan boord was bij INEOS en een race won?
Dezelfde leeftijd als Wout en Mathieu.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:10 schreef TheArt het volgende:
Ewan beëindigt per direct zijn carrière.
[ x ]
Veel beter dan WWW, en ook een stuk rustiger.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:37 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Jep, elke maandagavond met Hidde en Jip over de voorbije wielerweek.
Die Hidde is ook veel te veel in zichzelf gaan gelovenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:37 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Jep, elke maandagavond met Hidde en Jip over de voorbije wielerweek.
Aldus Brennan. Dan zijn ze straks van Kooij af, krijgen ze de volgende sprinter die graag naar de Tour wil!quote:"The Tour of Flanders. And a stage in the Tour de France, specifically the one in 2027, with the Grand Départ in the UK," he answered when asked about his dream races. "I haven't told the team that they must definitely include me in the selection, but I have indicated that it is one of my big goals.
"I want to work towards that, without putting pressure on myself. If I don't make it, I'll be OK with that, too."
Die kan toch prima de plek van Laporte of zelfs van Aert innemen tegen die tijd? Brennan is qua potentie ook wel iets multifunctioneler dan Kooij. Zijn positionering is fenomenaal, dus je hebt ook geen sprinttrein nodig. Sterker nog, als je Vingegaard in zijn wiel zet tot 3km voor de streep zit je altijd goed.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 19:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Aldus Brennan. Dan zijn ze straks van Kooij af, krijgen ze de volgende sprinter die graag naar de Tour wil!
Hij zou qua type wel beter passen dan Kooij jaquote:Op dinsdag 6 mei 2025 19:32 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Die kan toch prima de plek van Laporte of zelfs van Aert innemen tegen die tijd? Brennan is qua potentie ook wel iets multifunctioneler dan Kooij. Zijn positionering is fenomenaal, dus je hebt ook geen sprinttrein nodig. Sterker nog, als je Vingegaard in zijn wiel zet tot 3km voor de streep zit je altijd goed.
Wielerclub Wattage, bedoel je? Daar ben ik ook geen enorme fan van, en dat is best bijzonder omdat ik Bakelants, Boonen en Uytterhoeven interessante persoonlijkheden vind. Maar het schijtlollige concept met publiek, speciaalbier, flauwe liedjes en 'sterke verhalen' heeft ervoor gezorgd dat ik zo goed als ben afgehaakt.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:38 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Veel beter dan WWW, en ook een stuk rustiger.
Welke masochisten gaan daar naar luisterenquote:Op woensdag 7 mei 2025 12:47 schreef AllesKaputt het volgende:
Voor alle fans: Roksaane wordt de nieuwe co-host van In het Wiel.
quote:"Toen raakte ik eerst in discussie met de verzorger. Vervolgens had ik een discussie met de diëtist op afstand. En toen hadden we een videocall met een hele groep. Zat ik als een van de beste wielrenners in een call te smeken of ik alsjeblieft een kiwi mochten eten in plaats van een appel."
Deze anekdote speelt ook een belangrijke rol in zijn theatercollege waarmee hij het land rondtrekt.quote:Op woensdag 7 mei 2025 12:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Tom Dumoulin moest smeken om kiwi in plaats van appel te mogen eten
[..]![]()
Nee joh. Dan bij Movistar of zo. Dat had wel een geinige synergie kunnen zijn.quote:Op woensdag 7 mei 2025 13:14 schreef Halcon het volgende:
Tommetje had beter bij Cofidis of Lotto of zo kunnen tekenen.
Wel positief dat die discount-Wilfred Genee er mee kapt, waarom zijn zoveel van die podcasttypes van die onuitstaanbare typetjes?quote:Op woensdag 7 mei 2025 12:50 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Welke masochisten gaan daar naar luisteren
Crackie Thijs en Hidde zijn soms al niet te harden, maar ze kunnen beter kappen met die shit bij het AD als ze Roks als de vervanger opstellen
Op welke discount-Genee doel je?quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:07 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Wel positief dat die discount-Wilfred Genee er mee kapt, waarom zijn zoveel van die podcasttypes van die onuitstaanbare typetjes?
Vind je die zo vervelend? Doet het bij de voetbalpodcast prima.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:44 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Die presentator die het had overgenomen, Etienne Verhoeff.
Ik vind het een beetje een zuiger, toch? Hè? Ja hè? Toch?quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Vind je die zo vervelend? Doet het bij de voetbalpodcast prima.
Ik heb volgens mij nog twee afleveringen na het stoppen van Thijs/Hidde beluisterd, ik vond het niet slecht maar ook weinig meerwaarde hebben. Met Rox erbij haak ik helemaal af.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:52 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een zuiger, toch? Hè? Ja hè? Toch?
En hij eindigt zijn zinnen soms met een rare grom. Ik ga hem niet missen. Maar als Roksaane aanschuift, luister ik sowieso niet.
Alle ballen op Brennan volgend jaarquote:Op woensdag 7 mei 2025 21:06 schreef Pistolero het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Wederom mokertjehard gelachen. Wat een ploeg jongens, wat een ploeg.
Waar zijn de hoogtepunten?quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:06 schreef Pistolero het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Wederom mokertjehard gelachen. Wat een ploeg jongens, wat een ploeg.
Ik krijg hier Durex reclame, maar dat zal wel aan mij liggen.quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:02 schreef TargaFlorio het volgende:
PCS lijkt FOK wel met die irritante reclame banners.
Zoek je met regelmaat op importbruiden?quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik krijg hier Durex reclame, maar dat zal wel aan mij liggen.
Gezocht op Michel Pollentier?quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:48 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Zoek je met regelmaat op importbruiden?
Het wordt steeds erger ja.quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Abootje nemen, nergens last van.quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Je gaat toch niet onironisch een abootje nemen voor een paar fietsuitslagenquote:
Ik bedoel dan FOK! natuurlijkquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je gaat toch niet onironisch een abootje nemen voor een paar fietsuitslagen
Typfoutje op Durrës?quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik krijg hier Durex reclame, maar dat zal wel aan mij liggen.
Vorig jaar schroeide hij natuurlijk ook al.quote:
Ik denk dat ik hem nog eerder zou steunen dan Danny. Al is het wel een duivels dilemma.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:06 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik bedoel dan FOK! natuurlijk
Camperstefan gaan we uiteraard niet sponsoren inderdaad.
Ze wist zelfs niet meer waar de finishlijn wasquote:Op donderdag 8 mei 2025 18:17 schreef wimderon het volgende:
Wat een sprint van Askey.
Schreeuwende José die het overzicht totaal kwijt was
En weer een crosser!quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
Weer een tiener die gelijk levert, Sparfel.
quote:
Ja.quote:Op zondag 29 december 2024 14:52 schreef Koffieplanter het volgende:
Sparfel heeft echt reuzensprongen gemaakt deze winter, verwacht er veel van dit aanstaande kalenderjaar.
Vandaag had ze geen idee wie de Groupama was die aanviel in de laatste kilometer, terwijl je toch heel erg je best moet doen om Askey niet te herkennen.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 05:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze wist zelfs niet meer waar de finishlijn was![]()
Dan betaal je voor HBO Max en krijg je zo'n gillende keukenmeid die wat aan het hobbyen is als verslaggeefster.
Een Waal, dus vlak Lotto en Intermarche niet uit.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:32 schreef wimderon het volgende:
Johan Meens is druk bezig een langjarig Cofidis-contract bij elkaar te fietsen.
Gouden kans voor Lan....quote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
De Spanjaarden gaan dit jaar op hun nationaal kampioenschap een klimtijdrit naar de Sierra Nevada afwerken.
Wegrit in en rond Granada, dus dat zal ook flink zwaar worden.
Scheelt dat hij de trui toch niet wil.quote:
Hier in Nederland wordt je gruwelijk nat van het zweet als je beweegtquote:
Total gaat in principe nog minimaal een jaar door met waarschijnlijk een dochteronderneming van Total.quote:Op zondag 11 mei 2025 13:27 schreef Marcoss het volgende:
[ x ]
Als dan Total zelf stopt en ook Arkea stopt, blijft er weinig over.. (kans wel groter op een wildcard voor Tietema in de Tour)
quote:De kans is klein dat Remco Evenepoel zal kunnen beschikken over Mikel Landa in zijn zoektocht naar een eerste Tour-triomf. De Bask viel zwaar in de eerste rit van de Giro en zal een tijdje aan zijn bed gekluisterd zijn met een rugblessure.
Landa werd afgevoerd naar een ziekenhuis in de Albanese hoofdstad Tirana en van daaruit met een medische vlucht richting Bilbao. Een CT-scan bracht aan het licht dat de Bask een stabiele breuk heeft opgelopen van de Th 11 wervel, een borstwervel. Door die breuk zal de 35-jarige Landa volgens zijn ploeg “langere tijd in een stabiele liggende positie moeten blijven”.
De breuk betekent niet alleen een zware klap voor Landa zelf, die van de Giro een persoonlijk hoofddoel had gemaakt, maar lijkt ook donkere wolken te doen hangen boven de Ronde van Frankrijk van juli. De Baskische klimgeit is een cruciale pion in de voorlopige Tourselectie van Soudal Quick-Step rond kopman Remco Evenepoel.
“Het zal rusten zijn”, aldus ploegdokter Toon Cruyt voor de derde etappe zondag. “Binnen een week of drie, vier een CT-scan laten doen om te kijken of het goed geneest. Het is wel stabiel, maar we moeten zien of er voldoende botvorming is. Dan zal hij weer kunnen bewegen, maar nog niet op zijn fiets. Hij is op zijn achterwerk gevallen en heeft daardoor een breuk opgelopen, het is niet dat er zenuwen zijn uitgevallen. Nu met het liggen, doe het wel pijn aan zijn bekken. Hij draagt ook een korset voor zijn borst, dat zal zo’n vier weken duren. Zo lang moet hij ook platliggen, buiten om naar het toilet te gaan.”
Er wordt wel verwacht dat Landa terug zal kunnen keren in het peloton. “Dat zal goed herstellen”, klinkt het. “Er is niets van neurologische weerslag. Die wervel zal een beetje kleiner zijn, maar dat is geen probleem. Hij gaat niet scheef lopen. Hij is ook goed verzorgd. Het was wat chaotisch, maar een dokter van de organisatie was Albanees en dat heeft geholpen. In de mate van het mogelijk is alles goed verlopen. Nu, Mikel is waarschijnlijk out voor de Tour. Je weet het nooit natuurlijk, maar normaal wel. Hoe lang is het nog, acht of negen weken? Als hij tegen dan al kan fietsen… Dus conditioneel zal hij nooit top genoeg zijn. Dus ik denk niet dat hij erbij zal zijn. Hoe hij zelf was? De eerste dag was hij mentaal niet zo goed, maar het is aan het beteren. Hij was al plannen aan het maken voor de rest van het seizoen.”
Er zullen dan wel een aantal Pro Tour-ploegen duiken op de enorme voorraad Franse renners die beschikbaar komt als Arkea en Total ermee zouden kappen.quote:Op zondag 11 mei 2025 13:27 schreef Marcoss het volgende:
[ x ]
Als dan Total zelf stopt en ook Arkea stopt, blijft er weinig over.. (kans wel groter op een wildcard voor Tietema in de Tour)
Mja, lullig voor die renner en slecht van die motard natuurlijk, maar wat moet je er aan doen? De winnaar kan er ook niks aan doen, dus om hem nu zijn overwinning te ontnemen, is ook onzin.quote:Op zondag 11 mei 2025 15:03 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.hln.be/wielre(...)-de-remmen~a79b73e8/
Haha, heerlijk al die druktemakers na afloop!
Voor heel die ploeg pakt dat eigenlijk wel goed uit.quote:Op zondag 11 mei 2025 16:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Toch wel weer lekker in vorm de laatste tijd. Voor hem heel goed dat Cav weg is.
Geeft wel een mooi gevoel van snelheid op die technische stroken.quote:Op zondag 11 mei 2025 16:28 schreef Mykonos het volgende:
Motor zit hele tijd veel te dicht op de koploper
Eens, maar ook een paar keer dat renners moeten remmen in bochten op de ribinou door die motor, met deze omstandigheden linke boelquote:Op zondag 11 mei 2025 16:35 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Geeft wel een mooi gevoel van snelheid op die technische stroken.
Jep, verdiende winnaarquote:Op zondag 11 mei 2025 16:56 schreef Immerdebestebob het volgende:
Tronchon mag wel winnen neem ik aan?
Nog 50 puntjes inlopen in de sjiero vandaag en het is al gedaan voor Picnicquote:Op zondag 11 mei 2025 17:03 schreef Halcon het volgende:
Kaas Bol toch weer 70 punten gepakt voor Vino.
Buiten Aranburu (die z’n vorm in Baskenland achter heeft gelaten) is het kwalitatief ook wel heel matig daarquote:Op zondag 11 mei 2025 17:07 schreef Halcon het volgende:
Heeft Picnic nog geluk dat Cofidis er zelfs in eigen land niks van bakt.
Fretin gaat dinsdag iedereen de moeder schroeien.quote:Op zondag 11 mei 2025 17:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Buiten Aranburu (die z’n vorm in Baskenland achter heeft gelaten) is het kwalitatief ook wel heel matig daar
Misschien is hij weer een paar kilo afgevallen.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:25 schreef wimderon het volgende:
Abrahamsen heeft volgens mij een heel boekwerk ontvangen van de UCI.
quote:Op zondag 11 mei 2025 22:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Misschien is hij weer een paar kilo afgevallen.
Alleen al daarom moeten ze stoppen met starts van een GT op vrijdagquote:Op maandag 12 mei 2025 11:15 schreef Koffieplanter het volgende:
0 (nul) koersen vandaag. Heeft het leven nog wel zin?
Dat trucje is inmiddels toch al heel vaak gedaan?quote:Op maandag 12 mei 2025 20:18 schreef skysherrif het volgende:
Is duinkerken nu echt opgesplitst in meerdere wedstrijden zodat ze aantrekkelijker zijn voor UCI punten?
Vergeef me mijn gebrek aan kennis, maar waren dat allemaal eerder ook wedstrijden die samen waren en daarna letterlijk werden opgesplitst?quote:Op maandag 12 mei 2025 20:47 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat trucje is inmiddels toch al heel vaak gedaan?
Muscat Classic in Oman, Figuera Classic in Portugal, eerder al de Great Cadel Evans Great Ocean Great Road Race (oid).
Nee, ik bedoel het creëren van een "classic" eendagswedstrijd vlak voor of na een bestaande rittenkoers.quote:Op maandag 12 mei 2025 20:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Vergeef me mijn gebrek aan kennis, maar waren dat allemaal eerder ook wedstrijden die samen waren en daarna letterlijk werden opgesplitst?
En zelfs na dit trucje duurt de Vierdaagse nog steeds geen vier dagen.quote:Op maandag 12 mei 2025 20:47 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat trucje is inmiddels toch al heel vaak gedaan?
Muscat Classic in Oman, Figueira Classic in Portugal, eerder al de Great Cadel Evans Great Ocean Great Road Race (oid).
Of het ingekort is maakt mij niet zoveel uit. Het is overduidelijk allemaal met het doel om meer ploegen en/of betere renners naar je koers (nu dus koersen) te halen omdat er op deze manier meer UCI punten te verdelen zijn.quote:Op maandag 12 mei 2025 20:58 schreef Halcon het volgende:
In Oman is precies hetzelfde gebeurd. Wat nu de Muscat Classic heet was onderdeel van de Ronde van Oman. Die is met één dag ingekort en Muscat Classic is een aparte wedstrijd geworden.
Die Cadel Evans wedstrijd was ooit een afscheidswedstrijd voor Cadel Evans. Daarna vrij snel WT geworden, vast wel om te combineren met Down Under. Omdat het WT is, krijgen ze toch alle WT ploegen aan het vertrek.
Ronde van de Algarve is ook niet ingekort. Figueira Classic is er echt bij gekomen.
In Nederland doen ze precies het omgekeerde. Daar gaan losse wedstrijden een etappekoers in, zoals de Ster van Zwolle en de Ronde van Limburg.
Een saaie show, of ligt het aan mij?quote:Op maandag 12 mei 2025 21:45 schreef Mansjester het volgende:
In de Waaier was in de eerste paar weken toch ook op Eurosport op tv te zien op maandag? Nu alleen nog op YouTube.
Ja dat ook welquote:Op maandag 12 mei 2025 22:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Een saaie show, of ligt het aan mij?
Het is niet echt een show maar een soort verkapte podcast die ze ook op tv willen uitzenden, wat natuurlijk een stuk minder werkt.quote:Op maandag 12 mei 2025 22:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik heb dat sowieso een beetje met het oeverloze gelul over wielrennnen. Na de Giro etappe van zondag had ik de tv nog ff aan laten staan en hoe er tot in den treure geanalyseerd kan worden over een sprintritje gewonnen door Mads Pedersen…quote:Op maandag 12 mei 2025 22:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Maar Eddy is 25e op de lijst van punten volgens mijquote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:18 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
De revival is ingezet.
Ze maken het me ook wel heel makkelijk met hun eindeloze aaneenschakeling van wanprestaties.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:17 schreef Marcoss het volgende:
Ik zag dat Pistolero hier had gepost en wist dat het enkel over Visma kon gaan
Nog zo'n uitslag en hij staat in de subtop.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:19 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar Eddy is 25e op de lijst van punten volgens mij
Met dank aan zijn ontzettende knakenploeg. De laatste vijf kilometer zat er niemand in zijn buurt en moest hij alles alleen doen. Schoof in z'n eentje op van halverwege het peloton zo'n beetje, maar de koers was net wat te kort om nog helemaal vooraan te komen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bini weer mokerslecht gepositioneerd.
Fenomenaal dat hij hier nog tweedes weet te worden ja.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Met dank aan zijn ontzettende knakenploeg. De laatste vijf kilometer zat er niemand in zijn buurt en moest hij alles alleen doen. Schoof in z'n eentje op van halverwege het peloton zo'n beetje, maar de koers was net wat te kort om nog helemaal vooraan te komen.
Het positieve is dat hij wel weer over zijn snelheid lijkt te beschikken.
Pistolero = Groenen?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:17 schreef Marcoss het volgende:
Ik zag dat Pistolero hier had gepost en wist dat het enkel over Visma kon gaan
Oomen is na de Giro er nu ook afgehaald voor Hongarije, die mag bijna nergens starten en zal daar toch inmiddels flink van balen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:42 schreef wimderon het volgende:
Met deze startlijst zit een nieuwe 1-2 voor Astana er wel weer in in Hongarije.
Mollema had er ook wel kunnen starten met zijn 'Giro-benen'.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:07 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Oomen is na de Giro er nu ook afgehaald voor Hongarije, die mag bijna nergens starten en zal daar toch inmiddels flink van balen.
Item over Wout?quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:46 schreef Idisrom het volgende:
Het team van Arjen Lubach heeft dit forum de laatste tijd afgestruind.
Ik herkende alle beeldenquote:Op woensdag 14 mei 2025 09:46 schreef Idisrom het volgende:
Het team van Arjen Lubach heeft dit forum de laatste tijd afgestruind.
Allemaal wakker gelegen van Mathieu?quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:54 schreef Faraday01 het volgende:
Trivia vraagje voor de kenners hier: Wat hebben Wout van Aert, Adrie van der Poel en Rolf Wolfshohl met elkaar gemeen?
Als je iemand van het leven wil beroven, gebruik dan altijd je auto.quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
Rohan Dennis krijgt alleen een voorwaardelijke celstraf.
haha, dat is niet wat ik bedoel.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:57 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Allemaal wakker gelegen van Mathieu?
Alle drie WK met veldrijden.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:54 schreef Faraday01 het volgende:
Trivia vraagje voor de kenners hier: Wat hebben Wout van Aert, Adrie van der Poel en Rolf Wolfshohl met elkaar gemeen?
Wat Mathieu deed in het hotel, scheen dus erger te zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
Rohan Dennis krijgt alleen een voorwaardelijke celstraf.
Je zit in de buurt. Dit is een van de weinige 'records' die Wout heeft, namelijk het meeste aantal zilveren medailles op het wk cross. Alle 3 hebben 5 tweede plaatsen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:01 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Alle drie WK met veldrijden.
En alle drie wel eens een etappe in de TdF gewonnen.
Van Wolfshohl weet ik het niet, maar de andere twee hebben wel met een De Bie gefietst.
Je zou bijna zeggen dat Wout vaak tweede wordt...quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:18 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Je zit in de buurt. Dit is een van de weinige 'records' die Wout heeft, namelijk het meeste aantal zilveren medailles op het wk cross. Alle 3 hebben 5 tweede plaatsen.
Lachwekkende 'leadout' wel weer, hij moest alles zelf doen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:15 schreef Mansjester het volgende:
Zingle en VLAB snoeren mondjes
@:Pistolero
Lijkt me niet dat dat bewust was. Welsford was het wiel al een tijdje kwijt en zat in positie 15 ofzo en Van Poppel kreeg een gat doordat die van UAE het wiel niet kon houden. Hij had het wel snel door.quote:
Dat Zingle in Franse pro en .1 koersjes kan winnen wisten we al wel. Nu ook maar eens wat laten zien in een WT-koers.quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:15 schreef Mansjester het volgende:
Zingle en VLAB snoeren mondjes
@:Pistolero
Het is toch te hopen dat ie volgend jaar een fatsoenlijke sprinter heeft.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:08 schreef wimderon het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat dat bewust was. Welsford was het wiel al een tijdje kwijt en zat in positie 15 ofzo en Van Poppel kreeg een gat doordat die van UAE het wiel niet kon houden. Hij had het wel snel door.
quote:In de Ronde van Hongarije heeft vandaag een massale valpartij plaatsgevonden. Op 123 kilometer van de streep ging het aan de rechterkant van de weg ineens mis, waarna tientallen renners onderuit gingen. Over de hele breedte van de weg werd er gevallen en verschillende renners kwamen in de greppel naast de weg terecht.
picturepicture
Het is voorlopig nog niet duidelijk hoe groot de schade precies is in het peloton. De wielerwebsite Pro Cycling Stats en de organistie spreken van een crash van 30 renners, maar het zouden er nog meer kunnen zijn. Enkele bekende namen die tegen het asfalt gingen, zijn Alex Kirsch en Sam Welsford.
Welsford is inmiddels naar het ziekenhuis gebracht. Ook Ryan Mullen, Frederik Wandahl, Rainer Kepplinger en Pablo Torres moesten de koers verlaten om zich te laten onderzoeken in het ziekenhuis.
Dit kan toch nietquote:Op donderdag 15 mei 2025 14:32 schreef TheArt het volgende:
Welsford, Mullen, Wandahl, Kepplinger (Red Bull) en Torres (UAE) zijn afgevoerd naar het ziekenhuis.
[ x ]
Weet hij in ieder geval voor wie hij moet rijdenquote:
Kepplinger rijdt voor Bahrein overigensquote:Op donderdag 15 mei 2025 14:32 schreef TheArt het volgende:
Welsford, Mullen, Wandahl, Kepplinger (Red Bull) en Torres (UAE) zijn afgevoerd naar het ziekenhuis.
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |