abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 31 juli 2025 @ 09:23:42 #151
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218376243
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:16 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
En die tientallen stuks vee die elke dag opgevreten worden dat maakt verder niet uit? Of niet eens opgevreten maar gedood en nog niet half aangevreten. En ja, zoveel zijn het er dagelijks, maar dat komt niet in het nieuws. Dat die wolven niet eens in de bossen leven waar ze volgens velen hier horen, maar met name over de akkers struinen in Friesland en Drente?

En dat de mouflon op de Veluwe niet meer bestaat door de wolf en dat het inmiddels ook bijna gedaan is met de Edelherten? Dat maakt ook niet uit? Ach die horen hier toch niet.
Mouflons hebben sowieso niks te zoeken in Nederland. In tegenstelling tot wolven.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218376248
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:22 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Ja kut voor ze, al zijn er genoeg mogelijkheden om wolven te weren als je ze echt niet wil. En een wolf leeft al zeker niet op een akker, dus is die dan wel weer zo vertrokken.

Moedertje Natuur lekker zijn gang laten gaan. Dat past zich vanzelf wel weer aan, maar op de een of andere manier moeten we als mens ons overal weer mee bemoeien.
Jij bent echt niet op de hoogte van wat er momenteel speelt in die provincies. En ook niet dat ze over de wolfwerende afrasteringen, die aan alle eisen voldoen, toch overheen gaan. Dus stop met blaten als je niet bekend bent met de feitelijke situatie. Lekker lullen van achter je bureautje in de Randstad.
pi_218376252
quote:

[..]
En die tientallen stuks vee die elke dag opgevreten worden dat maakt verder niet uit? Of niet eens opgevreten maar gedood en nog niet half aangevreten. En ja, zoveel zijn het er dagelijks, maar dat komt niet in het nieuws. Dat die wolven niet eens in de bossen leven waar ze volgens velen hier horen, maar met name over de akkers struinen in Friesland en Drente?

En dat de mouflon op de Veluwe niet meer bestaat door de wolf en dat het inmiddels ook bijna gedaan is met de Edelherten? Dat maakt ook niet uit? Ach die horen hier toch niet.
Wij vermoorden ook dagelijks vee, laten we daar ook mee stoppen, niet?
  roze donderdag 31 juli 2025 @ 09:25:30 #154
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218376254
quote:

[..]

Lijkt me toch ook echt een stukje verantwoordelijkheid van de boer zelf want genoeg landen waar wolven leven en waar ook boeren vee gewoon veilig buiten hebben lopen.

Ik heb ze hier helaas nog niet gezien in Drenthe terwijl ze wel regelmatig hier in de buurt gespot worden. ;(
Your beauty never ever scared me.
pi_218376258
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:24 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Jij bent echt niet op de hoogte van wat er momenteel speelt in die provincies. En ook niet dat ze over de wolfwerende afrasteringen, die aan alle eisen voldoen, toch overheen gaan. Dus stop met blaten als je niet bekend bent met de feitelijke situatie. Lekker lullen van achter je bureautje in de Randstad.
Ik heb nieuws voor je. Ik woon in Drenthe.

Maar hoe kortzichtig je hier reageert zegt al meer dan genoeg.
  roze donderdag 31 juli 2025 @ 09:26:30 #156
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218376263
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:24 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Waarom kunnen ze dat in andere landen wel dan?
Your beauty never ever scared me.
pi_218376269
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Mouflons hebben sowieso niks te zoeken in Nederland. In tegenstelling tot wolven.
De eerste mouflons zijn in Nederland uitgezet in 1920. Ze hebben een functie in de biodiversiteit, blablabla. De laatste wolf voor de golf die er nu is, is verjaagt in de 19e eeuw, in 18 zoveel dus. Weet niet wie er dan iets te zoeken heeft.
pi_218376278
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:27 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
De eerste mouflons zijn in Nederland uitgezet in 1920. Ze hebben een functie in de biodiversiteit, blablabla. De laatste wolf voor de golf die er nu is, is verjaagt in de 19e eeuw, in 18 zoveel dus. Weet niet wie er dan iets te zoeken heeft.
De wolf was hier dus eerst. Tot de mens het weer eens anders vond.

Eigenlijk schieten we ons zelf weer eens in de voet, zelfs met terugwerkende kracht van 100 jaar plus. Heel mooi.
pi_218376287
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:26 schreef Ama het volgende:

[..]
Waarom kunnen ze dat in andere landen wel dan?
Dat is al diverse malen uitgelegd door verschillende mensen hier. Andere landen waar wolven leven hebben wel echte bossen waar deze wolven leven, die jagen op ander wild. In NL zijn geen bossen, alleen natuurparken. En jagen de wolven voornamelijk op de velden, op schapen, pony's en runderen.
Een vergelijkbaar land met NL qua structuur is bijvoorbeeld België. En daar zitten amper wolven.
Dus welke landen bedoel je precies?
pi_218376301
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:25 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Ik heb nieuws voor je. Ik woon in Drenthe.

Maar hoe kortzichtig je hier reageert zegt al meer dan genoeg.
Dat had ik inderdaad niet gedacht, dan zou je toch wel beter op de hoogte moeten zijn van de actuele situatie.
pi_218376313
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat had ik inderdaad niet gedacht, dan zou je toch wel beter op de hoogte moeten zijn van de actuele situatie.
Klopt, boeren die inderdaad wel een investering geplaatst hebben en nog last hebben gehad van 0 aanvallen.

Of boeren die dat niet of nauwelijks doen en inderdaad het een en ander meegemaakt hebben.
pi_218376343
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:33 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Klopt, boeren die inderdaad wel een investering geplaatst hebben en nog last hebben gehad van 0 aanvallen.

Of boeren die dat niet of nauwelijks doen en inderdaad het een en ander meegemaakt hebben.
En dat klopt dus niet. Er zijn al veel gevallen, deze week nog, waarbij de wolf over de voorgeschreven afrastering, die helemaal in orde was, heen is gegaan. Als je even googlet zul je die zo vinden.
Afrasteringen van 1.80 hoog. Of van 1.20 hoog met stroom er op. Ze zijn er zo over.
pi_218376362
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:36 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
En dat klopt dus niet. Er zijn al veel gevallen, deze week nog, waarbij de wolf over de voorgeschreven afrastering, die helemaal in orde was, heen is gegaan. Als je even googlet zul je die zo vinden.
Blijkbaar is het dan toch niet wolfwerend genoeg.

Ik Google even en lees dit als eerste:
quote:
Nog heel veel dieren juist niet beschermd
Ondanks dat provincies meer subsidie uitgeven aan wolfwerende rasters, is het percentage dieren dat goed beschermd is tegen de wolf nog steeds klein. Volgens bioloog en wolvendeskundige Maurice la Haye leeft minder dan 5 procent van het vee in Nederland achter een wolfwerend raster. „Zelfs op de Veluwe lopen nog onbeschermde schapen rond. Dat is onbegrijpelijk.”
pi_218376376
De natuur past zich aan, daar zou je juist als mens in mee moeten gaan en niet weer de boel willen besturen. Als de wolf hier echt niks te zoeken heeft zoals men hier beweert is die zo weer vertrokken.

Dat is een beetje hoe de natuur werkt zeg maar.
pi_218376384
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Blijkbaar is het dan toch niet wolfwerend genoeg.

Ik Google even en lees dit als eerste:
[..]

Hij heeft het over 5 % van het vee in NL. Dat snap ik, in provincies waar het niet speelt zullen ze dat niet doen. En bovendien is het Maurice La Haye, die moet je op dit gebied al helemaal niet serieus nemen.
Maar ik stop deze discussie met jou nu. Je denkt er duidelijk anders over, al snap ik niet met welk belang. Maar prima.
pi_218376430
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:41 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Hij heeft het over 5 % van het vee in NL. Dat snap ik, in provincies waar het niet speelt zullen ze dat niet doen. En bovendien is het Maurice La Haye, die moet je op dit gebied al helemaal niet serieus nemen.
Maar ik stop deze discussie met jou nu. Je denkt er duidelijk anders over, al snap ik niet met welk belang. Maar prima.
Niet alles heeft een belang in het leven. Als dat al het uitgangspunt is er duidelijk een ander probleem.
pi_218376452
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Niet alles heeft een belang in het leven. Als dat al het uitgangspunt is er duidelijk een ander probleem.
Een belang hoeft niet economisch of zo te zijn. Is de drijfveer, waarom je iets wil.
pi_218376509
Overigens, als we het over belangen hebben, dan is het misschien ook wel interessant om te weten dat Nico Koffeman, de grootste pro-wolf schreeuwerd van NL en voorzitter van Faunabescherming eigenaar is van The Vegan Cowboys een producent van plantaardige melk. En hiervoor van De Vegetarische Slager dat hij aan Unilever heeft verkocht...En ook mede-oprichter van de PvdD en senator in de eerste kamer. Lekker ventje met een dubbele agenda.
pi_218376560
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Overigens, als we het over belangen hebben, dan is het misschien ook wel interessant om te weten dat Nico Koffeman, de grootste pro-wolf schreeuwerd van NL en voorzitter van Faunabescherming eigenaar is van The Vegan Cowboys een producent van plantaardige melk. En hiervoor van De Vegetarische Slager dat hij aan Unilever heeft verkocht...En ook mede-oprichter van de PvdD en senator in de eerste kamer. Lekker ventje met een dubbele agenda.
Wat heeft dat nou met een dubbele agenda te maken?

De beste man komt gewoon op voor zijn gedachtegoed.
pi_218376597
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:55 schreef vrijgevochten het volgende:

[..]
Wat heeft dat nou met een dubbele agenda te maken?

De beste man komt gewoon op voor zijn gedachtegoed.
Hij wil vee weg hebben, want dat komt hem commercieel gezien heel goed uit. En dan zijn woke bedrijf verkopen aan Unilever. Daar vind ik wel iets van ja.
pi_218376787
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:02 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Hij wil vee weg hebben, want dat komt hem commercieel gezien heel goed uit. En dan zijn woke bedrijf verkopen aan Unilever. Daar vind ik wel iets van ja.
Zou het kunnen dat enkel jij in financiële prikkeling denkt?
pi_218377060
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 22:41 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Hun bossen al eens bekeken?
Niet allemaal, maar een aantal wel, en schijnbaar voelen wolven zich ook in Nederlandse bossen thuis.
Overigens lopen in Roemenie wolven ook in steden, zonder noemenswaardige problemen.
  Vis een optie? donderdag 31 juli 2025 @ 11:02:17 #173
70532 loveli
N
pi_218377086
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Niet allemaal, maar een aantal wel, en schijnbaar voelen wolven zich ook in Nederlandse bossen thuis.
Overigens lopen in Roemenie wolven ook in steden, zonder noemenswaardige problemen.
Misschien moet er eentje naar Amsterdam lopen. Eens kijken hoe snel de wolf dan weg/dood/gedeporteerd moet.
crap in = crap out
  donderdag 31 juli 2025 @ 11:04:22 #174
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218377104
quote:
7s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:11 schreef Ama het volgende:

[..]
Als het bekend is dat er in een bepaald gebied wolven actief zijn zou ik er wellicht sowieso niet met mijn kind of hond heen gaan.
die mensen wonen in Austerlitz
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 31 juli 2025 @ 11:07:42 #175
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218377131
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 05:19 schreef vrijgevochten het volgende:

[..]
Ja allemaal weg graag
jij blijft op je zolderkamertje dus jou doen ze niks
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218377190
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 11:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jij blijft op je zolderkamertje dus jou doen ze niks
Een volwassen man heeft niet zo veel te duchten van een wolf hoor

[ Bericht 0% gewijzigd door vrijgevochten op 31-07-2025 11:21:29 ]
  donderdag 31 juli 2025 @ 11:30:10 #177
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218377310
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 19:25 schreef vrijgevochten het volgende:

[..]
Wellicht kunnen we die toestellen in dorpen onderbrengen en de wolven de pyramide gunnen als blijk van onze vriendschappelijke intentie.
ik weet nog een mooi dorp voor jouw

open het dorp
pi_218377734
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 11:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik weet nog een mooi dorp voor jouw

open het dorp
Ik kom er met mijn schaar aan, waar is het lintje
  donderdag 31 juli 2025 @ 13:39:12 #179
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218378291
Neem uw knuppel mee naar het bos als U gaat wandelen
https://www.telegraaf.nl/(...)el-mee/81002839.html

quote:
Bezoekers nemen voorzorgsmaatregelen na incident wolf: 'Knuppel mee'
Na het incident van woensdag waar een jongetje van 6 werd gegrepen door een wolf, nemen de bezoekers bij de Pyramide van Austerlitz voorzorgsmaatregelen.
.
Het is het zoveelste incident, onlangs besloot de provincie dat de ’probleemwolf’ Bram mag worden afgeschoten
pi_218379032
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:29 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat is al diverse malen uitgelegd door verschillende mensen hier. Andere landen waar wolven leven hebben wel echte bossen waar deze wolven leven, die jagen op ander wild. In NL zijn geen bossen, alleen natuurparken. En jagen de wolven voornamelijk op de velden, op schapen, pony's en runderen.
Een vergelijkbaar land met NL qua structuur is bijvoorbeeld België. En daar zitten amper wolven.
Dus welke landen bedoel je precies?
Toch bestaat het grootste deel van de prooien ook in Nederland uit wilde prooien, en zitten ze ook voornamelijk op plekken met wilde prooien. En die wilde prooien zijn vooral niet aanwezig in Nederland omdat men in het verleden besloten heeft dat niet te willen (nulstandbeleid voor edelherten en everzwijen). Dat nulstandbeleid wordt nu meer en meer losgelaten ook.

En eind 2024 waren er 4 roedels in Belgie, die dat jaar 23 welpen hadden. Dus ongeveer de helft van het aantal roedels in Nederland. Denemarken had 2 roedels en 6 paar, maar daar worden ze wat intensiever illegaal afgeschoten (meer een jachtcultuur daar).
pi_218379465
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 15:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Toch bestaat het grootste deel van de prooien ook in Nederland uit wilde prooien, en zitten ze ook voornamelijk op plekken met wilde prooien. En die wilde prooien zijn vooral niet aanwezig in Nederland omdat men in het verleden besloten heeft dat niet te willen (nulstandbeleid voor edelherten en everzwijen). Dat nulstandbeleid wordt nu meer en meer losgelaten ook.

En eind 2024 waren er 4 roedels in Belgie, die dat jaar 23 welpen hadden. Dus ongeveer de helft van het aantal roedels in Nederland. Denemarken had 2 roedels en 6 paar, maar daar worden ze wat intensiever illegaal afgeschoten (meer een jachtcultuur daar).
Dan heb je het alleen over de Veluwe, terwijl de meeste wolven in NL in Friesland en Drente zitten. Waar dagelijks meldingen van zijn

Momenteel zijn er in Vlaanderen (vergelijkbaar met NL) 3 wolven, waarvan 1 een poot mist. In Wallonië zitten er nog wat meer, maar niet zoveel als jij benoemt. En dat zijn de Ardennen, dat is dus wel bos/woud.
In NL zitten momenteel met de nieuwe puppy's er bij zo'n 200 wolven.
pi_218379482
Wel schattig hè, zo in Enschede.

https://www.tubantia.nl/e(...)wat-ik-zag~aa8fc409/

Misschien ook maar afsluiten.
  donderdag 31 juli 2025 @ 16:17:32 #183
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218379599
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 15:59 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dan heb je het alleen over de Veluwe, terwijl de meeste wolven in NL in Friesland en Drente zitten. Waar dagelijks meldingen van zijn

Momenteel zijn er in Vlaanderen (vergelijkbaar met NL) 3 wolven, waarvan 1 een poot mist. In Wallonië zitten er nog wat meer, maar niet zoveel als jij benoemt. En dat zijn de Ardennen, dat is dus wel bos/woud.

als je ze te vreten geeft dan heb je geen last , dat zeg ik al zo lang
pi_218379755
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 15:59 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

De meeste wolven in Friesland en Drenthe?
In mei waren er 11 roedels in Nederland, daarvan zat er 1 in de grensregio Drenthe-Friesland, 1 in midden Drenthe, 7 op de Veluwe (Noord, Noordoost, Noordwest, Midden, Zuidoost, Zuidwest en Hoge), en 2 in de wijdere omgeving daarvan (Utrechtse Heuvelrug en Gelderse Vallei noord).

https://publicaties.bij12.nl/voortgangsrapportage-wolf-24-september-2024/overzicht-verspreiding-wolf

Ga je nu weer doelpalen verschuiven?
  donderdag 31 juli 2025 @ 18:00:41 #185
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218380467
In Duitsland komen er ook steeds meer, je vraagt je af wanneer men het spuugzat wordt, dat gefok met dat klere beest

https://www.telegraaf.nl/(...)tsland/81132472.html
de wal gaat het schip keren, de kiezer zal zich gaan melden
quote:
Steeds meer wolven in Duitsland
Berlijn- Het aantal wolven in Duitsland is aanzienlijk gegroeid, meldt de Duitse regering.

Voor het eerst ziet het ernaar uit dat de wolvenpopulatie zichzelf in stand kan houden, in ieder geval in het ook aan Nederland grenzende noordwesten van het land.

Berlijn spreekt van een gunstige situatie voor de beschermde diersoort.
33 minuten geleden
De omvang van de populatie is een van de criteria die uiteindelijk bepalen of de jacht op de wolf wordt toegestaan. Boeren pleiten al jaren voor het afschieten van wolven om hun veestapel te beschermen tegen de roofdieren. Bij een gunstige situatie is dat eerder denkbaar.

De christendemocraten, traditioneel bondgenoten van de boeren, hopen op een wetswijziging zodat wolven kunnen worden afgeschoten.

De christendemocratische landbouwminister kondigde al aan de bescherming van grazende dieren te willen verbeteren.

De natuurorganisatie WWF vindt dergelijke aankondigingen voorbarig. Zij ziet nog geen ,,gunstige staat van instandhouding" in heel het land.
pi_218383206
https://www.telegraaf.nl/(...)erlitz/80807150.html

Bram moet dood?

Weetje: Er zijn veel meer bijt incidenten door honden dan door wolven!
pi_218383835
Alle wolven het land uit. Dit is niet het nieuwe normaal. @RamboDirk
  donderdag 31 juli 2025 @ 23:58:22 #188
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_218384074
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 22:07 schreef quirina het volgende:

Bram moet dood?

Weetje: Er zijn in absolute zin ook veel meer honden in Nederland en daarom heeft het geen enkele zin om absolute cijfers met elkaar te vergelijken. Ik heb enige tijd geleden in een ander topic het allemaal al eens uiteengezet met relatieve cijfers, maar toen kreeg ik geen enkele reactie en daarom ga ik het in dit topic niet nogmaals doen. Maar als je kijkt hoe weinig wolven er in Nederland zijn in vergelijking met het aantal honden dan is het aantal bijtincidenten (ook in vergelijking met andere landen) op zijn minst fors te noemen.

Verder is het natuurlijk compleet lachwekkend te noemen dat onze Nederlandse wolvenexperts het allemaal wel menen te weten en het wel meevalt (terwijl de wolf hier nog maar relatief kort is teruggekeerd), maar dat Scandinavische wolvenexperts (waar ze sinds jaar en dag lopen) het Nederlandse beleid gevaarlijk noemen.

En zoals ik in een ander topic ook al zei worden de doelpalen in een razend tempo verplaatst. Het begon met dat we wolf zo schuw is dat we hem nooit tegenkomen, vervolgens werd gezegd dat de wolf werd gevoerd met diepvries hamburgers :'), toen werd gezegd dat mensen met honden niks in het bos te zoeken hebben, daarna kregen mensen met kleine kinderen te horen dat ze het bos maar moeten mijden en nu wordt gezegd dat hele bossen maar moeten worden afgesloten om confrontaties te voorkomen. En dat in een tijdsbestek van een jaar of 2?

Daarbij protesteren natuurorganisaties tegen het afschieten van probleemwolven, maar komen verschillende rechters keer op keer tot dezelfde conclusie dat de aangedragen oplossingen veel te theoretisch zijn en geen oplossing bieden. Niet dat mij dat verbaasd aangezien die clubjes vol zitten met doorzonwoningboswachters uit Laren en plantsoenrangers uit Amersfoort.
  Vis een optie? vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:16:50 #189
70532 loveli
N
pi_218384734
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 22:07 schreef quirina het volgende:

Bram moet dood?

Er vallen meer gewonden onder fietsers dan onder basejumpers.
crap in = crap out
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:16:45 #190
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218385057
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 13:39 schreef michaelmoore het volgende:
Neem uw knuppel mee naar het bos als U gaat wandelen
https://www.telegraaf.nl/(...)el-mee/81002839.html
[..]

Een knuppel nog wel.

:')_!!! _O-
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 16:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als je ze te vreten geeft dan heb je geen last , dat zeg ik al zo lang
Wolven moet je juist niet te eten geven of lokken. Daar gaat het al meteen mis.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:32:32 #191
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218385222
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 08:16 schreef loveli het volgende:

[..]
Er vallen meer gewonden onder fietsers dan onder basejumpers.
Precies. Dus als je minder gewonden wil, waar moet je je dan op focussen... de basejumpers?
Huilen dan.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:40:40 #192
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218385278
Ik lees op nu.nl dat de wolf die dus steeds een stapje verder gaat eerder is aangereden en dit heeft overleefd, wellicht dat dit de reden is van zijn agressieve gedrag?

https://www.nu.nl/wolf/63(...)eemwolf-gw3237m.html
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:28:32 #193
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218386128
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 09:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Precies. Dus als je minder gewonden wil, waar moet je je dan op focussen... de basejumpers?
5.5 Keer meer doden in het verkeer dan moord. Laat de politie die moorden maar links liggen en zich gaan focussen op het verkeer...

Zoiets?
pi_218386580
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 16:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
De meeste wolven in Friesland en Drenthe?
In mei waren er 11 roedels in Nederland, daarvan zat er 1 in de grensregio Drenthe-Friesland, 1 in midden Drenthe, 7 op de Veluwe (Noord, Noordoost, Noordwest, Midden, Zuidoost, Zuidwest en Hoge), en 2 in de wijdere omgeving daarvan (Utrechtse Heuvelrug en Gelderse Vallei noord).

https://publicaties.bij12.nl/voortgangsrapportage-wolf-24-september-2024/overzicht-verspreiding-wolf

Ga je nu weer doelpalen verschuiven?
Dat is van een jaar geleden. De actuele verspreidingsaantallen in NL weet ik eerlijk gezegd niet, maar de zichtmeldingen en de meldingen van aangevreten vee komen dagelijks de meeste uit Friesland en Drente.
pi_218386636
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 23:58 schreef RichardHammond het volgende:

[..]
Weetje: Er zijn in absolute zin ook veel meer honden in Nederland en daarom heeft het geen enkele zin om absolute cijfers met elkaar te vergelijken. Ik heb enige tijd geleden in een ander topic het allemaal al eens uiteengezet met relatieve cijfers, maar toen kreeg ik geen enkele reactie en daarom ga ik het in dit topic niet nogmaals doen. Maar als je kijkt hoe weinig wolven er in Nederland zijn in vergelijking met het aantal honden dan is het aantal bijtincidenten (ook in vergelijking met andere landen) op zijn minst fors te noemen.

Verder is het natuurlijk compleet lachwekkend te noemen dat onze Nederlandse wolvenexperts het allemaal wel menen te weten en het wel meevalt (terwijl de wolf hier nog maar relatief kort is teruggekeerd), maar dat Scandinavische wolvenexperts (waar ze sinds jaar en dag lopen) het Nederlandse beleid gevaarlijk noemen.

En zoals ik in een ander topic ook al zei worden de doelpalen in een razend tempo verplaatst. Het begon met dat we wolf zo schuw is dat we hem nooit tegenkomen, vervolgens werd gezegd dat de wolf werd gevoerd met diepvries hamburgers :'), toen werd gezegd dat mensen met honden niks in het bos te zoeken hebben, daarna kregen mensen met kleine kinderen te horen dat ze het bos maar moeten mijden en nu wordt gezegd dat hele bossen maar moeten worden afgesloten om confrontaties te voorkomen. En dat in een tijdsbestek van een jaar of 2?

Daarbij protesteren natuurorganisaties tegen het afschieten van probleemwolven, maar komen verschillende rechters keer op keer tot dezelfde conclusie dat de aangedragen oplossingen veel te theoretisch zijn en geen oplossing bieden. Niet dat mij dat verbaasd aangezien die clubjes vol zitten met doorzonwoningboswachters uit Laren en plantsoenrangers uit Amersfoort.
Helemaal mee eens. En dan heb je het nog niet eens gehad over de dagelijkse hoeveelheden schade aan vee. Bij boeren, maar ook bij particulieren die als huisdieren geiten of paarden of schapen hebben.
Veel paarden in de provincies Gelderland, Drente en Friesland komen nog maar een paar uurtjes per dag in de wei, in plaats van 24/7 wat het beste voor ze is. Maar ja, gedood worden is nog slechter.

[ Bericht 0% gewijzigd door bloodymary1 op 01-08-2025 12:38:22 ]
pi_218386708
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 12:25 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. En dan heb je het nog niet eens gehad over de dagelijkse hoeveelheden schade aan vee. Bij boeren, maar ook bij particulieren die als huisdieren geiten of paarden of schapen hebben.
Veel paarden in de provincies Gelderland, Drente en Friesland komen nog maar een paar uurtje per dag in de wei, in plaats van 24/7 wat het beste voor ze is. Maar ja, gedood worden is nog slechter.
En over die 'schade aan vee' wat afschuwelijk wreed en pijnlijk is voor schapen en pony's etc. hoor je de wolvenknuffelaars niet. Terwijl ze toch zooooveel van dieren houden. Waarom mogen grazers dan op de meest afgrijselijke wijze kapotgebeten en verscheurd worden?

Die zogenaamde wolfwerende hekken helpen ook geen barst.

Het enige doel van de linksextremisten is: minder vee, minder honden, mensen weg uit het bos en honden al helemaal en iedereen je wil opleggen. Hypocriete 'dierenvrienden' :r
pi_218386749
Daarom, ik begrijp dat echt niet. Wat hun motivatie is.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:09:29 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218387007
quote:

[..]

En als je team wolf op de cijfers van BIJ12 wijst waar je kunt zien dat de wolf verweg voor de meeste schade zorgt dan wordt eea ook gebagatelliseerd of worden de doelpalen weer kilometers verzet:..

pi_218387119
quote:

[..]

Vroeger, lang geleden, groeiden mensen op in of naast het bos. Er was toen nog heel veel ongerepte natuur. Ze leerden dus al van jongs af aan wat ze wel en niet konden en moesten doen. En hetzelfde gold ook voor de dieren in het bos. Mensen aanvallen is niet slim als je als soort wilt overleven.

Nou heb je in Nederland geen echte bossen. Die zijn hier ook nooit zo geweest. We leven hier in een groot park. Of beter gezegd: we leven hier op asfalt en beton tussen de akkers, met hier en daar nog een klein stukje natuurgebied, waarvan je er met wat goede wil een paar "bossen" kunt noemen. Die bossen zijn klein en niet met elkaar verbonden. Ze zijn ook niet bedoeld voor dieren, maar voor mensen. Alhoewel mensen het wel leuk vinden om tijdens hun wandeling door het bos wat dieren tegen te komen. Dan hebben ze die ook een keer gezien.

De dieren zitten dus in de verdrukking en kunnen niet op een natuurlijke manier leven en de mensen zien ze als bezienswaardigheden uit een attractiepark. We moeten dus zorgen voor meer natuur, die weer zijn gang laten gaan en kinderen er in laten spelen, of we moeten de natuur in zijn geheel vervangen door ongevaarlijke attracties in een leuk aangeklede omgeving van plastic en beton. Kies.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:44:06 #200
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218387347
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 13:21 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Vroeger, lang geleden, groeiden mensen op in of naast het bos. Er was toen nog heel veel ongerepte natuur. Ze leerden dus al van jongs af aan wat ze wel en niet konden en moesten doen. En hetzelfde gold ook voor de dieren in het bos. Mensen aanvallen is niet slim als je als soort wilt overleven.

Nou heb je in Nederland geen echte bossen. Die zijn hier ook nooit zo geweest. We leven hier in een groot park. Of beter gezegd: we leven hier op asfalt en beton tussen de akkers, met hier en daar nog een klein stukje natuurgebied, waarvan je er met wat goede wil een paar "bossen" kunt noemen. Die bossen zijn klein en niet met elkaar verbonden. Ze zijn ook niet bedoeld voor dieren, maar voor mensen. Alhoewel mensen het wel leuk vinden om tijdens hun wandeling door het bos wat dieren tegen te komen. Dan hebben ze die ook een keer gezien.

De dieren zitten dus in de verdrukking en kunnen niet op een natuurlijke manier leven en de mensen zien ze als bezienswaardigheden uit een attractiepark. We moeten dus zorgen voor meer natuur, die weer zijn gang laten gaan en kinderen er in laten spelen, of we moeten de natuur in zijn geheel vervangen door ongevaarlijke attracties in een leuk aangeklede omgeving van plastic en beton. Kies.
Wie heeft bepaald dat er dat keuze moment moet zijn? De bossen waren prima zonder de wolf. Totaal geen reden om die door plastic en beton te vervangen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')