abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 mei 2025 @ 23:30:42 #101
163650 Greys
pi_217553009
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 23:25 schreef grazz het volgende:
In dit interview vertelt Seppe dat de backstage area is aangepast voor de artiesten om niet continue in the picture te moeten staan. De artiest kan zelf aangeven of het even met rust gelaten wil worden of in is voor een foto en meer. Er zijn ruimtes met blauwe en oranje tapijten. Het blauwe gedeelte van de arena staat voor disconnected. Hier mogen geen foto's genomen worden. In het oranje deel ben je als artiest wel connected wat betekent dat je ermee instemt dat men hier foto's van je mag nemen en interviews mag afnemen.

Vanaf 05:53

Bekijk deze YouTube-video
Jep.
Alles wat o.a. Joost (en eerder S10) graag wilden zeg maar. :X Gelukkig is het er nu. Maar wel een jaar of wat te laat.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217557683
70 oud-deelnemers hebben Martin Österdahl op Marktplaats gezet een petitie getekend dat Israël niet mee moet doen.

twitter
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator dinsdag 6 mei 2025 @ 15:05:10 #103
375570 crew  Cyan9
pi_217557790
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 14:49 schreef Fred_B het volgende:
70 oud-deelnemers hebben Martin Österdahl op Marktplaats gezet een petitie getekend dat Israël niet mee moet doen.

[ x ]
Dat lijkt me voor dit jaar wat aan de late kant. |:)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_217557813
quote:

[ x ]
Droeftoeters. Jammer, vond Dadi best leuk. Streep erdoorheen.
pi_217557835
Met alle respect, dat zijn nou niet de grootste en bekendste namen die ooit hebben meegedaan. Ik denk dat daarom maar weinig gaat doen. Alleen Dadi en Salvador Sobral zijn hier de 'grote namen'. Misschien dat Dadi dit jaar gevraagd is voor een interval maar dat hij om deze redenen bedankt heeft.
pi_217558196
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 15:05 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dat lijkt me voor dit jaar wat aan de late kant. |:)
Hoezo laat? Je kunt zomaar van het ene moment op het andere een deelnemer diskwalificeren hebben we vorig jaar gezien.... En er dan later een reden bij verzinnen....

Aanvulling: Als de Israëlische delegatie ook maar één voet scheef zet achter de schermen, mogen ze wat mij betreft 6 uur lang worden opgesloten in hun kleedkamer en dan zonder pardon naar Gaza huis worden gestuurd.

[ Bericht 14% gewijzigd door Aadrianus op 06-05-2025 16:13:42 ]
pi_217558267
Ik wil uitsluiting van oud-deelnemers op het songfestival.
pi_217558339
quote:

[ x ]
Interessant wel de manier waarop het wordt verwoord. Het richt zich namelijk niet alleen op KAN als overheidsvehicel maar ook op de misdragingen van de Israelische delegatie in eerdere jaren. Je zou zeggen dat de EBU dan nu maatregelen zou moeten nemen als het weer gebeurt :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 mei 2025 @ 16:14:48 #109
163650 Greys
pi_217558409
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Interessant wel de manier waarop het wordt verwoord. Het richt zich namelijk niet alleen op KAN als overheidsvehicel maar ook op de misdragingen van de Israelische delegatie in eerdere jaren. Je zou zeggen dat de EBU dan nu maatregelen zou moeten nemen als het weer gebeurt :+
Ja, dit stukkie:

quote:
Rather than acknowledging the widespread criticism and reflecting on its own failures, the EBU responded by doubling down — granting total impunity to the Israeli delegation while repressing other artists and delegations, making the 2024 edition the most politicized, chaotic and unpleasant in the competition’s history.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217558441
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:14 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja, dit stukkie:
[..]

Yup en op basis van de code of coduct zou men nu dus moeten ingrijpen als Keren Peles of iemand anders weer eens meent anderen ongevraagd te moeten filmen of lastig vallen :P
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 mei 2025 @ 16:16:48 #111
163650 Greys
pi_217558450
Er staan wel maar van heel weinig landen namen in die lijst. Alsof ze het alleen daar verspreid hebben om te tekenen. Had meer indruk gemaakt op de EBU als er mensen uit veel meer landen op hadden gestaan ben ik bang.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 mei 2025 @ 16:17:16 #112
163650 Greys
pi_217558453
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:16 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Yup en op basis van de code of coduct zou men nu dus moeten ingrijpen als Keren Peles of iemand anders weer eens meent anderen ongevraagd te moeten filmen of lastig vallen :P
True. Ben echt reuze benieuwd of dat gaat gebeuren. Voor de deelnemers hoop ik heel erg dat ze zich gedraagt. Want dat bracht zo veel ellende.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217558555
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:17 schreef Greys het volgende:

[..]
True. Ben echt reuze benieuwd of dat gaat gebeuren. Voor de deelnemers hoop ik heel erg dat ze zich gedraagt. Want dat bracht zo veel ellende.
Als het iemand uit Israël, Zweden of een BIG5-land is, gaan ze er drie dagen over vergaderen en wordt er op zaterdagmiddag om 17 uur iemand uit de delegatie gezet. Indien het een ander land betreft gaan ze zonder twijfel een voorbeeld stellen en streng straffen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 mei 2025 @ 16:26:22 #114
163650 Greys
pi_217558600
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:24 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Als het iemand uit Israël, Zweden of een BIG5-land is, gaan ze er drie dagen over vergaderen en wordt er op zaterdagmiddag om 17 uur iemand uit de delegatie gezet. Indien het een ander land betreft gaan ze zonder twijfel een voorbeeld stellen en streng straffen.
Ik vind je nóg optimistisch met zaterdag 17 uur. Dat wordt zondag hoor.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 mei 2025 @ 16:28:30 #115
163650 Greys
pi_217558643
Ik ben het eens met de strekking van de brief, maar om dit nou maaaaaanden nadat de deelname van Israël al is bevestigd te doen terwijl de repetities al begonnen zijn is wel rijkelijk laat ja. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217558756
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:16 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Die walgelijke trut zou na vorig jaar al niet eens welkom moeten zijn.
pi_217558835
De EBU verzint wel een smoes om die delegatie overal mee weg te laten komen. Met al die klachten van vorig jaar is toch ook niets gedaan? Die vrouw is er nu gewoon weer. Rusland werd ook pas uitgesloten van deelname toen meerdere omroepen zich dreigden terug te trekken, denk dat dat nu ook het enige zou zijn wat zou werken bij Israël. Alleen doen omroepen dat niet.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 mei 2025 @ 17:02:42 #118
163650 Greys
pi_217558945
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:41 schreef Em31 het volgende:

[..]
Die walgelijke trut zou na vorig jaar al niet eens welkom moeten zijn.
Ja dat.
Maar ja, ze is wéér de songwriter. :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 6 mei 2025 @ 17:27:03 #119
375570 crew  Cyan9
pi_217559125
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 15:54 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Hoezo laat? Je kunt zomaar van het ene moment op het andere een deelnemer diskwalificeren hebben we vorig jaar gezien.... En er dan later een reden bij verzinnen....

Aanvulling: Als de Israëlische delegatie ook maar één voet scheef zet achter de schermen, mogen ze wat mij betreft 6 uur lang worden opgesloten in hun kleedkamer en dan zonder pardon naar Gaza huis worden gestuurd.

Een open brief vanuit oud-artiesten is wel ietsje anders dan een beslissing die vanuit de EBU zelf komt. Laten we nou niet doen alsof dit initiatief heel zwaar weegt.

Los van wat ik er verder van vind.
pi_217559153
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:28 schreef Greys het volgende:
Ik ben het eens met de strekking van de brief, maar om dit nou maaaaaanden nadat de deelname van Israël al is bevestigd te doen terwijl de repetities al begonnen zijn is wel rijkelijk laat ja. :@
Ik denk dat de laatste ontwikkelingen in Israël/Gaza bij heel veel mensen wel echt de laatste druppel is geweest.
pi_217559190
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 23:25 schreef grazz het volgende:
In dit interview vertelt Seppe dat de backstage area is aangepast voor de artiesten om niet continue in the picture te moeten staan. De artiest kan zelf aangeven of het even met rust gelaten wil worden of in is voor een foto en meer. Er zijn ruimtes met blauwe en oranje tapijten. Het blauwe gedeelte van de arena staat voor disconnected. Hier mogen geen foto's genomen worden. In het oranje deel ben je als artiest wel connected wat betekent dat je ermee instemt dat men hier foto's van je mag nemen en interviews mag afnemen.

Vanaf 05:53

Joost Klein-blauw en NL-oranje? Dat kan geen toeval zijn.
C’est Davie :o)
pi_217559205
Wel opvallend dat NullReferenceException uit naam van Nederland heeft getekend.
C’est Davie :o)
  dinsdag 6 mei 2025 @ 17:48:41 #123
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_217559258
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 22:27 schreef Momo het volgende:
Loreen covert Arcade, Nemo Satelites. Marina Satti Saudade Saudade. Krijgen we weer een cover en mix achtig iets?
En Sissal and Jørgen Olsen komen met een nieuwe versie van “Fly On The Wings Of Love”
Er zit wel iets aan te komen lijkt het.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_217560006
Martin Green in reactie op de petitie, via het AD:

quote:
Songfestivaldirecteur Martin Green zegt in een verklaring ‘de bezorgdheid en diepgewortelde meningen over het huidige conflict in het Midden-Oosten te begrijpen’. „De EBU is niet immuun voor wereldwijde gebeurtenissen, maar samen met onze leden is het onze rol om ervoor te zorgen dat het festival - in de kern - een universeel evenement blijft dat verbindingen, diversiteit en inclusie bevordert door middel van muziek”, aldus Green.

„We streven er allemaal naar om het Eurovisie Songfestival positief en inclusief te houden en om de wereld te laten zien zoals die zou kunnen zijn, in plaats van hoe die is. De EBU is een vereniging van publieke omroepen, geen regeringen, die allemaal in aanmerking komen om elk jaar deel te nemen aan het Eurovisie Songfestival als ze aan de vereiste voorwaarden voldoen. Het is niet onze taak om conflicten met elkaar te vergelijken”, vervolgt de verklaring.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 mei 2025 @ 19:17:38 #125
163650 Greys
pi_217560043
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]

"Het is niet onze taak om conflicten met elkaar te vergelijken".

Misschien beter toch maar eens wel doen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217560573
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:17 schreef Greys het volgende:

[..]
"Het is niet onze taak om conflicten met elkaar te vergelijken".

Misschien beter toch maar eens wel doen.
Ze leren echt niks van de voorgaande edities. Ze plakken her en der wat pleisters en hopen dat het wel goed komt. Maar kans is vrij aannemelijk dat ze wederom flink worden uitgefloten. Ben benieuwd of ze dan weer een klapbandje mee laten lopen en de microfoons in de zaal uitzetten...
pi_217560985
KAN's legitimiteit als omroep is sowieso al erg discutabel gezien het feit dat ze zeer openlijk zijn geweest over het willen gebruiken van het songfestival als propagandamiddel voor de Gaza oorlog. Dat had al gelijk een reden moeten zijn om i.i.g. dit jaar hun lidmaatschap op te zeggen. Dat ze het vorig jaar niet deden sta ik niet achter, maar kan ik vanuit een bepaald perspectief nog begrijpen omdat het ook heel veel backlash had kunnen veroorzaken.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 6 mei 2025 @ 21:36:33 #128
163650 Greys
pi_217561349
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 20:17 schreef nik4ever het volgende:

[..]
Ze leren echt niks van de voorgaande edities. Ze plakken her en der wat pleisters en hopen dat het wel goed komt. Maar kans is vrij aannemelijk dat ze wederom flink worden uitgefloten. Ben benieuwd of ze dan weer een klapbandje mee laten lopen en de microfoons in de zaal uitzetten...
Ze houden volgens mij nog steeds vol dat het geluid in de zaal voor tv niet is veranderd toen. :D De vele filmpjes vanuit de zaal lieten echter heel anders horen.

Als je het maar vaak genoeg hardop zegt wordt het misschien de waarheid?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter dinsdag 6 mei 2025 @ 21:55:17 #129
87554 Cee
Welluk?
pi_217561598
quote:
[..]

Het is ook systematisch het zelfde riedeltje bij welk tegenwoord dan ook, we moeten een bingokaart met de steekwoorden opstellen. _O-
  woensdag 7 mei 2025 @ 10:29:28 #130
478909 molloot200
alles muziek.
pi_217564737
Ook iolanda (Portugal vorig jaar) is een interval act.

What’s up met de random interval acts? _O-
pi_217565066
Mag ik een gokje doen waarom we zulke random intervals hebben? Vorig jaar ging het gerucht rond dat artiesten hadden Nee hadden gezegd omdat Israël mee doet. Sommigen artiesten hadden zelfs 2 weken van te voren afgezegd. Wat nou als dat dit jaar ook weer het geval is?
  woensdag 7 mei 2025 @ 11:36:10 #132
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217565106
quote:
„De EBU is niet immuun voor wereldwijde gebeurtenissen, maar samen met onze leden is het onze rol om ervoor te zorgen dat het festival - in de kern - een universeel evenement blijft dat verbindingen, diversiteit en inclusie bevordert door middel van muziek”, aldus Green.
Die rol van verbinder was de EBU dan even vergeten toen ze Rusland uitsloten?

Diversiteit en Inclusie is trouwens het tegenovergestelde van zeggen dat elke vorm van intolerantie maar geaccepteerd moet worden, zoals Martin Green hier doet. Schaamteloos.
  woensdag 7 mei 2025 @ 11:37:36 #133
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217565138
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 11:31 schreef NailQueen het volgende:
Mag ik een gokje doen waarom we zulke random intervals hebben? Vorig jaar ging het gerucht rond dat artiesten hadden Nee hadden gezegd omdat Israël mee doet. Sommigen artiesten hadden zelfs 2 weken van te voren afgezegd. Wat nou als dat dit jaar ook weer het geval is?
Apart dat dan juist Iolanda dit jaar wel mee wil doen.

Misschien gaat het meer om de negatieve sfeer die rond het festival hangt waardoor de grote namen er geen zin meer in hebben?
pi_217566001
Ik vind die namen ook wel erg random. Wie kan zich nou herinneren, met alle respect hoor, voor Ioalanda of de Griekse zangeres van vorig jaar waarvan ik de naam even kwijt ben?

Wat ik las en wel een goeie vond, is dat al het budget naar Celine is gegaan, want die komt gewoon. Waarschijnlijk geen optreden, maar Celine op het ESF podium is alleen al mooi (vind ik) O+
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_217566579
quote:
Poging AvroTros verandert nog niets aan vlaggenverbod op songfestival

Het was een goed gesprek, maar er verandert nog niets: ook pridevlaggen blijven dit jaar verboden op het songfestivalpodium. De Nederlandse omroep AvroTros probeerde de organisatie op andere gedachten te brengen, maar voor dit jaar leidt dat nog niet tot ander beleid.

AvroTros had een ‘constructief gesprek’ met de European Broadcasting Union, die het Eurovisie Songfestival organiseert, over de nieuwe regel dat onder meer pridevlaggen op het podium verboden zijn. Vanaf de editie van volgende week in Basel mogen artiesten tijdens hun optreden alleen nog de vlag van hun eigen land bij zich dragen.

De EBU handhaaft de regels voor de komende editie, maar blijft volgens AvroTros na deze editie ‘openstaan voor een dialoog over dit onderwerp’.

‘Pridevlag geen politiek statement’
De omroep had het gesprek met EBU aangevraagd nadat lhbti-belangenorganisatie COC protest had aangetekend tegen het nieuwe vlaggenbeleid. Volgens de roze gemeenschap is een pridevlag ‘een uiting van wie je bent en geen politiek statement’. AvroTros is het daarmee eens, maar heeft wel besloten zich te committeren aan het vlaggenbeleid voor de komende editie.

„In overleg met COC hebben we onze gezamenlijke zorgen over het ‘vlaggenbeleid’ op constructieve wijze - samen met de NPO - bij de EBU neergelegd”, laat AvroTros woensdag weten aan persbureau ANP. „De EBU heeft ervoor gekozen het huidige beleid te handhaven. Hoewel we dit een gemiste kans vinden, respecteren we - net als de andere 36 landen - de regels die nu voor dit jaar gelden. We richten ons nu op de verbindende kracht van muziek in de overtuiging dat de dialoog over zichtbaarheid en representatie het best in gezamenlijkheid en met oog voor de lange termijn kan worden gevoerd.”

‘Volstrekt verkeerd signaal’
De omroep zegt te merken dat ‘andere landen ook openstaan voor ons pleidooi’, maar het is te kort dag om de regels nog aan te passen voor het festival in Basel. COC noemt het handhaven van de regel van de EBU ‘een volstrekt verkeerd signaal in deze tijd dat de roze gemeenschap wereldwijd onder druk staat’. COC is in gesprek met andere Europese lhbti-organisaties en beraadt zich op een reactie.
Via het AD.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 20:33 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Taco Zimmermann is een lieve jongen.
pi_217568752
Griekenland & Portugal waren vorig jaar wel de “besties” van Nemo. Ze kwamen diens ook knuffelen tijdens de puntentelling etc. Wellicht iets van een reunie achtig iets? Friendship After Eurovision?
pi_217568859
We zouden het bijna vergeten, maar deze oplossing op zoek naar een probleem ligt ook nog op koers om gebruikt te gaan worden in de semi’s:

twitter
pi_217569399
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 19:32 schreef Fred_B het volgende:
We zouden het bijna vergeten, maar deze oplossing op zoek naar een probleem ligt ook nog op koers om gebruikt te gaan worden in de semi’s:

[ x ]
Wat wordt er verwacht? Net zoals bij de repetities van 2023 iedereen op het podium?
pi_217569445
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 20:06 schreef Thrts het volgende:

[..]
Wat wordt er verwacht? Net zoals bij de repetities van 2023 iedereen op het podium?
Wanneer iemand niet door is gaat er een luik onder hun open
  woensdag 7 mei 2025 @ 20:16:15 #140
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217569518
quote:
10s.gif Op woensdag 7 mei 2025 20:09 schreef NailQueen het volgende:

[..]
En dan val je in een grote pot kaasfondue
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 7 mei 2025 @ 20:16:40 #141
163650 Greys
pi_217569523
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 20:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Stop _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter woensdag 7 mei 2025 @ 20:18:32 #142
87554 Cee
Welluk?
pi_217569550
quote:

[..]
You’re good to Gouda ;(
  woensdag 7 mei 2025 @ 20:32:16 #143
478909 molloot200
alles muziek.
pi_217569700
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 19:32 schreef Fred_B het volgende:

[ x ]
Lekker man, fix what ain’t broken :')
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 7 mei 2025 @ 21:37:06 #144
163650 Greys
pi_217570531
Over dat bekendmaken van de finalisten nog wat meer. Dus niet zoals ze hebben getest in Liverpool maar wel met meer spanning en emoties. Ik vond het op zich al héél spannend en emotioneel voor de deelnemers zoals het was..

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 7 mei 2025 @ 22:04:04 #145
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217570746
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 21:37 schreef Greys het volgende:
Over dat bekendmaken van de finalisten nog wat meer. Dus niet zoals ze hebben getest in Liverpool maar wel met meer spanning en emoties. Ik vond het op zich al héél spannend en emotioneel voor de deelnemers zoals het was..

[ x ]
Hoop niet dat ze de landen af gaan en dan zeggen, Ierland *stilte van 20 seconden* is niet door *camera blijft 10 seconden hangen op huilend gezicht kandidaat*
pi_217570776
Dit staat toch zo ongelofelijk haaks op wat ze proberen te uiten met dat safety beleid :') Zweden moet echt zijn klauwen van het songfestival af krijgen. Alles voor een ‘goeie’ tv show.

Een goed songfestival begint bij goede muziek en een goede sfeer onder de artiesten. Ze nog meer onder druk zetten helpt daar echt niet bij.

Het boeit mij werkelijk waar geen ene flikker of we een goeie show vol twists en turns krijgen.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  woensdag 7 mei 2025 @ 22:09:57 #147
478909 molloot200
alles muziek.
pi_217570807
Ik snap echt niet wat ze zouden moeten veranderen aan de opzet van de kwalificerende landen. Wat was daar mis mee? Dit was toch gewoon spannend genoeg? Voor iedereen. En daarnaast ook gewoon “respectvol” voor de afvallende landen. Die konden nu gewoon in de greenroom met hun team samen balen.
  donderdag 8 mei 2025 @ 15:21:07 #148
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217575786
twitter

Tiktok is ingeruild voor Roblox.
pi_217575835
Deze millennial vraagt: Wat is Roblox? :@
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 15:27:11 #150
163650 Greys
pi_217575841
Hahaha ik word kennelijk echt veel te oud voor Eurovision want ik had echt nog nooit van Roblox gehoord. Ik ga wel even zoeken wat het überhaupt is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217575897
Ik ken het alleen door dat Joost-protest van vorig jaar. _O-
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 15:55:31 #152
375570 crew  Cyan9
pi_217576100
Ik had een samenwerking met een online game niet op m'n bingolijstje staan.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 16:51:31 #153
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_217576640
Ik ben nog ontzettend jeugdig en weet jullie daardoor te vertellen: het is een online wereld. Je kunt er allerlei soorten spelletjes doen en avatars maken enzo.

De kinderen in mijn klas (toen ik juf was haha :P ) wilden het altijd spelen als ze hun werk af hadden, dat werkte als best goed chantagemiddel :7 O-)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  ESF Reporter donderdag 8 mei 2025 @ 17:06:42 #154
87554 Cee
Welluk?
pi_217576773
Leuk voor Junior Eurovision.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:51:47 #155
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217583202
twitter
  vrijdag 9 mei 2025 @ 10:03:31 #156
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_217583268
twitter

En nog maar eens een random deelnemer als intervalact
  vrijdag 9 mei 2025 @ 10:03:56 #157
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_217583270
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:51 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Dit klinkt echt waardeloos :')
  vrijdag 9 mei 2025 @ 10:05:00 #158
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217583277
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:03 schreef GlennQuagmire het volgende:
[ x ]
Ik denk dat Marina, Iolanda, Jerry, Silverster een intervalact gaan doen met Nemo. Allemaal vriendjes van Nemo. Je mist dan nog Bambie Thug en misschien Luna.
pi_217583297
quote:
[ x ]
Oh die had ik niet verwacht. Dacht dat hij niets meer met Eurovision wilde doen na zijn drama van vorig jaar. Geeft mij een beetje hoop dat hij ooit nog naar het grote songfestivalfeest komt :P
  Moderator vrijdag 9 mei 2025 @ 10:30:00 #160
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_217583420
quote:
[ x ]
Hmm ik weet niet zo goed wat ik daarvan vind, en hoe het spannender wordt?
Want cijfermatig komt het niet uit dat die andere twee dan NQ zijn toch?
Dus dan sta je daar misschien 3x om dan alsnog NQ te zijn _O- Of juist wel door.
Ik denk niet dat dit beter is haha
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
pi_217583422
quote:
[ x ]
Nou fantastisch

Dan komen sommigen dus meerdere keren in beeld ook? :?
pi_217583429
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:30 schreef Meke het volgende:

[..]
Dus dan sta je daar misschien 3x om dan alsnog NQ te zijn _O- Of juist wel door.
Ja dat dus :D ben je straks drie keer in beeld en ga je steeds niet door _O-
pi_217583535
quote:
[ x ]
Da's in principe wat er nu ook al gebeurd toch, alleen worden landen nu één voor één in beeld genomen. Verschil is met name dat ze nu in één frame gevangen zitten. En als de twee afvallers dan gewoon wederom gekozen worden voor een ander splitscreen is het ook niet zo "hard".

Kan best leven met deze aanpassing. Sowieso is het voor de mensen in de zaal wel wat spannender. Ik kan me herinneren dat ik in Stockholm, Lissabon en Turijn de Q's al kon voorspellen omdat daar als enige een cameraploeg voor de neus stond voor een envelop open ging :D
  Moderator vrijdag 9 mei 2025 @ 10:49:16 #164
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_217583572
Ik hoop maar dat ze nog steeds vooral op de blije koppies focussen, en niet heel erg op NQ's. Ik vind dat toch wat anders dan een John Lundvik in de finale, zeg maar :P

En dat het voor de kandidaten duidelijk is hoe vaak/wanneer ze aan de beurt zijn. Want als er steeds pas op het laatste moment bekend wordt wie er nu in de spotlight staan, heb je ook niet helemaal door of je nog een kans hebt? Bij tien namen was dat gewoon duidelijk afgebakend, maar nu is dat veel onduidelijker.
pi_217583593
quote:
[ x ]
Ongeveer alle mensen die gezeik hadden vorig jaar.

Nog even en Joost is er ook bij ( :') )
  vrijdag 9 mei 2025 @ 10:58:18 #166
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217583617
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:30 schreef Em31 het volgende:

[..]
Voor de laatste keer met drie deelnemers in beeld is het wel het meest spannend. Maar dan zijn er dus ook een aantal kandidaten die dan meteen weten dat ze niet in aanmerking komen voor het laatste plekje in de finale.
pi_217583636
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:30 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat is het hele probleem natuurlijk. Je bent met een beetje pech 3-4 keer in beeld op zo’n splitscreen met een John Lundvik-reactie, waar ongetwijfeld weer leuke memes van gemaakt worden.

“Dit jaar is er meer aandacht voor de belangen en mentale gezondheid van de artiesten” :')
pi_217583646
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:53 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ongeveer alle mensen die gezeik hadden vorig jaar.

Nog even en Joost is er ook bij ( :') )
Dit zijn allemaal mensen die bij dat crisisoverleg waren op de zaterdag vorig jaar. Daar zijn ze dus duidelijk overgehaald met de belofte dat ze dit jaar een intervalact zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 mei 2025 @ 11:05:12 #169
163650 Greys
pi_217583662
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:02 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dit zijn allemaal mensen die bij dat crisisoverleg waren op de zaterdag vorig jaar. Daar zijn ze dus duidelijk overgehaald met de belofte dat ze dit jaar een intervalact zijn.
Je zou het bijna gaan denken inderdaad. :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217583704
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Voor de laatste keer met drie deelnemers in beeld is het wel het meest spannend. Maar dan zijn er dus ook een aantal kandidaten die dan meteen weten dat ze niet in aanmerking komen voor het laatste plekje in de finale.
Dat laatste shot zal wel in Oscar-stijl gaan met alle overgebleven kandidaten in beeld
pi_217583708
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:02 schreef Fred_B het volgende:

[..]
:D zou nog kunnen ook. :')
  ESF Reporter vrijdag 9 mei 2025 @ 11:24:44 #172
87554 Cee
Welluk?
pi_217583750
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:30 schreef Meke het volgende:

[..]
Ja ik ben dus ook benieuwd naar hoe vaak wiskundig gezien bijvoorbeeld een NQ land zo’n split screen moet doorstaan.
pi_217583786
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:24 schreef Cee het volgende:

[..]
Ja ik ben dus ook benieuwd naar hoe vaak wiskundig gezien bijvoorbeeld een NQ land zo’n split screen moet doorstaan.
Ze zullen het wel een beetje tweaken dat de mensen die toch wel doorgaan in het begin wat vaker niet worden aangekondigd maar wel in het splitscreen zitten, maar drie keer lijkt me voor iedereen wel het minimum.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 11:30:11 #174
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217583796
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:24 schreef Cee het volgende:

[..]
Benieuwd of ze het qua volgorde spannend gaan maken bij die aankondiging, laatste jaren toch best wel vaak zo geweest dat ze nog 3 landen bekend moesten maken en dat de 3 obvious qualifiers waren.
pi_217583821
Ik krijg het al een beetje te doen met de artiesten die net om de hoek komt kijken. Bijvoorbeeld Kyle Alessandro en Marko Bo¨njak. Voor hun is het al spannend genoeg.
pi_217583852
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:30 schreef Momo het volgende:

[..]
Benieuwd of ze het qua volgorde spannend gaan maken bij die aankondiging, laatste jaren toch best wel vaak zo geweest dat ze nog 3 landen bekend moesten maken en dat de 3 obvious qualifiers waren.
Kroatië - San Marino - Estland

Wie van jullie wordt die tiende qualifier??!!!111EINS!!
  vrijdag 9 mei 2025 @ 11:38:55 #177
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217583872
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Kroatië - San Marino - Estland

Wie van jullie wordt die tiende qualifier??!!!111EINS!!
Ik zie ze er wel voor aan. Vorig jaar bewaarde ze bijvoorbeeld Armenië tot laatste plekje. Nummer 3 van de televotes in die semi.
pi_217583934
Beetje veel intervalacts dit jaar of lijkt het alleen maar zo? En niet 1 om echt enthousiast van te worden (behalve als Celine echt komt)
  vrijdag 9 mei 2025 @ 11:49:04 #179
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217583935

Bart Arens over 10 acts
pi_217584002
quote:
10s.gif Op woensdag 7 mei 2025 20:09 schreef NailQueen het volgende:

[..]
quote:

[..]
Over een jaar of 5 krijgen we een nieuw format van de show: combi van liedjesfestijn, Beast Games en Physical 100.

Of alle deelnemers worden op een onbewoond eiland gedropt waar ze een week moeten survivallen, dagelijks voorrondes hebben waarbij ze een witte of zwarte steen krijgen van de andere deelnemers. Daarbij mogen ze instrumenten meenemen, waardoor de muziek en live en akoestisch is en wil je dit niet, dan heb je een ghetto-blaster tot je beschikking en kun je je achtergrond muziek op een bandje afspelen.
Heerlijk met je blote voeten in het zand, zonder kostuums, onder de pukkels van de zandvlooien...

De finalisten zingen hun nummers a-capella terwijl ze opgejaagd worden door Bear Grylls.
pi_217584014
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:49 schreef Momo het volgende:

Bart Arens over 10 acts
San Marino :')
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 mei 2025 @ 15:14:24 #182
163650 Greys
pi_217585470
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:01 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
[..]
Over een jaar of 5 krijgen we een nieuw format van de show: combi van liedjesfestijn, Beast Games en Physical 100.

Of alle deelnemers worden op een onbewoond eiland gedropt waar ze een week moeten survivallen, dagelijks voorrondes hebben waarbij ze een witte of zwarte steen krijgen van de andere deelnemers. Daarbij mogen ze instrumenten meenemen, waardoor de muziek en live en akoestisch is en wil je dit niet, dan heb je een ghetto-blaster tot je beschikking en kun je je achtergrond muziek op een bandje afspelen.
Heerlijk met je blote voeten in het zand, zonder kostuums, onder de pukkels van de zandvlooien...

De finalisten zingen hun nummers a-capella terwijl ze opgejaagd worden door Bear Grylls.
_O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 9 mei 2025 @ 19:06:54 #183
478909 molloot200
alles muziek.
pi_217587794
Lol dat nieuwe systeem is toch ook onnodig vaag voor demensethuis? _O- Kan me niet voorstellen waarom dit beter zou zijn dan dat van vorig jaar.
pi_217588160
Ik zag deze reactie op Reddit. Dit krijg je natuurlijk ook nog erbij:

quote:
It also opens the door for nasty comments.

Imagine last year in semi2 they could've had the last splitscreen be Dons/SarahBonnici/Mustii. The average eurohater would be dead-certain that Dons "sToLe" Sarah's and Mustii's place in the final, even though none of them were borderline. Dons easily qualified on 7th place, whereas Sarah (16th, last) and Mustii (13th) weren't even close. But that splitscreen would make clueless people believe that these faces were in a direct fight with each other, so all the Sarah and Mustii fans would feel invited to jump at Dons specifically.
pi_217588474
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 19:53 schreef Nashipeer het volgende:
Ik zag deze reactie op Reddit. Dit krijg je natuurlijk ook nog erbij:
[..]

Die laatste zal wel gewoon met allemaal zijn. Anders wordt de helft gewoon uitgeschakeld door onbenoemd te blijven bij de 10e aankondiging.
pi_217591781
Groot Cornald interview in het AD.

Cornald Maas heeft zeldzame chronische kanker: ‘Zodra ik weer zo’n plek krijg, moet ik actie ondernemen’

Premium-artikel, maar hij zegt dat het 2 vs 1 persoon verhaal inderdaad een centenkwestie was en dat het huren van een 2-persoonshokje vooral de grote kostenpost is t.o.v. een 1-persoonshokje.
pi_217594044
Altijd leuk dit soort filmpjes :)

zondag 11 mei 2025 @ 08:28:39 #188
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_217597958
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_217598341
Martin Green tegen sceptische Nederlandse fans, die wellicht niet meer gaan kijken en wel klaar zijn met het ESF:

“Vertrouw ons. Kom terug, en kijk eens hoe leuk het is dit jaar. Het is geweldig om jullie erbij te hebben. De krachtige boodschap van Eurovisie tegen mensen die ons willen verdelen is om te tonen hoe verbonden we zijn. Als we dat niet doen, trappen we in de valkuil opgezet door mensen die ons willen verdelen. Die krachtige boodschap aan de wereld moet zijn dat we met elkaar kunnen omgaan en samen zingen en elkaar liefhebben.”

Ja, nu zal iedereen in Nederland wel overtuigd zijn van de geweldige intenties van de EBU.

Ok, als een artiest met een regenboogvlag zwaait omdat die een boodschap wil geven dat we die groep ook kunnen liefhebben en we ons daarmee verbonden moeten voelen, wordt die gediskwalificeerd. Maar daar moeten we gewoon niet moeilijk over doen.
  ESF Reporter maandag 12 mei 2025 @ 13:47:00 #191
87554 Cee
Welluk?
pi_217609640
twitter
  maandag 12 mei 2025 @ 14:26:17 #192
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217609926
Nu ze toch doorgaan met dit nieuwe concept, stel je bent al 3 keer in beeld geweest, dan weet je dus al dat je niet door bent. Al is er een kans van 20% dat je op beeld bent willekeurig gezien met 15 halve finalisten. Neem aan dat ze dan aan het begin vooral 3 landen laten zien die wel doorgaan.
pi_217610059
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:26 schreef Momo het volgende:
Nu ze toch doorgaan met dit nieuwe concept, stel je bent al 3 keer in beeld geweest, dan weet je dus al dat je niet door bent. Al is er een kans van 20% dat je op beeld bent willekeurig gezien met 15 halve finalisten. Neem aan dat ze dan aan het begin vooral 3 landen laten zien die wel doorgaan.
Ik zat daar ook al aan te denken. Sowieso is het de vraag of de 10e finaleplaats waarbij ze alle 6 of 7 in beeld komen meetelt of niet. Als dit het geval is, ben je juist automatisch door als je bij de eerste 9 beurten voor de derde keer in beeld komt.

Indien dit niet het geval is, dan ligt het in elk geval nog open als je drie keer hebt gefaald. Maar dan weet je dat dus nog maar een kans van 1 op 6 of 7 hebt. (En dat de EBU als laatste Albanië of Malta zal doen als fanfavoriet.)

Hoe dan ook, het is even afwachten, maar het voelt in alle opzichten als een soort code die te kraken is als je de precieze regels kent, waarmee je een deel al kan uitrekenen.
  maandag 12 mei 2025 @ 14:54:36 #194
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217610159
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:26 schreef Momo het volgende:
Je kan altijd nog als 10e kwalificeren toch?
  maandag 12 mei 2025 @ 14:57:43 #195
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217610192
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:43 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik zat daar ook al aan te denken. Sowieso is het de vraag of de 10e finaleplaats waarbij ze alle 6 of 7 in beeld komen meetelt of niet.
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:54 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je kan altijd nog als 10e kwalificeren toch?
Dit vraag ik mij ook af dus. Die teller reset bij de aankondiging van nummer 10?
pi_217610229
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:47 schreef Cee het volgende:
[ x ]
Wat een vreemd concept.
pi_217610258
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:57 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Dit vraag ik mij ook af dus. Die teller reset bij de aankondiging van nummer 10?
Dan ben je met een beetje pech als Kroaat toch vier keer voor Jan-met-de-korte-achternaam in beeld.

En daarnaast zou het betekenen dat artiesten die veel in beeld komen in het begin meer kans hebben om door te gaan. Wat niet echt handig is voor de spanning.
pi_217610267
Natuurlijk even afwachten hoe het in z'n werk gaat, maar ik vind het op papier minder spannend klinken dan het oude format, terwijl dit juist wordt ingevoerd om de spanning te verhogen. Het enige wat je krijgt is een land dat tot drie keer toe in beeld moet verschijnen om wellicht niet eens te kwalificeren.
  maandag 12 mei 2025 @ 15:10:28 #199
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217610291
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:57 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Denk het ja.

Gok dat ze het (met 15 landen voor 10 plekken) als volgt doen.

Eerst ieder land een keer in een triple; eerste getal is het land dat doorgaat.
1-2,3
4-5,6
7-8,9
10-11,12
13-14,15

Dan een beetje mixen met 9 van de overgebleven landen.
2-5,8
6-9,11
12-14,3

Tot slot nog even de 9e qualifier.
5-15,9

Dan zijn er 2 landen die 3x voorbij zijn gekomen (5 en 9) en de rest 2x of direct gekwalificeerd bij de eerste passage.
pi_217610327
Klinkt vooral als meer leedvermaak om mensen in beeld te zien terwijl ze niet kwalificeren. United by Music, my ass!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')