Hoewel de VVD het niet verdient vind ik het strategisch wel prima dat ze overeind blijven.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:31 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ach Mona, dat zij daar zit zegt al veel over dit kabinet
Het is jammer dat de VVD tot nu toe buiten schot blijft in de peilingen, deze bende zou keihard afgestraft moeten worden door de kiezer
Mona die zou het goed doen in een handenarbeid lesclubje, met het maken van ansichtkaartenquote:Op woensdag 23 april 2025 22:31 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ach Mona, dat zij daar zit zegt al veel over dit kabinet
Het is jammer dat de VVD tot nu toe buiten schot blijft in de peilingen, deze bende zou keihard afgestraft moeten worden door de kiezer
Oh gelukkig, straks worden ze nog moe.quote:Maar met het lekken van deze informatie lijkt in ieder geval het signaal te worden gegeven dat dit kabinet de tijd wil nemen, en zaken niet te hard wil opjagen.
quote:Op woensdag 23 april 2025 21:56 schreef Hanca het volgende:
Het uitstelkabinet slaat weer toe: https://www.nd.nl/varia/v(...)tofuitstoot-halveren
Niks 2030 de stikstofuitstoot halveren, dat kan ook best in 2035.
quote:Hoe dat precies gemeten of berekend gaat worden, is nog niet duidelijk.
quote:Het is niet duidelijk of de nu gekozen aanpak,
quote:Nadere details over het plan ontbreken nog.
quote:Ook is nog niet te zeggen
quote:heeft een symbolische betekenis
Goed artikel op de NOS hierover.quote:Daarmee is moeilijk te vergelijken
Eindelijk een kabinet dat de stikstof waanzin op de juiste manier inschat en het hele gedoe lekker laag op de prioriteitenlijst zet.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Stop je kop maar in het zand, letterlijk en figuurlijk
Nogmaals hulde voor dit kabinet zei je eerder hier
De grootste comedy en drama show aller tijden
Nee, sorry, ben het niet met je eens, de VVD komt steeds goed weg bij het opblazen van kabinetten, het wordt de tijd dat ze minimaal gehalveerd worden in zetelsquote:Op woensdag 23 april 2025 22:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoewel de VVD het niet verdient vind ik het strategisch wel prima dat ze overeind blijven.
Ik hoop dat je geen kinderen hebtquote:Op woensdag 23 april 2025 22:40 schreef quo_ het volgende:
[..]
Eindelijk een kabinet dat de stikstof waanzin op de juiste manier inschat en het hele gedoe lekker laag op de prioriteitenlijst zet.
Je verwacht het niet.quote:Op woensdag 23 april 2025 21:56 schreef Hanca het volgende:
Het uitstelkabinet slaat weer toe: https://www.nd.nl/varia/v(...)tofuitstoot-halveren
Niks 2030 de stikstofuitstoot halveren, dat kan ook best in 2035.
O dat is standaard burgemeester of staatsecretaris of baas van het ABP,quote:Op maandag 21 april 2025 09:24 schreef Breekfast het volgende:
Het nadeel is nu wel dat de voornaamste motivatie van NSC het voortbestaan van dit kabinet is, hoe groot de puinhoop ook wordt. Want bij de volgende 2e kamer verkiezingen moeten ze allemaal op zoek naar een andere baan.
https://www.telegraaf.nl/(...)vijf-jaar-opschuivenquote:
Ook de disposito waarde gaat men een beetje aanpassenquote:Meer lucht voor boeren en bedrijven: 'Kabinet wil stikstofdoelen vijf jaar opschuiven'
author avatar
Mike Muller
2 uur geledenin Binnenland
Den Haag - Boeren en bedrijven krijgen zeer waarschijnlijk meer tijd om de stikstofdoelen te halen. In plaats van het jaar 2030, koerst het kabinet op het jaartal 2035 om stikstofdoelen te halen, zo melden Haagse bronnen aan De Telegraaf.
Naar verwachting wordt hierover vrijdag in het kabinet besloten.
quote:Eerder zijn de wettelijke stikstofdoelen vastgelegd op het jaar 2030.
Het idee was dat de stikstofdepositie in dat jaartal 50 procent van de stikstofgevoelige natuurgebieden onder de zogeheten 'kritische depositiewaarde' moet zijn gebracht. .
Het huidige kabinet wil deze 'kritische depositiewaarde' sowieso uit de wet halen, zo stond eerder al in het hoofdlijnenakkoord.
Dit wordt vervangen door een 'juridisch houdbaar alternatief'.
Hierin wordt gekoerst op een nieuw emissiereductiedoel in 2035 (ten opzichte van 2019), zo melden ingewijden
Juist omdat ik mijn kinderen heel veel gun ben ik dolblij met deze actie van het kabinet.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:43 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik hoop dat je geen kinderen hebt
Die gun je anders niet veel
Dat schatten is juist het probleem: geluidsoverlast bij Schiphol wordt geschat, niet gemeten, hoeveel gif Chemours loost wordt geschat en ze worden op hun blauwe ogen geloofd, stankoverlast wordt geschat, stikstofprobleem wordt op « de juiste manier » geschat. Zodra er echt gemeten wordt, staan alle seinen op rood, slaan alle meters uit.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:40 schreef quo_ het volgende:
[..]
Eindelijk een kabinet dat de stikstof waanzin op de juiste manier inschat en het hele gedoe lekker laag op de prioriteitenlijst zet.
als er maar gebouwd kan worden , dat kan met stikstof wel mits men de normen aanpastquote:Op woensdag 23 april 2025 22:43 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik hoop dat je geen kinderen hebt
Die gun je anders niet veel
Vollenbroek zegt kijk eens wat een bramen , en dan zegt de rechter, ja nou zeg , wat een bramenquote:Op woensdag 23 april 2025 22:59 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dat schatten is juist het probleem: geluidsoverlast bij Schiphol wordt geschat, niet gemeten, hoeveel gif Chemours loost wordt geschat en ze worden op hun blauwe ogen geloofd, stankoverlast wordt geschat, stikstofprobleem wordt op « de juiste manier » geschat. Zodra er echt gemeten wordt, staan alle seinen op rood, slaan alle meters uit.
Vandaar dat onze regering alle (alle!) problemen liefst een beetje inschat en vooruitschuift.
Ze schatten namelijk ook in dat er op heel korte termijn fantastische uitvindingen worden gedaan die alle problemen oplossen. En tot die tijd? Toe maar jongens…Bekijk deze YouTube-video
Bangmakerij?quote:Op woensdag 23 april 2025 22:55 schreef quo_ het volgende:
[..]
Juist omdat ik mijn kinderen heel veel gun ben ik dolblij met deze actie van het kabinet.
Zo zit bijvoorbeeld vrijwel het hele land zit qua huizenbouw op slot vanwege het stikstof dogma. Ik heb al een huis maar zij nog niet en als het zo doorgaat als de laatste paar jaar dan hebben we een verloren generatie op woongebied dankzij de stikstofdrammers.
Bedrijven kunnen niet meer investeren omdat alles langs de stikstof meetlat gelegd wordt met absurde eisen. Er staat voor miljarden aan investeringen op hold, letterlijk vanwege stikstofhoeveelheden die je uit kunt drukken in een aantal hondendrollen.
In het dagelijks leven sneuvelen er wandeltochten, jaarmarkten, paasvuren en weet ik hoeveel evenementen. En dat alles door het stikstof gedram.
We lijken wel een stel simpele middeleeuwers die vanaf de kansel onder de duim gehouden worden met bangmakerij.
omdat men het niet kan meten , dat zegt ook TNOquote:Op woensdag 23 april 2025 23:10 schreef Pegos het volgende:
Als het stikstof probleem het enige was dat om een oplossing schreeuwt zou het te overzien zijn.
Maar het hele land ligt stil omdat er niet gebouwd mag worden vanwege dit schijnbaar onoplosbare probleem.
Maar er verdienen wel heel veel mensen veel geld aan dit gecreëerde probleemquote:Hoofdconclusie
De hoofdconclusie van dit onderzoek is dat er vanuit de atmosfeerwetenschappen geen onderbouwing is gevonden voor een specifieke ondergrens.
Ook de huidige ondergrens van 0,005 mol/ha/jaar is op dit moment dus niet vanuit de wetenschap te onderbouwen.
AERIUS Calculator maakt, net als andere modellen, in hoge mate gebruik van sterk vereenvoudigde beschrijvingen.
Door deze werkwijze zijn er beperkingen in de mate waarin het model de werkelijkheid kan voorspellen met voldoende betrouwbaarheid.
Deze beperkingen leiden in dit geval tot grote onzekerheden voor de berekening van de depositiebijdrage door een enkele bron.
quote:Eerder zijn de wettelijke stikstofdoelen vastgelegd op het jaar 2030.
Het idee was dat de stikstofdepositie in dat jaartal 50 procent van de stikstofgevoelige natuurgebieden onder de zogeheten 'kritische depositiewaarde' moet zijn gebracht.
Het huidige kabinet wil deze 'kritische depositiewaarde' sowieso uit de wet halen, zo stond eerder al in het hoofdlijnenakkoord.
Je hebt wat moeite om je aversie tegen het kabinet los te koppelen van de stikstof waanzin. Dan is verdere discussie met jou inzake het onderwerp uit de substitel van deze reeks zinloos.quote:Op woensdag 23 april 2025 23:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Bangmakerij?
Ach stel nog maar even uit
Dat doen ze toch met alles
Geen lef, geen ballen waarschijnlijk zelfs geen plan
Dit kabinet kan niks, oh sorry ruzie maken en haat zaaien dat gaat prima
Oh wat dom
Ik vergeet de 130 op de afsluitdijk
Wat een feest
Dit kabinet is niet anders dan het vorige kabinet , ook niksquote:Op woensdag 23 april 2025 23:24 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je hebt wat moeite om je aversie tegen het kabinet los te koppelen van de stikstof waanzin. Dan is verdere discussie met jou inzake het onderwerp uit de substitel van deze reeks zinloos.
Lospedrosa for president !quote:Op woensdag 23 april 2025 23:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Als ik dat maffe stikstof zie dan denk ik soms wel, sorry hoor, volg het VS beleid maar.
Stap overal uit, ontsla tegenliggende rechters, stap uit alle verplichtingen die nodig zijn, wees keihard en voer een strak beleid.
Stap uit de stikstof waanzin en make Holland Great Again.
Bouw die huizen, ga weer normaal rijden, gooi de gaskraan open, stop met zelfgijzeling.
Dan krijg je weer goedkopere energie, minder dwang voor bedrijven en industrie, meer winsten.
Jonge mensen kunnen weer huizen kopen.
Mensen lachen weer in de auto.
Boeren kunnen weer ademhalen.
Eigenlijk verdwijnen alle problemen, zelfs voor azielzoekers komt er meer vrij.
Wat je betaalt is iets slechtere natuurgebieden, maar we schrappen dan toch 80% uit natura 2000.
En zou me niks verbazen dat het voor de natuur niks uitmaakt. Of de wind nou uit Duitsland stikstof voert of hier, het is een voedstof voor planten, bepaalde soorten groeien harder, sowhat.
Je kunt je burgers en kinderen niet langer gijzelen,
Oh nee hoor, dat gaat prima, maar discussie met stikstof probleem ontkenners die dit weer een goede actie vinden van dit nutteloze kabinet is inderdaad zinloosquote:Op woensdag 23 april 2025 23:24 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je hebt wat moeite om je aversie tegen het kabinet los te koppelen van de stikstof waanzin. Dan is verdere discussie met jou inzake het onderwerp uit de substitel van deze reeks zinloos.
Volg het VS beleid maarquote:Op woensdag 23 april 2025 23:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Als ik dat maffe stikstof zie dan denk ik soms wel, sorry hoor, volg het VS beleid maar.
Stap overal uit, ontsla tegenliggende rechters, stap uit alle verplichtingen die nodig zijn, wees keihard en voer een strak beleid.
Stap uit de stikstof waanzin en make Holland Great Again.
Bouw die huizen, ga weer normaal rijden, gooi de gaskraan open, stop met zelfgijzeling.
Dan krijg je weer goedkopere energie, minder dwang voor bedrijven en industrie, meer winsten.
Jonge mensen kunnen weer huizen kopen.
Mensen lachen weer in de auto.
Boeren kunnen weer ademhalen.
Eigenlijk verdwijnen alle problemen, zelfs voor azielzoekers komt er meer vrij.
Wat je betaalt is iets slechtere natuurgebieden, maar we schrappen dan toch 80% uit natura 2000.
En zou me niks verbazen dat het voor de natuur niks uitmaakt. Of de wind nou uit Duitsland stikstof voert of hier, het is een voedstof voor planten, bepaalde soorten groeien harder, sowhat.
Je kunt je burgers en kinderen niet langer gijzelen,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |