Mouflons hebben sowieso niks te zoeken in Nederland. In tegenstelling tot wolven.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En die tientallen stuks vee die elke dag opgevreten worden dat maakt verder niet uit? Of niet eens opgevreten maar gedood en nog niet half aangevreten. En ja, zoveel zijn het er dagelijks, maar dat komt niet in het nieuws. Dat die wolven niet eens in de bossen leven waar ze volgens velen hier horen, maar met name over de akkers struinen in Friesland en Drente?
En dat de mouflon op de Veluwe niet meer bestaat door de wolf en dat het inmiddels ook bijna gedaan is met de Edelherten? Dat maakt ook niet uit? Ach die horen hier toch niet.
Jij bent echt niet op de hoogte van wat er momenteel speelt in die provincies. En ook niet dat ze over de wolfwerende afrasteringen, die aan alle eisen voldoen, toch overheen gaan. Dus stop met blaten als je niet bekend bent met de feitelijke situatie. Lekker lullen van achter je bureautje in de Randstad.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:22 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ja kut voor ze, al zijn er genoeg mogelijkheden om wolven te weren als je ze echt niet wil. En een wolf leeft al zeker niet op een akker, dus is die dan wel weer zo vertrokken.
Moedertje Natuur lekker zijn gang laten gaan. Dat past zich vanzelf wel weer aan, maar op de een of andere manier moeten we als mens ons overal weer mee bemoeien.
Wij vermoorden ook dagelijks vee, laten we daar ook mee stoppen, niet?quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En die tientallen stuks vee die elke dag opgevreten worden dat maakt verder niet uit? Of niet eens opgevreten maar gedood en nog niet half aangevreten. En ja, zoveel zijn het er dagelijks, maar dat komt niet in het nieuws. Dat die wolven niet eens in de bossen leven waar ze volgens velen hier horen, maar met name over de akkers struinen in Friesland en Drente?
En dat de mouflon op de Veluwe niet meer bestaat door de wolf en dat het inmiddels ook bijna gedaan is met de Edelherten? Dat maakt ook niet uit? Ach die horen hier toch niet.
Lijkt me toch ook echt een stukje verantwoordelijkheid van de boer zelf want genoeg landen waar wolven leven en waar ook boeren vee gewoon veilig buiten hebben lopen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik heb nieuws voor je. Ik woon in Drenthe.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jij bent echt niet op de hoogte van wat er momenteel speelt in die provincies. En ook niet dat ze over de wolfwerende afrasteringen, die aan alle eisen voldoen, toch overheen gaan. Dus stop met blaten als je niet bekend bent met de feitelijke situatie. Lekker lullen van achter je bureautje in de Randstad.
Waarom kunnen ze dat in andere landen wel dan?quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jij bent echt niet op de hoogte van wat er momenteel speelt in die provincies. En ook niet dat ze over de wolfwerende afrasteringen, die aan alle eisen voldoen, toch overheen gaan. Dus stop met blaten als je niet bekend bent met de feitelijke situatie. Lekker lullen van achter je bureautje in de Randstad.
De eerste mouflons zijn in Nederland uitgezet in 1920. Ze hebben een functie in de biodiversiteit, blablabla. De laatste wolf voor de golf die er nu is, is verjaagt in de 19e eeuw, in 18 zoveel dus. Weet niet wie er dan iets te zoeken heeft.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mouflons hebben sowieso niks te zoeken in Nederland. In tegenstelling tot wolven.
De wolf was hier dus eerst. Tot de mens het weer eens anders vond.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
De eerste mouflons zijn in Nederland uitgezet in 1920. Ze hebben een functie in de biodiversiteit, blablabla. De laatste wolf voor de golf die er nu is, is verjaagt in de 19e eeuw, in 18 zoveel dus. Weet niet wie er dan iets te zoeken heeft.
Dat is al diverse malen uitgelegd door verschillende mensen hier. Andere landen waar wolven leven hebben wel echte bossen waar deze wolven leven, die jagen op ander wild. In NL zijn geen bossen, alleen natuurparken. En jagen de wolven voornamelijk op de velden, op schapen, pony's en runderen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:26 schreef Ama het volgende:
[..]
Waarom kunnen ze dat in andere landen wel dan?
Dat had ik inderdaad niet gedacht, dan zou je toch wel beter op de hoogte moeten zijn van de actuele situatie.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:25 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik heb nieuws voor je. Ik woon in Drenthe.
Maar hoe kortzichtig je hier reageert zegt al meer dan genoeg.
Klopt, boeren die inderdaad wel een investering geplaatst hebben en nog last hebben gehad van 0 aanvallen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat had ik inderdaad niet gedacht, dan zou je toch wel beter op de hoogte moeten zijn van de actuele situatie.
En dat klopt dus niet. Er zijn al veel gevallen, deze week nog, waarbij de wolf over de voorgeschreven afrastering, die helemaal in orde was, heen is gegaan. Als je even googlet zul je die zo vinden.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:33 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Klopt, boeren die inderdaad wel een investering geplaatst hebben en nog last hebben gehad van 0 aanvallen.
Of boeren die dat niet of nauwelijks doen en inderdaad het een en ander meegemaakt hebben.
Blijkbaar is het dan toch niet wolfwerend genoeg.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En dat klopt dus niet. Er zijn al veel gevallen, deze week nog, waarbij de wolf over de voorgeschreven afrastering, die helemaal in orde was, heen is gegaan. Als je even googlet zul je die zo vinden.
quote:Nog heel veel dieren juist niet beschermd
Ondanks dat provincies meer subsidie uitgeven aan wolfwerende rasters, is het percentage dieren dat goed beschermd is tegen de wolf nog steeds klein. Volgens bioloog en wolvendeskundige Maurice la Haye leeft minder dan 5 procent van het vee in Nederland achter een wolfwerend raster. „Zelfs op de Veluwe lopen nog onbeschermde schapen rond. Dat is onbegrijpelijk.”
Hij heeft het over 5 % van het vee in NL. Dat snap ik, in provincies waar het niet speelt zullen ze dat niet doen. En bovendien is het Maurice La Haye, die moet je op dit gebied al helemaal niet serieus nemen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Blijkbaar is het dan toch niet wolfwerend genoeg.
Ik Google even en lees dit als eerste:
[..]
Niet alles heeft een belang in het leven. Als dat al het uitgangspunt is er duidelijk een ander probleem.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hij heeft het over 5 % van het vee in NL. Dat snap ik, in provincies waar het niet speelt zullen ze dat niet doen. En bovendien is het Maurice La Haye, die moet je op dit gebied al helemaal niet serieus nemen.
Maar ik stop deze discussie met jou nu. Je denkt er duidelijk anders over, al snap ik niet met welk belang. Maar prima.
Een belang hoeft niet economisch of zo te zijn. Is de drijfveer, waarom je iets wil.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Niet alles heeft een belang in het leven. Als dat al het uitgangspunt is er duidelijk een ander probleem.
Wat heeft dat nou met een dubbele agenda te maken?quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Overigens, als we het over belangen hebben, dan is het misschien ook wel interessant om te weten dat Nico Koffeman, de grootste pro-wolf schreeuwerd van NL en voorzitter van Faunabescherming eigenaar is van The Vegan Cowboys een producent van plantaardige melk. En hiervoor van De Vegetarische Slager dat hij aan Unilever heeft verkocht...En ook mede-oprichter van de PvdD en senator in de eerste kamer. Lekker ventje met een dubbele agenda.
Hij wil vee weg hebben, want dat komt hem commercieel gezien heel goed uit. En dan zijn woke bedrijf verkopen aan Unilever. Daar vind ik wel iets van ja.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:55 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou met een dubbele agenda te maken?
De beste man komt gewoon op voor zijn gedachtegoed.
Zou het kunnen dat enkel jij in financiële prikkeling denkt?quote:Op donderdag 31 juli 2025 10:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hij wil vee weg hebben, want dat komt hem commercieel gezien heel goed uit. En dan zijn woke bedrijf verkopen aan Unilever. Daar vind ik wel iets van ja.
Niet allemaal, maar een aantal wel, en schijnbaar voelen wolven zich ook in Nederlandse bossen thuis.quote:
Misschien moet er eentje naar Amsterdam lopen. Eens kijken hoe snel de wolf dan weg/dood/gedeporteerd moet.quote:Op donderdag 31 juli 2025 10:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Niet allemaal, maar een aantal wel, en schijnbaar voelen wolven zich ook in Nederlandse bossen thuis.
Overigens lopen in Roemenie wolven ook in steden, zonder noemenswaardige problemen.
die mensen wonen in Austerlitzquote:Op donderdag 31 juli 2025 09:11 schreef Ama het volgende:
[..]
Als het bekend is dat er in een bepaald gebied wolven actief zijn zou ik er wellicht sowieso niet met mijn kind of hond heen gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |